Personlig utvikling
Kommunikasjon
Du har valgt: Sør-Trøndelag
Nullstill
Filter
Ferdig

-

1 dag
Bli god til å presentere, fremføre og formidle og finn talekunstens hemmeligheter. Formidlig og presentasjonscoaching er en måte å bli god på. [+]
Kommunikasjon og presentasjonscoaching -  Formidling og fremføring få hjelp med personlig veiledning    Hvor dyktig ønsker du å bli til å formidle? Det er ingen kunst å være middelmådig. Det krever ikke noe særlig å dra gjennom noen plansjer og håpe at publikum unnlater å sovne etter første setning. Om du ønsker å bryte din middelmådige vane i forhold til det å formidle, må du begynne med slutten. Du må svare på spørsmålet: Hvor dyktig ønsker du å bli? Dette får du:En hel dag hvor du og ditt budskap er i fokus. En unik dag  med konkret og personlig veiledning hvor vi fokuserer på: ditt buskap og din personlige formidling tekst, diksjon, stemme og pust kroppsspråk, energi og tilstedeværelse bruk av audiovisuelle hjelpemidler skriftlig tilbakemelding i etterkant Utbytte: Du vil mestre enkle og gode teknikker som du allerede tar i bruk  i løpet av dagen.Du vil få frem en form og en personlig stil som gjør deg til en dyktig og overbevisende talerBevisstgjøring av deg selv i rollen som formidlerBevisstgjøring av personlige egenskaper og utfordringer – vaner og uvaner   [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 299 kr
Lær å unngå misforståelser gjennom presis kommunikasjon på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
Du lærer teknikker som gjør at du snakker bedre med andre – og forstår andre mer. Du får råd og veiledning om hva som skal til for å ha en god dialog. Du får oppgaver som hjelper deg til å kommunisere bedre. Kurset passer for deg som er leder, mellomleder, jobber med salg, kommunikasjon eller andre kunderelatert kontakt. Passer for deg som vil bli bedre til å snakke med samarbeidspartnere og kolleger. Innhold Du lærer å unngå misforståelser ved å kommunisere mer presist [-]
Les mer
2 dager
Lær deg å beherske kunsten å formidle ved god struktur på det du skal si, hvordan du bruker kroppen og stemmen til å gi tyngde og troverdighet, samt å håndtere ner... [+]
Er du blant dem som gruer deg for å ta ordet, for å stå foran et publikum og holde en presentasjon eller bare si noen ord. Kan være du er ganske vant og føler du mestrer det temmelig godt, men likevel kan tenke deg å bli enda bedre. Det kan være du er redd for å glemme hva du skal si, at du frykter du ikke er interessant nok, at det du skal si ikke er bra nok, ja, at folk rett og slett kjeder seg når du snakker. Det er lov å drømme at du virkelig tar rommet med storm, at du inspirerer  der du presenterer temaet ditt på en god og strukturert måte, at du snakker tydelig og klart og har et kroppsspråk som gir deg tyngde og troverdighet og ikke minst at du har nervøsiteten under kontroll og kan bruke den energien til å gi presentasjonen en ekstra piff.  Uansett hvem du er – det er mulig å bli en knallgod formidler. Du trenger noen verktøy og trening, mye trening. I løpet av kurset vil du ha anledning til å gi en kort presentasjon der du får tilbakemelding på hva som er bra og hvor du bør jobbe for å bli bedre. Dette vil du lære: Hvordan du bygger opp et godt foredrag/presentasjon/tale -       hvordan du lager en god struktur -       hvordan du skal bygge opp innholdet -       hva som trengs for å gi deg og foredraget tyngde og troverdighet -       hvordan du skal bergta ditt publikum -       hvordan du bruker hjelpemidler Hvordan du gjennomfører en inspirerende tale/presentasjon/foredrag -       hvordan du snur nervøsiteten til noe positivt -       hvordan du mestrer tilstanden din -       hvordan du bruker stemmen -       hvordan du bruker kroppsspråket -       hvordan du kan kommunisere med publikum [-]
Les mer
Stavanger Majorstuen 2 dager 8 400 kr
09 Sep
17 Sep
29 Oct
Trenger du å bli bedre til å overbevise, lede, presentere eller selge? - ta et kurs i kommunikasjon, personlighet og kroppsspråk [+]
Kurs i kommunikasjon, personlighet og kroppsspråk   Dette er et kurs for de som ønsker vekst og bedre resultater. Du kan bli bedre til å skape gode relasjoner og få sterkere gjennomslagkraft. Du lærer å bygge tillit og utvikle ulike kommunikasjonstrategier ut fra situasjon, behov og premisser. Videre å se muligheter i enhver kommunikasjonsituasjon og ved å ta valg som påvirker resultatet. På denne måten kan du innkassere mål etter mål. Vi har i dag nok kunnskap, teknologi og systemer. Potensialet for vekst ligger i hvordan vi formidler og samhandler med våre medarbeidere, kunder og samarbeidspartnere. Ved å lære solide verktøy, teknikker og strategier innen kommunikasjon og relasjoner kan vi oppnå mer og få en bedre kvalitet på det vi gjør. Bli med på kurs i bevisstgjøring av din egen og andres personlighet og hvordan dette påvirker din kommunikasjon. Bli bedre kjent med deg selv og hvordan du virker på andre.   Dette er et viktig og spennende kurs basert på solid dokumentasjon og erfaring fra næringslivet. Det gis eksempler, case og verktøy. Kompendium er inkludert i prisen.    Å forstå og mestre ulike kommunikasjonsstrategier gir deg:   Mulighet til å forsterke det du er god på Strategier for å kompensere det du ikke er fullt så god på Bevisstgjøring på hvorfor andre kan misforstå deg Sterkere argumentasjon og gjennomslagskraft Økt troverdighet Større gjennomslagskraft Bedre førsteinntrykk Tydelighet og mindre misforståelser Mer korrekt informasjon om andre Bedre relasjon til andre   Emneoversikt, dette lærer du: Identifisere andres intensjon og motivasjon Forstå egen og andres personlighet bedre Identifisere egne og andres styrke i kommunikasjonen Legge opp hensiktsmessige kommunikasjonstrategier Bruke solide verktøy i uoversiktlige situasjoner Håndtere egne følelser og negativ energi fra andre   Varighet: 2 dager   Hvem passer kurset for:Ledere, selgere, nøkkelpersonell og alle som ønsker å forsterke sin egen kommunikasjon, oppnå mer og bruke sine sterke sider mer optimalt. Videre forstå og kommunisere bedre med andre og bli i stand til å sette sammen effektive grupper og team.   Målet med kurset er:Gi deltakerne kompetanse, verktøy, refleksjon og motivasjon til å begynne å bruke ulike kommunikasjonsstrategier ut fra situasjon og behov. Motivere deltakerne til å tolke og forstå andre mennesker bedre og se muligheter i en hver kommunikasjonsituasjon. Inspirere deltakerne til å bruke kompendiet med verktøy og teknikker slik at de erfarer konkret nytteverdi av kurset og når sine mål raskere. Sette igang en prosess i den enkelte som gjør at vedkommende kommuniserer tydeligere og får det bedre med seg selv og andre.    Effekten av kurset:  Bevisstgjøring på ulike personligheter og hvorfor de kommuniserer slik de gjør Kompetanse til å forstå intensjonen bak andres kommunikasjonVerktøy til å forstå andre bedre og få til en konstruktiv kommunikasjonForståelse av hvordan du selv kan oppfattes i ulike sammenhenger   Annen viktig informasjon:Dette er ikke et kurs hvor det foretas tester av personligheten din, men et kurs hvor du selv hovedsaklig skal reflektere og bevisstgjøres om din egen personlighet. Det er lagt opp på en solid pedagogisk måte og det forekommer ingen grad av kategorisering eller stigmatisering.   Om kursholder:Grethe Holtan som er utdannet MBM (Master of Business and Marketing) fra Handelshøyskolen BI i Oslo. Hun har jobbet i inn- og utland som leder både på strategisk og operativt nivå. Hun har jobbet for Shell International, Shell Skandinavia og Norske Shell. Hun har ledet flere kursbedrifter og er i dag forfatter, foredragsholder, kursleder, coach og daglig leder i Sinius AS. Hun har i en årrekke trent og hjulpet mange bedrifter og privatpersoner, og kan vise til svært gode referanser.    Skreddersydd kurs etter deres ønske? Er dere flere fra samme bedrift som har behov for opplæring innen Styrearbeid, kan det lønne seg å gjennomføre opplæringen som et bedriftsinternt kurs. Ta kontakt med oss for forslag og et godt tilbud.     BEGRENSET MED PLASS - MELD DEG PÅ NÅ!         [-]
Les mer
Bedriftsintern 4 timer 1 200 kr
Skreddersydd kurs/foredrag som viser kommunikasjonens mangfold og helhet. Du får nye teknikker, innsikt og kunnskap som bringer deg videre! [+]
Vinkling og varighet tilpasses ønsker og behov. Kurs og foredrag avholdes i hele landet på forespørsel.www.interflow.no Kommunikasjon er essensielt - the ground of all being!   Her blir du presentert for noe av det mangfoldet kommunikasjon består av, hvordan du kan bruke det mer hensiktsmessig, oppnå mer av det du vil, lettere få kontakt med andre, hvordan være klar, tydelig og bestemt - og hvordan omgås de som ikke er det.  Kommunikasjon er også et resultat av eget ståsted, og hvor bevisst og sortert forhold man har til fakta, bevisste og underbevisste tankestrømmer, verdier, holdning mm. Kommunikasjon er et stort tema, og som et mattestykke med mange ukjente, og presenteres derfor med bredde - fra både østlige og vestlige tilnærminger - for å forstå mangfoldet og rikdommen, og hvordan det kan brukes. Stoffet presenteres både som konkrete modeller, teknikker og fremgangsmåter - i tillegg til å invitere til ettertanke, refleksjon og innsikt. Eksempel på hva som gjennomgås på et kommunikasjonskurs: hvilke elementer og føringer du må være oppmerksom på hvilke kriterier som ligger til grunn for god kommunikasjon kommunikasjon ift samarbeid forholdet fakta, bevisste og underbevisste tanker, følelser, verdigrunnlag og handling intern og ekstern dialog hva som hindrer god kommunikasjon hjernens filtre, speiling, projisering kommunikasjon og relasjoner konflikthåndtering hvordan du møter andre/matcher gjennom ord og uttrykk, fysiologi, sanseapparat, stemmebruk, informasjonsnivå, felles opplevelse mm hvordan du i større grad kan oppnå det du vil hvordan gjennomføre 'gode' samtaler, også i vanskelige situasjoner hvordan gjenkjenne og møte manipulering og hersketeknikker hvordan ta opp vanskelige situasjoner hvordan gi konstruktiv kritikk hvordan håndtere egne følelser i en samtale  REFERANSER: Foredrag i kommunikasjon, A. Rognmo, Fylkesmannen i Finnmark:"Vi ville ha et litt annerledes foredrag om kommunikasjon og samarbeid til vår fagdag - og det fikk vi!  Innlegget ble diskutert mye i etterkant, og vil bli husket lenge. Mange gjorde seg nyttige refleksjoner som de tar med seg videre - både på jobb og i det private."    Tor S. Jacobsen, daglig leder Hansgrohe AS ang kurs, konsultasjon og coaching av ansatte:  Positiv samhandling, gode rutiner og hver enkelt medarbeiders personlige ansvar for sin egen rolle er suksesfaktorer på enhver arbeidsplass. I de tilfeller der økende oppdragsmengde forårsaker slitasje og stressrelaterte reaksjoner på ansatte vil det medføre utfordringer som tar fokus vekk fra viktige oppgaver. Liv Wassum viste en meget sterk analystisk evne og bistod oss med solid kunnskap. Med enkle teknikker og gjennom ny konkret kunnskap vi ble tilført har vi igjen fått en meget bra arbeidshverdag der vi trekker enda bedre i samme retning. Fokus på hver enkelt medarbeiders ansvar og plikt for å ta grep om egen rolle i gruppen stod sentralt, og hennes faglig sterke budskap korrigerte både holdninger og humør hos samtlige. Effekten av samtalene hun gjennomførte med ansatte samt dagskurs Wassum avholdt for oss har økt vår produktivitet vesentlig. Skuldrene til hver enkelt medarbeider er tilbake på et sunt nivå, utsagn og råd fra henne har satt preg på vår hverdag. Jeg vil på det sterkeste anbefale å benytte de tjenester Liv Wassum tilbyr for å få positivt påfyll og for å skape en ny giv på arbeidsplassen".     [-]
Les mer
3 timer
Føler du deg litt utilpass, sjenert når du er sammen med andre mennesker i stor selskap med mange ukjente? [+]
  Er du lidenskapelig opptatt av å samle frimerker eller kan sitte lenge og fordype deg i et fag? Enkelte vil påstå at du er en nerd.  Du  gruer deg til å gå i selskaper. Du vet ikke hva du skal si i forsamlinger.  Du er litt sjenert.  Du synes kanskje at det er vanskelig å finne et samtaleemne når du treffer andre mennesker. Du sier ofte nei takk til en fest. Du føler deg litt utilpass. Du trenger litt mer tid til å bli kjent med folk for å begynne å prate. Du finner en stille plass i kantina på jobben for å sitte for deg selv. Du er misunnelig på de som alltid er selskapets midtpunkt og som alle vil snakke med.   Kjenner du deg igjen i noe av dette?   Jeg har selv slitt med dette lenge. Jeg har jobbet som lege og truffet mange mennesker i forskjellige livssituasjoner.  Jeg studerte østlig filosofi og coaching som gav meg bedre innsikt i hvordan vi fungerer som mennesker og i relasjoner med andre. Ved å jobbe bevisst med dette, prate med andre mennesker har jeg  lært forskjellige teknikker. Gjennom dette  har jeg funnet en måte å være tryggere på meg selv, som gjør det lettere for meg å kommunisere med andre mennesker.Nå vil jeg gjerne dele min kunnskap og erfaring med deg som fortsatt har disse utfordringene.    Jeg vil dele med deg:   Hvordan være trygg på deg selv når du treffer nye mennesker. Lære deg enkle triks og teknikker for å finne et samtale emne og starte en samtale med fremmede mennesker. Hvordan bygger du  nettverk og hvorfor trenger du det? Hvordan tiltrekker du andre mennesker? "Si fra". Hva sier du og hvordan sier du det. Flere lure triks.   Kursleder: Larisa Schløsser-Møller   DNCF sertifisert coach Har utdannelse og 10 års erfaring som lege 18 år erfaring som NLP coach Akupunktør/refleksoterapeut Blogger Larisa.no/blogg Les mer:  Larisa.no. Facebok: @larisacoaching Lidenskapelig kurs- og foredragsholder   Meld deg på   Kurset kan holdes på andre tidspunkter og i andre byer. Passer bra som internt kurs i bedrifter. Ta kontakt for mer informasjon.   [-]
Les mer
Oslo 2 dager 9 500 kr
04 Sep
Grafisk fasilitering er helt overordnet håndtegnede presentasjoner som kombinerer ord og bilder. På kursene i grafisk fasilitering lærer du tegneteknikker og visualiserin... [+]
Kursbeskrivelse    Tegn enkle symboler og ikoner og skap bedre kommunikasjon! Alle kan lære å tegne og bruke det som et praktisk verktøy på arbeidsplassen. Vil du kunne tegne det du eller andre tenker og sier? Mangler du et verktøy til å gjøre komplekse problemstillinger forståelige? Ønsker du å kunne se det store bilde til møter og i prosjekter? Vil du formidle kreativt og gjøre det lett tilgjengelig? Grafisk fasilitering er både et prosessledelses- og et kommunikasjonsverktøy med mange bruksmuligheter. Det er en metode til å skape overblikk og struktur som involverer deltakerne - uansett om det er et møte med kollegaene, lengrevarende organisatoriske prosesser med mange deltakere, undervisning til både barn og voksne, coaching, salgsmøter eller når du selv har bruk for å visualisere det du tenker. HVA Kombinasjon av ord og ikoner Håndtegnet Prosessverktøy Kommunikasjonsverktøy Undervisningsverktøy Formidlingsverktøy HVORFOR Det blir klarere hva som blir sagt når det blir illustrert Det skaper fokus Det skaper eierskap Det er involverende Det skaper overblikk Det øker konsentrasjonen Det hjelper de involverte aktører å huske prosessen, og hva som har blitt besluttet HVEM Møteledere Prosjektansatte og ledere Prosessledere og fasilitatorer Foredragsholdere og andre formidlere Undervisere Coacher, veiledere, rådgivere og psykologer Andre som arbeider med kommunikasjon og dialog med mennesker Kursinnhold Dag 1 På grafisk fasilitering dag 1 vil du bli introdusert til grafisk fasilitering som metode og bruksmuligheter. Du vil lære basis tegneteknikker og få viten om hvordan du bruker grafiske elementer. Vi arbeider med det mest elementære i grafisk fasilitering. Introduksjon til grafisk fasilitering: Hva betyr det? Hvor kommer det fra? Hvilke retninger finnes? Når kan det brukes? Basis tegneteknikker:Hvordan tegne helt enkle former og figurer? VIP-ikoner:Hvordan tegne mennesker, kommunikasjon, kontekst og prosess? Utvikling av ikonbibliotek(10 stk):Du tegner og øver deg på å tegne 10 ikoner som kan relateres til ditt arbeid 8 basis elementer:De åtte elementer som brukes i grafisk fasiltering Visuelle guidelines på stort format:Hvordan disponere plassen på en flipover eller annet papir i stort format? Dag 2 På Grafisk fasilitering dag 2 lærer du å bruke grafiske verktøy i ‘real time’. Vi arbeider på at du raskt og lett kan tegne mens andre snakker. Vi finpusser og videreutvikler verktøyene du fikk på grafisk fasilitering I for å gjøre visualiseringer til et tidsbesparende og energigivende verktøy i din hverdag. Basis tegneteknikk IIDu lærer flere ikoner og teknikker slik at du kan tegne raskt Videreutvikling av ikonbibliotek(25 stk)Du øver deg på og utvider ditt ikonbibliotek med 15 ikoner Grafisk recording Du lærer og øver deg på å lage grafiske recordinger/referater. Du tegner mens du lytter Visuelle templates Hvordan tegne og bruke visuelle templates? Integrering av grafisk fasilitering i egen jobb Hvordan kan du konkret bruke grafisk fasilitering i ditt arbeid? [-]
Les mer
1 dag
For alle som formidler informasjon. For ledere, lærere og grundere. Inspirer, engasjer og skap entusiasme rundt din ide. [+]
Synes du at dere bruker mye tid for å oppklare og rydde opp i misforståelser? Synes du at misforståelser ødelegger for arbeidsmiljøet og effektivt arbeid? Vil du lære å gi inspirerende taler og presentasjoner rett "to the point" og treffe riktig motivasjonspunkt? Ser du at noen kjeder seg når du holder et kurs eller foredrag? Det finnes ikke misforståelser - kun forskjellige oppfatning. Vi har forskjellige forståelse, oppfatning av samme situasjon basert på kunnskaper, erfaring og personlige egenskaper. Vi har forskjellige måte å ta imot og formidle informasjon på. Du vil lære: 4 forskjellige måter å formidle informasjon på for å skape engasjement, entusiasme i stedet for misforståelser. hvordan man lager et foredrag eller kurs slik at det blir engasjerende og spennende for alle deltagere gjennom hele kurset eller foredraget. å fascilitere et effektivt team slik at alle blir sett og bidrar til samarbeid. 4 forskjellige motivasjonskilder. 4MAT er en internasjonal anerkjent prosessmodell som anvendes i hele verden av personer og virksomheter som arbeider med: Utdanning - lage kurs, foredrag Undervisning - tilpasse materiell og engasjere til aktiv læring Formidling - taler og presentasjoner som appellerer til de fleste. Ledelsesutvikling Team- og organisasjonsutvikling Derfor passer kurset godt for deg som leder, lærer eller grunder. Kursleder: Larisa Schløsser-Møller 4MAT MTD DNCF sertifisert coach Har utdannelse og 10 års erfaring som lege 18 år erfaring som NLP coach Akupunktør/refleksoterapeut Blogger Larisa.no/blogg Les mer:  Larisa.no. Facebok: @larisacoaching Lidenskapelig kurs- og foredragsholder Stedsbeskrivelse: Trondheim og hele Norge. Varighet: 1 dag Ta kontakt for påmelding. [-]
Les mer
Nettkurs 8 150 kr
Kurset Kommunikasjon og samhandling handler om møtet mellom mennesker, uavhengig av livssituasjon, alder, språk, kultur, religion, livsførsel eller fu... [+]
Kurset Kommunikasjon og samhandling handler om møtet mellom mennesker, uavhengig av livssituasjon, alder, språk, kultur, religion, livsførsel eller funksjonsnivå. Du vil spesielt arbeide med å bli bevisst din egen væremåte og atferd overfor andre, slik at du kan ta ansvar, yte service og vise sosial kompetanse i møtet med brukere innenfor helse- og oppvekstsektoren.   Du oppnår Nivå: Videregående skole Program Kommunikasjon og samhandling for Helsearbeiderfag Vg2 - 4719E - 5185 Krav til deg   Studietid Du kan bruke inntil 2 år på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 8 150,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Bedriftsintern
Et kurs for deg som vil utvikle personlig styrke og kommunikasjonsferdigheter som er nødvendig for å håndtere viktige, nødvendige og vanskelige samtaler. Hvordan skap... [+]
Den vanskelige og nødvendige samtale «Tomrommet som oppstår når vi ikke klarer  å kommunisere, blir raskt fylt med gift tøv og misforståelser.»  C.N. Parkinson - Et kurs for deg som vil utvikle personlig styrke og kommunikasjonsferdigheter som er nødvendig for å håndtere viktige og vanskelige samtaler. Når mye står på spill, meningene er delte og følelsene begynner å bli sterke, går samtaler ofte over til å bli vanskelige. Vi kan gjøre en av tre ting når vi står overfor en viktig samtale: Vi kan unngå den Vi kan møte den og håndtere den dårlig Vi kan møte den og håndtere den bra På dette kurset vil du få verktøy og trening i å mestre viktige og vanskelige samtaler. Du vil få innblikk i enkle metoder og lære deg hvordan du håndterer vanskelige situasjoner med større personlig trygghet og styrke. Innhold Hva er en vanskelig samtale? Ditt ansvar som leder i og av vanskelige samtaler Start med hjertet Lær å se etter, kunsten å lytte Tilbakemeldinger/feedback Konfliktstiler Hvordan håndtere og tolke ulike reaksjoner fra den ansatte? Den ubehagelige beskjeden – hva gjør du når du sier til mennesker noe de ikke vil høre? Hvordan forberede deg til den vanskelige samtale? Hvordan følge opp den vanskelige samtale? LæringsmålÅ utvikle personlig styrke og kommunikasjonsferdigheter som er nødvendig for å håndtere viktige og vanskelige samtaler på en ryddig, fokusert og målrettet måte. ArbeidsmåteMiniforelesninger, øvelser, egentrening, refleksjon i grupper Kurset settes opp bedriftsinternt.  ReferanserI går hadde vi en oppsummering av lederdagene for våre 80 ledere og tibakemeldingene på dagen med Erica og den vanskelige samtale  var kun positive.Variasjonen mellom teori, egen erfaring og utprøving var flott, og gjorde at dagen ble variert.Jeg synes Erica løste oppgaven med en stor forsamling helt strålende. Dette må dere tilby til mange!Takk for innsatsen!Line Lofstad Andersen, Rektor Rygge kommune [-]
Les mer
Bedriftsintern
Ledere formidler prioriteringer, verdier og holdninger gjennom kommunikasjon og handlinger. Forholdet mellom verbale utsagn, opptreden og faktiske resultat har endret seg... [+]
Ledere formidler prioriteringer, verdier og holdninger gjennom kommunikasjon og handlinger. Forholdet mellom verbale utsagn, opptreden og faktiske resultat har endret seg. Lederes budskap påvirker aksjekursen. God konsistens i budskap og adferd skaper trygghet og troverdighet.  Feil ordvalg skaper uforutsette eller uønskede reaksjoner. Vi bruker mye tid på å tolke hverandre, og det foregår kontinuerlig. Virksomheter kjemper en kamp om å posisjonere seg, treffe markedet og målgruppene, og ikke minst gjøre det riktig. Vi er blitt mer ytre drevet fordi det vi sier blir spredd i alle kanaler i løpet av et øyeblikk, og vi blir vurdert av andre kontinuerlig. Vi tilpasser oss til det vi tror omverden vil høre. Det er ofte her vi feiler. Tvert om er det vår evne til å ha en tydelig verdiforankring i det vi formidler som gir oss troverdighet eller feller oss. Verdier representerer dypere, indre prioriteringer og er en del av personligheten til den enkelte og faktisk bedriftens kultur og «personlighet». Ordvalget reflekterer våre bevisste og ubevisste verdier og den kulturen vi representerer. Ordene kan samle grupper og folk, og ordene kan skape splittelse. Vi bistår ledere og ledergrupper i å bli bevisst hva de vil kommunisere og hvordan de gjør det, slik at de er autentiske og oppnår gode resultater, vekst og utvikling.   Tjenester og bistand Kommunikasjon, kultur og verdier Kommunikasjonsstrategi og prosesser – eksternt og internt Arbeid med å integrere virksomhetsstrategi og kommunikasjonsstrategi og prosesser Rådgivning i bygging av posisjon og omdømme forankret i bedriftens verdier, mål adferd og resultater Kommunikasjon i lederteam Individuell trening for ledere i kommunikasjon Kommunikasjon i planlegging og gjennomføring av samlinger og konferanser   Utviklingsprosesser og program tilpasset organisasjonens behov. Forkunnskaper: Vi tar utgangspunkt i ledernes utfordringer, nåsituasjon, ambisjoner og mål. [-]
Les mer
17 timer 1 990 kr
På forespørsel
Weekendkurs i hvordan skape ekte kontakt og omdanne konflikter til fredelige dialoger [+]
Kontaktskapende Kommunikasjon    Todagers kurs i hvordan skape ekte kontakt og omdanne konflikter til fredelige dialoger   Ønsker du: Å kunne skape god kontakt der alle parter blir sett og hørt? Å skape fredelige dialoger fremfor konflikter? Å få gjennomslag for dine ideer og ønsker uten kamp? Å kunne uttrykke deg på en ærlig og tydelig måte uten at det støter andre? Å møte andre helt fri for vurderinger og bedømming?   Et kurs i Kontaktskapende Kommunikasjon kan være et redskap til å skape nye veier og innsikt i din kommunikasjon med andre.   Vi vil holde fokus på: De menneskelige verdier som er grunnlaget for kommunikasjonsprosessen. Å lære nye ferdigheter i å skape kontakt i kommunikasjonen, og å håndtere konflikter. Å hilse enhver følelse velkommen, og forbinde følelser med behov. Å utvikle selvempati, og ut fra det kunne uttrykke ekte empati og ærlighet. Å fremsette anmodninger uten krav Å se konflikter som noe positivt- som en invitasjon til å finne nye kreative løsninger.   Kurset tar utgangspunkt i den amerikanske psykologen Marshall Rosenbergs Ikkevolds Kommunikasjon (IVK). Les mer på www.ivk.no.   Helgen vil være opplevelsesorientert, med minimum av teoretisk input. I stedet vil vi vektlegge praktisk trening, både i plenum, mindre grupper og individuelt. [-]
Les mer
Bedriftsintern
For å lykkes med kommunikasjon holder det ikke med språkkunnskaper og taleferdigheter. Du må også være fortrolig med kroppsspråkets styrke som virkemiddel og verktøy. [+]
For å lykkes med kommunikasjon holder det ikke med språkkunnskaper og taleferdigheter.  Du må også være fortrolig med kroppsspråkets styrke som virkemiddel og verktøy:   presentasjonsteknikker  service som en god opplevelse  kundebehandling salg forhandlinger rekruttering og intervjuteknikk medarbeidersamtaler  motivasjonssamtaler   "vanskelige" samtaler  menn og kvinners kommunikasjonsmønstre kulturforståelse: kommunikasjon på tvers av kulturer betydningen av førsteinntrykk    Live Bressendorf ble kåret til årets bedriftsinterne kursleder i 2010 av Confex Norge AS   Hvert år bruker Confex Norge AS nærmere 800 talere, og alle disse blir vurdert av Confex* deltakere.  Det er denne evalueringen som danner grunnlaget for kårinegen. Det gjorde det ekstra morsomt å motta prisen.  Juryen uttalte følgende: "Vinneren oppleves som veldig levende og involverende, sikker og troverdig med masse relevant erfaring som hun elegant benytter i sin formidling. Hun er meget erfaren og dyktig til å få dialog og aktivitet blant deltakerne.  Vi gratulerer!" Overrekkelsen fant sted under Confex Norge AS' taleraften på Grand Hotel i Oslo onsdag 9. februar 2011.     [-]
Les mer
Praktisk trening i god dialog og tydelig kommunikasjon. [+]
I denne workshopen jobber vi med deltakernes egne erfaringer ved at de deler historier hvor de har opplevd kommunikasjonen som utfordrende. Gjennom en prosess velger deltakerne de tre, fire historiene som gruppa relaterer seg mest til hvor så disse historiene gjenskapes i praksis. Målet med arbeidet er å skape handlingsalternativer til fastlåste situasjoner gjennom metoden som heter forumteater. Som deltaker kan du forvente Å være aktivt deltagende å bli utfordret bevisstgjøring av grunnleggende prinsipper i kommunikasjon erfaringsoverføring med andre deltagere få gode tips på hva du kan gjøre når du opplever kommunikasjonen vanskelig trene på mulige handlingsalternativer Antall deltakere:8 - 15Kontakt oss for mer informasjon. - - - Kulturkompaniet har fokus på praktisk trening sammen med menneskene i bedriften. Vi har spisskompetanse på de menneskelige faktorer innenfor HMS og sikkerhetsatferd, organisasjons- og bedriftskultur og kvalitetsforbedring. Vårt arbeid baserer seg på deltakermedvirkning, der kursdeltakernes egne erfaringer og synspunkter står sentralt. Siden 2004 har mer enn 45.000 mennesker vært på trening og kurs i Kulturkompaniets regi. Våre kurs skreddersys i tett samarbeid med våre kunder. Referanser: ConocoPhillips, ExxonMobil, Statoil, Avinor, Honeywell, Statnett, Aker Solutions, Helse Vest, Oslo Universitetssykehus, Politihøgskolen, BI, Veidekke, Sintef m.fl. [-]
Les mer
Mange vegrer seg for å ta de vanskelige samtalene på arbeidsplassen. Kulturkompaniet gjennomfører en engasjerende trening i trygge omgivelser, hvor den vanskelige samtale... [+]
Mange vegrer seg for å ta de vanskelige samtalene på arbeidsplassen. Det handler ofte om at vi har behov for bevisstgjøring på kommunikasjon og trening i å gjøre det. Kulturkompaniet gjennomfører en engasjerende trening i trygge omgivelser, hvor den vanskelige samtalen står på dagsorden. Brist i kommunikasjonen er i mange tilfeller en hovedårsak til lav produktivitet og dårlig trivsel på en arbeidsplass. Hvordan er ytringsklimaet på din arbeidsplass? Er det rom for gode tilbakemeldinger, motstand der det trengs og raushet til anerkjennelse og ros? Gjennom dialogteater vil Kulturkompaniets prosessledere og skuespillere sette «den vanskelige samtalen» i spill, og invitere deltakerne til å være med og diskutere hvordan kvaliteten i samtalene kan bedres. Målet med dette kurset er at deltagerne skal oppleve økt trygghet til å gå inn i vanskelige samtaler, heve kvaliteten i måtene vi kommuniserer på og med dette unngå misforståelser og usikkerhet. Antall deltakere: 12 – 50 deltagere. Størrelsen på gruppen kan variere i henhold til ønsket nivå av deltagelse og læringsutbytte. Kontakt oss for mer informasjon. - - - Kulturkompaniet har fokus på praktisk trening sammen med menneskene i bedriften. Vi har spisskompetanse på de menneskelige faktorer innenfor HMS og sikkerhetsatferd, organisasjons- og bedriftskultur og kvalitetsforbedring. Vårt arbeid baserer seg på deltakermedvirkning, der kursdeltakernes egne erfaringer og synspunkter står sentralt. Siden 2004 har mer enn 45.000 mennesker vært på trening og kurs i Kulturkompaniets regi. Våre kurs skreddersys i tett samarbeid med våre kunder. Referanser: ConocoPhillips, ExxonMobil, Statoil, Avinor, Honeywell, Statnett, Aker Solutions, Helse Vest, Oslo Universitetssykehus, Politihøgskolen, BI, Veidekke, Sintef m.fl. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.