Mediekurs, film og TV
Oslo
Du har valgt: Gamle Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Praktisk bruk av Flash som inkluderer brukergrensesnittet og paneler, filtyper, vektor/bitmap-grafikk, tegneverktøyene, animasjoner (bilde for bilde og ulike former for t... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Grunnleggende forståelse for internetteknologi tilsvarende IINI1002 Webutvikling 1 og grunnleggende programmeringskunnskaper tilsvarende IINI1004 Programmering i Visual Basic eller IFUD1025 Programmering i Java. Innleveringer:   Personlig veileder: ja Vurderingsform: Multimedieproduksjon består av 4 moduler, der hver modul er beregnet til ca 3 ukers varighet. Til hver modul hører en obligatorisk øving - med unntak av den siste modulene der det er to innleveringer. De fem innleveringsøvingene bestemmer karakteren i faget og de kan løses enkeltvis eller gruppevis. I de fem innleveringsøvingene samler man inntil 100 poeng, og for å få karakteren bestått kreves det at man har samlet minimum 80 poeng. Karakteren settes til bestått/ikke bestått. Ansvarlig: Geir Ove Rosvold         Læremål: KUNNSKAPERKandidaten:- kan beskrive hva multimediesystemer er og hva de kan brukes til- kan forklare aktuelle prosjektgjennomføringsmodeller for multimediaprosjekter- kan formidle et bestemt budskap via en multimedieproduksjon ved bruk av egnede medieelementer- kan gjøre rede for sentrale egenskaper ved aktuelle verktøy som benyttes ved multimedieproduksjoner FERDIGHETER:Kandidaten:- kan identifisere mål og målgrupper, vurdere bruk av virkemidler samt vurdere bruk av metaforer når multimedieproduksjoner skal utvikles- kan benytte et hensiktsmessig verktøy til å utvikle interaktive multimedieproduksjoner- kan gjennomføre små multimediaprosjekter i henhold til aktuell prosjektgjennomføringsmodell GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- kan dokumentere arbeidsprosessen som benyttes ved multimedieproduksjon- kan vurdere ulike alternativer for formidling av bestemte budskap til bestemte målgrupper- kan identifisere, planlegge og gjennomføre et multimediaprosjekter selvstendig eller i mindre grupper- er opptatt av at multimediaprosjekter må forholde seg til lover, regler og avtaleverk Innhold:Praktisk bruk av Flash som inkluderer brukergrensesnittet og paneler, filtyper, vektor/bitmap-grafikk, tegneverktøyene, animasjoner (bilde for bilde og ulike former for tweening), lag, maskering, movieclip, grafiske symboler, bruk av bibliotek, symboler og instanser, knapper, lyd og video, programmert animasjon, interaktivitet, dynamisk nedlastning, preload-presentasjoner samt optimalisering av løsningene med hensyn til båndbredde og presentasjon. Teori om design og utvikling av interaktive multimediesystemer som inkluderer metoden HOME (Holistic, Open Multimedia development mEthod), informasjonsdesign, interaksjonsdesign, presentasjonsdesign, prototyping, storyboard, flytkart, samt hva som skiller interaktive systemer fra statiske.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Multimedieproduksjon 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Oslo 1 semester 59 000 kr
20 Aug
Grunnutdanning i film passer for deg som vil utforske egen kreativitet gjennom levende bilder. [+]
Grunnutdanning i film passer for deg som vil utforske egen kreativitet gjennom levende bilder – i samarbeid med andre vil du få muligheten til å teste deg selv som filmskaper og historieforteller med kyndig veiledning av profesjonelle filmfotografer, regissører og produsenter! Utdanningen gir rom for å teste ut personlige prosjekter, i tillegg til kommersielle oppdragsfilmer. Er du allerede videograf og ønsker å videreutvikle din stemme? Er du kanskje bare nysgjerrig og ønsker å lære om filmproduksjon? Arbeider du allerede kreativt, men ønsker å mestre filmformatet? I løpet av et halvt år vil du få det tekniske grunnlaget som trengs; gjennom emner som kamerateknikk, lyssetting, lydteknikk og klipp vil du bli rustet til å arbeide med film. Teknikken skal dyrke muligheter, heller enn å være et hinder. I tillegg vil du fordype deg i idéutvikling og historiefortelling, og du lærer å utvikle prosjekter med manus, shotlists og prosjektbeskrivelser. Gjennom personlige prosjekter utforsker du eget filmuttrykk, og får teste hvilke retninger og fagområder du brenner for. Du får gjennom praktisk produksjon arbeidet i team, som en naturlig øvelse mot å arbeide i filmbransjen. Disse gruppeøvelsene gjøres også i samarbeid med ekte kunder, slik at du skal få virkelighetsnær erfaring. Workshopene du skal gjennom gir deg kompetanse på mer spesifikke sjangre og kompetansen som kreves til disse, som musikkvideoproduksjon, skuespillerinstruksjon, lyddesign og lyssetting. For å kunne arbeide med film i dag er det nødvendig å kunne arbeide som selvstendig næringsdrivende, og det er ikke alltid like lett å ha oversikt. Gjennom bransjeforberedende leksjoner får du innføring i budsjettering, moms, regnskap, ordentlig arbeidsoppsett for etterarbeid og alt som inngår i praksisen å drive selvstendig. Etter dette intensive halvåret har du mulighet til å begynne direkte med produksjon av oppdragsfilmer for kunder, eller fortsette å utforske din egne kreative stemme. I tillegg står du godt rustet til å studere videre på en lengre filmutdanning – du vet mer om deg selv som filmskaper og du har kontroll på verktøyene som eksisterer i bransjen. [-]
Les mer
Nettstudier 30 timer 4 900 kr
Hvis du skal fremstille et argument skriftlig, om det er en avisartikkel, en jobbsøknad eller en eksamensbesvarelse i hvilket som helst fag, så må du kunne noen knep f... [+]
Hvis du skal fremstille et argument skriftlig, om det er en avisartikkel, en jobbsøknad eller en eksamensbesvarelse i hvilket som helst fag, så må du kunne noen knep for å skrive godt og strukturert - og dermed overbevise leseren. I dette kurset lærer du om hva som karakteriserer en god tekst, og hvordan du selv går frem når du skriver. Til videoforelesningene følger oversikter og tankekart. Det er vår engelsklærer som underviser første del av kurset, så mange av eksemplene hun bruker er på engelsk. Men kurset er like relevant for elever som tar norsk og andre fag med skriftlig eksamen. I del 1 av kurset lærer du hva som karakteriserer en god tekst og hvordan du går frem når du selv skal skrive. Deretter får du en kort innføring i forskjellige sjangere og retoriske virkemidler, noe som er spesielt myntet på elever som tar norsk: Hva kjennetegner en god tekst? Hvordan gå frem når du skriver? Kilder og kildehenvisninger Fra norskfaget: Sjangerlære og retorikk Skrivekurset er for elever i VGS og Privatister som ønsker å skrive mer strukturert og overbevisende. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Lage egen blogg på nett, coaching, oversikt over diverse lærings- og undervisningsstiler samt finne ut hvor din stil passer inn. Teknologi og verktøy for læring på nett, ... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Vurderingsform: Studenten velger ut 3 av sine blogginnlegg som teller med på vurderingen. I tillegg skal studenten skrive et eksamensarbeid i form av et refleksjonsnotat som skal vurderes sammen med blogginnleggene. Dette eksamensarbeidet skal være i størrelsesorden 5-10 A4 sider. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:- Informasjonskilder: Jeg kan hjelpe mine elever å finne og vurdere relevant informasjon, inkludert bilder, kart, lyd og video fra IKT kilder, på lik linje med tradisjonelle kilder(for eksempel RSS, Wikipedia). - Lagring av informasjon: Jeg kan hjelpe mine elever å lagrer informasjon på digital form slik som blogger, wikier, podcaster eller portefølger (dvs. slik at det er tilgjengelig hjemme, på reise og til eksterne eksperter / rådgivere). - Kommunikasjon: Jeg kan hjelpe mine elever å kommunisere synkront og asynkront gjennom tekst, tale og video. - Dokumentasjon: Jeg kan skrive innlegg på nettet for å dokumentere læringsaktiviteter/hendelser og legge til rette for elevenes bruk av dette materialet etterpå (e-portefølge, skjermopptak, klassens blog / wiki). - Trygg bruk: Jeg kan hjelpe mine elever å bruke elektroniske applikasjoner på en trygg måte (f.eks. elektronisk identitet, privatliv, pålitelighet). - Gruppearbeid: Jeg kan legge til rette for gruppearbeid på nettet, ved hjelp av metoder som kompleks instruksjon.- Læring: Jeg kan identifisere forventede læringsutbytter fra bruken av bestemte IKT-verktøy for en bestemt læringsaktivitet. - Vurdering: Jeg kan identifisere hvordan læringsutbyttene tilknyttet IKT-relaterte aktiviteter skal bidra til vurderingen av elevene og å kunne og bruke egnede verktøy for å registrere dette (f.eks. faglig utvikling og coaching). FERDIGHETER:- Planlegging: Jeg har laget en plan for min faglige utvikling i riktig bruk av IKT i min undervisning. - Dokumentasjon: Jeg har dokumentert bruken av et interaktivt internettverktøy, slik at andre kan dra nytte av mine erfaringer. - Deling: Jeg har prøvd minst én måte å dele min IKT erfaring med kolleger enten internt eller eksternt. - Lokal kontekst: Jeg har identifisert hvilke muligheter og begrensninger som gjelder for bruk av interaktive Internettverktøy i min institusjon. - Portefølge: Jeg har begynt på eller lagt til nytt materiale til en eksisterende e-portefølge. - Evaluering: Jeg har evaluert resultatene av mitt endrede undervisningsopplegg og dokumentert dette i min e-portefølge. - Coaching: Jeg har prøvd ut parvis coaching med en av mine kolleger. - Coaching: Jeg har de nødvendige ferdighetene når det gjelder å lytte og å stille spørsmål for å kunne coache andre mennesker. Innhold:Lage egen blogg på nett, coaching, oversikt over diverse lærings- og undervisningsstiler samt finne ut hvor din stil passer inn. Teknologi og verktøy for læring på nett, GROW-modellen, undersøkelser om tilstanden i egen institusjon når det gjelder bruk av IKT-verktøy i undervisningen, nettsteder for yrkesutøvere (CoP-Community of Practice), eksempler på "best practice", metoder for å planlegge og gjennomføre egne læringsaktiviteter på nett med bruk av diverse IKT-verktøy, coaching-teknikker. Sentrale verktøy er: blogg, wiki, video, lyd, undersøkelser, avstemminger. I alle disse verktøyene skal det produseres innhold.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Web 2.0 og coaching for lærere etter vitae metoden 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
3 timer 750 kr
Intensivkurs på timebasis eller dagbasis er for deg som trenger eksamenstrening, og på en lettfattet måte vil lære hvordan du skal gå fram på eksamen. [+]
Lynkurs i eksamensskriving - Intensivkurs på dag/timebasis Vet du hva du skal gjøre på eksamensdagen? Lær 5 steg til å lykkes på eksamen og få en bedre karakter. 40% studentrabatt til deg som skal ha skriftlig eksamen vår 2019. Intensivkurs på timebasis eller dagbasis er for deg som trenger eksamenstrening og på en lettfattet måte vil lære hvordan du skal gå fram på eksamen. Lynkurset i eksamensskriving er delt inn i 5 korte økter á 2,5 - 4 timer pr. økt. Prisen per økt er kr 750 - 40% studentrabatt. Du velger selv hvilken økt og hvor mange økter du vil ta. Kursene går hver dag fram til eksamen; morgen, formiddag eller ettermiddag/kveld. Finn en tid som passer deg under kursdatoer og påmeldingsvalg/samlinger. Slik lykkes du på eksamen Du får enkle verktøy for gode resultater. Dette kurset viser deg hvordan du lykkes på eksamen. Jeg deler med deg mine 5 beste tips for å få bedre karakterer. Bli god på diktanalyse, novelleanalyse, reklameanalyse, å sammenligne to tekster, å skrive resonnerende tekster og argumenterende tekster. Mange tror at norsk stil eller analyseoppgaver er vanskelige og/eller umulig å lære seg. Undersøkelser viser at mangel på opplæring fører til usikkerhet. Opplæringen er for ulik fra klasse til klasse, fra skole til skole. Det er ikke nødvendigvis noe galt med deg. Dette kurset vil gi deg et verktøy til å løse både skriftlige og muntlige oppgaver. Målet med dette kurset er at du aldri mer skal grue deg til eksamen. Du lærer hvordan du skal angripe en eksamensoppgave og bli trygg på hvordan du løser den. Du vil få en bedre karakter. Kursholder har bred erfaring fra videregående skole og høyskole: Om kursholder Wenche M. Wangen hos Senter for helhetlig helse i hverdagen/Historiehuset: *Gode pedagogiske egenskaper *Master i historie (UiO) *Lektor i norsk og historie (UiO) *Underviser som vikarlærer på 5 ulike skoler *11 års erfaring som revitaliseringscoach *Har erfaring med minoritetsspråklige og norske elever, bachelor-/master-oppgaver samt privatlærer i tysk   Wenche lærer deg om: *Å forstå en oppgavetekst *Hvordan angripe oppgaven *Hva skal stå hvor? *Hvordan analysere/tolke en tekst? *Hvordan svare på det jeg blir spurt om? *Hva ser sensor etter? Bonus: *Instruksjonsverb *Knekk lese- og skrivekoden *5 smarte tips til sakprosaoppgaver *5 smarte tips til skjønnlitteraturoppgaver   Du vil få en bedre hverdag: *bli tryggere *føle deg lettet, rolig, avstresset *kjenne at du er forberedt og at du har kunnskap *kjenne at du har oversikt og kontroll *få bedre konsentrasjon, hukommelse og fokus *sovne lettere og få en bedre søvnkvalitet *få bedre selvtillit *bli en god oppgaveløser   Meld deg på intensivkurset her --->   Gode tilbakemeldinger: "… Wenche kan dette med å undervise på yrkesfag. Dette kurset var noe jeg fikk stor nytte av da jeg skulle skrive min oppgave." Iftin Mahamud Mahamed, helsesekretær-student vg2 "... Jeg kan spørre Wenche om alt. Hun forklarer på en lettfattet og enkel måte hvordan jeg skal løse oppgaven og svare på det oppgaven ber om. Wenche har hjulpet meg med mange oppgaver allerede og jeg anbefaler henne til mine medstudenter og venner." Mubarag Ali, helsefagarbeider vg2 "... Når jeg står fast, ringer jeg bare til Wenche. Da vet jeg at jeg får hjelp med en gang." Shukri Mohamed Abdulle, helsefagarbeider, vg2 [-]
Les mer
2 semester 58 kr
Visuell innholdsprodusent er utdanningen for deg som ønsker å jobbe med kommunikasjon gjennom fotografi og film for nye medier, med fokus på strategisk forankring og målb... [+]
Vil du ta del i den nye mediehverdagen? Visuell innholdsprodusent for nye medier er en unik utdanning, som på alvor tar tak i den nye produksjonsrollen i skjæringspunktet mellom kommunikasjonsrådgiver, markedsfører, designer, fotograf og filmskaper. I samarbeid med noen av de beste aktørene fra hvert fagfelt gir vi deg den raskeste veien inn i mediebransjen. Det digitale samfunnet trenger mennesker som forstår det visuelle språket, og som kan kommunisere kort, presist og direkte til målgrupper. Ved å kombinere film, foto og kommunikasjon for nye medier, får du en ettertraktet og aktuell utdanning. Som student kommer du tett på bransjen, og du får god kjennskap til dagens medielandskap med hands on erfaring. Utdanningen er intensiv og praktisk, og går over ett år heltid. I første semester fokuserer vi på film, som er det viktigste formatet på digitale kanaler i dag, og grunnleggende forståelse av digitale kanaler. I andre semester introduseres vi for fotografi, før vi går over på større praktiske utfordringer hvor all kunnskap hittil settes på prøve i virkelighetsnære case-oppgaver – ofte med helt reelle kunder! Hele veien veiledes du naturligvis tett av spesialister på hvert fagfelt, hentet fra bransjen. Mot slutten av utdanningen får du prøve deg ute i arbeidslivet gjennom en praksisperiode, og på den måten bygge viktige erfaringer og knytte nyttige kontakter.  Visuell innholdsprodusent for nye medier er et samarbeid med iProspect – et av Norges ledende digitale byråer. I tillegg har vi hentet inn en rekke spennende personligheter, som høyesterettsadvokat Jon Wessel Aas, tekstforfatter og foredragsholder Christine Calvert, og Magnus Hoem Iversen, stipendiat på Institutt for Informasjons- og medievitenskap ved Universitetet i Bergen. I tillegg møter du tungvektere i film- og fotomiljøet i Norge, som Mikkel Moxness, LP Lorentz, Knut Joner og Kyrre Lien. Du kan bli kjent med flere av foreleserne under «Lærerkrefter» lenger ned på siden. På Facebook, LinkedIn og Finn.no er det i dag stor etterspørsel etter arbeidstakere som mestrer kommunikasjon i sosiale kanaler og på nett, digitale samfunn som blir mer visuelle for hver dag. Utdanningen kvalifiserer deg til arbeid hos digitalbyråer og hos PR-, kommunikasjon- og markedsføringsbyråer. Om du søker en snarvei inn i markedsavdelingen hos en spennende bedrift, eller er i et start-up-miljø, så er utdanningen relevant for deg. Kanskje du har erfaring som blogger eller vlogger og ønsker å profesjonalisere kunnskapen?  [-]
Les mer
Gamle Oslo 15 dager 45 000 kr
23 Mar
07 May
Markedets eneste studium i Interaksjonsdesign og brukervennlighet på deltid, som gir deg 30 studiepoeng. NTNU er faglig ansvarlig for studiet og undervisning er hos IGM .... [+]
• Webløsninger, brukeropplevelse og designstrategi.Bakgrunnskunnskap du trenger for å skape gode brukeropplevelser o Trender innen webdesigno Teknikker for kartlegging av brukerens behov/oppgavero Sosiale medier o Mobil tilpasning • Interaksjonsdesign o Viktige prinsipper i design av gode brukeropplevelsero Skjemadesigno Prototyping og teknikkero Godt innhold på webo Kjernemodelleno Hvordan måle at du lykkes o Krav til tilgjengelighet (WCAG) • Interaksjonsdesign, prosess fra strategi til suksessrik løsningVi jobber med konkret case fra start til ferdig prototype.o Forretningsidé - WEBstrategio Tilrettelegging av materiell for web, kartlegging av brukernes behovo Sentrale prinsipper i design funksjonalitet, innholdsdrevet design o Fargebruk og brukeropplevelseo Intervjuteknikkero Eye-tracking i praksis o Hvorfor og hvordan brukerteste, og hvordan unngå de vanligste feileneo Brukertesting av din prototypeAntall studiepoeng:30.  [-]
Les mer
Oslo 3 dager 9 990 kr
04 Mar
01 Apr
13 May
Hvis du skal arbeide med informasjon og markedsaktiviteter gir dette kurset deg det du trenger for å kunne jobbe smart og effektivt. [+]
Kurs for informasjonsmedarbeidere!   Skal du arbeide med informasjon og markedsaktiviteter har du ofte behov for flere programmer og kunnskapsområder for å kunne utføre arbeidet ditt. Kurs i Adobe for markedskonsulent og informasjonsmedarbeider er laget for å gi deg det du trenger for å kunne jobbe smart og effektivt.   Vi er Norges største Adobe-sertifiserte kurssenter. Meld deg på kurs og lær av våre sertifiserte instruktører.   Hvorfor velge dette kurset? Dette kurset er laget for informasjonsmedarbeidere som skal fotografere litt, behandle og arkivere bilder og lage litt forskjellige trykksaker som ikke er alt for omfattende. Målet er å bli en bruker som klarer å produsere ting selv. Du blir ikke designer, men en god operatør av verktøyet og kan jobbe effektivt og riktig med dokumentene. Du lærer også å kvalitetssikre det som sendes ut og lage gode PDFer til trykk og arkiv. I tillegg får du kjennskap til diverse filformater, arbeidsprosesser, utstyr som kan være kjekt å ha og ikke minst en plass å spørre om råd og hjelp etter kurset.   Kursinnhold Programmer og verktøy InDesign Bridge og Photoshop Format og arbeidsmetoder Tekst, bilder og format Produksjon av trykksaker Dokumenter og layout Tekst- og bildebehandling i InDesign Produksjon av maler Objektmaler Layout og sideoppsett Tekst og tekstmaler Bilder Lagring og organisering Justering og korrigering Tilpassing til web og trykk Beskjæring og komposisjon Word til InDesign Samarbeid om dokument Organisering av innkommende tekst Eksport til PDF Kvalitetssikring av produksjon   Internkurs i Adobe for markedskonsulent og informasjonsmedarbeider Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
1 år 104 900 kr
Mediedesign har etablert seg som et spennende fagområde. Den Grafiske designeren har blitt interaktiv og må i dag kunne mer enn bare å være god på design. [+]
Mediedesign har etablert seg som et spennende fagområde. Sammensmeltingen av den klassiske disiplinen grafisk design og vår nyere tids Multimedia- og Webdesign har gitt oss begrepet Mediedsign som en ny displin. Den Grafiske designeren har blitt interaktiv og må i dag kunne mer enn bare å være god på design. Han må også kunne beherske et spekter av høyst varierte verktøy.   Hva får du? Du får profesjonelle veiledere og bidragsytere. Du får lærere som har erfaring innenfor ulike bransjer og sjangere. Du får muligheten til å dele dine kunnskaper og erfaringer med medstudenter i et dynamisk og levende miljø. Du får plass i et klasserom med få studenter, hvor teamwork og arbeidsprosessen er det primære. Du får din egen arbeidsplass med egen arbeidsstasjon med de programmer som kreves for en profesjonell arbeidsgang.   Mediedesigneren må i dag kunne forholde seg til lyd og bevegelse i like stor grad som han tidligere gjorde til tekst og bilde. Faget er svært praktisk rettet, og gir kompetanse og innsikt i arbeidsmetoder og kreative prosesser. Som ved alle avdelinger ved Idefagskolen er «learning by doing»-prinsippet viktig, og du vil få praksis fra konkrete produksjoner i bransjen.   Hva lærer du? I første semester arbeider vi med fellesfag som: Redaksjonell Design/Visuell journalistikk, Illustrasjon, Profilering og Merkevarebygging, Grafisk design/Formgivning, Mediekunnskap, Ideutvikling, Visuell identitet, Bildekomposisjon, Kommunikasjonsteori, Lyd og Lyd til bilde mm.   Som student lærer du å kommunisere med- og lytte til kunden for deretter å vite hvilke medie og verktøy som er best egnet i hvert enkelt tilfelle. Løsningene blir alt fra den tradisjonelle trykksak til avanserte interaktive løsninger for web, CD, DVD, TV, osv.   I andre semester kan du fordype deg på 5 aktuelle områder, inndelt i:   Design for skjerm: Webdesign Presentasjonsdesign/animasjon TV-grafikk/Motion Graphics Design for trykk: Grafisk design generellt Redaksjonell Design (Bok- og magasinproduksjon) Hva blir du? Du vil ha gode muligheter for jobb i produksjonsmiljøer for markedsføring og design, reklame- og web-byråer, TV- og filmselskaper eller som selvstendig kunstner. Det er behov for praktisk orienterte medarbeidere overalt hvor det arbeides med informasjon, undervisning, underholdning osv. Produksjonsselskaper er alltid interessert i å komme i kontakt med personer som kan vise til erfaring fra teamarbeid og som har evnen til å sluttføre de oppgaver de er blitt tildelt. Den som har tekniske kunnskaper, tegneferdigheter og andre kvaliteter, stiller i særklasse. De som i tillegg kan strukturere og framskynde prosessene med gode tekniske løsninger, blir spesielt attraktive.   Fagplan mediedesign Multimedia/skjermbasert design Redaksjonell design Illustrasjon Profilering og merkevarebygging Grafisk Design/formgivning Mediekunnskap Idéutvikling Visuell identitet Bildekomposisjon Kommunikasjonsteori Informasjonsdesign Lyddesign Symbollære Programmer Adobe Indesign Adobe Photoshop Adobe Illustrator Adobe Premiere Adobe After Effects Adobe Dreamweaver Adobe Edge [-]
Les mer
Nettstudier 4 200 kr
Fortellervinkler er et skrivekurs for deg som søker glede og inspirasjon i skriveprosessen. Det er ett av fem forfatterkurs på Forfatterskolen. [+]
Fortellervinkler Forfatterskolen Fortellervinkler er et skrivekurs for deg som søker glede og inspirasjon i skriveprosessen. Det er ett av fem forfatterkurs som inngår i vårt samarbeid med Forfatterskole.dk. Læremidler: Alle læremidlene er på nettet og inngår i kursprisen. Målgruppe: Kurset er utviklet for deg som ønsker å forbedre dine språk- og skriveferdigheter. Krav til forkunnskaper: Kurset bygger på Skrivekurs I Karakterer og kursbevis: Innsendingene og kurset karaktersettes med Bestått eller Må kompletteres. Når alle innsendingene er bestått, vil du automatisk få tilgang til et kursbevis på nettet. Kursbeskrivelse: Dette kurset har syv kapitler, eller studieenheter, som du kan fullføre i ditt eget tempo, når det passer deg. Du kan starte når du vil og får tilgang til kurset i 180 dager. Hvert kapittel består av noe teori, en tankedelingsoppgave og en innsendingsoppgave. Innsendingsoppgavene besvarer du i et eget dokument som skal lastes opp via kurssidene. Læreren din vil gi deg tilbakemelding og gode råd om besvarelsene. Om du ønsker det, kan du ta del i vårt læringsfellesskap ved å svare på tankedelingsoppgavene og være åpen for dialog med de andre kursdeltakerne. Sammen med dette kurset har du også tilgang til NooAs Writers´ Lounge der du kan dele dine arbeider, kommentarer og spørsmål med deltakere i de andre skrivekursene. Det første kapittelet fokuserer på historiefortellinger. Temaet for innsendingsoppgaven er en dag i ditt liv (hverdag eller fest) som du har lyst til å fortelle om. Kapittel to introduserer en olympiske forteller. I innsendingsoppgaven skal du skrive en personlig historie i tredje person entall. Kapittel tre belyser forskjellene mellom den eksplisitte og den implisitte forteller. Innsendingsoppgaven tar for seg nærkontakt av tredje grad. I kapittel fire fortsetter kurset med å fokusere på forskjellene mellom den eksplisitte og den implisitte forteller. Innsendingsoppgaven er hentet fra et fengselsmiljø. Kapittel fem handler om den indre og den ytre synsvinkel og i innsendingsoppgaven skal du beskrive en UFO-historie på en objektiv måte. Det sjette kapittelet tar for seg den subjektive fortellervinklingen, og i innsendingsoppgaven skal du ta for deg tanker rundt en fødsel. Det siste kapittelet tar for seg den panoramiske og den sceniske fortellerstilen, og i innsendingsoppgaven skal du ta for deg en persons minner fra sin første sykkel. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 1 000 kr
På forespørsel
Hva er PLN og PLE. Meta-læring og læringsteorier. PLN og sosiale medier. Hvorfor lage et PLN. Hvordan bygge nettverk. Verktøy for å bruke PLN og PLE effektivt. Pedagogisk... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 10.0 Forutsetninger: Det er en fordel med en viss forståelse for (og gjerne praksis med) pedagogikk/undervisning Innleveringer: Øvingsoppgaver underveis. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 3 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan forklare hva et PLN er og hvordan PLN kan brukes til personlig, uformell læring- kan redegjøre for mekanismer og strategier som gjør det mulig å bygge et digitalt PLN- kan forklare forskjellen på PLN og PLE, og sammenhengen mellom dem- kan redegjøre for hvordan PLN og PLE kan brukes i undervisning- forstår mekanismer for nettverksbygging og hvilken rolle tillit og gode relasjoner spiller for et godt PLN   FERDIGHETER:Kandidaten:- kan bruke ulike Web 2.0-verktøy og sosiale medier for å bygge et PLN- kan utvikle og anvende et PLE- kan bruke sitt PLE og PLN i kombinasjon for best mulig læring for sin egen del- kan planlegge et undervisningsopplegg med PLN og PLE for studenter/elever   GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på begrensninger og muligheter med PLN- kan veilede studenter/elever omkring deres læringsstrategier- er klar over etiske forhold knyttet til bruk av PLNInnhold:Hva er PLN og PLE. Meta-læring og læringsteorier. PLN og sosiale medier. Hvorfor lage et PLN. Hvordan bygge nettverk. Verktøy for å bruke PLN og PLE effektivt. Pedagogisk bruk av PLN/PLE.  Kurset koster kr 1000,- høsten 2013. Norgesuniversitetet sponser deler av kurset første gang det kjøres og dermed den rimelige kursavgiften høsten 2013. Normal pris fra og med våren 2014 er kr 9960,-.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag PLN - personlig læringsnettverk 1000,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.      [-]
Les mer
Oslo 5 dager 25 970 kr
16 Mar
20 Apr
08 Jun
I løpet av fem intensive kursdager lærer du å gjøre profesjonelle videoopptak, redigere dem i Premiere Pro, fikse problematiske opptak, legge på effekter i After Eff... [+]
For deg som ønsker en grundig innføring i videoredigering!   I løpet av fem intensive kursdager lærer du å gjøre profesjonelle videoopptak, redigere dem i Premiere Pro, fikse problematiske opptak, og legge på effekter i After Effects. Vi leder deg gjennom hele prosessen!   Vi er Norges største Adobe-sertifiserte kurssenter. Meld deg på kurs og lær av våre sertifiserte instruktører.   Hvorfor velge dette ukeskurset i video Du får et komplett grunnkurs i After Effects. Du får et komplett grunnkurs i Premiere Pro. Du lærer også mye om hvordan du gjør opptak som er lette å redigere på kursdagen "Kamera- og opptaksteknikk", slik at du rekker deadline. Du lærer om ulike opptaksformater og hvilke fordeler og ulemper de har.  Kursinnhold Du får et komplett grunnkurs i både After Effects og Premiere Pro i løpet av videouka. Dag 1 - Kamera-teknikk Lær hvordan du bruker videokameraets manuelle innstillinger for å få profesjonell kvalitet på opptakene. Du lærer også mye om hvordan du gjør opptak som er lette å redigere, slik at du rekker deadline. Du får en innføring i ulike opptaksformer og hvilke fordeler og ulemper de har. Dag 2+3 - Premiere Pro grunnkurs Redigeringsteknikker Video Lyd Lag-på-lag Tekster Grafikk Fargekorrigering Slow og fast motion Dag 4+5 - After Effects grunnkurs Enkel animasjon Parenting Expressions Keying Tracking Effekter Teksteffekter Blending modes Track Mattes Masker 2.5 D og 3D Rendering Integrasjon   Internkurs i Adobe Premiere Pro og After Effects Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
Gamle Oslo 7 dager 16 200 kr
02 Mar
Dette er kurspakken for deg som skal jobbe med salg og markedsføring på nett. I løpet av 7 kursdager vil du få god digital kompetanse, lære hva som er godt innhold ... [+]
Du skal lære å optimalisere nettsidene for søk på nett, samt bruke google analytics for analyse av trafikk på nettstedet ditt. Etter kurset skal du være i stand til å planlegge og gjenomføre digital markedsføring, kartlegge og optimalisere underveis, og få relevant økt trafikk og konvertering på dine nettsider. Pris kr. 16200,- kurs er fra kl. 09 - 15. Kursdato start 23. januar:• HTML oversikt, 23. januar• Sosiale medier, 24. januar• Content Marketing, 25. januar• SEO (søkemotoroptimalisering), 8. februar• Google Analytics, 9. februar• Skrive for web, 2. mars• Digital strategi, 3. mars Kursdato start 6. mars:• HTML oversikt, 6. mars• Sosiale medier, 7. mars• Content Marketing, 8. mars• SEO (søkemotoroptimalisering), 28. mars• Google Analytics, 29. mars• Skrive for web, 20. april• Digital strategi, 21. april [-]
Les mer
Gamle Oslo 2 dager 7 900 kr
23 Apr
07 May
Etter fullført kurs skal du kunne tegne illustrasjoner og logoer, klargjøre illustrasjoner for utkjøring og ha oversikt over programmets bruksområder. [+]
Vil du lære å tegne illustrasjoner og logoer til bruk i alle medier? Illustrator tegner vektorgrafikk som kan forstørres ubegrenset, uten å tape kvalitet og kan derfor brukes overalt. Adobe Illustrator er verktøyet for illustratører og grafiske designere, men også et program for deg som vil lage litt enklere illustrasjoner til internett, Power Point og Word. På kurset lærer du å ta utgangspunkt i enkle basisformer og kombinere dem til kompliserte figurer, slik at det blir det lett for alle å tegne. Hvorfor ta dette kurset: Du får en grundig innføring i programmet Du vil lære konkrete tegne- og designoppgaver Du vil lære å redigere/endre Illustrator-filer du mottar Du vil lære å lage illustrasjoner og logoer Du vil lære å lage grafikk for bruk på internett, lesebrett eller mobil Du vil lære effektive arbeidsmetoder Du får kontroll på tegninger med mange elementer og lag Du vil lære om fargebruk og klargjøring av filer for trykk og nett Dette lærer du: Arbeidsmiljøet i programmet Tegning med tegneverktøyene og ved å kombinere enkle grunnformer Redigering og transformering av objekter Innsetting av tekst og bilder Tekstbearbeiding Lage bannerannonser Bruk av farger og forløpninger Lag og gjennomsiktighet [-]
Les mer
Gamle Oslo 2 dager 6 500 kr
07 May
Illustrator videregående er et 2-dagers kurs som lærer deg å beherske Illustrator slik at du kan lage dine egne mønstre, pensler og grafiske stiler, så du kan visual... [+]
Bli med på to dager med kreativ bruk av Illustrator. Her vil du få en fordypning i dine oppgaver i Illustrator. Lær deg alle skjulte funksjoner og slipp løs kreativiteten. Vi jobber med mange eksempler og du kan gjerne også jobbe med ditt eget materiell. Kurset er som workshop, så her er det mye å lære. Hvorfor ta dette kurset: Du vil lære konkrete tegne- og designoppgaver Du vil lære effektive arbeidsmetoder som gir deg flere kreative muligheter og løsninger Du vil lære å tilpasse programmet til ditt eget behov Du vil arbeide mer effektivt Forhåndskunnskap: Illustrator grunnkurs eller tilsvarende kunnskap Dette lærer du: Bruke Illustrator kreativt Masker og sammensatte baner Effekter og grafiske stiler Lage egne mønstre og pensler 3D-effekter Symboler Praktiske oppgaver Perspektivtegning [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.