Alle kategorier
Du har valgt: Salg
Nullstill
Filter
Ferdig

-

20 treff i Salg
 

2 dager 15 885 kr
Strategic Selling® hjelper din organisasjon å utvikle helhetlige strategier for å vinne salgsmuligheter. Lær om effektiv bruk av analyseverktøyet Bluesheet. [+]
Kursleder Sigurd Solbu vil lede deg gjennom dette kurset. Sigurd har jobbet i B2B salg i over 35 år. De siste 24 årene som konsulent. Han har gjennomført trening for store og små selskaper over hele verden og sitter på veldig mye kompetanse og erfaring som han gjerne deler med deg. “...det beste treningsprogram på høyt nivå jeg noen gang har sett. Det er effektivt, profesjonelt, en mini-MBA i hvordan selge."  Senior Vice President, IT firma i Norge   Hva kan dette programmet hjelpe deg med ? MHI Globals Strategic Selling® hjelper organisasjoner å utvikle helhetlige strategier for å vinne salgsmuligheter. Programmet gir deltakerne en salgsprosess og handlingsplan for å lykkes med å selge løsninger som krever godkjenning fra flere beslutningstakere i kundens organisasjon. Strategic Selling® er et av de meste kjente programmer i verden idag og hjelper deltakerne til å se kundens og dennes spillere på en bedre måte.   Blue Sheet strategisk analyse Strategic Selling® gir innsyn i salgsmuligheter, dokumenterer planer ved hjelp av programmets «Blue Sheet» en strategisk analyse av kunden. Dette innebærer først og fremst å identifisere alle sentrale aktører i kundens organisasjon, forstå hver spillers grad av innflytelse og deres grunner for å kjøpe, og samtidig avdekke viktig informasjon. Selgere og organisasjonen vil være mye mer rustet til å vurdere sin konkurranseposisjon, adressere forretnings- og personlige motiver for hver beslutningstaker i kundeorganisasjonen, og differensiere din organisasjon ved å utnytte deres unike styrker. Strategic Selling® forbedrer oddsen for å vinne komplekse salgsmuligheter betraktelig. Det gir organisasjoner en felles prosess og språk for å forfølge salgsmuligheter og kriterier for tildeling av ressurser til å bestemme når man skal gå bort fra ressurskrevende avtaler med lav sannsynlighet for suksess. Nøkkelen til suksess er å lære hvordan man fokuserer tid og energi på disse mulighetene som har størst sannsynlighet for å bli lønnsomme og langsiktige kunder. Nytteverdi for deg og ditt firma Strategic Selling® kan være den riktige løsningen hvis selskapet ditt er i ferd med å: • Sikre godkjennelse fra flere beslutningstakere hos en mulig kunde. • Navigere deg gjennom kundens eller prospektets beslutningsorganisasjon. • Få bedre oversikt over status for viktige salgsmuligheter. • Allokere ressurser hensiktsmessig for store salg. • Forbedre gruppesamarbeid for å forfølge strategiske muligheter. • Forutse inntektene med større nøyaktighet. • Øke antallet salgsmuligheter i lange salgssykluser.   felles prosess og språk     Du vil arbeide med dine egne kunder og du vil få hjelp til å forstå dine komplekse kunder på en bedre måte.   [-]
Les mer
3 timer 2 500 kr
Lurer du på hvor mye mer du kan få ut av en forhandlingssituasjon? Velkommen til halvdagskurs i Grettes lokaler på Fillipstad brygge 2 27.april 2017 kl 09.00-12.30 [+]
Splint og Grette inviterer til halvdagskurs i forhandlingsteknikk. Kurset kombinerer jus og erfaringsbasert læring med mål om å hjelpe deg til å bli en bedre forhandler.  I en verden med økende antall kontaktpunkter kreves det kunnskap og bevissthet for å bli en troverdig relasjonsbygger som evner å formidle budskap og bygge bro til samarbeidspartnere, kunder og medarbeidere. Vi i Splint og Grette mener at det verken trenger å være vanskelig eller ta veldig lang tid, men at du behøver riktig verktøy og teknikker for å lykkes.  "Statnett som oppdragsgiver er meget fornøyde med Grette og Splint sitt kursopplegg inne strategiske forhandlinger. Deres kursopplegg er unikt og praktisk orientert. Det faglige innholdet var skreddersydd for Statnett og det var lagt ned betydelig forarbeid i forkant av kursene. Kursansvarlige var fleksible og tilpasset kursene i samsvar med tilbakemeldinger. Statnett er tilfreds med samarbeidet og anbefaler Splint og Grette på det sterkeste." Uzma Sadaf Bhatti - Innkjøpsansvarlig På kurset får du:  En kort innføring i forhandlingsteori Praktisk forhandlingscase med evaluering Kort innføring i hvordan den enkeltes preferanser påvirker forhandlinger Kort innføring i de juridiske skrankene "Splint gjorde forhandlingskurset mye mer levende samtidig som det var lett å kjenne seg igjen i ulike situasjoner. Det at man hadde mulighet til å stoppe og korrigere skuespillerne underveis var veldig virkningsfullt. Anbefales på det sterkeste» Kursdeltaker   [-]
Les mer
2 dager 12 500 kr
Effektive Forhandlinger gir god praktisk innsikt i forhandlingssituasjonen [+]
Kursleder Sigurd Solbu vil lede deg gjennom dette kurset. Sigurd har jobbet i B2B salg i over 35 år. De siste 24 årene som konsulent. Han har gjennomført trening i forhandlinger for store og små selskaper over hele verden og sitter på veldig mye kompetanse og erfaring som han gjerne deler med deg. Hva handler kurset om? Dette kurset gir en god praktisk innsikt, samt forståelse for egen forhandlingsadferd ved forhandlinger. Vårt forskningbaserte program er kjent for sin høye kvalitet og effektivitet. Forhandlinger er en av de fasene i innkjøpsprosessen som har mest betydning for det endelige resultatet. Måten vi gjennomfører forhandlingene på har store konsekvenser for måloppnåelsen. Kurset fokuserer på de mest kritiske elementene i forhandlingssituasjonen med fokus på egen forhandlingsatferd.  Kursinnhold  Forhandlingsstrategier  Forhandlingsmålsetting Forberedelse og planlegging Alternativstrategien Makt i forhandlinger Kjøpslåing i forhandlinger - effektive teknikker Mobilisering av forhandlingsstyrke Kommunikasjon  Konklusjon av avtalen Skitne triks-hvordan avsløre og unngå dem   Hvilken nytte vil du og din organisasjon få etter gjennomført kurs? Etter gjennomført kurs skal du ha utviklet egen evne til å analysere og strukturere en forhandlingssituasjon. Få økt forståelse for de atferdsmessige aspekter ved forhandlinger, bl.a. argumentasjon og kroppsspråk. Du vil kunne mer om hvordan du selv oppleves som forhandler og hvordan du kan bidra til å effektivisere forhandlinger. Få bedre forståelse av hvordan du kan analysere og strukturere en forhandlingssituasjon. Få økt forståelse for skitne triks og hvordan du avslører dette. Få kunnskap om makt og hvor viktig det er i forhandlinger. Få Kunnskap om forskning innen effektiv forhandling. Bli introdusert til forhandlingsverktøy som kan benyttes i forberedelsene. Få innsikt i kjøpslåingsstrategier.   Gjennomføring Kurset er praktisk rettet, og bygger i stor grad på deltakernes egne forhandlingsmønstre. Deltakeren blir analysert og evaluert under simulerte forhandlinger ved bruk av våre analyseverktøy. Hver deltaker vil bli sammenlignet med «Best Practice» innen forhandlinger.   [-]
Les mer
2 dager 15 885 kr
MHI Global Conceptual Selling® forbedrer hvordan selgere utfører sine salgsmøter med kundene, enten det dreier seg om et planlagt møte med mange deltakere eller en-ti... [+]
Hvordan Optimalisere hver eneste kundekommunikasjon Kursleder Sigurd Solbu vil lede deg gjennom dette kurset. Sigurd har jobbet i B2B salg i over 35 år. De siste 24 årene som konsulent. Han har gjennomført trening for store og små selskaper over hele verden og sitter på veldig mye kompetanse og erfaring som han gjerne deler med deg. Litt om kurset Hver interaksjon med en kunde er for viktig til å bli overlatt til tilfeldighetene. Conseptual Selling® kundefokuserte Interaksjonsprosess hjelper selgerne til å bli bedre på å forberede seg for møtet med kundene. Resultatet er målrettede møter og vinn-vinn resultat. For å opprettholde et sterkt konkurransedyktig salgsteam, må all kommunikasjon med kundene bli gjennomført for og enten flytte en salgsmulighet fremover eller forbedre relasjonen med kunden. Dette programmet forbedrer hvordan selgere utfører sine salgsmøter med kundene, enten det dreier seg om et planlagt møte med mange deltakere eller et møte en-til-en. Hver gang en selger møter en kunde er det to prosesser som skjer samtidig. Mens selger som oftest har blitt opplært til å fokusere på salgsprosessen, så er det samtidig en prosess fra kundens perspektiv en kjøpsprosess som må bli gjenkjent og forstått. Å Løse samkjøringen mellom disse to prosessene er noe av innholdet i Conceptual Selling® kundefokusert kommunikasjon . Den eneste måten å forstå hva som vil hjelpe deg å vinne, er å stille de riktige spørsmålene og lytte. Dette programmet gir selgeren en enkel, repeterbar struktur som vurderes som viktig for alle som samhandler med kunder. Hva inneholder programmet? Conceptual Selling® kundefokusert kommunikasjon støtter organisasjoner i arbeidet med å: Utføre i henhold til en plan om å være en mer kundeorientert organisasjon Differensiere ditt salgsteam i forhold til konkurrentene Profesjonalisere salgsstyrken Koble inn tverrfaglige avdelinger i din kundeoppfølgingsstrategi Eliminere ikke-produktive kundemøter Sikre at salgsmuligheter utvikler seg mot å lande ordren i hver interaksjon Styrke kunderelasjoner Hvem burde delta? Dette programmet passer bra for et medlem av teamet som jevnlig kommuniserer med kunder og prospekter. Dette kan omfatte selgere, kundeansvarlige, forretningsutvikling, salgsstøtte, ingeniører, toppledelse og kundeservice. Hvilken nytte kan du og din organisasjon få ut av dette? Hvordan din organisasjon vil ha nytte av å sette feltsalg i stand til å: Planlegge for hvert kundemøte for å sikre produktiv bruk av selger og kundens tid Avslutt hvert møte med klare tiltak for begge sider for å sikre at salgsmuligheten fortsetter å bevege seg fremover Stille spørsmål som vil avdekke viktig informasjon Utvikle disiplin i kundemøter slik at man blir mer kundefokusert og resultatorientert Identifisere og justere salgsprosessen i forhold til der kundene er i sin kjøpsprosess Sette salgsledelsen og seniorledelse i stand til å: Identifisere hvor du best kan fordele ressurser, herunder din tid, for kundemøter Sørge for at salgsprosessen går fremover i hvert kundemøte Profesjonalisere salgsteamet ved å sette dem i stand til å gjennomføre konsekvent beste praksis atferd [-]
Les mer
263 måneder 23 500 kr
Gjøre deltakerne tryggere i rollen som selger og i forhandlingssituasjoner ved hjelp av kunnskaper om selvledelse, motivasjon, forhandlingsteknikk og påvirkning av andre. [+]
GUSTAV KÄSER TRAINING Orienterer seg etter firmaets og deltagernes mål, Alle kunnskaper tilegnes gjennom bevisst opplevelse og praktiske øvelserDeltagernes personlige engasjement og motivasjon til treningen sikrer overføringen til praksis og gir resultater, som kontrolleres konsekvent hver eneste treningsdag.Entydig og systematisk oppbygget kursmateriale hjelper deltagerne under forberedelsen, ved gjennomføring og ved analysen av sin kommunikasjon med samtalepartneren.TemaerBetydning av grunninnstillingen• Til meg selv, mine kunder, mitt arbeid• Til mitt firma, til mine produkterDrivkrefter for målrettet og suksessorientert handling• Personlige forestillinger og visjoner som energikilde. Egen motivasjon og eget initiativ Tenke og handle i firmaets interesse Mot og gjennomslagskraftSikkerhet i opptreden• Økning av personlig påvirkning/retorikkens grunnlag• Presentasjonsteknikk og kroppsspråkSamtale-kunsten å overbeivse andre• Lovmessigheter og føring av samtaler• Lytte bevisst og oppfatte kundens signalerKundesamtaler• Åpning av en samtale• Prissamtaler, avsluttende samtaler• Telefonsamtaler / reklamasjonssamtalerPersonlig relasjon til kunden• Det personlige nivå i omgang med kunden• Styrking av personlig kontaktevneEffektiv bruk av tid• Arbeids- /tidsanalyse• Selvorganisering, personlig aksjonsplan [-]
Les mer
1 dag 4 990 kr
Dette kurset gir deg mulighet til å perfeksjonere deg på fremtidige salgs- og forhandlingssituasjoner. [+]
Bli en bedre forhandler! Dine kunnskaper og dine ferdigheter i forhandlinger vil i stor grad påvirke de resultatene du oppnår. Dette kurset gir deg mulighet til å perfeksjonere deg på området slik at du står sterkere i fremtidige forhandlingssituasjoner. På dette kurset vil du bl.a. lære: •    Hva kjennetegner de dyktigste forhandlerne? •    Den viktige forberedelsesfasen – Hvordan forbereder du deg optimalt? •    Definering av dine MAL grenser – som du skal forhandle ut i fra •    Kjøpslåing – Hva har du å gi og hva kan du kreve? •    Salgsretorikk i forhandlinger – Hvordan argumentere på en overbevisende     måte? Kursleder: Ulf Rasmussen, Partner Euro Business School AS Ulf er partner i det norske selskapet Euro Business School AS – som er et av Norges ledende selskaper innen inntektsgenerering, salg og salgsledelse. Ulf har 23 år bak seg i denne bransjen og har spiss-kompetanse på temaet forhandlingsteknikk og salgsretorikk med mange av landets største bedrifter på kundelisten. Med sin gode forretningsforståelse og brede kunnskap innen forretningsutvikling, er Ulf være en ressurs for virksomheter som står foran utfordringer knyttet til markedsposisjonering, kundeutvikling og generell inntektsgenerering. [-]
Les mer
7 timer 3 500 kr
Blir du frustrert av endeløse diskusjoner og ønsker deg et konkret verktøy for å løse slike? På dette kurset lærer du og får trene på effektiv forhandling som gi... [+]
Ønsker du å bli bedre på store og små forhandlinger? Blir du frustrert av endeløse diskusjoner og ønsker deg et konkret verktøy for å løse slike? På kurset lærer du og får trene på effektiv forhandling som gir deg mulige veier ut av endeløse diskusjoner og konflikter. Og hvem vet, kanskje sluttresultatet til og med blir bedre? Nytte av forhandlingsferdigheter: Du kan tilrettelegge for vinn-vinn-løsninger Du kan frigjøre energi hos andre og deg selv Du kan håndtere konflikter og finne gode løsninger Kurset inngår i en portefølje av korte, praktisk orientere og treningsrettede kurs for de viktigste lederferdighetene.  Kursene gjennomføres jevnlig, og du kan velge tema og tidspunkt som passer for deg. XLOs instruktørteam har solid kunnskap og erfaring og brenner for å dele den med deg. Meld deg på via skjema, mail: info@xlo.academy eller telefon: 481 28 046. Flere enn 2 deltakere fra samme bedrift? Ta kontakt for en hyggelig rabatt. Ønsker du kurset gjennomført som et bedriftsinternt kurs hos dere? Kontakt oss for tilbud. Kurset kan også holdes på engelsk.   Muligheter Dette kurset inngår i en serie av kurs som er bygget rundt et rammeverk for kommunikasjon og utvikling. Her får du tilgang til effektive og anvendelige verktøy som gjør jobbhverdagen enklere: Lederens viktigste verktøykasse: Nøkler for ledere Møteledelse: Effektiv samhandling Presentasjonsteknikk: Presentèr som TED Tilbakemeldinger - på en ålreit måte  Business og kjærlighet Salg: Slik vinner du salgene Mer om XLO Change Academy Vår visjon: Kompetanse og bevissthet for en bedre verden Hva kjennetegner en bedre verden – for enkeltmennesker, organisasjoner og samfunn?Viktige stikkord for oss er aksept, åpenhet, innsikt, helhetsperspektiv, trygghet, frihet og tillit. XLO Change Academy AS engasjerer kursholdere innenfor ulike temaer med fellesnevner kommunikasjon, utvikling og endring. Alle kursholderne har spesialkompetanse innenfor kommunikasjon og utviklingsprosesser i tillegg til fagkompetanse og lang erfaring på sine områder. Mer om XLO Change Academy [-]
Les mer
2 dager 50 000 kr
Kurs i salgsstrategi er et praktisk rettet strategikurs hvor vi jobber med å utarbeide konkrete strategier for å skape de beste resultatene. [+]
Økning i salgsresultater krever en endring i måten selgerne opptrer på, enten ved å øke aktiviteten, bli bedre i møte med kunden eller gå mot de riktige kundene. Kurset er praktisk rettet og workshopbasert kurs hvor man i fellesskap identifiserer de faktorer som er avgjørende for aktivitet ut mot kundene og setter sammen en fremgangsmåte / salgsstrategi som gir resultater.   Deltakerne får gjennom de to dagene en god oversikt over hvordan en moderne salgsprosess ser ut, hvordan de kan jobbe ut mot kundene sine og en tydelig salgsstrategi som de selv har vært med på å utforme.   Salg i 2017 er vesentlig annerledes enn salg var for kun få år siden, måten kundene ønsker å forholde seg til partnere på, måten de ønsker å kjøpe på og hva de aksepterer har endret seg vesentlig! Kurset tar høyde for disse endringene og rettes mot å gi deltakerne både prosessforståelse og oppdatert kunnskap i tillegg til anvendelige verktøy for å møte kundene allerede neste dag. Kursinnhold og temaer: Kundereisen - La oss finne ut hvordan kundene ønsker å kjøpe Salgsteknikk - Manipulasjon eller god kommunikasjon? introduksjon til teknikker og metoder. Workshop:Salgsstrategi - hvor finner vi kundene, hvilke kriterier leter vi etter, hvordan tar vi kontakt   Om kursholder Eric Løe: Eric Løe er CEO / Senior Business Advisor i Nordic Management Institute AS og har tidligere jobbet for selskaper som LADEGAARD Norge AS, Nokas, Telenor og Flytoget. Som populær salgstrener og foredragsholder med tung erfaring fra consulting og over 10 års ledererfaring hjelper Eric kundene våre med strategi, organisasjons-og forretningsutvikling, lederutvikling og omstilling. Eric har ledet store og omfattende endringsprosesser og utviklingsprosjekter med stor suksess, men best kjent er han kanskje gjennom sine inspirerende foredrag om kundereisen, ledelse og salgsteknikk.   Om Nordic Management Institute AS: Vi er et Norsk konsulentselskap med globalt perspektiv, som leverer tjenester innen blant annet strategi, lederutvikling, forretningsutvikling og organisasjonsutvikling. Vårt verdiforslag er å gi kundene våre effektive verktøy for å øke egen konkurransekraft. Vi samler de nyeste tanker, teorier og metoder for å gi kundene våre de ferskeste og mest aktuelle verktøy for å kunne lykkes. Vi har både kjente brands og lokale småbedrifter på kundelisten, men felles for dem alle er at de har vår fulle oppmerksomhet og støtte i de utfordringer som de i hverdagen møter. [-]
Les mer
16 timer
Dette er kurset for deg som ønsker å heve din kompetanse innenfor salg og kommunikasjon. [+]
Salg er for de aller fleste bedrifter en helt essensiell del av driften. En vei til drømmejobben går ofte via salgsavdelingen. Dette er kurset for deg som ønsker å øke din kompetanse innenfor salg og kommunikasjon mellom mennesker, enten du er ny i en salgsrolle, ønsker deg en salgsjobb, eller vil forbedre resultatene i den stillingen du allerede har. Vi vil i løpet av 16 timer fordelt over fire ettermiddager trene på de viktigste verktøyene en selger har, og går hele veien gjennom selgerens hverdag fra forberedelser til closing. I andre enden av kurset, har du kompetanse i de verktøyene som skal til for å lykkes som selger. Agenda for kurset: Forberedelser Påvirkning og underbevissthet Mål og resultatforbedring Møtebooking Forhandlingsteknikk Å kapre den store kunden Håndtering av innvendinger og reklamasjoner Closing / avtaleinngåelse Kursavslutning [-]
Les mer
5 timer 4 500 kr
Hvordan utvikle de viktigste kundeforholdene? [+]
Å miste viktige kunder er både kostbart og irriterende, og det koster å finne nye. Kundeutvikling er derfor en helt vesentlig kunnskap for alle seriøse leverandører. Vi i Fjeldstad & Partners arrangerer nå et helt nytt seminar i kundeutvikling, hvor du får en innføring i beste praksis for alle som har ansvar for å vedlikeholde og utvikle kundeforhold. Noe av det du lærer: Noen utvikler kunder fra et kontraktsomfang til det dobbelte, der andre sliter med å vedlikeholde det opprinnelige omfanget. Hva er nøkkelen? Hvordan bygge relasjoner strukturert, og sikre at konkurrentene ikke stjeler våre viktigste kunder? Relationship reset: Hvordan «resette» relasjoner som enten har stagnert eller ikke fungerer optimalt Lær å avdekke hvorfor kunden avsluttet avtalen med sin tidligere leverandør  De tre nøklene til behovsforståelse Seminaret passer for alle som har med kundeoppfølging å gjøre, og som er ansvarlig for å bygge og vedlikeholde en portefølje.Vi tar for seg litt andre teknikker enn et «klassisk» Account Manager/Key Account Manager seminar. Om dagen: Seminaret holdes med mye energi, en rekke eksempler fra det daglige, og er designet for deg som vil forstå hva som fungerer i praksis. Stoffet er basert på salgserfaring og kundeutvikling i Norge og internasjonalt i over 30 år.  [-]
Les mer
2 dager 6 900 kr
Ønsker du å forbedre dine ferdigheter innen salg? På dette kurset får du tilgang til – og får trene på – de mest nyttige og virkningsfulle salgsverktøyene. [+]
Ønsker du å forbedre dine ferdigheter innen salg? Ønsker du tilgang til virkningsfulle verktøy som gjør det enklere å møte kundene og lede til salg, der kundene og du er fornøyd med salgsprosess og resultat? På kurset får du tilgang til – og får trene på – de mest nyttige og virkningsfulle salgsverktøyene. Nytte for deg: Du kan tilrettelegge salgsprosesser med kunden i sentrum Du kan øke effektiviteten i salgsprosessene Fornøyde kunder Høyere resultat Kurset inngår i en portefølje av korte, praktisk orientere og treningsrettede kurs for de viktigste lederferdighetene.  Kursene gjennomføres jevnlig, og du kan velge tema og tidspunkt som passer for deg. På dette kurset får du trene på konkrete salgsprosesser basert på state-of-the-art metoder innen salg, som DISC/Thomas PPA og SPIN, kombinert med verktøy hentet fra et rammeverk med nøkkelfaktorer for kommunikasjon og utvikling, definert i kommunikologi.  Muligheter etter kurset En viktig del av kurset er å bevisstgjøre uutnyttet potensiale og videre utviklingsmuligheter. Kurset er relatert til en rekke korte workshops med fordypning og spesifikk trening etter behov: effektive møter, presentasjonsteknikk, konstruktive tilbakemeldinger, medarbeiderveiledning, forhandling, salg, planlegging og oppfølging av prosjekter og aktiviteter. Kursleder med erfaring og engasjement Tom Isaksen Tom Isaksen har bred akademisk utdanning og er MBA. Han har variert ledererfaring, blant annet som HR-ansvarlig og medlem av toppledergruppen i et selskap med 1 500 ansatte. Totalt har han over 25 års erfaring innen områder som; markedsføring og salg, endringsledelse, kompetanseutvikling, innovasjon og forretningsutvikling. Han har trent/coachet over 2 500 mennesker i Norge og utlandet innen: kommunikasjon og salg, endringsledelse og målstyring i bedrifter som: Telenor, Dnb, Manpower, Forbrukerombudet, Sandvika Storsenter m.fl. Tom har en tilleggsutdanning i kommunikologi og er sertifisert på advanced level. Meld deg på via skjema, mail: info@xlo.academy eller telefon: 481 28 046. Flere enn 2 deltakere fra samme bedrift? Ta kontakt for en hyggelig rabatt. Ønsker du kurset gjennomført som et bedriftsinternt kurs hos dere? Kontakt oss for tilbud. Kurset kan også holdes på engelsk.   Mer om XLO Change Academy Vår visjon: Kompetanse og bevissthet for en bedre verden Hva kjennetegner en bedre verden – for enkeltmennesker, organisasjoner og samfunn?Viktige stikkord for oss er aksept, åpenhet, innsikt, helhetsperspektiv, trygghet, frihet og tillit. XLO Change Academy AS engasjerer kursholdere innenfor ulike temaer med fellesnevner kommunikasjon, utvikling og endring. Alle kursholderne har spesialkompetanse innenfor kommunikasjon og utviklingsprosesser i tillegg til fagkompetanse og lang erfaring på sine områder. Mer om XLO Change Academy [-]
Les mer
1 dag
Et lærerikt og motiverende kurs om en rekke viktige faktorer for å skape en utmerket service og kundebehandling. [+]
Dagsseminar i ”DEN GODE SERVICE OG KUNDEBEHANDLING”, generelt kurs,v/Cand. philol. Astrid Voll Storaas. For servicemedarbeidere og mellomledere i servicebedrifter.   HVA ER SERVICE? Definisjon av service. Psykologisk utdyping av servicebegrepet i et kundeperspektiv. PERSONLIG SERVICE  -  holdninger og handlinger.Servicemedarbeiderens holdnings – og handlingsmønstre i sin serviceytelse som skaper en utmerket service og kundebehandling.   ENKELTKUNDEN I FOKUS  -  viktig både for å skape høy servicekvalitet, og som en stressreduserende strategi for servicemedarbeiderne selv.   DET VIKTIGE SANNHETENS ØYEBLIKK. Hvordan skape positive sannhetens øyeblikk, og unngå nøytrale eller negative. SERVICEKVALITET OG KVALITETSSIKRING. Sentrale elementer i utmerket servicekvalitet. Sikring av en stabil og forutsigbar servicekvalitet. GOD SERVICE: TILFREDSSTILLELSE AV KUNDENS BEHOV OG FORVENTNINGER. Kundenes behovshierarki. Hvordan tilfredsstille kundenes psykologiske behov. DIFFERENSIERT SERVICEOm differensiering, tilpasning, av service overfor ulike kunder og segmenter.   PROFESJONELL SERVICE  -  holdninger og handlinger. Servicemedarbeidernes holdnings – og handlingsmønstre som skaper en mest mulig profesjonell service og kundebehandling. Hvordan møte visse utfordringer i denne sammenheng, for å sikre profesjonalitet i enhver situasjon og overfor enhver kunde. KUNDEKOMMUNIKASJON. Kommunikasjonsformene, og hvordan bruke dem riktig. Hvordan skape en best mulig kommunikasjon med kundene. SERVICEHELTENE  --  hva kjennetegner de beste serviceutøverne? En undersøkelse av svært dyktige serviceutøvere, og deres holdninger, tankegang og strategier, gir viktig lærdom til alle kundebehandlere.   GRUPPEARBEID om servicekvalitetssikring – og forbedring i de service-bedriftene som gruppens medlemmer arbeider i. [-]
Les mer
Bedriftsintern
I dette kurset vil deltagerne lære dokumenterte virkningsfulle teknikker som vil gjøre dem til superselgere på telefon. [+]
I dette kurset vil deltagerne lære dokumenterte virkningsfulle teknikker som vil gjøre dem til superselgere på telefon. I tillegg vil de etter gjennomført kurs være proppet med motivasjon for å løfte sine resultater til nye høyder!    I kurset vil jeg ha fokus på følgende tema: Viktigheten av god produktkunnskap Viktigheten av selvdisiplin, egenmotivasjon og selvledelse Hvordan behandle kunden og levere topp service Hva er kundepsykologi og hvordan bruke det i praksis? Hvordan holde på kundene og stoppe lekkasjer? Hvordan rekruttere nye kunder? Hvordan bygge opp salgssamtalen for å skape en god dialog Hvordan styre samtalen og ta kontroll Hvordan håndtere ulike innvendinger fra kunden? Hvordan øke antall signerte avtaler med relevante closingteknikker og samtalestrategier Hvordan nullstille seg og beholde humøret og pågangsmotet etter avslag? Kurset skreddersys ut i fra deres behov/ønsker, bedrift og bransje. Jeg avslutter ofte kursene med innlæring på hvordan deltagerne kan coache seg selv og bruke sine omgivelser for å opprettholde en god utvikling også etter gjennomført kurs. I kurset vil deltakerne få påfyll, inspirasjon, aha-opplevelser og samtidig ha det gøy. Målet er at selgerne skal få lyst til å lære og prestere! Telefonsalg er gøy og skal være gøy! Kursholder Jens-Hartvik Quanvik har en enestående formidlingsevne og er en av landets dyktigste selgertrenere. Jens-Hartvik har i løpet av de siste tjue årene trent tusenvis av selgere og salgsledere og kan vise til svært gode resultater. Kurset er konkret og håndgripelig lagt opp slik at læringen kan iverksettes rett etter kurset, eller som en del av kurset. Bedriften vil se umiddelbare resultater i form av økt omsetning etter endt kurs. Vi ser gang på gang at kundens investering i kurset, betaler seg tilbake og gir i tillegg god avkastning i løpet av kun kort tid. Referanser: "Jens har ved sitt store engasjement og glimrende ferdigheter gitt Acta gode resultater ved de anledningene vi har benyttet han." - Henrik Pierre, Callsenterleder Oslo, Acta ASA "Uansett hvor "utlært" du føler du er, har du mye igjen for en dag med dette!" - Jon Håvard Jenssen, Superselger, Tvende Media "Jeg fikk masse energi og snappet opp noen gullkorn. Eller gullnøkler som det ble kalt. Jeg har jobbet med salg i snart 13 år og jeg kommer til å anbefale Salgstinget til mine venner og forretningsforbindelser." - Frederik Falsen Sundt, Salgssjef/Partner, Lyberg & Partnere "Meget viktig input som bør repeteres i hele organisasjonen årlig." Odd Bjørn Jensen, Selger [-]
Les mer
7 timer 5 500 kr
Seminaret tar for seg 9 prinsipper for effektiv closing av avtaler. Innholdet er basert på beste praksis fra B2B-salg over 20 år i over 30 land! [+]
«Tilbudet ditt er bra, men tidspunktet passer ikke», eller «forslaget ditt er fint, men kan du gi oss noen flere alternativer?». Eller det sedvanlige «du ligger for høyt i pris». Har du hørt dette før? Dette er innvendinger alle som jobber med salg møter, men hvordan snu det?  Eller enda bedre, hvordan sørge for at innvendingene ikke dukker opp i det hele tatt? Nøkkelen er å ta bedre kontroll over salgsprosessen. Bli med på closingseminar og lær hvordan!  Over 400 personer som jobber med salg har deltatt på seminaret siden 2015. Programmet er skreddersydd B2B produkt- og tjenestesalg, og er basert på erfaring med B2B salg i over 20 år i over 30 land.  På seminaret gjennomgår vi ni konkrete prinsipper for effektiv closing. Som hvordan starten av salgsprosessen, og ikke slutten - er avgjørende. Hvordan vi unngår eller håndterer innvendinger, unngår utsettelser, og hvordan vi minimerer sannsynligheten for at kunden krangler på pris. Vi lærer å stille spørsmål som konkurrentene ikke stiller, som gjør at det er vi som forstår kundens behov best. Vi diskuterer med utgangspunkt i det daglige, ikke høytflyvende teorier. Ingen ubehagelige rollespill, men mye dialog, og målet er at du skal sitte igjen med konkrete råd, teknikker og verktøy som du kan bruke umiddelbart.  Seminaret dekker blant annet: Hvordan håndtere innvendinger Smarte spørsmål for å forstå kundens reelle behov Pris- og forhandlingstaktikk Hvordan du unngår at avtaler trekker ut i tid Hvordan skape forpliktelse fra kundens side Se denne filmen for noen av problemstillingene vi tar opp i seminaret: http://sho.co/17PUZ De ni prinsippene for effektiv closing er beskrevet i Amund Fjeldstads siste bok – «Vinn salget». Les et utdrag fra boken her: http://www.fjeldstadandpartners.no/nyheter/slaven-kongen/  Om kursholder Amund Fjeldstad: Amund Fjeldstad har over 25 års erfaring fra internasjonalt salg og har deltatt i over 4 000 salgsmøter. Han har ledet ansatte i over 30 land og er i dag rådgiver for norske og internasjonale virksomheter. Amund har som mål å gjøre det kompliserte enkelt og forklare ting på en slik måte at andre kan ta i bruk teknikkene umiddelbart. Fjeldstad har utgitt fire bøker; Solgt (2005), Opptur (2009), Sunt bondevett på jobben (2012) og Vinn salget – Om salgsprosess og closing (2017).      Les hva kundene sier om Fjeldstad & Partners her: https://www.fjeldstadandpartners.no/omoss/referanser/  [-]
Les mer
12 uker
På forespørsel
Med studiet fra Bilakademiet vil du være godt rustet til å få ansettelse som bilselger. [+]
FAGPLAN    Kundebehandling og personlig salgVi går igjennom hele salgsprosessen fra start til mål. Det er viktig å vite hvordan man tar i mot en kunde - hvordan man avklarer kundenes behov - spørsmålsteknikker og viktigst av alt, hvordan man praktiserer de forskjellige avslutningsteknikker.   Undervisningen er lagt opp slik at vi først i klasserommet går igjennom hvert enkelt ledd og at elevene deretter går i grupper og diskuterer det som er gjennomgått. På denne måten får alle gitt sitt syn på det aktuelle temaet.   ØkonomiBiløkonomi er et viktig fag. Kunden har bedre økonomisk kunnskap i dag enn tidligere. Dette stiller krav til oss som "den nye generasjon" bilselgere. Undervisningen er lagt opp slik at vi tar alt fra begynnelsen og går sakte frem. Dette fordi vi er vel vitende om at økonomi ikke er alle elevers sterke side.   DokumentlæreDokumenter som skal fylles ut i forbindelse med salg av bil. I faget inngår også opplæring i bruk av bruktbilboka.   RettslæreAdvokat med lang erfaring gir deg en grundig innføring i hva du skal tenke på når du selger bil.   EtikkSpør du en toppselger om hva han mener er de tre viktigste egenskaper hos en toppselger, vil han oftest påpeke ærlighet som en av de tre egenskapene. Ærlighet skaper tillit og tillit er en bilselger helt avhengig av å ha hos kunden.   OrganisasjonslæreVi ser på hvordan et A/S er bygd opp og lager budsjetter for et bilfirma.   DataTidligere var dette et fag som ble vektlagt hos oss. I dag er situasjonen den at de fleste elever har gode datakunnskaper og vi konsentrer oss kun om de som ikke har det. Andre fag er salgsledelse - salg til storbruker - oppsøkende salg - markedsføring osv. [-]
Les mer