Salg
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Bedriftsintern
Ønsker du å omsette salgsmål til resultater? Vil du lære hvordan du gir kunden 1. klasses service? Har du kompetanse du trenger som selger? "Si det så det selger" g... [+]
Si det så det selger! - salg og kundebehandling   Si det så det selger» er for deg som jobber med salg, forhandling og konflikthåndtering – du vil oppleve at du kommuniserer med gjennomslagskraft og blir enda bedre til å skape gode relasjoner.  Kommunikasjon og kontaktskapende evner.  Du lærer deg hvordan du:  skaper et godt førsteinntrykk skaper tillit kommer på bølgelengde med kunden er interessert i stedet for interessant bedre forstår kundens situasjon og modell av verden skaper gode relasjoner kommuniserer med gjennomslagskraft  Den motiverte selger  salgsprosessen selgerrollen hva skaper motivasjon? hvilken kompetanse må en selger ha for å lykkes? avslutte salg oppfølging  Positivt salg  selvledelse – hvordan motivere seg selv gode mål – å sette (salgs)mål med mening fra visjon til virkelighet – hvordan omsette salgsmål til resultater effektiv salgsplanlegging – bruk av tid som ressurs  Si det så det selger arrangeres som en workshop med interaktiv deltakelse og skreddersys til den enkelte bedrift. som bedriftsinternt kurs.   [-]
Les mer
Nettstudier 33 000 kr
Salgsledelse handler om å skape resultater via andre og det stilles store krav til resultatoppnåelse, samtidig som mellommenneskelige relasjoner skal ivaretas. [+]
Salgsledelse handler om å skape resultater via andre og det stilles store krav til resultatoppnåelse, samtidig som mellommenneskelige relasjoner skal ivaretas. Utdanningen er ikke knyttet opp mot en spesifikk bransje, men tar utgangspunkt i kommersielle virksomheter og organisasjoner og egner seg for alle som har salgsansvar. Salgsledelse handler om å skape resultater via andre, og det stilles store krav til resultatoppnåelse, samtidig som mellommenneskelige relasjoner skal ivaretas. Utdanningen er bransjeuavhengig, og tar utgangspunkt i kommersielle virksomheter og organisasjoner. Den egner seg for alle som har salgsansvar.   Obligatoriske emner Ledelse, økonomi og markedsføring   Studiepoeng: 15     Salgsteknikk   Studiepoeng: 7,5     Salgsledelse   Studiepoeng: 7,5     Karrieremuligheter Utdanningen er tilpasset medarbeidere som allerede arbeider med ledelsesoppgaver uten formalkompetanse, medarbeidere som ønsker lederansvar gjennom internt opprykk og de som ønsker en kort yrkesrettet formalkompetanse uten å gå veien om høyere studier.   [-]
Les mer
Bedriftsintern
Som deltaker lærer du en rekke teknikker du bør bruke for å arbeide mer effektivt, selge mer til de riktige kundene og for å øke kundetilfredsheten. [+]
"Lønnsomt salg - og tilfredse kunder" legger vekt på kvalitet i salgsarbeidet, med tanke på tillitsskapende fremtreden, grundig behovsanalyse, utfordrende spørsmål, seriøs behandling av innvendinger og tilpassede avslutningsteknikker. "Lønnsomt salg - og tilfredse kunder" gjennomføres aller helst med 3-5 dagssamlinger, med 2-4 uker mellom hver samling. En slik prosess bidrar til mye mer læring enn 2 eller 3 dagers kurs. Innhold -       Hvordan bli en bedre selger? -       Salgsprosessen -       Mål for salg og selger -       Aktivt kundevalg -       Leads, forberedelser, møtebooking. Samspill med markedsføring. -       Skape tillit -       Avdekke kundens behov -       Presentere løsninger -       Behandle innvendinger -       Avslutningsteknikker -       Kundeutvikling -       Praktiske øvelser med egne kundecases -       Individuell handlingsplan og handlingsplan for organisasjon/bedrift: Hva skal jeg/vi gjøre for å bli enda bedre til å selge og til å utvikle kunder [-]
Les mer
Nettstudier 14 950 kr
Salg, service og sikkerhet består av de tre kursene: Markedsføring og salg, Sikkerhet og Økonomi og administrasjon. [+]
Salg, service og sikkerhet Vg2 er et studium på yrkesfaglig studieretning ved NooA videregående skole   Studiet består av de tre kursene: Markedsføring og salg, Sikkerhet og Økonomi og administrasjon. Etter at du har bestått eksamen og den skriftlige praksiskandidateksamenen, og har minst fem års praksis, kan du få fagbrev som Kontor- og administrasjonsmedarbeider eller Salgsmedarbeider. Formelt fritak for fellesfagene søker du ved opplæringsetaten i fylket ditt.   Markedsføring og salg   Markedsføring og salg er et av tre programfag på Salg, service og sikkerhet Vg2 og Salgsmedarbeider (for deg med lang praksis innen salg og ønsker å ta fagbrev). Det kan også tas som enkeltstående kurs. Kurset gir grunnleggende kunnskap om viktige elementer i markedsføring og salg. Det gir innsikt i markedsføringsaktiviteter, intern og ekstern markedsføring, salg og forbrukeratferd. Det gir også kunnskap i hva som er viktig i utviklingen av en bedrift og ulike forretningskonsepter. Sikkerhet   Kurset er et av tre programfag på Salg, service og sikkerhet Vg2 og Salgsmedarbeider (for deg med lang praksis innen salg og ønsker å ta fagbrev). Det kan også tas som enkeltstående kurs. Kurset handler om planlegging, administrasjon og organisering av sikkerhetsarbeid. Det tar for seg hvordan man kan forebygge ulykker og skader og begrense omfanget av skadene når de likevel inntreffer. Kurset gir også kunnskap i vurdering av risiko, beredskapsplaner og tiltak og vedlikehold av beredskapsplaner. Økonomi og administrasjon   Kurset er et av tre programfag på Salg, service og sikkerhet Vg2 og Salgsmedarbeider (for deg med lang praksis innen salg og ønsker å ta fagbrev). Det kan også tas som enkeltstående kurs. Kurset gir kunnskap og innsikt i økonomistyring og kvalitetskontroll. Det gir kunnskap om organisering, administrasjon og ulike administrative prosesser. Kurset tar også for seg fastsetting av priser på varer og tjenester, budsjettering av virksomhetens drift, samt økonomiske analyser som grunnlag for beslutningsprosesser [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag
På forespørsel
Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjel... [+]
Motivasjon og Salg   Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjelden resultater. Derfor bruker vi alltid tid på å skape motivasjon først før vi starter med salgsstrening og teknikker. Vi satser på å gjøre dette så enkelt og jordnært som mulig, slik at man kan kjenne seg igjen i de daglige situasjoner man møter i salg. Og kurset vil tilpasses bedriften slik at man tar vare på de verdier og målsetninger som finnes i bedriften. Trenger dere økt motivasjon, ønsker å kjenne fremgang eller inspirasjon for å foreta endringer som gir resultater? Kurset gir deg mulighet til å stoppe opp, tenke og få i gang en prosess og fokus som gir resultater. Kurset er rettet mot både nye og etablerte bedrifter, som ønsker å revitalisere, motivere seg selv, og øke sine salgssresultater. Etter kurset vil deltagerne kunne motivere selv bedre, ved å finne ut hva du egentlig vil her i livet og hvordan komme dit. Og gjennom enkle og effektive metoder oppnå flere møter og salg på kortere tid. Kurset inneholder mange teknikker innen salg og egenmotivering, som kommer til stor nytte innen salg, i det daglige arbeid generelt, og i kommunikasjon med andre mennesker. Målsetning Følelsen og evnen til å lykkes innen salg gjennom fokus på teknikk, motivasjon og effektivitet. Kurset er delt inn i to, med først fokus på egenmotivasjon og så salg og møtebooking. Mange kunder velger også å videreføre treningen med sambesøk og individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle, hvis ønskelig. Målgruppe for kursetAlle som ønsker å bedre sin motivasjon og salgsresultater. Ansatte og bedriftsledere, nyetablerte eller erfarene. Thor Ole Fongaard har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Ved evaluering av kursene, med en skala fra 1-6 hvor 6 er best oppnår han som regel mellom 5,5 til 6 poeng. Hva andre som har benyttet seg av Bedre Resultater AS har sagt: “I mitt arbeid I Nordic Web Radio og Aller Edge har jeg ved flere anledninger arbeidet med Bedre Resultater AS, I anledning av å “booste” vårt salg av media reklame, og det gjør de!! Hver gang vi kjørte seanser med dem økte salget betraktelig. De har stor kunnskap om salg uten å overdrive det. Og tilpasser seg det nivået teamet er på og gjennom god kommunikasjon og menneske kunnskap lykkes de med å skape forståelse og få teamet med seg. Hvis du ønsker å øke salget, ring de!! Top qualities: Great Results , Personable , Good Value - Joakim Jansson,Nordic Web Radio og Aller Edge   Vi leide inn Bedre Resultater AS for coaching i forbindelse med møtebooking. Vi er veldig fornøyde og det har virkelig satt fart hos oss med mange møter i etterkant! Gunn Helen Aurstad Corporate Sales Manager Travellink Norge   Kjells markiser har i flere år benyttet Thor Ole Fongaard i Bedre Resultater AS med svært gode resultater og tilbakemeldinger fra selgere og salgsledere.  Salgsprosessen vår går kort fortalt ut på at selgerne følger opp “leads” vi får inn sentralt for å booke avtaler for gratis behovskartlegging, oppmåling og gi kunden et uforpliktende tilbud.  Dette høres greit ut men praksis viser at salgene IKKE kommer av seg selv.  Med hjelp av Thor Oles teknikker har selgerne økt konverteringen fra leads til faktiske møter (effektive møtebookingsteknikker), møtene til salg (salgsargumentasjon og closing-teknikker) og salgene til mersalg (gjør faktisk kunden mer tilfreds) betydelig.  Det eneste som er redusert etter Thor Oles kurs er rabattene (takling av innvendinger).  I tillegg har Thor Ole motivert selgerne til å i langt større grad gjennomføre egenaktiviteter for å skaffe seg egne leads.  Øvrige og viktige tiltak som effektiv planlegging av arbeidsdagen, oppfølging av gamle kunder og tilbud har Thor Ole også fokusert på med gode resultater.  Vi benytter Thor Ole både i store forsamlinger med hele salgsapparatet til stede og på samreise med en og en selger, både nye som trenger generell salgsopplæring og erfarne som trenger ny motivasjon for økt salg.  Thor Ole tilegnet seg på kort tid nødvendig bransjekunnskap og leverer ulike “skreddersydde” opplæringspakker.  Dette, sammen med det faktum at selgerne selv opplever at rådene øker deres omsetning og resultater,  gjør at Thor Ole om nødvendig kan provosere selgerne men likevel bli opfattet som en av gutta og ha deres fulle respekt.  Vi anbefaler Bedre Resultater AS varmt til alle med behov for bedre salgsresultater!  (-med unntak av våre konkurrenter). Frode H. Syvertsen salgs- og markedsdirektør, Hunter Douglas Norge as, divisjon Kjells markiser. “Bedre Resultater AS har gjennom coaching bidratt til å gi meg økt fokus og bevisstgjøring i salgsprosessen, noe som har ført til kraftig forbedrede resultater. De rusker opp i inngrodde forestillinger og gir inspirerende ”dytt i baken” til å tenke positivt og løsningsorientert. Jeg anbefaler de gjerne til alle som jobber med salg og som ønsker å oppnå bedre resultater.” Roy Teppen, Salgskonsulent, Hegnar Media AS “Leide inn Bedre Resultater As v/Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel.“  Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS   [-]
Les mer
60 timer 17 500
Er du kreativ og kan tenke deg å arbeide med salg og markedsføring? Eller har du lang erfaring fra salgsbransjen, men mangler formell kompetanse? Da er fagbrev som salgsm... [+]
AOF Oslo og Akershus skreddersyr kompetanseutvikling og opplæring til organisasjons- og arbeidsliv. Erfaringslæring, egenaktivitet, individuelle behov og samhandling mellom veileder/lærer og deltaker er sentrale begrep i vår pedagogiske praksis. Med formell kompetanse kommer mange fordeler. Med fagbrev sikrer du dokumentasjon på den kompetansen du har, og dette skaper trygghet både for arbeidstaker og arbeidsgiver. Et fagbrev kan resultere i mer ansvar, trygghet og også i enkelte tilfeller høyere lønn. Om kurset Formålet med kurset er å forberede deg til den teoretiske eksamen som er ett av tre krav for å få fagbrev.  Gjennom tett dialog og oppfølging med veileder, skal du som deltaker få den kunnskapen du trenger for å bestå den teoretiske eksamen.    Undervisningen baserer seg på kompetansemålene for faget, slik Undervisningsdirektoratet har definert dem. Du lærer også hvordan du kan studere mest mulig effektivt og hvordan du går fram for å skrive en eksamensoppgave.    Sentrale områder  markedsstrategi, markedsføring og salgsarbeid ulike salgsmetoder (telefonsalg, nettsalg, direktesalg, mersalg, gjenkjøp) kommunikasjon og sosial samhandling bruk av teknologiske hjelpemidler inngående kunnskaper om bedriftens produkter   Finansiering Studiet er godkjent av Lånekassen, og man kan derfor søke om lån og stipend.   Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LOs Utdanningsfond. Stipendsatsen for fagbrevutdanning hos LOs utdanningsfond er for tiden kr. 10.500. Har du ikke rettigheter i LOs utdanningsfond har også Fagforbundet og Handel og kontor egne stipendordninger. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon om finansiering.    [-]
Les mer
Bedriftsintern
Servicehelter yter fremragende service - hele tiden. Ta skrittet fra ordinær kundebehandling til økt kundetilfredshet og økt lønnsomhet. [+]
Alle i din organisasjon som arbeider med kundekontakt bør gå kurset "Servicehelter - enda bedre kundebehandling!". På den måten får de en felles referanseramme og felles mal for sitt arbeid med å utvikle kundene. De blir på den måten også bedre rustet til å hjelpe hverandre til å bli bedre, ved at de kan gi hverandre konstruktive tilbakemeldinger. "Servicehelter - enda bedre kundebehandling!" bidrar også til økt medarbeidertilfredshet, dels fordi kurset også omhandler kollegabehandling, og dels fordi økt mestring i jobben gir økt tilfredshet. -       Hva kjennetegner en Servicehelt? -       Fra kundebehandler til servicehelt -       Hvorfor enda bedre kundebehandling? -       Kundebehandling i et helhetsperspektiv -       Fasene i kundebehandlingen -       Få bedre kontakt med kunden -       Avdekk kundens behov, problemer, ønsker -       Tilby tilpasset behandlng, løsning – velg riktig rolle -       Kundebehandling per telefon -       Kommunikasjon per e-post -       Mersalg slik at kunden blir enda mer tilfreds -       Oppfølging -       Samarbeid med andre funksjoner internt -       Slik gir du konstruktiv tilbakemelding til kollegaer og medarbeidere! [-]
Les mer
Få god forståelse av mulighetene og premissene for forhandlinger i offentlig sektor, samt kunnskap om hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger. [+]
Gi deltakerne en god forståelse av mulighetene og premissene for forhandlinger i offentlig sektor, samt kunnskap om hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger og kjenne til metoder og teknikker for gjennomføring av hensiktsmessige og målrettede forhandlinger i offentlig sektor. Kurset er praktisk rettet og basert på nær dialog mellom kursleder og deltakere.   Varighet 1 dag   Kursinnhold: Forhandlinger i offentlig sektor - grunnleggende premisser- viktige premisser i lov og forskrift- hva kjennetegner gode forhandlinger- forhandlingens ulike faser og forutsetninger- hva kjennetegner erfarne/dyktige forhandlere?- ulike forhandlingsmodeller Forhandlingsøvelse Kommunikasjon i praksis- kommunikasjonstrappa Konfliktforståelse og -håndtering i forhandlinger Forberedelser i praksis- "7-trinns-modellen" [-]
Les mer
Nettstudier 9 750 kr
Salgsteknikk handler om hvordan du systematisk skal kunne planlegge, organisere og gjennomføre målrettet salgsinnsats med utgangspunkt i kundens behov. [+]
Salgsteknikk handler om hvordan du systematisk skal kunne planlegge, organisere og gjennomføre målrettet salgsinnsats med utgangspunkt i kundens behov. Begrepet salgsteknikk blir av folk flest ofte forbundet med det selgeren sier til kunden under selve kundemøtet. Å være selger er, som du skal se, mer omfattende en dette.   Emnet er bygd opp slik: Selgerens rolle og om hva som skal til for å være en god selger Forarbeidet en selger må gjøre for å kunne bestemme hvilke kunder han/hun skal satse på og jobbe mot Forberedelsene til et kundemøte Hvordan selgeren skal gå frem på selve kundemøtet, dvs. dialogen med kunden (salgssamtalen) Etterarbeidet etter kundemøtet, bl.a. om å utarbeide tilbud, følge opp ordren og leveransen Hvordan selgeren skal følge opp kunden på lang sikt for å oppnå mersalg og kryssalg basert på kundens behov Hvordan selgeren skal planlegge og strukturere salgsarbeidet generelt på årsbasis, og hvilke salgsverktøy som kan brukes Etikk og moral i salgsarbeidet   [-]
Les mer
7 timer
Bli rå på møtebooking og enda mer bevisst på prosessene i salgssamtalen [+]
Bli med på salgskurs med fokus på møtebooking og salgssamtalen. Vi trener på ulike teknikker, i tillegg til at hver kursdeltaker lager sine egne verktøy og maler som passer hver enkelt sin salgsstil. Å selge skal føles naturlig og kunden skal ikke lure på om du har vært på kurs! Derfor  tilpasses de praktisk treningene individuelt. Temaer vi jobber med er følgende: Hvilke forberedelser trengs og gjøres før vi kontakter kunder Møtebooking - selg et møte og ikke produktet Gjennomføring av salgsmøte Behovsanalyse/spørreteknikker Tilbud Argumentasjon Closingteknikker Ettersalg/oppfølging Jeg har min bakgrunn fra reiseliv og handel. Gjennom 18 år har jeg vært med å bygge opp Skandinavias ledende hotellkjede Nordic Choice Hotels fra 5-170 hotell. Min erfaring er fra både salg, drift og HR både på hoteller og hovedkontor. Jeg har gått gradene fra salgssjef på lokalt hotell, til hotelldirektør. Videre til hovedkontoret som salgsdirektør for region øst, Norge og senere for Norden. Mine oppgaver som salgsdirektør var som fagansvarlig å drifte opptil 80 selgere i Norge, Sverige og Danmark på en effektiv og motiverende måte samt coache hotelldirektøren som var selgerens nærmeste leder i det daglige. Rekruttering, opplæring, strategi, operative salgsplaner, operativ salgsledelse, utvikling og oppfølging av bruk av salgsystemer, rapporteringssystemer og lignende var primæroppgavene. Videre har jeg jobbet flere år i HR med rekruttering, klimaanalyse, fadderprogram, trainee program og ikke minst oppbyggingen av kompetanseplattformen til selskapet Choice Academy som var en totalleverandør innen kompetanseutvikling. Jeg har vært Kommersiell Direktør i Alpinco som eier og driver destinasjonene Hafjell og Kvitfjell. Her har jeg hatt ansvaret for utvikling innen salg, marked og booking. Apinco er bla.a eid av Petter Stordalen som også eier Nordic Choice Hotels. Jeg har også gjennom 5 år eid og drevet 2 klesbutikker der kundegruppen var kvinner 30+. Mitt tilbud til kundene var klær, sko, vesker, smykker. Jeg har vært konsulent i eget selskap siden 2010 og jobber med kunder innen fagområdene salg, service, ledelse og HR. Jeg leverer tjenester som kurs, trening, rekruttering og forretningsutvikling. Jeg leies inn til korte og lengre oppdrag. Noen av mine kunder og referanser finner du her. Jeg har et management for hire oppdrag for Stiftelsen Risør Trebåtfestival der jeg er leid inn som festivalleder for siden 2015. Arbeidet kombineres med andre oppdrag. Jeg er sertifisert coach fra Senter for Prestasjonscoaching, sertifisert bruker av Thomas International, samt sertifisert executive service coach i den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI. Jeg har hatt en rekke styreverv og satt i ulike faggrupper og kompetanseutvalg opp igjennom årene.   [-]
Les mer
Bedriftsintern
Forhandlingsøvelser og relevant teori i "Konstruktive forhandlinger" gjør deg til en bedre forhandler! Bedre forberedelser, bedre struktur, bedre kommunikasjon og bedre t... [+]
 Siv. øk. Birger Landmark har siden 1992 drevet firma Involvèr!, med opplæring i personlig kommunikasjon. Han har siden 1990 forelest på ulike høyskoler, og har i mange år vært ansatt som høyskolelektor II ved Handelshøyskolen BI. "Læring er endring av atferd" er slagordet til Birger Landmark, og kurset "Konstruktive forhandlinger" er praktisk og matnyttig for deltakerne. Hver kursdag forhandler deltakerne, og får tilbakemelding på egen atferd. Innhold: -       Hvordan bli flinkere til å forhandle? -       Suksesskriterier for forhandlinger -       Alternativer til å forhandle -       Ulike typer forhandlinger -       Forberedelser til forhandlinger -       Sjekkliste til forberedelser -       Forhandlingsmøtets faser og oppgaver -       Roller og oppgaver i forhandlingene -       2 kommunikasjonsmodeller -       Behandle motstand, kritikk, innvendinger -       Avslutning i forhandlinger -       Praktisk forhandlingsøvelse med videoopptak og/eller tilbakemelding. Bransjenøytrale cases -       Individuell handlingsplan og handlingsplan for organisasjon/bedrift: Dette skal jeg/vi gjøre for å bli enda bedre til å forhandle: [-]
Les mer
Få en god forståelse og kunnskap om forhandlingsprosessens faser, hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger og kjenne til metoder og teknikker for gjennomføring av he... [+]
Formål med kurset: Gi deltakerne en god forståelse og kunnskap om forhandlingsprosessens faser, hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger og kjenne til metoder og teknikker for gjennomføring av hensiktsmessige og målrettede forhandlinger. Kurset er praktisk rettet med gjennomføring av konkrete forhandlingsøvelser og basert på nær dialog mellom kursleder og deltakere.   Varighet 2 dager Kursinnhold: Forhandlingsteknikk - generelt:- forhandlingens ulike faser og forutsetninger- hva kjennetegner gode forhandlinger- den strategiske innkjøpsmatrisen- hvilken posisjon har forhandleren Forhandlinger – forberedelsesfasen- målsettinger- momenter til forberedelsesfasen- forberedelsene som en prosess Forhandlinger – gjennomføringsfasen- kommunikasjon og forhandlinger- ikke-verbal kommunikasjon- kjennetegn ved en god forhandler- kommunikasjonstrappa Forhandlingsøvelser (med videopptak) Evaluering av forhandlingsøvelser (med videostøtte) [-]
Les mer
Nettstudier 8 500 kr
Salgsledelse i bedrifter handler om hvordan å løfte andre til å skape resultater og vekst. [+]
Salgsledelse i bedrifter handler om hvordan å løfte andre til å skape resultater og vekst. Kurset gir deg verktøy og forståelse for hvordan å følge opp kunder på egen hånd og som leder av et salgsteam.  Utdanningen er ikke knyttet opp mot en spesifikk bransje, men tar utgangspunkt i kommersielle virksomheter og organisasjoner og egner seg for alle som har salgsansvar. Vi tilbyr også salgsledelse som fagskoleutdanning.   [-]
Les mer
Nettstudier 8 500 kr
Salgsteknikk handler om hvordan du systematisk skal kunne planlegge, organisere og gjennomføre målrettet salgsinnsats med utgangspunkt i kundens behov. [+]
Salgsteknikk handler om hvordan du systematisk skal kunne planlegge, organisere og gjennomføre målrettet salgsinnsats med utgangspunkt i kundens behov. Begrepet salgsteknikk blir av folk flest ofte forbundet med det selgeren sier til kunden under selve kundemøtet. Å være selger er, som du skal se, mer omfattende en dette. Emnet er bygd opp slik: Selgerens rolle og om hva som skal til for å være en god selger Forarbeidet en selger må gjøre for å kunne bestemme hvilke kunder han/hun skal satse på og jobbe mot Forberedelsene til et kundemøte Hvordan selgeren skal gå frem på selve kundemøtet, dvs. dialogen med kunden (salgssamtalen) Etterarbeidet etter kundemøtet, bl.a. om å utarbeide tilbud, følge opp ordren og leveransen Hvordan selgeren skal følge opp kunden på lang sikt for å oppnå mersalg og kryssalg basert på kundens behov Hvordan selgeren skal planlegge og strukturere salgsarbeidet generelt på årsbasis, og hvilke salgsverktøy som kan brukes Etikk og moral i salgsarbeidet     [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert 6 måneder 1 200 kr
Ta ut potensialet ditt innen salg med gode verktøy for målsetting og daglig motivasjon, med kursing 1 til 1 og tett oppfølging. [+]
Kjenner du på følelsen av at du ikke helt tar ut potensialet ditt, og ønsker å bli bedre innen salg eller andre områder i livet. Jeg har over 20 års erfaring med å bygge opp selskaper, og spesielt utvikling av salgssavdelinger, salgsledere. Dette kombinert med å jobbe daglig med salg selv.  I tillegg har jeg vært, og er fortsatt aktiv, i ulike klubber og foreninger som trener eller treneransvarlig. Spesielt innen langrenn, fotball, løping og andre aktiviteter som barna driver med. Eller jeg selv konkurrerer i.  Ta kontakt nå, så kan vi se på et eventuelt samarbeide.  [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.