Mediekurs, film og TV
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

50 treff ( i Oslo ) i Mediekurs, film og TV
 

Oslo 3 dager 8 990 kr
30 Aug
20 Sep
25 Oct
Hvis du skal arbeide med informasjon og markedsaktiviteter gir dette kurset deg det du trenger for å kunne jobbe smart og effektivt. [+]
Kurs for informasjonsmedarbeidere!   Skal du arbeide med informasjon og markedsaktiviteter har du ofte behov for flere programmer og kunnskapsområder for å kunne utføre arbeidet ditt. Kurs i Adobe for markedskonsulent og informasjonsmedarbeider er laget for å gi deg det du trenger for å kunne jobbe smart og effektivt.   Vi er Norges største Adobe-sertifiserte kurssenter. Meld deg på kurs og lær av våre sertifiserte instruktører.   Hvorfor velge dette kurset? Dette kurset er laget for informasjonsmedarbeidere som skal fotografere litt, behandle og arkivere bilder og lage litt forskjellige trykksaker som ikke er alt for omfattende. Målet er å bli en bruker som klarer å produsere ting selv. Du blir ikke designer, men en god operatør av verktøyet og kan jobbe effektivt og riktig med dokumentene. Du lærer også å kvalitetssikre det som sendes ut og lage gode PDFer til trykk og arkiv. I tillegg får du kjennskap til diverse filformater, arbeidsprosesser, utstyr som kan være kjekt å ha og ikke minst en plass å spørre om råd og hjelp etter kurset.   Kursinnhold Programmer og verktøy InDesign Bridge og Photoshop Format og arbeidsmetoder Tekst, bilder og format Produksjon av trykksaker Dokumenter og layout Tekst- og bildebehandling i InDesign Produksjon av maler Objektmaler Layout og sideoppsett Tekst og tekstmaler Bilder Lagring og organisering Justering og korrigering Tilpassing til web og trykk Beskjæring og komposisjon Word til InDesign Samarbeid om dokument Organisering av innkommende tekst Eksport til PDF Kvalitetssikring av produksjon   Internkurs i Adobe for markedskonsulent og informasjonsmedarbeider Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 1 000 kr
På forespørsel
Hva er PLN og PLE. Meta-læring og læringsteorier. PLN og sosiale medier. Hvorfor lage et PLN. Hvordan bygge nettverk. Verktøy for å bruke PLN og PLE effektivt. Pedago... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 10.0 Forutsetninger: Det er en fordel med en viss forståelse for (og gjerne praksis med) pedagogikk/undervisning Innleveringer: Øvingsoppgaver underveis. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 3 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan forklare hva et PLN er og hvordan PLN kan brukes til personlig, uformell læring- kan redegjøre for mekanismer og strategier som gjør det mulig å bygge et digitalt PLN- kan forklare forskjellen på PLN og PLE, og sammenhengen mellom dem- kan redegjøre for hvordan PLN og PLE kan brukes i undervisning- forstår mekanismer for nettverksbygging og hvilken rolle tillit og gode relasjoner spiller for et godt PLN   FERDIGHETER:Kandidaten:- kan bruke ulike Web 2.0-verktøy og sosiale medier for å bygge et PLN- kan utvikle og anvende et PLE- kan bruke sitt PLE og PLN i kombinasjon for best mulig læring for sin egen del- kan planlegge et undervisningsopplegg med PLN og PLE for studenter/elever   GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på begrensninger og muligheter med PLN- kan veilede studenter/elever omkring deres læringsstrategier- er klar over etiske forhold knyttet til bruk av PLNInnhold:Hva er PLN og PLE. Meta-læring og læringsteorier. PLN og sosiale medier. Hvorfor lage et PLN. Hvordan bygge nettverk. Verktøy for å bruke PLN og PLE effektivt. Pedagogisk bruk av PLN/PLE.  Kurset koster kr 1000,- høsten 2013. Norgesuniversitetet sponser deler av kurset første gang det kjøres og dermed den rimelige kursavgiften høsten 2013. Normal pris fra og med våren 2014 er kr 9960,-.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag PLN - personlig læringsnettverk 1000,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.      [-]
Les mer
Oslo 3 dager 12 490 kr
18 Sep
06 Nov
11 Dec
Kurset gir deg en god innføring i hvordan du bruker HTML til å strukturere informasjon og CSS til plassering og formatering av innhold på websider. Kurset passer for a... [+]
Lær HTML og CSS for produksjon av moderne websider.   Innføring i HTML og CSS er et 3-dagers kurs i Hypertext Markup Language, Cascading Style Sheets og responsiv webdesign. HTML er et markeringsspråk for websider, mens CSS brukes for formatering og plassering av innhold. Begge språkene er helt nødvendig på en enhver webside i dag, uavhengig av programvare eller publiseringsløsning.   Hvorfor velge dette kurset? Du ønsker å lære prinsippene bak HTML og CSS og å kode HTML og CSS. Det du lærer kan du bruke uansett hvilket verktøy du kommer borti senere. Enhver nettside uavhengig av hvilket program eller publiseringsløsning som er benyttet for å lage nettsiden bruker i dag HTML og CSS. Det samme gjelder moderne annonser, landingssider osv. Lærer du deg HTML og CSS kan du med andre ord benytte kunnskapen uansett hva du skal jobbe med innen web. Du vil lære det grunnleggende for å kunne utvikle HTML-sider: sideoppbygning, struktur, tabeller og lister, linker m.m. Du får også en grundig innføring i Cascading Style Sheets (CSS), både for formatering og plassering av innhold. Responsiv webdesign - du vil lære om Media Queries for enkelt å produsere en nettside som er tilpasset både mobil, nettbrett og desktop, hvordan håndtere skalerbare bilder, menyer og annet innhold som skal tilpasse seg skjermstørrelsen. Eller, du er designer og ønsker å få en bedre oversikt over hvordan man utvikler websider slik at du enklere kan kommunisere med utvikler. På kurset vil vi også snakke om søkeoptimalisering (SEO) og universell utforming. Hva innebærer dette for deg når du koder? Kursinnhold Innføring i HTML, tagger, atributter, regler for navngiving av filer og mapper Linker og menyer Bilder og bakgrunnsbilder Strukturering av tekst: overskrifter, avsnitt, linjeskift, non breaking space, lister, tabeller m.m. Introduksjon til CSS CSS syntax og ulike type stiler: tag, class, ID, Pseudo Elements, sammensatte stiler Inline Styles, Internal Styles og External Styles Kommentering av kode Oppbygning av sider med DIV block vs inline elementer, Box model Posisjonering: Static, Relative, Absolute, Fixed Float Formatere tekst og annet innhold Testing av sider i ulike nettlesere Tilpasse layout til utskrift Overføring av filer til webserver via FTP Responsiv webdesign Responsiv webdesign - hva er det, hvordan bruker vi det? Media Queries: tilpasse sidene til ulike skjermoppløsninger (skjerm, nettbrett, telefon) Multi-kolonne layout Hvis tid: workshop hvor du kan bruke det du har lært på kurset til produksjon av eget prosjekt   Internkurs i HTML og CSS Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
1 år 104 900 kr
3D-animasjon er et påbygningsår for de som allerede har studert 3D-design ved Idefagskolen. Studiet har et spesielt fokus på produksjon av animasjonsfilm og spesialeff... [+]
Dette er 3D-animasjonsstudiet: På studiet får du jobbe og leke deg med den avanserte programvarepakken Autodesk Maya og The Foundry Nuke. Du vil også møte og bli kjent med nyttige kontakter i 3D-bransjen i Norge. I 3D-animasjonsklassen kommer du til å møte andre studenter som brenner for det samme som deg, og du vil lære deg å arbeide med profesjonelt opp mot relaterte yrkesgrupper. Her bygger man videre med de tingene man har lært på 3D-design. I tillegg til å jobbe videre med emnene modellering, teksturering, lyssetting og rendering vil du gå dypere inn på rigging og animasjon og få en innføring i grunnleggende animasjonsprinsipper, dramaturgi og fortellerteknikk. Du vil også få jobbe med avanserte teknikker for å lage visuelle effekter i programmet The Foundry Nuke.   Praktisk erfaring med spennende prosjekter. Idefagskolen har tett kontakt med næringslivet, og hvert år jobber studenter med relle prosjekter for eksterne kunder. Dette gir deg nyttig læring og erfaring. Denne praktiske erfaringen kan også bidra til å skaffe deg gode kontakter for fremtiden. I løpet av året gjestes vi av bransjefolk fra norges mest anerkjente 3D-studioer som kommer for å være foredragsholdere. Du får din egen arbeidsstasjon på skolen, deltar i prosjektarbeid og bygger din egen portfolio helt frem til skoleårets slutt. 3D-animasjon blir brukt på stadig flere felt, både innenfor underholdning og industriell virksomhet. I dag brukes 3D-animasjon i blant annet musikkvideoer, spill, webdesign og dataspill. Animasjon i 3D brukes også i stor grad innenfor industri og forskning for å presentere vitenskapelige prosjekter.   Tidligere studenter Tidligere studenter ved 3d design og 3D animasjon ved Idefagskolen jobber nå blant annet hos anerkjente firmaer i Norge som Filmkameratene, Storm Studios, Qvisten animasjon, FunCom og Gimpville og har deltatt i produksjoner som Free Jimmy, Redningsskøyta Elias, Age of Conan, Kurt blir grusom, Max Manus, Pelle Politibilm Trolljegeren og Kon-Tiki. Idefagskolen har også tidligere studenter i utlandet som har jobbet på produksjoner som Harry Potter, De tre musketerer, Total Recall, Gravity og The Great Gatsby. Fagplan 3d animasjon Karakteranimasjon Dramaturgi og Fortellerteknikk Animasjonsprinsipper Fortellerstrategi Storyboard, Animatic, Consept Bildebehandling Tegning 3D Grafikk Animasjonsfilm produksjon Avansert karakter rigging 3D karakter animasjon Compositing og VFX [-]
Les mer
2 dager 6 500 kr
Illustrator videregående er et 2-dagers kurs som lærer deg å beherske Illustrator slik at du kan lage dine egne mønstre, pensler og grafiske stiler, så du kan visual... [+]
Adobe Illustrator er illustrasjonsverktøyet for illustratører og grafiske designere, men er også et program for deg som vil lage illustrasjoner til internett, Power Point og Word. Hvorfor ta dette kurset: Du vil lære konkrete tegne- og designoppgaver Du vil lære effektive arbeidsmetoder som gir deg flere kreative muligheter og løsninger Du vil lære å tilpasse programmet til ditt eget behov Du vil arbeide mer effektivt Dette lærer du: Masker og sammensatte baner Effekter og grafiske stiler Mønstre og pensler 3D-effekter Symboler Image Trace (vektorisere bitmapbilder) Perspektivtegning [-]
Les mer
1 år 104 900 kr
Mediedesign har etablert seg som et spennende fagområde. Den Grafiske designeren har blitt interaktiv og må i dag kunne mer enn bare å være god på design. [+]
Mediedesign har etablert seg som et spennende fagområde. Sammensmeltingen av den klassiske disiplinen grafisk design og vår nyere tids Multimedia- og Webdesign har gitt oss begrepet Mediedsign som en ny displin. Den Grafiske designeren har blitt interaktiv og må i dag kunne mer enn bare å være god på design. Han må også kunne beherske et spekter av høyst varierte verktøy.   Hva får du? Du får profesjonelle veiledere og bidragsytere. Du får lærere som har erfaring innenfor ulike bransjer og sjangere. Du får muligheten til å dele dine kunnskaper og erfaringer med medstudenter i et dynamisk og levende miljø. Du får plass i et klasserom med få studenter, hvor teamwork og arbeidsprosessen er det primære. Du får din egen arbeidsplass med egen arbeidsstasjon med de programmer som kreves for en profesjonell arbeidsgang.   Mediedesigneren må i dag kunne forholde seg til lyd og bevegelse i like stor grad som han tidligere gjorde til tekst og bilde. Faget er svært praktisk rettet, og gir kompetanse og innsikt i arbeidsmetoder og kreative prosesser. Som ved alle avdelinger ved Idefagskolen er «learning by doing»-prinsippet viktig, og du vil få praksis fra konkrete produksjoner i bransjen.   Hva lærer du? I første semester arbeider vi med fellesfag som: Redaksjonell Design/Visuell journalistikk, Illustrasjon, Profilering og Merkevarebygging, Grafisk design/Formgivning, Mediekunnskap, Ideutvikling, Visuell identitet, Bildekomposisjon, Kommunikasjonsteori, Lyd og Lyd til bilde mm.   Som student lærer du å kommunisere med- og lytte til kunden for deretter å vite hvilke medie og verktøy som er best egnet i hvert enkelt tilfelle. Løsningene blir alt fra den tradisjonelle trykksak til avanserte interaktive løsninger for web, CD, DVD, TV, osv.   I andre semester kan du fordype deg på 5 aktuelle områder, inndelt i:   Design for skjerm: Webdesign Presentasjonsdesign/animasjon TV-grafikk/Motion Graphics Design for trykk: Grafisk design generellt Redaksjonell Design (Bok- og magasinproduksjon) Hva blir du? Du vil ha gode muligheter for jobb i produksjonsmiljøer for markedsføring og design, reklame- og web-byråer, TV- og filmselskaper eller som selvstendig kunstner. Det er behov for praktisk orienterte medarbeidere overalt hvor det arbeides med informasjon, undervisning, underholdning osv. Produksjonsselskaper er alltid interessert i å komme i kontakt med personer som kan vise til erfaring fra teamarbeid og som har evnen til å sluttføre de oppgaver de er blitt tildelt. Den som har tekniske kunnskaper, tegneferdigheter og andre kvaliteter, stiller i særklasse. De som i tillegg kan strukturere og framskynde prosessene med gode tekniske løsninger, blir spesielt attraktive.   Fagplan mediedesign Multimedia/skjermbasert design Redaksjonell design Illustrasjon Profilering og merkevarebygging Grafisk Design/formgivning Mediekunnskap Idéutvikling Visuell identitet Bildekomposisjon Kommunikasjonsteori Informasjonsdesign Lyddesign Symbollære Programmer Adobe Indesign Adobe Photoshop Adobe Illustrator Adobe Premiere Adobe After Effects Adobe Dreamweaver Adobe Edge [-]
Les mer
3 timer 1 990 kr
Målet med seminaret er at deltakerne skal skrive korrekte tekster. [+]
Dette kurset tilbyr vi kun bedriftsinternt. Det egner seg meget godt for en avdeling eller en bedrift som ønsker å tilby flere seminarer internt for sine ansatte. Dette har vi gjort med stort hell i mange bedrifter. Ta kontakt for mer informasjon og pristilbud! Finn oss på: www.kursformidling.no      SKRIVEREGELSEMINAR Framstå som mer profesjonell med feilfrie tekster Lær de viktigste skrive- og tegnsettingsreglene Lær mer om vanlige korrekturverktøy Bli kjent med gode hjelpemidler på nettetKurset passer for deg som skriver mye selv og kanskje også leser gjennom andres tekster, og som vil bli kvitt de skjemmende skrivefeilene. Skrivefeil er kommunikasjonsstøy! På kurset lærer du blant annet om komma, bindestrek og tankestrek, orddeling og punktoppstillinger, og du lærer hvordan du skal skrive datoer, klokkeslett, telefonnummer osv. Vi presenterer en del nyttige hjelpemidler på nettet, og du får vite mer om hva slags verktøy du kan bruke når du skal gå gjennom andres tekster.   SENTRALE TEMAER Hvorfor er det viktig å skrive korrekt, og hva er korrekt språk i dag? Hva er de viktigste skrive- og tegnsettingsreglene? Hvordan går vi fram når vi leser korrektur på andres tekster? Hvilke hjelpemidler finnes, og hvordan bruker vi dem OM INSTRUKTØREN Vidar Lynghammar fra Arkitekst er en av landets mest brukte kursholdere på området. Han er spesialist på offentlig språk og jobber aktivt som både kursholder og språkkonsulent i hele statsforvaltningen. I tillegg har han jobbet mye med språk og tekst for flere store private virksomheter.  Av utdanning har Vidar hovedfag i nordisk språk og litteratur. Vidar har også bak seg flere perioder som konsulent i Språkrådet og ved Tekstekontoret i NRK. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Lage egen blogg på nett, coaching, oversikt over diverse lærings- og undervisningsstiler samt finne ut hvor din stil passer inn. Teknologi og verktøy for læring på n... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Vurderingsform: Studenten velger ut 3 av sine blogginnlegg som teller med på vurderingen. I tillegg skal studenten skrive et eksamensarbeid i form av et refleksjonsnotat som skal vurderes sammen med blogginnleggene. Dette eksamensarbeidet skal være i størrelsesorden 5-10 A4 sider. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:- Informasjonskilder: Jeg kan hjelpe mine elever å finne og vurdere relevant informasjon, inkludert bilder, kart, lyd og video fra IKT kilder, på lik linje med tradisjonelle kilder(for eksempel RSS, Wikipedia). - Lagring av informasjon: Jeg kan hjelpe mine elever å lagrer informasjon på digital form slik som blogger, wikier, podcaster eller portefølger (dvs. slik at det er tilgjengelig hjemme, på reise og til eksterne eksperter / rådgivere). - Kommunikasjon: Jeg kan hjelpe mine elever å kommunisere synkront og asynkront gjennom tekst, tale og video. - Dokumentasjon: Jeg kan skrive innlegg på nettet for å dokumentere læringsaktiviteter/hendelser og legge til rette for elevenes bruk av dette materialet etterpå (e-portefølge, skjermopptak, klassens blog / wiki). - Trygg bruk: Jeg kan hjelpe mine elever å bruke elektroniske applikasjoner på en trygg måte (f.eks. elektronisk identitet, privatliv, pålitelighet). - Gruppearbeid: Jeg kan legge til rette for gruppearbeid på nettet, ved hjelp av metoder som kompleks instruksjon.- Læring: Jeg kan identifisere forventede læringsutbytter fra bruken av bestemte IKT-verktøy for en bestemt læringsaktivitet. - Vurdering: Jeg kan identifisere hvordan læringsutbyttene tilknyttet IKT-relaterte aktiviteter skal bidra til vurderingen av elevene og å kunne og bruke egnede verktøy for å registrere dette (f.eks. faglig utvikling og coaching). FERDIGHETER:- Planlegging: Jeg har laget en plan for min faglige utvikling i riktig bruk av IKT i min undervisning. - Dokumentasjon: Jeg har dokumentert bruken av et interaktivt internettverktøy, slik at andre kan dra nytte av mine erfaringer. - Deling: Jeg har prøvd minst én måte å dele min IKT erfaring med kolleger enten internt eller eksternt. - Lokal kontekst: Jeg har identifisert hvilke muligheter og begrensninger som gjelder for bruk av interaktive Internettverktøy i min institusjon. - Portefølge: Jeg har begynt på eller lagt til nytt materiale til en eksisterende e-portefølge. - Evaluering: Jeg har evaluert resultatene av mitt endrede undervisningsopplegg og dokumentert dette i min e-portefølge. - Coaching: Jeg har prøvd ut parvis coaching med en av mine kolleger. - Coaching: Jeg har de nødvendige ferdighetene når det gjelder å lytte og å stille spørsmål for å kunne coache andre mennesker. Innhold:Lage egen blogg på nett, coaching, oversikt over diverse lærings- og undervisningsstiler samt finne ut hvor din stil passer inn. Teknologi og verktøy for læring på nett, GROW-modellen, undersøkelser om tilstanden i egen institusjon når det gjelder bruk av IKT-verktøy i undervisningen, nettsteder for yrkesutøvere (CoP-Community of Practice), eksempler på "best practice", metoder for å planlegge og gjennomføre egne læringsaktiviteter på nett med bruk av diverse IKT-verktøy, coaching-teknikker. Sentrale verktøy er: blogg, wiki, video, lyd, undersøkelser, avstemminger. I alle disse verktøyene skal det produseres innhold.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Web 2.0 og coaching for lærere etter vitae metoden 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
6 595 kr
Gå ikke glipp av kurset med tekstdoktoren Christine Calvert. Få bedre effekt - lær å skrive tekster som engasjerer kunder og brukere i alle kanaler. [+]
Dette skrivekurset gir deg en rekke konkrete tips som gjør deg i stand til å skrive gode tekster som treffer. Alle kan skrive, men noen skriver bedre enn andre. Det å skrive godt handler litt om talent, men mest om å forstå hva som motiverer mennesker, språklig bevisstgjøring og trening.  De beste skriveteknikkene kan læresGjennom lettfattelige teknikker som du kan ta i bruk med en gang, lærer du å skrive fengende tekster på et blunk! På agendaen Konkrete teknikker som fremhever budskapet Å fange leserens oppmerksomhet Kjøreregler for å skrive godt for nettet Kunsten å skrive selgende gjennom praktiske sjekklister    Hvem bør delta?Kurset ligger på et grunnleggende nivå, og passer for deg som jobber med utarbeidelse av tekst til brosjyrer, reklame, tilbudsbrev, pressemeldinger, web eller viktige e-poster.  Bok inkludertAlle som deltar får boken "Skriv så det selger" utdelt på kurset. Boken er skrevet av kursleder Christine Calvert, som er Norges eneste tekstdoktor.   [-]
Les mer
1 år 104 900 kr
Som 3D designer vil du jobbe med å skape 3d modeller, grafikk og animasjoner for bruk i dataspill, animasjons- og spillefilm, reklame, produktdesign, dataspill, interiø... [+]
Dette er 3d-designstudiet: På studiet får du jobbe og leke deg med den avanserte programvarepakken Autodesk Maya. Du vil møte og bli kjent med nyttige kontakter i 3D-bransjen i Norge og møte andre studenter som brenner for det samme som deg. Man vil få fordype seg i emner som modellering, digital skulptering, teksturering, lyssetting og rendering. Du vil også komme innom emner som visuelle effekter for film, rigging og animasjon.   Praktisk erfaring med spennende prosjekter. Idefagskolen har tett kontakt med næringslivet, og hvert år jobber studenter med reelle prosjekter for eksterne kunder. Dette gir deg nyttig læring og erfaring. Denne praktiske erfaringen kan også bidra til å skaffe deg gode kontakter for fremtiden. I løpet av året gjestes vi av bransjefolk fra norges mest anerkjente 3D-studioer som kommer for å være foredragsholdere. Du får din egen arbeidsstasjon på skolen, deltar i prosjektarbeid og bygger din egen portfolio helt frem til skoleårets slutt. 3D grafikk blir brukt på stadig flere felt, både innenfor underholdning og industriell virksomhet. I dag brukes 3D-grafikk i blant annet musikkvideoer, webdesign, dataspill, reklame, animasjons- og spillefilmer. 3D brukes også i stor grad innenfor industri og forskning for å presentere vitenskapelige prosjekter.   Tidligere studenter Tidligere studenter ved 3d design og 3D animasjon ved Idefagskolen jobber nå blant annet hos anerkjente firmaer i Norge som Filmkameratene, Storm Studios, Qvisten animasjon, FunCom og Gimpville og har deltatt i produksjoner som Free Jimmy, Redningsskøyta Elias, Age of Conan, Kurt blir grusom, Max Manus, Pelle Politibilm Trolljegeren og Kon-Tiki. Idefagskolen har også tidligere studenter i utlandet som har jobbet på produksjoner som Harry Potter ,De tre musketerer, Total Recall, Gravity og The Great Gatsby.   Fagplan 3d design Dramaturgi - Fortellerteknikk Film- og animasjonshistorie Storyboardtegning - Design til skjerm Datagrafikk - Bildebehandling Digital Media 3D Grafikk Animasjonsprinsipper Teknologi / Overblikk Prosjektarbeid - Produksjon Introduksjon 3D grafikk Introduksjon til Autodesk Maya Modellering Skulptering Materialer og teksturer Lyssetting og skygger 3D animasjon Rendering Mental Ray Compositing og VFX Paint effects Karakter rigging og animasjon Dynamics Programmering i MEL Hair, fur, fluids [-]
Les mer
6 770 kr
Kurs i hvordan du planlegger og gjør din sak politisk relevant og posisjonere deg for å komme inn i den politiske prosessen på nøyaktig riktig tidspunkt. [+]
Myndighetskontakt i praksisMed dette kurset ønsker vi å gjøre det politiske systemet mer tilgjengelig og ta bort følelsen av at det er et voldsomt skritt å komme i kontakt med politiske beslutningstakere.  Få frem din sakEnten du ønsker å påvirke dine rammevilkår, statsbudsjettet eller få gjennomslag for en enkelt sak som behandles i regjeringsapparatet eller Stortinget vil du få gode innspill til hvordan du fremmer din sak for å bli hørt.  Slik påvirker du den politiske beslutningsprosessenLær hvordan du skal nærme deg politikeren, hvordan du utvikler budskapet ditt og bygger relasjoner med de rette beslutningstakerne. Få gode tips til hvordan du argumenterer, presenterer og får makt bak ordene.  Hvem bør deltaKommunikasjonsdirektør, informasjonsdirektør, informasjonssjefer, informasjonsrådgivere, generalsekretærer, organisasjonssekretær, daglig leder, politisk rådgiver, næringspolitisk rådgiver, samfunnskontakt, spesialrådgiver, seksjonssjef, generalsekretær, organisasjonssekretær.   [-]
Les mer
1 dag 3 500 kr
Med innholdsmarkedsføring bruker man tid på å produsere innhold som har en verdi for brukerne, deretter spredning i sosiale medier, på Google og i epost og nyhetsbrev... [+]
Innholdsmarkedsføring er en måte å markedsføre seg på nett.  Med innholdsmarkedsføring bruker man tid på å produsere innhold som har en verdi for brukerne, og så sprer man dette innholdet i sosiale medier, på Google og i epost/nyhetsbrev. Kursinnhold: • Hvordan skape verdifull informasjon, og ikke uinteressant reklame • Lær å lage godt og relevant innhold til nyhetsbrev • Hvordan få kunder til å dele i sosiale medier • Få bedre organisk synlighet på Google. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Praktisk bruk av Flash som inkluderer brukergrensesnittet og paneler, filtyper, vektor/bitmap-grafikk, tegneverktøyene, animasjoner (bilde for bilde og ulike former for ... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Grunnleggende forståelse for internetteknologi tilsvarende IINI1002 Webutvikling 1 og grunnleggende programmeringskunnskaper tilsvarende IINI1004 Programmering i Visual Basic eller IFUD1025 Programmering i Java. Innleveringer:   Personlig veileder: ja Vurderingsform: Multimedieproduksjon består av 4 moduler, der hver modul er beregnet til ca 3 ukers varighet. Til hver modul hører en obligatorisk øving - med unntak av den siste modulene der det er to innleveringer. De fem innleveringsøvingene bestemmer karakteren i faget og de kan løses enkeltvis eller gruppevis. I de fem innleveringsøvingene samler man inntil 100 poeng, og for å få karakteren bestått kreves det at man har samlet minimum 80 poeng. Karakteren settes til bestått/ikke bestått. Ansvarlig: Geir Ove Rosvold         Læremål: KUNNSKAPERKandidaten:- kan beskrive hva multimediesystemer er og hva de kan brukes til- kan forklare aktuelle prosjektgjennomføringsmodeller for multimediaprosjekter- kan formidle et bestemt budskap via en multimedieproduksjon ved bruk av egnede medieelementer- kan gjøre rede for sentrale egenskaper ved aktuelle verktøy som benyttes ved multimedieproduksjoner FERDIGHETER:Kandidaten:- kan identifisere mål og målgrupper, vurdere bruk av virkemidler samt vurdere bruk av metaforer når multimedieproduksjoner skal utvikles- kan benytte et hensiktsmessig verktøy til å utvikle interaktive multimedieproduksjoner- kan gjennomføre små multimediaprosjekter i henhold til aktuell prosjektgjennomføringsmodell GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- kan dokumentere arbeidsprosessen som benyttes ved multimedieproduksjon- kan vurdere ulike alternativer for formidling av bestemte budskap til bestemte målgrupper- kan identifisere, planlegge og gjennomføre et multimediaprosjekter selvstendig eller i mindre grupper- er opptatt av at multimediaprosjekter må forholde seg til lover, regler og avtaleverk Innhold:Praktisk bruk av Flash som inkluderer brukergrensesnittet og paneler, filtyper, vektor/bitmap-grafikk, tegneverktøyene, animasjoner (bilde for bilde og ulike former for tweening), lag, maskering, movieclip, grafiske symboler, bruk av bibliotek, symboler og instanser, knapper, lyd og video, programmert animasjon, interaktivitet, dynamisk nedlastning, preload-presentasjoner samt optimalisering av løsningene med hensyn til båndbredde og presentasjon. Teori om design og utvikling av interaktive multimediesystemer som inkluderer metoden HOME (Holistic, Open Multimedia development mEthod), informasjonsdesign, interaksjonsdesign, presentasjonsdesign, prototyping, storyboard, flytkart, samt hva som skiller interaktive systemer fra statiske.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Multimedieproduksjon 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Oslo 3 dager 12 490 kr
20 Sep
08 Nov
13 Dec
Kurs i HTML5 og CSS3 er et kurs som fokuserer på en del av de nye elementene i HTML5, nye muligheter i CSS3, samt responsiv webdesign. Lær produksjon av moderne nettsid... [+]
Semantisk web med HTML5, video, responsiv webdesign, CSS3 for uante visuelle effekter og nyttige funksjoner.   Kurs i HTML5 og CSS3 er et kurs som fokuserer på en del av de nye elementene i HTML5, nye muligheter i CSS3, samt responsiv webdesign. Lær produksjon av moderne nettsider med dette kurset.   Hvorfor velge dette kurset i HTML5 og CSS3? Du vil lære om de nye mulighetene CSS3 gir, ting som vil sette deg i stand til å lage fantastiske og moderne layouter og effekter, kun ved hjelp av CSS. Og, du vil lære om de nye HTML5-taggene og hva disse har å si for utvikling av en nettside i dag. Vi ser på hva som støttes i de ulike nettleserne og hvilke utfordringer vi står ovenfor. Hvordan løser vi dette slik at vi trygt kan bruke HTML5 og CSS3, selv det som ikke har støtte i eldre nettlesere. Responsiv webdesign - du vil lære om Media Queries for enkelt å produsere en nettside som er tilpasset både mobil, nettbrett og desktop, hvordan håndtere skalerbare bilder, menyer og annet innhold som skal tilpasse seg skjermstørrelsen.   Kursinnhold Responsiv webdesign Responsiv webdesign - hva er det, hvordan bruker vi det? Media Queries: tilpasse sidene til ulike skjermoppløsninger (skjerm, nettbrett, telefon) Multi-kolonne layout Hvis tid: workshop hvor du kan bruke det du har lært på kurset til produksjon av eget prosjekt HTML5 HTML5 Doctype, nye HTML5 tagger, struktur og semantikk, håndtering av HTML5 i dagens (og gårsdagens) nettlesere Skjema: nye input elementer og attributter i skjema Audio og video: hva gjør vi der hvor HTML5-video ikke støttes? Lage en offline-versjon av websiden som kan lastes ned som en webapp på iPhone/iPad (portrett/landskaps visning, programikon). Hva er CSS3? Du får en god innføring og "oppskrifter" på hva som støttes av ulike nettlesere og hva du bør gjøre der hvor det ikke er støtte. Hvordan CSS3 kan forbedre hastigheten på nedlasting av sider og minske utviklingstiden? Visuelle effekter som f.eks runde hjørner, gradienter, skyggeeffekter, opacity m.m. uten bruk av bilder Flere bakgrunnsbilder på samme element, skalering, rammer av bilder m.m. Nye avanserte selektorer som lar deg formatere spesifikke elementer - automagisk! Pseudo-class og pseudo-elementer Rotering av innhold Webfonter Transparente farger (HSLA, RGBA)   Internkurs i HTML5 og CSS3 Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 7 850 kr
22 Aug
17 Oct
28 Nov
Webdesign for grafiske designere er et 2-dagers kurs rettet mot grafiske designere og andre uten erfaring med web, som ønsker å lære om web og webdesign. [+]
Er du usikker på hva du bør lære deg innen web? Vi hjelper deg fra grafisk design til webdesign!   Webdesign kurs for grafiske designere er et 2-dagers kurs rettet mot grafiske designere og andre uten erfaring med web, som ønsker å lære om web og webdesign. Dette kurset gir deg en innføring i ulike retninger innen web: programvare for webdesign, publiseringsløsninger, ord og uttrykk, kodespråk, annonsering, sosiale medier, søkemotoroptimalisering, analyse m.m.   Hvorfor velge dette kurset? Du er grafisk designer (eller har en annen bakgrunn) og ingen erfaring med web. Du ønsker å lære om web og webdesign. Du er usikker på hva du bør lære deg innen web. Dette kurset vil gi deg en oversikt over de ulike retningene du kan gå videre og gir deg den nødvendige oversikten. Skal du kode? Skal du bruke et program for webdesign? Er en publiseringsløsning det korrekte valget? Hvordan jobbe med innhold? Hva med søkemotorer, annonsering og analyse?   Kursinnhold Kurset gir deg en introduksjon til temaene nedenfor slik at du får en generell oversikt og et bedre grunnlag for å bestemme hva du ønsker å lære mer om. Generelt om hvordan websider er bygd opp og fungerer For deg som er vant til grafisk design, hva er de største forskjellene på dette og webdesign? HTML og CSS - en enkel innføring Hva er responsiv webdesign? Verktøy: Adobe Muse, Adobe Dreamweaver og teksteditorer. Hva er forskjellen? Publiseringsløsninger som f.eks WordPress Hvordan skrive for web Bruk av sosiale medier, markedsføring, bannerannonser. Hvilke muligheter finnes? Google AdWords Google Analytics Søkemotoroptimalisering Hva bør DU fokusere på videre? Hvilken retning skal du gå?   Internkurs i Webdesign for grafiske designere Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;