IT-kurs
Du har valgt: Systemutvikling
Nullstill
Filter
Ferdig

-

88 treff i Systemutvikling
 

Oslo 4 dager 22 500 kr
10 Nov
10 Nov
DP-100: Designing and Implementing a Data Science Solution on Azure [+]
https://www.glasspaper.no/kurs/dp-100/ [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Fysiske medier i bruk i lokalnettverk. Nettverkskomponenter. Design av nettverk (nettverk infrastruktur). Trådløse nettverk, design og sikkerhet. Generelt om forskjellige... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer: For å kunne gå opp til eksamen må 8 utvalgte øvingsoppgaver være godkjente. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Skriftlig eksamen, individuell, 3 timer. Ansvarlig: Arne Bjørn Mikalsen Eksamensdato: 16.12.13 / 19.05.14         Læremål: KUNNSKAPERKandidaten:- kan gjøre rede for de mest brukte teknologiene for lokalnettverk- kan gjøre rede for teknisk oppbygning av nettverk- kan gjøre rede for ulike nettverkskomponenter, deres virkemåte og bruksområde- kan planlegge og vurdere sikkerhet i lokalnettverk FERDIGHETER:Kandidaten:- kan koble til og konfigurere en datamaskin slik at den fungerer i et nettverk med internettoppkobling- kan opprette brukerkontoer, tildele rettigheter, samt administrere nettverk med en ressursdatabase- kan planlegge, implementere og konfigurere et mindre lokalnettverk GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har kompetanse til selvstendig både å formidle og å ta i bruk sine kunnskaper og ferdigheter innen emnets tema i en driftssituasjon- kan i en praktisk driftssituasjon, forklare og gjøre bruk av sin kunnskap både innen hvert enkelt tema i faget og på tvers av temaene- kan kommunisere med andre om nettverksløsninger Innhold:Fysiske medier i bruk i lokalnettverk. Nettverkskomponenter. Design av nettverk (nettverk infrastruktur). Trådløse nettverk, design og sikkerhet. Generelt om forskjellige typer nettverksoperativsystem. Introduksjon til Active Directory og eDirectory. Prinsipper for konfigurasjon, installasjon, drift og sikkerhet og driftsfilosofi i lokalnettverk. Introduksjon til virtualisering. Driftsmodeller: Fjerndrift eller ASP (Application Service Provider)Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Drift av lokalnettverk 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
2 semester 98 300 kr
Praktisk studie i installasjon, drift og administrasjon av nettverk og CISCO-teknologi. 60 studiepoeng. [+]
Nettverksadministrator – Lær IT ved å praktisere IT Studiet Nettverksadministrator med design er praktisk rettet, og gjennom opplæringen trenes studentene i installasjon, administrasjon og drift av servere og nettverk i klasserommet. I tillegg opparbeider studentene tilstrekkelig kompetanse til å foreta gode og relevante behovsanalyser som grunnlag for gjennomføring av IT-arbeid i bedrifter.  Gjennom studiet fokuserer vi på at studentene opparbeider tilstrekkelige kunnskaper og ferdigheter tilknyttet IT-sikkerhet. Næringslivet etterspør oppdatert kompetanse innen IT-sikkerhetsløsninger, og gjennom kombinasjon av teoretiske gjennomganger og praktisk trening opparbeider studentene nødvendige kunnskaper og ferdigheter i design av relevante sikkerhetsløsninger, samt konfigurering og implementering av konkrete sikkerhetstiltak. Studentene blir også trent i teamarbeid, og skal kunne gjennomføre konstruktivt arbeid som del av et team. IT-løsningene er i kontinuerlig utvikling og gjennom studiet fokuseres det derfor på hvordan man som utøver av IT-rettet arbeid kontinuerlig må oppdatere sin kompetanse for å være relevant. Studentene gis derfor god oversikt over kilder for kompetanseoppdatering innen de ulike områdene studiet omhandler. Studiet er utformet med basis i Windows- og Cisco-teknologi, og gir grunnlag for gjennomføring av flere sertifiseringer. Fredrikstad og Oslo FagAkademi er også testsenter, og tester tilknyttet aktuelle sertifiseringer kan derfor gjennomføres på skolen. Fredrikstad og Oslo FagAkademi er akkreditert som Cisco NetWorking Academy noe som innebærer at studentene har tilgang til Ciscos egne nettbaserte løsninger i tillegg til skolens egen Cisco-lab.    Praktisk undervisning Gjennom studiet jobber studentene med praktiske oppgaver. Studentene gjennomfører installasjon og drift av nettverk i skolens virtuelle servermiljø. Vi benytter varierte undervisningsformer som klasseromsundervisning, praktiske oppgaver, virkelighetsnære prosjekter etc. for å gjøre opplæringen mest mulig relevant og variert.    Jobbmuligheter Jobbmulighetene etter fullført studium er mange og kvalifiserer for en rekke jobber som nettverksadministrator, nettverksdesigner, driftskonsulent, systemkonsulent eller systemansvarlig i små og mellomstore bedrifter. Mange av våre tidligere studenter jobber også som en del av et driftsteam eller en konsulentgruppe i store virksomheter. Studiet og arbeidet med dette gir deg kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse som legger grunnlaget for å bli en viktig ressursperson i en IT-avdeling eller et IT-selskap. Siden studiet og pensum i dette er utformet i tråd med MS Windows og Cisco sine krav er jobbmulighetene også gode i utlandet og i store internasjonale selskaper.   Er du usikker på hva du skal studere? Hva skal jeg bli?  - Hva skal jeg studere?  - Hva bør jeg studere?  - dette er spørsmål som mange stiller seg. Valgmulighetene er mange. En fagskole har et praktisk fokus, og skiller seg tydelig fra en teori- og forskningsbasert utdanning ved høyskole/universitet. Næringslivet ønsker i økende grad å rekruttere personer med praktisk kompetanse som kan generere merverdi for bedriften fra første dag. En fagskoleutdanning tilfredsstiller disse ønskene fra næringslivet og hjelper deg raskere i jobb.  Hvis du er usikker på hva som passer for deg så ta gjerne kontakt med oss for en gratis og uforpliktende studiesamtale/veiledning. Vi hjelper deg å velge det som er passer best for deg. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 4 dager 24 000 kr
This course provides the knowledge and skills to design and implement DevOps processes and practices. [+]
Students will learn how to plan for DevOps, use source control, scale Git for an enterprise, consolidate artifacts, design a dependency management strategy, manage secrets, implement continuous integration, implement a container build strategy, design a release strategy, set up a release management workflow, implement a deployment pattern, and optimize feedback mechanisms TARGET AUDIENCE Students in this course are interested in designing and implementing DevOps processes or in passing the Microsoft Azure DevOps Solutions certification exam. COURSE OBJECTIVES Plan for the transformation with shared goals and timelines Select a project and identify project metrics and Key Performance Indicators (KPI's) Create a team and agile organizational structure Design a tool integration strategy Design a license management strategy (e.g., Azure DevOps and GitHub users) Design a strategy for end-to-end traceability from work items to working software Design an authentication and access strategy Design a strategy for integrating on-premises and cloud resources Describe the benefits of using Source Control Describe Azure Repos and GitHub Migrate from TFVC to Git Manage code quality, including technical debt SonarCloud, and other tooling solutions Build organizational knowledge on code quality Explain how to structure Git repos Describe Git branching workflows Leverage pull requests for collaboration and code reviews Leverage Git hooks for automation Use Git to foster inner source across the organization Explain the role of Azure Pipelines and its components Configure Agents for use in Azure Pipelines Explain why continuous integration matters Implement continuous integration using Azure Pipelines Design processes to measure end-user satisfaction and analyze user feedback Design processes to automate application analytics Manage alerts and reduce meaningless and non-actionable alerts Carry out blameless retrospectives and create a just culture Define an infrastructure and configuration strategy and appropriate toolset for a release pipeline and application infrastructure Implement compliance and security in your application infrastructure Describe the potential challenges with integrating open-source software Inspect open-source software packages for security and license compliance Manage organizational security and compliance policies Integrate license and vulnerability scans into build and deployment pipelines Configure build pipelines to access package security and license ratings   COURSE CONTENT Module 1: Get started on a DevOps transformation journey Module 1 Lessons Introduction to DevOps Choose the right project Describe team structures Choose the DevOps tools Plan Agile with GitHub Projects and Azure Boards Introduction to source control Describe types of source control systems Work with Azure Repos and GitHub Lab 1: Agile planning and portfolio management with Azure Boards   Lab 2: Version controlling with Git in Azure Repos   After completing Module 1, students will be able to: Understand what DevOps is and the steps to accomplish it Identify teams to implement the process Plan for the transformation with shared goals and timelines Plan and define timelines for goals Understand different projects and systems to guide the journey Select a project to start the DevOps transformation Identify groups to minimize initial resistance Identify project metrics and Key Performance Indicators (KPI's) Understand agile practices and principles of agile development Create a team and agile organizational structure Module 2: Development for enterprise DevOps Module 2 Lessons Structure your Git Repo Manage Git branches and workflows Collaborate with pull requests in Azure Repos Explore Git hooks Plan foster inner source Manage Git repositories Identify technical debt Lab 3: Version controlling with Git in Azure Repos   After completing Module 2, students will be able to: Understand Git repositories Implement mono repo or multiple repos Explain how to structure Git Repos Implement a change log Describe Git branching workflows Implement feature branches Implement GitFlow Fork a repo Leverage pull requests for collaboration and code reviews Give feedback using pull requests Module 3: Implement CI with Azure Pipelines and GitHub Actions Module 3 Lessons Explore Azure Pipelines Manage Azure Pipeline agents and pools Describe pipelines and concurrency Explore Continuous integration Implement a pipeline strategy Integrate with Azure Pipelines Introduction to GitHub Actions Learn continuous integration with GitHub Actions Design a container build strategy Lab 4: Configuring agent pools and understanding pipeline styles   Lab 5: Enabling continuous integration with Azure Pipelines   Lab 6: Integrating external source control with Azure Pipelines   Lab 7: Implementing GitHub Actions by using DevOps Starter   Lab 8: Deploying Docker Containers to Azure App Service web apps   After completing Module 3, students will be able to: Describe Azure Pipelines Explain the role of Azure Pipelines and its components Decide Pipeline automation responsibility Understand Azure Pipeline key terms Choose between Microsoft-hosted and self-hosted agents Install and configure Azure pipelines Agents Configure agent pools Make the agents and pools secure Use and estimate parallel jobs Module 4: Design and implement a release strategy Module 4 Lessons Introduction to continuous delivery Create a release pipeline Explore release strategy recommendations Provision and test environments Manage and modularize tasks and templates Automate inspection of health Lab 9: Creating a release dashboard   Lab 10: Controlling deployments using Release Gates   After completing Module 4, students will be able to: Explain continuous delivery (CD) Implement continuous delivery in your development cycle Understand releases and deployment Identify project opportunities to apply CD Explain things to consider when designing your release strategy Define the components of a release pipeline and use artifact sources Create a release approval plan Implement release gates Differentiate between a release and a deployment Module 5: Implement a secure continuous deployment using Azure Pipelines Module 5 Lessons Introduction to deployment patterns Implement blue-green deployment and feature toggles Implement canary releases and dark launching Implement A/B testing and progressive exposure deployment Integrate with identity management systems Manage application configuration data Lab 11: Configuring pipelines as code with YAML   Lab 12: Setting up and running functional tests   Lab 13: Integrating Azure Key Vault with Azure DevOps   After completing Module 5, students will be able to: Explain the terminology used in Azure DevOps and other Release Management Tooling Describe what a Build and Release task is, what it can do, and some available deployment tasks Implement release jobs Differentiate between multi-agent and multi-configuration release job Provision and configure target environment Deploy to an environment securely using a service connection Configure functional test automation and run availability tests Setup test infrastructure Use and manage task and variable groups Module 6: Manage infrastructure as code using Azure and DSC Module 6 Lessons Explore infrastructure as code and configuration management Create Azure resources using Azure Resource Manager templates Create Azure resources by using Azure CLI Explore Azure Automation with DevOps Implement Desired State Configuration (DSC) Implement Bicep Lab 14: Azure deployments using Azure Resource Manager templates   After completing Module 6, students will be able to: Understand how to deploy your environment Plan your environment configuration Choose between imperative versus declarative configuration Explain idempotent configuration Create Azure resources using ARM templates Understand ARM templates and template components Manage dependencies and secrets in templates Organize and modularize templates Create Azure resources using Azure CLI Module 7: Implement security and validate code bases for compliance Module 7 Lessons Introduction to Secure DevOps Implement open-source software Software Composition Analysis Static analyzers OWASP and Dynamic Analyzers Security Monitoring and Governance Lab 15: Implement security and compliance in Azure Pipelines   Lab 16: Managing technical debt with SonarQube and Azure DevOps   After completing Module 7, students will be able to: Identify SQL injection attack Understand DevSecOps Implement pipeline security Understand threat modeling Implement open-source software Explain corporate concerns for open-source components Describe open-source licenses Understand the license implications and ratings Work with Static and Dynamic Analyzers Configure Microsoft Defender for Cloud Module 8: Design and implement a dependency management strategy Module 8 Lessons Explore package dependencies Understand package management Migrate, consolidate, and secure artifacts Implement a versioning strategy Introduction to GitHub Packages Lab 17: Package management with Azure Artifacts   After completing Module 8, students will be able to: Define dependency management strategy Identify dependencies Describe elements and componentization of a dependency management Scan your codebase for dependencies Implement package management Manage package feed Consume and create packages Publish packages Identify artifact repositories Migrate and integrate artifact repositories Module 9: Implement continuous feedback Module 9 Lessons Implement tools to track usage and flow Develop monitor and status dashboards Share knowledge within teams Design processes to automate application analytics Manage alerts, Blameless retrospectives and a just culture Lab 18: Monitoring application performance with Application Insights   Lab 19: Integration between Azure DevOps and Microsoft Teams   Lab 20: Sharing Team Knowledge using Azure Project Wikis   After completing Module 9, students will be able to: Implement tools to track feedback Plan for continuous monitoring Implement Application Insights Use Kusto Query Language (KQL) Implement routing for mobile applications Configure App Center Diagnostics Configure alerts Create a bug tracker Configure Azure Dashboards Work with View Designer in Azure Monitor [-]
Les mer
Nettstudie 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Datatyper, betingelser og løkker, uttrykk, funksjoner, funksjonsbibliotek, tabeller, tekststrenger, strukturer, klasser og objekter, datafiler, sortering, søking. Program... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Emnet gir en innføring i programmering og krever ingen bestemte forkunnskaper. Innleveringer: Innleverte øvinger. Det blir gitt 10 øvinger, 8 må være godkjent for å kunne gå opp til eksamen. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Skriftlig eksamen, individuell, 4 timer,  Ansvarlig: Tore Berg Hansen Eksamensdato: 06.12.13         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan definere, gjenkjenne og forklare de grunnleggende konsepter for programmering i C++ så som programmers struktur, nøkkelord, spesialtegn, datatyper, algoritmer, kontrollstrukturer, operatorer, funksjoner og uttrykk- kan forklare gangen fra kildekode til ferdig kjørbart program inkludert bruken av redigeringsprogram, kompilator og lenker og disses plass i integrerte programmeringsomgivelser- kan gjøre rede for begrepene enkle og sammensatte datatyper samt en- og flerdimensjonale tabeller- kan forklare den objektorienterte tankegangen og bruk av klasser FERDIGHETER:Kandidaten:- kan lage programmer i C++ som demonstrerer bruk av funksjoner, algoritmer og kontrollstrukturer- kan lage programmer som bruker tabeller- kan lage programmer som bruker datafiler- kan lage programmer som viser bruk av objekter- kan lage programmer satt sammen av flere filer GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er oppmerksom på at emnet er en introduksjon til programmering i C++ og at det er mye mer å lære spesielt om objektorientert programmering Innhold:Datatyper, betingelser og løkker, uttrykk, funksjoner, funksjonsbibliotek, tabeller, tekststrenger, strukturer, klasser og objekter, datafiler, sortering, søking. Program som består av flere filer. Bruk av "header"-filer. Kompilering og lenking i integrerte programmeringsomgivelser og bruk av "debugger". Algoritmer, skrittvis forfining, testing og feilsøking.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Programmering i C++ 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 dager 13 500 kr
Dette er et 2-dagers påbyggingskurs i SQL-programmering. Målsettingen er at etter gjennomført kurs vil deltakerne være fortrolige med mer avanserte søk etter data i SQL-d... [+]
Dette er et 2-dagers påbyggingskurs i SQL-programmering. Målsettingen er at etter gjennomført kurs vil deltakerne være fortrolige med mer avanserte søk etter data i SQL-databaser, oppretting av egne funksjoner og eksportering av data i ulike formater, som XML- og JSON.   Innhold Vi bruker Oracle, PostgreSQL og Microsoft SQL-server i kurset og belyser forskjellene mellom disse i håndteringen av avanserte SQL-setninger.   Agenda Gruppering med delsummer ved bruk av Rollup og Cube. Betingelseslogikk i søk med CASE ... WHEN ... THEN ... ELSE Oppretting av egne funksjoner med SQL Oppretting og bruk av Materialized Views Bruk av Common Table Expressions (CTE) Bruk av komplekse felt og sammensatte datatyper (arrays, egne datatyper etc.) - opprette komplekse felt, sette inn data og søke etter data i komplekse felt. Eksportere data som JSON / XML Bruk av Vindusfunksjoner til bl.a. å regne ut kumulative summer, rangeringer mm. Krysstabuleringer med PIVOT-funksjoner Bruk av SELF JOINS Behandling av geografiske data med SQL   Gjennomføring Kurset gjennomføres med en kombinasjon av online læringsmidler, gjennomgang av temaer og problemstillinger og praktiske øvelser. Det er ingen avsluttende eksamen, men det er øvingsoppgaver til hvert av hovedtemaene som gjennomgås.   Kursinstruktør: Terje Berg-Hansen har bred erfaring fra prosjektledelse, utvikling og drift med små og store databaser, både SQL- og NoSQL-baserte. I tillegg til å undervise i etablerte og nye teknologier jobber han med programmering, webutvikling og administrasjon av Linux-servere. Han er levende interessert i nye teknologier, distribuerte databaser og Data Science.   [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til webpublisering, HTML og XHTML, CSS, prinsipper for webdesign, DOM og JavaScript, XML (SVG og RSS), multimedia på web (grafikk, bilder, lyd og video), int... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer: Større og mindre øvinger tilsvarende 8 øvinger, hvor 6 må være godkjent før endelig karakter settes. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Karakteren i faget settes på grunnlag av to eksamensdeler - et prosjekt (60 %) og en netteksamen (40 %). Prosjektet går over 5 uker og gjennomføres som gruppearbeid. I vurderingen av prosjektet teller prosess, dokumentasjon og produkt. Individuelle karakterer kan gis ved manglende deltagelse. Netteksamen varer 1 time og består av både flervalgs- og fritekstspørsmål. Både prosjekt, netteksamen og obligatoriske øvinger må være bestått for å få karakter i faget. Klageadgang gjelder for hver enkelt eksamensdel. Ansvarlig: Atle Nes Eksamensdato: 11.12.13 / 14.05.14         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet Webutvikling 1 skal studenten ha følgende læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- forstår klient-tjener-arkitektur i konteksten nettleser og webtjener.- kjenner til forskjellen på statiske og dynamiske websider.- kjenner til HTTP-protokollen og kryptert kommunikasjon med HTTPS.- forstår oppbygningen til en URL, domenenavn og porter.- vet forskjellen på absolutt og relativ adressering.- kjenner til virkemåten til søkemotorer.- forstår viktigheten av å følge web-standarder. FERDIGHETER:Kandidaten:- kan utvikle et funksjonelt nettsted ved bruk en enkel testeditor og HTML eller XHTML.- kan laste opp nettstedet til webtjener med SFTP.- kan endre utseendet på nettstedet med intern eller ekstern CSS.- kan bruke DOM og JavaScript til å lage dynamiske nettsider.- kan legge til multimedia (grafikk, bilder, lyd, video) på nettstedet.- kan integrere eksterne tjenester på nettstedet. GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- får en grunnleggende forståelse av hvordan et moderne nettsted er oppbygd. Innhold:Introduksjon til webpublisering, HTML og XHTML, CSS, prinsipper for webdesign, DOM og JavaScript, XML (SVG og RSS), multimedia på web (grafikk, bilder, lyd og video), integrasjon av eksterne tjenester.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Webutvikling 1 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til Windows Phone, live tiles og panorama view, installasjon av nødvendig programvare, Hello World, deployment av applikasjoner på telefonen eller emulator, ... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Grunnleggende erfaring med objektorientert programmering er en fordel. Innleveringer: Øvinger: 6 av 8 må være godkjent. Større eller mindre øvinger tilsvarende 8 øvinger hvor 6 må være godkjent før endelig karakter settes. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Karakter settes basert på et prosjekt som gjennomføres individuelt. Prosjektet gjennomføres mot slutten av emnet. Ansvarlig: Atle Nes         Læremål: KUNNSKAPERKandidaten:- kjenner til grensesnittet og egenskaper ved Windows Phone- kjenner til ulike programmeringsspråk som kan benyttes ved utvikling av applikasjoner på Windows Phone- kan forklare hvordan en Windows Phone applikasjon publiseres på Marketplace FERDIGHETER:Kandidaten:- kan installere nødvendig programvare på egen datamaskin for å komme i gang med applikasjonsutvikling for Windows Phone- kan utvikle enkle mobilapplikasjoner basert på C# eller VB og XAML (Silverlight)- kan deploye en Windows Phone applikasjon til egen telefon eller til emulator- kan bestemme layout og orientering- kan legge til ulike kontrollere og håndtere hendelser- kan legge til multimedia-elementer- kan utnytte telefonens egenskaper ved hjelp av Windows Phone SDK GENERELL KOMPETANSE:Studenten får en grunnleggende innføring i utvikling av applikasjoner for mobiltelefoner med Windows Phone Innhold:Introduksjon til Windows Phone, live tiles og panorama view, installasjon av nødvendig programvare, Hello World, deployment av applikasjoner på telefonen eller emulator, XAML, layout og orientering, touch og navigasjon, ulike kontrollere og hendelser, multimedia (bilder, lyd og video), Windows Phone SDK, utnyttelse av telefonens egenskaper (GPS, akselerometer, kontaktliste, kamera), publisering av applikasjoner på Marketplace.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Applikasjonsutvikling for Windows Phone 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.   [-]
Les mer
Oslo 4 dager 23 900 kr
Angular 14 Development [+]
Angular 14 Development [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Innføring i webprogrammering med PHP. Grunnleggende syntaks og byggestener. Strukturering av kode. Skjemabehandling for økt dynamikk og interaktivitet. Databaseintegrasjo... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Forkunnskaper om webutvikling tilsvarende emnet Webutvikling 1 og grunnleggende programmeringskunnskaper er en fordel. Emnet passer godt i kombinasjon med for eksempel Ajax og HTML5. Innleveringer: 6 øvinger må være godkjent Vurderingsform: Prosjektoppgave, individuell, som vurderes til bestått/ikke bestått. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan konstruere en funksjonell webløsning ved hjelp av PHP utfra en gitt problemstilling- kan strukturere kode på en god måte i en webløsning- kan forklare hvordan tilstandsbevaring kan gjøres med PHP FERDIGHETER:Kandidaten:- kan bruke PHP-manualen og annen webbasert dokumentasjon- kan bruke PHP-scripting som verktøy for å løse problemer og oppgaver relatert til informasjonsbehandling- kan lage funksjonsrike webbaserte løsninger- kan programmere en fullverdig databasedrevet løsning GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- kan identifisere potensielle sikkerhetsmessige svakheter i en webløsning og iverksette gode sikkerhetstiltak Innhold:Innføring i webprogrammering med PHP. Grunnleggende syntaks og byggestener. Strukturering av kode. Skjemabehandling for økt dynamikk og interaktivitet. Databaseintegrasjon. Filbehandling. Sikkerhet. Tilstandsbevaring med sessions og cookies.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget   Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Webprogrammering i PHP 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
2 dager 18 500 kr
Kurset vil gi deg et bredere perspektiv og gi deg et større spekter av ferdigheter innen systemutvikling. Det vil gjøre deg mer oppmerksom på arkitektur i utviklingsprose... [+]
Sound familiar? I’m not sure what software architecture is about, and how it’s any different from design. My manager has told me that I’m the software architect on our new project, but I’m not sure what that actually means. I want to get involved in designing software but I’m not sure what I should learn. I’ve been given some requirements and asked to design some software, but I’m not sure where to start. I’ve been asked to write a software architecture document but I’m not sure what to include in it. I’m not sure who to talk to in my organisation about how best to integrate what we’re building. I understand what software architecture is all about, but I’m not sure how to tackle it on my project. My project seems like a chaotic mess; everybody is doing their own thing and there’s no shared vision. Help! Is this the course for you?Designing software given a vague set of requirements and a blank sheet of paper is a good skill to have, although not many people get to do this on a daily basis. However, with agile methods encouraging collective ownership of the code, it’s really important that everybody on the team understands the big picture. In order to do this, you need to understand why you’ve arrived at the design that you have.In a nutshell, everybody on the team needs to be a software architect.This is a two-day training course about pragmatic software architecture, designed by software architects that code. It will show you what “just enough” up front design is, how it can be applied to your software projects and how to communicate the big picture through a collection of simple, effective sketches. Aimed at software developers, it fills the gap between software development and high-level architecture that probably seems a little “enterprisey” for most developers.  Our Approach to TrainingThe course is interactive, with a combination of presentation, group discussion and group working. Throughout the course you’ll solidify everything you learn by defining the architecture for a small software system through a series of exercises focused around a software design exercise and case study. Is there a practical element?Yes, you’ll be broken up into groups and asked to design a small software system from nothing but a set of requirements and a whiteboard. This includes: Defining the architecture for the case study solution. Deciding on the technologies that would be used to implement it. Drawing up different views of the architecture to illustrate the software components and their interactions. Assessing and justifying that the architecture will satisfy the functional and non-functional requirements. Comparing and reviewing what each of the groups has come up with; discussing the choice of technologies, diagram notation and process used to define the architecture.   [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 1 annet sted 2 timer 15 900 kr
23 Oct
27 Nov
27 Nov
Leading SAFe® 6.0 [+]
Leading SAFe® [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 5 dager 30 000 kr
Agile approaches such as eXtreme Programming, Scrum and Lean Software Development are becoming increasingly mainstream. [+]
COURSE OVERVIEW They describe how to successfully deliver in complex situations when requirements and possible solutions are subject to continuous change; but they stop short of describing a full project lifecycle with defined Phases, Work Products, Roles and Responsibilities. This course covers how to operate in such an agile fashion within an overall project framework and is based on the DSDM Agile Project Framework (DSDM APF) approach. Through practical experience of the agile style of working, case studies and example scenarios from a highly experienced trainer, it provides delegates with an understanding of how the Agile Project Management process can enable planning, management and control for predictable Agile project deliveries.   This is an APMG accredited course. TARGET AUDIENCE The course is aimed at Project Managers and others involved in Project Management who want to understand how to apply agile approaches within an overall project management lifecycle framework. COURSE OBJECTIVES   Understand the fundamentals of Agile Project Management Understand the key Agile Project Management practices and how to manage Agile Project teams Fully describe and relate the Agile Project Management process Understand project control in the Agile environment COURSE CONTENT   Agile Project Management Fundamentals What is Agile Project Management? Benefits of Agile Project Management When to use Agile Project Management Preparing for a successful Agile project Agile Project Management Principles The Agile Project Management Process Agile Project Management Framework Configuring the Agile Project Lifecycle Work Products and Deliverables Management Products and Deliverables Business Work Products and Deliverables Technical Products and Deliverables Agile Project Teams Agile Project Roles and Responsibilities Agile Project Team Empowerment Agile Project Team Structure Agile Project Management Practices Facilitated Workshops MoSCoW Prioritisation Modelling Iterative Development Timeboxing Project Management and Control Agile Planning Agile Risk Management Agile Estimating and Measurement Agile Configuration Management Other Agile Project Management Concerns Agile Requirements (Functional and Non-functional Requirements) Agile Testing Quality Management and Quality Control Ensuring Maintainability and Scalability TEST CERTIFICATION Agile Project Management Foundation exam Simple multiple choice exam – 40-minute exam 50 questions, pass mark is 25 (50%) Taken at the end of Day 2 of training Agile Project Management Practitioner exam Complex multiple choice – Objective Test – 2.5-hour exam Open book exam (reference to Agile PM Handbook allowed) Four questions worth 20 marks each (80 marks), pass mark is 40 (50%) You must pass the Agile Project Management Foundation certificate on Day 2 to progress to this exam taken at the end of Day 5 of training     HVORFOR VELGE SG PARTNER AS:  Flest kurs med Startgaranti Rimeligste kurs Beste service og personlig oppfølgning Tilgang til opptak etter endt kurs Partner med flere av verdens beste kursleverandører   [-]
Les mer
Oslo Bergen 5 dager 25 900 kr
20 Oct
08 Dec
08 Dec
C# 12 Development and .NET 8 [+]
C# 12 Development and .NET 8 [-]
Les mer
Oslo 5 dager 26 900 kr
01 Dec
01 Dec
C++ Programming - 5 days hands-on [+]
C++ Programming - 5 days hands-on [-]
Les mer