Salg
Oslo
Du har valgt: Sentrum
Nullstill
Filter
Ferdig

-

7 timer
Bli rå på møtebooking og enda mer bevisst på prosessene i salgssamtalen [+]
Bli med på salgskurs med fokus på møtebooking og salgssamtalen. Vi trener på ulike teknikker, i tillegg til at hver kursdeltaker lager sine egne verktøy og maler som passer hver enkelt sin salgsstil. Å selge skal føles naturlig og kunden skal ikke lure på om du har vært på kurs! Derfor  tilpasses de praktisk treningene individuelt. Temaer vi jobber med er følgende: Hvilke forberedelser trengs og gjøres før vi kontakter kunder Møtebooking - selg et møte og ikke produktet Gjennomføring av salgsmøte Behovsanalyse/spørreteknikker Tilbud Argumentasjon Closingteknikker Ettersalg/oppfølging Jeg har min bakgrunn fra reiseliv og handel. Gjennom 18 år har jeg vært med å bygge opp Skandinavias ledende hotellkjede Nordic Choice Hotels fra 5-170 hotell. Min erfaring er fra både salg, drift og HR både på hoteller og hovedkontor. Jeg har gått gradene fra salgssjef på lokalt hotell, til hotelldirektør. Videre til hovedkontoret som salgsdirektør for region øst, Norge og senere for Norden. Mine oppgaver som salgsdirektør var som fagansvarlig å drifte opptil 80 selgere i Norge, Sverige og Danmark på en effektiv og motiverende måte samt coache hotelldirektøren som var selgerens nærmeste leder i det daglige. Rekruttering, opplæring, strategi, operative salgsplaner, operativ salgsledelse, utvikling og oppfølging av bruk av salgsystemer, rapporteringssystemer og lignende var primæroppgavene. Videre har jeg jobbet flere år i HR med rekruttering, klimaanalyse, fadderprogram, trainee program og ikke minst oppbyggingen av kompetanseplattformen til selskapet Choice Academy som var en totalleverandør innen kompetanseutvikling. Jeg har vært Kommersiell Direktør i Alpinco som eier og driver destinasjonene Hafjell og Kvitfjell. Her har jeg hatt ansvaret for utvikling innen salg, marked og booking. Apinco er bla.a eid av Petter Stordalen som også eier Nordic Choice Hotels. Jeg har også gjennom 5 år eid og drevet 2 klesbutikker der kundegruppen var kvinner 30+. Mitt tilbud til kundene var klær, sko, vesker, smykker. Jeg har vært konsulent i eget selskap siden 2010 og jobber med kunder innen fagområdene salg, service, ledelse og HR. Jeg leverer tjenester som kurs, trening, rekruttering og forretningsutvikling. Jeg leies inn til korte og lengre oppdrag. Noen av mine kunder og referanser finner du her. Jeg har et management for hire oppdrag for Stiftelsen Risør Trebåtfestival der jeg er leid inn som festivalleder for siden 2015. Arbeidet kombineres med andre oppdrag. Jeg er sertifisert coach fra Senter for Prestasjonscoaching, sertifisert bruker av Thomas International, samt sertifisert executive service coach i den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI. Jeg har hatt en rekke styreverv og satt i ulike faggrupper og kompetanseutvalg opp igjennom årene.   [-]
Les mer
Bedriftsintern
Forhandlingsøvelser og relevant teori i "Konstruktive forhandlinger" gjør deg til en bedre forhandler! Bedre forberedelser, bedre struktur, bedre kommunikasjon og bedre t... [+]
 Siv. øk. Birger Landmark har siden 1992 drevet firma Involvèr!, med opplæring i personlig kommunikasjon. Han har siden 1990 forelest på ulike høyskoler, og har i mange år vært ansatt som høyskolelektor II ved Handelshøyskolen BI. "Læring er endring av atferd" er slagordet til Birger Landmark, og kurset "Konstruktive forhandlinger" er praktisk og matnyttig for deltakerne. Hver kursdag forhandler deltakerne, og får tilbakemelding på egen atferd. Innhold: -       Hvordan bli flinkere til å forhandle? -       Suksesskriterier for forhandlinger -       Alternativer til å forhandle -       Ulike typer forhandlinger -       Forberedelser til forhandlinger -       Sjekkliste til forberedelser -       Forhandlingsmøtets faser og oppgaver -       Roller og oppgaver i forhandlingene -       2 kommunikasjonsmodeller -       Behandle motstand, kritikk, innvendinger -       Avslutning i forhandlinger -       Praktisk forhandlingsøvelse med videoopptak og/eller tilbakemelding. Bransjenøytrale cases -       Individuell handlingsplan og handlingsplan for organisasjon/bedrift: Dette skal jeg/vi gjøre for å bli enda bedre til å forhandle: [-]
Les mer
3 timer 2 500 kr
Lurer du på hvor mye mer du kan få ut av en forhandlingssituasjon? Velkommen til halvdagskurs i Grettes lokaler på Fillipstad brygge 2 27.april 2017 kl 09.00-12.30 [+]
Splint og Grette inviterer til halvdagskurs i forhandlingsteknikk. Kurset kombinerer jus og erfaringsbasert læring med mål om å hjelpe deg til å bli en bedre forhandler.  I en verden med økende antall kontaktpunkter kreves det kunnskap og bevissthet for å bli en troverdig relasjonsbygger som evner å formidle budskap og bygge bro til samarbeidspartnere, kunder og medarbeidere. Vi i Splint og Grette mener at det verken trenger å være vanskelig eller ta veldig lang tid, men at du behøver riktig verktøy og teknikker for å lykkes.  "Statnett som oppdragsgiver er meget fornøyde med Grette og Splint sitt kursopplegg inne strategiske forhandlinger. Deres kursopplegg er unikt og praktisk orientert. Det faglige innholdet var skreddersydd for Statnett og det var lagt ned betydelig forarbeid i forkant av kursene. Kursansvarlige var fleksible og tilpasset kursene i samsvar med tilbakemeldinger. Statnett er tilfreds med samarbeidet og anbefaler Splint og Grette på det sterkeste." Uzma Sadaf Bhatti - Innkjøpsansvarlig På kurset får du:  En kort innføring i forhandlingsteori Praktisk forhandlingscase med evaluering Kort innføring i hvordan den enkeltes preferanser påvirker forhandlinger Kort innføring i de juridiske skrankene "Splint gjorde forhandlingskurset mye mer levende samtidig som det var lett å kjenne seg igjen i ulike situasjoner. Det at man hadde mulighet til å stoppe og korrigere skuespillerne underveis var veldig virkningsfullt. Anbefales på det sterkeste» Kursdeltaker   [-]
Les mer
Nettkurs 6 måneder 4 950 kr
Kurset gjennomgår innholdet til den teoretiske delen av fagbrevet i salgsfaget. [+]
Vi har 15 års erfaring i utdanning av elever innen salg og servicefag! 10% rabatt ved bestilling i januar 2018 Opplæringen innbefatter emner som salgsarbeid, service, markedsføring, personalarbeid, administrative kontorrutiner, bedriftsetablering og drift av et firma. Kurset inneholder den teoridelen som er nødvendig for å kunne ta fagbrev innen salg og serviceyrkene som praksiskandidat. Avsluttende eksamen som privatist melder du deg opp til og gjennomfører i ditt eget fylke.   Kurset inneholder videoforelesinger.   Oppgaver som rettes og kommenteres av lærer.   Personlig oppfølging fra lærer via nett.     Er du medlem av en fagorganisasjon som Handel og kontor kan du få kursavgiften refundert. [-]
Les mer
Bedriftsintern 8 timer
Kurset for bedrifter som ser betydningen av å ha medarbeidere med klar serviceinnstilling og god kommunikasjon på alle nivåer [+]
Briga AS tilbyr kursinstruktører med bred kompetanse og erfaring i kursledelse og opplæring. Vi har mange års erfaring med arbeid innenfor de fagområdene vi tilbyr kurs i, og får gode tilbakemeldinger fra våre kursdeltakere.   Hva får du? Kurset bidrar til at medarbeidere får økt bevissthet på bedriftens verdier og strategier, samt at at holdninger fører til praktiske handlinger. Deltakerne får øket sin forståelse for viktigheten av god kommunikasjon, både eksternt og internt, samt at en god serviceinnstilling til kolleger og kunder påvirker både arbeidsmiljø og resultater. En god servicinnstilling sammen med god kommunikasjon gir medarbeidere som er i stand til å se behov og handle hensiktsmessig for bedriften.  Kurset setter søkelys på medarbeiderens holdninger til service og kommunikasjon, og betydningen dette har i hverdagen presenterer effektive verktøy for å håndtere ulike situasjoner som kan oppstå i forhold til kunder eller kolleger   Aktuelle tema Hva er god service internt/eksternt? Klart språk Hvilke utfordringer, styrker og svakheter har vi? Hvordan håndtere utfordringene? Kommunikasjonsteori Verktøy for håndtering av "den vanskelige kunden" Gi og ta tilbakemeldinger Hvordan hindre eskalering av konflikter?   Undervisningsmetoder Kurset legges opp etter erfaringslæringsprinsippet, og deltakerne bidrar med refleksjoner rundt og evalueringer av sentrale temaer Korte forelesninger med presentasjon av aktuell teori Dialog Individuelt arbeid og gruppearbeid Realistiske rollespill - cases fra bedriftens hverdag   Skreddersøm til din bedrift Vi skreddersyr kursopplegg til bediftens situasjon og behov. Vi underviser i utvalgte, generelle tema og inkluderer bedriftens behov for å belyse aktuelle tema underveis. Vi kan gjennomføre kurs ute i bedrift eller i våre egne lokaler i Sandvika. Kursene kan gjennomføres både på dagtid og på ettermiddag/kveld. [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert 9 måneder 34 850 kr
I dette kurset lærer du alt du trenger, både teori og praksis, for å bli en profesjonell bilselger. Kurset holdes i samarbeid med Bilakademiet. [+]
I 2018 inngikk vi et samarbeid med Bilakademiet med målsetning om å utdanne fremtidens bilselgere. Resultatet av samarbeidet er et nettbasert kurs med samlinger som lærer deg alt du trenger, både i teori og praksis, for å bli en profesjonell bilselger.  Bilakademiet har et tett samarbeid med bilforhandlere over hele Norge, og har siden 1995 utdannet bilselgere for det norske markedet. Kurset går igjennom hele salgsprosessen fra start til mål. Hvordan man tar imot en kunde, hvordan man avklarer kundens behov og hvordan man praktiserer forskjellige avslutningsteknikker. I tillegg til salgsprosessen går vi også igjennom relevante temaer innen økonomi, Kjøpsloven og teknologi.   [-]
Les mer
Nettkurs 1 år 20 300 kr
Denne utdanningen gir deg kompetanse til å opptre tryggere, smidigere og mer effektivt i en handelsbedrift. Utdanningen passer for deg som jobber i en lederstilling i da.... [+]
Denne utdanningen gir deg kompetanse til å opptre tryggere, smidigere og mer effektivt i en handelsbedrift. Utdanningen passer for deg som jobber i en lederstilling i dag og deg som søker deg inn i en ledende stilling innen varehandelen.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Ledelse varehandel - 727 - 95 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Det er en fordel med fullført videregående skole eller relevant erfaring i forbindelse med jobb. Hvis du har ykeserfaring fra varehandelen vil det være lettere og mer interessant å tilegne seg det faglige innholdet i studiet.     Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Det er to eksamener: Varehandel modul 1: 4 timers hjemmeeksamen i fagene: Økonomi i varehandelen, Ledelse i varehandelen. Varehandel modul 2: 3 døgns hjemmeeksamen i fagene: Kommunikasjon i varehandelen, logistikk i varehandelen, Markedsføring i varehandelen. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 20 300,- Pris eksamen 2 eksamener á kr 1 750,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettkurs 1 år 19 900 kr
Dette er utdanningen for deg som ønsker å ta fagbrev som Salgsmedarbeider og som har lang praksis innen salg. Gjennom denne utdanningen øker du din kunnskap om kundebe... [+]
Dette er utdanningen for deg som ønsker å ta fagbrev som salgsmedarbeider og som har lang praksis innen salg. Gjennom denne utdanningen øker du din kunnskap om kundebehandling, salg og markedsføring av produkter, og du får formalisert din kompetanse innen faget.   Du oppnår Nivå: Videregående skole Program Salgsmedarbeider - 548 - 51 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Studiet er beregnet for dem som har flere års praksis (praksiskandidat). Praksis kan opparbeides mens du studerer. Har du lite praksis, må du gå som privatist. Se Service- og samferdsel Vg1 og Salg, service og sikkerhet Vg2.   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Eksamen i videregående skole arrangeres normalt to ganger i året over hele landet, ved videregående skoler som har den studieretningen du tar utdanning på. Du må selv melde deg opp til eksamen via www.privatistweb.no eller ved Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. Frister for oppmelding varierer, men er vanligvis i januar for eksamen til sommeren og 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato for oppmelding, eksamensdato og pris får du ved å kontakte Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 19 900,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
1 år 104 900 kr
Idefagskolen videreutvikler dekorasjon og tilfører nye fagenheter for å tilpasse seg markedet–vi utdanner nå Visual merchandisere [+]
Er du opptatt av totalkonseptet, nytenkning og kreative løsninger? Følger du med på tendenser i tiden? Liker du praktisk arbeid? Slår pulsen litt fortere når du får en god opplevelse i en butikk? Vil du være med og skape nye opplevelsesuniverser for kundene?   Idefagskolen videreutvikler dekorasjon og tilfører nye fagenheter for å tilpasse seg markedet – vi utdanner nå Visual merchandisere. Som Visual merchandiser formidler du virksomhetens totale konsept og identitet. Du eksponerer kommunikasjon mellom produkt og forbruker. Du gjør varene tydelige og tilgjengelige for kunden. Målet er å skape et opplevelsesunivers som skal friste forbrukerne.   Hva får du? Undervisningen foregår i et åpent landskap, hvor studentene inspirerer og lærer av fagansvarlig og hverandre, i tillegg disponerer studentene et verksted og atelier. Her finner du alt av nødvendig materiell og større verktøy. Vi har tolv store utstillingsvinduer og flere mellomstore vinduer. Hver student har også sitt eget minivindu. Vi har god kontakt med butikker og næringsliv. Kontaktnettet sørger for at du til enhver tid har nye og spennende produkter å arbeide med. Du vil få jobbe med prosjekter for eksterne kunder. Det vil gi deg relevant praktisk erfaring og kan hjelpe deg til å knytte egne, nyttige kontakter. Undervisningsstaben er tilgjengelig for å diskutere og veilede deg til ulike løsninger.   Studiebesøk og opplevelser blir det også tid til. Ved skolestart får du din egen verktøykasse med det mest nødvendige utstyret. Verktøykassen inngår i skolepengene og er din når du forlater oss. Datautstyr, digitale kameraer, pc-basert folieskjærer og nødvendig utstyr er tilgjengelig på skolen.   Hva lærer du? På Idefagskolen lærer du å bruke varene som blikkfang for å få fokus på det enkelte produkt. Det er i dag en voksende kamp om forbrukernes oppmerksomhet, og virksomhetene er avhengige av at forbrukerne får øye på nettopp deres vare. Vareeksponering, et tett samspill med de tanker virksomheten har om produktet. Man må forholde seg til hvilke produkter butikken forhandler og formidle varene og butikken slik at det tiltrekker seg den målgruppen som har interesse av varene. Som student vil du lære å utvikle visuelle uttrykksmåter, få trend- og konseptforståelse, samt få kjennskap om forbrukeradferd.   Det nære samarbeidet mellom skolen og næringslivet gjør oss i stand til å oppfatte tendenser og utviklingsområder i bransjen. Så snart noe nytt rører seg, omsetter vi det til praktiske ferdigheter som du kan bringe med deg videre.   For å gjennomføre studiet kreves det modenhet og selvstendighet, og det forventes høy studieaktivitet og engasjert deltakelse gjennom hele studietiden. Vi har fokus på at du skal utvikle deg som individ, samtidig som du skal mestre samarbeid i stor grad, dette skaper til sammen unike resultater.   Hva blir du? Som Visual merchandiser er du virksomhetenes forlengede arm ut i butikkene. I dag fi nnes det studenter fra Idefagskolen i fl ere land og alle bransjer. Noen jobber med arealdisponering og planløsning av salgsmiljøer i butikker og varehus, andre jobber som frilansere, stylister eller scenografer. Vi har god kontakt med de store kjedene, som H&M, Ikea, TheOne, Cubus, Lindex etc.. Disse kjedene har hentet mange av sine Visual merchandisere fra Idefagskolen. Mulighetene er mange, og hvert år har noen av studentene skaffet seg jobb før de er ferdige med skolen. Er du villig til å flytte på deg, er det jobber innenfor dette faget i hver eneste norske og utenlandske by. Lønn og arbeidstid er som regel svært akseptabelt.   Fagplan visual merchandising Konseptforståelse Belysning Kundeadferd Butikkplanlegging Digitalisert bildebehandling Vinduseksponering Butikkeksponering Salgsteknikk Form og farge Foliearbeid Ideutvikling Interiør Trendforståelse Materiallære Kommunikasjon Messeeksponering Produkteksponering Prosjektarbeid Tegning- og presentasjonsteknikker Varekunnskap Økonomi og bransjekunnskap [-]
Les mer
7 timer 5 950 kr
Dette kurset gir deg essensiell kunnskap om prosedyrene «konkurranse med forhandling» og «konkurransepreget dialog». [+]
Etter endringene i regelverket om anskaffelser i 2017 opplever både leverandører og oppdragsgivere et økende ønske om å benytte prosedyrene «konkurranse med forhandling» og «konkurransepreget dialog». Selv om terskelen for å benytte prosedyrene rettslig sett er blitt redusert, er det mange som kvier seg for å gjennomføre en anskaffelse på en slik måte. I mange tilfeller skyldes dette manglende eller uriktig kunnskap om prosedyrene og det handlingsrom de gir både oppdragsgiver og leverandør. Hva får du ut av kurset? På dette kurset får deltakerne en grundig innføring i de to prosedyrene. Denne innføringen inkluderer både de formelle rammene, samt mer praktiske råd for gjennomføring av og deltakelse i disse prosedyrene. Foreleserne har omfattende erfaring fra begge prosedyrer. Etter endt kurs vil du ha en god forståelse for hva de to prosedyrene omfatter, herunder hvilke fordeler og utfordringer de kan gi. Dette vil igjen kunne bidra til et mer kvalifisert svar på spørsmålene: Er mitt prosjekt egnet for konkurransepreget dialog? Bør mitt firma delta i en konkurranse med forhandling? Sentrale temaer Bruk av konkurranse med forhandling Kvalifikasjonskrav og utvelgelseskriterier Tildelingskriterier når man skal forhandle - det handler om mer enn pris Praktisk gjennomføring av forhandlinger, hva/hva/hvor Bruk av konkurransepreget dialog Kvalifikasjonskrav og utvelgelseskriterier Konkurransegrunnlaget når man skal gjennomføre en dialog - hva kan endres? Praktisk gjennomføring av dialogen, varighet og deltakere Kontraheringsmetodikk Hvilken betydning kontraktsvalget har for valget av prosedyre Andre premisser som kan påvirke valget av prosedyre Målgruppe Dette kurset passer for deg som er leverandør som deltar i offentlige anbudskonkurranser, er oppdragsgiver og foretar innkjøp, samt innkjøpsrådgivere og juridiske rådgivere. Kurset egner seg særlig for deg som allerede har noe kjennskap til regelverket da du vil få mange praktiske og nyttige tips. Teknas kursportefølje i Offentlige anskaffelser Dette kurset står fint på egne ben, men er del av en serie kurs med samme tematikk. Få med deg: Offentlige anskaffelser: Fra A til Å (Grunnkurs) Prosjekt og anbudssamarbeid Klagehåndtering, innsyn og oppfølging av kontrakt [-]
Les mer
Drøbak Ski Og 2 andre steder 60 timer 17 500
28 Apr
28 Apr
28 Apr
Er du kreativ og kan tenke deg å arbeide med salg og markedsføring? Eller har du lang erfaring fra salgsbransjen, men mangler formell kompetanse? Da er fagbrev som salgsm... [+]
AOF Oslo og Akershus skreddersyr kompetanseutvikling og opplæring til organisasjons- og arbeidsliv. Erfaringslæring, egenaktivitet, individuelle behov og samhandling mellom veileder/lærer og deltaker er sentrale begrep i vår pedagogiske praksis. Med formell kompetanse kommer mange fordeler. Med fagbrev sikrer du dokumentasjon på den kompetansen du har, og dette skaper trygghet både for arbeidstaker og arbeidsgiver. Et fagbrev kan resultere i mer ansvar, trygghet og også i enkelte tilfeller høyere lønn. Om kurset Formålet med kurset er å forberede deg til den teoretiske eksamen som er ett av tre krav for å få fagbrev.  Gjennom tett dialog og oppfølging med veileder, skal du som deltaker få den kunnskapen du trenger for å bestå den teoretiske eksamen.    Undervisningen baserer seg på kompetansemålene for faget, slik Undervisningsdirektoratet har definert dem. Du lærer også hvordan du kan studere mest mulig effektivt og hvordan du går fram for å skrive en eksamensoppgave.    Sentrale områder  markedsstrategi, markedsføring og salgsarbeid ulike salgsmetoder (telefonsalg, nettsalg, direktesalg, mersalg, gjenkjøp) kommunikasjon og sosial samhandling bruk av teknologiske hjelpemidler inngående kunnskaper om bedriftens produkter   Finansiering Studiet er godkjent av Lånekassen, og man kan derfor søke om lån og stipend.   Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LOs Utdanningsfond. Stipendsatsen for fagbrevutdanning hos LOs utdanningsfond er for tiden kr. 10.500. Har du ikke rettigheter i LOs utdanningsfond har også Fagforbundet og Handel og kontor egne stipendordninger. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon om finansiering.    [-]
Les mer
Nettkurs 50 timer 12 500 kr
Nettkurs i Salgsfaget er en enkel og rask måte å forberede seg til eksamen på. [+]
Dette nettkurset er delt opp i fem moduler. Den består av: Bedriften Produkt, pris og markedsføring Salg- og service Oppgaveskriving Oppsummering og den avsluttende innsendingsoppgaven Praksis gir dere et godt utgangspunkt Som praksiskandidater har dere allerede mye erfaring. Husk at dere allerede kan mye. Dette kurset er bygget opp på en slik måte at dere får testet deres kunnskaper, og læreboken vil gi ny kunnskap. Noe av det dere leser kan dere kanskje allerede. Ingenting er bedre enn det. Det viser at dere har lært mye på arbeidsplassen. Nettkurset er laget slik at dere kan lære pensum på en måte som gir et aktivt forhold til læreboken og fagfeltet dere arbeider på. Målet er å gi dere de beste forutsetningene for å bestå den teoretiske eksamen. For at dere skal bestå teorieksamen er det viktig at dere viser at dere klarer å kombinere teori og praksis. Nettkurset er sammen satt for at du skal få best mulig læringsutbytte, og bygger på ulike pedagogiske metoder. Kurset er sammensatt av en kombinasjon av: Tekst (i nettkurset og i læreboken) Øvelsesoppgaver Tankedelingsoppgaver Multiple choice oppgaver Innsendingsoppgaver Du vil underveis i kurset få oppfølging fra nettveileder. Kurset har et omfang på ca 50 timer avhengig av dine forkunnskaper og digitale ferdigheter. I tillegg må du påregne tid til egenstudie. Finansiering Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LO`s utdanningsfond. Stipendsatsen for fagbrevutdanning hor LO`s utdanningsfond er for tiden kr 10.500. Har du ikke rettigheter i LO`s utadanningsfod har også Fagforbundet og Handel og kontor egne stipendordninger. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon om finansiering. Pensum tar utgangspunkt i Salgsfaget VG3. Boken kan du kjøpe på: http://yrkeslitteratur.no [-]
Les mer
Oslo 6 timer 3 950 kr
12 Mar
18 Jun
Kurset «Effektiv avslutningteknikk - få ordren!» handler om hvordan selgere effektivt styrer kunden mot beslutning og sikrer seg ordren/kontrakten. [+]
Kurset «Effektiv avslutningsteknikk-få ordren!» handler om hvordan selgere effektivt styrer kunden mot beslutning og sikrer seg ordren/kontrakten. En effektiv salgsprosess fordrer at man raskest mulig kommer fram til ordre/kontrakt. Grunnlaget for en god avslutning legges gjennom hele salgsprosessen, mye allerede i første møte, men alt dette er bortkastet om man snubler i den siste avgjørende fasen. I løpet av kurset får deltakerne innsikt hva som kreves for å sikre at det er ens egen virksomhet som vinner ordren eller kontrakten. Dette er et praktisk kurs med eksempler, verktøy og sjekklister som vil inspirere og motivere selgerne til å forbedre sin evne til å vinne kontrakten/ordren. Tiltagende digitalisering, økende globalisering og innkjøpere som blir stadig mer velinformert, krever at man har en effektiv og fremtidsrettet salgsprosess som raskest mulig leder fram til ordre/kontrakt. Det er ikke nok å skape verdi for kunden i hvert eneste møte om det ikke resulterer i en ordre, kontrakt eller leveranse.  I kurset vil vi gå igjennom hvordan salgsapparatet må tenke avslutning gjennom hele salgsprosessen, og hvordan man skal være spesielt aktsom når det nærmer seg tid for at kunden skal bestemme seg. Da kommer det ofte opp betenkninger, usikkerhet, innvendinger og beslutningsvegring og i kurset får dere tips om hvordan disse skal håndteres riktig for at kontrakten/ordren skal gå til dere. Formålet med dette kurset er å gi inspirasjon, verktøy og sjekklister for hvordan man sikrer at kunden velger deg som leverandør. Kurset bidrar til at selgere og salgssjefer øker salgseffektiviteten og konverteringsraten fra tilbud til ordre. Kursinnhold: Få ordren – effektiv avslutningsteknikk Kjennetegn ved effektiv avslutningsteknikk. Hvordan tenke avslutning gjennom hele salgsprosessen? Hvordan ta kontroll på kundens kjøpsprosess allerede fra første møte? Hvordan få innsikt i kundens kjøpsprosess, kjøperrollene? Hvordan kartlegge interesser og personlighetstyper i de forskjellige kjøperrollene? Hvordan sikre at vi er foretrukket leverandør tidlig i salgsprosessen? Hvordan tidlig oppfatte usikkerheter, innvendinger og betenkninger? Hvordan få kunden til å uttrykke sine usikkerheter, innvendinger og betenkninger? Hvordan effektivt møte kundens motforestillinger og beslutningsvegring? Hvordan be om ordren? [-]
Les mer
Oslo 3 timer 3 950 kr
10 Mar
17 Jun
Kurset «Effektiv møtebooking» handler om hvordan selgere effektivt booker møter i dagens digitale verden. Kurset er praktisk orientert med eksempler og sjekklister. [+]
Kurset «Effektiv møtebooking» handler om hvordan selgere effektivt booker møter i dagens digitale verden. Vår digitale samtid påvirker i høy grad hvordan en selger genererer nye leads og kunder. Med den overflod av informasjon kunden i dag eksponeres for;  fra epost, internett og sosiale medier, blir faktisk salgsapparatets evne til effektiv møtebooking enda viktigere enn før. Dette er et praktisk kurs med eksempler, verktøy og sjekklister som vil inspirere og motivere selgerne til å forbedre sin effektivitet innen møtebooking. I mylderet av tilgjengelig informasjon vi alle er eksponert for, er faktisk effektiv møtebooking viktigere enn noensinne. Digitale verktøy og sosiale media kan være gode hjelpemidler til å skape interesse hos nye kunder, men koblet sammen med relevante ferdigheter innen effektiv møtebooking, blir effekten mangedoblet.  Her får du tips til hvordan du, i løpet av sekunder, får den potensielle kunden til å se hvilken verdi dine produkter og tjenester skaper for hans virksomhet. I løpet av kurset vil deltakerne utarbeide utkast til møtebookings-manuskripter og få muligheten til å øve på dem med de andre på kurset. Formålet med dette kurset er å gi inspirasjon, verktøy og sjekklister for hvordan man jobber effektivt med å booke møter med nye kunder i vår digitale samtid. Kurset bidrar til at selgere og salgssjefer overvinne «ubehaget» de fleste føler med møtebooking. Kursinnhold: Effektiv Møtebooking Kjennetegn ved effektiv møtebooking i 2019. Forberedelser er nøkkelen til suksess. Hvordan gjøre kunden «varm» før første kontakt? Hvordan lage og videreutvikle gode manuskript? Krav til tenkemåte og metal modell under samtalen. Et nei er ikke et nei. Hva om kundene ikke er interessert? Hvordan holde den potensielle kunden varm før første møte? [-]
Les mer
Oslo 3 timer 3 950 kr
17 Mar
23 Jun
Kurset «Effektive kundemøter» handler om hvordan selgere effektivt planlegger, gjennomfører og følger opp kundemøter. Det er et praktisk kurs med eksempler og sjekkliste... [+]
Kurset «Effektive kundemøter» handler om hvordan selgere effektivt planlegger, gjennomfører og følger opp kundemøter. Et hvert møte man har med kunden må skape verdi for denne. Hvordan salgsorganisasjonen planlegger, gjennomfører og følger opp kundemøter er et avgjørende element her. I løpet av kurset får deltagerne innsikt hva som kreves for å gjennomføre effektive, verdiskapende kundemøter. Dette er et praktisk kurs med eksempler, verktøy og sjekklister som vil inspirere og motivere selgerne til å forbedre effektiviteten på sine kundemøter. Salgsprosessen er ofte den viktigste bidragsyter til lønnsom drift og positiv utvikling i virksomheten. Fremgang fordrer at man har en effektiv og fremtidsrettet salgsprosess. Det tradisjonelle produkt- og løsningssalget er i ferd med å dø ut.  Tiltagende digitalisering, økende globalisering og innkjøpere som blir stadig mer velinformert, krever endring i hvordan man tenker salg, salgsoppfølging og styring. Skal man vinne i konkurransen må virksomheten vise at man skaper verdi for kunden, dette være seg i kundens drift, prosesser eller strategier. I kurset går vi igjennom hva denne forandringen krever av salgsorganisasjonen når de planlegger, gjennomfører og følger opp kundemøter. Formålet med dette kurset er å gi inspirasjon, verktøy og sjekklister for hvordan man gjennomfører effektive verdiskapende kundemøter. Kurset bidrar til at selgere og salgssjefer øker salgseffektiviteten. Kursinnhold: Effektive Kundemøter Kjennetegn ved effektive verdiskapende kundemøter Før møtet: Forberedelser er nøkkelen til suksess 4 viktige spørsmål å stille seg I møtet Få informasjon og gi informasjon: Hvordan lytte aktivt? Hvordan forstå kundens personlighet? Hvordan still de rette spørsmålene? Hvordan være relevant? Veien videre Hvordan håndtere innvendinger? Hvordan få forpliktelse? Etter møtet og før neste møte Hvordan holde kunden varm? [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.