IT-kurs
Du har valgt: IT strategi
Nullstill
Filter
Ferdig

-

64 treff i IT strategi
 

Nettkurs 12 måneder 12 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support dekker «kjernen» i ITIL®, aktiviteter rundt administrasjon av tjenester, og utvider omfanget av ITIL® til å omfatte «oppre... [+]
Kurset fokuserer på integrering av forskjellige verdistrømmer og aktiviteter for å lage, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester, samtidig som den dekker støtte for praksis, metoder og verktøy. Kurset gir kandidatene forståelse for tjenestekvalitet og forbedringsmetoder. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support online voucher til sertifiseringstest.  Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 11 500 kr
ITIL® er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. [+]
ITIL® 4 Foundation-kurset er en introduksjon til ITIL® 4. Kurset lar kandidater se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende driftsmodell, som inkluderer oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av IT-relaterte produkter og tjenester. E-læringskurset inneholder 12 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Foundation e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® Foundation online voucher til sertifiseringstest + digital ITIL Foundation bok Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. Sertifiseringen består av: 40 spørsmål Multiple Choice 60 minutter + 15 minutter til rådighet dersom du ikke har engelsk som morsmål For å bestå må du ha minimum 26 riktige (65%) Ingen hjelpemidler tillatt ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 12 000 kr
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and improve er en modul innen ITIL®. Modulen er en nøkkelkomponenten i både ITIL® 4 Managing Professional og ITIL® 4 Strategic Leader-løp... [+]
Modulen dekker bruk og effekt av Lean og agile arbeidsmåter, og hvordan dette kan utnyttes til fordel for organisasjonen. Kurset vil gi kandidatene en praktisk og strategisk metode for å planlegge og levere kontinuerlig forbedring med nødvendig smidighet.  E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 12 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert.   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 12 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value dekker alle typer engasjement og interaksjon mellom en tjenesteleverandør og deres kunder, brukere, leverandører og partnere. [+]
Kurset fokuserer på konvertering av etterspørsel til verdi via IT-relaterte tjenester. Modulen dekker sentrale emner som SLA-design, styring av flere leverandører, kommunikasjon, relasjonsstyring, CX- og UX-design, kartlegging av kunder og mer. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på  AXELOS sine websider. Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
Learn to provide accurate and reliable information about the configuration of services and configuration support items when and where it is needed. [+]
Understand the purpose and key concepts of Service Configuration Management, including its role in maintaining accurate and reliable information about configuration items (CIs) within the IT infrastructure. This eLearning is: Interactive Self-paced Device-friendly 2-3 hours content Mobile-optimised Practical exercises   Exam: 20 questions Multiple Choice 30 Minutes Closed book Pass Mark: 65% [-]
Les mer
Oslo Stavanger 3 dager 17 500 kr
09 Sep
30 Sep
18 Nov
Dette kurset vil gi deg en grunnleggende innføring i ITIL® beste praksis rammeverket versjon 4. Kurset gir innføring i basis konseptet, prinsippene, prosessene og funksjo... [+]
Introduksjon Kurset gir deg en grunnleggende innføring i ITIL® beste praksis rammeverket versjon 4. Kurset gir innføring i basis konseptet, prinsippene, prosessene og funksjonene som er definert som beste praksis. Kurset vil også forberede deg til å gjennomføre ITIL Foundation sertifiseringtest. ForutsetningerIngen forutsetninger for å delta på kurset.Faglige kvalifikasjonKurset leder frem til ITIL Foundation Certificate.(Sertifiseringstest gjennomføres på siste kursdag)KursdokumentasjonOmfattende kursdokumentasjon som inneholder Kurskompendium, ITIL Pocket Guide, Norsk-Engelsk ordliste, 115 testoppgaver.SertifiseringInkludert i kursprisen er ITIL Fondation eksamen EXIN.Eksamen gjennomføres på ettermiddagen dag 3 - den avholdes skriftlig og er på engelsk.Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består ved 65% korrekte svar (dvs 26 av 40 spørsmål). Deltakerne har 1 time og 15 minutter til rådighet på eksamen. ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited.   Kursinnhold Service Management as a practise • Innføring i IT Service Management• BESTE PRAKSIS: Forstå hva og hvorfor• Tjenesteorientering The Service Lifecycle Innføring i alle fasene av livssyklusen - målene og forretningsverdien for hver fase.• Service Strategy• Service Design• Service Transition• Service Operations• Continual Service Improvement Service Management processes Hvordan de ulike prosessene spiller inn i livssyklusen. Vi diskuterer mål, omfang, aktiviteter, nøkkeltall og annet: Service Strategy • Strategy Management• Service Portfolio Management• Demand Management• Financial Management Service Design • Design Coordination• Service Catalogue Management• Service Level Management• Supplier Management• Availability Management• Capacity Management• IT Service Continuity Management• Information Security Management Service Transition • Transition planning and support• Change Management• Service Asset and Configuration Management• Release and Deployment Management Service Operations • Event Management• Incident Management• Request Fulfilment• Problem Management Continual Service Operations • Continual Service Improvement model• The seven-step improvement process Continual Service Operations • Continual Service Improvement model• The seven-step improvement process Functions Forstå mål, organisasjonsstruktur, bemanning, nøkkeltall og sammenhenger i ulike funksjoner• Service Desk• Technical Management• Application Management• IT Operations Management (IT Operations Control, Facilities Management) Roles Ansvar og funksjon hos de to nøkkelrollene i Service Management og innblikk i øvrige roller.• RACI modell• Process owner• Service owner Technology and Architecture • Service Management Technology [-]
Les mer
1 dag 6 500 kr
Dette kurset gir deg en introduksjon til teknologien samt mulighetene og begrensningene den gir. Videre vil det bli gitt en innføring i hvordan man kan forbedre bruken av... [+]
Dette kurset gir en introduksjon til Generativ KI, samt bruken av bildegenerering som Stable Diffusion og Dall-E, og tekstgenerering som ChatGPT og Google’s Bard. Deltakerne vil i løpet av kurset få en introduksjon til teknologien samt mulighetene og begrensningene den gir. Videre vil det bli gitt en innføring i hvordan en kan forbedre bruken av verktøyene.   Kursinnhold Generativ KI har har satt kunstig intelligens på kartet etter at OpenAI offentliggjorde ChatGPT. Kurset vil ta for seg hva Generativ KI er med tekst- og bildegerenerering som bakteppe, og ha fokus på hvordan man kan bruke disse teknologiene i arbeidssammenheng. Vi går igjennom hva man må tenke igjennom før man tar i bruk teknologien og hva man gir fra seg av informasjon. Videre ser vi på hvordan vi kan bruke det sett fra ulike fagretningers ståsted og gir generelle tips for hvordan du kan oppnå bedre resultater ved bruk av verktøyene. Intro til Generativ KI Sikkerhet og etikk Inspirasjon til bruk Arbeide med og gjennomgang av god bruk av verktøyene Oppsummering og veien videre   Målgruppe Kurset er ikke-teknisk, og fokuserer på måter å formulere spørsmål som gir en bedre resultater. Kurset passer derfor for alle som bruker eller ønsker å ta i bruk denne teknologien og ønsker å utnytte den på en bedre måte.   Målsettning Målsetningen for kurset er at deltakerne skal vite hva Generativ KI er, hvilke hensyn man må ta med tanke på sikkerhet og etikk i bruken av Generativ KI verktøy samt lære hvordan man kan forbedre bruken av tekst- og bildegenereringsverktøy.   [-]
Les mer
Oslo 3 dager 21 000 kr
08 Sep
08 Sep
17 Nov
ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil [+]
ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil [-]
Les mer
Oslo 2 dager 15 500 kr
15 Oct
DevOps training is the starting point for an organization going on the DevOps journey. Improved workflows and faster deployment starts with a core understanding of DevOps... [+]
Kurset undervises på norsk. Kursmateriell og eksamen er på engelsk.   The DASA DevOps Fundamentals is the first step in progressing through the DASA qualification scheme. It provides an extensive introduction to the core Agile DevOps principles covering the essential knowledge and skill competences that have been defined by the DevOps Agile Skills Association (DASA).The DevOps Fundamentals qualification is designed to provide the core education necessary to build your DevOps vocabulary and to understand its principles and practices. With the help of key DevOps concepts and terminology, real- life case studies, examples and interactive group discussions and extensive exercises in each module you will acquire a fundamental understanding of DevOps. For detailed changelog based on DASA DevOps Fundamentals (3-Day). Please click here. Bouvet is a DASA Training Partner and this course is conducted and delivered by ITpreneurs.   Learning Objectives When you have acquired the required knowledge from this course, you will be able to:• Explain the drivers responsible for the emergence of DevOps.• Define and discuss the key concepts and principles of DevOps.• List and explain the business benefits of DevOps and continuous delivery.• Know how teams can translate DevOps principles into tangible practices.• Learn about modern operations in a DevOps context.• Explain the concepts of test automation, infrastructure automation, and build and deployment automation.• Describe how DevOps relates to Lean and Agile methodologies.• Get insight into the various organizational DevOps models• Identify how Cloud and Delivery pipeline automation optimize and accelerate the ways of working.• Discuss the critical success factors for DevOps transformation. Learning Outcomes A classification widely used when designing assessments for certification and education is Bloom's Taxonomy of Educational Objectives. This classifies learning objectives into six ascending learning levels, each defining a higher degree of competencies and skills. (Bloom et al, 1956, Taxonomy of Educational Objectives).This structured approach helps to ensure:• A clear delineation in learning level content between different qualification levels• Learning outcomes are documented consistently across different areas of the guidance• Exam questions and papers are consistent and are created to a similar level of difficulty. Exam ITpreneurs DASA training programs prepare for the official DASA DevOps certifications – exam voucher included. The exam is not a part of the 2 days training, but can be done separately after the training. [-]
Les mer
Nettkurs 75 minutter 7 000 kr
ITIL® er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. [+]
Sertifiseringsvoucher inneholder sertifiseringstest og digital ITIL Foundation bok. Voucher er gyldig i 1 år. Sertifiseringen består av: 40 spørsmål Multiple Choice For å bestå må du ha minimum 26 riktige (65%) Ingen hjelpemidler tillatt Sertifiseringen kan tas fra ønsket sted (hjemme, kontoret el.l), men du må sitte alene i rommet. Sertifiseringen må gjennomføres på PC med internt/eksternt web kamera. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 21 000 kr
08 Sep
08 Sep
15 Dec
ITIL® Strategist - Direct, Plan and Improve [+]
ITIL® Strategist - Direct, Plan and Improve [-]
Les mer
6 900 kr
E-læring ITIL® 4 Practitioner Incident Management [+]
E-læring ITIL® 4 Practitioner Incident Management [-]
Les mer
Oslo 2 dager 15 900 kr
09 Oct
09 Oct
27 Nov
ITIL® 4 Foundation - 2 days course for ITIL experienced [+]
ITIL® 4 Foundation - 2 days course for ITIL experienced [-]
Les mer
Oslo 2 dager 16 900 kr
04 Sep
04 Sep
20 Nov
SAFe® 6.0 DevOps [+]
SAFe® DevOps Certification [-]
Les mer
Oslo 1 dag 9 900 kr
12 Sep
12 Sep
21 Nov
ITIL® 4 Practitioner: Monitoring and Event Management [+]
ITIL® 4 Practitioner: Monitoring and Event Management [-]
Les mer