Rogaland
Du har valgt: Stavanger
Nullstill
Filter
Ferdig

-

6 timer 1 500 kr
C#is very useful. [+]
C# is a power language. [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettressurser. [+]
Kurset passer for: deg som har design og håndverk vg1 eller formgivingsfag grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. deg som har lang praksis i yrket og som ønsker å ta fagprøven (praksiskandidat).   Kursets innhold er: Felles programfag: Aktiviseringsfag - Administrasjonsfag Nettkurs uten samlinger med nettressurser.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:          3 innleveringer Pris:                Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i                          avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innleveringer – 1 for hvert fag i tillegg til en tverrfaglig oppgave • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.   Lånekassen Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener eller avlegger den teoretiske prøven som inngår i fagprøven.   Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev.   Fagprøven som praksiskandidat: Fagprøven består av en teoretisk del og en praktisk del. Dette gjelder for praksiskandidater – de som har minst 5 års godkjent praksis fra yrket, avlegger teoretisk del av fagprøve i tillegg til den praktiske fagprøven.  Det kreves ikke dokumentert praksis for å avlegge den teoretiske prøven.  For å kunne fremstille seg til den praktiske del av fagprøven kreves det dokumentasjon på 5 års godkjent praksis. Praksis vurderes av fylkeskommunen hvor du bor.   Fagprøven for de som følger skolemodellen (lærlinger): Har du allmennfagene fra ordinær videregående skole, anbefaler vi deg å ta privatisteksamen i samtlige programfag for vg1 og vg2. Du kan da søke lærlingeplass for 2 år. De som er lærlinger må ta eksamen i hvert enkelt fag for vg1 og for vg2 i tillegg til teoretisk og praktisk fagprøve.   Om jobben Som aktivitør skal du legge til rette for kreative aktiviteter for ulike brukergrupper som eldre, psykisk utviklingshemmede og psykisk- eller fysisk funksjonshemmede. Aktivitetene kan for eksempel være husflids- og handverksaktiviteter, fysiske aktiviteter av ulike slag, eller dagligdagse gjøremål.    Målsettingen er å opprettholde eller å forbedre brukernes funksjonsnivå bade fysisk, psykisk og intellektuelt.    Vanlige arbeidsoppgaver for en aktivitør er: • planlegge,lede, gjennomføre aktiviteter • vurdere og dokumentere aktiviteter • utvikle, kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter   Personlige egenskaper Som aktivitør bør du være kreativ og ha evne til a finne praktiske løsninger på utfordringer som dukker opp. Kommunikasjon, forståelse og evne til a komme kontakt med ulike typer mennesker er også typiske egenskaper ved aktivitøren. Tillegg må du ha kunnskap om menneskets naturlige utvikling, førstehjelp og enkel sykdomslære.   Hvor jobber aktivitøren? Som aktivitør kan du jobbe i ulike helseinstitusjoner, hjemmebaserte tjenester, kultur- og fritidssektoren, rusomsorgen, skole, SFO, frivillighetssentralen eller i private vernede bedrifter. Som aktivitør jobber du ofte med eldre, psykisk utviklingshemmede, funksjonshemmede, barn, ungdom og andre grupper med behov for rehabilitering.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Nettkurs 56 timer 9 790 kr
Har du lang kontorfagligerfaring fra offentlige virksomheter, biblioteker, service- og informasjonssentre eller private bedrifter, men mangler formell kompetanse? [+]
Informasjon Velkommen til VG3 kurs i kontor- og administrasjonsfaget hos AOF   Dette kurset er delt opp i fem moduler: Bedrift administrasjon og HMS Profilering og kommunikasjon Kunnskapsorganisering, personaladministrasjon og økonomi Oppgaveskriving Avsluttende innsendingsoppgave Praksis gir et godt utgangspunkt Som praksiskandidater har dere allerede mye erfaring. Husk at dere allerede kan mye. Dette kurset er bygget opp slik at dere får testet deres kunnskaper, og læreboken vil gi ny kunnskap. Noe av det dere leser kan dere kanskje allerede. Ingenting er bedre enn det. Det viser at dere har lært mye på arbeidsplassen. Nettkurset er laget slik at dere kan lære pensum på en måte som gir et aktivt forhold til læreboken og fagfeltet dere arbeider på. Målet er å gi dere de beste forutsetningene for å bestå den teoretiske eksamen. For at dere skal bestå teorieksamen er det viktig at dere viser at dere klarer å kombinere teori og praksis. Nettkurset er sammensatt for at du skal få best mulig læringsutbytte, og bygger på ulike pedagogiske metoder. Kurset er sammensatt av en kombinasjon av: Tekst (i nettkurset og i læreboken) Øvelsesoppgaver Tankedelingsoppgaver Multiple choice oppgaver Innsendigsoppgaver Du vil underveis i kurset få oppfølging av en nettveileder.   Kurset har et omfang på 50 timer avhengig av dine forkunnskaper og digital kompetanse. I tillegg må du påregne tid til egenstudier og oppgaveløsning. Pensum tar utgangspunkt kontor- og administrasjonsfaget VG3, boken kan du kjøpe her: https://www.fagbokforlaget.no/Kontor-og-administrasjonsfaget/I9788245013412   Finansiering Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LO`s utdanningsfond. Stipendsatsen for fagbrevutdanning hos LO`s utdanningsfond er for tiden kr 10.500. Har du ikke rettigheter i LO`s utadanningsfod har også Fagforbundet og Handel og kontor egne stipendordninger. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon om finansiering.     [-]
Les mer
Kombinert praksis og nettkurs Stavanger Og 3 andre steder 24 timer 17 900 kr
15 Apr
12 May
08 Jun
Norges ledende fagmiljø innenfor offentlige anskaffelser, Inventura, har utarbeidet markedets desidert mest moderne, fleksible og kostnadseffektive kursprogram som er bas... [+]
Blended learning er kostnadseffektivt, tidsbesparende og gir deltakeren et svært godt læringsutbytte. All e-læring er tilgjengelig som 'jobbstøtte' og repetisjon etter ferdigstilt kurs. Innkjøpsskolen SOA BASIS blended learning består av 6 moduler inkludert tilleggskurset "Offentlige anskaffelser". Dette utgjør 6 forberedende e-læringskurs som gjennomføres som selvstudier i forkant av en avsluttende samling på 2 dager. Samlingene holdes i Oslo, Bergen og Stavanger. Sted og dato velges i bestillingsskjema. Samlingen består av: oppsummering fra e-læring, diskusjoner, oppgaver, faglige innspill, og forelesning innenfor viktige områder som forsterker læringen. E-læringskurs som er inkludert i blended learning: Forarbeid Marked Kjøp Implementering Oppfølgning Offentlige anskaffelser Slutteksamen og SOA BASIS prøveeksamen Hvert kurs består av 6-10 leksjoner.  Hver leksjon har tydelige læringsmål, video med faglig innhold, teori og en avsluttende test. Ved bestått på alle leksjoner kan man prøve seg på booster testen, og når alle kurs er ferdige får man tilgang til slutteksamen og SOA BASIS prøveeksamen. Alle kurs gir kursbevis. Les mer på https://innkjopsskolen.com/ [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til ITIL v3 med utgangspunkt i tjenestelivssyklusmodellen. Gjennomgang av livssyklusfasene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadmini... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer: Av totalt 12 øvinger må 4 tekstbaserte øvinger og 4 flervalgstester (totalt 8 øvinger) være godkjent for å få gå opp til eksamen. Øvingene som blir godkjent må dekke et bredt spekter av de temaene som gjennomgås i emnet. Nærmere opplysninger ved studiestart. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Skriftlig, individuell, 3 timer,  Ansvarlig: Knut Arne Strand Eksamensdato: 17.12.13 / 20.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten kan:- tegne opp og forklare livssyklusmodellen til ITIL versjon 3- gjengi suksessfaktorer knyttet til innføring av ITIL- forklare hva som menes med begrepene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadministrasjon og kontinuerlig tjenesteforbedring- beskrive utvalgte prosesser som inngår i ITIL-standarden og hvilke arbeidsoppgaver som utføres av de aktuelle prosessene FERDIGHETER:Kandidaten kan:- redegjøre for hvordan utvalgte ITIL-prosesser typisk kan implementeres og forvaltes i en gitt organisasjon- redegjøre for hvordan utvalgte prosesser fungerer sammen og hvilken informasjon som flyter mellom dem- lage en plan for innføring av utvalgte ITIL-prosesser i en konkret bedrift- implementere utvalgte deler av ITIL-standarden i en konkret bedrift GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten har:- grunnleggende forståelse av ITIL som beste praksis for drift av IT-systemer- forståelse for at ITIL kan implementeres i små trinn og med noen få prosesser, samt utvides til å være svært omfattende, med mange operative prosesser og funksjoner Innhold:Introduksjon til ITIL v3 med utgangspunkt i tjenestelivssyklusmodellen. Gjennomgang av livssyklusfasene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadministrasjon og kontinuerlig tjenesteforbedring med tilhørende prosesser og funksjoner.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag ITIL v3 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Stavanger 4 dager 13 000 kr
21 Apr
Flange work in English according to NS EN 1591-4 [+]
NS EN 1591-4 Course content is not limited to the goals in the tables. Educational assessments are also included, as well as any clarifications in relevant governing documentation from operating companies. The course starts at 10am on the first day and 8am on the next three days. Consists of both classroom teaching and practical assignments. The course concludes with a theoretical and practical exam with an examiner. The schedule covers the following tables in NS EN1591-4: 2013: 1, 2, 3, 6, 7, 8 and 9. Note: Those who have existing courses in flange work (with a duration of 4 years) according to previous requirements, must take a theoretical and practical test (Refresher according to NS EN1591-4) within the deadline, or a new course acc. to NS EN 1591-4. [-]
Les mer
Stavanger Og 4 andre steder 2 dager 6 900 kr
14 Apr
20 Apr
05 May
Grunnleggende Excelkurs for deg som har liten eller ingen kjennskap til Excel fra før. [+]
EXCEL GRUNNKURS   La Excel forenkle din arbeidshverdag!   Kom i gang! På dette Excelkurset lærer du de viktigste grunnfunksjonene i programmet. Oppdag at tidligere tidkrevende arbeidsoppgaver kan gjøres med få tasteklikk ved hjelp av raske og effektive metoder. Spar tid og få en lettere arbeidshverdag. Våre engasjerte kursholdere gjør undervisningen spennende og interessant.    Positiv Opplæring har over 20 års kurserfaring.   En god kursopplevelse starter ofte med en dyktig og inspirerende kursleder. En av våre høyeste prioriteringer er derfor kurslederne, og vi bruker mye ressurser på å hente de beste innenfor de ulike fagområdene. Gjennom grundige kursevalueringer får vi bekreftet at våre kursledere er i en særklasse.   KOM I GANG MED EXCEL: Bli kjent med Excel En innføring i programmet hvor vi gjør oss kjente med knapper og menyer Lær å bruke formler Sett opp dine egen formler slik at Excel gjør alle utregninger for deg Lær å bruke funksjoner Hvordan bruke formlene som er ferdig oppsatt og klare til bruk i programmet Lær å bruke DiagrammerPresentere tallene på en profesjonell og selvforklarende måte med diagrammer Lær å bruke lister Hvordan gjøre tidkrevende arbeidsoppgaver unna på sekunder med riktig bruk av lister. En aha opplevelse for svært mange Hvordan jobbe med flere regneark samtidig Få bedre oversikt i kompliserte regneark ved å dele dem opp   Hvem passer kurset for:Kurset passer for deg som har lite eller ingen kjennskap til Excel fra før. Ønsker du å gå på et mer avansert kurs kan vi anbefale Excel Videregående eller Pivottabeller og rapportering i Excel. Målet med kurset:Målet med Excelkurs grunnkurs er å gi deg forståelse for hva muligheter som ligger i Microsoft Excel, og hvordan det kan forenkle din arbeidsdag. Kurset vil garantert gi deg mange aha-opplevelser, og du vil bli overrasket over hvor mange bruksområder Excel har! Forkunnskaper:Ingen kravVarighet:                                                                           2 dagerInkludert i kurset:Kursbevis, lunsj og servering gjennom hele dagen.Deltakerne må ta med egen PC med Excel innstallert. Husk å ta med lader og gjerne mus!   KURSET HAR BEGRENSET MED PLASSER - MELD DEG PÅ I DAG!   Skreddersydd kurs etter deres ønske? Vi tilbyr også officekurs med skreddersøm for din virksomhet. Er dere flere fra samme bedrift/organisasjon som har behov for kurs kan det lønne seg å gjennomføre kurset som et bedriftsinternt kurs. Ta kontakt med oss for forslag og et godt tilbud.   [-]
Les mer
3 timer 7 900 kr
Bedriftsinternt førstehjelpskurs. 3 timer for inntil 20 deltakere med fokus på HLR og bruk av hjertestarter. [+]
  Kunnskap redder liv! Når minuttene teller er det avgjørende å vite hva du skal gjøre – og tørre å gjøre det! Blostrupmoen har som mål om at alle skal føle seg trygge på å bidra med med livreddende førstehjelp, og vi legger vekt på enkelhet, motivasjon og trygghet til å handle i våre kurs.     Årlig får ca. 3500 nordmenn hjertestans utenfor sykehus Kun 14% overlever Tidlig igangsetting av HLR en viktig overlevelsesfaktor Det anslås at ytterligere minst 200 kan reddes årlig dersom riktig førstehjelp gis av personer i nærheten. Dere lærer: Gjennomføre beredskapsplan ved hjertestans (herunder pasientundersøkelse, varsling, førstehjelp) Gjennomgang av hjertestarterens funksjon og bruk Hjerte-Lungeredning (teori og prakis) Skadestedsledelse og behandling av store og små skader. Førstehjelp og symptomer ved hjerteinfarkt, hjerneslag m.v Så langt vår kunnskap strekker til vil vi også kunne tilpasse undervisningen til bedriftens ønsker og behov Om Kurset: Varighet 3 timer Teoretisk og praktisk trening Inntil 20 deltakere Deltakere får kursbevis i etterkant Vi kurser i deres lokaler   Introduksjonspris kr 7 900,-**Reiseutgifter kan tilkomme [-]
Les mer
Gamle Oslo 2 dager 8 500 kr
04 May
Lag verdifulle kundeopplevelser med Design Thinking [+]
Verden er i endring, det snakkes om den fjerde industrielle revolusjon og stadig flere ledere etterspør «radikal digital innovasjon». Men hva betyr det? Hvor skal vi begynne? Og hvordan kan vi sikre en plass med på toget inn i fremtiden, når vi lever i en virkelighet der teknologi utvikler seg eksponentielt og selskaper logaritmisk? Mange mener Design Thinking er svaret på det. Designtenking er et tankesett og en brukerorientert tilnærming til innovasjon. Metoden kombinerer designernes iterative tilnærming til tjeneste- og produktutvikling, med økonomenes analytiske og strategiske metoder for forretningsutvikling. Resultatet blir løsninger som har større sannsynlighet for å svare på brukerbehovene, er lønnsomme og i tråd med forretningsstrategi. Bli med på to dagers intensivt kurs i Design Thinking, lær å lage knallgode kundeopplevelser. Mål og gjennomføring Kurset er en blanding av praktisk workshop og foredrag med fokus på kundeopplevelse og de enorme digitale mulighetene vi har i dag. Med en «fail fast, fail cheap» tilnærming skal vi få kjenne på kroppen hva det betyr å ikke forelske seg i første idé, samarbeide på tvers av fagdisipliner og ikke minst ALLTID ha brukeren i fokus. Vi vil jobbe med å kartlegge kundens brukerbehov og jobber, og videre designe verdiforslag, tar valg, utforske gode forretningsmodell, teste, evaluerer og ikke minst LÆRE. Målet er at du skal forlate kurset med en verktøykasse du kan bruke på din egen arbeidsplass. Kurset inneholder: Forståelse av dagens digitale landskap Strategisk arbeid med innovasjon Design Thinking: teori og praktiske verktøy for design av verdifulle kundeopplevelser Kursleder: André Nordal Sylte, fagleder kundekonsept i DNB. Han jobber med å utforske og spesifisere prioriterte kundesegmenters viktigste behov, og designe verdiforslag til disse. Han har tidligere jobbet i Deloitte og Creuna. André er veldig kunnskapsrik og inspirerende, vi lover deg to meget lærerike og innholdsrike kvelder. Tid: 25. – 26. november kl. 17 – 21, matservering fra kl. 1630.   [-]
Les mer
Sandnes 1 dag 3 900 kr
28 May
Våre kurs får svært gode tilbakemeldinger fra deltakerne. Dette kurset passer for alle ledere og ansatte med personalansvar. [+]
I henhold til Arbeidsmiljøloven §3 – 5, er arbeidsgiver pålagt å gjennomgå dokumentert opplæring i helse-, miljø- og sikkerhetsarbeid. Plikten til opplæring er personlig og kan ikke delegeres til andre. Arbeidstakere som har til oppgave å lede eller kontrollere andre arbeidstakere, skal ha nødvendig kompetanse til å føre kontroll med at arbeidet blir utført på en forsvarlig måte, jf. Arbeidsmiljøloven §3-2. Dette kurset passer for alle ledere og ansatte med personalansvar. Kurset kan også avholdes bedriftsinternt. Kursets innhold følger de anbefalinger som foreligger i Arbeidstilsynets veiledning, best. nr. 588. Våre kursholdere har lang erfaring med helse-, miljø- og sikkerhetsarbeid, bl.a. i bedriftshelsetjeneste, og har god undervisningskomptanse og formidlingsevne. Kursinnhold: Innføring i arbeidsmiljøloven og tilhørende forskrifter. HMS arbeidets organisering og prinsipper. Kommunikasjon og motivasjon. Verneorganisasjonen. Det fysiske og psykososiale arbeidsmiljøet. Lederens rolle og ansvar for å skape en god HMS-kultur. Økonomiske gevinster ved et systematisk HMS- arbeid. Sykefravær og inkluderende arbeidsliv (IA).   Kurset kan også avholdes bedriftsinternt. Ta kontakt for mer informasjon om dette!  [-]
Les mer
Nettstudier 6 måneder 6 900 kr
Kurset fokuserer på å lære deltakerne å benytte seg av sine kunnskaper innen EA og TOGAF 9. Dette er en fordypning i TOGAF 9 forenlig med The Open Group's krav for se... [+]
Kursinnhold Dette inngår i e-læringskurset: Fri tilgang til e-læringskurset i  6 måneder 15 timer undervisning  Support fra dyktige instruktører via epost En testmodul med spørsmål rettet mot sertifiseringseksamen  TOGAF spesifikasjonen i pdf format All informasjon og hjelp du behøver for å booke tid for sertifisering Sertifisering inkusiv i kursavgiften:Sertifiseringen er inklusive i kurset. En eksamensvoucher vil bli sendt til deg på epost. Eksamen er en "open book" test som betyr at deltakeren får ha tilgang til et gitt TOGAF-materiell under testen. Eksamen består av 8 scenariobaserte multiple-choice spørsmål og tester deltakerens evne til å analysere scenarier og benytte sin kunnskap i TOGAF 9. Eksamen varer i 90 minutter for de som har engelsk som morsmål og 135 minutter for de som ikke har engelsk som morsmål. Certified krever godkjent resultat på Foundation testen. Ved behov kan sertifiseringstesten tas på nytt etter 4 ukers karantenetid.Plattformsuavhengig:Kurset fungerer på iPad og andre mobile enheter som gjør at du kan studere enda mer fleksibelt. Språk:E-læringen er på engelsk og retter seg til både skandinaviske og internasjonale kunder. Hensikten med kurset er at hvem som helst, hvor som helst i verden skal kunne kjøpe et e-læringskurs og komme i gang med kurset med en gang. [-]
Les mer
Alle virksomheter må kartlegge sine risiko- og problemområder innenfor HMS. Deretter skal de sette i gang tiltak for å utbedre dem. Kartleggingen kan være alt fra å finn... [+]
Risikovurdering – HMS Alle virksomheter må kartlegge sine risiko- og problemområder innenfor HMS. Deretter skal de sette i gang tiltak for å utbedre dem. Kartleggingen kan være alt fra å finne ut hvordan medarbeiderne trives og samarbeider til undersøkelser av fysiske forhold. Risikoen kan for eksempel være belastningslidelser, personalkonflikter, risiko for brann, forurensning av ytre miljø og personskader på arbeidstakere eller andre. I en enkel risikoanalyse stiller du to spørsmål: Hva kan gå galt, hvor sannsynlig er det, og hva er konsekvensene? Hva kan vi gjøre for å hindre dette eller redusere sannsynligheten for at det skjer? Hva kan vi gjøre for å redusere konsekvensen dersom noe skjer? Etter kartlegging kreves handling Kartleggingen og vurderingen av risikoområder gir oversikt over hva som bør forbedres. Leder, arbeidstakere og deres representanter må planlegge og prioritere tiltak. Benytt gjerne verneombud og arbeidsmiljøutvalg der det finnes. Lag skriftlig handlingsplan. Hva skal gjøres, hvem skal gjøre det, når skal det gjøres. Følg opp HMS-arbeidet Leder har ansvar for å gjennomføre handlingsplanen og for at det systematiske HMS-arbeidet fungerer.Alle arbeidstakere har plikt til å melde fra om feil og mangler. De kan også komme med forslag til forbedringer. Dokumentasjon kreves. Kartleggingen, risikovurderingen, handlingsplanen og oppfølgingsplanen må lages skriftlig og oppbevares for eventuelt tilsyn fra HMS-etatene. [-]
Les mer
Nettkurs 3 890 kr
HMS-kurs verneombud. Det gis innføring i de viktigste temaene innenfor HMS-arbeid, slik at man etter endt kurs kan delta aktivt og bidra på en god måte i HMS-arbeidet på ... [+]
Arbeidsmiljøloven krever at arbeidsgiver sørger for at verneombud og medlemmer av arbeidsmiljøutvalg (AMU) gjennomgår og kan dokumentere HMS opplæring. For mange kan det være både kostbart og vanskelig å frigjøre tid til å ta et klasseromskurs. Derfor har vi laget et e-læringsopplegg basert på suksessen vi har hatt med våre klasseromskurs. Vårt e-læringskurs “HMS for verneombud og medlemmer av AMU” er basert på vårt 40-timers kurs men er myntet på bedrifter hvor partene har avtalt at kortere opplæringstid er tilstrekkelig.   Det gis innføring i de viktigste temaene innenfor HMS-arbeid, slik at man etter endt kurs kan delta aktivt og bidra på en god måte i HMS-arbeidet på arbeidsplassen. Kurset er bygget opp i moduler med film, tekst og bilder. Kurset avsluttes med en test. Når du har bestått eksamen kan du laste ned ditt kursbevis. For bedrifter som trenger et 40-timers kurs kan man kombinere e-læring med klasseromsundervisning. Følgende emner blir bl.a. gjennomgått i “HMS for verneombud og medlemmer av AMU”:– Arbeidsmiljøloven (AML)– HMS-forskriften– Verneombudets oppgaver og plikter– Enkel gjennomgang av utførelse av arbeid, risikovurdering– Arbeidsmiljøutvalget (AMU)– Målrettet HMS arbeid– Fysisk / Kjemisk arbeidsmiljø– Psykososialt arbeidsmiljø– Vernerunder, kartlegging og oppfølging– Ulykker og ulykkesforebyggende arbeid– Internkontroll Krav til forkunnskaper: Ingen Praktisk informasjon: Kurset selges via tryggportalen.no. Tilgangen varer i 3 måneder, kurset kan gjennomføres på PC, smart-telefon og nettbrett såfremt man har tilgang til internett. Om Tryggportalen: Tryggportalen er nettkursportalen til Trygg Kurs. Tryggportalen har også spesielt tilrettelagt funksjonalitet for innkjøpere og opplæringsansvarlige som gjør det mulig å kjøpe kurs til andre og administrere og følge opp kursdeltakere. Pris: Kurset koster 3 890,- eks. mva. Inkludert i prisen er utstedelse av kursbevis.   [-]
Les mer
Arne Rettedals Hus 1 dag 3 200 kr
09 Jun
Kurset passer for deg som allerede vet hvordan du skal lage enkle presentasjoner i PowerPoint, men som ønsker å gå et trinn videre. [+]
Kurset passer for deg som allerede vet hvordan du skal lage enkle presentasjoner i PowerPoint, men som ønsker å gå et trinn videre. Vi vil gi deg gode tips om hvordan du kan lage bedre presentasjoner, og jobbe mer effektivt med å lage lysbilder som engasjerer publikum og får frem budskapet. Mål for kursetEtter endt kurs skal du kunne bruke verktøyet på en smart og effektiv måte. Varighet1 dag fra 09:00 til 15:00 ForkunnskaperNoe kjennskap til PowerPoint. MålgruppeDette kurset er for deg som vet litt om PowerPoint og som ønsker å lære effektiv bruk av verktøyet. UndervisningsformKlasseromsundervisning med maks 12 deltakere. En maskin utlånt til hver deltaker. PrisKr. 3.200,- inkludert lunsj og kursdokumentasjon. Ansatte ved UiS har egne betingelser på dette kurset. Emner Merketeknikker Navigering og snarveger Lage ny presentasjon raskt og enkelt Enkel og praktisk presentasjonsteknikk Disposisjonsvisning Maler Plassholdere Gjenbruk av lysbilder Tekst fra Word Fargevalg Konverter punkter til SmartArt Skrifttyper Hurtigstiler Effekter på bilder, figurer og Smart Art Bildebehandling Tegn figurer Rutenett og støttelinjer Juster og fordel objekter Video fra fil Legg til en tabell, formater og bruk Sett opp organisasjonskart Legg til et diagram, formater og bruk Hent diagram fra Excel Animering av punkter, bilder og figurer Egendefinert lysbildefremvisning Pakk til USB – vis uansett hvor Send som .pdf på e-post Utskrift av støtteark [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.