Personlig utvikling
Du har valgt: Kommunikasjon
Nullstill
Filter
Ferdig

-

43 treff i Kommunikasjon
 

Tønsberg 2 dager 6 700 kr
05 Aug
Forebyggende kommunikasjonskurs for par som ønsker å investere i relasjonen sin. Kurset arrangeres på Quality Hotel Tønsberg. [+]
Gjør som over 500 andre av våre par-kunder, bli med på et forebyggende kommunikasjonskurs. Forskningen bak PREP viser at par som deltar på et slikt kurs har 50% større sjanse for å bli i parforholdet og være fornyød med det. Prioriter tid til bare dere to, refleksjon, gode samtaler og kunnskap om hva som gjør gode relasjoner gode. Kunnskapen som blir delt og verktøyene dere vil lære begrenser seg ikke til bare å kunne benyttes i parforholdet. Dette vil være vel så relevant for alle relasjoner dere er en del av, om det er med barn, kollegaer, eller svigermor. Kurset gjennomføres i klasseromsoppsett der dere som deltakere sitter to-og-to. Det livssynsnøytralt, fritt for gruppearbeid og deling i plenum. Dette er ikke kurset der dere skal få nye venner, derfor er både kurset og oppholdet for øvrig tilrettelagt for at dere skal ha fokus på dere selv. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 dag 1 700 kr
Nettkurset tar for seg det grunnleggende innen kommunikasjon mellom mennesker. [+]
Videre vil du som deltaker få en grundig innføring i metoder for å oppnå god kontakt og fremdrift i kontakt med dine kunder. Ved hjelp av korte videoer vil hver fase i en salgsprosess illustreres og forklares, kurset er svært praktisk og vil gi deg en bruksanvisning på hvordan du og din kunde kan få en fruktbar kommunikasjon. Fra regnskapsfører til rådgiver – de første stegene Hvordan komme i gang med rådgivning i byrået Møtet med kunden –steg for steg. Sette seg mål, behov avdekking,møte innvendinger og hvordan få progresjon i kundemøtet Kommunikasjon - kroppsspråk, evnen til å lytte, hvordan tilpasse din kommunikasjon til andre Bonusmateriell: Et kort intervju med et byrå som har lykkesmed å fokusere på rådgivning gjennom å sette kunden i fokus. Videre er det 3 praktiske rollespill på tema som hvordan avdekke kundens behov, innsalg av høyere timepris og forhold til banken.   Tusen takk til AB Regnskap og Tandem Regnskap for at de stilte opp i rollespill i salgskurset. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 6 000 kr
11 Nov
NY profilsettingsmetode som kombinerer den klassiske og intuitive forståelsen av andre mennesker - Presist, enkelt og lett å huske! [+]
Persontypemodellen four element profileTM   2 dagers Element-kurs    NY profilsettingsmetode som kombinerer den klassiske og intuitive forståelsen av andre mennesker - Presist, enkelt og lett å huske!!!! Alle mennesker har elementene ILD, VANN, JORD og LUFT i sin bevissthet i forskjellig balanse- og styrkeforhold. Dette er energier som er i vår bevissthet, og som er en del av vår personlighet og utstråling.  De fire elementene er også en av grunnene til at vi er forskjellige som mennesker, fordi hvert element uttrykker seg  på hver sin måte og bl.a. reagerer, prioriterer og kommuniserer forskjellig. Ved å forstå mer av elementene vil du også forstå deg selv og andre bedre, og dermed unngå misforståelser og ta ting personlig. Hvert element kommuniserer på sin egen måte, så det er ikke sikkert at det som en jord-person sier vil bli oppfattet riktig av en vann-person.  Ofte er det slik at vi kommuniserer på vårt/våre elementspråk til alle mennesker, men sjansen for at den vi kommuniserer med skal forstå og motta budskapet på den måte vi ønsker er ikke så stor, som når vi kommuniserer på det eller de elementspråk som den/de som vi kommuniserer med har. Det gjør at vi er med på å skape mer tillit, respekt, trygghet og åpenhet. Når du kommuniserer på det rette element-språket til de menneskene du omgås og møter på er også sjansen for å oppnå suksess mye større !!  Enten du vil gjøre suksess på jobben eller du vil gjøre suksess i privatlivet med å skape gode relasjoner til de du er glad i.  Det som er så unikt med denne persontypemodellen er at du kan lære å avlese persontypene bare ved å se på ansiktet, kroppen, bevegelse, talemåte og atferd.  Du trenger altså ikke å fylle ut noe skjema for å lære en persontype å kjenne, noe som er vanlig i de fleste profilsettingsmetodene.   På vår 2-dagers kurs lærer du: • Å forstå deg selv og andre mennesker på en enkel og intuitiv måte • Å forstå de 4 elementene og hvordan du kan kommunisere bedre og mer effektivt med andre mennesker via deres elementer • Å lese andre menneskers styrke og svakhet i ansikt, kropp, bevegelse, utstråling, tale og atferd • Å forstå hvilke jobber, avdelinger og virksomheter som passer best for deg • Å forstå hvilke personer du fungerer godt sammen med i team og team arbeid • Å bli mer fleksibel og romslig som menneske både i jobb og privat Når du først har lært dette, glemmer du det aldri !   Instruktør Tone Røysland   Sted Oslo   Når 10.-11. juni 2017 11.-12. november 2017   Pris  kr 6.000,- pr. person for privatpersoner kr 7.000,- pr. person for bedrifter Inkludert i prisen er lunch, kaffe, te og noe søtt.       For mer informasjon se:  www.fourelementprofile.no Du kan også ta direkte kontakt med Tone Røysland på telefon 90085026 eller e-mail: info@toneroysland.no. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 900 kr
Har du noen gang tenkt på hva som kreves for å bli en som andre virkelig lytter til? En som klarer å påvirke og overbevise andre? [+]
En som får gjennomslag får sine tanker og ideer? Det er faktisk ikke så vanskelig, hvis du vet hvilke strenger du bør spille på. Ved å delta på dette kurset vil få bedre forståelse av hva som egentlig ligger bak kunsten om å formidle et budskap med overbevisning. Kurset er delt inn i fem deler og tar for seg utvalgte tema innen kommunikasjon mellom mennesker. Den første sekvensen går overordnet inn på hva kommunikasjon er og hvordan vi kan oppnå gode resultater ved å bli mer bevisst eget og andres språk, aktiv lytting og ikke minst kroppsspråk. De neste sekvensene tar opp mer spesifikke tema som ofte oppleves utfordrende. Disse sekvensene er korte og fokuserer på å presentere effektive metoder for bedre kommunikasjon. Målet med kurset er å forstå hvordan metodene fungerer for å kunne bruke dem i hverdagen.   •Effektiv kommunikasjon •Aktiv lytting •Kroppsspråk •Den vanskelige samtalen •Hvordan få gjennomslag for ditt budskap •Møtebooking  •Salgsretorikk •Kommunikasjonsmodeller  [-]
Les mer
1 dag
For alle som formidler informasjon. For ledere, lærere og grundere. Inspirer, engasjer og skap entusiasme rundt din ide. [+]
Synes du at dere bruker mye tid for å oppklare og rydde opp i misforståelser? Synes du at misforståelser ødelegger for arbeidsmiljøet og effektivt arbeid? Vil du lære å gi inspirerende taler og presentasjoner rett "to the point" og treffe riktig motivasjonspunkt? Ser du at noen kjeder seg når du holder et kurs eller foredrag? Det finnes ikke misforståelser - kun forskjellige oppfatning. Vi har forskjellige forståelse, oppfatning av samme situasjon basert på kunnskaper, erfaring og personlige egenskaper. Vi har forskjellige måte å ta imot og formidle informasjon på. Du vil lære: 4 forskjellige måter å formidle informasjon på for å skape engasjement, entusiasme i stedet for misforståelser. hvordan man lager et foredrag eller kurs slik at det blir engasjerende og spennende for alle deltagere gjennom hele kurset eller foredraget. å fascilitere et effektivt team slik at alle blir sett og bidrar til samarbeid. 4 forskjellige motivasjonskilder. 4MAT er en internasjonal anerkjent prosessmodell som anvendes i hele verden av personer og virksomheter som arbeider med: Utdanning - lage kurs, foredrag Undervisning - tilpasse materiell og engasjere til aktiv læring Formidling - taler og presentasjoner som appellerer til de fleste. Ledelsesutvikling Team- og organisasjonsutvikling Derfor passer kurset godt for deg som leder, lærer eller grunder. Kursleder: Larisa Schløsser-Møller 4MAT MTD DNCF sertifisert coach Har utdannelse og 10 års erfaring som lege 18 år erfaring som NLP coach Akupunktør/refleksoterapeut Blogger Larisa.no/blogg Les mer:  Larisa.no. Facebok: @larisacoaching Lidenskapelig kurs- og foredragsholder Stedsbeskrivelse: Trondheim og hele Norge. Varighet: 1 dag Ta kontakt for påmelding. [-]
Les mer
Bedriftsintern 4 timer 1 200 kr
Skreddersydd kurs/foredrag som viser kommunikasjonens mangfold og helhet. Du får nye teknikker, innsikt og kunnskap som bringer deg videre! [+]
Vinkling og varighet tilpasses ønsker og behov. Kurs og foredrag avholdes i hele landet på forespørsel.www.interflow.no Kommunikasjon er essensielt - the ground of all being!   Her blir du presentert for noe av det mangfoldet kommunikasjon består av, hvordan du kan bruke det mer hensiktsmessig, oppnå mer av det du vil, lettere få kontakt med andre, hvordan være klar, tydelig og bestemt - og hvordan omgås de som ikke er det.  Kommunikasjon er også et resultat av eget ståsted, og hvor bevisst og sortert forhold man har til fakta, bevisste og underbevisste tankestrømmer, verdier, holdning mm. Kommunikasjon er et stort tema, og som et mattestykke med mange ukjente, og presenteres derfor med bredde - fra både østlige og vestlige tilnærminger - for å forstå mangfoldet og rikdommen, og hvordan det kan brukes. Stoffet presenteres både som konkrete modeller, teknikker og fremgangsmåter - i tillegg til å invitere til ettertanke, refleksjon og innsikt. Eksempel på hva som gjennomgås på et kommunikasjonskurs: hvilke elementer og føringer du må være oppmerksom på hvilke kriterier som ligger til grunn for god kommunikasjon kommunikasjon ift samarbeid forholdet fakta, bevisste og underbevisste tanker, følelser, verdigrunnlag og handling intern og ekstern dialog hva som hindrer god kommunikasjon hjernens filtre, speiling, projisering kommunikasjon og relasjoner konflikthåndtering hvordan du møter andre/matcher gjennom ord og uttrykk, fysiologi, sanseapparat, stemmebruk, informasjonsnivå, felles opplevelse mm hvordan du i større grad kan oppnå det du vil hvordan gjennomføre 'gode' samtaler, også i vanskelige situasjoner hvordan gjenkjenne og møte manipulering og hersketeknikker hvordan ta opp vanskelige situasjoner hvordan gi konstruktiv kritikk hvordan håndtere egne følelser i en samtale  REFERANSER: Foredrag i kommunikasjon, A. Rognmo, Fylkesmannen i Finnmark:"Vi ville ha et litt annerledes foredrag om kommunikasjon og samarbeid til vår fagdag - og det fikk vi!  Innlegget ble diskutert mye i etterkant, og vil bli husket lenge. Mange gjorde seg nyttige refleksjoner som de tar med seg videre - både på jobb og i det private."    Tor S. Jacobsen, daglig leder Hansgrohe AS ang kurs, konsultasjon og coaching av ansatte:  Positiv samhandling, gode rutiner og hver enkelt medarbeiders personlige ansvar for sin egen rolle er suksesfaktorer på enhver arbeidsplass. I de tilfeller der økende oppdragsmengde forårsaker slitasje og stressrelaterte reaksjoner på ansatte vil det medføre utfordringer som tar fokus vekk fra viktige oppgaver. Liv Wassum viste en meget sterk analystisk evne og bistod oss med solid kunnskap. Med enkle teknikker og gjennom ny konkret kunnskap vi ble tilført har vi igjen fått en meget bra arbeidshverdag der vi trekker enda bedre i samme retning. Fokus på hver enkelt medarbeiders ansvar og plikt for å ta grep om egen rolle i gruppen stod sentralt, og hennes faglig sterke budskap korrigerte både holdninger og humør hos samtlige. Effekten av samtalene hun gjennomførte med ansatte samt dagskurs Wassum avholdt for oss har økt vår produktivitet vesentlig. Skuldrene til hver enkelt medarbeider er tilbake på et sunt nivå, utsagn og råd fra henne har satt preg på vår hverdag. Jeg vil på det sterkeste anbefale å benytte de tjenester Liv Wassum tilbyr for å få positivt påfyll og for å skape en ny giv på arbeidsplassen".     [-]
Les mer
Bedriftsintern
Et kurs for deg som vil utvikle personlig styrke og kommunikasjonsferdigheter som er nødvendig for å håndtere viktige, nødvendige og vanskelige samtaler. Hvordan skap... [+]
Den vanskelige og nødvendige samtale «Tomrommet som oppstår når vi ikke klarer  å kommunisere, blir raskt fylt med gift tøv og misforståelser.»  C.N. Parkinson - Et kurs for deg som vil utvikle personlig styrke og kommunikasjonsferdigheter som er nødvendig for å håndtere viktige og vanskelige samtaler. Når mye står på spill, meningene er delte og følelsene begynner å bli sterke, går samtaler ofte over til å bli vanskelige. Vi kan gjøre en av tre ting når vi står overfor en viktig samtale: Vi kan unngå den Vi kan møte den og håndtere den dårlig Vi kan møte den og håndtere den bra På dette kurset vil du få verktøy og trening i å mestre viktige og vanskelige samtaler. Du vil få innblikk i enkle metoder og lære deg hvordan du håndterer vanskelige situasjoner med større personlig trygghet og styrke. Innhold Hva er en vanskelig samtale? Ditt ansvar som leder i og av vanskelige samtaler Start med hjertet Lær å se etter, kunsten å lytte Tilbakemeldinger/feedback Konfliktstiler Hvordan håndtere og tolke ulike reaksjoner fra den ansatte? Den ubehagelige beskjeden – hva gjør du når du sier til mennesker noe de ikke vil høre? Hvordan forberede deg til den vanskelige samtale? Hvordan følge opp den vanskelige samtale? LæringsmålÅ utvikle personlig styrke og kommunikasjonsferdigheter som er nødvendig for å håndtere viktige og vanskelige samtaler på en ryddig, fokusert og målrettet måte. ArbeidsmåteMiniforelesninger, øvelser, egentrening, refleksjon i grupper Kurset settes opp bedriftsinternt.  ReferanserI går hadde vi en oppsummering av lederdagene for våre 80 ledere og tibakemeldingene på dagen med Erica og den vanskelige samtale  var kun positive.Variasjonen mellom teori, egen erfaring og utprøving var flott, og gjorde at dagen ble variert.Jeg synes Erica løste oppgaven med en stor forsamling helt strålende. Dette må dere tilby til mange!Takk for innsatsen!Line Lofstad Andersen, Rektor Rygge kommune [-]
Les mer
1 dag 4 900 kr
Ønsker du eller medarbeiderne dine bli motivert og profesjonell på sentralbord og resepsjon? Da er dette kurset noe for deg! [+]
MOTIVERT OG PROFESJONELL I FØRSTELINJEFUNKSJONEN - inkludert telefonteknikk Service og holdning - hvilket inntrykk får kundene av din bedrift? Holdning og arbeidsmiljø, hvordan påvirker det kundeservice? Lær om gode rutiner og samarbeid med andre. Lær de viktigste suksessfaktorene for god kundebehandling, med hovedvekt på telefon. Lær teknikker og bli bevisst utfordringene ved kommunikasjon ansikt til ansikt og på telefon. Lær nyttige teknikker for å takle vanskelige situasjoner og klagehåndtering. Lær å gjenkjenne manipulering og hersketeknikker og få tre konkrete råd på hvordan man møter disse. Hvorfor blir noen så gode i å kommunisere med mennesker rundt seg? DATO mandag 23. januar 2017 eller mandag 13. februar 2017 STED Oslo sentrum, Christiania Qvartalet kurssenter, Grev Wedels plass 7 PRIS kt 4 900,– inkludert lunsj og dokumentasjon     PÅMELDING til Oda Bergland på oda@kursformidling.no eller telefon 934 80 247   Kurset retter seg mot personer i førstelinjefunksjoner og som har utstrakt kontakt med kunder på telefon eller ansikt til ansikt. Personer på kundesentra, resepsjon og sentralbord er typiske deltakere på dette kurset, men det passer for alle som ønsker å perfeksjonere sin adferd i kontakt med kunder, uansett rolle. Du lærer om kommunikasjon og service,  og kurset er praktisk rettet med små teoribolker underveis. KURSET VIL FOKUSERE PÅ holdning og profil service på telefon kommunikasjon tilgjengelighet analyse av ulike kundetyper fleksibilitet empati adferdsstiler stress og håndtering av stress talemåte, ord og uttrykk   OM INSTRUKTØREN Oddvar Johnsen fra Lindorff har holdt en rekke kurs innen ledelse, service og kundebehandling, presentasjonsteknikk og forhandlingsteknikk og har selv lang erfaring i ledelse og å møte og håndtere alle typer kunder. Han har en variert utdannelsesbakgrunn innenfor relevante fag som pedagogikk og ledelse. Oddvar Johnsen får fantastiske tilbakemeldinger fra sine deltakere. I tillegg til at han er engasjerende, setter deltakerne spesielt pris på hans evne til å skape trygghet, snakke så folk forstår og sette seg inn i deltakernes virkelighet. Tilbakemeldinger fra tidligere deltakere:”Fantastisk bra, engasjerende og morsom, utrolig lærerikt, har ikke lært og ledd så mye på lenge!”, ”Lærerikt og morsomt.”, "Oddvar Johnsen var levende og inspirerende givende. Tiden gikk altfor fort", "En fabelaktig instruktør. En meget givende opplevelse", "Flink til å trekke frem de viktige punkter og problemer som gjaldt oss alle. Mange gode råd å ta med tilbake til kolleger", "Kursinstruktørens evne til å få kursdeltakere med er meget imponerende", ”Utrolig engasjert”, ”Et veldig bra kurs med motiverende og morsom innfallsvinkel til stoffet!” 'Oddvar Johnsen er inspirerende, trygg og faglig dyktig' 'Enkle og gode modeller som kan benyttes idagliglivet'.'Spesielt bra - praktiske tips'   [-]
Les mer
Drammen 1 dag 1 000 kr
19 Nov
15 Apr
Ønsker du/dere bedre kommunikasjon og stemning i familien? Og en bedre relasjon? Spillkurset Jakten på nøklene gir foreldre og ungdom verktøy for å lykkes. [+]
Ønsker du/dere bedre kommunikasjon og stemning i familien? Og en bedre relasjon? Spillkurset Jakten på nøklene gir foreldre og ungdom verktøy for å lykkes. Dere går på skattejakt sammen, oppdager nøkkelingrediensene i kommunikasjon og relasjoner – og får raskt innsikt i hva som gjør at det blir bra og hvorfor det skjærer seg noen ganger. Dere får: Økt bevissthet på hva som faktisk foregår og fleksibilitet til å velge det som passer i ulike situasjoner En nøytral arena for nye perspektiver og diskusjoner Spillkurset er lagt opp slik at hver gruppe navigerer seg frem til innsikt og forståelse gjennom varierte oppgaver, utfordringer, refleksjon og eksempler. Målet er mest mulig innsikt og læring på kortest mulig tid – og samtidig med mest mulig moro. Velkommen til en annerledes kursopplevelse! Målet med XLOs kurs og workshops for foreldre og ungdom er:Relasjoner mellom foreldre og ungdom som støtter og gir fart til ungdommens inngang til voksenlivet.   Andre kurs i denne serien Dette kurset inngår i en serie av kurs som er bygget rundt et rammeverk for kommunikasjon og utvikling. Her får du tilgang til effektive og anvendelige verktøy som gjør hverdagen enklere: Bedre på å sette grenser Jeg-et mitt - hvor ble du av i alt mylderet Lær å si fra - på en ålreit måte Nøkler for foreldre Nøkler for livsglede Tilbakemeldinger - på en ålreit måte      Mer om XLO Change Academy Vår visjon: Kompetanse og bevissthet for en bedre verden Hva kjennetegner en bedre verden – for enkeltmennesker, organisasjoner og samfunn?Viktige stikkord for oss er aksept, åpenhet, innsikt, helhetsperspektiv, trygghet, frihet og tillit. XLO Change Academy AS engasjerer kursholdere innenfor ulike temaer med fellesnevner kommunikasjon, utvikling og endring. Alle kursholderne har spesialkompetanse innenfor kommunikasjon og utviklingsprosesser i tillegg til fagkompetanse og lang erfaring på sine områder. Mer om XLO Change Academy [-]
Les mer
Nettbasert kurs 8 150 kr
Kurset Kommunikasjon og samhandling handler om møtet mellom mennesker, uavhengig av livssitua... [+]
Kurset Kommunikasjon og samhandling handler om møtet mellom mennesker, uavhengig av livssituasjon, alder, språk, kultur, religion, livsførsel eller funksjonsnivå. Du vil spesielt arbeide med å bli bevisst din egen væremåte og atferd overfor andre, slik at du kan ta ansvar, yte service og vise sosial kompetanse i møtet med brukere innenfor helse- og oppvekstsektoren.   Du oppnår Nivå: Videregående skole Program Kommunikasjon og samhandling for Helsearbeiderfag Vg2 - 4719E - 5185 Krav til deg   Studietid Du kan bruke inntil 2 år på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 8 150,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
2 dager 12 000 kr
God kommunikasjon er avgjørende for å være en god leder. TIMBR utvikler formidleren i deg! [+]
  Som leder trenger du å nå fram med dine budskap, motivere og påvirke andre TIMBR vil utvikle formidleren i dag. På dette to-dagers programmet får du trening, tydelig feedback og innføring i presentasjonsteknikker og hjelpeverktøyer til bruk i din fremtidige kommunikasjon. TIMBR vil jobbe spesielt med deg og dine konkrete utfordringer. Programmet  vil ha umiddelbar effekt og stor nytteverdi for deg som leder.   TIMBR tilbyr to dagers program med profesjonell orientering og bistand fra skuespiller Torunn Meyer. Hun har de siste 10 årene jobbet med trening av ledere på alle nivåer innen offentlig og privat sektor, og av mange politikere. Vil du vite mer om Torunn, les her: www.torunnmeyer.com   Hovedpunktene som blir gjennomgått:  Mål med presentasjon Forberedelser Nervøsitet og pust Førsteinntrykk Kroppsspråk og stemmebruk Ditt særpreg Hvordan overbevise og påvirke mottaker     Sagt av tidligere deltagere: "Meget godt innhold levert på en levende måte. Kan bare anbefale dette kurset og kursholderen uforbeoldent. Utfordrende og innsiktsfult" Telenor "Dette er praktisk læring og nyttig når jeg kommer tilbake i prosjektet " SOCO Norge AS "Et godt og solid kurs hvor hver av oss ble satt i fokus" Universitetet i Oslo [-]
Les mer
Lek deg fram til kunnskap om kommunikasjon og samarbeid [+]
  Lego benyttes som utgangspunkt for å få deltakerne til å forstå utfordringene rundt kommunikasjon og samarbeid. Basert på høy deltakerinvolvering er dette en workshop som gir stort utbytte.   På forespørsel, - kontakt oss! [-]
Les mer
Drammen 7 timer 3 500 kr
12 Oct
Synes du det er vanskelig å gi tilbakemeldinger? På dette kurset får du tilgang til enkle oppmerksomheter og verktøy som hjelper deg til å lykkes med å gi konstrukt... [+]
Synes du det er vanskelig å gi tilbakemeldinger? Gruer du deg til «vanskelige samtaler»? Ønsker du å kunne gi tilbakemeldinger som mottakeren tenker at er en gave og samtidig bidrar til bedre resultater og økt effektivitet? På dette kurset får du tilgang til enkle oppmerksomheter og verktøy som hjelper deg til å lykkes med å gi konstruktive tilbakemeldinger, hver gang. Nytte for deg: Du kan gi tilbakemeldinger som er konstruktive uten å være kritikk Du kan gi tilbakemeldinger som bidrar til forbedring og utvikling, uten å tappe mottakeren for energi og motivasjon Du skaper gode relasjoner samtidig som du bidrar til bedre resultater Du bidrar positivt til en prestasjonskultur Kurset inngår i en portefølje av korte, praktisk orientere og treningsrettede kurs for de viktigste lederferdighetene.  Kursene gjennomføres jevnlig, og du kan velge tema og tidspunkt som passer for deg.  På dette kurset får du trene på å kunne sortere fakta og tolkning og å kunne gi presise og spesifikke tilbakemelding som det er mulig for mottakeren å forholde seg til og ta stilling til.  XLOs instruktørteam har solid kunnskap og erfaring og brenner for å dele den med deg. Meld deg på via skjema på siden, mail: info@xlo.academy eller telefon: 481 28 046. Flere enn 2  deltakere fra samme bedrift? Ta kontakt for en hyggelig rabatt. Ønsker du kurset gjennomført som et bedriftsinternt kurs hos dere? Kontakt oss for tilbud. Kurset kan også holdes på engelsk.   Muligheter Dette kurset inngår i en serie av kurs som er bygget rundt et rammeverk for kommunikasjon og utvikling. Her får du tilgang til effektive og anvendelige verktøy som gjør jobbhverdagen enklere: Lederens viktigste verktøykasse: Nøkler for ledere Møteledelse: Effektiv samhandling Forhandling: Finn vinn-vinn-løsninger Presentasjonsteknikk: Presentèr som TED Tilbakemeldinger - på en ålreit måte  Business og kjærlighet Salg: Slik vinner du salgene    Mer om XLO Change Academy Vår visjon: Kompetanse og bevissthet for en bedre verden Hva kjennetegner en bedre verden – for enkeltmennesker, organisasjoner og samfunn?Viktige stikkord for oss er aksept, åpenhet, innsikt, helhetsperspektiv, trygghet, frihet og tillit. XLO Change Academy AS engasjerer kursholdere innenfor ulike temaer med fellesnevner kommunikasjon, utvikling og endring. Alle kursholderne har spesialkompetanse innenfor kommunikasjon og utviklingsprosesser i tillegg til fagkompetanse og lang erfaring på sine områder. Mer om XLO Change Academy [-]
Les mer
Drammen 6 timer 1 500 kr
17 Oct
Ønsker du konkrete verktøy for å gi barn en best mulig start i livet – og som støtter deg i foreldrerollen? Spillkurset «Jakten på nøklene» gir deg verktøy for... [+]
Ønsker du konkrete verktøy for å gi barn en best mulig start i livet – og som støtter deg i foreldrerollen? Spillkurset «Jakten på nøklene» gir deg verktøy for å lykkes i rollen som forelder. Du får verktøy for å kunne Sette trygge og tydelige grenser Oppdage og velge hva barna skal «få med i bagasjen» Ivareta barnets – og dine – grenser Skape balanse mellom å gjøre og være Oppdage når det er nyttig med helikopterperspektiv, og når det er nyttig å «zoome inn» Skape ro og god stemning i familien Du går på skattejakt, oppdager nøkkelingrediensene i kommunikasjon og relasjoner: hva som gjør at det blir bra og hvorfor det skjærer seg noen ganger. Gjennom spillkurset navigerer hver gruppe seg frem til innsikt og forståelse gjennom varierte oppgaver, utfordringer, refleksjon og eksempler. Målet er mest mulig innsikt og læring på kortest mulig tid – og samtidig med mest mulig moro. Du får: Økt bevissthet på hva som faktisk foregår i ulike situasjoner Nye perspektiver og alternativer slik at du kan velge det som passer for deg Målet med kurset er:Familierelasjoner som gir barn selvfølelse, livsglede og respekt og en best mulig start i livet. Kurset bygger på verktøy hentet fra et rammeverk med nøkkelfaktorer for kommunikasjon og utvikling, definert i kommunikologi. 4 kurskvelder á 2 timer: Tirsdager 17.10., 24.10, 31.10. og 7.11 kl 19.30 – 21.30 Velkommen til en annerledes kursopplevelse! Meld deg på under, via mail: info@xlo.academy eller telefon: 481 28 046. Få rabatt når begge foreldre deltarOrdinær pris: kr. 1.500,-. Ved påmelding av 2 foreldre samtidig: 2.000,-   Andre kurs i denne serien Dette kurset inngår i en serie av kurs som er bygget rundt et rammeverk for kommunikasjon og utvikling. Her får du tilgang til effektive og anvendelige verktøy som gjør hverdagen enklere: Bedre på å sette grenser Jeg-et mitt - hvor ble du av i alt mylderet Lær å si fra - på en ålreit måte Nøkler for familien Nøkler for livsglede Tilbakemeldinger - på en ålreit måte    Mer om XLO Change Academy Vår visjon: Kompetanse og bevissthet for en bedre verden Hva kjennetegner en bedre verden – for enkeltmennesker, organisasjoner og samfunn?Viktige stikkord for oss er aksept, åpenhet, innsikt, helhetsperspektiv, trygghet, frihet og tillit. XLO Change Academy AS engasjerer kursholdere innenfor ulike temaer med fellesnevner kommunikasjon, utvikling og endring. Alle kursholderne har spesialkompetanse innenfor kommunikasjon og utviklingsprosesser i tillegg til fagkompetanse og lang erfaring på sine områder. Mer om XLO Change Academy [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;