Salg
Du har valgt: Forhandlinger og forhandlingsteknikk
Nullstill
Filter
Ferdig

-

8 treff i Forhandlinger og forhandlingsteknikk

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato


Bedriftsintern
"Konstruktive forhandlinger" gjør deg til en bedre forhandler! Bedre forberedelser, bedre struktur, bedre kommunikasjon og bedre tillit gir bedre avtaler! [+]
 Siv. øk. Birger Landmark har siden 1992 drevet firma Involvèr!, med opplæring i personlig kommunikasjon. Han har siden 1990 forelest på ulike høyskoler, og har i mange år vært ansatt som høyskolelektor II ved Handelshøyskolen BI. "Læring er endring av atferd" er slagordet til Birger Landmark, og kurset "Konstruktive forhandlinger" er praktisk og matnyttig for deltakerne. Hver kursdag forhandler deltakerne, og får tilbakemelding på egen atferd. Innhold: -       Hvordan bli flinkere til å forhandle? -       Suksesskriterier for forhandlinger -       Alternativer til å forhandle -       Ulike typer forhandlinger -       Forberedelser til forhandlinger -       Sjekkliste til forberedelser -       Forhandlingsmøtets faser og oppgaver -       Roller og oppgaver i forhandlingene -       2 kommunikasjonsmodeller -       Behandle motstand, kritikk, innvendinger -       Avslutning i forhandlinger -       Praktisk forhandlingsøvelse med videoopptak og/eller tilbakemelding. Bransjenøytrale cases -       Individuell handlingsplan og handlingsplan for organisasjon/bedrift: Dette skal jeg/vi gjøre for å bli enda bedre til å forhandle: [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag
Bedriften ønsker mest mulig gevinst og inntekter og oppnår målene gjennom sine ansatte. Mange er flinke til å forhandle med kunder og leverandører - poenget er at al... [+]
Har du tenkt over at de fleste i bedriften forhandler hver dag, internt og eksternt med kunder/samarbeidspartnere? Kontrakter, avtaler, spørsmål om ferie, lønn, budsjetter, med mer? Kjennetegnet ved en forhandling kan illustreres ved at partene sier: "Gi meg noe av hva jeg vil ha, så vil jeg gi deg noe av hva du vil ha". Større bevissthet på hva som egentlig skjer kan gi bedre resultater! Hvordan forberede seg best mulig?  Kurset består av: Forhandlingsteori med spesiell fokus på forberedelsene Minst 2 praktiske øvelser med tilbakemeldinger • Hvorfor forhandle? • Hvordan bli bedre på å forhandle? • Eksempler på ulike forhandlingstyper og personligheter• Når forhandler du og hvordan? • Egne erfaringer fra hva som virket bra og ikke? • Deltagerne blir delt inn i team og får utdelt et case• Basis teori og noen praktiske teknikker   Deltagerne tar med seg hjem: Nye erfaringer Hefte fra kurset Mulighet for rådgivning og oppfølging i etterkant av kurset  [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 1 dag
Bli med på trening i grupper der dere forhandler i ulike team. Få nye erfaringer og bli med på å skape kreative løsninger! Er du HR-leder, faglig leder, prosjektlede... [+]
Hva om bedriftens ledergruppe sammen deltok i forberedelser til forhandlinger om temaer dere ikke har samarbeidet om tidligere? Se for deg at lederne blir delt i mindre grupper for å finne forhandlingstekniske løsninger og resultater. Hvordan jobber dere sammen når dere møter på forhandlingsutfordringene? Deltagerne får erfare hvordan det er å jobbe sammen med ulike personligheter i grupper under forberedelser til og utførelse av forhandlinger. Avhengig av hvem du som kunde er kan et typisk case ta deg med til forhandlingsmøter med tyske produsenter og leverandører til nabokrangel om fjerning av busker på eiendomsgrensen og til lønnsforhandlinger med dine ansatte.     Når har du bruk for forhandlingskunnskap i ditt daglige virke?   Hvorfor er det viktig å kunne skille mellom de ulike forhandlingsfasene?  Hva er det mest viktige foran en forhandlingsprosess?  Hva slags forhandlingsstil har du?  Praktiske forhandlingsøvelser med tilbakemeldinger Målet er at du får et mer spisset forhold til forhandlinger og at du har blitt kjent med noen nyttige teknikker du kan bruke uavhengig av hva du jobber med.  Vi veksler mellom dialog, teori, eksempler og praktiske teamøvelser. Vi avslutter med å oppsummere.   Du som kunde har stor innflytelse i hva du ønsker mest vektlagt under et slikt kurs, varighet og sted. Du har mulighet for en oppfølging i etterkant for å høre hvordan det har gått og hvordan ulike teknikker eventuelt har blitt brukt i praksis, eventuelt med fokus på forbedringspotensiale. Ledergruppen får med fra kurset: - Hefte  - Mulighet for oppfølging, sparring og rådgivning     [-]
Les mer
Drammen 7 timer 3 500 kr
02 May
Blir du frustrert av endeløse diskusjoner og ønsker deg et konkret verktøy for å løse slike? På dette kurset lærer du og får trene på effektiv forhandling som gi... [+]
Ønsker du å bli bedre på store og små forhandlinger? Blir du frustrert av endeløse diskusjoner og ønsker deg et konkret verktøy for å løse slike? På kurset lærer du og får trene på effektiv forhandling som gir deg mulige veier ut av endeløse diskusjoner og konflikter. Og hvem vet, kanskje sluttresultatet til og med blir bedre? Nytte av forhandlingsferdigheter: Du kan tilrettelegge for vinn-vinn-løsninger Du kan frigjøre energi hos andre og deg selv Du kan håndtere konflikter og finne gode løsninger Kurset inngår i en portefølje av korte, praktisk orientere og treningsrettede kurs for de viktigste lederferdighetene.  Kursene gjennomføres jevnlig, og du kan velge tema og tidspunkt som passer for deg. På dette kurset får du trene på konkret forhandlingsprosess basert på verktøy hentet fra et rammeverk med nøkkelfaktorer for kommunikasjon og utvikling, definert i kommunikologi. Forhandlingsprosessen og verktøyene kan du anvende i store og små forhandlingssituasjoner, konfliktforebygging og konflikthåndtering på arbeidsplassen. Er du nysgjerrig på hva disse enkle, konkrete verktøyene er? Her kan du finne et eksempel. Kurset er relatert til kurset Lederens viktigste verktøykasse:Nøkler for ledere. Ønsker du kurset gjennomført som et bedriftsinternt kurs hos dere? Kontakt oss Kursledere med erfaring og engasjement XLOs instruktørteam har solid kunnskap og erfaring og brenner for å dele den med deg. Kursinstruktør(er) for dette kurset annonseres senest 4 uker før kursstart. Tom Isaksen har bred akademisk utdanning og er MBA. Han har variert ledererfaring, blant annet som HR-ansvarlig i et selskap med 1 500 ansatte. Totalt har han over 25 års erfaring innen områder som; endringsledelse, kompetanseutvikling, innovasjon, forretningsutvikling, markedsføring og salg. 5 års internasjonal erfaring.  Har trent/coachet over 2 500 mennesker innen: endringsledelse, målstyring, kommunikasjon og salg. Monika L. Eknes er utdannet doktor ingeniør fra NTNU og sivilingeniør fra NTH. Hun har mer enn 25 års erfaring, blant annet som forsker, prosjektleder og leder innen privat og offentlig sektor. Siden 2011 har hun arbeidet med entreprenørskap. Hun har vært med på å starte flere selskaper og arbeider med utvikling av produkter, prosesser og organisasjoner. Monika er medforfatter av boken «GPS for endringsledelse» utgitt på Fagbokforlaget i 2016. Per Ellev Tomasgård er utdannet dataingeniør.  Han har 30 års erfaring, hovedsaklig fra IT-bransjen, som softwareutvikler, databasedesigner, gründer, rådgiver, foreleser, leder og selger.   Han har jobbet mye med relasjonen menneske, organisasjon og IT-teknologi og fasilitering av arbeidsprosesser.  Han er også meditasjonslærer og har i de siste årene jobbet med å forene business med menneskelighet, og har utviklet kurset «Business og kjærlighet» som også holdes hos XLO. Beate Lofseik er utdannet innen internasjonale forhold i USA og har jobbet i ulike kommunikasjons-, rådgiver- og lederroller. Erfaringene spenner bredt fra IR- og presseansvarlig i et børsnotert selskap, strategirådgiver og leder innen digital utvikling, oppbygging og ledelse av kompetanseprogram i et konsulentselskap samt organisasjonsutvikling. Hun har lang og bred erfaring som kursholder. Alle har en tilleggsutdanning i kommunikologi og er sertifisert på advanced level. Meld deg på under, via mail: info@xlo.academy eller telefon: 481 28 046. Meld deg på tidlig og få rabattEarly bird til 2. mars: kr. 2.800,-Ordinær pris (påmelding fra 3. mars): kr. 3.500,- Flere enn 2  deltakere fra samme bedrift? Ta kontakt for en hyggelig rabatt. Påmeldingsfrist: tirsdag 25. april Minimum antall deltakere: 6Maksimum antall deltakere: 16 Muligheter Dette kurset inngår i en serie av kurs som er bygget rundt et rammeverk for kommunikasjon og utvikling. Her får du tilgang til effektive og anvendelige verktøy som gjør jobbhverdagen enklere: Lederens viktigste verktøykasse: Nøkler for ledere Møteledelse: Effektiv samhandling Presentasjonsteknikk: Presentèr som TED Tilbakemeldinger - på en ålreit måte  Business og kjærlighet Salg: Slik vinner du salgene Mer om XLO Change Academy Vår visjon: Kompetanse og bevissthet for en bedre verden Hva kjennetegner en bedre verden – for enkeltmennesker, organisasjoner og samfunn?Viktige stikkord for oss er aksept, åpenhet, innsikt, helhetsperspektiv, trygghet, frihet og tillit. XLO Change Academy AS engasjerer kursholdere innenfor ulike temaer med fellesnevner kommunikasjon, utvikling og endring. Alle kursholderne har spesialkompetanse innenfor kommunikasjon og utviklingsprosesser i tillegg til fagkompetanse og lang erfaring på sine områder. Mer om XLO Change Academy [-]
Les mer
Stavanger 1 dag 2 500 kr
09 May
06 Jun
07 Sep
Mer verdi for kunden er mer verdi for oss! Fokuser på å ta ut potensiale i økt salg og bedre betingelser og gi deg og ditt team et skikkelig løft både på ferdighete... [+]
Mer verdi for kunden er mer verdi for oss.   Hvorfor delta: Du treffer mange kolleger med samme utfordringer som deg Du vil fokusere på hva kunden ønsker å kjøpe, og ikke på det du ønsker å selge. Du får AHA opplevelser om kunnskap og ferdigheter som du kanskje har glemt. Du lærer hvilke energier som fremmer Hunteren i deg. Du lærer deg tidsplanlegging for maksimal effektivitet. Du lærer hvilke kunder du skal prioritere. Du lærer om hvordan du tar kontakt med nye prospects. Du lærer hvordan du lager din personlige utviklingsplan. Du lærer om toppselgernes personlige egenskaper. Du lærer om salgsprosessens ulike faser. Du treffer mange kolleger i bransjen. Du lærer om dialog salgsmøter som kunden setter pris på. Du lærer hvordan du kan følge opp kunden uten å være masete. Du lærer to typer argumentasjon – begge gir gjennomslagskraft. Du lærer kunsten å close uten å presse kunden. Du går garantert fra denne dagen full av motivasjon og nye tips om hvordan du kan lykkes bedre i dette fasinerende faget.   Instruktør Kristoffer Omdal Som planlegger og instruktør på over 2300 kurs gjennom 25 år for landets fremste bedrifter regnes han som Norges mest erfarne instruktør.Han får solide tilbakemeldinger fra sine deltakere og de beskriver ham som dyktig, erfaren, inspirerende og humørfylt.Kristoffer er kjent for sin retoriske evne til å fange og holde på tilhørernes oppmerksomhet. På kurset tar du del i hans mangeårige erfaringer og beste tips.   Se hva tidligere deltagere har sagt: «… de har lagt grunnlaget for en varig endring av salgskulturen i Sparebanken Nordvest, slik at banken i det siste året har levert salgsresultater som kan måle seg med de beste sammenlignbare bankene i alliansen». – Sparebanken1 Nordvest “… salgsresultatet første uken etter kurset var ”all time high” med en økning på ca 10 %. Vi i Telenor sier oss veldig godt fornøyd med dette resultatet og med samarbeidet med Scan Learn …”  – Telenor   Læring skal være gøy, trygt og skje sammen med gode kolleger. Kurs hos oss garanterer deg en trygg og lærerik opplevelse med mange nye inntrykk, mye praktisk øvelse, gode tips og topp humør. Læring, trening og humør går hånd i hånd.   Praktisk gjennomføring Kurset gjennomføres både som foredrag, dialog, diskusjoner og «hva betyr dette for meg» spørsmål.   Et utrolig spennende, lønnsomt og populært kurs – vær rask og sikre din plass. Pris inkluderer lunsj,forfriskninger, kursbevis. Beløpet er fritatt for mva. [-]
Les mer
Oslo 3 timer 2 500 kr
Lurer du på hvor mye mer du kan få ut av en forhandlingssituasjon? Velkommen til halvdagskurs i Grettes lokaler på Fillipstad brygge 2 27.april 2017 kl 09.00-12.30 [+]
Splint og Grette inviterer til halvdagskurs i forhandlingsteknikk. Kurset kombinerer jus og erfaringsbasert læring med mål om å hjelpe deg til å bli en bedre forhandler.  I en verden med økende antall kontaktpunkter kreves det kunnskap og bevissthet for å bli en troverdig relasjonsbygger som evner å formidle budskap og bygge bro til samarbeidspartnere, kunder og medarbeidere. Vi i Splint og Grette mener at det verken trenger å være vanskelig eller ta veldig lang tid, men at du behøver riktig verktøy og teknikker for å lykkes.  "Statnett som oppdragsgiver er meget fornøyde med Grette og Splint sitt kursopplegg inne strategiske forhandlinger. Deres kursopplegg er unikt og praktisk orientert. Det faglige innholdet var skreddersydd for Statnett og det var lagt ned betydelig forarbeid i forkant av kursene. Kursansvarlige var fleksible og tilpasset kursene i samsvar med tilbakemeldinger. Statnett er tilfreds med samarbeidet og anbefaler Splint og Grette på det sterkeste." Uzma Sadaf Bhatti - Innkjøpsansvarlig På kurset får du:  En kort innføring i forhandlingsteori Praktisk forhandlingscase med evaluering Kort innføring i hvordan den enkeltes preferanser påvirker forhandlinger Kort innføring i de juridiske skrankene "Splint gjorde forhandlingskurset mye mer levende samtidig som det var lett å kjenne seg igjen i ulike situasjoner. Det at man hadde mulighet til å stoppe og korrigere skuespillerne underveis var veldig virkningsfullt. Anbefales på det sterkeste» Kursdeltaker   [-]
Les mer
Oslo 1 dag 6 450 kr
07 Jun
Få bedre bunnlinje med bedre forhandlingskompetanse [+]
Forhandling er en av de mest avgjørende og essensielle ferdigheter i enhver organisasjon. Investerer du i forhandlingskompetanse, vil dette få direkte resultater på bunnlinjen. Copenhagen Business School og professor Keld Jensen, har en studie av 30 000 forhandlinger som viser at de tusen største bedriftene i Norge går glipp av ca 690 milliarder kroner, nettopp på grunn av manglende forhandlingskompetanse.   Vi forhandler på jobb med våre arbeidsgivere, arbeidstakere, kolleger, kunder eller leverandører. Etter denne kursdagen har du den kunnskapen du trenger som gjør deg bedre rigget til å vinne disse forhandlingene. Kursleder Olav Johansen vil gi deg en grundig innføring i forhandlingsprosesser, ulike forhandlingslogikker, analyse- og forberedelsesfasen til gjennomføring av forhandlinger- så du blir trygg i rollen.     Slik får du de beste avtalene og kontraktene, selv i tøffe tider Slik gjør du den andre parten interessert – ved selv å være interessert i den andre Forstå suksesskriterier og typiske fallgruver i forhandlinger Hvordan mestre vanskelige forhandlingspartnere og forhandlingssitasjoner Lær hvordan lykkes i komplekse forhandlinger Plans are nothing- planning is everything   Sitat fra tidligere deltaker:"Jeg deltok på kurs i forhandlingsteknikk fra Okt. 30 til Nov. 1. Kurset for meg var svært innholdsrikt og nytting. Jeg lærte meg viktige verktøy og teknikker i målet om å bli en god forhandler. Kursleder Olav Johansen brukte en engasjerende og spørrende forelesningsteknikk som holdt meg fremoverlent og fikk meg til å ønske å lære mer om tema i fremtiden. Til daglig jobber jeg som innkjøpsleder og jeg merker allerede at jeg drar god nytte av det jeg lærte på kurset. Kurset kan anbefales på det varmeste både på grunn av solid faglig innehold og en svært god kursleder!"Joacim DubrefjordInnkjøpsleder / Purchasing ManagerNorfolier GreenTec AS   Sitat fra tidligere deltaker: "Jeg deltok på kurs i forhandlingsteknikk fra Okt. 30 til Nov. 1 Kurset for meg var svært innholdsrikt og nytting. Jeg lærte meg viktige verktøy og teknikker i målet om å bli en god forhandler. Kursleder Olav Johansen brukte en engasjerende og spørrende forelesningsteknikk som holdt meg fremoverlent og fikk meg til å ønske å lære mer om tema i fremtiden. Til daglig jobber jeg som innkjøpsleder og jeg merker allerede at jeg drar god nytte av det jeg lærte på kurset. Kurset kan anbefales på det varmeste både på grunn av solid faglig innehold og en svært god kursleder!" Joacim DubrefjordInnkjøpsleder / Purchasing ManagerNorfolier GreenTec AS   Foreleser: Olav Johansen arbeider til daglig ved institutt for ledelse og organisasjon ved Markedshøyskolen i Oslo der han underviser i HR, ledelse, salg og markedsføring. Han er også partner i Senter for erfarings basert ledelse og har tidligere 15 års variert arbeidserfaring innen HR-feltet.   NB! Som medlem i NHO får din bedrift inntil 25 % rabatt på de neste påmeldte til dette kurset   Program: Kurset varer fra kl.09.00-16.00. Det vil avvikles pauser og lunsj i løpet av dagen. Kl. 09.00: Oppstart av kurs   Fire typer forhandlinger - to grunnleggende logikker Fordelingsforhandlinger og integrasjonsforhandlinger Case/Øvelse Lunsj «MIRAKEL-metoden» for strategisk påvirkning Konflikthåndtering og kommunikasjonsteknikker i forhandlinger Case/Øvelse Kl. 16.00: Vel hjem [-]
Les mer
Oslo Bergen 13 995 kr
08 May
31 May
Få sertifisering på MBA-nivå. Sikre virksomheten de beste avtalene med vårt populære kurs og workshop i forhandlingsteknikk. [+]
Praktisk kurs som er identisk med modulen i forhandlingsteknikk som undervises i MBA programmet ved Edinburgh Business School.  Kurset er utviklet av professor Gavin Kennedy, en verdenskjent forfatter innen forhandling. Bli sertifisert i forhandlingsteknikkDu lærer hvordan du skaffer din virksomhet de beste avtalene og kontraktene.  Gjennom praktisk trening lærer du: hvordan oppnå den beste avtalen i en forhandling håndtering av konflikter og vanskelige forhandlingspartnere å lykkes i komplekse forhandlinger få de beste avtalene, selv i tøffe tider UndervisningsformKombinasjon av teori og praktisk trening. Deler av undervisningen foregår på engelsk. Du velger selv om du vil gjennomføre de praktiske øvelsene på norsk eller engelsk.  Hvem bør delta?Kurset er for alle som vil bli bedre å forhandle og skaffe seg de beste avtalene. [-]
Les mer