IT-kurs
Systemutvikling
Oslo
Du har valgt: Majorstuen
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Kombinert klasserom og nettbasert 2 år
Bli en 3D-spilldesigner og lær å utvikle kreativt spillinnhold. Studiet gir innblikk i spillbransjens utviklingsprosesser, fra idé til lanseringsklart produkt. [+]
Det første året på 3D spilldesign er identisk med 3D design og animasjon. Du kan likevel søke deg rett inn på dette toårige studiet 3D spilldesign. Du starter med å lære spillprinsipper og teknikker, før du settes på prøve med ditt første spillutkast. Så legges lista høyere, og spillene blir mer avansert. Gjennom studiet har du anledning til å finne ut hvilken rolle hvor du trives og presterer best. Til slutt vil du lage din egen spillprototype. Konseptutvikling Første steg i utviklingsprosessen er kreativ utvikling og produksjon av konsepttegning og produksjonsdesign for spill. Du tar med deg kunnskapen videre og lager din første spillverden. Deretter får du innsikt i flere spillmekanikker, designstrategier, og viktige prinsipper for oppbygningen av gode spillkarakterer. Les mer om 3D spilldesign på Noroff. Studiet er også tilgjengelig på Noroff Nettstudier. [-]
Les mer
2 dager 13 750 kr
Kursinstruktør Loyd har over 30 års er faring fra IT-bransjen. Han har jobbet som utvikler, testleder og i 10 år jobbet han i UK-baserte Grove Consulta... [+]
Kursinstruktør Loyd har over 30 års er faring fra IT-bransjen. Han har jobbet som utvikler, testleder og i 10 år jobbet han i UK-baserte Grove Consultants som konsulent/partner. I 2011 startet han eget konsulentselskap med software testing som spesialfelt. Lloyd har holdt foredrag på konferanser som STAREAST, STARWEST, Eurostar, AsiaSTAR, Software Test Automation, Test Kongressen, og Unicom m.fl. «This is a brand new workshop for anyone interested in finding out how to speed up testing. We are living in an age where we are expected to do more with less…more testing with less resource and less time. This will be a “hands-on” workshop where you will be given applications to test with limited time available, how we can evaluate the quality of the software with confidence. » There is much confusion in the testing world about Rapid Testing, Exploratory Testing, Ad-hoc Testing. Although Rapid Testing is a term coined by James Bach and Michael Bolton, I am not a fan of the term “Rapid” because it has negative connotations. In the 1990’s we were introduced to Rapid Application Development (RAD) which was not received well in the industry. Instead I prefer the word “Accelerated" testing. In the IT world we are often told to more with less…more testing with less resource, more testing with less time, more automation with less tools. This is a major challenge for every tester and consultant involved in IT projects. This session will look at some of the hindrances and enablers to accelerated testing, how epistemology can help with accelerated testing and why we need to refute conjectures. The session will be highly practical involving the testing of applications in a resource restricted environment and how to report the results with confidence. The session will look at performing accelerated testing using exploratory testing, heuristics, mind maps, bug hunting and tours. Be prepared to be challenged, enthused and excited about the testing of applications with limited resources. Please bring laptops and smartphones to this session. [-]
Les mer
4 dager 20 900 kr
This course aims to extend and solidify your Python experience by exploring structural techniques and common Python APIs. [+]
This course aims to extend and solidify your Python experience by exploring structural techniques and common Python APIs. You'll learn how to write OO and functional code, implement GUIs, create Web sites backed up by relational databases, implement multithreaded code, and more. The course assumes you are happy with core Python concepts and syntax.   What you'll learn: Functional Python programming GUI development using Python Logging Regular expressions XML manipulation Multithreading Networking Web and database development using Django Integrating with the C programming language   Course outline:   Recap Essential Python Features Modules and packages Built-in functions Algorithms and data structures Object-oriented Python Functional Development Overview of functional programming Iterators Generator expressions List comprehensions Built-in functions Using the itertools module Curses Programming Overview of the curses module Starting and ending a curses app Windows and pads Displaying text User input GUI Programming Overview of GUI APIs Creating GUIs using Tkinter Creating GUIs using JPython Effective Logging Logging essentials Handlers and formatters Configuration Blocking handlers Adapters Filters File rotation Additional techniques Regular Expressions Overview Using the match function Using the search function Search and replace Regular expression modifiers Regular expression patterns Special characters Multiplicity Greedy vs. non-greedy repetition XML Processing Overview of SAX Processing XML data using SAX Overview of DOM Processing XML data using DOM Multithreading Threading essentials Starting a new thread Using the threading module Synchronizing threads Specifying thread priorities Networking Socket concepts Creating sockets Sending data over a socket Listening for connections Receiving data over a socket Non-blocking sockets Sending emails Getting Started with Django Overview of Django Installing Django Writing a simple Django app Defining a simple model QuerySets Implementing simple views Using simple templates Going Further with Django Migrations Raw SQL Transactions Aggregations Generating CSV and PDF content Security Python Extension Programming in C Overview of the Python extension module C functions Method mapping table Initialization Building and installing extensions Importing extensions Passing parameters to functions Receiving return values   [-]
Les mer
1 dag 8 800 kr
Kursinstruktør Lloyd Roden Loyd har over 30 års er faring fra IT-bransjen. Han har jobbet som utvikler, ledet en uavhengig test gruppe innenfor et programv... [+]
Kursinstruktør Lloyd Roden Loyd har over 30 års er faring fra IT-bransjen. Han har jobbet som utvikler, ledet en uavhengig test gruppe innenfor et programvarehus og har jobbet 10 år i  UK-baserte Grove Consultants som konsulent/partner. I 2011 startet han eget konsulentselskap med software testing som spesialfelt. Lloyd har holdt foredrag på konferanser som STAREAST, STARWEST, Eurostar, AsiaSTAR, Software Test Automation, Test Kongressen, og Unicom m.fl. Lloyd Rodens verdier:"Jeg ønsker at arbeidet som jeg gjør, enten det er i form av rådgivning eller opplæring, må være relevant, praktisk og må gjøre en forskjell for den enkelte samt organisasjonen. Det er viktig for meg at deltakerne på mine kurs forbedrer sine ferdigheter i softwaretesting, og at dette til slutt vil gjenspeile seg i den forbedrede kvaliteten på produktene som leveres av organisasjonen."   Kursinnhold This 1-day workshop is aimed at Test Analysts wanting to improve their skills in test case design techniques. Most testers are familiar with techniques such as boundary value analysis and equivalence partitioning. However, this workshop focuses on two of the more unusual and more complex techniques: Classification Trees and Pairwise Testing. These techniques are often referred to as ""combinatorial techniques"" and will allow the testers to become more efficient with the use of their time in designing and executing specific tests. Learn how to use dependency rules to create efficient test cases within Classification Trees and how to apply both Orthogonal Arrays and Pairwise Algorithms, assessing which of these methods would be best for you. During the workshop you will learn how to use the Classification Tree Editor (a free test case design tool) and also All-Pairs algorithms to generate your pairwise tests.   [-]
Les mer
3 dager 13 500 kr
På forespørsel
Innen AJAX (Asynchronous JavaScript And XML) er Javascript det sentrale programmerings språk. Javascript har i lang tid blitt brukt sammen med HTML/XHTML kode .... [+]
Innen AJAX (Asynchronous JavaScript And XML) er Javascript det sentrale programmerings språk. Javascript har i lang tid blitt brukt sammen med HTML/XHTML kode for å oppnå dynamiske i internett sider. Javascript bygger på syntaks fra C++, men er i motsetning til C++ et intrepeterende språk, hvilket vil si instruksjonene utføres umiddelbart uten kompilering. AJAX er satt sammen av flere teknologier for å oppnå effektiv datamanipulering, gode presentasjoner, dynamiske interaksjoner med HTTP-server ved bruk av XMLHttpRequest objektet og videre standardisering i datatransporten ved bruk av XML.     MålsettingDeltagerene skal på en effektiv måte kunne benytte AJAX for å utvikle dynamiske internet sider mot enhver HTTP server. Man vil forstå og kunne bruke de grunnleggende elementene i objektorientert programmering gjennom bruk av Javascript som programerings språk. Kurset skal gi en innføring og trening i flere teknologier som til sammen skaper den effektiviteten AJAX er ment å kunne oppnå.     DokumentasjonProfessional AJAX ( programmer to programmer ) fra Wrox, eller tilsvarende.     Kursinnhold     * Introduksjon          o Hva er AJAX, historikk og hvorfor bruke AJAX ?     * Javascript programmering          o De grunnleggende kontrollstrukturer og datatyper som Javascript programmene er bygget opp av     * Browser tilknyttede teknologier          o En innføring I CSS (Cascading Style Sheets) , DOM (Document Object Model), XML (Extensible Markup Language) og HTTP (Hypertext Transfer Protocol). Hvilke muligheter finnes i Javascript til å ta i bruk disse teknologiene     * Direkte kommuniksjon med HTTP server          o Hvilken rolle XMPHttpRequest objektet spiller og på hvilke måter kan vi bruke dette objektet mest effektivt. Hvordan bruke frames effektivt. Hva kan man forvente av reponse fra en HTTP Server     MetodikkGateway tilbyr praktisk og virkelighetsnær opplæring. I tillegg til å jobbe med kurs og opplæring, er våre instruktører også konsulenter som jobber med utvikling og problemløsninger i den aktuelle programvare. Dette betyr at instruktørene kjenner den praktiske bruk av programmet i ulike bedriftsmiljøer.   Vi har som oftest små grupper på kurs, slik at kursleder kan ta seg av hver enkelt. Alle deltakere får egen PC under kurset. Kursleder vil vise ulike teknikker på storskjerm, deltakerne vil deretter få oppgaver der de kan prøve ut disse teknikkene.   Deltakerne vil få utdelt dokumentasjon som vil bli benyttet under kurset, slik at man lettere kan bruke dokumentasjonen som oppslagsverk i ettertid.   [-]
Les mer
Oslo Stavanger 4 dager 20 900 kr
This course takes a thorough look at all the new features in Angular 7, as well as providing in-depth coverage of everything introduced in earlier versions. [+]
This course takes a thorough look at all the new features in Angular 7, as well as providing in-depth coverage of everything introduced in earlier versions. Where appropriate, we also highlight related concepts in AngularJS (version 1.x), to help AngularJS developers make the leap into the current Angular library. What you´ll learn:  Angular architectural concepts Creating and testing Angular apps Templates Data binding and forms Dependency injection Pipes Directives and transclusion Routing and navigation Calling REST services Web sockets Angular CLI Angular Universal Testing What's new in Angular Course content: Angular Essentials: Features in Angular 7 and earlier versions; Angular architecture components; Development tools state-of-play TypeScript and ECMAScript 6 Essentials: Overview of TypeScript and ECMAScript 6; Transpilation; Using the TypeScript Playground; Configuring and using the TypeScript transpiler Understanding TypeScript Syntax: Variables and types; Functions; Classes; Generics; Inheritance; Interfaces Creating a Simple Angular Application: Structure of an Angular application; Importing Angular libraries; Angular bundles; Angular components; Templates; Binding expressions; Bootstrapping Angular Data Binding: A closer look at data binding; Two-way data binding; Delayed binding; Applying CSS styles and classes conditionally; Using structural directives; Differences in earlier versions of Angular Pipes: Using built-in pipes; New pipes in Angular 4; Internationalization support introduced in Angular 5; Using promises, observables, and the async pipe; Defining custom pipes; Applying pipes programmatically Forms: Template-driven forms; Reactive forms; Dynamic (data-driven) forms; Validation techniques; New features introduced in Angular 5 Configuration: A closer look at SystemJS; Loading multiple modules; Configuring SystemJS; Using a package manager; Configuring the TypeScript compiler Component Hierarchies: Structuring applications; Defining component inputs; Defining component outputs; The mediator pattern Dependency Injection: Overview of dependency injection in Angular; Simple dependency injection; Using the provide() function; A hierarchy of injectors; Global provision; Injection into services; Values and factories Angular Routing: Getting started with routing; The role of routing in Single Page Applications; Route parameters and route data; Defining multiple router outlets; Lazy loading; Router lifecycle events Calling Rest Web Services: Overview of Rest services; Calling Rest services using HttpClient; Dealing with asynchronous results Web Sockets: Web Sockets concepts; Calling Web Sockets from JavaScript; Using RxJs Observables with Web Sockets Testing Angular Code: Setting the scene for unit testing; Getting started with Jasmine; Using Jasmine to test Angular code Implementing Custom Directives: Attribute directives; Specifying parameters and events; Structural directives; Transclusion Angular CLI: Overview of Angular CLI; Creating a template application; Generating components, services, and other artefacts; AOT vs. JIT compilation; Bundling and tree-shaking Angular Universal: The need for server-side rendering; Creating an Angular Universal application; Build configuration; Implementing a server-side host application What's New in Angular: Angular CLI changes; Packaging components as Angular Elements; Tree-shakeable providers; Virtual scrolling; Drag and drop; Using RxJs 6; Additional changes [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Utvikling av Android-applikasjoner via bruk av emulator. Noen stikkord: Intents, grafiske brukergrensesnitt, lagring av data, bruk av ulike typer filer (for eksempel layo... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: LC191D Videregående programmering eller tilsvarende kunnskaper i objektorientert Java-programmering Innleveringer: Øvinger: 8 av 8 må være godkjent.  Personlig veileder: ja Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 8 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Tomas Holt   Læremål: Forventet læringsutbytte:Etter å ha gjennomført emnet skal kandidaten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan gjengi livssyklusen til en Android-applikasjon.- kan redegjøre for nødvendige bestanddeler i en Android-applikasjon.- kan gjengi MVC-prinsippet og hvordan dette brukes i forbindelse med Android-applikasjoner. FERDIGHETER:Kandidaten:- kan sette opp utviklingsmiljø og lage applikasjoner for Android-plattformen.- kan bruke emulator for kjøring av applikasjonene.- kan lage grafiske Android-applikasjoner, hvor GUI-komponentene både kan lages via Java-kode og XML-filer.- kan lage Android-applikasjoner hvor data kan lagres i minnet og på permanent lager.- kan benytte Android sin intents-mekanisme.- kan benytte Android-plattformens mekanismer for å lage applikasjoner tilpasset internasjonalisering.- kan lage trådede Android-applikasjoner.- kan lage forbindelsesorienterte nettverksløsninger vha. av Java Socket API'en. GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- kan bruke API-dokumentasjon og andre ressurser til å skaffe seg nødvendige ferdigheter ved utvikling av funksjonalitet som ikke er dekket i emnet. Innhold:Utvikling av Android-applikasjoner via bruk av emulator. Noen stikkord: Intents, grafiske brukergrensesnitt, lagring av data, bruk av ulike typer filer (for eksempel layoutfiler, bildefiler, xml-filer), nettverksprogrammering, trådprogrammering, spillprogrammering, sensorer (for eksempel kamera og gps), location-based services, internasjonalisering.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Applikasjonsutvikling for Android 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til Windows Phone, live tiles og panorama view, installasjon av nødvendig programvare, Hello World, deployment av applikasjoner på telefonen eller emulator, ... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Grunnleggende erfaring med objektorientert programmering er en fordel. Innleveringer: Øvinger: 6 av 8 må være godkjent. Større eller mindre øvinger tilsvarende 8 øvinger hvor 6 må være godkjent før endelig karakter settes. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Karakter settes basert på et prosjekt som gjennomføres individuelt. Prosjektet gjennomføres mot slutten av emnet. Ansvarlig: Atle Nes         Læremål: KUNNSKAPERKandidaten:- kjenner til grensesnittet og egenskaper ved Windows Phone- kjenner til ulike programmeringsspråk som kan benyttes ved utvikling av applikasjoner på Windows Phone- kan forklare hvordan en Windows Phone applikasjon publiseres på Marketplace FERDIGHETER:Kandidaten:- kan installere nødvendig programvare på egen datamaskin for å komme i gang med applikasjonsutvikling for Windows Phone- kan utvikle enkle mobilapplikasjoner basert på C# eller VB og XAML (Silverlight)- kan deploye en Windows Phone applikasjon til egen telefon eller til emulator- kan bestemme layout og orientering- kan legge til ulike kontrollere og håndtere hendelser- kan legge til multimedia-elementer- kan utnytte telefonens egenskaper ved hjelp av Windows Phone SDK GENERELL KOMPETANSE:Studenten får en grunnleggende innføring i utvikling av applikasjoner for mobiltelefoner med Windows Phone Innhold:Introduksjon til Windows Phone, live tiles og panorama view, installasjon av nødvendig programvare, Hello World, deployment av applikasjoner på telefonen eller emulator, XAML, layout og orientering, touch og navigasjon, ulike kontrollere og hendelser, multimedia (bilder, lyd og video), Windows Phone SDK, utnyttelse av telefonens egenskaper (GPS, akselerometer, kontaktliste, kamera), publisering av applikasjoner på Marketplace.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Applikasjonsutvikling for Windows Phone 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.   [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
.NET-rammeverket og arkitekturen. Common Language Runtime (CLR). Common Type System (CTS). Klassebiblioteket. Common Language Specification (CLS). Assemblies. Programmeri... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Erfaring med programmering i et objektorientert språk. Innleveringer: Det blir gitt 10 øvinger. 8 må være godkjente for å gå opp til eksamen. Personlig veileder: ja Vurderingsform: individuell skriftlig eksamen, 3 timer. Ansvarlig: Tore Berg Hansen Eksamensdato: 17.12.13 / 20.05.14         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet skal kandidaten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten kan forklare:- hva .NET-rammeverket er, dets hensikt og hva det inneholder- begrepene Common Language Runtime, Common Type System og managed code- begrepene Solution, Project og Assembly- hva en webtjeneste er- hvordan datakilder kan aksesseres ved hjelp av ADO.NET- hvordan webapplikasjoner kan lages ved hjelp av ASP.NET FERDIGHETER:Kandidaten:- kan skrive korte programmer i C#, Visual Basic .NET og C++/managed C++ som viser bruk av de sentrale konsepter som klassebiblioteket, ADO.NET og ASP.NET GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er klar over at .NET rammeverket har styrker og svakheter og at det finnes alternative teknologier Innhold:.NET-rammeverket og arkitekturen. Common Language Runtime (CLR). Common Type System (CTS). Klassebiblioteket. Common Language Specification (CLS). Assemblies. Programmeringsspråkene C#, C++, Visual Basic.NET. Managed code. Web services. ADO.NET. ASP.NET.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Applikasjonsutvikling på .NET-plattformen 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert 3 år
Dette bachelorstudiet har hovedfokus på spilldesign og spillutvikling, og forbereder deg på en rekke roller innen underholdningsbransjen og kreative næringer. [+]
Bli en spilldesigner Dette bachelorstudiet fokuserer på underholdningsteknologier og kreative næringer som et kompetansefelt. Det kan brukes på flere områder, blant annet grensesnitt- og interaksjonsdesign, digitale spill, og animasjon. Studiet gir relevant kunnskap om digitale underholdningssystemer som kreves innen ordinære og uavhengige bransjer og næringer. Etter studiet kan du blant annet jobbe i spill- og animasjonsbransjen, eller opprette ditt eget spillselskap. Les mer om bachelor i interaktive medier - spill på Noroff Høyskole. Studiet er også tilgjengelig på Noroff Nettstudier. [-]
Les mer
3 dager 19 900 kr
This course will change the way you look at your C/C++ code. [+]
To put it bluntly, writing C/C++ code can be a minefield for reasons ranging from memory management or dealing with legacy code to sharp deadlines and code maintainability. Yet, beyond all that, what if we told you that attackers were trying to break into your code right now? How likely would they be to succeed? This course will change the way you look at your C/C++ code. We'll teach you the common weaknesses and their consequences that can allow hackers to attack your system, and – more importantly – best practices you can apply to protect yourself. We give you a holistic view on C/C++ programming mistakes and their countermeasures from the machine code level to virtual functions and OS memory management. We present the entire course through live practical exercises to keep it engaging and fun. Writing secure code will give you a distinct edge over your competitors. It is your choice to be ahead of the pack – take a step and be a game-changer in the fight against cybercrime.   Participants attending this course will: Understand basic concepts of security, IT security and secure coding Realize the severe consequences of unsecure buffer handling Understand the architectural protection techniques and their weaknesses Have a practical understanding of cryptography Learn about XML security Learn about typical coding mistakes and how to avoid them Be informed about recent vulnerabilities in various platforms, frameworks and libraries Get sources and further readings on secure coding practices [-]
Les mer
Oslo 3 dager 19 900 kr
This course will change the way you look at your C# code. [+]
Writing .NET web applications can be rather complex – reasons range from dealing with legacy technologies or underdocumented third-party components to sharp deadlines and code maintainability. Yet, beyond all that, what if we told you that attackers were trying to break into your code right now? How likely would they be to succeed? This course will change the way you look at your C# code. We'll teach you the common weaknesses and their consequences that can allow hackers to attack your system, and – more importantly – best practices you can apply to protect yourself. We give you a holistic view on the security aspects of the .NET framework – such as making use of cryptography or Code Access Security – as well as common C# programming mistakes you need to be aware of. We also cover typical Web vulnerabilities with a focus on how they affect ASP.NET web apps on the entire stack – from the CLR to modern AJAX and HTML5-based frontends. We present the entire course through live practical exercises to keep it engaging and fun. Writing secure code will give you a distinct edge over your competitors. It is your choice to be ahead of the pack – take a step and be a game-changer in the fight against cybercrime.   Participants attending this course will: Understand basic concepts of security, IT security and secure coding Learn Web vulnerabilities beyond OWASP Top Ten and know how to avoid them Learn about XML security Learn client-side vulnerabilities and secure coding practices Learn to use various security features of the .NET development environment Have a practical understanding of cryptography Learn about typical coding mistakes and how to avoid them Get sources and further readings on secure coding practices [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
NET-arkitekturen. Utviklingsmiljøet. Grunnleggende C#-syntaks. Objektorientert programmering med arv og polymorfi. GUI. Datafiler. Programmering mot databaser. ADO.NET, L... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Grunnleggende objektorientert programmering i for eksempel Java eller C++ Innleveringer: Øvinger: 8 av 11 må være godkjent.  Personlig veileder: ja Vurderingsform: Skriftlig eksamen, 4 timer. Case-beskrivelser etc. legges ut i ItsLearning 24 timer før. (NB! Eksamensform kan bli endret under forutsetning av at ny teknologi gjør det mulig å arrangere eksamen elektronisk.) Ansvarlig: Grethe Sandstrak Eksamensdato: 05.12.13 / 08.05.14         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet skal kandidaten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan gjøre rede for sentrale begreper innen objektorientering- kan konstruere et objektorientert C#. NET-program ut fra en gitt problemstilling- kan finne fram, sette seg inn i og anvende dokumentasjon om .NET Framework library- kjenner til ulike GUI-komponenter og hvordan de brukes i C#-programmer FERDIGHETER:Kandidaten kan:- sette opp programmiljø for å utvikle og kjøre C#. NET applikasjoner på egen pc- kan anvende klasser fra .NET Framework library- lage C#.NET program* med fordeling av oppgaver mellom objekter og der arv og polymorfi benyttes* med grafiske brukergrensesnitt* som kommuniserer med en database via SQL* med LINQ, delegater, templates GENERELL KOMPETANSEKandidaten kan:- kommunisere om objektorientert programmering og databaser med relevant begrepsapparat Innhold:NET-arkitekturen. Utviklingsmiljøet. Grunnleggende C#-syntaks. Objektorientert programmering med arv og polymorfi. GUI. Datafiler. Programmering mot databaser. ADO.NET, LINQ, Templates, Collections.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag C#.NET 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Stavanger Oslo 5 dager 23 900 kr
C# 7 is new in Visual Studio 2017, and is the latest evolution of Microsofts primary programming language. [+]
C# 7 is new in Visual Studio 2017, and is the latest evolution of Microsofts primary programming language. This course covers the latest language features in C# 7 and the .NET 2017 platform. You will get a deep and broad understanding of C# as a programming language, and gain confidence to explore the richness of the .NET Framework library including asynchronous programming, LINQ, and EF. What you will learn: Essential C# syntax Implementing object-oriented designs in C# Using generics, collection classes, and exceptions What is new in C# 7 and .NET 2017 Using LINQ and EF Introduction to asynchronous programming Overview of ASP.NET MVC About Andy Olsen - the author of the course Andy is a freelance consultant and instructor based in the UK, working mostly in the City of London and Oxford. Andy has been working with .NET since the Beta 1 days and has extensive experience in many facets of .NET development including WCF, WPF, WF, ASP.NET MVC Web development, and mobile applications. Andy has designed and written many Microsoft Official Curriculum courses in the last decade, and has been engaged as author and technical reviewer with Apress on some of their biggest selling books.   Introduction to C# and .NET: .NET Framework building blocks; Hello world in C#; Using Visual Studio 2017; Namespaces and assemblies Core C# Programming Constructs: Variables, operators, and statements; Reference types vs. value types; Conversions; Nullable types; Using the Console and String classes; Flow-of-control; C# 7 pattern matching; Using implicit types More C# Programming Constructs: Defining methods; Input, output, and optional parameters; C# 7 local functions; C# 7 enhancements for out and ref; Method overloading; Arrays; Structures Defining and Using Classes: Defining classes; Defining constructors and finalizers; Defining properties; Creating and disposing objects; Defining constants and read-only fields; Static members; Partial classes/methods Inheritance and Polymorphism: Defining base classes and derived classes; Overriding methods; Abstract classes; Interfaces Exception Handling: Defining Try/Catch/Finally blocks; Throwing exceptions; C# 7 throw expressions; Defining new exception classes; Defining Using blocks Creating Collections of Objects: Overview of generics; Using List collections; Using Dictionary collections Whats New in C# 6: Static using syntax; Auto-property initializers; Dictionary initializers; Exception filters; String interpolation Delegates, Events, and Lambdas: Overview; Defining simple delegates; Defining and handling events; Using lambda expressions; Expression-bodied members in C# 6 and C# 7 Additional Language Features: Operator overloading; Extension methods; Object initializers; Anonymous types; C# 7 tuples Introduction to LINQ: The role of LINQ; Simple LINQ query expressions; Using LINQ with collections; LINQ query operators Using the Entity Framework: EF classes and DbContext; Implementing relationships; Managing data; Additional techniques Introduction to Asynchronous Programming: Understanding the async and await keywords; C#7 generalized async returns; Implementing asynchronous code Overview of ASP.NET MVC: Creating an ASP.NET MVC application; Defining models, views, and controllers; Introduction to REST and Web API [-]
Les mer
Nettstudier 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Adresser og pekere, pekere og tabeller, det frie lageret, operator overloading, konstruktører og destruktører, templates, introduksjon til STL, RTTI og exceptions. [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Programmeringserfaring i et eller flere objektorienterte programmeringsspråk Innleveringer: 8 bestemte øvinger kreves godkjent for å få gå opp til eksamen. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 4 timer skriftlig eksamen. Ansvarlig: Else Lervik Eksamensdato: 05.12.13         Læremål: KUNNSKAPERKandidaten:- kan definere begrepene pekere og referanser og forholdet mellom pekere og tabeller- kan redegjøre for hva konstruktører og destruktører er, og kan forklare når det er nødvendig å lage dem.- kan gjøre rede for «overloading» av operatorer- kan forklare begrepet «templates» og hvordan det brukes- kan forklare behovet for Standard Template Library og hva det inneholder- kan forklare bruken av RTTI og Exceptions FERDIGHETER:Kandidaten:- kan lage programmer i C++ som demonstrerer bruk av pekere, «overloading», templates, RTTI, exceptions og elementer fra Standard Template Library- kan lage programmer i C++ som bruker pekere og det frie lageret på en forsvarlig måte og med nødvendig opprydding GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er opptatt av at som profesjonell yrkesutøver skal man lage programmer som skal lette arbeidet for andre yrkesutøvere eller generelt være til nytte for folk og samfunn Innhold:Adresser og pekere, pekere og tabeller, det frie lageret, operator overloading, konstruktører og destruktører, templates, introduksjon til STL, RTTI og exceptions.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag C++ for programmerere 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.