IT-kurs
IT strategi
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

62 treff ( i Oslo ) i IT strategi
 

Nettkurs 12 måneder 11 500 kr
ITIL® er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. [+]
ITIL® 4 Foundation-kurset er en introduksjon til ITIL® 4. Kurset lar kandidater se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende driftsmodell, som inkluderer oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av IT-relaterte produkter og tjenester. E-læringskurset inneholder 12 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Foundation e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® Foundation online voucher til sertifiseringstest + digital ITIL Foundation bok Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. Sertifiseringen består av: 40 spørsmål Multiple Choice 60 minutter + 15 minutter til rådighet dersom du ikke har engelsk som morsmål For å bestå må du ha minimum 26 riktige (65%) Ingen hjelpemidler tillatt ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 12 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support dekker «kjernen» i ITIL®, aktiviteter rundt administrasjon av tjenester, og utvider omfanget av ITIL® til å omfatte «oppre... [+]
Kurset fokuserer på integrering av forskjellige verdistrømmer og aktiviteter for å lage, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester, samtidig som den dekker støtte for praksis, metoder og verktøy. Kurset gir kandidatene forståelse for tjenestekvalitet og forbedringsmetoder. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support online voucher til sertifiseringstest.  Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
Learn to provide accurate and reliable information about the configuration of services and configuration support items when and where it is needed. [+]
Understand the purpose and key concepts of Service Configuration Management, including its role in maintaining accurate and reliable information about configuration items (CIs) within the IT infrastructure. This eLearning is: Interactive Self-paced Device-friendly 2-3 hours content Mobile-optimised Practical exercises   Exam: 20 questions Multiple Choice 30 Minutes Closed book Pass Mark: 65% [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 12 000 kr
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and improve er en modul innen ITIL®. Modulen er en nøkkelkomponenten i både ITIL® 4 Managing Professional og ITIL® 4 Strategic Leader-løp... [+]
Modulen dekker bruk og effekt av Lean og agile arbeidsmåter, og hvordan dette kan utnyttes til fordel for organisasjonen. Kurset vil gi kandidatene en praktisk og strategisk metode for å planlegge og levere kontinuerlig forbedring med nødvendig smidighet.  E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 12 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert.   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 12 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value dekker alle typer engasjement og interaksjon mellom en tjenesteleverandør og deres kunder, brukere, leverandører og partnere. [+]
Kurset fokuserer på konvertering av etterspørsel til verdi via IT-relaterte tjenester. Modulen dekker sentrale emner som SLA-design, styring av flere leverandører, kommunikasjon, relasjonsstyring, CX- og UX-design, kartlegging av kunder og mer. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på  AXELOS sine websider. Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 17 900 kr
08 Sep
08 Sep
17 Nov
DevOps Foundation [+]
DevOps Foundation [-]
Les mer
Nettstudie 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Intranett og intranett-teknologi; Tjenesteinnhold i lokale informasjonssystemer; Sikkerhet i informasjonstjenester; Bedriftsopplæring; [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: IINI1001 IT Introduksjon eller tilsvarende forhåndskunnskaper. Innleveringer: Et større prosjektarbeid som gjennomføres som gruppearbeid. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Vurderingen i faget er basert på prosjektarbeidet. Prosjektene gjennomføres gruppevis. Individuelle karakterer kan gis ved manglende deltakelse eller ved kontraktsbrudd med øvrige medlemmer. Ansvarlig: Thor O. Olsen         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet «Lokale informasjonstjenester» skal studenten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kjenner til ulike typer informasjon som brukes i bedrifter og organisasjoner- har kunnskap om hvordan datateknologi og nettløsninger kan brukes i bedriftens forvaltning av informasjon- har kunnskap om moderne former for intern opplæring og oppbevaring og tilgjengelighet av kunnskapskapital FERDIGHETER:Kandidaten:- kan se behov for og være pådriver for små og mellomstore informasjonsløsninger for intern informasjon- kan komme med anbefalinger for bruk av moderne IT-kommunikasjonsløsninger - kan både individuelt og i grupper diskutere og redegjøre for holdninger og standpunkter i forhold til informasjonsforvaltning og ivaretakelse av virksomheters kunnskapskapital GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har forståelse for betydningen av aktiv informasjons- og kunnskapsforvaltning.- kan delta i planlegging og gjennomføring av informasjonshåndteringsprosjekter- kan identifisere, planlegge og gjennomføre en selvstendig oppgave i samarbeid med andre Innhold:Intranett og intranett-teknologi; Tjenesteinnhold i lokale informasjonssystemer; Sikkerhet i informasjonstjenester; Bedriftsopplæring;Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Lokale informasjonstjenester 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Oslo 3 timer 21 900 kr
29 Sep
29 Sep
03 Dec
DevOps in a .NET environment [+]
DevOps in a .NET environment [-]
Les mer
Oslo 1 dag 9 900 kr
12 Sep
12 Sep
21 Nov
ITIL® 4 Practitioner: Monitoring and Event Management [+]
ITIL® 4 Practitioner: Monitoring and Event Management [-]
Les mer
Oslo 3 dager 21 000 kr
18 Aug
18 Aug
20 Oct
ITIL® Specialist - Create, Deliver & Support [+]
ITIL® Specialist - Create, Deliver & Support [-]
Les mer
Oslo 1 dag 9 900 kr
22 Sep
22 Sep
01 Dec
ITIL® 4 Practitioner: Change enablement [+]
ITIL® 4 Practitioner: Change Enablement [-]
Les mer
1 dag 6 500 kr
Dette kurset gir deg en introduksjon til teknologien samt mulighetene og begrensningene den gir. Videre vil det bli gitt en innføring i hvordan man kan forbedre bruken av... [+]
Dette kurset gir en introduksjon til Generativ KI, samt bruken av bildegenerering som Stable Diffusion og Dall-E, og tekstgenerering som ChatGPT og Google’s Bard. Deltakerne vil i løpet av kurset få en introduksjon til teknologien samt mulighetene og begrensningene den gir. Videre vil det bli gitt en innføring i hvordan en kan forbedre bruken av verktøyene.   Kursinnhold Generativ KI har har satt kunstig intelligens på kartet etter at OpenAI offentliggjorde ChatGPT. Kurset vil ta for seg hva Generativ KI er med tekst- og bildegerenerering som bakteppe, og ha fokus på hvordan man kan bruke disse teknologiene i arbeidssammenheng. Vi går igjennom hva man må tenke igjennom før man tar i bruk teknologien og hva man gir fra seg av informasjon. Videre ser vi på hvordan vi kan bruke det sett fra ulike fagretningers ståsted og gir generelle tips for hvordan du kan oppnå bedre resultater ved bruk av verktøyene. Intro til Generativ KI Sikkerhet og etikk Inspirasjon til bruk Arbeide med og gjennomgang av god bruk av verktøyene Oppsummering og veien videre   Målgruppe Kurset er ikke-teknisk, og fokuserer på måter å formulere spørsmål som gir en bedre resultater. Kurset passer derfor for alle som bruker eller ønsker å ta i bruk denne teknologien og ønsker å utnytte den på en bedre måte.   Målsettning Målsetningen for kurset er at deltakerne skal vite hva Generativ KI er, hvilke hensyn man må ta med tanke på sikkerhet og etikk i bruken av Generativ KI verktøy samt lære hvordan man kan forbedre bruken av tekst- og bildegenereringsverktøy.   [-]
Les mer
Oslo 1 dag 9 900 kr
18 Aug
18 Aug
ITIL® 4 Practitioner: Relationship Management [+]
ITIL® 4 Practitioner: Relationship Management [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 950 kr
Kurset gir en innføring i digitalisering og hvordan digitalisering påvirker og kan utnyttes til å skape økt vekst og innovasjon. [+]
Digital strategi i styrerommet   * Ca. 3 timer kurs spesialtilpasset for mindre deltakergrupper (1 - 6 deltakere) med mulighet for dialog, spørsmål og avklaringer underveis. Kurset leveres normalt nettbasert - alternativt - som fysisk kurs etter avtale med kursholder, eller i henhold til særskilt annonsering / tilbud. Kurset / Alle våre kan også leveres som et eksklusivt kurs der kun du og foreleser deltar. Ved slik eksklusiv leveranse får du mulighet til personlig gjennomgang med en av våre profesjonell kursholdere og konsulenter innenfor det aktuelle tema. Ved bestilling av eksklusiv / personlig kursdato for deg selv, vil kursholder kontakte deg direkte, og avtale konkret kursdato. **Alle spesialkurs, kan også leveres som bedriftsinterne kurs, kurs for hele styret, hele ledergruppen etc.   Kurset gir en innføring i digitalisering og hvordan digitalisering påvirker og kan utnyttes til å skape økt vekst og innovasjon. Deltagerne får en innføring i et rammeverk for utvikling av en fokusert digital strategi tilpasset virksomheten.   I tillegg vil deltagerne vil bli kjent med nødvendige begreper, anerkjente metoder og strategiske verktøy, og få delta i spennende gruppearbeid. I tillegg ser vi på hvordan arbeid med digitalisering kan organiseres og hva som er de viktigste virkemidlene for å lykkes.    Kurset tar utgangspunktet i internasjonal forskning knyttet til digitalisering, og gir en grundig innføring i de sentrale elementene i en digital strategi som styre og ledelse i virksomhetene bør konsentrere seg om. Kurset avmystifiserer begrepet digitalisering med forenklet terminologi, og gir deltagerne det nødvendige grunnlaget for å kunne delta aktivt i å utvikle fokuserte digitale strategier. I en verden hvor digitaliseringen driver endringstakten stadig raskere, blir retning og et tydelig fremtidsbilde viktigere enn rene langsiktige mål. Samtidig må man ha et felles begrepsapparat, forstå driverne og ofte benytte utradisjonelle virkemidler og nye forretningsmodeller for å lykkes.    Formålet med kurset: Formålet er å gi deltagerne et forenklet rammeverk for å kunne diskutere og sette premisser ved utvikling av en fokusert digital strategi. Videre vil deltagerne få avmystifisert begrepet digitalisering, få en forståelse av hva digitalisering i realiteten betyr for virksomheten og få konkretisert hva man kan gjøre for å utnytte de mulighetene som digitaliseringen gir.   Kursinnhold:  Hvordan kan styret sette premisser gjennom en fokusert digital strategi? Hva er digitalisering egentlig, hva er driverne og hvor fort går det? Hvilke muligheter og trusler gir digitalisering? Hva kreves for å lykkes? Digitalisering vs. IT Digital innovasjon Digital forretningsutvikling Digital transformasjon Digitale forretningsmodeller Strategiprosesser Digital strategi Fremtidsscenario Virkemidler Strategiske partnerskap Organisering og kompetanse   Målgruppe:  Målgruppen er primært styreledere, styremedlemmer, eiere og ledere som er opptatt av prosessene omkring digitalisering og digital strategi i styrerommet.    [-]
Les mer
Oslo 3 dager 21 000 kr
27 Oct
27 Oct
ITIL® Specialist - Drive Stakeholder Value [+]
ITIL® Specialist - Drive Stakeholder Value [-]
Les mer