IT-kurs
Kurs i programvare og applikasjoner
Hordaland
Du har valgt: Bergen
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Bergen ) i Kurs i programvare og applikasjoner
 

Bergen Og 2 andre steder 1 dag 8 900 kr
This Atlassian JIRA Core Administration training course provides an understanding of the various ways that Atlassian JIRA can be tailored to meet specific custom project ... [+]
At the end of the course, users will understand how JIRA can be tailored to meet their specific project and process needs. This Atlassian JIRA Core Administration training course provides an understanding of the various ways that Atlassian JIRA can be tailored to meet specific custom project and process requirements.    Module 1: JIRA Concepts Overview Introduction Summary of Users and Groups Projects Project Roles Schemes Audit logs Module 2: Users, Groups and Access Users and the User browser Privacy Groups and the Group Browser Project Roles Permissions & Access Control Module 3: The Simpler Schemes Issue Type Schemes Notification Schemes Events Module 4: Fields Priorities and Resolutions Custom Fields New options in custom fields Field Configuration Schemes Field Configurations Re-Indexing & Index Recovery Module 5: Screens Create Custom Fields Define a context Create a Field Configuration Make use of a Field Configuration Scheme Module 6: Workflows The visual workflow designer Planning workflows The Status Attribute Transitions Workflow Triggers Creating a workflow Creating a workflow scheme   [-]
Les mer
Bergen 1 dag 8 900 kr
29 Jun
This Atlassian Confluence Advanced Training course develops basic user knowledge of Confluence to produce dynamic pages to an advanced level. [+]
The course also looks in-depth at specific tasks that will help users understand and utilize other advanced Confluence features.       Module 1: Advanced Content Creation Shortcuts Wiki Markup; Text Styles, Headings, Lists, Tables, Links Module 2: Advanced Macros Macros Widgets & External Content Advanced Images & Visuals User Macros Lab Exercise: Advanced Confluence Macros Creating a page with embedded macros. Macro errors. The blog-posts, gallery and tasklist macros. Module 3 : Notifications and Tasks Email options Confluence Notifications - Advanced Confluence Tasks; Creating Tasks, The Tasklist Macro, Using Tasks Lab Exercise: Notifications Turn off the confluence recommends email Notify a user Create a task; The task list, From a notification, In a confluence page, Complete a task Complete a task Module 4: Attachments and File Management Attaching files; The Attachments Macro Viewing Attachments Editing Attachments File Versioning Lab Exercise: Attachments Versioning Attachments Use the Attachments Macro Change Attachment Settings Module 5 - Basic Administration Users & groups Permissions Add-Ons; Installing & Updating Add-Ons, Managing Add-Ons Common Add-Ons; Atlassian Add-Ons, Balsamiq, Gliffy, Zen Lab Exercise: Add-Ons Exploring the Add-On Manager Enabling & Using Add-Ons Creating Users & Groups Module 6: Space Admin & Personal Spaces Importing and Exporting Spaces Removing Spaces Space Permissions Personal Spaces Lab Exercise: Advanced Space Usage Creating a Personal Space Assigning Personal Space Permissions [-]
Les mer
Bergen Og 3 andre steder 2 dager 8 990 kr
11 Sep
21 Sep
23 Oct
Målet med kurset er at deltakerne skal lære å unngå vanlige fallgruber, bruke riktige virkemidler under utarbeidelsen av presentasjonen og bli fortrolig med PowerPoin... [+]
PowerPoint 2016 er et nytt kurs i vår portefølje, hvor vi har valgt å tilrettelegge kurset i henhold til brukerne. Kurset gjennomføres over 2 dager og tar deg igjennom grunnleggende og videregående bruk av PowerPoint. Vi går igjennom planlegging av presentasjonen, presentasjonsteknikk, informasjonsmengder, bruk av skrift, farger bilder og animasjoner, og lærer deg å lage firmamaler som kan brukes for effektivisering av arbeidet. Kurset er tilrettelagt brukere av PowerPoint 2016, men du kan bruke PowerPoint 2010/2013. Instruktør tar høyde for dette, men enkelte av funksjonene som blir nevnt i denne beskrivelsen kan bare utføres i PowerPoint 2016. Etter endt kurs skal du kunne: Riktig bruk av skrift Riktig bruk av bilder Riktig bruk av animasjoner Riktig bruk av SmartArt Hyperlink Lage maler Lysbildeframvisning (tid, automatisk) Dele PowerPoint for webpresentasjon Sette opp en strukturert PowerPoint Riktig informasjonsmengde Presentasjonsteknikk Kobling mellom PowerPoint og Excel   Innhold: Dag 1 Grunnleggende gjennomføring av PowerPoint som program, menyer og generell navigering Oppstart, åpning, navigering, lagring og lukking Bli kjent med Meny og valg Utforming Organisasjonskart og bruk av andre SmartArt funksjoner Bruk av inn/utganger på lysbilder Lysbilde visning Smarte snarveier/bruk av Keyboard Lunsj Videre gjennomgang av PowerPoint som program, lage maler, bruk av utformingsverktøy og tilpassede brukerinnstillinger. Lage firma mal Bruk av animasjoner Brukerinnstillinger Interaktive presentasjoner Lydfiler og videoer Hyperlink Dag 2 Vi går igjennom hvordan PowerPoint samsvarer med andre Office programmer Presentere tall fra Excel Lage diagrammer Lage automatiske oppdateringer fra Excel til PowerPoint Hvordan presentere budsjett og årsregnskap i PowerPoint Lunsj Vi går igjennom presentasjonsteknikk, informasjonsmengde, linjer, visningsmenyen, fargevalg Planlegge presentasjonen Metodikk i forhold til å lage en presentasjon Fargevalg, utforming Mengde informasjon Forstyrrelser i presentasjonen Oppkobling til Projektor/deling av skjerm Dele PowerPoint for webpresentasjon Presentasjonstips [-]
Les mer
Bergen Og 5 andre steder 2 dager 6 990 kr
24 Oct
26 Oct
30 Oct
I løpet av to kursdager får du en grundig innføring i å lage gode presentasjoner med riktig innhold som engasjerer publikum. [+]
Kurset passer for deg som ønsker å lære å lage moderne profesjonelle presentasjoner og som har liten erfaring med PowerPoint fra tidligere eller som er selvlært. Du vil bli overrasket over hvor mange muligheter som ligger i programmet. Benytt denne muligheten til å lære hvordan du kan lage PowerPoint presentasjoner som understreker budskapet ditt. Du lærer mulighetene som ligger i programmet med fokus på å gjøre presentasjonene profesjonelle slik at publikum får godt utbytte av dine presentasjoner. Våre instruktører er de beste i bransjen, og tilbyr en helt unik blanding av kunnskap, praktisk erfaring og lidenskap for å lære bort. Med engasjement, tålmodighet og  glimt i øyet gir de deg sine beste tips slik at du får de ferdighetene du trenger. Punkter fra programmet: Powerpoint som visuelt hjelpemiddel Tekst og utforming Design og utformingsmaler Diagram Kobling til andre Office program Grafikk, figurer, bilder og film Animasjon og bevegelsesbaner Multimedia presentasjoner Lysbildefremvisning Litt om presentasjonsteknikk Kurset er lagt opp med praktiske oppgaver underveis i kurset. Les mer om kurset på: http://newskills.no/kurs-powerpoint/     [-]
Les mer
Nettbasert kurs Bærum 2 timer 1 990 kr
11 Sep
17 Oct
Sheet Metal-funksjonen i Inventor har de siste årene blitt veldig bra. Det er mange nyheter og muligheter med Sheet Metal. [+]
 NTI CADcenter leverer opplæring for å forenkle og effektivisere din arbeidshverdag Årlig utdanner over 8.000 personer seg i ulike CAD- og BIM-løsninger hos NTI CADcenter.Vi har mer enn 70 forskjellige kurs innen fagområdene CAD/BIM-, Industri, Prosess, Plant og Infrastruktur- og dokumenthåndtering, og i snitt har våre 100 konsulenter og instruktører mer enn 10 års erfaring med opplæring og konsulenttjenester. Ved å lære de nye Sheet Metal-funksjonene vil du: konstruere raskere ved modellering spare tid og irritasjon ved endring av modellen utnytte ulike modellerings-teknikker Hovedpunkter: Hvordan lage og lagre ulike oppsett med ulike platetykkelser Legge inn riktige hjørneløsninger i utbrett og k-faktor Lære de ulike kommandoene, og hvilket muligheter som ligger der Hvordan vi med ulik arbeidsmetodikk kan utnytte Sheet Metal til det fulle Lage egne hull-mønstre og legge i bibliotek for gjenbruk Dokumentere Sheet Metal-parter i tegning Kurs på dine betingelser!Ditt firma har kanskje investert i ny CAD-programvare, oppgradert til ny versjon, oppdatert til ny programvare eller dere trenger rett og slett oppfriskning. Da er det på tide å investere i kompetanse for dine ansatte! Kontakt vår kurskoordinator Wenche, telefon 21 40 27 89 eller epost. [-]
Les mer
Bergen 3 dager 10 500 kr
19 Sep
21 Nov
Utvikle 3D-modeller og lage realistiske bilder og animasjoner av disse. [+]
AutoCAD 3D introduksjonskurs: Deltagerne skal kunne skille mellom ulike modelltyper, og kjenne til grunnprinsipper for 3D-modellering og bruk av koordinatsystem, samt beherske bruk av betraktningsvinkler og skjermnavigering. Koordinatsystemer Angivelse av punkter i rommet Solid modellering Surface modellering Mesh modellering Sette opp Layout i paperspace, projeksjoner og snitt Lagstruktur og lagdefinisjon, farger, linjetyper, målsetting Lyssetting, naturlig sollys og lokale lyskilder Knytte materialer til objekt eller til lag Renderfunksjoner Animasjon og video [-]
Les mer
Bergen Og 3 andre steder 5 dager 22 500 kr
03 Jul
04 Sep
18 Sep
This is a 5-day instructor-led training (ILT) course that targets the needs of IT professionals who take part in evaluating, planning, deploying, and operating Office 365... [+]
This course focuses on skills required to set up an Office 365 tenant, including federation with existing user identities, and skills required to sustain an Office 365 tenant and its users. This course maps to the following two certification exams: 70-346 and 70-347. When passing these two exams you will achieve the MCSA: Office 365 certification title. After completing this course, students will be able to: Plan an Office 365 deployment, configure the Office 365 tenant, and plan a pilot deployment. Manage Office 365 users, groups, and licenses, and configure delegated administration. Plan and configure client connectivity to Office 365. Plan and configure directory synchronization between Azure AD and on-premises AD DS. Plan and implement the deployment of Office 365 ProPlus. Plan and manage Exchange Online recipients and permissions. Plan and configure Exchange Online services. Plan and implement the Skype for Business Online deployment. Plan and configure SharePoint Online. Plan and configure an Office 365 collaboration solution that includes Yammer Enterprise, OneDrive for Business, and Office 365 groups. Plan and configure the integration between Office 365 and Azure RMS, and configure compliance features in Office 365. Monitor and review Office 365 services, and troubleshoot Office 365 issues. Plan and implement identity federation between on-premises AD DS and Azure AD. [-]
Les mer
Bergen Og 4 andre steder 7 timer 4 100 kr
19 Oct
27 Oct
07 Nov
I dette kurset ser vi på hvordan man kan konstruere treffsikre økonomistyringsmodeller i MS Excel. [+]
For å drive god økonomistyring må man forstå de ulike faktorene som påvirker virksomhetens resultater, likviditet og balanse – og hvordan disse påvirkes av hverandre. Videre er kontinuerlige forbedringstiltak viktige for å levere gode resultater. Gode modeller for å analysere historiske data, finne de riktige forbedringstiltakene og planlegge fremtiden er sentrale verktøy i virksomhetsstyring. I dette kurset ser vi på hvordan man kan konstruere treffsikre økonomistyringsmodeller i MS Excel, som gir mulighet til å simulere på relevante faktorer og finne de riktige tiltakene. Vi ser også på hvordan benchmarking mot andre virksomheter kan brukes til å styre og forbedre egen virksomhet. Kurset skal bidra til at du får bedre forståelse for hvordan du bygger gode økonomistyringsmodeller og bruker relevante sammenligningsdata i økonomistyringen. Kursinnhold Følgende hovedtemaer vil bli belyst i kurset: Hvordan få oversikt over og systematisere faktorer som påvirker virksomhetens økonomi. Modellkonstruksjon i Excel; hvordan gå fra skisse til modell som simulerer både resultat, balanse og likviditet. Likviditetsstyring og scenarioanalyser. Identifisering av konkrete forbedringstiltak – en modell i seg selv gir ingen endring. Benchmarking av data mot andre virksomheter. Regnskapsfører:   Regn 4 t   Annet 3 t   Revisor:   Regn 4 t   Annet 3 t [-]
Les mer
Bergen 1 dag 8 900 kr
28 Jun
This Atlassian Confluence Basics Training course explains how WIKI products in general, and Confluence in particular, help organisations to collaborate. [+]
Users will benefit from understanding the commands and customisation options available to a typical user. The course materials draw extensively from practical scenarios in which Confluence can be used.     Module 1: Introduction to Wikis What is a Wiki? Important Wiki features (The Good & Bad) How to approach a Wiki A brief introduction to Atlassian Confluence Lab Exercise: Introduction to Wikis and Confluence Thinking through WIKI Usage Scenarios (Team exercise) Module 2: Confluence Layout and Navigation The Confluence interface; The Dashboard, Login & Sign Up Confluence structure Permissions overview; Global, Space Menus; The Browse menu, The People directory, The User menu, The Search menu and searching Lab Exercise: Confluence Layout and Navigation: Public Sign up and Login Searching and Browsing for items related to a proposed workshop Module 3: Creating Page Content Create pages Edit pages using the Text Editor Change page layouts Create a Table Add Images & Attachments Create a Template Lab Exercise: Creating Page Content Using a template to create a workshop presentation page Creating additional content related to the proposal Module 4: Supporting Pages Making Comments Labels Attachments Page Locations & Restrictions Browse menu basics Lab Exercise: Supporting Pages Labelling pages Working with attachments Moving pages Module 5: Simple Confluence Macros Introduction to Macros Text Formatting Macros HTML Macro Space Macros Lab Exercise: Simple Confluence Macros Exploring the colour, quote, code and panel macros Exploring more macros Module 6: Collaboration Watches Favourites Drafts Following Users Sharing a page & @mentions Likes Dashboards - Network & Popular Content Page Information & History Notifications Lab Exercise: Collaboration Setting up Favourites Sharing a page and using @mentions Following a user and liking a page Using your network Viewing Page Information Blogging your experiences [-]
Les mer
Bergen Og 4 andre steder 7 timer 4 100 kr
18 Oct
26 Oct
06 Nov
I dette kurset ser vi på hvordan man kan konstruere treffsikre økonomistyringsmodeller i MS Excel. [+]
For å drive god økonomistyring må man forstå de ulike faktorene som påvirker virksomhetens resultater, likviditet og balanse – og hvordan disse påvirkes av hverandre. Videre er kontinuerlige forbedringstiltak viktige for å levere gode resultater. Gode modeller for å analysere historiske data, finne de riktige forbedringstiltakene og planlegge fremtiden er sentrale verktøy i virksomhetsstyring. I dette kurset ser vi på hvordan man kan konstruere treffsikre økonomistyringsmodeller i MS Excel, som gir mulighet til å simulere på relevante faktorer og finne de riktige tiltakene. Vi ser også på hvordan benchmarking mot andre virksomheter kan brukes til å styre og forbedre egen virksomhet. Kurset skal bidra til at du får bedre forståelse for hvordan du bygger gode økonomistyringsmodeller og bruker relevante sammenligningsdata i økonomistyringen. Økonomistyring er en sentral del av virksomhetsstyring i både private og offentlige virksomheter. Det viktigste verktøyet for god økonomistyring er regnskapet. God og relevant regnskapsinformasjon gir et solid grunnlag for å vurdere hva som går bra og hva som kan bli bedre. I dette kurset ser vi på hvordan regnskapsdata kan brukes som et fundament for videre bearbeiding og hvilke analyser som er mest relevante. Du vil bli presentert for både metodeverk og modeller, satt opp i MS Excel med innebygde formelsett som du får med hjem. Kurset skal bidra til at du får bedre forståelse for hvordan økonomistyringsmodeller kan anvendes i både egen virksomhet og overfor kunder. Kursinnhold Følgende hovedtemaer vil bli belyst i kurset: Hva er økonomistyring, og hvorfor skal vi drive med det? Analysere regnskapsdata; hvordan gjøre enkle lønnsomhetsanalyser i Excel ved hjelp av regnskapsdata. Budsjett og prognose; gjennomgang av budsjettprosessen, hvordan drive dynamisk økonomistyring ved hjelp av rullerende prognoser, utarbeidelse av en enkel budsjettmodell i Excel. Likviditetsstyring; hvordan drive god og løpende likviditetsstyring, utarbeidelse av enkel likviditetsmodell i Excel. Regnskapsfører:   Regn 4 t   Annet 3 t   Revisor:   Regn 4 t   Annet 3 t [-]
Les mer
Bergen Og 4 andre steder 1 dag 4 500 kr
25 Sep
27 Sep
02 Oct
Legg grunnen for et effektivt samarbeid, og kom i gang med å arbeide i nett-skyen. På denne dagen vil du lære om fleksibilitet og effektivitet som Office 365 tilbyr ... [+]
Hva er Office 365 Hvorfor 365? Slik fungerer det Planer (lisensiering) Office Professional vs Office Professional Plus, og Office Web App. Exchange Server Online SharePoint Server Online Lync Server Online Arbeide med SharePoint Online Bedre informasjonsdeling og samarbeid med SharePoint («SharePoint Hjulet») SharePoint-områder og navigering: Effektiv dokumenthåndtering i skyen: Redigering og utsjekking, Versjonskontroll, Varsling, Bruk av metadata, Arbeidsflyt og godkjenning Biblioteker og SharePoint-lister: Kontakter, Kalender, Oppgavelister, Andre lister Diskusjonsforum og oppslagstavler Visninger og filtrering Mitt område Arbeide med Outlook Online Effektiv kommunikasjon i skyen Adressebok og sosial samhandling Alltid online - Outlook på Web og mobil Arbeide med Lync Online Statusinformasjon Direktemeldinger Elektroniske møter og deling av skjermbilder Integrasjon med andre Office-programmer Tilpasning av Lync til ditt behov Hele Office-pakken i skyen Håndtering av dokumenter i nett-skyen Samarbeid og simultan dokumentredigering Integrert bruk av SharePoint, Outlook, Lync og øvrige Office-programmer [-]
Les mer
Bergen Og 3 andre steder 5 dager 27 500 kr
03 Jul
04 Sep
18 Sep
Vår MCSA Office 365 Boot Camp med Andy Malone har nå blitt oppdatert slik at den er basert på aller nyeste teknologi, dvs Microsoft 2013 tjenester (wave 15). [+]
Vår MCSA Office 365 Boot Camp med Andy Malone har nå blitt oppdatert slik at den er basert på aller nyeste teknologi, dvs Microsoft 2013 tjenester (wave 15).  Boot Campen inkluderer de to nye testene 70-346 og 70-347 som leder fram mot den splitter nye MCSA Office 365 sertifiseringen. Følgende elementer er inkludert i Boot Campen: Utvidete kursdager fra kl 09.00 til kl 18.00.  OBS! Mandag starter kurset kl 10.00. Fredag avsluttes kurset kl 16.00. Kursmateriale: Deltagerne vil få MOC 20346: Managing Office 365 Identities and Services (Offisiell Microsoft kursdokumentasjon), samt tilgang til ca 200 Gb elektronisk materiale bestående av powerpoint presentasjon, videoer, eBøker og materiale for selvstudie.  Deltagerne må derfor ha med en bærbar hard drive på kursets første dag. 2 sertifiseringstester: Exam 70-347: Enabling Office 365 Services og Exam 70-346: Managing Office 365 Identities and Requirements Full bevertning i løpet av uken med buffet lunch og fri tilgang til kaffe, te, frukt og kjeks, samt baguett som serveres kl 16.00 mandag-torsdag. [-]
Les mer
Oslo Hele landet 5 dager 22 500 kr
14 Aug
18 Sep
16 Oct
Implementing Microsoft Azure Infrastructure Solutions [+]
This course is intended for IT professionals who are familiar with managing on-premises IT deployments that include AD DS, virtualization technologies, and applications. The students typically work for organizations that are planning to locate some or all of their infrastructure services on Azure. This course also is intended for IT professionals who want to take the Microsoft Certification exam, 70-533, Implementing Azure Infrastructure Solutions. [-]
Les mer
Bergen Og 3 andre steder 2 dager 10 000 kr
24 Aug
28 Aug
30 Aug
Get hands-on instruction and practice implementing Microsoft Azure in this two day Microsoft Official Course. [+]
You will be presented with Basic cloud computing concepts as well as specific Microsoft Azure features used in day to day administration of cloud resources. You will learn key Microsoft Azure concepts and basic implementation of Azure subscriptions, websites, virtual machines, storage, virtual networks, databases and Microsoft Azure Active Directory. This course is intended for information technology (IT) professionals who have a limited knowledge of cloud technologies and want to learn more about Microsoft Azure. This course provides the underlying knowledge required by all IT professionals who will be using Microsoft Azure, regardless of whether they are an administrator, developer, or database administrator. While this course does not map to an exam, it does provide you with the prerequisite knowledge for taking courses 20532B:Developing Microsoft Azure Solutions & 20533B:Implementing Microsoft Azure Infrastructure Solutions.    Betal ditt kurs med SATV kursvouchere Dersom din bedrift har Software Assurance avtale med Microsoft som inkluderer kursvouchere, kan du gå dette kurset gratis og bruke 2 stk Microsoft kursvouchere som betaling. Skriv inn i anmerkningsfeltet når du bestiller at kurset blir betalt med kursvouchere. Her kan du lese mer om administrasjon og bruk av Microsoft kursvouchere.   [-]
Les mer
Oslo Hele landet 3 dager 18 000 kr
24 Jul
23 Aug
16 Oct
VMware vSphere: What's New v6,5 [+]
In this three-day, hands-on training course, you will explore the new features and enhancements in VMware vCenter Server® 6.5 and VMware ESXi™ 6.5. Real-world use case deployment scenarios, hands-on lab exercises, and lectures will teach you the skills that you need to effectively implement and configure VMware vSphere® 6.5. This class is recommended for customers who want to deploy vSphere 6.5 into their existing vSphere environment. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;