Salg
Nordland
Du har valgt: Vestvågøy
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettkurs 1 år 37 700 kr
Denne utdanningen gir deg økt kunnskap om kundebehandling, markedsføring, økonomi og sikkerhet, og åpner dørene til mange spennende yrker. Dette er andre året i utd... [+]
Denne utdanningen gir deg økt kunnskap om kundebehandling, markedsføring, økonomi og sikkerhet, og åpner dørene til mange spennende yrker. Dette er andre året i utdanningsløpet, og kvalifiserer deg til å søke om læreplass for å oppnå fagbrev som kontor- og administrasjonsmedarbeider, salgsmedarbeider eller vekter.   Du oppnår Nivå: Videregående skole Program Salg service og sikkerhet Vg2 - 547 - 50 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Service og samferdsel Vg1/grunnkurs.     Studietid Du kan bruke inntil 18 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 3 Eksamen Eksamen Privatisteksamen arrangeres normalt to ganger i året over hele landet, ved videregående skoler som har den studieretningen du tar utdanning på. Du må selv melde deg opp til eksamen via www.privatistweb.no eller ved Privatistkontoret i hjemfylket ditt. Frister for oppmelding varierer, men er vanligvis i januar for eksamen til sommeren og 5.-15. september for eksamen til jul. Eksakt dato for oppmelding, eksamensdato og pris får du ved å kontakte Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. På Vg2 er det eksamen i alle fag. I fagene norsk, engelsk og kroppsøving omfatter eksamen også Vg1 pensum. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 37 700,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Lånekasse Godkjent for lån / stipend i lånekassen. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Bedriftsintern 8 timer
Kurset for bedrifter som ser betydningen av å ha medarbeidere med klar serviceinnstilling og god kommunikasjon på alle nivåer [+]
Briga AS tilbyr kursinstruktører med bred kompetanse og erfaring i kursledelse og opplæring. Vi har mange års erfaring med arbeid innenfor de fagområdene vi tilbyr kurs i, og får gode tilbakemeldinger fra våre kursdeltakere.   Hva får du? Kurset bidrar til at medarbeidere får økt bevissthet på bedriftens verdier og strategier, samt at at holdninger fører til praktiske handlinger. Deltakerne får øket sin forståelse for viktigheten av god kommunikasjon, både eksternt og internt, samt at en god serviceinnstilling til kolleger og kunder påvirker både arbeidsmiljø og resultater. En god servicinnstilling sammen med god kommunikasjon gir medarbeidere som er i stand til å se behov og handle hensiktsmessig for bedriften.  Kurset setter søkelys på medarbeiderens holdninger til service og kommunikasjon, og betydningen dette har i hverdagen presenterer effektive verktøy for å håndtere ulike situasjoner som kan oppstå i forhold til kunder eller kolleger   Aktuelle tema Hva er god service internt/eksternt? Klart språk Hvilke utfordringer, styrker og svakheter har vi? Hvordan håndtere utfordringene? Kommunikasjonsteori Verktøy for håndtering av "den vanskelige kunden" Gi og ta tilbakemeldinger Hvordan hindre eskalering av konflikter?   Undervisningsmetoder Kurset legges opp etter erfaringslæringsprinsippet, og deltakerne bidrar med refleksjoner rundt og evalueringer av sentrale temaer Korte forelesninger med presentasjon av aktuell teori Dialog Individuelt arbeid og gruppearbeid Realistiske rollespill - cases fra bedriftens hverdag   Skreddersøm til din bedrift Vi skreddersyr kursopplegg til bediftens situasjon og behov. Vi underviser i utvalgte, generelle tema og inkluderer bedriftens behov for å belyse aktuelle tema underveis. Vi kan gjennomføre kurs ute i bedrift eller i våre egne lokaler i Sandvika. Kursene kan gjennomføres både på dagtid og på ettermiddag/kveld. [-]
Les mer
Bedriftsintern
Forhandlingsøvelser og relevant teori i "Konstruktive forhandlinger" gjør deg til en bedre forhandler! Bedre forberedelser, bedre struktur, bedre kommunikasjon og bedre t... [+]
 Siv. øk. Birger Landmark har siden 1992 drevet firma Involvèr!, med opplæring i personlig kommunikasjon. Han har siden 1990 forelest på ulike høyskoler, og har i mange år vært ansatt som høyskolelektor II ved Handelshøyskolen BI. "Læring er endring av atferd" er slagordet til Birger Landmark, og kurset "Konstruktive forhandlinger" er praktisk og matnyttig for deltakerne. Hver kursdag forhandler deltakerne, og får tilbakemelding på egen atferd. Innhold: -       Hvordan bli flinkere til å forhandle? -       Suksesskriterier for forhandlinger -       Alternativer til å forhandle -       Ulike typer forhandlinger -       Forberedelser til forhandlinger -       Sjekkliste til forberedelser -       Forhandlingsmøtets faser og oppgaver -       Roller og oppgaver i forhandlingene -       2 kommunikasjonsmodeller -       Behandle motstand, kritikk, innvendinger -       Avslutning i forhandlinger -       Praktisk forhandlingsøvelse med videoopptak og/eller tilbakemelding. Bransjenøytrale cases -       Individuell handlingsplan og handlingsplan for organisasjon/bedrift: Dette skal jeg/vi gjøre for å bli enda bedre til å forhandle: [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Fornebu 6 måneder
30 Sep
Ta ut potensialet ditt innen salg med gode verktøy for målsetting og daglig motivasjon, med kursing 1 til 1 og tett oppfølging. [+]
Kjenner du på følelsen av at du ikke helt tar ut potensialet ditt, og ønsker å bli bedre innen salg eller andre områder i livet. Jeg har over 20 års erfaring med å bygge opp selskaper, og spesielt utvikling av salgssavdelinger, salgsledere. Dette kombinert med å jobbe daglig med salg selv.  I tillegg har jeg vært, og er fortsatt aktiv, i ulike klubber og foreninger som trener eller treneransvarlig. Spesielt innen langrenn, fotball, løping og andre aktiviteter som barna driver med. Eller jeg selv konkurrerer i.  Ta kontakt nå, så kan vi se på et eventuelt samarbeide.  [-]
Les mer
Nettkurs 1 år 19 900 kr
Dette er utdanningen for deg som ønsker å ta fagbrev som Salgsmedarbeider og som har lang praksis innen salg. Gjennom denne utdanningen øker du din kunnskap om kundebe... [+]
Dette er utdanningen for deg som ønsker å ta fagbrev som salgsmedarbeider og som har lang praksis innen salg. Gjennom denne utdanningen øker du din kunnskap om kundebehandling, salg og markedsføring av produkter, og du får formalisert din kompetanse innen faget.   Du oppnår Nivå: Videregående skole Program Salgsmedarbeider - 548 - 51 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Studiet er beregnet for dem som har flere års praksis (praksiskandidat). Praksis kan opparbeides mens du studerer. Har du lite praksis, må du gå som privatist. Se Service- og samferdsel Vg1 og Salg, service og sikkerhet Vg2.   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Eksamen i videregående skole arrangeres normalt to ganger i året over hele landet, ved videregående skoler som har den studieretningen du tar utdanning på. Du må selv melde deg opp til eksamen via www.privatistweb.no eller ved Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. Frister for oppmelding varierer, men er vanligvis i januar for eksamen til sommeren og 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato for oppmelding, eksamensdato og pris får du ved å kontakte Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 19 900,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag
På forespørsel
Bli bedre på å få mer ut av kundene, gjennom bedre service, bedre kontroll i samtalene og avslutting av salget. Samt lykkes langt bedre med mersalget. [+]
Kurs i butikksalg Effektivt kurs for butikksalg. Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Butikksalg skiller seg ofte ut fra annet salg på mange måter, det er ofte mange arbeidsoppgaver utenom salget, det er vanskeligere å holde fokus på å selge til hver kunde, det kan være mange kunder samtidig og mange andre ting. Men selve salgteknikkene er ganske så like. Vil du ha økt omsetning, mer salg pr. kunde og transaksjon? Ta kontakt nå.  Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjelden resultater. Derfor bruker vi alltid tid på å skape motivasjon først før vi starter med salgstrening og teknikker. Vi satser på å gjøre dette så enkelt og jordnært som mulig, slik at man kan kjenne seg igjen i de daglige situasjoner man møter i salg. Og kurset vil tilpasses bedriften slik at man tar vare på de verdier og målsetninger som finnes i bedriften. Motivasjon blir gått grundig igjennom, både hvorfor du går på jobb hver dag, men også på hvordan sette seg mål, hva bruker vi tiden på og ikke minst, hva stopper deg i å lykkes! I salgs delen er det fokus på hvordan møte kunden, kommunikasjon, vareplassering, produktfordeler, kundefordeler, salgteknikker på hvordan møte innvendinger, hvordan avslutte/ close salget, mersalg m.m. som blir gått igjennom.  Trenger dere økt motivasjon, ønsker å kjenne fremgang eller inspirasjon for å foreta endringer som gir resultater? Kurset gir deg mulighet til å stoppe opp, tenke og få i gang en prosess og fokus som gir resultater.                                 Mange kunder velger også å videreføre treningen med individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle, hvis ønskelig. Målgruppe for kursetAlle som ønsker å bedre motivasjon og salgsresultat. Ansatte og bedriftsledere, nyetablerte eller erfarne. Thor Ole Fongaard har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Vil du ha økt omsetning, mer salg pr. kunde og transaksjon? Ta kontakt nå. Hva andre har sagt: Kjells markiser har i flere år benyttet Thor Ole Fongaard i Bedre Resultater AS med svært gode resultater og tilbakemeldinger fra selgere og salgsledere.  Salgsprosessen vår går kort fortalt ut på at selgerne følger opp “leads” vi får inn sentralt for å booke avtaler for gratis behovskartlegging, oppmåling og gi kunden et uforpliktende tilbud.  Dette høres greit ut men praksis viser at salgene IKKE kommer av seg selv.  Med hjelp av Thor Oles teknikker har selgerne økt konverteringen fra leads til faktiske møter (effektive møtebookingsteknikker), møtene til salg (salgsargumentasjon og closing-teknikker) og salgene til mersalg (gjør faktisk kunden mer tilfreds) betydelig.  Det eneste som er redusert etter Thor Oles kurs er rabattene (takling av innvendinger).  I tillegg har Thor Ole motivert selgerne til å i langt større grad gjennomføre egenaktiviteter for å skaffe seg egne leads.  Øvrige og viktige tiltak som effektiv planlegging av arbeidsdagen, oppfølging av gamle kunder og tilbud har Thor Ole også fokusert på med gode resultater.  Vi benytter Thor Ole både i store forsamlinger med hele salgsapparatet til stede og på samreise med en og en selger, både nye som trenger generell salgsopplæring og erfarne som trenger ny motivasjon for økt salg.  Thor Ole tilegnet seg på kort tid nødvendig bransjekunnskap og leverer ulike “skreddersydde” opplæringspakker.  Dette, sammen med det faktum at selgerne selv opplever at rådene øker deres omsetning og resultater,  gjør at Thor Ole om nødvendig kan provosere selgerne men likevel bli opfattet som en av gutta og ha deres fulle respekt.  Vi anbefaler Bedre Resultater AS varmt til alle med behov for bedre salgsresultater!  (-med unntak av våre konkurrenter). Frode H. Syvertsen salgs- og markedsdirektør, Hunter Douglas Norge as, divisjon Kjells markiser. “Leide inn Bedre Resultater As v/Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel.“  Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS “Jeg syns dere var motiverende, engasjert og faglig dyktig, og hadde en fin evne å sette ting i perspektiv som gjorde det veldig lett fordøyelig.” Ida Pedersen, revisormedarbeider, Ernst & Young “HS Media AS har brukt Bedre Resultater AS som salgscoach og sparringspartner i flere år- og det samarbeidet skal vi fortsette med. Vi er veldig godt fornøyde og ser lønnsomme resultater etter å ha jobbet tett med de. Selgerne våre liker å bli trenet av Thor Ole. Selv har jeg brukt han som coach og er svært fornøyd.” Wenche Huser Sund, Adm dir, HS Media AS [-]
Les mer
Nettkurs 6 måneder 4 950 kr
Kurset gjennomgår innholdet til den teoretiske delen av fagbrevet i salgsfaget. [+]
Vi har 15 års erfaring i utdanning av elever innen salg og servicefag! 10% rabatt ved bestilling i januar 2018 Opplæringen innbefatter emner som salgsarbeid, service, markedsføring, personalarbeid, administrative kontorrutiner, bedriftsetablering og drift av et firma. Kurset inneholder den teoridelen som er nødvendig for å kunne ta fagbrev innen salg og serviceyrkene som praksiskandidat. Avsluttende eksamen som privatist melder du deg opp til og gjennomfører i ditt eget fylke.   Kurset inneholder videoforelesinger.   Oppgaver som rettes og kommenteres av lærer.   Personlig oppfølging fra lærer via nett.     Er du medlem av en fagorganisasjon som Handel og kontor kan du få kursavgiften refundert. [-]
Les mer
Nettkurs 1 år 20 300 kr
Denne utdanningen gir deg kompetanse til å opptre tryggere, smidigere og mer effektivt i en handelsbedrift. Utdanningen passer for deg som jobber i en lederstilling i da.... [+]
Denne utdanningen gir deg kompetanse til å opptre tryggere, smidigere og mer effektivt i en handelsbedrift. Utdanningen passer for deg som jobber i en lederstilling i dag og deg som søker deg inn i en ledende stilling innen varehandelen.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Ledelse varehandel - 727 - 95 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Det er en fordel med fullført videregående skole eller relevant erfaring i forbindelse med jobb. Hvis du har ykeserfaring fra varehandelen vil det være lettere og mer interessant å tilegne seg det faglige innholdet i studiet.     Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Det er to eksamener: Varehandel modul 1: 4 timers hjemmeeksamen i fagene: Økonomi i varehandelen, Ledelse i varehandelen. Varehandel modul 2: 3 døgns hjemmeeksamen i fagene: Kommunikasjon i varehandelen, logistikk i varehandelen, Markedsføring i varehandelen. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 20 300,- Pris eksamen 2 eksamener á kr 1 750,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Bedriftsintern
Servicehelter yter fremragende service - hele tiden. Ta skrittet fra ordinær kundebehandling til økt kundetilfredshet og økt lønnsomhet. [+]
Alle i din organisasjon som arbeider med kundekontakt bør gå kurset "Servicehelter - enda bedre kundebehandling!". På den måten får de en felles referanseramme og felles mal for sitt arbeid med å utvikle kundene. De blir på den måten også bedre rustet til å hjelpe hverandre til å bli bedre, ved at de kan gi hverandre konstruktive tilbakemeldinger. "Servicehelter - enda bedre kundebehandling!" bidrar også til økt medarbeidertilfredshet, dels fordi kurset også omhandler kollegabehandling, og dels fordi økt mestring i jobben gir økt tilfredshet. -       Hva kjennetegner en Servicehelt? -       Fra kundebehandler til servicehelt -       Hvorfor enda bedre kundebehandling? -       Kundebehandling i et helhetsperspektiv -       Fasene i kundebehandlingen -       Få bedre kontakt med kunden -       Avdekk kundens behov, problemer, ønsker -       Tilby tilpasset behandlng, løsning – velg riktig rolle -       Kundebehandling per telefon -       Kommunikasjon per e-post -       Mersalg slik at kunden blir enda mer tilfreds -       Oppfølging -       Samarbeid med andre funksjoner internt -       Slik gir du konstruktiv tilbakemelding til kollegaer og medarbeidere! [-]
Les mer
12 000 kr
Salgsteknikk og salgsprosessen - Hvordan bli en dyktigere selger? Gå inn på min hjemmeside www.arvidurke.no [+]
Har 30 års erfaring som kursleder i privat og ofentlig sektor rundt i hele Norge. Jobber i dag som UNIVERSITETSLEKTOR ved UiT Norges arktiske universitet, Narvik. Har undevist i 20 år for studenter på bachelor og master nivå. Se nærmere min CV, referanser og evlueringsrapporter av kurset www.arvidurke.no    Salgskurset er rettet mot medarbeidere både med og uten spesiell salgserfaring. Kurset er egnet for alle som skal snakke med kunder og har kundekontakt. Alt er salg og alle er selgere. For hva er salg? Jo, enten du selger et konkret produkt eller en tjeneste, eller daglig leder selger selskapets visjon og forretningside, eller markedssjefen selger forslag til aktiviteter - så er alt snakk om salg. Det er å få aksept for en tanke, ide eller løsning på et problem. Derfor er vi alle, flere ganger om dagen, være selgere. Kurset gir en innføring i mekanismene i salgsprosessen og hvordan vi kan bruke denne kunnskapen til vår fordel i samtale med eksisterende og potensielle kunder. Hva er nøkkelen til å lykkes i salg? Selger trenger en konstant kilde til motivasjon. Salget glipper ofte på grunnleggende områder. Målet er å øke bevisstheten om hva som utgjør den lille forskjellen på suksess og fiasko.Gjennom dette kurset vil du bli kjent med de ulike fasene i en salgsprosess og trene konkret på de viktigste forbedringsområdene. Kurset inneholder korte teoribolker om grunnleggende salgsprosess og teknikk. Trinn-for-trinn lærer du hvordan den gode kommunikasjonen oppstår, og det avsløres teknikker og metoder som hjelper deg med å oppnå bedre salgsresultater. Hensikten er å gjøre deg tryggere i selgerrollen og øke salget. Fokus er innen fagområdet salg og det jobbes konkret med utvikling av:1) Salgstekniske ferdigheter 2) Personlige egenskaper og holdninger Målet er å gjøre din organisasjon til en slagferdig salgsorganisasjon, hvor hver enkelt medarbeider bidrar til økt om-setning. Følger du rådene vil du raskt kunne se utviklingen i ditt team/ organisasjon og i dine omsetningstall. Kontinuerlig utvikling av medarbeidere er lønnsomt. Mål for opplæringen Lære konkrete salgsteknikker som faktisk fungerer Den enkelte ansatte skal ha en bevisst holdning til viktigheten av eget salg. Den enkelte ansatte skal selv ta initiativ for egen holdning til det som inngår i salgsprosessen. Dette gjelder følgende områder: Kundene Salg Organisasjonen Produktene/ Tjenestene Kollegaene Egen utvikling / framtid Lokalsamfunnet Hvordan avdekker du kundens behov og selger mer? Hvordan bli tryggere på din egen rolle i salgssituasjonen? Hvordan utnytt mulighetene gjennom hele salgsprosessen? Hvordan lykkes bedre med salg Hvorfor lykkes noen bedre med salg enn andre? Er det medfødte egenskaper som gjør at enkelte kommuniserer godt med alle og alltid får gjennomslagskraft? Metodene og teknikkene kan læres og egenskapene kan lokkes frem. Lær hvordan! Innhold Det første møte med kunden. Hva bør man kjenne til før man møter kunden? Slik skaper du alltid et godt førsteinntrykk. Slik skaper du tillit hos kunden - personlig tillitsrelasjon. Alt dreier seg om salg. Hvorfor forsvinner kunden? Vi er alle selgere. Salgsverktøyet BALS. Hva er salg? Hva er aktivt salg ? Hva er innvendinger ? Når er kunden klar til å kjøpe? Det magiske øyeblikket i salg og mersalg. Hva er hovedkomponentene i salgssituasjonen? Hvor viktig er holdninger i salgssituasjonen? Hvordan gjøre topp-prestasjoner i salg? Har vi råd til å være umotivert? Hvordan skape salgsmotivasjon og egendrive? Hvordan skape salgsentusiasme? Utvikling av kommunikasjonsferdigheter i salg? Hvordan tolker du kroppsspråket? Hvordan " lese" og forstå ulike mennesker? Hvordan virke overbevisende og troverdig? Hvordan stille deg inn mentalt før kontakten med kunden? Hvordan lytte deg til øket salg? Hva er forskjellen på gode kundebehandlere og gode selgere? Hvordan argumenterer du overbevisende for produktene/ tjenestene dine? Innvendinger kan være kjøpssignaler - lær å utnytte det. Hva er vanlige motivasjonsverktøy i salg? Hva kjennertegner de beste selgerne? Hva er kundetilpasset salg og relasjonssalg? Hvordan øke selvtilliten i salgssituasjonen? Opplegg Det blir vekselvis forelesning, parøvelser, individuelle øvelser og gruppeoppgaver. Kursopplegget bidrar til personlighets-utvikling. [-]
Les mer
Bedriftsintern
Som deltaker lærer du en rekke teknikker du bør bruke for å arbeide mer effektivt, selge mer til de riktige kundene og for å øke kundetilfredsheten. [+]
"Lønnsomt salg - og tilfredse kunder" legger vekt på kvalitet i salgsarbeidet, med tanke på tillitsskapende fremtreden, grundig behovsanalyse, utfordrende spørsmål, seriøs behandling av innvendinger og tilpassede avslutningsteknikker. "Lønnsomt salg - og tilfredse kunder" gjennomføres aller helst med 3-5 dagssamlinger, med 2-4 uker mellom hver samling. En slik prosess bidrar til mye mer læring enn 2 eller 3 dagers kurs. Innhold -       Hvordan bli en bedre selger? -       Salgsprosessen -       Mål for salg og selger -       Aktivt kundevalg -       Leads, forberedelser, møtebooking. Samspill med markedsføring. -       Skape tillit -       Avdekke kundens behov -       Presentere løsninger -       Behandle innvendinger -       Avslutningsteknikker -       Kundeutvikling -       Praktiske øvelser med egne kundecases -       Individuell handlingsplan og handlingsplan for organisasjon/bedrift: Hva skal jeg/vi gjøre for å bli enda bedre til å selge og til å utvikle kunder [-]
Les mer
Bedriftsintern
Ønsker du å omsette salgsmål til resultater? Vil du lære hvordan du gir kunden 1. klasses service? Har du kompetanse du trenger som selger? "Si det så det selger" g... [+]
Si det så det selger! - salg og kundebehandling   Si det så det selger» er for deg som jobber med salg, forhandling og konflikthåndtering – du vil oppleve at du kommuniserer med gjennomslagskraft og blir enda bedre til å skape gode relasjoner.  Kommunikasjon og kontaktskapende evner.  Du lærer deg hvordan du:  skaper et godt førsteinntrykk skaper tillit kommer på bølgelengde med kunden er interessert i stedet for interessant bedre forstår kundens situasjon og modell av verden skaper gode relasjoner kommuniserer med gjennomslagskraft  Den motiverte selger  salgsprosessen selgerrollen hva skaper motivasjon? hvilken kompetanse må en selger ha for å lykkes? avslutte salg oppfølging  Positivt salg  selvledelse – hvordan motivere seg selv gode mål – å sette (salgs)mål med mening fra visjon til virkelighet – hvordan omsette salgsmål til resultater effektiv salgsplanlegging – bruk av tid som ressurs  Si det så det selger arrangeres som en workshop med interaktiv deltakelse og skreddersys til den enkelte bedrift. som bedriftsinternt kurs.   [-]
Les mer
1 dag
Lær deg å booke møter raskt, enkelt og effektivt. [+]
Møtebooking er kanskje den mest lønnsomme enkeltaktiviteten for en selger, likevel er det mange som kvier seg for å ringe kundene. I dette 1 dags seminaret viser vi deg sammenhengen mellom høy aktivitet og gode salgsresultater.   Effektiv møtebooking For mange starter en god kunderelasjon med møtebooking, men mange dyktige selgere sliter med å gjøre dette raskt og effektivt. Det kandler om å gjøre dette på en enkel måte og på dette seminaret vil du få oppskriften på hvordan ha kontroll i samtalene, møte de mest vanlige innvendingene og ikke minst, få til en avtale   Kursholder: Thor Ole Fongaard er daglig leder i Bedre Resultater AS. Han har bygget opp mange salgsavdelinger og har lang erfaring som selger, salgssjef og daglig leder innen flere bransjer med særdeles gode resultater. Han har drevet Bedre Resultater siden år 2000 og har de siste 15 årene holdt markedsledende kurs i møtebooking. Som kurs og foredragsholder har han gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert 9 måneder 34 850 kr
I dette kurset lærer du alt du trenger, både teori og praksis, for å bli en profesjonell bilselger. Kurset holdes i samarbeid med Bilakademiet. [+]
I 2018 inngikk vi et samarbeid med Bilakademiet med målsetning om å utdanne fremtidens bilselgere. Resultatet av samarbeidet er et nettbasert kurs med samlinger som lærer deg alt du trenger, både i teori og praksis, for å bli en profesjonell bilselger.  Bilakademiet har et tett samarbeid med bilforhandlere over hele Norge, og har siden 1995 utdannet bilselgere for det norske markedet. Kurset går igjennom hele salgsprosessen fra start til mål. Hvordan man tar imot en kunde, hvordan man avklarer kundens behov og hvordan man praktiserer forskjellige avslutningsteknikker. I tillegg til salgsprosessen går vi også igjennom relevante temaer innen økonomi, Kjøpsloven og teknologi.   [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag
På forespørsel
Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjel... [+]
Motivasjon og Salg   Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjelden resultater. Derfor bruker vi alltid tid på å skape motivasjon først før vi starter med salgsstrening og teknikker. Vi satser på å gjøre dette så enkelt og jordnært som mulig, slik at man kan kjenne seg igjen i de daglige situasjoner man møter i salg. Og kurset vil tilpasses bedriften slik at man tar vare på de verdier og målsetninger som finnes i bedriften. Trenger dere økt motivasjon, ønsker å kjenne fremgang eller inspirasjon for å foreta endringer som gir resultater? Kurset gir deg mulighet til å stoppe opp, tenke og få i gang en prosess og fokus som gir resultater. Kurset er rettet mot både nye og etablerte bedrifter, som ønsker å revitalisere, motivere seg selv, og øke sine salgssresultater. Etter kurset vil deltagerne kunne motivere selv bedre, ved å finne ut hva du egentlig vil her i livet og hvordan komme dit. Og gjennom enkle og effektive metoder oppnå flere møter og salg på kortere tid. Kurset inneholder mange teknikker innen salg og egenmotivering, som kommer til stor nytte innen salg, i det daglige arbeid generelt, og i kommunikasjon med andre mennesker. Målsetning Følelsen og evnen til å lykkes innen salg gjennom fokus på teknikk, motivasjon og effektivitet. Kurset er delt inn i to, med først fokus på egenmotivasjon og så salg og møtebooking. Mange kunder velger også å videreføre treningen med sambesøk og individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle, hvis ønskelig. Målgruppe for kursetAlle som ønsker å bedre sin motivasjon og salgsresultater. Ansatte og bedriftsledere, nyetablerte eller erfarene. Thor Ole Fongaard har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Ved evaluering av kursene, med en skala fra 1-6 hvor 6 er best oppnår han som regel mellom 5,5 til 6 poeng. Hva andre som har benyttet seg av Bedre Resultater AS har sagt: “I mitt arbeid I Nordic Web Radio og Aller Edge har jeg ved flere anledninger arbeidet med Bedre Resultater AS, I anledning av å “booste” vårt salg av media reklame, og det gjør de!! Hver gang vi kjørte seanser med dem økte salget betraktelig. De har stor kunnskap om salg uten å overdrive det. Og tilpasser seg det nivået teamet er på og gjennom god kommunikasjon og menneske kunnskap lykkes de med å skape forståelse og få teamet med seg. Hvis du ønsker å øke salget, ring de!! Top qualities: Great Results , Personable , Good Value - Joakim Jansson,Nordic Web Radio og Aller Edge   Vi leide inn Bedre Resultater AS for coaching i forbindelse med møtebooking. Vi er veldig fornøyde og det har virkelig satt fart hos oss med mange møter i etterkant! Gunn Helen Aurstad Corporate Sales Manager Travellink Norge   Kjells markiser har i flere år benyttet Thor Ole Fongaard i Bedre Resultater AS med svært gode resultater og tilbakemeldinger fra selgere og salgsledere.  Salgsprosessen vår går kort fortalt ut på at selgerne følger opp “leads” vi får inn sentralt for å booke avtaler for gratis behovskartlegging, oppmåling og gi kunden et uforpliktende tilbud.  Dette høres greit ut men praksis viser at salgene IKKE kommer av seg selv.  Med hjelp av Thor Oles teknikker har selgerne økt konverteringen fra leads til faktiske møter (effektive møtebookingsteknikker), møtene til salg (salgsargumentasjon og closing-teknikker) og salgene til mersalg (gjør faktisk kunden mer tilfreds) betydelig.  Det eneste som er redusert etter Thor Oles kurs er rabattene (takling av innvendinger).  I tillegg har Thor Ole motivert selgerne til å i langt større grad gjennomføre egenaktiviteter for å skaffe seg egne leads.  Øvrige og viktige tiltak som effektiv planlegging av arbeidsdagen, oppfølging av gamle kunder og tilbud har Thor Ole også fokusert på med gode resultater.  Vi benytter Thor Ole både i store forsamlinger med hele salgsapparatet til stede og på samreise med en og en selger, både nye som trenger generell salgsopplæring og erfarne som trenger ny motivasjon for økt salg.  Thor Ole tilegnet seg på kort tid nødvendig bransjekunnskap og leverer ulike “skreddersydde” opplæringspakker.  Dette, sammen med det faktum at selgerne selv opplever at rådene øker deres omsetning og resultater,  gjør at Thor Ole om nødvendig kan provosere selgerne men likevel bli opfattet som en av gutta og ha deres fulle respekt.  Vi anbefaler Bedre Resultater AS varmt til alle med behov for bedre salgsresultater!  (-med unntak av våre konkurrenter). Frode H. Syvertsen salgs- og markedsdirektør, Hunter Douglas Norge as, divisjon Kjells markiser. “Bedre Resultater AS har gjennom coaching bidratt til å gi meg økt fokus og bevisstgjøring i salgsprosessen, noe som har ført til kraftig forbedrede resultater. De rusker opp i inngrodde forestillinger og gir inspirerende ”dytt i baken” til å tenke positivt og løsningsorientert. Jeg anbefaler de gjerne til alle som jobber med salg og som ønsker å oppnå bedre resultater.” Roy Teppen, Salgskonsulent, Hegnar Media AS “Leide inn Bedre Resultater As v/Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel.“  Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS   [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.