IT-kurs
Kurs i programvare og applikasjoner
Buskerud
Du har valgt: Krødsherad
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Krødsherad ) i Kurs i programvare og applikasjoner
 

Nettkurs 40 minutter 5 600 kr
MoP®, er et rammeverk og en veiledning for styring av prosjekter og programmer i en portefølje. Sertifiseringen MoP Foundation gir deg en innføring i porteføljestyring me... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 50% korrekte svar (dvs 25 av 50 spørsmål). Deltakerne har 40 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 16 700 kr
XML er en etablert standard for plattformuavhengig lagring og utveksling av data, der innhold og presentasjon bearbeides separat. XSL er en nøkkelteknologi innenfor utvi.... [+]
Kursinstruktør Terje Berg-Hansen Terje Berg-Hansen har bred erfaring fra prosjektledelse, utvikling og drift med små og store databaser, både SQL- og NoSQL-baserte. I tillegg til å undervise i etablerte teknologier leder han også Oslo Hadoop User Group, og er levende interessert i nye teknologier, distribuerte databaser og Big Data Science.    Kursinnhold XML er en etablert standard for plattformuavhengig lagring og utveksling av data, der innhold og presentasjon bearbeides separat. XSL er en nøkkelteknologi innenfor utvikling og nyttiggjørelse av XML. Viktige hoveddeler innenfor XSL er XSLT, XSL-FO og XPath. Kurset gir deltakerne en innføring i XSL . Vi ser på hvilke muligheter vi har for bearbeiding av XML-data, og hvordan vi kan gjøre data tilgjengelig for presentasjon.   Du får en gjennomgang i: Introduksjon til XML, XSL og XSLT. Introduksjon til XPath og XQuery. Bruk av XSLT-maler og Xpath-uttrykk for å søke etter data i XML-dokumenter. Transformering av XML-dokumenter til xml, html og tekstdokumenter. Introduksjon til XSL-FO og produksjon av svg- og pdf-dokumenter Design og formatering av ouput fra XSLT-transformasjoner Sortering, gruppering og kombinering av XML-dokumenter Bruk av XSLT-verktøy til transformering og søk.   Målsetting Etter endt kurs skal kursdeltakerne blant annet vite hvordan man filtrerer, sorterer og transformerer XML-data, samt hvilke muligheter man har for å trekke inn annet innhold/data for presentasjon.   Gjennomføring Kurset gjennomføres med en kombinasjon av online læremidler, gjennomgang av temaer og problemstillinger og praktiske øvelser. Det er ingen avsluttende eksamen, men det er øvelsesoppgaver til hovedtemaene som gjennomgås.   [-]
Les mer
1 dag 9 500 kr
Power BI er et fleksibelt verktøy som dekker hele prosessen fra datafangst til deling av rapporter. Selv om det virker lett på overflaten har Power BI funksjoner som åpne... [+]
Power BI er et fleksibelt verktøy som dekker hele prosessen fra datafangst til deling av rapporter. Selv om det virker lett på overflaten har Power BI funksjoner som åpner uendelige muligheter. Det er flere triks som skaper en bedre brukeropplevelse av Power BI samtidig som at man bruker Power BI til å gjennomføre avanserte kalkulasjoner.   Dette kurset bygger på filmdata som deltakerne hentes direkte fra IMDB via funksjoner i Power Query, og brukes til å lage en lekker rapport i Power BI. Kurset bygger ikke direkte på «Selvbetjening og analyse med Power BI», men bygger videre på flere av teknikkene som ble gjennomgått her, og er myntet på de som allerede har litt erfaring med bruk av Power BI. Deltakerne vil få en grunnleggende innføring i:  Henter og renser ekte data fra IMDB via Power Query. Power Query funksjoner Avansert bruk av bokmerker Et dypdykk i design Dynamiske overskrifter med DAX Variabelsyntaks i DAX Filter- og radkontekst  Dynamisk link til nettsider med DAX Egendefinerte verktøytips Betinget formatering Målgruppe: Kurset er for folk som har jobbet med Power BI i minst et par måneder. Det er en fordel hvis man har gjennomført «Selvbetjening og analyse med Power BI», men det er ikke et krav. Ta med egen PC med nyeste versjon av Power BI. Du bør også ha signet opp med en 30-dagers gratislisens for Power BI Pro.    Kursinnhold Henter og renser ekte data fra IMDB via Power Query Vi henter data direkte fra nettsiden til IMDB (scraping) og transformerer dette til et format som er egnet i Power BI. Power Query funksjoner Vi bruker eksempeldata til å trene Power BI til å gjenkjenne mønstre i nettsiden slik at logikken kan transformeres til en funksjon og brukes på flere filmer. Avansert bruk av bokmerker Bokmerker er en funksjon som hjelper deg med å lage interaktive rapporter. I dette kurset bruker vi denne funksjonen til å lage et dynamisk filterpanel. Et dypdykk i design Design er med på å skape et helhetlig inntrykk av rapporten, og bidrar til at rapporten blir mer brukervennlig. Kurset gjennomgår generelle designtriks sammen med teori rundt universal utforming. Dynamiske overskrifter med DAX Du kan enkelt lage statiske overskrifter i Power BI, men med overskrifter som endrer seg etter innholdet, tar du rapporten din til et nytt nivå. Variabelsyntaks i DAX Variabelsyntaksen i DAX skaper en leservennlig struktur i koden samtidig som det kan forbedre ytelsen. Kurset gjennomgår hvordan man bruker variabelsyntaksen og fordelene med det.  Filter- og radkontekst Ord som filterkontekst og radkontekst brukes mye når man snakker om Power BI, men det er ikke alltid tydelig hva det betyr. Kurset gjennomgår forskjellene og illustrerer dette med å tvinge radkontekst i et mål via AVERAGEX funksjonen. Dynamisk link til nettsider med DAX Power BI kan linke til nettsider eller andre Power BI rapporter. I dette kurset lager vi en link som fører direkte til nettsiden for valgt film.  Egendefinerte verktøytips Vektøystips er viser ekstra informasjon når brukeren holder over et element i Power BI. Det finnes en standard visning hvor man kan gjøre et par justeringer, men i dette kurset lager vi et helt eget verktøystips slik at vi har full kontroll over størrelse og innhold. Betinget formatering Betinget formatering lar deg endre formateringen basert på en betinget verdi. I dette kurset lager vi datastolper og fargeendringer via både brukergrensesnittet og DAX [-]
Les mer
Oslo 3 dager 27 900 kr
03 Jun
03 Jun
07 Aug
Cloud Operations on AWS [+]
Cloud Operations on AWS [-]
Les mer
Nettkurs 1 dag 3 800 kr
Lær å bruke Google Analytics (GA) for å få innsikt i trafikk og aktivitet på ditt nettsted. Webanalyse er essensielt for alle som ønsker å utvikle og forbedre digitale lø... [+]
I dette kurset kombinerer vi teori med praksis. Gjennom relevante oppgaver får du forståelse og ferdigheter til å trekke ut data og gjøre analyser av hva som skjer på ditt nettsted. Du vil lære hvordan du kan måle effekt av endringer i løsningen, design og markedsføringstiltak. Google Analytics gir deg det datagrunnlaget du trenger for å lage rapporter og analyser for en faktabasert forståelse av hvordan den digitale løsningen fungerer.  Etter kurset vil du kunne hente ut data og lage analyserapporter som gir innsikt og støtte til din markedsføring og kommunikasjon, samt en god utvikling og forbedring av nettstedet. Noen av temaene som dekkes i kurset er: Hva er webanalyse og hvordan fungerer Google Analytics Sentrale begreper De viktigste rapportene Eventtracking / brukeradferd Hva må du vite om oppsett KPIer og måling - hva er viktig å måle Hvordan bruke GA sammen med andre relevante verktøy som Google Data Studio, Google Tag Manager, Google Search Console [-]
Les mer
3 dager 8 200 kr
Vil du lære å lage visittkort, annonser, brosjyrer og plakater i InDesign? Enten du jobber i en markedsavdeling, grafisk bedrift, avis eller magasin, er InDesign det pr..... [+]
Vil du lære å lage visittkort, annonser, brosjyrer og plakater i InDesign? Enten du jobber i en markedsavdeling, grafisk bedrift, avis eller magasin, er dette det profesjonelle programmet du bruker til jobben.  Arbeider du med markedsføring og layout, vil du ha stor nytte av å kunne sette sammen tekst og bilder selv. Du slipper å sette ut arbeidet,  får større kontroll på layouten og mer ut av markedsbudsjettet. Du velger dette kurset for å lære alt du trenger for å komme igang med programmet InDesign. Hvem passer kurset for? Kurset passer for deg som har liten eller ingen erfaring med å jobbe i InDesign. InDesign er bransjestandarden for å lage annonser, brosjyrer, magasiner, plakater, DM, rapporter og bøker. Uansett hva du skal bruke programme til, så passer dette kurset for deg! Dette lærer du: Bli kjent med menyer og verktøy Effektiv jobbing med tekst- og sidemaler Grunnleggende typografi Importere og tilpasse bilder og tekst Plassere bilder med tekst rundt Lage egne farger Bruk av effekter Kontroll av dokumenter og eksport til pdf https://igm.no/indesign-grunnkurs/ [-]
Les mer
Webinar 2 timer 1 690 kr
På webinaret vil vi vise deg hvordan du kan lage nettbaserte spørreundersøkelse og tester ved hjelp av Microsoft Forms. [+]
På webinaret vil vi vise deg hvordan du kan lage nettbaserte spørreundersøkelse, tester og påmeldingsskjemaer ved hjelp av Microsoft Forms. Microsoft Forms er en enkel og elegant app i Microsoft 365 familien for opprettelse av undersøkelser og tester. Du kan lage skjema med flere språk i samme skjema. Du kan ha forgreninger til ulike svarretninger alt etter hva som velges som svar. Det er mange ulike spørsmålsalternativer å velge mellom. Svarene kan være anonyme om ønskelig. Du kan også sette inn undersøkelser (poll) i et Teams-møte eller som en del av en presentasjon i PowerPoint. Resultatene behandler og analyserer du enkelt i Excel. Hva er Forms | Forskjell undersøkelser og tester | Personlige skjema vs gruppeskjema | Opprette skjema | Spørsmålstyper | Forgreninger | Innstillinger | Flere språk i samme skjema | Simulere skjema | Delingsmåter (samle inn svar) | Samarbeide om samme skjema eller duplisere skjema (gi kopi til andre) | Resultater og analyser | Forms og Teams | Forms og PowerPoint Pris: 1690 kroner [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 690 kr
Instruktørbasert opplæring: Bruker du Excel og ønsker å ta et steg videre? Forståelsen av referanser og større kjennskap til funksjoner gir deg mulighet til å utny... [+]
Bruker du Excel og ønsker å ta et steg videre? Forståelsen av referanser og større kjennskap til funksjoner gir deg mulighet til å utnytte mer av potensialet til Excel. Webinaret varer i 2 timer og består av to økter à 45 min. Etter hver økt er det 10 min spørsmålsrunde. Mellom øktene er det 10 min pause. Webinaret kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt kun for din bedrift.   Kursinnhold:   Relative, absolutte og blandende cellereferanser Hvorfor og hvordan skal man låse cellereferanser ($)?   Generelt om bruk av funksjoner Hvordan finner du funksjoner du trenger Syntaks for funksjoner   Eksempler på noen enkle funksjoner: Idag(), Nå(), Antalla(), mm.   Gjennomgang av HVIS funksjonen og nøstet HVIS [-]
Les mer
Webinar + nettkurs 3 dager 12 550 kr
Kurset er rettet mot deg som har vært gjennom Revit Architecture grunnkurs og brukt programmet litt. I løpet av kurset gjøres øvelser for alle emner som blir tatt opp. [+]
UTDANNINGSMÅLDu vil lære avansert bruk av programmet, og skal kunne utføre tilpassninger og oppbygning av egne objekter. Du lærer også om håndtering av prosjekter og utarbeidelse av rapporter. KURSINNHOLD: Tags Families Group Tabeller - dør og vinduslister DWG import - export Terreng /kart Prosjektfaser Worksharing - flere arkitekter i et prosjekt Legend Filter [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Bærum 1 dag 5 950 kr
AutoCAD P&ID Grunnkurs er ment for deg som skal bruke AutoCAD P&ID som verktøy til P&I-diagrammer. [+]
Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.   AutoCAD P&ID grunnkurs Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Opprette og håndtere P&ID-prosjekter Tegne og redigere P&ID-diagrammer Eksportere og Importere data via Excel Uttrekk av lister og rapporter Du vil lære å opprette og håndtere P&ID-prosjekter, tegne diagrammer med de verktøy og kommandoer som er designet til formålet, og bruke toolpalettenes utstyr, ventiler, fittings og instrumenter. I tillegg til å bruke valideringsverktøyet til å kvalitetssikre ditt prosjekt, eksportfunksjonen til å skape 'nøytrale' AutoCAD-kopier av dine P&ID-tegninger samt å lage forskjellige rapporter og datauttrekk for f.eks. utstyr, ventiler, instrumenter osv.   Dette er et populært kurs, meld deg på nå!   Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 690 kr
Ønsker du kontroll på ressursbruken din? Planlegg med ressurser og få en oversikt over hvor mange ressurser du trenger til enhver tid. Du kan også få en veldig god o... [+]
Ønsker du kontroll på ressursbruken din? Planlegg med ressurser og få en oversikt over hvor mange ressurser du trenger til enhver tid. Du kan også få en veldig god oversikt over økonomien i prosjektet.  Webinaret varer i 2 timer og består av to økter à 45 min. Etter hver økt er det 10 min spørsmålsrunde. Mellom øktene er det 10 min pause.  Webinaret kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt kun for din bedrift.   Kursinnhold:   Hvilke typer ressurser har man tilgang på i Project Arbeidsressurser. Hvordan definere og bruke disse. Forskjell mellom generiske og personlige ressurser Materiellkostnader, hvordan benytte seg av dette i Project Hvordan sette opp kostnader   Ressursallokering i prosjektet Legge til, fjerne og endre ressurser Forskjellen mellom innsatsdreven og ikke innsatsdreven aktivitet Håndtere overallokeringer - hva skjer og hvordan få ressursplanlegging på plass   3 gode grunner til å delta 1. Få en oversikt over ressursbruk 2. Planlegg for bedre ressursbruk 3. Du får kontroll på utgiftene i prosjektet ditt   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 5 dager 33 000 kr
VMware Horizon 8: Deploy and Manage is a five-day combination course of VMware Horizon 8: Skills for Virtual Desktop Management & VMware Horizon 8: Infrastructure Adm... [+]
COURSE OVERVIEW . This training collection gives you the hands-on skills to deliver virtual desktops and applications through a single virtual desktop infrastructure platform. You will build on your skills in configuring and managing VMware Horizon® 8 through a combination of lecture and hands-on labs. You learn how to configure and deploy pools of virtual machines and how to provide a customized desktop environment to end-users. Additionally, you will learn how to install and configure a virtual desktop infrastructure platform. You learn how to install and configure VMware Horizon® Connection Server™, VMware Unified Access Gateway™, how to configure a load balancer for use with Horizon, and how to establish Cloud Pod Architecture.  Product Alignment: VMware Horizon 8 V2006 TARGET AUDIENCE Operators, administrators, and architects for VMware Horizon should enroll in this course. These individuals are responsible for the creation, maintenance, and or delivery of remote and virtual desktop services. Additional duties can include the implementation, support, and administration of an organization's end-user computing infrastructure. COURSE OBJECTIVES By the end of the course, you should be able to meet the following objectives: Recognize the features and benefits of Horizon Use VMware vSphere® to create VMs to be used as desktops for Horizon Create and optimize Windows VMs to create Horizon desktops Install and configure Horizon Agent on Horizon desktop Configure and manage the VMware Horizon® Client™ systems and connect the client to a VMware Horizon desktop Configure, manage, and entitle desktop pools of full VMs Configure, manage, and entitle pools of instant-clone desktops Create and use Remote Desktop Services (RDS) desktops and application pools Monitor the Horizon environment using Horizon Console Dashboard and Horizon Help Desk Tool Identify Horizon Connection Server installation, architecture, and requirements. Describe the authentication and certification options for a Horizon environment Recognize the integration process and benefits of VMware Workspace ONE® Access™ and Horizon 8 Discuss performance and scalability options available in Horizon 8 Describe different security options for the Horizon environment COURSE CONTENT 1  Course Introduction Introductions and course logistics Course objectives 2  Introduction to VMware Horizon Recognize the features and benefits of Horizon Describe the conceptual and logical architecture of Horizon 3  Introduction to Use Case Define a use case for your virtual desktop and application infrastructure Convert customer requirements to use-case attributes 4  vSphere for Horizon 8 Explain basic virtualization concepts Use VMware vSphere® Client™ to access your vCenter Server system and VMware ESXi™ hosts Create, provision, and remove a virtual machine 5  VMware Horizon Desktops Create a Windows and a Linux virtual machine using vSphere Optimize and prepare Windows and Linux virtual machines to set up Horizon desktop VMs 6  VMware Horizon Agents Outline the configuration choices when installing Horizon Agent on Windows and Linux virtual machines Create a gold master for Windows Horizon desktops 7  VMware Horizon Pools Identify the steps to set up a template for desktop pool deployment List the steps to add desktops to the VMware Horizon® Connection Server™ inventory Compare dedicated-assignment and floating-assignment pools Outline the steps to create an automated pool Define user entitlement Explain the hierarchy of global, pool-level, and user-level policies 8  VMware Horizon Client Options Describe the different clients and their benefits Access Horizon desktop using various Horizon clients and HTML Configure integrated printing, USB redirection, and the shared folders option Configure session collaboration and media optimization for Microsoft Teams 9  Creating and Managing Instant-Clone Desktop Pools List the advantages of instant clones Explain the provisioning technology used for instant clone desktop pools Set up an automated pool of instant clones Push updated images to instant clone desktop pools 10  Creating RDS Desktop and Application Pools Explain the difference between an RDS desktop pool and an automated pool Compare and contrast an RDS session host pool, a farm, and an application pool Create an RDS desktop pool and an application pool Access RDS desktops and application from Horizon Client Use the instant clone technology to automate the build-out of RDSH farms Configure load-balancing for RDSHs on a farm 11  Monitoring VMware Horizon Monitor the status of the Horizon components using the Horizon Administrator console dashboard Monitor desktop sessions using the HelpDesk tool 12  Course Introduction Introductions and course logistics Course objectives 13  Horizon Connection Server Recognize VMware Horizon reference architecture Identify the Horizon Connection Server supported features Identify the recommended system requirements for Horizon Connection Server Configure the Horizon event database Outline the steps for the initial configuration of Horizon Connection Server Discuss the ADAM database as a critical component of Horizon Connection Server installation 14  VMware Horizon Authentication and Certificates Compare the authentication options that Horizon Connection Server supports Describe the Smartcard authentication options that Horizon Connection Server supports Outline the steps to create a Horizon administrator and custom roles Describe the roles available in a Horizon environment Explain the role that certificates play for Horizon Connection Server Install and configure certificates for Horizon Connection Server Install and configure True SSO in a Horizon environment 15  Workspace ONE Access & Virtual Application Management Recognize the features and benefits of Workspace ONE Access Recognize the Workspace ONE Access console features Explain identity management in Workspace ONE Access Explain access management in Workspace ONE Access Describe the Workspace ONE Access directory integration Describe the Workspace ONE Access directory integration Deploy virtual applications with Workspace services 16  VMware Horizon Performance and Scalability Describe the purpose of a replica connection server Explain how multiple Horizon Connection Server instances in a pod maintain synchronization Describe the 3D rendering options available in Horizon 8 List the steps to configure graphics cards for use in a Horizon environment Configure a load balancer for use in a Horizon environment Explain Horizon Cloud Pod Architecture LDAP replication and VIPA Explain Horizon Cloud Pod Architecture scalability options 17  Managing VMware Horizon Security Explain concepts relevant to secure Horizon connections Describe how to restrict Horizon connections. Discuss the benefits of using Unified Access Gateway List the two-factor authentication options that are supported by Unified Access Gateway List Unified Access Gateway firewall rules Describe the situation in which you might deploy Unified Access Gateway instances with one, two, or three network interfaces TEST CERTIFICATION VMware Certified Professional – Desktop and Mobility 2020 (VCP-DTM 2020) [-]
Les mer
Oslo 1 dag 9 500 kr
03 Jun
03 Jun
AI-050: Develop Generative AI Solutions with Azure OpenAI Service [+]
AI-050: Develop Generative AI Solutions with Azure OpenAI Service [-]
Les mer
Nettkurs 18 timer 1 275 kr
E-læringskurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i regnearkprogrammet Excel 2016. En kombinasjon av videoer, teori, oppskrifter, oppgaver og tester gjør de... [+]
E-læringskurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i regnearkprogrammet Excel 2016. En kombinasjon av videoer, teori, oppskrifter, oppgaver og tester gjør det enkelt å lære seg de nye verktøyene. E-læringskurset inneholder 59 opplæringsvideoer.E-læringskurset er tilpasset Office 365.Testene i e-læringskurset måler kunnskap før, under og etter opplæringen. Når ettertesten er bestått får du tilgang til et kursbevis i PDF-format som enkelt kan lagres eller skrives ut.Jobb smart og effektivt!- Office 365 gir deg alltid den nyeste versjonen av Excel.- Maler er tilgjengelig ved oppstart.- Enklere åpning og lagring av arbeidsbøker.- Microsoft-kontoen kobler enheten til OneDrive, slik at du alltid har tilgang til filene dine.- Egen modus som er optimalisert for berøring.- Enklere søk etter kommandoer, handlinger og hjelp.- Formler utfører beregninger raskt og enkelt.- Autofyll forenkler arbeidet med å fylle inn data i et regneark.- Håndskriftsformler gjør det enklere å skrive inn formler for hånd.- Cellestiler gjør formateringen mer konsekvent.- Bruk av tema gir en konsekvent layout på alle Office-dokumenter.- Betinget formatering gjør det enkelt å følge med sentrale verdier i regnearket.- Hurtiganalyse gjør det raskt og enkelt å tolke og analysere et dataområde.- Du har tilgang til et utall ferdigdefinerte funksjoner som utfører alle slags beregninger.- Diagram egner seg godt for å gi et visuelt, lettfattelig inntrykk av tallverdier.- Sparkline-grafikk kan brukes for å visualisere data direkte i regnearkceller.- Sortering og filtrering gjør arbeidet med lister og tabeller enkelt og effektivt.- Bruk av flere regneark gjør større regnearkmodeller mer oversiktlig.- Et integrert utskriftsmiljø med både utskriftsinnstillinger og forhåndsvisning.Innhold:- Før du starter- Redigering- Formler- Formatering- Funksjoner- Diagram- Lister og tabeller- Flere regneark- UtskriftKURSET KAN KJØRES PÅ NETTBRETT! [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 1 200 kr
Microsoft 365 er abonnement på Office-programmer og andre produktivitetstjenester som du får tilgang til via Internett (skytjenester). [+]
Microsoft 365 er abonnement på Office-programmer og andre produktivitetstjenester som du får tilgang til via Internett (skytjenester). Tidligere var dette kjent under navnet Office 365, men Microsoft har nå endret navnet til Microsoft 365. Fordelen er at du alltid har tilgang til Office-programmer og dine dokumenter, og kan dele dem med andre fra hvilken som helst enhet. Dette betyr at du har tilgang på dine dokumenter og verktøy via PC, mobil eller nettbrett. På kurset vil du lære om samhandling, kommunikasjon og tilgjengelighet. Om Microsoft 365Microsoft 365 er abonnement på Office-programmer og andre produktivitetstjenester som du får tilgang til via Internett (skytjenester). I abonnementet har du tilgang på en rekke applikasjoner, slik som Word, Excel, PowerPoint, Teams og lagring i OneDrive, samt mange andre nyttige verktøy. Fordelen er at du alltid har tilgang til Office-programmer og dine dokumenter, og kan dele dem med andre fra hvilken som helst enhet. Vi viser deg hvordan du kan jobbe effektivt med ditt Microsoft 365 abonnement. Pris: 1200 kroner Ansatte ved UiS har egne prisbetingelser.   Etter at du har meldt deg på webinaret, vil du få tilsendt praktisk informasjon om pålogging. Webinarene gjennomføres fra din PC eller nettbrett.    [-]
Les mer