IT-kurs
Kurs i programvare og applikasjoner
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettkurs 1 dag 4 500 kr
10 Dec
Grundig innføring i regler for kontroll av geometri og informasjon i modeller. Viktig kunnskap for å kunne sikre at prosjektet er mulig å bygge og at mengdeuttak er korre... [+]
Solibri - Regler & kommunikasjon - Nettbasert   Lær å bruke programvaren Solibri til å kvalitetssikre og effektivisere dine prosjekter. NESO har satt sammen et kursopplegg som lar deltakeren bygge kunnskap og trygghet i Solibri via 3 nivåer fra grunnleggende til avansert bruk. Ved endt opplæring vil deltakeren ha en god forståelse av hvorfor og på hvilke måter BIM sparer både tid og penger samt øker kvaliteten og effektiviteten under prosjektering og på byggeplass.  Hvem passer dette kurset for: De med forkunnskaper i Solibri tilsvarende introduksjon og klassifikasjon og mengder. Som ønsker å kvalitetssikre modell med hensyn til prosjekteringsfeil. Som ønsker å kvalitetssikre modell med tanke på sannhetgraden til mengde/informasjons uttak. Som ønsker å kunne kvalitessikre egen disiplinmodell, eller kjøre tverrfaglige kontroller for overordnet prosjektkoordinasjon. De som ønsker å mestre effektiv modellbasert samhandling med tilhørende sporbarhet gjennom prosjekt. Formenn, Anleggsledere, Prosjekteringsledere, Prosjektledere, Kalkulatører, Ingeniører, Arkitekter   Innhold Del 3: Presentasjon av konseptet regler og mulighetene man har med verktøyet. Gjennomgang av de mest relevante reglene, formål, bruksområder og oppsett. Bruk av predefinerte regler og opprettelse av egne regler og regelsett. Bruk av datastruktur i arbeid med regler. Kvalitetssikring av egne regler. Forstå resultatet av en regelsjekk. Rapportering og samhandling rundt resultatet fra regelsjekk. Opprette roller og brukertilpasninger. Bruk av BCF (BIM Collaboration Format) i via med server for effektiv og sporbar samhandling.   Målsetning for kurset:  Forstå viktigheten av å kjøre regelsjekk på modeller før man kan ha tillitt til mengdeuttak/informasjon. Gjøre disiplinkontroller og tverrfaglige kontroller av modeller med fokus på byggbarhet og koordinasjon. Forstå hva regler og regelsett gjør og kjøre disse på modell. Opprette egne regler og regelsett tilpasset egne problemstillinger. Kvalitetssikre resultat av regelsjekk Samhandle rundt resultater og videreformidle disse via PDF, Excel eller server.   Praktisk informasjon:  Varighet: 7 timer Deltakere stiller med egen PC og mus Deltaker må ha Solibri Office installert.   Deltakeravgift Medlem:        2250 kr pr deltaker  Ordinær:       4500 kr pr deltaker   Kontakt: Mats@neso.no eller på tlf 906 15 772   Vi tilbyr 3 ulike solibrikurs inndelt som følger. Nivå 1: Dekker elementære prosesser, begreper, verktøy og sammenhengen mellom disse og legger til rette for å orientere seg i informasjon og geometri i modell. Nivå 2: Fokus på klassifisering, struktur, materialuttak og sammenhengen mellom disse. Nivå 3: Tar for seg modellkontroll, regler, resultater og samhandling, samt helheten og viktigheten av dette i samspill med klassifikasjoner og materialuttak [-]
Les mer
Bærum Bergen Og 1 annet sted 4 dager 13 480 kr
12 Jan
19 Jan
08 Feb
Kurset er rettet mot personer som skal konstruere VVS-anlegg i 3D. [+]
  Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.   Revit MEP MagiCAD VVS grunnkurs Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset Grunnleggende innføring i Revit Håndtering av Views, etasjer, manøvering i modell, visningsalternativer, redigeringsfunksjoner. Etablering av prosjekt. Linke modeller, sette opp etasjer og Views Prosjektering av ventilasjonsanlegg, varme- og forbruksvannsystem og avløpssystem IFC-eksport Utsparinger Etter kurset kan du bruke grunnleggende funksjoner i Autodesk Revit MEP og MagiCAD for Revit med fokus på å sette opp, importere og linke prosjekter, konstruere VVS-installasjoner, samt dokumentasjon. Lære å utforme en VVS-modell slik at mest mulig informasjon kan utnyttes med hensyn til BIM.   Dette er et populært kurs, meld deg på nå!   Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Sentrum 2 dager 10 900 kr
19 Jan
24 Feb
22 Jun
Excel Ekspert kurs for deg som ønsker en omfattende fordypning i Excel knyttet til formler og funksjoner, men som ikke har tid til å sette deg inn i dette på egenhånd... [+]
Excel Ekspert kurs for deg som ønsker en omfattende fordypning i Excel knyttet til formler og funksjoner, men som ikke har tid til å sette deg inn i dette på egenhånd. Vil du lære mer om håndtering av datagrunnlag og rapportering på grunnlag fra flere kilder, samt bygging av dynamiske modeller? Da er ”Excel Ekspert” kurset for deg! Kurset kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt i deres eller våre lokaler.   Kursinnhold:   Dag 1   Funksjoner i Excel Utarbeidelse av dynamiske modeller ved bruk av navn og funksjoner. Funksjoner. Få oversikt over flere avanserte funksjoner samt se kraften av å bruke sammensatte funksjoner Navn. Bruk navn for å forenkle og tydeliggjøre formler og funksjoner. Lag dynamiske etiketter til diagrammer Matriseregning. Få en innføring i hvordan du kan jobbe med matrisefunksjonalitet i Excel.   Alternativknapper og kombinasjonsbokser Gjør modellene dine mer interaktive ved bruk av kontroller   Dag 2   Klargjøre data for beregninger ved bruk av PowerQuery Hva er PowerQuery? Lese inn data til PowerQuery fra ulike kilder Eksempel: tilføye og slå sammen Snu krysstabell Kobling til tekstfil med problemer Manglende struktur i kolonner. Lær hvordan du kan gjengi informasjon i regnearket slik at grunnlaget kan brukes til rapportering. Duplikater. Lær forskjellige måter å kvitte seg med duplikater på. Splitte informasjon. Lær forskjellige måter for å skille data i kolonner.   Beregninger ved bruk av Pivot Eksempel: prosentvis fordeling ”i år mot i fjor”. Pivotkonsolidering og datakonsolidering.   Makroer Innspilling av makro. Hvordan lage makroer for å automatisere rutinearbeid? Redigering av makroer. Lær hvordan makroer kan gjøres mer dynamiske, kombinert med navn og bruk av meldingsbokser og ”hvis” setninger. Demonstrere viktige VBA metoder 4 gode grunner til å velge KnowledgeGroup 1. Best practice kursinnhold 2. Markedets beste instruktører 3. Små kursgrupper 4. Kvalitets- og startgaranti     [-]
Les mer
1 dag 11 500 kr
21 Dec
15 Jan
02 Feb
This one-day instructor-led class provides an overview of Google Cloud Platform products and services. [+]
This one-day instructor-led class provides an overview of Google Cloud Platform products and services. Through a combination of presentations, demos, and hands-on labs, participants learn the value of Google Cloud Platform and how to incorporate cloud-based solutions into business strategies.    Course Objectives This course teaches participants the following skills: Identify the purpose and value of Google Cloud Platform products and services Interact with Google Cloud Platform services Describe ways in which customers have used Google Cloud Platform Choose among and use application deployment environments on Google Cloud Platform: Google App Engine, Google Container Engine, and Google Compute Engine Choose among and use Google Cloud Platform storage options: Google Cloud Storage, Google Cloud SQL, Google Cloud Bigtable, and Google Cloud Datastore Make basic use of BigQuery, Google’s managed data warehouse for analytics   Course Outline Module 1: Introducing Google Cloud Platform Module 2: Getting Started with Google Cloud Platform Module 3: Google App Engine and Google Cloud Datastore Module 4: Google Cloud Platform Storage Options Module 5: Google Container Engine Module 6: Google Compute Engine and Networking Module 7: Big Data and Machine Learning   [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Hva er SharePoint. Roller. Tilgang til SharePoint. Opprette og bruke Team Sites. Navigering. Lister og Libraries. Home page. Opprette og bruke webpart. Opprette og bruke ... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Du må ha god kjennskap til Windows 2008 server og oppsett av AD og DNS og installasjon av SQL 2008 server. For deg som ikke har kjennskap til Windows 2008 server og/eller som heller vil bruke mer tid på SharePoint kan vi tilby en variant der du får ferdig oppsatte servere og SharePoint installert. Innleveringer: 8 obligatoriske øvinger. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 2 dagers praktisk hjemmeeksamen med både teoretiske og praktiske oppgaver. Ansvarlig: Stein Meisingseth Eksamensdato: 19.12.13 / 15.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten må:- kjenne til bruken av SharePoint i forskjellige situasjoner i en bedrift/organisasjon- kunne gjøre rede for hvordan SharePoint brukes i samskriving- kunne beskrive hvordan ulike roller i en organisasjon kan bruke SharePoint- ha kjennskap til hva det vil si å ha ansvaret for bruken av SharePoint i en bedrift/organisasjon FERDIGHETER:Kandidaten må:- kunne opprette webområder for deling av informasjon med andre- kunne sette opp administrasjon av dokumenter- kunne sette opp publisering av rapporter- kunne sette opp sidestruktur og brukerrettigheter, sideoppsett og tillatelser- kunne opprette infrastruktur for webområder- kunne sette opp muligheter for søking- kunne konfigurere systemet for bruk fra Internett- kunne konfigurerer Office Web Apps- kunne sette opp muligheter for å benytte arbeidsflyt GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har kompetanse til selvstendig både å formidle og å ta i bruk sine kunnskaper og ferdigheter i en bedrift som vil bruke SharePoint- kan i et praktisk prosjekt forklare og gjøre bruk av sin kunnskap for bruk av SharePoint Innhold:Hva er SharePoint. Roller. Tilgang til SharePoint. Opprette og bruke Team Sites. Navigering. Lister og Libraries. Home page. Opprette og bruke webpart. Opprette og bruke SharePoint Sites and Site Collections. Opprette og bruke maler. Sikkerhet i SharePoint. Opprette og bruke Wiki. Dokumentdeling. Søking.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag SharePoint 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert 2 timer 1 990 kr
4D simulering som inkluderer tidsforløp koblet sammen med modellen muliggjør visualisering av fremdriften i prosjektet. [+]
4D simulering som inkluderer tidsforløp koblet sammen med modellen muliggjør visualisering av fremdriften i prosjektet. Simuleringer kan også avsløre tidsbaserte kollisjoner mellom både stillestående og bevegelige objekter.  Vi leverer oppgavehefte elektronisk og oversender link til oppgavesett til registrerte deltakere. Online-kurset omfatter gjennomgang av innholdet med instruktør og veiledet selvstendig oppgaveløsning.  På dette 2 timers onlinekurset vil du blant annet lære: Introduksjon til TimeLiner Manuelt oppsett av tidsbaserte oppgaver Gantt diagram Importere oppgaver fra prosjektfil Linke oppgaver til objekter i modellen Konfigurering og oppsett av simulering Eksportere simulering    Før kursstart mottar kursdeltakeren en epost med link til skype eller gototraining. For å delta må du ha: PC med to skjermer høretelefon og mikrofon internett-tilkobling. Navisworks Simulate 2018 [-]
Les mer
Sentrum 2 dager 10 900 kr
04 Feb
27 May
Ønsker du å lære mer om hvordan man lager relasjonsdatabaser og utformer brukervennlige grensesnitt? Vil du i tillegg kunne effektivt bruke de andre spørringstypene u... [+]
Ønsker du å lære mer om hvordan man lager relasjonsdatabaser og utformer brukervennlige grensesnitt? Vil du i tillegg kunne effektivt bruke de andre spørringstypene utover utvalgspørring samt håndtere import av data? Da er ”Access Videregående” kurset for deg! Kurset kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt i deres eller våre lokaler.   Kursinnhold:   Dag 1 Planleggeing Datamodellering. Bli kjent med hvordan man bestemmer tabeller, felter og relasjoner. Skjema. Lær hvordan man lager skjemaer og delskjemaer fra bunnen av. Spørringer. Hvordan knytte spørringer til skjemaer? Beregninger og vilkår. Lær mer om hvordan man definerer vilkår og beregninger i spørringer. Dag 2 Mer om spørringer++ Redigeringsspørringer. Lær hvordan du kan benytte de forskjellige spørringstypene Skjemaer. Hvordan kjøre redigeringsspørringer ved gitte hendelser i et skjema? Dataimport. Lær hvordan man kan hente data fra tekst- og Excelfiler. VBA. Bli kjent med hvordan VBA-kode fungerer og hvordan du kan videreutvikle kode opprettet av veivisere.   4 gode grunner til å velge KnowledgeGroup 1. Best practice kursinnhold 2. Markedets beste instruktører 3. Små kursgrupper 4. Kvalitets- og startgaranti   [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Sentrum 1 dag 4 490 kr
14 Dec
15 Feb
21 Jun
Excel controllere/økonomer kurs vinklet fra en Controllers hverdag med fokus på gode metoder for å arbeid med Excel-lister. Påfyllet kurset gir deg, gjør deg i stand... [+]
Excel controllere/økonomer kurs vinklet fra en Controllers hverdag med fokus på gode metoder for å arbeide med Excel-lister. Påfyllet kurset gir deg, gjør deg i stand til å jobbe mer effektivt i Excel. Kursets mange eksempler, viser hva du virkelig kan få til i Excel, enten det er å jobbe med formler / funksjoner, lister eller store Excel-modeller. Kurset er utviklet av controllere, med det for øye at du skal kunne angripe dine Excel-utfordringer på en smart og effektiv måte. Kurset kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt i deres eller våre lokaler.   Kursinnhold:     Datautveksling/Klargjøring av data Mulige inndatametoder: Importering av tekstfil, webspørringer, innliming av data fra WWW. Importere data med ulikt dataformat: tekst - eller databaseformat Formatproblemer ifm. dataimport: ”feil” formater, fjerne deler av informasjon i en celle, fjerne duplikater, kjapt finne skrivefeil   Data/Konsolider Konsolider data: hvor data ligger i samme regneark Konsolidering data: hvor dataene skal behandles på tvers av regneark. Konsolidering data: hvor data ligger i ulike arbeidsbøker   Tabeller/Listefunksjonalitet Definisjonen av en tabell: Viktig å huske når tabellen skal behandles videre. Jobbe med en liste: få gode råd angående arbeid med lister Sortere tabellen: kjapt og enkelt med egendefinerte sorteringsnøkler Filter med Autofilter: filtrere ut bare de data du ønsker eller slette tomme rader. Filter med Avansert filter: få råd om i hvilke situasjoner det er smart å bruke avansert filter og hvordan du enklest bruker dette filteret. Beregninger i tabeller og lister Beregninger med flere variabler: Funksjonene Dsummer, Dantall og DGjennomsnitt Organiser og beregne data : Ved hjelp av delsammendrag. Lær hvordan resultatet kan kopieres til et annet sted. Oppslag i en liste: Funksjonene Finn.Kolonne og Finn.Rad Lag rapporter ved hjelp av Pivotteknikk: Opplev hvor enkelt det er å lage rapporter ved hjelp av pivotteknikk!   "Hva hvis"-analyser og optimalisering Sensitivitetsanalyse: Målsøking er en måte å regne ”baklengs” på. Sensitivitetsanalyse: Tabeller med 1 og 2 variabler Optimalisering: Ved hjelp av Problemløseren   Samarbeid med andre Deling av arbeidsbøker: ved ønske om å jobbe samtidig i samme arbeidsbok Sporing av endringer: når du ønsker å plukke opp de endringer andre har gjort     4 gode grunner til å velge KnowledgeGroup 1. Best practice kursinnhold 2. Markedets beste instruktører 3. Små kursgrupper 4. Kvalitets- og startgaranti   [-]
Les mer
Oslo 3 dager 22 900 kr
09 Dec
09 Dec
24 Feb
Building on concepts introduced in Architecting on AWS, Advanced Architecting on AWS is intended for individuals who are experienced with designing scalable and elastic a... [+]
In this course, you will build on concepts introduced in Architecting on AWS. You will learn how to build complex solutions that incorporate data services, governance, and security on the AWS platform. You will also learn about specialized AWS services, including AWS Direct Connect and AWS Storage Gateway, that support hybrid architecture, and you will learn about best practices for building scalable, elastic, secure, and highly available applications on AWS. Course Objectives This course teaches you how to: Apply the AWS Well-Architected Framework Manage multiple AWS accounts for your organization Connect an on-premises data center to the AWS Cloud Discuss billing implications of connecting multi-region VPCs Move large data from an on-premises data center to AWS Design large data stores for the AWS Cloud Understand different architectural designs for scaling a large website Protect your infrastructure from distributed denial of service (DDOS) attacks Secure your data on AWS with encryption Design protection of data at rest and data in transit Enhance the performance of your solutions Select the most appropriate AWS deployment mechanism   Delivery method:This course is delivered through a mix of: Instructor-led Training (ILT) Web-Based Training (WBT) Hands-on Labs   Hands-on activity:This course allows you to test new skills and apply knowledge to your working environment through a variety of practical exercises.   Course Outline:  Day 1 Review of Architecting for the Cloud Best Practices and the AWS Well-Architected Framework AWS Account Strategies Advanced Networking Architectures Deployment Management on AWS Day 2 Designing Large Datastores Moving Large Datastores into AWS Big Data Architectures Designing for Large Scale Applications Day 3 Building Resilience into Your Architecture Data Encryption and Key Management in AWS Securing Data on AWS Designing for Performance     [-]
Les mer
1 dag 3 200 kr
Det finnes et bedre alternativ til klipp og lim av data i Excel. Kom i gang med å automatisere innsamling og tilrettelegging av data slik at du kan konsentrere deg om ana... [+]
Kursbeskrivelse Det finnes et bedre alternativ til klipp og lim av data i Excel. Kom i gang med å automatisere innsamling og tilrettelegging av data slik at du kan konsentrere deg om analyse av fakta og formidling av innsikt til forretningen. Power BI lar deg enkelt skape interaktive presentasjoner som du kan organisere og visualisere dine data slik du selv ønsker, og lar deg til å fokusere på det som betyr mest for deg Power BI - first look kurset er en introduksjon til det nye presentasjonsverktøyet til Microsoft. Et kraftig verktøy for å bygge dashboards med data fra mange kilder. Data kan for eksempel kommer fra regnskaps systemer eller salgsdata. De prosesseres ved hjelp av Power Query og Power Pivot plasseres på et dashboard, enten som et diagram, en tabell eller som et enkelt tall (for eksempel totalt salg denne måneden). Her plasseres også data fra andre kilder og vi får et dynamisk "skrivebord" som resultat. Dette kan deles med andre som har behov for denne informasjonen. Vi vil vise hvordan prosessen er fra A til Å med noen enkle eksempler.  [-]
Les mer
Gamle Oslo 5 dager 16 200 kr
21 Jan
01 Mar
kurs for deg som skal jobbe med salg og markedsføring på nett [+]
Digital markedsføring   Dette er kurs for deg som skal jobbe med salg og markedsføring på nett. I løpet av 5 kursdager  vil du få god digital kompetanse, lære hva som er godt innhold og tilrettelegge dette for deling på nett. Du skal lære å engasjere kundene dine, lage godt innhold, optimalisere nettsidene for søk på nett, samt bruke google analytics for analyse av trafikken på nettstedet ditt. Etter kurset skal du være i stand til å planlegge og gjenomføre digital markedsføring, kartlegge og optimalisere underveis, og få relevant økt trafikk og konvertering på dine nettsider. Pris kr. 16200,- kurs er fra kl. 09 - 15. Kurs start 16. april, digital markedsføring: Sosiale medier og innholdsmarkedsføring, 16. apri Skriv for web, gode tekster og nettsider, 20. april Google Analytics, 21.april Digital strategi, 22. april SEO – Søkemotoroptimalisering, 30. april       [-]
Les mer
3 dager 16 000 kr
This three-day course describes mobile device management (MDM) technologies and the integration of various online cloud services with Microsoft System Center Configuratio... [+]
This three-day course describes mobile device management (MDM) technologies and the integration of various online cloud services with Microsoft System Center Configuration Manager. This course focuses on both hybrid MDM using Microsoft Intune, and the on-premises MDM scenario. This course also covers integration with online services such as Microsoft Store for Business, Microsoft Office 365, and Microsoft Azure. Additionally, this course (in conjunction with Microsoft Official Course 20703-1), will help you prepare for exam 70-703: Administering System Center Configuration Manager and Cloud Services Integration.  Betal ditt kurs med SATV kursvouchere Dersom din bedrift har Software Assurance avtale med Microsoft som inkluderer kursvouchere, kan du gå dette kurset gratis og bruke 3 stk Microsoft kursvouchere som betaling. Skriv inn i anmerkningsfeltet når du bestiller at kurset blir betalt med kursvouchere. Her kan du lese mer om administrasjon og bruk av Microsoft kursvouchere.   Innhold: After completing this course, students will be able to: Describe the challenges in managing a mobile and Internet-based workforce and how Configuration Manager integrated with MDM and cloud services solutions can address these challenges. Describe and configure methods used to manage client devices that are located outside of the corporate network and connected to the Internet. Deploy and manage Microsoft Store for Business apps by using Configuration Manager. Deploy and manage Office 365 apps by using Configuration Manager. Manage mobile devices by using Configuration Manager. Describe and configure a hybrid MDM scenario by using Configuration Manager and Intune. Enroll iOS, Android, and Windows-based devices in a hybrid Configuration Manager and Intune MDM solution. Describe and configure on-premises mobile device management using Configuration Manager. Read the official course description MS 20703-2: Integrating MDM and Cloud Services with System Center Configuration Manager  [-]
Les mer
Oslo Og 4 andre steder 2 dager 10 900 kr
09 Dec
17 Dec
29 Mar
I dette kurset er det fokus på å forstå formler i en datamodell. Det blir forklart prinsipper og teori rundt DAX. [+]
I dette kurset er det fokus på å forstå formler i en datamodell. Det blir forklart prinsipper og teori rundt DAX. Evalueringskontekst står sentralt hvor en skal forstå hvorfor et beregnet beløp i en rapport blir som det blir. Det blir gjennomgått svært relevante DAX formler som deltaker kan ta med hjem til eget bruk. Undervisningen foregår i Power BI Desktop men det blir også demonstrert hvordan formlene fungerer like godt i Power Pivot. Fra kurset får du med deg: Foruten kompendium tilpasset kurset får du med deg en rekke modeller og eksempler som enkelt kan tilpasses og brukes i din organisasjon.     Innhold: Utvikle en datamodell Kort repetisjon av å laste inn tabeller til en datamodell gjennom Power Query. Prinsipper for planlegging, navngiving og sette relasjoner mellom tabeller Lage kalkulerte kolonner Funksjoner: DATE,YEAR,MONTH, IF, SWITCH m.m. Mål Funksjoner: SUM, COUNTROWS, DISTINCTCOUNT Lage mål, bruke ferdige mål Regler for DAX Teori: Radkontekst og filterkontekst Gjennomgang og eksempler Funksjoner: COUNT, AVERAGE, MAX m.m. CALCULATE Grundig gjennomgang av den viktigste funksjonen i DAX – CALCULATE Flere eksempler på bruk av DAX Vise sammenhengen mellom filterkontekst og CALCULATE ALL – Fjerne filter Funksjoner: ALL, ALLEXCEPT, ALLSELECTED Bruk av funksjonen sammen med CALCULATE Tenke flere tabeller Fordelen av datamodell med flere tabeller Flere eksempler på CALCULATE i en datamodell med flere tabeller Frakoblede tabeller Lage parametertabeller for bruk i slicer Eksempler på valg av valutakurs, rabatt, kategorier osv FILTER og frakoblede tabeller Lær å bruke FILTER når CALCULATE ikke strekker til Vis totalsalg for valgt prisklasse (vist som slicer) Tidsintelligens Bruk av kalender i en datamodell Ulike eksempler på salg hittil i år, sammenligning med tidligere år, beste kvartalsalg siste to år osv. Funksjoner: DATESYTD, FIRSTDATE, LASTDATE, ENDOFMONTH, CLOSINGBALANCEMONTH, SAMEPERIODELASTYEAR, DATEADD, DATESBETWEEN, NEXTMONTH Flere eksempler på bruk av tidsintelligens i en BI løsning [-]
Les mer
Oslo Og 3 andre steder 4 dager 20 000 kr
18 Jan
18 Jan
25 Jan
This course will discuss the various methods and best practices that are in line with business and technical requirements for modeling, visualizing, and analyzing data wi... [+]
This course will discuss the various methods and best practices that are in line with business and technical requirements for modeling, visualizing, and analyzing data with Power BI. The course will also show how to access and process data from a range of data sources including both relational and non-relational data. This course will also explore how to implement proper security standards and policies across the Power BI spectrum including datasets and groups. The course will also discuss how to manage and deploy reports and dashboards for sharing and content distribution. Finally, this course will show how to build paginated reports within the Power BI service and publish them to a workspace for inclusion within Power BI. This course is relevant as preparation for the new Microsoft Certified: Data Analyst Associate certification!   At course completion After completing this course, students will be able to: Ingest, clean, and transform data Model data for performance and scalability Design and create reports for data analysis Apply and perform advanced report analytics Manage and share report assets Create paginated reports in Power BI Course Outline Module 1: IntroductionThis module explores the landscape of the Power BI portfolio and describes several use cases for Power BI. The course then identifies and describes the role and responsibilities of a Data Analysts. Module 2: Getting and Profiling DataThis module explores identifying and connecting to different data sources. The student will also learn the basics on how to identify and optimize query performance issues. They will also learn how to perform proper data profiling in preparation for the subsequent step of cleaning and shaping the data prior to loading the data. Module 3: Cleaning and Transforming DataThis module teaches the fundamental concepts of designing a data model for proper performance and scalability. It instills in the student a list of items to think about prior to building the model. Module 4: Designing a Data ModelThis module teaches the fundamental concepts of designing a data model for proper performance and scalability. It instills in the student a list of items to think about prior to building the model. Module 5: Developing a Data ModelIn this module the student will apply the steps learned in the previous module and build a data model while learning and implementing additional items to create the foundation of the model. The student will be introduced to initial security concepts and the Q&A feature in this module. Module 6: Creating Model Calculations with DAXThis module first introduces the student to DAX and some of the critical functions and operators necessary to enhance a data model, including the concepts of Measures, and calculated columns and tables, and Time Intelligence. Module 7: Optimizing Model PerformanceIn this module the student is introduced to steps, processes, and concepts necessary to optimize a data model for enterprise-level performance. Module 8: Creating ReportsThis module introduces the student to the fundamental concepts and principles of building a report, including selecting the correct visuals, designing a page layout, and applying basic but critical functionality including slicing and filtering. This important topic of designing for accessibility is also covered. Module 9: Enhancing Reports for Usability and PerformanceThis module helps the student think beyond the basics of report building and discusses topics for enhancing the report for usability and performance. The student will leave this module with knowing that a report is not something to just look at, but is a living canvas that tells a story, and should be designed as such. Module 10: Creating DashboardsIn this module the student learns about dashboards and the many features and functionality they contain. The student learns how to take the report they built in the previous module and pin it to a dashboard, then enhance to dashboard for additional usability and insights. Module 11: Enhancing Reports and Applying Advanced AnalyticsThis module helps the student apply additional features to enhance the report for analytical insights in the data, equipping the student with the steps to use the report for actual data analysis. This module will also arm the student with additional steps and concepts to apply and perform advanced analytics on the report for even deeper and meaningful data insights. Module 12: Managing and Sharing Power BI AssetsIn this module the student will learn the concepts of managing Power BI assets, including datasets and workspaces, as well as how to apply role-level security to a dataset. This module teaches the student how to create and manage workspaces, as well as how to share content, including reports and dashboard, and how to distribute an App. Module 13: Working with Paginated Reports in Power BIThis module will teach the student about paginated reports. The student will learn what they are how they fit into the Power BI spectrum, and then look at how to build and publish a report. [-]
Les mer
Majorstuen 1 500 kr
15 Dec
17 Dec
22 Dec
Take your video editing skills to the next level with most complete Adobe Premiere Pro class for advanced users. Learn advanced editing techniques, 2D animations, audio e... [+]
After the amazing success of our Premiere Pro class for beginners, we decided to create a follow-up. Thoroughly produced with a fun and engaging learning experience in mind. Class Objective You'll learn all of the features in Adobe Premiere Pro which allows you to do the following: Various editing workflow techniques Advanced settings and options Working with shortcuts Captions and subtitles Create custom presets and templates Transition techniques Stabilize and reverse-motion clips Time remapping Masking and tracking Color correcting and grading Fixing and enhancing audio Working with codecs and render options [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.