Ledelse og strategi
Lederutvikling
Oslo
Du har valgt: Majorstuen
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Oslo 20 dager 29 990 kr
28 Oct
Ledelse er et fag på lik linje med andre fag. For å bli en dyktig leder trengs både kunnskap og erfaring. Vi lærer og utvikler oss. Det er dette Lederskolen handler om. [+]
Informasjon Lederskolen Høst 2019   Ønsker du å skape bedre resultater og bli en tydelig leder? De beste lederne bringer frem resultater igjennom å utvikle og motivere sine ansatte.   Se hva kursleder og noen tidligere elever har sagt om lederskolen:     Kurset er på totalt 80 timer, og gjennomføres som kveldsundervisning. FinansieringEnkelte LO medlemmer kan ha rettigheter til utdanningsstipend på kr. 13.500,-. Ta kontakt for mer informasjon om dette. Ledelse er et fag på lik linje med andre fag. For å bli en dyktig leder trengs både kunnskap og erfaring. Vi må skaffe oss teoretisk kunnskap, trene på og ta den i bruk og reflektere over de resultatene vi oppnår. Når vi gjør dette sammen med andre, får vi også tilbakemeldinger på egne synspunkter og personlig væremåte. Vi lærer og utvikler oss. Det er dette Lederskolen handler om. Mange utdanninger gir mye kunnskap om ledelse. Lederskolen lærer deg å lede. Dette er en praktisk utdanning for deg som vil bli en bedre leder. Etter ett års studieinnsats på Lederskolen vil du sitte igjen med en grunnleggende kompetanse innen ledelse og et bevisst forhold til egen lederadferd. Mål med studie Utvikle ledere som skaper gode resultater ved å bidra til et helsefremmende og meningsfylt arbeidsmiljø skape trygghet for den enkelte medarbeider og seg selv som leder bidra til et inkluderende arbeidsliv forstå sammenhengen mellom egne handlinger, produktiviteten i teamet og bedriftens økonomiske resultater Kurset tar for seg følgende Grunnleggende lederforståelse Ledelse i et HMS perspektiv Ledelse i endring Ledelse og økonomi Kurset er på totalt 80 timer, og gjennomføres som kveldsundervisning fordelt over 20 kvelder.   Ta gjerne kontakt for en uformell prat om kurset med Kompetanserådgiver Oscar Lindø, tlf 47451828 eller send en mail til: oscar.lindo@aof.no    Se utdrag fra en av våre forelesninger om relasjonsledelse her:  [-]
Les mer
3 dager 14 795 kr
Har du som leder tillit blant dine ansatte? Få praktiske verktøy i hvordan du kan inspirere og motivere dine ansatte og samtidig redusere fravær. [+]
På arbeidsplasser rundt om i verden ser vi økte prestasjons krav for den enkelte ansatte og som oftest med færre og færre ressurser og med mindre tid tilgjengelig. Denne trenden er kanskje en av hoved årsakene til at vi ser fler og fler ansatte, på alle nivåer, oppleve stress og/eller viser tydelige tegn til stress.. Kravet om å produsere mer med mindre betyr også at organisasjonens ledere har mindre tid til å lede imens omgivelsene de leder blir mer og mer komplekse, med fler og fler krav og med mer og mer informasjon som de må håndtere. I dette økende og krevende miljø er det et behov for mer selvledelse på alle nivåer. Også hvor det kulturelt finnes en tradisjon for mindre selvledelse, er det en klar trend hvor ansatte forventes å prestere mer på egen hånd og hvor de skal ta ansvar for sine handlinger når det gjelder sikkerhet og kvalitet uten å miste fokus på prestasjon (produktivitet). Tradisjonell selvledelse har fokusert på de ansatte og ikke så mye på ledere og det synes å være en overbevisning om at ledere automatisk leder seg selv.Allikevel, når vi ser på hva selvledelse handler om, finnes det klare indikasjoner som sier at hvis ledere og ansatte hadde fått riktig trening og myndighet til å handle, hadde de kunnet oppnå mye mer. Med andre ord, ved å begynne med å sikre at organisasjonens ledere er selv ledende, skaper vi rollemodeller for resten av organisasjonen og bygger en kultur som støtter denne typen av atferd, til fordel for den enkelte og organisasjonen. Med å ha mennesker som er selv ledende, tillater det organisasjonen å: Skape en stimulerende og motiverende arbeidsmiljø Redusere stress og utmattelse Forsikre seg mot menneskelige faktorer som kan skade sikkerheten, kvaliteten og prestasjonen Utvikle fleksible holdninger og tankesett som kan bidra til innovasjon og utvikling Beholde ansatte og redusere fravær Bygge Prestasjon uten å miste Sikkerhet og Kvalitet av syne Å lede for å inspirere - selvledelse, bygger på metoder som kan støtte en sådan prosess. Basert på vitenskapelige beviste teorier og metoder kommer denne 3-dagers workshopen lære deltakerne hvordan: Forstå egen personlighet i forhold til prestasjon, sikkerhet og kvalitet Motivere seg selv til prestasjon, sikkerhet og kvalitet Kunne måle egen motivasjonsnivå Forstå egen persepsjon og filter Kunne snakke til sine overordnede (SPEAK UP) Utfordre seg selv til fortsatt utvikling og vekst Kunne lære underordnade om hvordan de kan bli selv ledende  PSQ International tror på interaktive møter hvor deltakernes engasjement og deltakelse er nøkkelen til suksess. Det betyr at workshopen er opplevelses basert hvor deltakerne bygger reelle ferdigheter som varer. [-]
Les mer
3 måneder
Et lederutviklingsprogram hvor vi med coaching setter fokus på nå tid og fremtid, ser løsniger og muligheter. Du har ressursene til å bli det det ønsker. [+]
Lederutvikling med Coaching Ønsker du: å utvikle deg som leder? å få ting til å skje? å bli tydeligere og lettere kunne sette grenser? å styrke dine kommunikasjonsferdigheter? å fokusere på det som motiverer og inspirerer? å være en dyktig og trygg leder i omstillingstider? å unngå at press blir negativt stress? å finne en sunn balanse mellom jobb og privatliv? Coaching setter fokus på nåtid og fremtid.Coaching er løsnings- og mulighetsorientert.Coaching har som grunntanke at det er deg selv som har ressursene.Coaching hjelper deg til å aktivisere og oppdage alle dine muligheter.Coaching gir deg nye handlemåter og bidrar til at du utnytter ditt fulle potensial For at du skal oppnå et godt resultat setter coachingprogrammet fokus på: Hva ønsker du som leder og hvordan ønsker du å være leder? Hvordan setter du smarte mål? Hvordan komme fra ord til handling? Hvordan kartlegge nå situasjonen? Hvordan gjøre det lettere å ta vare på og styrke positivt tanke- eller atferdsmønster? Hva er din jobbmotivasjon? Hvordan klare å se tingene fra flere hold? Hvordan finne og ta valg ut fra dine grunnleggende verdier? Hvordan gjøre det lettere å skape forandring? Hvordan kommunisere hensiktsmessig og effektivt? Hvordan finner du riktig fokus? Hvordan styrke evnen til å være løsningsorientert? Hvordan styrke evnen til å lede andre mennesker? Hvordan styre din tid på en hensiktsmessig og sunn måte? Form:En- til-en coaching med gode spørsmål, øvelser og oppgaver i mellom.Varighet: 6 x av ca 1,5 time over ca 3-6 mnd.Ved behov: telefon- og mail kontakt mellom hver time.For mer informasjon kontakt oss på mail    Referanse: Leder coaching hos CoachTeam har gitt meg ett skikkelig løft som leder! Ikke hadde jeg trodd at noen samtaler med en Coach skulle kunne gi sånne resultater. Så raskt. Samtalene har alle vært meget inspirerende. Utfordrende og inspirerende. Jeg har blitt bedre kjent med meg selv – og mine styrker og svakheter. Jeg har blitt introdusert for teknikker som har hjulpet meg til å endre fokus. Til å løfte blikket. Og jeg har fått ristet av meg unødvendig usikkerhet. Etter endt prosess sitter jeg igjen med en større selvinnsikt og trygghet. Ikke bare som leder, men også som kollega, far og ektemann.Erik Tveit, Drilling Superintendent, AGR Petroleum Services AS   [-]
Les mer
Oslo 2 dager 9 500 kr
26 Sep
20 Nov
En vellykket endring kjennetegnes av innovasjon, smarte valg og godt samarbeid - og at den blir gjennomført. I dette kurset vil du lære deg å lede effektive og bærekrafti... [+]
  Kursinnhold Som leder skal du ta initiativ til og lede endringer. En god endringsleder må være i stand til å gjennomføre gode analyser og bruke endringsverktøy på en fornuftig måte. Du må også kunne tilpasse atferden din til endringsoppgaven. Endringer vil ha konsekvenser for hver enkelt medarbeider, team og grupper. Rutiner, prosedyrer og kultur blir også påvirket. I kurset tar vi opp hvordan slike forhold kan kartlegges og håndteres av virksomheten. Kurset passer for: Ledere og mellomledere som vil lære seg metoder og verktøy for å kunne gjennomføre endringer effektiv og bærekraftig, enten de berører medarbeidere og eller hele forretningen. Endringsagenter og pådrivere som er involvert i endringsprosesser, og som trenger inspirasjon og faglig grunnlag, i tillegg til opplæring og trening i metoder og verktøy.   Etter kurset vil du ha økt din kunnskap og kompetanse innen: Rollen som endringsagent og pådriver – atferd og kompetanse Rammeverk for endring Analyse av endringsbehov Kartlegging av endringssituasjonen Design av endringsprogram Verktøy og virkemidler i endringsprosessen Kommunikasjon og samhandling Gevinstrealisering, suksessfaktorer og fallgruver Vi sikrer gode forhold for læring og overføring av kunnskap ved å: presentere og reflektere over rammeverk og metoder vise fram eksempler fra vellykkede endringsprosesser dele erfaringer og jobbe sammen i grupper trener sammen på endringsmetodikk og verktøy samt løse en case Vi anbefaler at du har noe forkunnskap om eller erfaring fra endring, enten som deltaker eller som leder. Som kursdeltaker får du størst utbytte av å bidra aktivt i dialog og gruppearbeid. [-]
Les mer
3 dager 16 600 kr
Sertifiseringskurs i 4mat prosessverktøy med preferansetest, hjernemodusindikator , internasjonalt anerkjent prosessverktøy for Ledelse, team- og organisasjonsutviklin..... [+]
Ledelse, team- og organisasjonsutvikling. I enhver organisasjon er utvikling og læring, basert på god og effektiv kommunikasjon, viktig for den generelle motivasjon, trivsel og arbeidsglede. Også fastholdelse og tiltrekning av kompetente og dyktige medarbeidere er sterkt påvirket av disse elementene. Styrk trivsel og arbeidsgledeInnsikt i 4MATs læringsstiler skaper en felles referanseramme, et utgangspunkt som skaper grobunn for mer dynamikk og romslighet i utvikling, læringssituasjoner og kommunikasjon. Skap bedre resultaterLæring, utvikling og kommunikasjon som springer ut av forståelse for hverandres forskjelligheter, gjensidig respekt og konstruktiv dialog – styrker både samarbeidet, virksomhetens generelle image/tiltrekningskraft – og dermed også resultater. Operasjonelt og skalerbart4MAT kan introduseres i organisasjonen som en felles forståelsesramme i forhold til utvikling generelt sett, eller som et spesifikt verktøy i forbindelse med et utvalgt område, f.eks.: Ledelse, salg og service, kommunikasjon, samarbeid m.v. 4MAT™ metoden er utviklet av Dr. Bernice McCarthy i 1979, og etter det kontinuerlig videreutviklet. Det er en prosessmodell for å sikre utvikling, samhandling og kommunikasjon på en måte som: -      forankrer ny kunnskap til tilhørere-      sørger for relevant informasjon og kunnskap-      utvikler lederskapsstrategier-      tilbyr mulighet for øving-      tillater en kreativ adopsjon av det som er lært- 4MAT™ er en internasjonalt anerkjent prosessmodell som anvendes i hele verden av personer og virksomheter som arbeider profesjonelt med utdanning, undervisning og ulike typer av formidling, veiledning og coaching. I kurset vil du få anledning til å bruke 4MAT™ Lærestilsindikator (LTM) og Hjernemodusindikator (HMI) for å bli bedre kjent med egen lærestil og tilnærming til nye kunnskaper. Med 4MAT™-metoden i ryggsekken vil ledere og team arbeide strukturert med å forbedre og utvikle en rekke områder, så som:Læring – verktøy for å utløse kraftige potensialer, hos medarbeidere og ledere i virksomhetenKommunikasjon – verktøy til samtale, formidling og undervisningLedelse – verktøy og metode for den daglige ledelse, personalutvikling og rekrutteringService – 4MAT™ organiserer service og sikrer den rette kvalitet Vi har alle våre preferanser, helt ned til hvordan vi lærer nye ting. Å forstå vår foretrukne lærestil og vår måte å samhandle med omverden – er sentralt i det å være et effektivt teammedlem.Teammedlemmer har behov for å forstå, ikke bare sine egne preferanser for hvordan de forstår, lærer og kommuniserer, men også hva slags stil som når fram til andre teammedlemmer eller samarbeidspartnere. 4MAT MTD er en internasjonalt anerkjent utdanning. Du får med 4MAT MTD innsikt i læringsstiler, hjernens innflytelse på menneskers måte å oppfatte og behandle kunnskap på, og innsikt i en helt unik undervisningsmodell som gjør det mulig å engasjere og motivere alle mennesker likeverdigEtter sertifisering får du rett til å anvende 4MAT Lærestilsindikator og Hjernemodusindikator i egen eller andres virksomhet. Som deltaker mottar du etter endt kurs sertifikat ”Certified 4MAT MTD”.Konseptet inkluderer blant annet: kartleggingsindikatorer for lærestil, lederstil, kommunikasjonsstil og undervisningsstil verktøy for planlegging og gjennomføring av undervisning og teamutvikling hjelpemidler til å gjennomføre bevisstgjørings- og endringsprosesser kurs som støtte til ulike utviklings- og omstillingsprosesser Sertifisering som ”Certified 4MAT MTD” gir deg mange muligheter! CoachTeam er lisensiert som 4mat trenere og anvender ofte 4mat prosessmodellen i team og lederutvikling. Den gir innsikt i læringsstiler, hjernens innflytelse på menneskers måte å oppfatte og behandle kunnskap på, og innsikt i en helt unik pedagogisk modell som gjør det mulig å engasjere og motivere alle typer likeverdig i samtaler, i møter, i veiledning, i trening eller undervisning. [-]
Les mer
Oslo 12 dager 55 000 kr
01 Nov
14 Sep
Coachutdanning i samarbeid med Universitetet i Agder,godkjent av Den Norske CoachForening, følger Norsk Bransjestandard for coaching samt American Board of NLP (ABNLP) [+]
Nivå C på vår leder- og coachutdanning arrangeres i samarbeid med Universitetet i Agder og gir deg 15 studiepoeng. Nivå C består av 3 fysiske moduler samt onlinemoduler og webinarer.  Hovedfokus er modellering og beste praksis, i tillegg verdicoaching og verdibasert coaching og lederskap. Studieemnet gir deg både 15 studiepoeng i Kreativ ledelse og coaching nivå B samt internasjonal sertifisering som NLP Master Practitioner fra CoachTeam  Dette trinnet bygger videre på Nivå A Kreativ Ledelse og Coaching  – NLP Business Practitioner. Du får videre fordypning og utvidet fagstoff som bidrar til en helhetsforståelse og som forsterker effekten i anvendelsen av de ulike coaching verktøyene, herunder NLP og Neuro Semantikk modellene. Du vil også lære en rekke nye teknikker og modeller som utvider verktøykassen din, og som du umiddelbart kan ta i bruk enten for egen utvikling, som leder, coach og konsulent eller andre roller som er viktig for deg. Coachutdanningen er godkjent av Den Norske CoachForening (DNCF) og følger Norsk Bransjestandard for Coaching .   Hovedmålene: Lære deg enda flere coachingverktøy og modeller Forsterke forståelsen for struktur kontra innhold Øke din kompetanse i kommunikasjon, salg og forhandling Lære deg modeller for å sette mål, evaluere underveis og å nå dem Synliggjøre forskjelligheter mellom mennesker og hvordan disse kan brukes på en positiv måte Utvide spillerommet for å være mer kreativ i din kommunikasjonsform Øke din kunnskap om kartlegging og behandling av struktur og mønstre i modelleringsoppgaven Gi deg innsikt i egne verdier og forstå viktigheten av dem Vise deg hvordan de systemiske prinsippene påvirker dynamikken i team Lære deg å lage gode strategier for egne handlinger Passer for deg som Ønsker en fordypning av Nivå 1 og vil ha flere verktøy og modeller Ønsker å bli fasilitator, konsulent, coach enten internt i bedriften eller i selvstendig virksomhet Ønsker å utvikle en coachende lederstil Liker å jobbe prosessuelt med mennesker Vil bruke coachingverktøyene i det praktiske liv Trigges av å se coaching i et businessperspektiv [-]
Les mer
Verdiforankret lederutvikling [+]
Hva er god ledelse? Dyktige ledere balanserer utvikling og drift av virksomheten gjennom godt samarbeid med medarbeidere, styret og lederteamene. De har et tydelig eksternt fokus på kommunikasjon med marked, kunder og samarbeidspartnere, og de tilpasser og fornyer virksomheten i takt med endringer, trender og konkurranse. De har et klart internt fokus med forståelse for hvordan de skal engasjere og involvere organisasjonen gjennom visjon, verdier, mål, roller, ansvar og delegering for å sikre leveranser, produktivitet og kapasitetsforbedring. Dyktige ledere inspirerer medarbeidere til å utvikle seg, levere og strekke seg lenger. Dette er utfordrende oppgaver. Lederteamene er nøkkelen. I teamet og i den enkelte ligger både mulighetene, styrkene og begrensningene. Lederteamene preger og bygger kulturen med verdier og drivkrefter som styrer utviklingen i bedriften. I dag må lederteamene legge vekt på å være transparente og etterleve etiske regler og krav til compliance. De er mye mer synlige for omgivelsene og for medarbeiderne enn tidligere, og det de foretar seg leses av alle. Lederteamene må i enda større grad enn tidligere representere et mangfold med ulike perspektiv og styrker, som reflekterer omverden. Ledere må åpne opp for medarbeiderinvolvering og engasjement gjennom tillit og ekte samarbeid i mye større skala enn tidligere for å oppnå resultater, utvikle og transformere virksomheten. I dagens organisasjoner har medarbeidere høy kompetanse, ofte på områder som bedriftsledere mangler, de har andre perspektiv, andre og raskere måter å kommunisere på og andre holdninger til det å dele kompetanse med kollegaer internt og eksternt. Ledere har en uttalt forståelse for at mangfold er lønnsomt. Når lederteamet er funksjonsdyktig, er dynamikken positiv og friksjonen er konstruktiv. Det oppstår ofte for mye friksjon, dårlig kommunikasjon og samarbeid. Ledere har ikke tilstrekkelig trening i å akseptere og integrere forskjeller, og de mangler kompetanse og verktøy til å bygge funksjonsdyktige team.     Tjenester og bistand Assessment av lederteam og ledergrupper med utvelgelse eller utvikling som formål Management review med fokus på mål- og resultatoppnåelse, kapasitetsutvikling, etterlevelse av verdier og corporate governence Verdikartlegging og analyse i lederteam og individuelt Lederutviklingsprosesser med lederteam, med utvikling av lederkultur og verdier, relasjoner, kommunikasjon og samarbeid   Individuell lederveiledning og coaching Mentorprogram Omstillinger og endringsledelse Kriseledelse Konfliktløsning og konfliktforebygging Lederrekruttering   Utviklingsprosesser og program tilpasset organisasjonens behov   Forkunnskaper: Vi tar utgangspunkt i ledernes utfordringer, nåsituasjon, ambisjoner og mål. [-]
Les mer
3 dager 1 500 kr
Dette er et testkurs i kompetanse [+]
I dette kurset får du testet din kompetanse [-]
Les mer
14 timer 9 900 kr
Operativ ledelse har nøkkelrolle mellom ledelse og arbeidstakere i å sikre at HMS‐systemene fungerer. [+]
Operativ ledelse har nøkkelrolle mellom ledelse og arbeidstakere i å sikre at HMS‐systemene fungerer.Formann eller Bas har en nøkkelrolle i styring og kommunikasjon mellom arbeids‐ takere og ledelse, og sikre at HMS‐systemene fungerer effektivtJo mer bevisst en arbeidsleder er på HMS, desto bedre er sikkerhetsklimaet. Lederinvolvering og arenaer for problemløsning er de mest effektive faktorene for å oppnå god sikkerhet på byggeplasser Veiledning av arbeidsledere i å inkludere sikkerhet i møter med arbeidstakerne, hadde en betydelig positiv og varig effekt på sikkerhetsnivået. God lederstil, effektiv håndhevelse, og god kommunikasjon mellom arbeidstakere og formenn, hadde sammenheng med omfanget av farlige handlinger og ulykker. Vi har utviklet et kurs spesialtilpasset denne målgruppe. Vi har lagt opp til korte undervisnings intervaller med refleksjonsoppgaver i mellomperioden.  Dette inkluderer en time individuell samtale med profesjonell ledercoach. Kursets gjennomføres som 4 x 3,5 timer med en kursdag i uken fra 8 -11.30. Tema er bla. Meg som leder, Hva vil det si? Hva forventer jeg av meg selv? Hva er mine mål som leder? Meg i forhold til ansatte Meg i forhold til bedriften Motivasjon, meg og mine medarbeidere Kommunikasjon Hvordan bygge en god sikkerhetskultur Mitt ansvar vedr HMS/KS Gjennomgang av relevant lovverk. [-]
Les mer
Nettkurs 1 år
Utdanning for deg som jobber eller ønsker å jobbe som mellomleder. Vi gir deg god innsikt innen relasjonsledelse, målrettet prosjektstyring, ledelse, økonomi og markedsfø... [+]
Praktisk ledelse gir 30 studiepoeng.  Opptakskrav:  Opptaksgrunnlaget er fagbrev som salgsmedarbeider fra videregående skole.  Realkompetansevurdering Søkere som ikke tilfredsstiller opptakskravene kan søke opptak på grunnlag av realkompetansevurdering. En realkompetansevurdering bygger på dokumentert arbeidserfaring, utdanning, kurs, organisasjonserfaring og annen informasjon som søker mener er relevant. Søkeren må ha minimum tre års relevant arbeidserfaring hvor direkte personalansvar for minimum 2 medarbeidere kan dokumenteres. 1 år kan dekkes gjennom utdanning, kurs eller frivillig arbeid. Søkeren må være 23 år eller eldre. Hvis du ønsker å søke om støtte fra Lånekassen, vær oppmerksom på at du må velge «Treider fagskoler – nettbasert» som lærested.  [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert
Bedriftsintern lederutvikling som hjelper organisasjonen til å levere på et høyere nivå [+]
Hvorfor og hvordan skreddersy din egen trening? Spar tid og invester med stor value-return. Skreddersy bedriftens egen intern lederutvikling ved å velge fra 150+ moduler i Dale Carnegies data-base. Treningen kan skaleres internasjonalt til over 90 ulike land. Takket være Dale Carnegies ISO-sertifisering kan du være sikker på at denne treningen leveres på eksakt samme kvalitet, hvor som helst i hele verden.   Læring gjennom erfaring   Det som gjør Dale Carnegies treningsfilosofi unikt er at deltakerne er minst 80% av tiden i aktivitet. Dine ledere vil derfor lære gjennom erfaring og du kan se på treningen som et "testlaboratorie". Å trene på kommunikasjonsmodeller, lederskapsstrukturer og utvikle dine leders talenter gir raskere utvikling. Noe som sparer deg tid og penger.   Ta kontakt i dag for å få en telefon-konsultasjon [-]
Les mer
Bedriftsintern 20 timer
Vi utvikler trygge ledere som leder og motiverer sine medarbeidere på en positiv og effektiv måte. [+]
Briga AS tilbyr kursinstruktører med bred kompetanse og erfaring i kursledelse og opplæring. Vi har mange års erfaring med arbeid innenfor de fagområdene vi tilbyr kurs i, og får gode tilbakemeldinger fra våre kursdeltakere.   Hva får du? Bevisstgjøring rundt krav og forventninger fra ledelse og kollegaer Større trygghet i lederrollen Økt bevissthet på egne styrker og muligheter   Hvem er kurset for? Dette kurset er for ledere i førstelinjen, som ikke har formalkompetanse eller mye ledererfaring fra tidligere. Vi tar utgangspunkt i bedriftens egne verdier og mål og i ledernes daglige utfordringer.   Aktuelle tema Bevisstgjøring på krav og forventninger fra ledelse og kollegaer i ny rolle som leder Relasjons- og verdibasert ledelse i praksis Egen lederstil - styrker og utfordringer – bli bedre kjent med deg selv Holdninger og atferd Tydelighet og klart språk Tilbakemeldinger Vanskelige samtaler og konflikthåndtering Medarbeidersamtaler Møteledelse Stressmestring Se sine medarbeideres ressurser og kompetanse Oppfølging av sykemeldinger    Organisering og gjennomføring Kurset skreddersys til bedriftens behov og rutiner, og har en prosessorientert tilnærming. Vi tar opp generelle temaer og temaer som den enkelte leder, gruppe eller bedrifthar behov for. Vi tar utgangspunkt i bedriftens egne verdier og mål samt i ledernes daglige utfordringer. Kurset gjennomføres som heldagskurs etterfulgt av et avtalt antall kortere samlinger. Kurstemaer velges etter en kartleggingssamtale med bedriften.    Arbeidsmåter Korte forelesninger Erfaringsdeling Gruppeoppgaver og individuelt arbeid Trening og oppgaver mellom samlingene Mulighet for individuell coaching mellom samlingene [-]
Les mer
Oslo Stavanger Og 1 annet sted 2 dager 8 900 kr
21 Oct
23 Oct
28 Oct
Bli en bedre leder! Praktisk og lærerikt grunnkurs for deg som er ny eller selvlært i lederrollen. [+]
Ny som leder Å være leder byr på mange spennende oppgaver og utfordringer. En av de meste krevende er kanskje å lede andre mot felles mål som gir bedriften de ønskede resultater? Da er det viktig å ha og kunne utøve relasjonell kompetanse - og det betyr gjerne å bevege seg litt ut av egen komfortsone. Å håndtere praktiske og virkningsfulle teknikker i slike situasjoner er avgjørende for et godt resultat.     På kurset får du kunnskap om hvordan du Møter forventningspresset i rollen som leder Takler overgangen fra kompis en dag til sjef den neste Utvikler menneskekunnskap for bedre å forstå deg selv og andre Får fram det beste i medarbeiderne dine ved å inspirere og motivere Praktiserer konstruktiv kommunikasjon Gir konstruktive og virkningsfulle tilbakemeldinger Håndterer atferd og gryende konflikter som ikke fremmer et godt og produktivt arbeidsmiljø Mestrer usunt stress Hvem passer kurset for Kurset passer spesielt godt for førstegangsledere og mellomledere, men alle som har ansvar for å få fram det beste i hver enkelt medarbeider kan ha utbytte av å oppfriske kunnskap og få ny inspirasjon.Målet med kurset Å inspirere deltakerne til relasjonelt mot: Sette mål og stille krav. Inspirere og støtte. Gripe fatt i for dårlig utført arbeid og atferd som ikke fremmer godt arbeidsmiljø. Å få kunnskap om og innblikk i virkningsfulle teknikker om selvledelse; mestre forventninger og stress, samt bruk av konstruktiv kommunikasjon i ulike situasjoner når du skal motivere, gi tilbakemeldinger og håndtere konflikter.      Varighet 2 dagerAnnen viktig informasjon Alle kursdeltakerne får boka Ny som leder, skrevet av Mona Evjen. Boka er en praktisk håndbok som kan brukes som et oppslagsverk i hverdagen.       Skreddersydd kurs etter deres ønske? Vi tilbyr også lederkurs med skreddersøm for din virksomhet. Er dere flere fra samme bedrift/organisasjon som har bedhov for kurs kan kan det lønne seg å gjennomføre kurset som bedriftsinternt kurs. Ta kontakt med oss for forslag og et godt tilbud.     Kursleder Mona Evjen er utdannet sosiolog og har lang erfaring som personal- og organisasjonssjef. De 7 siste årene har hun jobbet som kursleder, inspirerende coach, veileder i medarbeiderskap og Goal Mapping Practioner gjennom sitt firma Comona. Hun er forfatter av boka Ny som leder som også brukes på kurset.Mona er en sterkt engasjert kursleder og foredragsholder. Et engasjement som tydelig smitter over på kursdeltakerne.Velkommen til positive og lærerike kursdager!       [-]
Les mer
Oslo Sola Og 1 annet sted 2 dager 8 900 kr
21 Oct
23 Oct
28 Oct
Kurset har fokus på de utfordringer som møter deg som er ny som leder, og vi gir deg kunnskap og verktøy for at du skal lykkes. [+]
Kurs ny som leder Oslo:  Som leder skal du balansere motstridende interesser. Fra medarbeider til leder. Kurset har fokus på de utfordringer som møter deg som er ny som leder, og vi gir deg kunnskap og verktøy for at du skal lykkes. Å være ny som leder betyr ofte å være mellomleder, og det medfører gjerne at du skal lede tidligere kollegaer. Forventningspresset er stort både ovenfra og nedenfra, og noen ganger vil du oppleve å være mellom barken og veden! Ved å delta på kurset får du innblikk i hvordan bruke praktiske og virkningsfulle teknikker, i situasjoner som er avgjørende for et godt resultat. På kurset ny som leder får du innblikk i hvordan du: Møter forventningspresset i rollen som leder, og takler overgangen fra kompis til sjef. • Utvikler menneskekunnskap for bedre å forstå deg selv og andre. • Får fram det beste i medarbeiderne dine ved å inspirere og motivere. • Praktiserer konstruktiv kommunikasjon og gir gode og virkningsfulle tilbakemeldinger. • Håndterer atferd og gryende konflikter, og fremmer et godt og produktivt arbeidsmiljø. • Mestrer usunt stress. Kommentarer fra kursdeltakere: Veldig kjekt, informativt og interessant kurs! Engasjerende kursleder som er god til å holde oppmerksomheten. Veldig bra, konkret og enkelt forklart. Meget dyktig kursleder.   Hvem passer kurset for: Kurset passer spesielt godt for førstegangsledere og mellomledere.  Kurset passer også for deg som har vært leder en stund, og som ønsker en faglig oppdatering om lederrollen. I begge tilfeller vil du få med deg masse ny inspirasjon som leder. 2 dager Dag 1: kl 10.00 – 16.00Dag 2: kl 09.00 – 15.00 Mona Evjen Mona har mangeårig kunnskap og erfaring som personal- og organisasjonssjef. Mona har hatt kurs for nye ledere i mange år og får svært gode tilbakemeldinger; Mona er rolig og behagelig, kunnskapsrik, flink og motiverende, humor og glimt i øyet. [-]
Les mer
3 dager 16 900 kr
Situasjonsbestemt Ledelse II - SLII® er verdens mest underviste ledelsesmodell. Det er basert på en modell som lærer en å bruke den riktige ledelsesstilen i forhold t... [+]
    The SLII Experience bruker nyskapende teknikker som gjør at en lærer seg SLII raskere, dypere og mer effektivt. I dette programmet vil du lære deg et nytt språk for ditt lederskap som vil hjelpe deg å øke kvaliteten og kvantiteten på de samtalene som du har med dine medarbeidere, øke utviklingen og ytelsen deres samt gjøre dem mer selvstendige. Å bli en Situasjonsbestemt Leder vil gjøre deg til en god samarbeidspartner til dem du ledere samt å gi dem det de trenger.   Læringsmål Diagnostisere utviklingsnivåene hos dine medarbeidere for å kunne velge riktig lederstil Øke frekvensen og kvaliteten på samtaler om ytelse og utvikling Lage en kommunikasjonsmodell for alle nivåer i virksomheten for å støtte opp om endringer og forflytte seg mot en organisasjon som yter maksimalt Bli dyktig på å sette mål, coache, evaluere prestasjon, aktiv lytting, tilbakemeldinger, problemløsning og knytte mål til handlingsplaner. Øke individuell og organisatorisk ansvarlighet ved å knytte mål og målsetninger til en handlingsplan Målgruppe Personer i lederroller som ønsker å øke sin effektivitet Daglige ledere Mellomledere [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.