Salg
Du har valgt: Sør-Trøndelag
Nullstill
Filter
Ferdig

-

41 treff ( i Sør-Trøndelag ) i Salg
 

Bedriftsintern 1 dag 9 500 kr
Kurset retter seg mot sentralbord, resepsjon, kundebehandlere - de som møter kunden først i bedriften. Førsteinttrykket er viktig og kan være helt avgjørende for val... [+]
Kursleder er mangeårig bedriftleder, tidligere fagforeningsleder, selger og pedagog. Han er utdannet innen sosialpsykologi og har samhandling og reaksjonsmønstre som spesialfelt. Underviser innen feltet i mange av landets strørste bedrifter med gode resultater.   Frontlinjeservice - er også et kurs i personlig utvikling og kommunikasjon Vi legger vekt på de mellommenneskelige forhold.Vi vet at den menneskelige ressurs er bedriftens aller viktigste. For servicebedrifter spesielt er det viktig at alle medarbeiderne til en hver tid er motiverte og ansvarsbevisste, for at de sammen skal nå de servicemål som er satt. Alle bedrifter har samme mulighet til teknologi - det som skiller den meget gode fra de mindre gode er det første inntrykket man får – God dag du snakker med Maja..... Temaer som blir gjennomgått   Service Det blir ofte satt høye servicemål for bedriften. Dette er et omfattende emne som alle medarbeiderne bør være godt kjent med. Her ønsker vi å vinkle det til det personlige ansvaret.  Du som servicemenneske Hvilke personlige egenskaper er viktige? Klagebehandling og konfliktløsning Hvordan finne løsninger til det beste for alle?Moral og etikk Hvilke moralske og etiske regler gjelder? Stress og stressmestering   Hvilke virkninger har stress? Mellommenneskelig kommunikasjon Hva skjer i kommunikasjonsprosessen  og hvilke teknikker vi kan bruke for å bedre kommunikasjonen til kundene og våre kolleger.Hva er kommunikasjon ?Hvordan kommuniserer jeg ?Samtaleteknikk   Lytteteknikk    Opplæringsmål:Kjenne seg selv bedre for å kunne utføre den daglige jobben profesjonelt. Bedre sitt forhold til kunder og kollegaer ved hjelp av større innsikt i og forståelse av den menneskelige natur. GjennomføringDette er et kursopplegg som egner seg godt som dagskurs og som teambuilding -Kurset er litt mentalt krevende, og egenaktivitetet er derfor nødvendig for "å holde på " alle deltagerne til enhver tid.  Det blir lagt opp til gruppearbeid rundt de berørte emnene. [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag
Kunne du tenke deg å lykkes med møtebooking? At du bruker minimalt med tid på å skaffe deg møter med nye kunder, på en enkel og lettfattelig måte? Vil du beherske ... [+]
Hvordan booke flere møter raskt og enkelt. Det å lære seg møtebooking på en rask og enkel måte gir raskt uttelling i mer salg og suksess. Det er her salget begynner, og det å få fylt opp kalenderen med gode avtaler er gull verdt. Dette kurset inneholder både motivasjon til å plukke opp telefon og teknikker som gjør det enklere for deg å få kundene til å si ja til å møtes. Kurset kan gjøres på en hel eller halv dag, med eller uten en praktisk del, hvor vi faktisk booker møter og ser at dette fungerer. Ved å kjøre en praktisk del vil man også få viktige tilbakemeldinger der og da av kursholder som da vil være tilstede å gi råd og tips underveis. Samt at man etter ringeseansen også evaluerer de samtaler man har hatt, hvordan takle innvendingene som har dukket opp m.m. Kursholder:  Thor Ole Fongaard er daglig leder i Bedre Resultater AS. Han har bygget opp mange salgsavdelinger og har lang erfaring som selger, salgssjef og daglig leder innen flere bransjer med særdeles gode resultater. Han har drevet Bedre Resultater siden år 2000 og har de siste 15 årene holdt markedsledende kurs i møtebooking. Som kurs og foredragsholder har han gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Ta kontakt nå for mer info og priser. Hva andre har sagt: ”Leide inn Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel”. ” Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS   Vi leide inn Bedre Resultater AS for coaching i forbindelse med møtebooking. Vi er veldig fornøyde og det har virkelig satt fart hos oss med mange møter i etterkant! Gunn Helen Aurstad Corporate Sales Manager Travellink Norge “I mitt arbeid I Nordic Web Radio og Aller Edge har jeg ved flere anledninger arbeidet med Bedre Resultater AS, I anledning av å “booste” vårt salg av media reklame, og det gjør de!! Hver gang vi kjørte seanser med dem økte salget betraktelig. De har stor kunnskap om salg uten å overdrive det. Og tilpasser seg det nivået teamet er på og gjennom god kommunikasjon og menneske kunnskap lykkes de med å skape forståelse og få teamet med seg. Hvis du ønsker å øke salget, ring de!! Top qualities: Great Results , Personable , Good Value - Joakim Jansson, Nordic Web Radio og Aller Edge   [-]
Les mer
1 dag 3 990 kr
Kjøpsutløsende kommunikasjon i kundemøter [+]
  Kjøpsutløsende kommunikasjon i kundemøter   Å være selger i anno 2015 er en stor utfordring. Relasjonssalg er på vei ut og en ny type selger, en versjon 2.0, er den som lykkes i vår nye digitale hverdag. Kundene svarer ikke lenger på telefonen eller på e-post. Når du får dem i tale, krever det mye for å få et kvalifisert møte. Forskning viser at 97 % av kundene dine går gjennom en kjøpsprosess, uten at din bedrift blir involvert. I vår digitale hverdag, har kunden funnet helt nye arenaer å hente kjøpsinformasjon fra.   Under dette salgskurset vil du få en innføring i den nye kundereisen og hvordan du kan kommunisere og handle for å få salget ditt. Det handler om å gjøre deg relevant og interessant for kunden. Målet med salgskurset er å gi deg den nødvendige forståelsen og de rette verktøyene til å komme i posisjon hos kunde og i en selgende dialog. Kurset inneholder foredrag og en workshop med innføring i kundenes nye kjøpsprosesser, verktøy for å identifisere de kjøpsutløsende kriteriene og hvor på kundereisen din innsats vil gi best resultater.   Hovedemner:   Den nye kundereisen Kjøpsutløsende kommunikasjon Den nye selgeren og dens hverdag   Hvem passer kurset for: Kurset passer for alle selgere og markedsførere innen b2B og B2C Målet med kurset: Å gi deltagerne verktøy, forståelse og innsikten om hvordan øke salget i 2015 og fremover. Forkunnskaper: Ingen Varighet: 1 dag     Kursleder Alain Fassotte   Alain entreprenør, blogger og foredragsholder. Han har over 20 års erfaring med salg og markedsføring og var inntil nylig salgsdirektør i Creuna, som jobber med noen av Nordens største merkevarer. Alain er en ettertraktet foredragsholder både for næringsliv og høyskoler og har særdeles positive tilbakemeldinger, både på fag og formidling. Alain er i dag grunnlegger og spesialrådgiver i Sometier AS.                   [-]
Les mer
Bedriftsintern
Praktisk og inspirerende kurs, som egner seg for etablerte selgere og andre funksjoner i virksomheten som ønsker å utvikle seg fra ordremottak til salg. [+]
Inspirerende teori og praktisk salgstrening: All teori blir grundig forankret i relevante eksempler og morsomme historier, slik at deltagerne får bedre grunnlag til å forstå hvordan han/hun selv kan benytte seg av teorien. Vi har stor fokus på at det skal være gøy og være på kurs, samtidig som man skal sitte igjen med nyttige og enkle "knep" for å forbedre resultatene. I den praktiske treningen, vil det bli muligheter til å øve på å bruke teorien i egen hverdag. Her lærer man også av hverandres løsningsforslag.Våre salgskurs passer for selgere, butikkansatte, bookingmedarbeidere, telefonselgere, kundeservice, rådgivere, håndtverkere, grûndere, salgsledere med flere. Vi har også mange salgskurs for "ordremottakere" som ønsker å bli mer selgende.   Eksempler på temaer: Salgsbarrierer - Hvilke mentale hindere må ryddes av veien for å få fart på salget? Hvordan effektivisere kommunikasjonsformen? Salgsargumentasjon - Slik forsterker du dine argumenter, og presenterer dem på en inspirerende måte! Avslutningsteknikker - Hvordan lukke salget? Møtebooking - Vi lærer deg hvordan dette gjøres. Referansesalg - Hva er det, og hvordan bruke det systematisk? Innvendinger - Hvordan takle kundens innvendinger? Motivasjon - Egenmotivasjon og motivasjon av andre Kartlegging - Forstå kunden bedre, og skap tillit til deg og ditt produkt, ved å kartlegge bedre. Kjøpssignaler - Unngå å miste salg, ved ikke å fange opp kundens signaler om kjøpslyst. [-]
Les mer
12 000 kr
Salgsteknikk og salgsprosessen - Hvordan bli en dyktigere selger? Gå inn på min hjemmeside www.arvidurke.no [+]
Har 30 års erfaring som kursleder i privat og ofentlig sektor rundt i hele Norge. Jobber i dag som UNIVERSITETSLEKTOR ved UiT Norges arktiske universitet, Narvik. Har undevist i 20 år for studenter på bachelor og master nivå. Se nærmere min CV, referanser og evlueringsrapporter av kurset www.arvidurke.no    Salgskurset er rettet mot medarbeidere både med og uten spesiell salgserfaring. Kurset er egnet for alle som skal snakke med kunder og har kundekontakt. Alt er salg og alle er selgere. For hva er salg? Jo, enten du selger et konkret produkt eller en tjeneste, eller daglig leder selger selskapets visjon og forretningside, eller markedssjefen selger forslag til aktiviteter - så er alt snakk om salg. Det er å få aksept for en tanke, ide eller løsning på et problem. Derfor er vi alle, flere ganger om dagen, være selgere. Kurset gir en innføring i mekanismene i salgsprosessen og hvordan vi kan bruke denne kunnskapen til vår fordel i samtale med eksisterende og potensielle kunder. Hva er nøkkelen til å lykkes i salg? Selger trenger en konstant kilde til motivasjon. Salget glipper ofte på grunnleggende områder. Målet er å øke bevisstheten om hva som utgjør den lille forskjellen på suksess og fiasko.Gjennom dette kurset vil du bli kjent med de ulike fasene i en salgsprosess og trene konkret på de viktigste forbedringsområdene. Kurset inneholder korte teoribolker om grunnleggende salgsprosess og teknikk. Trinn-for-trinn lærer du hvordan den gode kommunikasjonen oppstår, og det avsløres teknikker og metoder som hjelper deg med å oppnå bedre salgsresultater. Hensikten er å gjøre deg tryggere i selgerrollen og øke salget. Fokus er innen fagområdet salg og det jobbes konkret med utvikling av:1) Salgstekniske ferdigheter 2) Personlige egenskaper og holdninger Målet er å gjøre din organisasjon til en slagferdig salgsorganisasjon, hvor hver enkelt medarbeider bidrar til økt om-setning. Følger du rådene vil du raskt kunne se utviklingen i ditt team/ organisasjon og i dine omsetningstall. Kontinuerlig utvikling av medarbeidere er lønnsomt. Mål for opplæringen Lære konkrete salgsteknikker som faktisk fungerer Den enkelte ansatte skal ha en bevisst holdning til viktigheten av eget salg. Den enkelte ansatte skal selv ta initiativ for egen holdning til det som inngår i salgsprosessen. Dette gjelder følgende områder: Kundene Salg Organisasjonen Produktene/ Tjenestene Kollegaene Egen utvikling / framtid Lokalsamfunnet Hvordan avdekker du kundens behov og selger mer? Hvordan bli tryggere på din egen rolle i salgssituasjonen? Hvordan utnytt mulighetene gjennom hele salgsprosessen? Hvordan lykkes bedre med salg Hvorfor lykkes noen bedre med salg enn andre? Er det medfødte egenskaper som gjør at enkelte kommuniserer godt med alle og alltid får gjennomslagskraft? Metodene og teknikkene kan læres og egenskapene kan lokkes frem. Lær hvordan! Innhold Det første møte med kunden. Hva bør man kjenne til før man møter kunden? Slik skaper du alltid et godt førsteinntrykk. Slik skaper du tillit hos kunden - personlig tillitsrelasjon. Alt dreier seg om salg. Hvorfor forsvinner kunden? Vi er alle selgere. Salgsverktøyet BALS. Hva er salg? Hva er aktivt salg ? Hva er innvendinger ? Når er kunden klar til å kjøpe? Det magiske øyeblikket i salg og mersalg. Hva er hovedkomponentene i salgssituasjonen? Hvor viktig er holdninger i salgssituasjonen? Hvordan gjøre topp-prestasjoner i salg? Har vi råd til å være umotivert? Hvordan skape salgsmotivasjon og egendrive? Hvordan skape salgsentusiasme? Utvikling av kommunikasjonsferdigheter i salg? Hvordan tolker du kroppsspråket? Hvordan " lese" og forstå ulike mennesker? Hvordan virke overbevisende og troverdig? Hvordan stille deg inn mentalt før kontakten med kunden? Hvordan lytte deg til øket salg? Hva er forskjellen på gode kundebehandlere og gode selgere? Hvordan argumenterer du overbevisende for produktene/ tjenestene dine? Innvendinger kan være kjøpssignaler - lær å utnytte det. Hva er vanlige motivasjonsverktøy i salg? Hva kjennertegner de beste selgerne? Hva er kundetilpasset salg og relasjonssalg? Hvordan øke selvtilliten i salgssituasjonen? Opplegg Det blir vekselvis forelesning, parøvelser, individuelle øvelser og gruppeoppgaver. Kursopplegget bidrar til personlighets-utvikling. [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag
På forespørsel
Lær å lykkes med salgsmøtet. Kurset er tilpasset både nye selgere som skal etablere seg, samt etablerte selgere som trenger justeringer og trening på sin evne innen ... [+]
Kurset er tilpasset både nye selgere som skal etablere seg, samt etablerte selgere som trenger justeringer og trening på sin evne innen salg. Salget er tilpasset bedriftens produkt og utfordringer.   Læringsmål: Økt evne til å lykkes innen salg gjennom fokus på teknikk og effektivitet.   Kursinnhold: Nøkkelen til suksess! Forandring eller utvikling? Hva har vi planlagt? Salg er matematikk! Grunnteknikk! Hvem har kontroll? Hvorfor skal vi holde møtet? Agenda for møtet? Presentasjon av egen bedrift, når? Produktfordeler/ kundefordeler Innvendinger Kjøpssignaler Hvordan close på innvendinger? Closing av avtalen Hvis nei? Praktisk trening! Mange kunder velger også å videreføre treningen med sambesøk og individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle hvis dette ønskes.   Kursholder: Thor Ole Fongaard. Thor Ole har holdt kurs i mange år med meget gode tilbakemeldinger. Ikke minst blir evnen til å være konkret og relevant i forhold til selgernes hverdag fremholdt. Dessuten er kursets innhold lagt opp på en enkel og forståelig måte, noe som øker selgers evne til å ta med og gjøre nytte av kunnskapen i hverdagen. [-]
Les mer
Bedriftsintern 8 timer 14 900 kr
For bedrifter som fokuserer på betydningen av å ha medarbeidere på alle nivå med klar serviceinnstilling og god kommunikasjon. [+]
For bedrifter som fokuserer på betydningen av å ha medarbeidre på alle nivå med klar serviceinnstilling og god kommunikasjon, både eksternt og internt. Vi mener at en god serviceinnstilling til kolleger og kunder påvirker både arbeidsmiljø og resultater. Med god servicinnstilling og god kommunikasjon mener vi at medarbeidere er i stand til å se behov og handle ut fra dette. Det er også viktig at medarbeidere er bevisste på bedriftens verdier og strategier, og at holdninger fører til konkrete handlinger. Vi setter søkelys på medarbeiderens holdninger til service og kommunikasjon, og betydningen dette har i hverdagen. Og vi presenterer egnede verktøy for å håndtere ulike situasjoner osm kan oppstå i forhold til kunder eller kolleger.   Aktuelle tema: Hva er god service internt/eksternt Klart språk Hvilke utfordringer har vi, styrker/svakheter? Hva kan jeg/vi gjøre i forhold til utfordringene? Kommunikasjons teori Verktøy for håndtering av "den vanskelige kunden" Gi og ta tilbakemeldinger -verktøy for å hindre eskalering av konflikter   Undervisningsmetoder: Hele kurset legges opp etter erfaringslæringsprinsippet som sikrer at deltakerne selv kommer med refleksjoner og evalueringer over de ulike tema Kursene våre er ofte prosessorientert dvs. at vi vil undervise i noen generelle tema og inkludere bedriftens behov for å belyse aktuelle tema underveids. (skreddersøm). Kort forelesninger/etterlesninger Individuelt samt gruppearbeid Teorier i forhold til aktuelle tema Realistiske rollespill-cases fra bedriftens hverdag Gjennomføring: Vi kan gjennomføre kurs ute i bedrift eller i våre egne lokaler i Sandvika. Kursene kan gjennomføres både på dagtid og på ettermiddag/kveld. [-]
Les mer
1 år 96 500 kr
Butikkledelse er for deg som ønsker en karriere som leder eller mellomleder i detaljhandelen. Utdanningen inkluderer praksis i relevant bedrift gjennom hele året. [+]
Butikkledelse Utdanningen Butikkledelse er for deg som ønsker en karriere som leder eller mellomleder i detaljhandelen. En lang praksisperiode vil gi deg et godt innblikk i det faktiske arbeidet i bransjen. Vårt tette samarbeid med næringslivet krydrer studiehverdagen med interessante gjesteforedrag og nettverksbygging. Jobbmuligheter Utdanningen gir deg et godt fundament for stillinger som assisterende butikkleder, butikkleder og avdelingsleder. Den passer også dersom du ønsker å å starte egen varehandelsvirksomhet. I tillegg har du mulighet til å få jobb hos samarbeidspartnere i varehandelen, som leverandører, grossister og agenter. Kombinasjonen av teori og praksis gir deg god faglig kompetanse og stor personlig utvikling. Dette vil gjøre deg attraktiv i næringslivet. Vi samarbeider godt med handelsstandssammenslutninger, og du blir kjent med medlemmene slik at du kan skape deg et unikt nettverk innenfor handelsnæringen. Dette kan generere spennende jobber som du kanskje ellers ikke ville fått. Bransjekunnskap Emnet gir deg en innføring i varehandelen og tilstøtende næringer. Bedriftsbesøk, casestudier og gjesteforelesninger fra varehandelen er viktige innfallsvinkler til pensum i emnet. Økonomi Her vil du få en innføring i relevante begreper innenfor økonomi og regnskap. Du vil jobbe med lønnsomhetsberegninger og ulike investerings- og finansieringsmodeller i tillegg til budsjett og regnskap. Markedsføring - salg og service Emnet tar for seg vesentlige elementer innenfor markedsføring, kommunikasjon og service. Du vil få god kompetanse på segmentering, markedsundersøkelser og markedskommunikasjon, og på konkurransemidlene produkt, pris og distribusjon. r. Service og kommunikasjon Emnet tar sikte på å gi en generell forståelse av service og kommunikasjon for ansatte i butikk og servicebransjen, særlig med vekt på mellomleder- og lederstillinger. Eksempler på temaer er: kundeidentifikasjon ulike former for service service satt i system generell kundebehandling med fokus på salg mersalg og lojalitetsprogrammer klagebehandling praktiske observasjoner  Personalarbeid Det er viktig å være godt kjent med personaladministrative funksjoner og oppgaver. I emnet legger vi særlig vekt på rekruttering, ansettelsesforhold og lov- og regelverk knyttet opp mot personalområdet. Jus Emnet vil deg kompetanse i sentrale juridiske temaer med stor nytteverdi for ansatte i butikk- og servicebransjen. Her legger vi vekt på avtalerett, kjøpsrett, husleierett og arbeidsrett. Engelsk Du vil få mulighet til å forbedre dine engelskspråklige ferdigheter, muntlig og skriftlig, slik at du kan jobbe i et internasjonalt arbeidsliv og i varehandelen spesielt. Presentasjonsteknikk Emnet presentasjonsteknikk skal gi deg en grunnleggende trygghet til å bruke IT-verktøyene Word og Power Point og gir en generell innføring i presentasjonsteknikk hvor ovennevnte verktøy skal benyttes på en hensiktsmessig måte. Emnet må i stor grad sees på som en integrert del av alle emnene i utdanningen. Praksis Gjennom praksisen i andre semester i butikk eller bedrift innenfor detaljhandelen, vil du tilegne deg ferdigheter i praktisk butikkledelse. På vårsemesteret skal du være ute i praksis i 13 uker,  2 dager per uke. [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag 10 kr
Kunne du tenke deg å lykkes med møtebooking? At du bruker minimalt med tid på å skaffe deg møter med nye kunder, på en enkel og lettfattelig måte? Vil du beherske ... [+]
  Møtebooking   Hvordan booke flere møter raskt og enkelt.                                      Det å lære seg møtebooking på en rask og enkel måte gir raskt uttelling i mer salg og suksess. Det er her salget begynner, og det å få fylt opp kalenderen med gode avtaler er gull verdt. Dette kurset inneholder både motivasjon til å plukke opp telefon og teknikker som gjør det enklere for deg å få kundene til å si ja til å møtes. Kurset kan gjøres på en hel eller halv dag, med eller uten en praktisk del, hvor vi faktisk booker møter og ser at dette fungerer. Ved å kjøre en praktisk del vil man også få viktige tilbakemeldinger der og da av kursholder som da vil være tilstede å gi råd og tips underveis. Samt at man etter ringeseansen også evaluerer de samtaler man har hatt, hvordan takle innvendingene som har dukket opp m.m. Noen av de punktene vi går igjennom er: Din nøkkel til suksess Hvordan lage en kort og effektiv samtale. Hvordan ha kontroll og vinne alle diskusjoner Hvordan møte innvendinger Hvordan «close» avtaler på innvendinger Hvordan » close» møte avtalene raskt og enkelt Ta kontakt nå for mer info. Kursholder: Thor Ole Fongaard er daglig leder i Bedre Resultater AS. Han har bygget opp mange salgsavdelinger og har lang erfaring som selger, salgssjef og daglig leder innen flere bransjer med særdeles gode resultater. Han har drevet Bedre Resultater siden år 2000 og har de siste 15 årene holdt markedsledende kurs i møtebooking. Som kurs og foredragsholder har han gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse.   Hva andre har sagt: ”Leide inn Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel”. ” Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS   Vi leide inn Bedre Resultater AS for coaching i forbindelse med møtebooking. Vi er veldig fornøyde og det har virkelig satt fart hos oss med mange møter i etterkant! Gunn Helen Aurstad Corporate Sales Manager Travellink Norge “I mitt arbeid I Nordic Web Radio og Aller Edge har jeg ved flere anledninger arbeidet med Bedre Resultater AS, I anledning av å “booste” vårt salg av media reklame, og det gjør de!! Hver gang vi kjørte seanser med dem økte salget betraktelig. De har stor kunnskap om salg uten å overdrive det. Og tilpasser seg det nivået teamet er på og gjennom god kommunikasjon og menneske kunnskap lykkes de med å skape forståelse og få teamet med seg. Hvis du ønsker å øke salget, ring de!! Top qualities: Great Results , Personable , Good Value - Joakim Jansson, Nordic Web Radio og Aller Edge [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag
På forespørsel
 Kurs i telefonsalg   Effektivt kurs i telefonsalg Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og t... [+]
 Kurs i telefonsalg   Effektivt kurs i telefonsalg Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Telefonsalg skiller seg ut fra vanlig salg med større krav til antall kundekontakter, selgere må ofte være enda bedre på å kunne formulere seg riktig, mer bevisste på bruk av ord og metaforer, flinkere til å beholde kontrollen i samtalen, takle flere typer innvendinger og ikke minst avslag. Men det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjelden resultater. Derfor bruker vi alltid tid på å skape motivasjon først før vi starter med salgstrening og teknikk. Vi satser på å gjøre dette så enkelt og jordnært som mulig, slik at man kan kjenne seg igjen i de daglige situasjoner man møter i salg. Og kurset vil tilpasses bedriften slik at man tar vare på de verdier og målsetninger som finnes i bedriften. Motivasjon blir gått grundig igjennom, både hvorfor du går på jobb hver dag, men også på hvordan sette seg mål, hva bruker vi tiden på og ikke minst, hva stopper deg i å lykkes! I salgs delen er det gode innledninger, ha kontroll i samtalen, vise interesse, produktfordeler, kundefordeler, salgteknikker på hvordan møte innvendinger, hvordan avslutte/ close salget, mer salg m.m. som blir gått igjennom.  Trenger dere økt motivasjon, ønsker å kjenne fremgang eller inspirasjon for å foreta endringer som gir resultater? Kurset gir deg mulighet til å stoppe opp, tenke og få i gang en prosess og fokus som gir resultater. Mange kunder velger også å videreføre treningen med individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle, hvis ønskelig. Målgruppe for kursetAlle som ønsker å bedre sin motivasjon og salgsresultater. Ansatte og bedriftsledere, nyetablerte eller erfarne. Thor Ole Fongaard har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. [-]
Les mer
Bedriftsintern 2 dager
Kurs innen salg, møtebooking og motivasjon. For alle selgere, enten de er nye eller erfarne. [+]
Et 2 dagers salgskurs som går igjennom hele salgsprossesen fra A til Å,  inklusiv selgers egen motivasjon og mulighet til å lykkes.    Skal man skape varige effekter er det ikke bare teknikken som må på plass. Det krever også at man endrer verdier og målsetninger skal de ha noen varig effekt. Altfor ofte har varigheten etter salgskurs bare en begrenset effekt, fordi man ikke har gjort noe med selve motor og drivstoffet i salget. Nemlig selgers verdier og målsetninger. Under dette kurset vil vi ikke bare fortelle deg om hvordan du kan endre dine verdier og motivasjon, vi vil hjelpe deg med å gjøre det der og da!     Kurset er tilpasset både nye og etablerte selgere og bedrifter. Kursene blir tilpasset bedriftens behov, og er ofte like nyttig for andre avdelinger som ikke har direkte salg, men kundekontakt generelt.     Målsetning Økt salg og motivasjon hos deltagerne.   Kurs holderThor Ole Fongaard har bygget opp mange salgsavdelinger og har lang erfaring som selger, salgssjef og daglig leder innen flere bransjer med særdeles gode resultater. Han har drevet Bedre Resultater siden år 2000 og har de siste 15 årene holdt markedsledende kurs i møtebooking. Som kurs og foredragsholder har han gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Hva andre kunder sier: “I mitt arbeid I Nordic Web Radio og Aller Edge har jeg ved flere anledninger arbeidet med Bedre Resultater AS, I anledning av å “booste” vårt salg av media reklame, og det gjør de!! Hver gang vi kjørte seanser med dem økte salget betraktelig. De har stor kunnskap  [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag
På forespørsel
På forespørsel
På forespørsel
Kunne du tenke deg å lykkes med møtebooking? At du bruker minimalt med tid på å skaffe deg møter med nye kunder, på en enkel og lettfattelig måte? Vil du beherske ... [+]
Trenger din bedrift å bli bedre på enkelt og raskt booke møter? Oppskriften er enkel og logisk. Det handler om å være ærlig, kortfattet og bevisst i samtalen. Noe de fleste av oss greier, når vi bare har lært teknikken. Lyst til å lære dette nå?  Ta kontakt for bestilling. Dette kurset er lagt opp til å være et praktisk kurs i møtebooking, der du også vil booke reelle møter underveis. Kurset er tilpasset nye selger som skal etablere seg, samt etablerte selgere som trenger justering og oppdatering. Etter kurset vil du, i tillegg til og allerede ha booket en del møter,  være i stand til å  booke egne møter på en enkel og rask måte. Bedre Resultater AS holder ofte kurs i møtebooking og mange av deltakerne på våre kurs blir overrasket hvor enkelt og effektfullt dette kan gjøres. Et salg starter veldig ofte med møtebooking. Det er derfor viktig å beherske dette, noe som gir deg store fordeler i salgsyrket. Hva andre sier om kurset: Vi leide inn Thor Ole i Bedre Resultater AS for coaching i forbindelse med møtebooking. Vi er veldig fornøyde og det har virkelig satt fart hos oss med mange møter i etterkant! Gunn Helen Aurstad Corporate Sales Manager Travellink Norge "Leide inn Thor Ole som salgstrener,  og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel."  Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS Se også flere referanser her   Ønsker du et bedriftsintern kurs, ta kontakt her.   Interne kurs i bedriften blir skreddersydd etter bedriftens behov, og mange ønsker også å kombinere dette kurset med våre salgskurs og kurs i gjennomføring av salgsmøter. [-]
Les mer
Bedriftsintern
Praktisk og inspirerende salgstrening. Bruk jordnære teknikker som virker! [+]
Inspirerende teori og praktisk salgstrening: All teori blir grundig forankret i relevante eksempler og morsomme historier, slik at deltagerne får bedre grunnlag til å forstå hvordan han/hun selv kan benytte seg av teorien. Vi har stor fokus på at det skal være gøy og være på kurs, samtidig som man skal sitte igjen med nyttige og enkle "knep" for å forbedre resultatene. I den praktiske treningen, vil det bli muligheter til å øve på å bruke teorien i egen hverdag. Her lærer man også av hverandres løsningsforslag.Våre salgskurs passer for selgere, butikkansatte, bookingmedarbeidere, telefonselgere, kundeservice, rådgivere, håndtverkere, grûndere, salgsledere med flere. Vi har også mange salgskurs for "ordremottakere" som ønsker å bli mer selgende.   Eksempler på temaer: Salgsbarrierer - Hvilke mentale hindere må ryddes av veien for å få fart på salget? Hvordan effektivisere kommunikasjonsformen? Salgsargumentasjon - Slik forsterker du dine argumenter, og presenterer dem på en inspirerende måte! Avslutningsteknikker - Hvordan lukke salget? Møtebooking - Vi lærer deg hvordan dette gjøres. Referansesalg - Hva er det, og hvordan bruke det systematisk? Innvendinger - Hvordan takle kundens innvendinger? Motivasjon - Egenmotivasjon og motivasjon av andre Kartlegging - Forstå kunden bedre, og skap tillit til deg og ditt produkt, ved å kartlegge bedre. Kjøpssignaler - Unngå å miste salg, ved ikke å fange opp kundens signaler om kjøpslyst. [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag 9 500 kr
Frotlinjen er den viktigste gruppen i en bedrift. Det er de som tar telefonen, er i resepsjonen eller sender ut info og reklame. Disse gir umiddelbart et intrykk av bedri... [+]
Frontservice - er også et kurs i personlig utviklingDette legger vekt på de mellommenneskelige forhold.Vi vet at den menneskelige ressurs er bedriftens aller viktigste. For servicebedrifter spesielt er det viktig at alle medarbeiderne til en hver tid er motiverte og ansvarsbevisste, for at de sammen skal nå de servicemål som er satt. Alle bedrifter har samme mulighet til teknologi - det som skiller den meget gode fra de mindre gode er det første inntrykket man får – God dag du snakker med Maja..... Temaer som blir gjennomgått ServiceDet blir ofte satt høye servicemål for bedriften. Dette er et omfattende emne som alle medarbeiderne bør være godt kjent med. Her ønsker vi å vinkle det til det personlige ansvaret.  Du som servicemenneske  Hvilke personlige egenskaper er viktige? Klagebehandling og konfliktløsning  Hvordan finne løsninger til det beste for alle?Moral og etikk  Hvilke moralske og etiske regler gjelder? Stress og stressmestering   Hvilke virkninger har stress? Mellommenneskelig kommunikasjon Hva skjer i kommunikasjonsprosessen  og hvilke teknikker vi kan bruke for å bedre kommunikasjonen til kundene og våre kolleger.Hva er kommunikasjon ?Hvordan kommuniserer jeg ?Samtaleteknikk   Lytteteknikk  Holdninger er de bevisste og ubevisste meninger som påvirker de roller vi spiller til daglig.   Hvor kommer de fra ?     Hvordan påvirker dette vårt forhold til: Jobben ? Kollegaer ? Kundene ? Meg selv ?   OpplæringsmålKjenne seg selv bedre for å kunne utføre den daglige jobben profesjonelt. Bedre sitt forhold til kunder og kollegaer ved hjelp av større innsikt i og forståelse av den menneskelige natur. GjennomføringDette er et kursopplegg som egner seg best med en stor grad av egen aktivitet for den enkelte deltager.  Kurset er mentalt krevende, og egen aktiviteten er derfor nødvendig for "å holde på " alle deltagerne til enhver tid.  Det blir lagt opp til en god del gruppearbeid rundt de berørte emnene. [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag
På forespørsel
Lær deg å få salgene i boks, Gjennom å ha ha kontroll i møtene( eller i tlf) avdekke behovene og avslutte salgene raskt og effektivt. [+]
Effektivt salgskurs. Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjelden resultater. Derfor bruker vi alltid tid på å skape motivasjon først før vi starter med salgstrening og teknikker. Vi satser på å gjøre dette så enkelt og jordnært som mulig, slik at man kan kjenne seg igjen i de daglige situasjoner man møter i salg. Og kurset vil tilpasses bedriften slik at man tar vare på de verdier og målsetninger som finnes i bedriften. Motivasjon blir gått grundig igjennom, både hvorfor du går på jobb hver dag, men også på hvordan sette seg mål, hva bruker vi tiden på og ikke minst, hva stopper deg i å lykkes! I salgs delen er det møtebookingteknikk, produktfordeler, kundefordeler,salgsteknikk på hvordan møte innvendinger, hvordan avslutte/ close salget, mersalg m.m. som blir gått igjennom.  Trenger dere økt motivasjon, ønsker å kjenne fremgang eller inspirasjon for å foreta endringer som gir resultater? Kurset gir deg mulighet til å stoppe opp, tenke og få i gang en prosess og fokus som gir resultater. Mange kunder velger også å videreføre treningen med sambesøk og individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle, hvis ønskelig. Målgruppe for kursetAlle som ønsker å bedre sin motivasjon og salgsresultater. Ansatte og bedriftsledere, nyetablerte eller erfarne. Thor Ole Fongaard har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Høres det interessant ut? Ta kontakt for mer info. Hva andre har sagt: Kjells markiser har i flere år benyttet Thor Ole Fongaard i Bedre Resultater AS med svært gode resultater og tilbakemeldinger fra selgere og salgsledere.  Salgsprosessen vår går kort fortalt ut på at selgerne følger opp “leads” vi får inn sentralt for å booke avtaler for gratis behovskartlegging, oppmåling og gi kunden et uforpliktende tilbud.  Dette høres greit ut men praksis viser at salgene IKKE kommer av seg selv.  Med hjelp av Thor Oles teknikker har selgerne økt konverteringen fra leads til faktiske møter (effektive møtebookingsteknikker), møtene til salg (salgsargumentasjon og closing-teknikker) og salgene til mersalg (gjør faktisk kunden mer tilfreds) betydelig.  Det eneste som er redusert etter Thor Oles kurs er rabattene (takling av innvendinger).  I tillegg har Thor Ole motivert selgerne til å i langt større grad gjennomføre egenaktiviteter for å skaffe seg egne leads.  Øvrige og viktige tiltak som effektiv planlegging av arbeidsdagen, oppfølging av gamle kunder og tilbud har Thor Ole også fokusert på med gode resultater.  Vi benytter Thor Ole både i store forsamlinger med hele salgsapparatet til stede og på samreise med en og en selger, både nye som trenger generell salgsopplæring og erfarne som trenger ny motivasjon for økt salg.  Thor Ole tilegnet seg på kort tid nødvendig bransjekunnskap og leverer ulike “skreddersydde” opplæringspakker.  Dette, sammen med det faktum at selgerne selv opplever at rådene øker deres omsetning og resultater,  gjør at Thor Ole om nødvendig kan provosere selgerne men likevel bli opfattet som en av gutta og ha deres fulle respekt.  Vi anbefaler Bedre Resultater AS varmt til alle med behov for bedre salgsresultater!  (-med unntak av våre konkurrenter). Frode H. Syvertsen salgs- og markedsdirektør, Hunter Douglas Norge as, divisjon Kjells markiser. “Leide inn Bedre Resultater As v/Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel.“ Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS “Jeg syns dere var motiverende, engasjert og faglig dyktig, og hadde en fin evne å sette ting i perspektiv som gjorde det veldig lett fordøyelig.” Ida Pedersen, revisormedarbeider, Ernst & Young “HS Media AS har brukt Bedre Resultater AS som salgscoach og sparringspartner i flere år- og det samarbeidet skal vi fortsette med. Vi er veldig godt fornøyde og ser lønnsomme resultater etter å ha jobbet tett med de. Selgerne våre liker å bli trenet av Thor Ole. Selv har jeg brukt han som coach og er svært fornøyd.” Wenche Huser Sund, Adm dir, HS Media AS [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;