Akershus
Du har valgt: Asker
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
Asker 6 timer 5 950 kr
03 Dec
14 Jan
Kurset gir deltakere innsikt i hvordan tilrettelegge for en innovativ bedriftskultur og hvordan praktisk gjennomføre forretningsorienterte prosesser ved hjelp av metodikk... [+]
Kursetgir deltakere innsikt i hvordan tilrettelegge for en innovativ bedriftskultur og hvordan praktisk gjennomføre forretningsorienterte prosesser ved hjelp av metodikker som fremmer innovasjon.  Design Thinking er et nyttig verktøy for å kunne ivareta kundens behov i fremtidens verdiskaping og samfunnsutvikling.  Deltakere vil få oversikt over flere anerkjente metodikker og verktøy, hvor idé realiseres gjennom strategi og taktisk planer. Det er ikke virksomheter som innoverer, det er det mennesker som gjør. Formålet med kurset er at deltakere opparbeider seg et innovativt perspektiv for å fremme forretning- og tjenesteutvikling. Du vil;- evne å legge til rette for innovasjon i egen organisasjon - kunne ivareta kundeperspektivet i innovative prosesser- lære å generere, visualisere og presentere idéer - bli kjent med flere anerkjente verdiskapende metodikker- kunne bruke verktøy som kan hjelpe deg til gode prosesser- få inspirasjon til å lykkes med innovasjon Nye trender og ny teknologi endrer måten vi utfører vårt arbeid og driver forretning på. For å skape og tilby fremtidsrettede kundebaserte tjenester og produkter, kreves en kultur- og strategi for innovasjon. Kjennskap til drivere og hindringer for en innovativ bedriftskultur, er essensielt i utvikling- og gjennomføring av innovasjonsstrategien.  Å etterspørre og verdsette nye idéer som testes og investeres i, fremfor kun å foreta besparelser, er fundamentet for fremtidig suksess. De som klarer å tilpasse seg dagens endringstakt lykkes best. Innovasjon må trenes opp som alle andre ferdigheter. Verktøy og metoder hjelper deg godt på veien. Kursinnhold: Innovasjon; metodikker og strategi •  Hva er innovasjon, bevisstgjøring av ulike innovasjonsbegreper •  Hvordan styringsmodeller kan fremme eller hemme innovasjonsevnen til en virksomhet•  Hvordan etablere og gjennomføre en bærekraftig strategi for innovasjon•  Hvordan sikre at et reelt bruker/kundebehov løses•  Innsikt i bruk av Design Thinking•  Bli kjent med ulike modeller for verdiskaping•  Innsikt i bruk av Business Model Canvas •  Fra idé til strategi og handling•  Hvordan involvere og engasjere kolleger/medarbeidere i innovasjonsarbeid [-]
Les mer
Asker Og 2 andre steder 6 timer 5 950 kr
11 Feb
30 Apr
Kurset «Innføring i ISO 14001:2015» skal gi en innføring i terminologi og krav til å etablere og implementere et ledelsessystem for miljø. Deltakerne blir kjent med prins... [+]
Kurset «Innføring i ISO 14001:2015» skal gi en innføring i terminologi og krav til å etablere og implementere et ledelsessystem for miljø. Deltakerne blir kjent med prinsipper for miljøledelse og kravene i standarden ISO 14001:2015, samt slektskap med andre ledelsessystem-standarder. Kurset har som formål å gi deltakerne kunnskap om, og innsikt i, hva som skal til for å etablere og implementere et ledelsessystem for miljø. Deltakerne skal bli kjent med prinsipper og begrep som er vanlig å benytte i miljøledelse og arbeidet med kontinuerlig forbedring. Innføring i ISO 14001:2015 tar utgangspunkt i standardens krav og enkle kjente prinsipper for miljøledelse. Kurset vil synliggjøre hvilke muligheter som kan komme av å implementere og eventuelt sertifisere et ledelsessystem for miljø, og hvordan dette kan styrke virksomhetens økonomi og rennomme hos omgivelsene. Kurset gir en innføring i standardens kapitler og hvordan kravene i disse kan fortolkes, hvordan en planlegger og drifter et slikt system, og evaluerer prestasjoner og arbeider med forbedringer basert på systemet. Kursinnhold: Innføring i ISO 14001:2015 Termer og definisjoner Slektskap med andre ledelsessystem-standarder Organisasjonens kontekst Forstå organisasjonen og organisasjonens kontekst Bestemme omfanget av ledelsessystemet for miljø Ledelsessystemet for miljø Lederskap Planlegging Støtte Drift Evaluering av prestasjon Forbedring Suksessfaktorer [-]
Les mer
Asker 6 timer 5 950 kr
26 Nov
Kurset «Strategi- og innovasjonsverktøyet Canvas – Del 1» gir en innføring i hvordan man kan bruke enkle metoder og modeller for å sikre rett fokus i arbeidet med innovas... [+]
Kurset «Strategi- og innovasjonsverktøyet Canvas – Del 1» gir en innføring i hvordan styret og toppledelsen kan bruke Alexander Osterwalder sine enkle metoder og modeller for å sikre rett fokus i arbeidet med innovasjon, strategi- og forretningsutvikling. Kurset vil gi deg grunnlag for strategisk innovasjon og forretningsmodellering på en strukturert og visuell måte. Metoden sikrer at virksomheten, dets styre, ledelse og relevante aktører forøvrig, får et felles bilde av forretningsdynamikk, markedsmuligheter og mål. Denne enkle modellen avdekker potensiale for innovasjon, forbedringer og nyskaping i virksomheten.  Kurset er basert på Alex Osterwalder sin metode, og modell «Buisness Model Canvas» og gir en innføring i hvordan man kan strukturere og visualisere hvordan bedriften skaper verdi og tjener penger i dag. Videre hvordan man kan identifisere og validere muligheter for forbedringer og innovasjon for å skape verdi og tjene penger også i fremtiden. Vi bruker praktiske eksempler og case for å visualisere hvordan modellen kan brukes. Vi ser også på hvordan modellen kan knyttes sammen med andre verktøy for innovasjon, strategi- og forretningsutvikling og dermed hvordan man med dette verktøyet kan underlette og effektivisere dette arbeidet. Formålet med dette kurset er å gi inspirasjon og ideer til hvordan man kan bruke strategi- og innovasjonsverktøyet Canvas som verktøy for å fornye og utvikle selskapet, sikre at alle har et felles bilde av hvordan selskapet skaper lønnsomhet og verdi i dag, og hvordan dette bør se ut i fremtiden.   Kursinnhold: Strategi- og innovasjonsverktøyet Canvas – Del 1 (Forretningsmodell) Innføring av forretningsmodell som begrep og betydningen for bedriften De enkelte elementene og relasjonen mellom dem: Hvem er dine kunder? Hva er ditt verdiløftet til kundene? Gjennom hvilke kanaler når du kundene? Hvilke relasjoner skal du ha til kundene? Hvordan skal du ta betalt? Med hvilke ressurser skal du levere verdiløftet ditt? Hva må du gjøre for å levere? Hvilke partnere hjelper deg å bygge eller levere? Hva er kostnadsstrukturen din?   Canvas i forhold til andre verktøy for innovasjon, strategi- og forretningsutvikling. Viktigheten av å teste og validere forretningsmodellen Visualisering og gjennomføring av prosess og tips knyttet til bruk av modellen  [-]
Les mer
Asker 6 timer 5 950 kr
27 Nov
Kurset «Strategi- og innovasjonsverktøyet Canvas – Del 2» gir en innføring i hvordan man kan få et enkelt og visuelt bilde av hvordan virksomheten skaper verdi for kunden... [+]
Kurset «Strategi- og innovasjonsverktøyet Canvas – Del 2» gir en innføring i hvordan styret og toppledelsen kan bruke Alexander Osterwalder sin metode «Verdiløftet canvas»  for å få et enkelt og visuelt bilde av hvordan virksomheten skaper verdi for kundene i dag og hvordan den bør gjøre det i fremtiden. Kurset er en fordypning i den viktigste delen av strategi- og innovasjonsarbeidet: Hvilket problem løser virksomheten for hvilken kunde med sitt verdiløfte? Hvordan kan man gjøre dette bedre? Dette gir et viktig grunnlag for videre strategiarbeid og forretningsutvikling, samt identifiserer innovasjonsmuligheter i tillegg til å bidra til fokus i salgsarbeidet og markedskommunikasjonen.   Kurset tar utgangspunkt i Alex Oststerwalder sin modell Value Proposition Canvas og gir en innføring i hvordan man kan bruke modellen for å analysere hvilke oppgaver virksomheten hjelper kundene med i dag, utarbeide antakelser om kundens utfordringer eller bekymringer og hvordan virksomheten kan hjelpe kunden til mer effektivt å håndtere disse utfordringene eller bekymringene. I tillegg ser vi på viktigheten av å teste og validere de hypotesene og idéene man kommer frem til. Gjennom praktiske eksempler og cases visualiserer vi effektiv bruk av alle sider ved modellen. Formålet med dette kurset er å gi inspirasjon og ideer til hvordan man kan bruke Strategi- og innovasjonsverktøyet Canvas som et verktøy for å bli mer bevisst på hvordan man skaper verdi for kundene i dag, og hvordan man kan forbedre arbeidet med dette. Kursinnhold: Strategi og innovasjonsverktøyet Canvas – del 2 Innføring av forretningsmodell som begrep og betydningen for bedriften. Kundesegmentene Hvem er dine kunder? Hvilke oppgaver ønsker de å få løst? Hvilke bekymringer/problemer opplever de? Hva ønsker kundene å oppnå? Verdiløftene Hvilke produkter og tjenester leverer du? Hvordan bidrar disse til å løse kundens oppgave? Hvordan reduserer de kundens bekymringer/problemer? Hvordan bidrar virksomheten til at kunden oppnår sine mål? Verdiløftet Canvas og Forretningsmodell Canvas. Hvordan teste og validere hypoteser og ideer? Visualisering og gjennomføring av prosess og tips knyttet til bruk av modellen.  [-]
Les mer
Asker 6 timer 5 950 kr
30 Jan
03 Mar
I henhold til Arbeidsmiljøloven og andre gjeldende forskrifter stilles det krav til HMS-opplæring for både arbeidsgiver selv og andre funksjoner i bedriften. Kurset «HMS ... [+]
I henhold til Arbeidsmiljøloven og andre gjeldende forskrifter stilles det krav til HMS-opplæring for både arbeidsgiver selv og andre funksjoner i bedriften. Kurset «HMS for ledere» gir den nødvendige innføringen i relevante HMS-lover og forskrifter, samt i å kunne etablere et godt og velfungerende internkontrollsystem for den enkelte virksomhet. Kurset «HMS for ledere» gir en innføring i de viktigste elementer som man må ha fokus på for å kunne etablere et godt og velfungerende Internkontrollsystem. Kursleder tar oss også med inn i det praktiske HMS-arbeidet, som bl. a. vil forebygge uønskede hendelser, oppnå et godt arbeidsmiljø, lavt sykefravær, høy sikkerhet, og minimale utslipp.  «HMS for ledere» tar utgangspunkt i norsk lovgivning knyttet til HMS. Kurset gir også en grundig innføring i det praktiske HMS-arbeidet som arbeidsgiver og ansatte skal prioritere. Kurset gir videre flere eksempler på godt og dårlig arbeid på HMS-området. Kurset vil bidra til å sikre arbeidstakerne større trygghet mot fysiske og psykiske skadevirkninger, og gi grunnlag for at arbeidsgiver og arbeidstakerne i virksomheten selv kan ivareta og utvikle sitt arbeidsmiljø, samt å bidra til et inkluderende arbeidsliv.  Kurset «HMS for ledere» har som formål å gi deltakerne en oversikt over de mange krav som gjelder, og råd om hvordan man kan etablere et godt og velfungerende internkontrollsystem. Formålet med kurset er også og gi råd som kan påvirke virksomhetens HMS-kultur, og derved øke sjansen for å nå virksomhetens HMS-mål.  Kursinnhold:  HMS for ledere Relevante lover Internkontrollforskriften Forskrift for utførelse av arbeid Krav til dokumentasjon Relevante HMS-mål for virksomheten Kartlegging av farer og problemer Vurdering av risiko Håndtering av avvik Sikker Jobb Analyse Holdninger og adferd Hvorfor tar vi «innersvinger» Tapsårsaksmodellen Vår HMS-kultur Observasjonsteknikk Praktiske HMS-samtaler [-]
Les mer
Asker 6 timer 5 950 kr
04 Dec
14 Jan
Kurset gir deltakere innsikt i hvordan du lykkes med en endringsprosess. Uansett type endring eller omstilling, må du som leder mestre situasjonen og motivere medarbeide... [+]
Kurset gir deg innsikt i hvordan du lykkes med en endringsprosess. Uansett type endring, må du som leder mestre situasjonen og motivere medarbeidere til å bli med på prosessen. Kurset gir deg kompetanse slik at du kan håndtere motstand på en konstruktiv måte og fremstå som en målrettet, troverdig og ansvarlig leder i endringer og omstillinger. Råd basert på erfaringer og konkrete verktøy vil være til praktisk hjelp for deg i fremtiden.  Organisasjoner må endre seg. En velfungerende endringsprosess er verdiskapende og lønnsomt for bedriften. Endringsprosesser erfares ofte som energitappende og kostbare. Det å planlegge og gjennomføre en vellykket endringsprosess krever kunnskap og innsikt i de ulike faser av prosessen. Forståelse av den menneskelige siden av endringsledelse med forventet adferd og motstand er essensielt for å kunne lede og lykkes. Praktisk endringsledelse gir deg innsikt i hvordan du kan lede effektive endringsprosesser, slik at du unngår tap av motivasjon og produktivitet underveis. Formålet med kurset er at deltakere skal kunne; - identifisere og forstå underliggende årsaker til motstand- motivere medarbeidere til å bli med på endringer- planlegge en endrings- omstillingsprosess- fremstå som troverdig og ansvarlig leder- lykkes med endringer og omstillinger Kursinnhold: Endringsledelse, utfordringer og muligheter• Involveringsbehov avhengig av ulike typer endringer• Forståelse av autopilotagering ved bruk av modeller• Effektiv ledelse av den menneskelige siden, identifisere motstand som venn eller fiende • Tydeliggjøre endringsbehov med begrunnelse og målsetninger• Klar og god kommunikasjon i endringsprosesser • Skape eierskap, involvering av ledere og/eller endringsagenter• Alle faktorer som må hensyntas ved planlegging av endringsprosesser • Håndtering av manglende forståelse, bevisstgjøring av ulike typer av motstandsadferd • Påvirke ansattes perspektiv gjennom endringsdialog• Være forberedt på det uventede [-]
Les mer
Asker 6 timer 5 950 kr
26 Nov
Kurset «Strategi- og innovasjonsverktøyet Canvas – Del 1» gir en innføring i hvordan man kan bruke enkle metoder og modeller for å sikre rett fokus i arbeidet med innovas... [+]
Kurset «Strategi- og innovasjonsverktøyet Canvas – Del 1» gir en innføring i hvordan styret og toppledelsen kan bruke Alexander Osterwalder sine enkle metoder og modeller for å sikre rett fokus i arbeidet med innovasjon, strategi- og forretningsutvikling. Kurset vil gi deg grunnlag for strategisk innovasjon og forretningsmodellering på en strukturert og visuell måte. Metoden sikrer at virksomheten, dets styre, ledelse og relevante aktører forøvrig, får et felles bilde av forretningsdynamikk, markedsmuligheter og mål. Denne enkle modellen avdekker potensiale for innovasjon, forbedringer og nyskaping i virksomheten. Kurset er basert på Alex Osterwalder sin metode, og modell «Buisness Model Canvas» og gir en innføring i hvordan man kan strukturere og visualisere hvordan bedriften skaper verdi og tjener penger i dag. Videre hvordan man kan identifisere og validere muligheter for forbedringer og innovasjon for å skape verdi og tjene penger også i fremtiden. Vi bruker praktiske eksempler og case for å visualisere hvordan modellen kan brukes. Vi ser også på hvordan modellen kan knyttes sammen med andre verktøy for innovasjon, strategi- og forretningsutvikling og dermed hvordan man med dette verktøyet kan underlette og effektivisere dette arbeidet. Formålet med dette kurset er å gi inspirasjon og ideer til hvordan man kan bruke strategi- og innovasjonsverktøyet Canvas som verktøy for å fornye og utvikle selskapet, sikre at alle har et felles bilde av hvordan selskapet skaper lønnsomhet og verdi i dag, og hvordan dette bør se ut i fremtiden. Kursinnhold: Strategi- og innovasjonsverktøyet Canvas – Del 1 (Forretningsmodell) Innføring av forretningsmodell som begrep og betydningen for bedriften De enkelte elementene og relasjonen mellom dem: Hvem er dine kunder? Hva er ditt verdiløftet til kundene? Gjennom hvilke kanaler når du kundene? Hvilke relasjoner skal du ha til kundene? Hvordan skal du ta betalt? Med hvilke ressurser skal du levere verdiløftet ditt? Hva må du gjøre for å levere? Hvilke partnere hjelper deg å bygge eller levere? Hva er kostnadsstrukturen din?   Canvas i forhold til andre verktøy for innovasjon, strategi- og forretningsutvikling. Viktigheten av å teste og validere forretningsmodellen Visualisering og gjennomføring av prosess og tips knyttet til bruk av modellen.  [-]
Les mer
Nettkurs 5 timer 1 500 kr
Dette er test [+]
Dette er test [-]
Les mer
Asker 6 timer 5 950 kr
09 Mar
19 Oct
Modul 3 handler om spesielt om kvalitet og kommunikajon, avklaringer ved endringer og utfordringer, konflikthåndtering og vanskelige samtaler der ett større Case er sentr... [+]
KONSULENTAKADEMIET MODUL 3 handler om spesielt om kvalitet og kommunikajon, avklaringer ved endringer og utfordringer, konflikthåndtering og vanskelige samtaler der ett større Case er sentralt. Konsulentakademiet er et modulbasert. Du kan fritt velge å ta kun en modul eller alle, avhengig av ditt ståsted.  [-]
Les mer
Nettkurs 10 timer 1 995 kr
Videobasert grunnleggende kurs i oljehydraulikk der målet er å gi kunnskap som reduserer antall problemer og forlenger levetiden på hydrauliske komponenter. [+]
Det er et stort gap mellom mengde hydraulikk i industrien og undervisning i faget på norske skoler. Meningen med dette kurset er å gi en grunnleggende forståelse av komponenter, system og energi. Målet er at deltakeren forstår hva som skal til for å ha maskiner uten problemer og med komponenter som varer lenge. På nettsiden kan du se eksempelvideoer. www.oljehydraulikk.no [-]
Les mer
Asker 6 timer 5 950 kr
10 Feb
21 Sep
Modul 2 fokuserer på presentasjon og forhandling i konsulentroller. Hvordan ta kontakt, presentere tjenester, følge opp, forhandle i ulike situasjoner, «close»- og bekref... [+]
  Denne modulen (modul 2 av 4) fokuserer på presentasjon og forhandlinger. Dette er situasjoner du vil møte på hele tiden i rollen som konsulent og da er det viktig ha de grunnleggende prinsippene på plass. Kurset vil gi en innføring i hvordan du kontakter kunder og presenterer dine tjenester. Formålet med kurset er å få en grundig innføring i forhandlinger som prosess, med vesentlig vekt på å forstå de ulike utgangspunktene i en forhandlingssituasjon. På dette kurset arbeider du blant annet med ulike modeller og teknikker man møter og du vil lære hvordan du avdekker og forbereder deg for hersketeknikker og metoder. Du vil også få konkrete eksempler på ulike teknikker i ulike forhandlingssituasjoner. Vi har vinklet kursgjennomgangen spesielt mot konsultativ virksomhet. Etter kurset vil du være bedre rustet til å planlegge, gjennomføre, håndtere og styre forhandlinger av ulik karakter på en mer bevisst og målrettet måte. Kursinnholdet på denne dagen er: Kundekontakt og presentasjon av dine tjenester.Tilbudsutarbeidelser, formuleringer og formalia.Forberedelser før møter og før forhandlinger?Velger jeg en offensiv eller defensiv taktikk?Hvordan sikrer jeg forhandlingene mine før de trer i kraft?Vet jeg nok om meg selv og min samarbeidspartner før vi starter?Hva ønsker jeg å oppnå med forhandlingene?Hvilken taktikk har motparten valgt?Hvor mye må jeg gi fra meg i forhandlingene for å få det jeg ønsker?Hvor lenge antar jeg at forhandlingene vil pågå?Forstår jeg hva motparten ønsker å oppnå med forhandlingene?Har jeg den nødvendige kunnskapen for å løse konflikter kan oppstå? [-]
Les mer
Asker 7 timer 3 000 kr
06 Nov
Hvordan jobber de beste salgslederne med strategi, motivasjon og rapportering. [+]
Dette er et kurs om salgsledelse. Her presenterer jeg mine tanker og erfaringer som salgsleder gjennom mange år. I min jobb i Nordic Choice Hotels arbeidet jeg både operativt som salgsleder og som sentral utvikler av verktøyene som må til for å være en god salgsleder. Dette kan du høre mer om i dette kurset. Vi starter med din rolle som salgsleder, videre ser jeg på rekruttering, kompetanseutvikling, bruk av verktøy, dashboard som styringsverktøy, salgsplaner og resultatoppnåelse. Og på toppen av alt må det handle om å begeistre og motivere. Jeg har min bakgrunn fra reiseliv og handel. Gjennom 18 år har jeg vært med å bygge opp Skandinavias ledende hotellkjede Nordic Choice Hotels fra 5-170 hotell. Min erfaring er fra både salg, drift og HR både på hoteller og hovedkontor. Jeg har gått gradene fra salgssjef på lokalt hotell, til hotelldirektør. Videre til hovedkontoret som salgsdirektør for region øst, Norge og senere for Norden. Mine oppgaver som salgsdirektør var som fagansvarlig å drifte opptil 80 selgere i Norge, Sverige og Danmark på en effektiv og motiverende måte samt coache hotelldirektøren som var selgerens nærmeste leder i det daglige. Rekruttering, opplæring, strategi, operative salgsplaner, operativ salgsledelse, utvikling og oppfølging av bruk av salgsystemer, rapporteringssystemer og lignende var primæroppgavene. Videre har jeg jobbet flere år i HR med rekruttering, klimaanalyse, fadderprogram, trainee program og ikke minst oppbyggingen av kompetanseplattformen til selskapet Choice Academy som var en totalleverandør innen kompetanseutvikling. Jeg har vært Kommersiell Direktør i Alpinco som eier og driver destinasjonene Hafjell og Kvitfjell. Her har jeg hatt ansvaret for utvikling innen salg, marked og booking. Apinco er bla.a eid av Petter Stordalen som også eier Nordic Choice Hotels. Jeg har også gjennom 5 år eid og drevet 2 klesbutikker der kundegruppen var kvinner 30+. Mitt tilbud til kundene var klær, sko, vesker, smykker. Jeg har vært konsulent i eget selskap siden 2010 og jobber med kunder innen fagområdene salg, service, ledelse og HR. Jeg leverer tjenester som kurs, trening, rekruttering og forretningsutvikling. Jeg leies inn til korte og lengre oppdrag. Noen av mine kunder og referanser finner du her. Jeg har et management for hire oppdrag for Stiftelsen Risør Trebåtfestival der jeg er leid inn som festivalleder siden 2015. Arbeidet kombineres med andre oppdrag. Jeg er sertifisert coach fra Senter for Prestasjonscoaching, sertifisert bruker av Thomas International, samt sertifisert executive service coach i den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI. Jeg har hatt en rekke styreverv og satt i ulike faggrupper og kompetanseutvalg opp igjennom årene.   [-]
Les mer
Asker 6 timer 5 950 kr
13 Jan
31 Aug
Modul 1 tar spesielt for seg - og klargjører- ulike sider ved konsulentrollen for deg som er ny i en konsultativ funksjon. Hva betyr det å være konsulent? Hva er særskil... [+]
KONSULENTAKADEMIET Modul 1 tar spesielt for seg - og klargjører-  ulike sider ved konsulentrollen for deg som er ny i en konsultativ funksjon. Hva betyr det å være konsulent? Hva er særskilt ved rollen og hva må du være bevisst? Konsulentakademiet er et modulbasert. Du kan fritt velge å ta kun en modul eller alle, avhengig av ditt ståsted.  [-]
Les mer
Asker 6 timer 6 950 kr
04 Dec
04 Mar
Et søker ofte etter å få inn mer penger, gjennom å utstede nye aksjer som investorene kan kjøpe, og igjennom det da øke selskapets egenkapital. Prosessen kalles emisjon ... [+]
  Kurset «Emisjon og investorpresentasjon» tar for seg de juridiske, formelle og praktiske sidene ved emisjon. En emisjon kan kort beskrives som en utvidelse av selskapets egenkapital, hvilket da fører til en økning i selskapets aksjekapital. Et  søker ofte etter å få inn mer penger, gjennom å utstede nye aksjer som investorene kan kjøpe, og igjennom det da øke selskapets egenkapital. Prosessen skjer normalt ved at selskapets nye aksjer selges til en kombinasjon av nye og eksisterende aksjonærer til en forhåndsbestemt pris kalt emisjonskursen.Det er også ulike former for emisjon som; rettet emisjon, fortrinnsrettet emisjon og reparasjonsemisjon. Vi gjennomgår også fondsemisjoner som en del av kurset.  Vi går videre nærmere inn på de to hovedtypene av emisjoner / viktigste bakgrunnene for emisjoner; Vekstemisjon og Kriseemisjon. Vi vil også komme innom sider ved emisjonsprosesser som er spesielt viktige i forhold til børsnoterte selskaper.Videre tar kurset for seg tegningsinnbydelser, oversikten over informasjonen knyttet til verdipapirer, og hvilke krav som settes til disse. I tillegg lærer du om hvordan du kan hente inn mer kapital ved å benytte ulike måter for å presentere prosjektet / selskapet for investorer.Formålet med kurset er: at deltakerne skal bli godt kjent med de viktigste forhold og regler knyttet til praktiske emisjonsprosesser.  Kursinnhold; Emisjon og investorpresentasjon Begreper, definisjoner og forklaringerEmisjoner i AksjeselskaperEmisjoner i Allmennaksjeselskaper som ikke er børsnoterteEmisjoner i børsnoterte selskaperNytegning av aksjer - nyemisjonFondsemisjonRettede emisjonerEmisjonsforberedelserGjennomføringen av emisjonenFormelle forhold og dokumenterUgyldighet av emisjonTegningsinnbydelser i praksisInvestorpresentasjonForretningsplan, strategisk planNøkkeltall og fremtidsutsikterForventninger og krav ifm informasjon i presentasjoner [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.