Salg
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettstudier 13 450 kr
Dette er utdanningen for deg som ønsker fagbrev i Salgsfaget og som har lang praksis innen salg. [+]
Dette er utdanningen for deg som ønsker fagbrev i Salgsfaget og som har lang praksis innen salg. Gjennom denne utdanningen øker du din kunnskap om kundebehandling, salg og markedsføring av produkter, og du får formalisert din kompetanse innen faget. Salgsfaget gir deg økt kompetanse om gode salgsprosesser som tilfredsstiller kundenes behov og forventninger. Du lærer også om salgsmetoder, regelverk, muntlig og skriftlig kommunikasjon med ulike kundegrupper. Denne utdanningen forbereder deg til den teoretiske delen av fagprøven. Har du lang yrkespraksis og er kvalifisert til å ta fagprøven som praksiskandidat, kan du velge dette studiet. Har du lite eller ingen yrkespraksis innen faget, kan du gå veien via yrkesfaglig videregående skole, med Service og samferdsel Vg1 og Salg, service og sikkerhet Vg2.   Obligatoriske emner Økonomi og administrasjon - SSS Vg2         Markedsføring og salg - SSS Vg2         Sikkerhet - SSS Vg2   Hva kan jeg jobbe med? Fagbrev i Salgsfaget gir deg mulighet til å jobbe innenfor forskjellige bransjer som f.eks. klær, sport, dagligvare, elektro, foto eller data. Sentrale arbeidsoppgaver vil være: salg, service og kundebehandling lager- og kassearbeid varepåfylling og -plassering håndtere bestillinger og forsendelser markedsføring av butikken bidra til at butikken fremstår ryddig   Nivå: Praksiskandidat         Studietid:   Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart:   Studiet har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger:   17   Eksamen:    Eksamen i videregående skole arrangeres normalt to ganger i året over hele landet, ved videregående skoler som har den studieretningen du tar utdanning på. Du må selv melde deg opp til eksamen via www.privatistweb.no eller ved Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. Frister for oppmelding varierer, men er vanligvis i januar for eksamen til sommeren og 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato for oppmelding, eksamensdato og pris får du ved å kontakte Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. All informasjon om eksamen.   Pris: Pris 13 450,-     Studiemateriell:    Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering:   Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering:   Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettstudier 9 750 kr
Salgsteknikk handler om hvordan du systematisk skal kunne planlegge, organisere og gjennomføre målrettet salgsinnsats med utgangspunkt i kundens behov. [+]
Salgsteknikk handler om hvordan du systematisk skal kunne planlegge, organisere og gjennomføre målrettet salgsinnsats med utgangspunkt i kundens behov. Begrepet salgsteknikk blir av folk flest ofte forbundet med det selgeren sier til kunden under selve kundemøtet. Å være selger er, som du skal se, mer omfattende en dette.   Emnet er bygd opp slik: Selgerens rolle og om hva som skal til for å være en god selger Forarbeidet en selger må gjøre for å kunne bestemme hvilke kunder han/hun skal satse på og jobbe mot Forberedelsene til et kundemøte Hvordan selgeren skal gå frem på selve kundemøtet, dvs. dialogen med kunden (salgssamtalen) Etterarbeidet etter kundemøtet, bl.a. om å utarbeide tilbud, følge opp ordren og leveransen Hvordan selgeren skal følge opp kunden på lang sikt for å oppnå mersalg og kryssalg basert på kundens behov Hvordan selgeren skal planlegge og strukturere salgsarbeidet generelt på årsbasis, og hvilke salgsverktøy som kan brukes Etikk og moral i salgsarbeidet   [-]
Les mer
1 dag 5 600 kr
Vil du lære om hvordan du best opptrer i forhandlinger? Vil du lære om hvordan du kan lage en struktur som hjelper deg til å få større gjennomslagskraft i forhandlin... [+]
Kurset er utviklet av Ragnhild Nilsen, Cand. Music. MA, i samarbeid med Dr. Psyc. Evelin Lindtner, Human Dignity and Humiliation Strategies.   Teknikkene benyttes i forhandlingssituasjoner både internt i den enkelte bedrift og i møte med eksterne samarbeidspartnere.  Lær hvordan du:  får bedre gjennomslag i forhandlinger bruker kommunikasjon og kroppsspråk i forhandlinger designer argumentasjonsteknikker  Temaer:  Hvordan opptre i forhandlingsmøter for å øke din gjennomslagskraft Ulike faser i en forhandling Kroppsspråk og kommunikasjonskultur Hva særpreger dyktige forhandlere Hvordan unngå å la seg stresse Problemer som kan oppstå underveis – og hvordan løse dem Gode spørsmål i forhandlinger Vanskelige personer – hvordan håndtere dem Noen anbefalinger: Hei, Ragnhild! Jeg vil takke deg for godt gjennomført kurs i forhandlingsteknikk for medarbeidere i DNB IT ! Siden jeg hadde anbefalt dette kurset så varmt basert på min opplevelse for ca 10 år siden, var jeg spent på hva deltakerne ville synes. Reaksjonene lot ikke vente på seg – kurset var knapt ferdig før jeg fikk første mail om at det hadde vært knallbra. –Og flere har sagt at det er det beste kurset de har vært på! Tusen takk.  Jeg ser ikke bort fra at vi i DNB IT kommer tilbake til deg og CoachTeam ved en senere anledning. Marit Sælemyr, Avdelingsleder  IT Project and Program Management, DNB Bank ASA La meg begynne med å si at Ragnhild er en fantastisk inspirerende og karismatisk dame. Hun har blitt et forbilde for meg og hennes menneskelige kvaliteter og læringsmodell prøver jeg bevisst å hente frem i kundemøter, presentasjoner og faktisk også på hjemmebane. Det var som en åpenbaring å være på kurset hennes. Hils Ragnhild å si at jeg klarte å være akkurat så levende, profesjonell og humoristisk som jeg ønsket på seminaret jeg holdt for mine kunder, takket være henne!  I tillegg har jeg klart å bruke teknikker som felles mål etc, slik at kundene blir mer forpliktet og ønsker å nå det målet som vi felles blir enige om. Det er mange ting som har falt på plass. Det handler om at jeg har funnet en struktur som hjelper meg til å gå de riktige skritt, for å få større gjennomslagskraft i min jobb. Dette var mitt hovedmål med kurset – og Ragnhild innfridde – og mer til!Line Widerøe, Næringsassurandør, If forsikring Jeg er veldig godt fornøyd med kurset i forhandlingsteknikk! Det var en god oppfriskning med påfyll av ny kunnskap. Ragnhild gjorde en veldig god jobbAstrid Holm, Head of HR Operations Norway, If forsikring       [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert 9 måneder 35 850 kr
I dette kurset lærer du alt du trenger, både teori og praksis, for å bli en profesjonell bilselger. Kurset holdes i samarbeid med Bilakademiet. [+]
I 2018 inngikk vi et samarbeid med Bilakademiet med målsetning om å utdanne fremtidens bilselgere. Resultatet av samarbeidet er et nettbasert kurs med samlinger som lærer deg alt du trenger, både i teori og praksis, for å bli en profesjonell bilselger.  Bilakademiet har et tett samarbeid med bilforhandlere over hele Norge, og har siden 1995 utdannet bilselgere for det norske markedet. Kurset går igjennom hele salgsprosessen fra start til mål. Hvordan man tar imot en kunde, hvordan man avklarer kundens behov og hvordan man praktiserer forskjellige avslutningsteknikker. I tillegg til salgsprosessen går vi også igjennom relevante temaer innen økonomi, Kjøpsloven og teknologi. Neste oppstart er i 16. september. Meld deg på i dag!   Emner Salg og kundebehandling         Økonomi/finans og bilforsikring         Markedsføring         Teknologi         Rettslære og kjøpsloven         Etikk     [-]
Les mer
Få en god forståelse og kunnskap om forhandlingsprosessens faser, hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger og kjenne til metoder og teknikker for gjennomføring av he... [+]
Formål med kurset: Gi deltakerne en god forståelse og kunnskap om forhandlingsprosessens faser, hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger og kjenne til metoder og teknikker for gjennomføring av hensiktsmessige og målrettede forhandlinger. Kurset er praktisk rettet med gjennomføring av konkrete forhandlingsøvelser og basert på nær dialog mellom kursleder og deltakere.   Varighet 2 dager Kursinnhold: Forhandlingsteknikk - generelt:- forhandlingens ulike faser og forutsetninger- hva kjennetegner gode forhandlinger- den strategiske innkjøpsmatrisen- hvilken posisjon har forhandleren Forhandlinger – forberedelsesfasen- målsettinger- momenter til forberedelsesfasen- forberedelsene som en prosess Forhandlinger – gjennomføringsfasen- kommunikasjon og forhandlinger- ikke-verbal kommunikasjon- kjennetegn ved en god forhandler- kommunikasjonstrappa Forhandlingsøvelser (med videopptak) Evaluering av forhandlingsøvelser (med videostøtte) [-]
Les mer
Majorstuen 2 dager 9 500 kr
07 Dec
08 Feb
Lær å forhandle for å oppnå best mulig resultat om det er i salg, relasjoner eller i forhandlinger. [+]
Innføring og øvelser i forhandlingsteknikker for å oppnå best mulig resultat. Det vil si optimalt innhold og pris, samt sikring av kvalitet og gjennomføringsevne.   Forhandlinger gjennomføres ved kommunikasjon - enten verbal eller ikke-verbal - der partene utveksler krav, ønsker og argumenter.  Begge parter må ha tillit til at den andre part ønsker og er i stand til å leve opp til det som er avtalt. Vellykket forhandling handler mer om å løse utfordringer enn om å vinne. Resultatet av en forhandling skal føre til et vellykket samarbeid i fremtiden hvor grunnlaget legges i selve forhandlingene og hvor partene opplever samarbeidet som positivt for begge.   Mål for en vellykket forhandling: Når du når ”nok” av dine mål og delmål. Resultatet blir oppfattet som akseptabelt av motparten. Forhandlingen gjennomføres effektivt (tid – ressurser - penger). Det beste alternativet gir ikke uløste problemer eller nye utfordringer og ikke er til skade for noen av partene. Begge parter sitter igjen med en god følelse og er motivert for å begynne samarbeidet (gjensidig tillit).   Etter gjennomført kurs skal deltakerne ha: Utviklet egen evne til å analysere, strukturere og gjennomføre en forhandlingssituasjon. Ha økt forståelse for de atferdsmessige aspektene i bl.a. argumentasjon og kroppsspråk. Kunne mer om hvordan man selv oppleves som forhandler og hvordan man kan bidra til hensiktsmessige forhandlinger, og oppnå det man ønsker. [-]
Les mer
9 750 kr
Salgsledelse handler om å skape resultater via andre og det stilles store krav til resultatoppnåelse, samtidig som mellommenneskelige relasjoner skal ivaretas. [+]
Salgsledelse handler om å skape resultater via andre og det stilles store krav til resultatoppnåelse, samtidig som mellommenneskelige relasjoner skal ivaretas. Utdanningen er ikke knyttet opp mot en spesifikk bransje, men tar utgangspunkt i kommersielle virksomheter og organisasjoner og egner seg for alle som har salgsansvar. Salgsledelse handler om å skape resultater via andre, og det stilles store krav til resultatoppnåelse, samtidig som mellommenneskelige relasjoner skal ivaretas. Utdanningen er bransjeuavhengig, og tar utgangspunkt i kommersielle virksomheter og organisasjoner. Den egner seg for alle som har salgsansvar.   Karrieremuligheter Utdanningen er tilpasset medarbeidere som allerede arbeider med ledelsesoppgaver uten formalkompetanse, medarbeidere som ønsker lederansvar gjennom internt opprykk og de som ønsker en kort yrkesrettet formalkompetanse uten å gå veien om høyere studier.   [-]
Les mer
Bedriftsintern
Forhandlingsøvelser og relevant teori i "Konstruktive forhandlinger" gjør deg til en bedre forhandler! Bedre forberedelser, bedre struktur, bedre kommunikasjon og bedre t... [+]
 Siv. øk. Birger Landmark har siden 1992 drevet firma Involvèr!, med opplæring i personlig kommunikasjon. Han har siden 1990 forelest på ulike høyskoler, og har i mange år vært ansatt som høyskolelektor II ved Handelshøyskolen BI. "Læring er endring av atferd" er slagordet til Birger Landmark, og kurset "Konstruktive forhandlinger" er praktisk og matnyttig for deltakerne. Hver kursdag forhandler deltakerne, og får tilbakemelding på egen atferd. Innhold: -       Hvordan bli flinkere til å forhandle? -       Suksesskriterier for forhandlinger -       Alternativer til å forhandle -       Ulike typer forhandlinger -       Forberedelser til forhandlinger -       Sjekkliste til forberedelser -       Forhandlingsmøtets faser og oppgaver -       Roller og oppgaver i forhandlingene -       2 kommunikasjonsmodeller -       Behandle motstand, kritikk, innvendinger -       Avslutning i forhandlinger -       Praktisk forhandlingsøvelse med videoopptak og/eller tilbakemelding. Bransjenøytrale cases -       Individuell handlingsplan og handlingsplan for organisasjon/bedrift: Dette skal jeg/vi gjøre for å bli enda bedre til å forhandle: [-]
Les mer
Få god forståelse av mulighetene og premissene for forhandlinger i offentlig sektor, samt kunnskap om hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger. [+]
Gi deltakerne en god forståelse av mulighetene og premissene for forhandlinger i offentlig sektor, samt kunnskap om hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger og kjenne til metoder og teknikker for gjennomføring av hensiktsmessige og målrettede forhandlinger i offentlig sektor. Kurset er praktisk rettet og basert på nær dialog mellom kursleder og deltakere.   Varighet 1 dag   Kursinnhold: Forhandlinger i offentlig sektor - grunnleggende premisser- viktige premisser i lov og forskrift- hva kjennetegner gode forhandlinger- forhandlingens ulike faser og forutsetninger- hva kjennetegner erfarne/dyktige forhandlere?- ulike forhandlingsmodeller Forhandlingsøvelse Kommunikasjon i praksis- kommunikasjonstrappa Konfliktforståelse og -håndtering i forhandlinger Forberedelser i praksis- "7-trinns-modellen" [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 790 kr
Thor Ole Fongaard gir deg teknikker for hvordan du kan effektivt booke salgsmøter og fylle opp kalenderen din med kundemøter. Etterpå vil du lære effektive teknikker ... [+]
Salg for nybegynnere er et detaljert kurs hvor du vil lære alt fra møtebooking til closingen av salget. Du vil du lære: Hvordan booke kundemøter over telefon raskt og effektivt. Hvordan fokusere på kundefordeler og ikke produktfordeler. Hvordan du skal møte innvendinger både på telefon og i kundemøter. Hvordan du skal avslutte/close salget på en effektiv måte. Thor Ole Fongaard har bygget opp mange salgsavdelinger og har lang erfaring som selger, salgssjef og daglig leder innen flere bransjer. Han jobber i dag som daglig leder i Bedre Resultater AS som spesialiserer seg på salg- og ledercoaching. Gjennom flere år har han hjulpet andre bedrifter med å nå sine mål. Han begynte i 2008 sin etterutdanning innen NLP og Coaching for å øke effektiviteten av kursene sine. Kurset er 1 time og 14 minutter langt og delt inn i 19 videoleksjoner med noen oppgaver underveis. Du vil også få mulighet til å kommunisere med kursholder i et lukket forum eller direkte på mail. Helt til slutt vil du få et kursbevis/diplom som du kan printe ut eller lagre på din datamaskin. [-]
Les mer
1 dag 5 100 kr
Resultater gjennom kompetanse, kommunikasjon, adferd og prosess. Forhandlinger er et fag! [+]
Hvordan oppnå resultater gjennom bedre kompetanse i forhandlingsteknikk?   Forhandlingsstrategi Forberedelser Forhandlingsteknikk Hvordan gå frem? Hva skal til for å få til løsninger? Menneskelige faktorer Kommunikasjon Relasjonsforståelse Kurset er meget relevant for de som arbeider med offentlige anskaffelser, Bygg og anlegg, Olje og gass og IKT leveranser.   Kunnskap om hva som virker i kommunikasjon og forhandlinger er viktig for å oppnå gode resultater. All virksomhet som innebærer utveksling av tjenester og ytelser gjennom kontrakter medfører at mennesker med forskjellig bakgrunn og interesser må forholde seg til hverandre. Måten man opptrer på har stor betydning for hvor gode løsninger man oppnår. Profesjonell, løsningsorientert og samarbeidsvillig står ofte i kontrast til taktisk, useriøs, vanskelig og urasjonell. Det gjelder å få til gode prosesser. Kompetanse og bruk av teknikker er stikkord for suksess.I noen forhandlinger handler det om å vinne, mens i andre er perspektivet at en løsning skal være god for mer enn en part. Prosjekter og samarbeidsavtaler kjennetegnes av dynamikk og endringer hvor balanse mellom partene skal ivaretas. Her vil den enkelte parts interesse måtte veies mot hva som bidrar til prosjektets suksess. Det blir vanskelig dersom den ene parts behov ikke ivaretas eller kommunikasjon og relasjon er konfliktfylt. Gode prosjekter kjennetegnes av god kommunikasjon og godt samarbeid.Kurset er basert på 4 faser hvor det gis teoretisk kunnskap og praktisk trening i forskjellige forhandlingssituasjoner - kontraktsforhandlinger, endringssituasjoner, konfliktløsning: Teoretisk gjennomgang med dialog og diskusjon Praktisk trening, drilling, rollespill Evaluering, tilbakemelding og refleksjon Personlig utvikling som forhandler Kurset har fokus på prosjektleveranser og samarbeidsavtaler,  og det er meget praktisk og verktøyorientert. Kursets forelesere har en bred og verdifull erfaring med problemstillinger, utfordringer og fallgruver knyttet til forhandlinger av avtaler, endringer og konfliktløsning som deltakerne vil dra nytte av. Kurslederne har ledererfaring fra det offentlige og private næringsliv. De har spesialkompetanse fra IKT, Olje og Gass, Bygg og Anlegg, Offentlige anskaffelser.   Forelesere: Morten Aagaard og Mikkel Hessen,  Marstrand Advokatfirma AS   [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag
På forespørsel
Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjel... [+]
Motivasjon og Salg   Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjelden resultater. Derfor bruker vi alltid tid på å skape motivasjon først før vi starter med salgsstrening og teknikker. Vi satser på å gjøre dette så enkelt og jordnært som mulig, slik at man kan kjenne seg igjen i de daglige situasjoner man møter i salg. Og kurset vil tilpasses bedriften slik at man tar vare på de verdier og målsetninger som finnes i bedriften. Trenger dere økt motivasjon, ønsker å kjenne fremgang eller inspirasjon for å foreta endringer som gir resultater? Kurset gir deg mulighet til å stoppe opp, tenke og få i gang en prosess og fokus som gir resultater. Kurset er rettet mot både nye og etablerte bedrifter, som ønsker å revitalisere, motivere seg selv, og øke sine salgssresultater. Etter kurset vil deltagerne kunne motivere selv bedre, ved å finne ut hva du egentlig vil her i livet og hvordan komme dit. Og gjennom enkle og effektive metoder oppnå flere møter og salg på kortere tid. Kurset inneholder mange teknikker innen salg og egenmotivering, som kommer til stor nytte innen salg, i det daglige arbeid generelt, og i kommunikasjon med andre mennesker. Målsetning Følelsen og evnen til å lykkes innen salg gjennom fokus på teknikk, motivasjon og effektivitet. Kurset er delt inn i to, med først fokus på egenmotivasjon og så salg og møtebooking. Mange kunder velger også å videreføre treningen med sambesøk og individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle, hvis ønskelig. Målgruppe for kursetAlle som ønsker å bedre sin motivasjon og salgsresultater. Ansatte og bedriftsledere, nyetablerte eller erfarene. Thor Ole Fongaard har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Ved evaluering av kursene, med en skala fra 1-6 hvor 6 er best oppnår han som regel mellom 5,5 til 6 poeng. Hva andre som har benyttet seg av Bedre Resultater AS har sagt: “I mitt arbeid I Nordic Web Radio og Aller Edge har jeg ved flere anledninger arbeidet med Bedre Resultater AS, I anledning av å “booste” vårt salg av media reklame, og det gjør de!! Hver gang vi kjørte seanser med dem økte salget betraktelig. De har stor kunnskap om salg uten å overdrive det. Og tilpasser seg det nivået teamet er på og gjennom god kommunikasjon og menneske kunnskap lykkes de med å skape forståelse og få teamet med seg. Hvis du ønsker å øke salget, ring de!! Top qualities: Great Results , Personable , Good Value - Joakim Jansson,Nordic Web Radio og Aller Edge   Vi leide inn Bedre Resultater AS for coaching i forbindelse med møtebooking. Vi er veldig fornøyde og det har virkelig satt fart hos oss med mange møter i etterkant! Gunn Helen Aurstad Corporate Sales Manager Travellink Norge   Kjells markiser har i flere år benyttet Thor Ole Fongaard i Bedre Resultater AS med svært gode resultater og tilbakemeldinger fra selgere og salgsledere.  Salgsprosessen vår går kort fortalt ut på at selgerne følger opp “leads” vi får inn sentralt for å booke avtaler for gratis behovskartlegging, oppmåling og gi kunden et uforpliktende tilbud.  Dette høres greit ut men praksis viser at salgene IKKE kommer av seg selv.  Med hjelp av Thor Oles teknikker har selgerne økt konverteringen fra leads til faktiske møter (effektive møtebookingsteknikker), møtene til salg (salgsargumentasjon og closing-teknikker) og salgene til mersalg (gjør faktisk kunden mer tilfreds) betydelig.  Det eneste som er redusert etter Thor Oles kurs er rabattene (takling av innvendinger).  I tillegg har Thor Ole motivert selgerne til å i langt større grad gjennomføre egenaktiviteter for å skaffe seg egne leads.  Øvrige og viktige tiltak som effektiv planlegging av arbeidsdagen, oppfølging av gamle kunder og tilbud har Thor Ole også fokusert på med gode resultater.  Vi benytter Thor Ole både i store forsamlinger med hele salgsapparatet til stede og på samreise med en og en selger, både nye som trenger generell salgsopplæring og erfarne som trenger ny motivasjon for økt salg.  Thor Ole tilegnet seg på kort tid nødvendig bransjekunnskap og leverer ulike “skreddersydde” opplæringspakker.  Dette, sammen med det faktum at selgerne selv opplever at rådene øker deres omsetning og resultater,  gjør at Thor Ole om nødvendig kan provosere selgerne men likevel bli opfattet som en av gutta og ha deres fulle respekt.  Vi anbefaler Bedre Resultater AS varmt til alle med behov for bedre salgsresultater!  (-med unntak av våre konkurrenter). Frode H. Syvertsen salgs- og markedsdirektør, Hunter Douglas Norge as, divisjon Kjells markiser. “Bedre Resultater AS har gjennom coaching bidratt til å gi meg økt fokus og bevisstgjøring i salgsprosessen, noe som har ført til kraftig forbedrede resultater. De rusker opp i inngrodde forestillinger og gir inspirerende ”dytt i baken” til å tenke positivt og løsningsorientert. Jeg anbefaler de gjerne til alle som jobber med salg og som ønsker å oppnå bedre resultater.” Roy Teppen, Salgskonsulent, Hegnar Media AS “Leide inn Bedre Resultater As v/Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel.“  Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS   [-]
Les mer
7 timer
Bli rå på møtebooking og enda mer bevisst på prosessene i salgssamtalen [+]
Bli med på salgskurs med fokus på møtebooking og salgssamtalen. Vi trener på ulike teknikker, i tillegg til at hver kursdeltaker lager sine egne verktøy og maler som passer hver enkelt sin salgsstil. Å selge skal føles naturlig og kunden skal ikke lure på om du har vært på kurs! Derfor  tilpasses de praktisk treningene individuelt. Temaer vi jobber med er følgende: Hvilke forberedelser trengs og gjøres før vi kontakter kunder Møtebooking - selg et møte og ikke produktet Gjennomføring av salgsmøte Behovsanalyse/spørreteknikker Tilbud Argumentasjon Closingteknikker Ettersalg/oppfølging Jeg har min bakgrunn fra reiseliv og handel. Gjennom 18 år har jeg vært med å bygge opp Skandinavias ledende hotellkjede Nordic Choice Hotels fra 5-170 hotell. Min erfaring er fra både salg, drift og HR både på hoteller og hovedkontor. Jeg har gått gradene fra salgssjef på lokalt hotell, til hotelldirektør. Videre til hovedkontoret som salgsdirektør for region øst, Norge og senere for Norden. Mine oppgaver som salgsdirektør var som fagansvarlig å drifte opptil 80 selgere i Norge, Sverige og Danmark på en effektiv og motiverende måte samt coache hotelldirektøren som var selgerens nærmeste leder i det daglige. Rekruttering, opplæring, strategi, operative salgsplaner, operativ salgsledelse, utvikling og oppfølging av bruk av salgsystemer, rapporteringssystemer og lignende var primæroppgavene. Videre har jeg jobbet flere år i HR med rekruttering, klimaanalyse, fadderprogram, trainee program og ikke minst oppbyggingen av kompetanseplattformen til selskapet Choice Academy som var en totalleverandør innen kompetanseutvikling. Jeg har vært Kommersiell Direktør i Alpinco som eier og driver destinasjonene Hafjell og Kvitfjell. Her har jeg hatt ansvaret for utvikling innen salg, marked og booking. Apinco er bla.a eid av Petter Stordalen som også eier Nordic Choice Hotels. Jeg har også gjennom 5 år eid og drevet 2 klesbutikker der kundegruppen var kvinner 30+. Mitt tilbud til kundene var klær, sko, vesker, smykker. Jeg har vært konsulent i eget selskap siden 2010 og jobber med kunder innen fagområdene salg, service, ledelse og HR. Jeg leverer tjenester som kurs, trening, rekruttering og forretningsutvikling. Jeg leies inn til korte og lengre oppdrag. Noen av mine kunder og referanser finner du her. Jeg har et management for hire oppdrag for Stiftelsen Risør Trebåtfestival der jeg er leid inn som festivalleder for siden 2015. Arbeidet kombineres med andre oppdrag. Jeg er sertifisert coach fra Senter for Prestasjonscoaching, sertifisert bruker av Thomas International, samt sertifisert executive service coach i den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI. Jeg har hatt en rekke styreverv og satt i ulike faggrupper og kompetanseutvalg opp igjennom årene.   [-]
Les mer
1 dag
Lær deg å booke møter raskt, enkelt og effektivt. [+]
Møtebooking er kanskje den mest lønnsomme enkeltaktiviteten for en selger, likevel er det mange som kvier seg for å ringe kundene. I dette 1 dags seminaret viser vi deg sammenhengen mellom høy aktivitet og gode salgsresultater.   Effektiv møtebooking For mange starter en god kunderelasjon med møtebooking, men mange dyktige selgere sliter med å gjøre dette raskt og effektivt. Det kandler om å gjøre dette på en enkel måte og på dette seminaret vil du få oppskriften på hvordan ha kontroll i samtalene, møte de mest vanlige innvendingene og ikke minst, få til en avtale   Kursholder: Thor Ole Fongaard er daglig leder i Bedre Resultater AS. Han har bygget opp mange salgsavdelinger og har lang erfaring som selger, salgssjef og daglig leder innen flere bransjer med særdeles gode resultater. Han har drevet Bedre Resultater siden år 2000 og har de siste 15 årene holdt markedsledende kurs i møtebooking. Som kurs og foredragsholder har han gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. [-]
Les mer
Bedriftsintern
Som deltaker lærer du en rekke teknikker du bør bruke for å arbeide mer effektivt, selge mer til de riktige kundene og for å øke kundetilfredsheten. [+]
"Lønnsomt salg - og tilfredse kunder" legger vekt på kvalitet i salgsarbeidet, med tanke på tillitsskapende fremtreden, grundig behovsanalyse, utfordrende spørsmål, seriøs behandling av innvendinger og tilpassede avslutningsteknikker. "Lønnsomt salg - og tilfredse kunder" gjennomføres aller helst med 3-5 dagssamlinger, med 2-4 uker mellom hver samling. En slik prosess bidrar til mye mer læring enn 2 eller 3 dagers kurs. Innhold -       Hvordan bli en bedre selger? -       Salgsprosessen -       Mål for salg og selger -       Aktivt kundevalg -       Leads, forberedelser, møtebooking. Samspill med markedsføring. -       Skape tillit -       Avdekke kundens behov -       Presentere løsninger -       Behandle innvendinger -       Avslutningsteknikker -       Kundeutvikling -       Praktiske øvelser med egne kundecases -       Individuell handlingsplan og handlingsplan for organisasjon/bedrift: Hva skal jeg/vi gjøre for å bli enda bedre til å selge og til å utvikle kunder [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.