IT-kurs
Du har valgt: IT kompetanse
Nullstill
Filter
Ferdig

-

36 treff i IT kompetanse

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato


Oslo 8 dager 8 925 kr
På forespørsel
Modul Operate omhandler nettverk og relaterte kommunikasjonstjenester innen en IT- infrastruktur, samt vedlikehold og brukerproblemstillinger i forhold til tjenestetilbud... [+]
Kursinnhold• Hardwarekomponenter og arkitektur• Operativsystemer  • Kommunikasjon og nettverk• Nettverkstjenester• Trådløs og mobil databehandling• Nettverksadministrasjon• Service og support   UndervisningsformKlasseromsundervisning med prosjektor hvor deltakerne får tildelt PC med nødvendig programvare installert. Praktisk trening med øvingsoppgaver for å aktivisere kunnskapen.   InstruktørerVi har erfarne instruktørene med høy kompetanse, lang erfaring og dyktige pedagogiske evner.   MålsetningModul Operate omhandler nettverk og relaterte kommunikasjonstjenester innen en IT- infrastruktur, samt vedlikehold og brukerproblemstillinger i forhold til tjenestetilbudet. Modulen krever at kandidaten skal kjenne til hardware komponenter, dataarkitekturer og forskjellige operativsystemer. Kandidaten skal også skille mellom ulike nivåer av kommunikasjonsprotokoller, og deres bruk i både kablede og trådløse nettverksteknologier. Dessuten skal kandidaten forstå Simple Network Management Protocol (SNMP), e-post og webtjenester, og de tilhørende sikkerhetstrusler og mottiltak. Kandidaten skal forstå betydningen av en klient-orientert tilnærming til IT-støtte, og kunne benytte noen av de grunnleggende prinsipper for IT-support.. [-]
Les mer
Oslo 4 dager 4 865 kr
På forespørsel
Modul Operate omhandler nettverk og relaterte kommunikasjonstjenester innen en IT-infrastruktur, samt vedlikehold og brukerproblemstillinger i forhold til tjenestetilbude... [+]
Kursinnhold• Hardwarekomponenter og arkitektur• Operativsystemer  • Kommunikasjon og nettverk• Nettverkstjenester• Trådløs og mobil databehandling• Nettverksadministrasjon• Service og support   UndervisningsformKlasseromsundervisning med prosjektor hvor deltakerne får tildelt PC med nødvendig programvare installert. Praktisk trening med øvingsoppgaver for å aktivisere kunnskapen.   InstruktørerVi har erfarne instruktørene med høy kompetanse, lang erfaring og dyktige pedagogiske evner.   MålsetningModul Operate omhandler nettverk og relaterte kommunikasjonstjenester innen en IT- infrastruktur, samt vedlikehold og brukerproblemstillinger i forhold til tjenestetilbudet. Modulen krever at kandidaten skal kjenne til hardware komponenter, dataarkitekturer og forskjellige operativsystemer. Kandidaten skal også skille mellom ulike nivåer av kommunikasjonsprotokoller, og deres bruk i både kablede og trådløse nettverksteknologier. Dessuten skal kandidaten forstå Simple Network Management Protocol (SNMP), e-post og webtjenester, og de tilhørende sikkerhetstrusler og mottiltak. Kandidaten skal forstå betydningen av en klient-orientert tilnærming til IT-støtte, og kunne benytte noen av de grunnleggende prinsipper for IT-support.. [-]
Les mer
Bedriftsintern Kristiansund Molde Og 6 andre steder 0 kr
Dataopplæring for dine medarbeidere med kort formell utdanning. Kurset finansieres av staten. Kompetansehuset Neo søker midler og arrangerer kurset. [+]
Kompetansepluss (tidligere BKA-kurs)   Frist for å søke om kurs høsten 2016 er 31.07   Kompetansepluss styrker grunnleggende ferdigheter i norsk, data, skriving og lesing På kurs i Kompetansepluss kan dine medarbeidere styrke sine ferdigheter i muntlig norsk, skriftlig norsk, det å lese og forstå informasjon på norsk, samt matematikk og grunnleggende dataferdigheter. Du kan velge kurs i lesing og skriving i kombinasjon med data, norskopplæring i kombinasjon med data, eller ren norskopplæring eller ren dataopplæring. Mulighetene er mange.   Praktisk informasjon  Kurset foregår på arbeidsplassen med ca. 8 personer i hver gruppe. Tidspunkt og ukedag(er) for kurset tilpasses bedriftens ønsker. Kursets lengde kan variere fra 50 timer til 200 timer, det kommer an på medarbeidernes motivasjon og hvor mye de trenger å lære. Lærerne på kurset er erfarne og engasjerte pedagoger og lærere.    Positive endringer for bedriften Kompetansepluss-kurs bidrar ofte til positive endringer i virksomheten. De fleste som har gjennomført kurs rapporterer at det nå er bedre kommunikasjon og samarbeid, og bedre gjennomføring av arbeidsoppgaver. Noen virksomheter opplever at HMS-rutinene følges bedre opp enn før, og at bedre kommunikasjon fører til økt trivsel, og dermed lavere sykefravær.   Ingen kostnader for din bedrift Kursene finansieres av Staten, gjennom Statens senter for kompetansepolitikk (VOX). Ordningen er et ledd i regjeringens kompetansepolitikk og skal bidra til at voksne får nødvendig kompetanse til å mestre krav og omstilling i arbeidslivet. Tanken er at dersom den enkelte mestrer grunnleggende ferdigheter innen lesing, skriving, muntlige ferdigheter, data og hverdagsmatematikk, blir ikke veien så lang for å skaffe seg ny jobb dersom jobben de har faller bort. Kompetansehuset Neo skriver søknad på vegne av din virksomhet og står ansvarlig for midlene overfor VOX. Hovedutlysning er september hvert år, med søknadsfrist i november.   Kursene handler om det deltakerne trenger i hverdagen Kursene er lagt opp til å være nyttige for akkurat deres virksomhet, og vi legger derfor mye arbeid i å tilpasse kursene. Vi lager en yrkesprofil som viser hva deres medarbeidere trenger å kunne av lesing, skriving, data, muntlige ferdigheter og hverdagsmatematikk på jobben. Vi søker å legge opp kursene så nær virkeligheten som mulig, derfor bruker vi skriv, skjemaer, personalhåndbok og realistiske situasjoner i undervisningen. Datakurs kan handle om å sende epost med vedlegg, bli enda bedre på excel, skrive i Word, beherske håndholdte terminaler med mer. Kurs i muntlige ferdigheter kan for eksempel handle om det å gi en beskjed, det å sjekke at man har forstått en beskjed, å kunne fortelle hva som har skjedd dersom det har vært en nestenulykke, det å kunne snakke med kunder om produkter med mer. Kurs i lesing og skriving kan handle om å forstå personalhåndboken, kunne lese skriv fra virksomheten, det å kunne skrive en nestenulykke-rapport, det å kunne skrive en beskjed med mer. Kurs i hverdagsmatematikk kan handle om å beregne tid, volum, avstander, gjøre overslag med penger, enkel prosentregning, det å måle riktig, med mer.   Hvorfor velge Kompetansehuset Neo som leverandør? Du får en oversikt over nivået til alle deltakerne når de starter kurset, og det lages også en slik oversikt når kurset er ferdig.  Du får se kjøreplanen som angir når de lærer hva på kurset. Der står det når de lærer de ulike momentene i yrkesprofilen - som det å kunne samtale med kunder, det å kunne gi og ta imot enkle beskjeder, eller andre momenter i yrkesprofilen. Det betyr at dere som kunde vet når dere kan forvente hva av de som går på kurs. Vi fører oppmøtet på en nettløsning der du kan logge dere på og følge oppmøtet på alle deres kurs. Vi har en pedagogisk leder som besøker alle kurs og sikrer kvaliteten på kursene. Alle som har fullført kursene får selvsagt kursbevis.     [-]
Les mer
Oslo 4 dager 4 865 kr
På forespørsel
Modul Build består av de tradisjonelle, tekniske aspektene ved design, spesifikasjon, utvikling, testing, integrering og anvendelse av IT-systemer [+]
Kursinnhold• Systemutvikling, prosess og metode• Datahåndteringe og databaser  • Programmering• Brukergrensesnitt og webdesign   UndervisningsformKlasseromsundervisning med prosjektor hvor deltakerne får tildelt PC med nødvendig programvare installert. Praktisk trening med øvingsoppgaver for å aktivisere kunnskapen.   InstruktørerVi har erfarne instruktørene med høy kompetanse, lang erfaring og dyktige pedagogiske evner.   Målsetning Modul Build består av de tradisjonelle, tekniske aspektene ved design, spesifikasjon, utvikling, testing, integrering og anvendelse av IT-systemer. Det krever at kandidaten forstår systemutviklingens livssyklus, kjenner til den typiske utviklingsprosessen og er klar over de nyeste utviklingstrekk innen programvare. Kandidaten skal også kunne benytte relevante metoder og verktøy. Kandidaten skal kjenne til designprinsipper knyttet til brukergrensesnitt, websider og hypermedia, så vel som de som brukes i relasjonsdatabaser og datavarehus. Kandidaten vil også få en grunnleggende kunnskap om søkespråk og være oppmerksom på noen viktige databaseadministrasjonsproblemer. I tillegg skal kandidaten være i stand til å anvende typiske datastrukturer og algoritmer, gjenkjenne ulike programmeringsspråk og konstruksjoner, vurdere problemer med å opprettholde systemer, samt kjenne til dokumentasjon og testing av software systemer. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 4 515 kr
På forespørsel
Kandidaten skal bl.a. kunne begrunne IT-investeringer og få kjennskap til noen av de juridiske og etiske aspekter ved bruken av IT [+]
Kursinnhold• Organisasjoner og bruk av IT• IT- ledelse  • Verdsettelse av IT• Den globale nettverksøkonomien• Prosjektledelse• Samarbeid og kommunikasjon• Juridiske og etiske problemstillinger   UndervisningsformKlasseromsundervisning med prosjektor hvor deltakerne får tildelt PC med nødvendig programvare installert. Praktisk trening med øvingsoppgaver for å aktivisere kunnskapen.   InstruktørerVi har erfarne instruktørene med høy kompetanse, lang erfaring og dyktige pedagogiske evner.   MålsetningModul Plan, ser på organisasjoner og deres bruk av IT, både som en tilrettelegger for effektive informasjonsystemer, og som en plattform for innovasjon. Modulen krever at kandidaten skal ha en grundig forståelse av organisasjoner, deres strategier og forretningsprosesser, samt de globale trender og muligheter som er involvert. Kandidaten skal kjenne igjen de viktigste problemstillinger knyttet til styringen av IT, som for eksempel å velge riktig teknologi, eller å velge mellom utvikling av interne systemer eller outsourcing. Kandidaten skal også kunne begrunne IT-investeringer og få kjennskap til noen av de juridiske og etiske aspekter ved bruken av IT. Kandidaten skal bli oppmerksomm på kravet om en profesjonell tilnærming til prosjektledelse og kvalitetsikring. Kandidaten skal også forstå betydningen av teambygging og effektivt kommunikasjon når man presenterer sin analyse eller beslutning for organisasjonen. [-]
Les mer
Oslo 8 dager 8 925 kr
På forespørsel
Kandidaten vil bl.a. få en grunnleggende kunnskap om søkespråk og være oppmerksom på noen viktige databaseadministrasjonsproblemer [+]
Kursinnhold• Systemutvikling, prosess og metode• Datahåndteringe og databaser  • Programmering• Brukergrensesnitt og webdesign   UndervisningsformKlasseromsundervisning med prosjektor hvor deltakerne får tildelt PC med nødvendig programvare installert. Praktisk trening med øvingsoppgaver for å aktivisere kunnskapen.   InstruktørerVi har erfarne instruktørene med høy kompetanse, lang erfaring og dyktige pedagogiske evner.     [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 200 kr
Dette kurset tar sikte på å gi en innføring i hvilke krav personopplysningsloven oppstiller, og i hvordan loven håndheves. [+]
Vi ser også på EUs arbeid med å innføre en ny personvernforordning. Hvilke endringer ventes i det norske regelverket, og når trer endringene i kraft? Virksomheter som behandler personopplysninger må forholde seg til en rekke krevende problemstillinger, som for eksempel: Hva er egentlig en personopplysning, og hva er vårt ansvar? Hva betyr Big Data, og hva ligger i at man har "rett til å bli glemt"? Når må vi be om samtykke fra den opplysningene gjelder? Er det lov å bruke skytjenester, og kan vi egentlig overføre personopplysninger til for eksempel India? Når må vi kontakte Datatilsynet på eget initiativ, og hva gjør vi dersom Datatilsynet kommer på besøk til vår virksomhet? Hvordan forholder vi oss dersom noen ber oss om å få innsyn i de opplysningene vi har?Vi tar sikte på å identifisere ulike virksomheters ansvar og plikter, og gi en veiledning i hvordan disse pliktene skal ivaretas:  1. Generelt om personvern Hva er egentlig personvern?  For å forstå personopplysningsloven er det nyttig å forstå hvilke verdier og prinsipper loven er ment å verne om.  2. Generelt om personopplysningsloven Datatilsynet avdekker stadig alvorlige brudd på loven. Skyldes det manglende evne eller vilje til å følge loven i de virksomheter som kontrolleres? Hva gjør det vanskelig å etterleve loven? 3. Om ansvarsforholdeneHvem er egentlig ansvarlig for å sikre at loven etterleves? Hvilket ansvar har en virksomhet som bare behandler personopplysninger på vegne av andre virksomheter, eller en virksomhet som helt eller delvis setter ut behandlingen til en tjenesteleverandør? Hva er en databehandleravtale? Og er det lov å benytte skytjenester? 4. Om internkontrollHva er internkontroll og hvorfor er det er lovkrav? Hva forventer Datatilsynet?5. Om informasjonssikkerhetLoven krever at det etableres tilfredsstillende informasjonssikkerhet. Hva innebærer egentlig det? Når er det for eksempel forbudt å bruke epost-kommunikasjon? Og hva må man passe på dersom man benytter en ekstern tjenesteleverandør? 6. Melde- og konsesjonspliktHvem må ha forhåndstillatelse fra Datatilsynet for å behandle personopplysninger? Og hvem kan i stedet nøye seg med å sende tilsynet en melding? 7. Tilsyn og sanksjonerHvem er egentlig Datatilsynet, og hva er deres oppgaver? Særlig om tilsynets kontrollvirksomhet og adgang til å sanksjonere lovbrudd. Hva kan du forvente dersom Datatilsynet besøker din virksomhet?  8. Morgendagens personvernlovgivningHva skjer i EU, og når ventes det innført et nytt regelverk? Hovedtrekk i EU kommisjonens forslag. [-]
Les mer
Oslo 6 dager 7 525 kr
På forespørsel
Modul Plan, ser på organisasjoner og deres bruk av IT, både som en tilrettelegger for effektive informasjonsystemer, og som en plattform for innovasjon [+]
Kursinnhold     * Organisasjoner og bruk av IT    * IT- ledelse                     * Verdsettelse av IT    * Den globale nettverksøkonomien    * Prosjektledelse    * Samarbeid og kommunikasjon    * Juridiske og etiske problemstillinger   UndervisningsformKlasseromsundervisning med prosjektor hvor deltakerne får tildelt PC med nødvendig programvare installert. Praktisk trening med øvingsoppgaver for å aktivisere kunnskapen.     InstruktørerVi har erfarne instruktørene med høy kompetanse, lang erfaring og dyktige pedagogiske evner.     MålsetningModul Plan, ser på organisasjoner og deres bruk av IT, både som en tilrettelegger for effektive informasjonsystemer, og som en plattform for innovasjon. Modulen krever at kandidaten skal ha en grundig forståelse av organisasjoner, deres strategier og forretningsprosesser, samt de globale trender og muligheter som er involvert. Kandidaten skal kjenne igjen de viktigste problemstillinger knyttet til styringen av IT, som for eksempel å velge riktig teknologi, eller å velge mellom utvikling av interne systemer eller outsourcing. Kandidaten skal også kunne begrunne IT-investeringer og få kjennskap til noen av de juridiske og etiske aspekter ved bruken av IT.   Kandidaten skal bli oppmerksom på kravet om en profesjonell tilnærming til prosjektledelse og kvalitetsikring. Kandidaten skal også forstå betydningen av teambygging og effektivt kommunikasjon når man presenterer sin analyse eller beslutning for organisasjonen.   [-]
Les mer
Oslo 1 dag 5 900 kr
25 Apr
Lær om avanserte analyser og hvordan Big Data kan forvandle din virksomhet. Få grunnleggende forståelse av prinsipper, teknikker og plattformer og bli informert om de ... [+]
Big Data has become THE buzzword in today’s media. Unfortunately, most in-depth information on Big Data are for those building the solution, not those seeking a competitive edge through advanced analytics. Now we share our experience and best practices. Learn about advanced analytics and how big data can be transform your business. Get fundamental understanding of principles, techniques and platforms, and be informed about the challenges involved in implementing a solution. Most people in business find it difficult to make decisions based on the large amount of information they have. Big Data is about solving this challenge. Affecto has more than 15 years of experience in Business Intelligence and Big Data. A deeper understanding of available business information may create development opportunities and can transform knowledge into action through good decision-making. Real time information and self-service give you precise and relevant information. This way you can take smart decisions and give personalized service and advice. Content:What is Big Data, and how to make use of it? Is Big Data just a hype? Innovation with Big Data Client cases and best uses of Big Data in real life Hands-on training Data discovery and analysis with new tools such as IBM Watson and Blue Mix What are the main technologies within Big Data? Data sources Visualization Analysis and data mining Implementation Introduction to data mining and Big Data techniques Big Data and marketing: Segmenting and targeting your audience Social media analytics. How to get data from the web and understand the buzz Text mining. How to understand text and boost your prediction level Internet of Things and Big Data: Utilizing sensor data for predictive maintenance and analytics Hands-on training Vizualisation and analysis with tools as Tableau Big Data challenges How to choose the right tools Organizing Big Data projects How to get started with Big Data successfully [-]
Les mer
Bergen 2 år 0 kr
På forespørsel
Ferdige kandidatar skal ha fått solid, vitskapleg fundert kunnskap om og kompetanse i informatikk. [+]
Ferdige kandidatar skal ha fått solid, vitskapleg fundert kunnskap om og kompetanse i informatikk. Du skal ha fått ei god innføring i vitskaplege arbeidsmåtar og trening i sjølvstendig arbeid med omfattande og krevjande faglege oppgåver. Du vil ha utvikla spisskompetanse innan eitt fagområde samt god oversikt over andre fagområde. Oppbygging av studiet Masterprogrammet i informatikk omfattar: 1) Eit sjølvstendig vitskapleg arbeid (masteroppgåve) med eit omfang på 60 studiepoeng. I nokre av studieretningane kan ein også velje korte oppgåver med eit omfang på 30 studiepoeng, spesialpensumet blir da auka med 30 studiepoeng. 2) Emne/spesialpensum på 60 studiepoeng (90 studiepoeng ved kort oppgåve) som er utarbeidd i samråd med rettleiaren Eit masterprogram med start om hausten ser slik ut:1. sINF234 AlgoritmarValemne/obligatoriske emne10 sp20 sp2. sValemne/obligatoriske emneMasteroppgåve20 sp10 sp3. sValemne/obligatorisk emneMasteroppgåve10 sp20 sp4. sMasteroppgåve 30 sp s= semester sp= studiepoeng MasteroppgåveI samråd med rettleiaren din skal du velje tema for ei masteroppgåve tilsvarande 60 studiepoeng. Saman skal de utarbeide ei prosjektskisse som inneheld viktige milepålar for arbeidet med oppgåva. Yrkesvegar IKT-teknologi blir i stadig aukande grad ein basisteknologi i all næringsverksemd og forvalting, og våre kandidatar er svært etterspurde til vedlikehald og utvikling av IT-system. Mange får seg også jobb innan IT-industrien eller innan forsking og høgare utdanning.     Opptaksgrunnlag   Bachelorgrad frå Institutt for informatikk eller annan utdanning på bachelornivå med minst 20 studiepoeng matematikk og 60 studiepoeng informatikk (merk at Bachelor i informatikk har eigne krav til matematikk- og informatikkinnhald). Talet på studieplassar er avgrensa, og opptaket blir regulert på basis av karakterar. [-]
Les mer
Bergen 2 år 0 kr
På forespørsel
Masterprogrammet skal gi deg ei grundig fordjuping i utvalde emne for vidarekomne i datalingvistikk og språkteknologi innanfor hovudområda språkmodellering (i vid fors... [+]
Masterprogrammet skal gi deg ei grundig fordjuping i utvalde emne for vidarekomne i datalingvistikk og språkteknologi innanfor hovudområda språkmodellering (i vid forstand) og språkteknologiske bruksområde. Emna vitskapsteori og metode utgjer eit viktig grunnlag for forskingskompetanse. Halvparten av masterprogrammet består av ei masteroppgåve som skal skrivast med utgangspunkt i eit mastergradsprosjekt. Som regel er mastergradsprosjektet knytt til eit forskings- eller utviklingsmiljø og omfattar arbeid med datalingvistiske eller språkteknologiske system. Oppbygging av studiet Masterprogrammet i datalingvistikk og språkteknologi består av ein kursdel på 60 studiepoeng og ei masteroppgåve på 60 studiepoeng.   Eit masterprogram i datalingvistikk og språkteknologi kan sjå slik ut:   1. semester: DASP303 - Datalingvistisk modellering 15 sp DASP304 - Språkteknologisk bruksområde 15 sp   2. semester: DASP302 - Statistisk metode 10 sp DASP307 - Språkvitskapleg skriving for master- og PhD-studentar 5 sp LINGMET - Vitskapsteori og metode for språklege mastergradar 15 sp   3. og 4. semester: DASP350 - Masteroppgåve 60 sp sp = studiepoeng Masteroppgåve Masteroppgåva skal vere eit vitskapleg arbeid innanfor eit datalingvistisk eller språkteknologisk emne, for eksempel maskinomsetjing, tekstkorpus, datamaskinelle grammatikkar eller datamodellar av menneskelege språkprosessar. Oppgåva kan kombinere teoretiske og teknologiutviklande perspektiv. Ho kan også skrivast ved eit anna forskingssenter eller ei forskingsbasert bedrift. Ei typisk oppgåve utforskar ei språkteknologisk problemstilling ved å skrive og teste eit dataprogram som behandlar språk. Det blir stilt krav til godt originalarbeid på datamaskin, til vitskapleg metode og til den vitskaplege framstillinga. Metode Forskingsmetodane omfattar blant anna bygging og empirisk etterprøving av språkmodellar, både regelbaserte (f.eks. datamaskinelle grammatikkar) og statistiske. Aktuelle metodar i etterprøvinga er oppbygging og bruk av tekstkorpus, samt psykolingvistiske metodar for etterprøving mot språk-brukarar og maskinlæringsmetodar. Yrkesvegar Mastergraden kvalifiserer mellom anna for vidare datalingvistisk grunnforsking, språkteknologisk utviklingsarbeid og undervisning og formidling innanfor desse felta.   [-]
Les mer
Østfold 1 år 0 kr
På forespørsel
Studiet egner seg som et tilleggsår til en annen utdanning, for eksempel som en del av en lærer-, språk- eller økonomiutdanning. [+]
Studiet egner seg som et tilleggsår til en annen utdanning, for eksempel som en del av en lærer-, språk- eller økonomiutdanning. Det egner seg også for å prøve ut et informatikkstudium, for deretter å søke seg over på det mer tradisjonelle bachelorstudiet.   Tabellen nedenfor viser en oversikt over hvilke emner som inngår i dette studiet, med forbehold om endringer.   Opptakskrav Generell studiekompetanse/realkompetanse. I tillegg er det spesielt opptakskrav: Matematikk R1/2MX eller Matematikk S2/2MX. For dem som mangler tilstrekkelig matematikkbakgrunn, kan høgskolen tilby et forkurs tilsvarende det spesielle opptakskravet. Henvend deg til avdeling for informasjonsteknologi for mer informasjon om dette (se kontaktperson i faktaboksen på toppen). Videre utdanning Studiet tas ofte som del av en lengre utdanning, og kan inngå i en bachelorgrad. For deg som har arbeidserfaring men mangler datakunnskaper, er studiet også aktuelt. Det kan benyttes som videreutdanning eller som starten på et lengre IT-studium. [-]
Les mer
Molde 1 år 74 000 kr
På forespørsel
Bruk din kreativitet i skolens godt utstyrte datarom! [+]
Multimedia · Grunnkurs i bruk av videokamera· Redigering· Bildekomposisjon· Photoshop· Lyd- og lyssetting· Journalistikk· Produksjon av minne-DVD   Data · Lag egen hjemmeside· Web-design· Produksjon avskoleavis og årbok   Teori · Redigeringsteori· Bildekomposisjon· Journalistikk· Data og etikk   Turer · Ålesund· Den internasjonale fotofestivalen Nordic Light i Kristiansund· Fiskeværet Bjørnsund   Linjetur til Los Angeles Hollywood, American Film Institute og Six Flags Magic Mountain er stikkord for vår studietur til Los Angeles. Under oppholdet har vi de siste årene bodd på Hollywood International Hostel. Overnattingsstedet ligger like ved verdensberømte Hollywood Boulevard - "Walk of Fame". I tillegg til American Film Institute besøker vi også Los Angeles Film School. I løpet av turen blir det også tid til spennende kinobesøk på Mann's Chinese Theater, en dukkert ved Santa Monica Beach og selvfølgelig shopping til en svært god dollarkurs!   Fagets/linjens innhold*Grunnkurs i bruk av videokamera*Redigering*Photoshop*Lyd- og lyssetting*Web-design*Lag din egen hjemmeside   Praktisk rettet fag som gir spillerom for kreativ og lærerrik bruk av PC. Bruk video, bilder og tekst for ny og spennede kunnskap og resultater. Lær om mediebruk og mediaproduksjon på nært hold. Nyttig informasjonEgen PC med fri adgang til bruk av e-post og internett med bredbånd. Skolen har eget domene til disposisjon for elevene slik at du kan presentere egne produkter på internett. Skolen har en moderne maskinpark med årlige oppdateringer.   StudieturTuren går til Los Angeles. Der får elevene oppleve mediebruk og mediepresentasjon på nært hold. Vi besøker blant annet filmstudioet "Universal Studios" og "American film institue". Under oppholdet bor vi på Hollywood Boulevard "Walk of fame". Det blir også tid til å besøke "Six flags Magic Mountain" - et av verdens største berg og dalbaneanlegg. [-]
Les mer
Kristiansand 1 semester 0 kr
På forespørsel
Målet med studiet er at studentene skal kunne bruke IKT i eget arbeid i skole og opplæring, samt kunne anvende og integrere IKT i pedagogisk sammenheng. [+]
Innhold: - Standard programvare i undervisningen- Teknologi, Internett og kommunikasjon- IKT i undervisningen     Målet med studiet er at studentene skal kunne bruke IKT i eget arbeid i skole og opplæring, samt kunne anvende og integrere IKT i pedagogisk sammenheng. Studiet skal gi innsikt i og forståelse av konsekvensene som informasjonsteknologien har i samfunnet. Studiet gir også innsikt i drift og vedlikehold av programvare og utstyr. Studiet er relevant for undervisning på grunnskolenivå og i enkelte sammenhenger i videregående skole.   Halvårsstudiene kan tas i 4. studieår i allmennlærerutdanningen eller som selvstendige studier. [-]
Les mer
Halden 2 år 0 kr
På forespørsel
Studiet består av 60 studiepoeng teoripensum og en mastergradsoppgave på 60 studiepoeng [+]
Generelt om studietStudiet består av 60 studiepoeng teoripensum og en mastergradsoppgave på 60 studiepoeng. Teoripensumet inneholder en felles del på 60 studiepoeng det første året. Mastergradsoppgaven på 60 studiepoeng kan innrettes etter studentens ønsker. Det finnes også mulighet for å ta en 30-studiepoengs masteroppgave. Vi har for tiden tre studieretninger i masterstudiet:     * Intelligente systemer    * Mobile anvendelser    * Design av digitale omgivelser   [-]
Les mer