Alle kategorier
Du har valgt: IT-kurs
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff i IT-kurs
 

Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
The purpose of this module is to provide best practice guidance on how to set clear, business-based targets for service utility, warranty and experience. [+]
Understand the purpose and key concepts of Information Security Management, elucidating its significance in safeguarding the confidentiality, integrity, and availability of organisational information assets. This eLearning is: Interactive Self-paced   Device-friendly   2-3 hours content   Mobile-optimised   Practical exercises   Exam: 20 questions Multiple choise 30 minutes Closed book Minimum required score to pass: 65% [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
Learn how to move new or changed hardware, software, documentation, processes, or any other component to live environments, and how to deploy components to other environm... [+]
Understand the purpose and key concepts of Deployment Management, highlighting its importance in managing the deployment of new or changed services into the live environment. This eLearning is: Interactive Self-paced   Device-friendly   2-3 hours of content   Mobile-optimised   Exam: 20 questions Multiple choise 30 minutes Closed book Minimum required score to pass: 65% [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 12 000 kr
A combined module that covers the key concepts of 5 ITIL Practices: Relationship Management, Supplier Management, Service Level Management, Continual Improvement and Info... [+]
Understand the key concepts of Relationship Management, Supplier Management, Service Level Management, Continual Improvement, and Information Security Management, elucidating their significance in fostering collaboration, ensuring service quality, driving continual improvement, and maintaining information security. This eLearning is: Interactive Self-paced   Device-friendly   12 hours content   Mobile-optimised   Practical exercises   Exam: 60 questions Multiple choise 90 minutes Closed book Minimum required score to pass: 65% [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 12 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value dekker alle typer engasjement og interaksjon mellom en tjenesteleverandør og deres kunder, brukere, leverandører og partnere. [+]
Kurset fokuserer på konvertering av etterspørsel til verdi via IT-relaterte tjenester. Modulen dekker sentrale emner som SLA-design, styring av flere leverandører, kommunikasjon, relasjonsstyring, CX- og UX-design, kartlegging av kunder og mer. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på  AXELOS sine websider. Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
Learn to provide accurate and reliable information about the configuration of services and configuration support items when and where it is needed. [+]
Understand the purpose and key concepts of Service Configuration Management, including its role in maintaining accurate and reliable information about configuration items (CIs) within the IT infrastructure. This eLearning is: Interactive Self-paced Device-friendly 2-3 hours content Mobile-optimised Practical exercises   Exam: 20 questions Multiple Choice 30 Minutes Closed book Pass Mark: 65% [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 12 000 kr
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and improve er en modul innen ITIL®. Modulen er en nøkkelkomponenten i både ITIL® 4 Managing Professional og ITIL® 4 Strategic Leader-løp... [+]
Modulen dekker bruk og effekt av Lean og agile arbeidsmåter, og hvordan dette kan utnyttes til fordel for organisasjonen. Kurset vil gi kandidatene en praktisk og strategisk metode for å planlegge og levere kontinuerlig forbedring med nødvendig smidighet.  E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 12 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert.   [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
Learn to deliver an agreed quality of service by handling all predefined, user-initiated service requests in an effective and user-friendly manner. [+]
Understand the purpose and key concepts of the Continual Improvement Practice, elucidating its significance in fostering a culture of ongoing improvement and innovation within the organisation. This eLearning is: Interactive Self-paced   Device-friendly   2-3 hours content   Mobile-optimised   Practical exercises   Exam: 20 questions Multiple choise 30 minutes Closed book Minimum required score to pass: 65% [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 12 000 kr
A combined module that covers the key concepts of 5 ITIL Practices: Incident Management, Service Desk, Service Request Management, Monitoring and Event Management and Pro... [+]
Understand the purpose and key concepts of the Monitor, Support, and Fulfil practices, elucidating their importance in maintaining, supporting, and delivering IT services effectively.InteractiveOur eLearning:Self-pacedDevice-friendly12 hour contentMobile-optimised Exam:60 questionsMultiple Choice90 minutesClosed bookMinimum required score to pass: 65%  [-]
Les mer
12 måneder 12 000 kr
A combined module that covers the key concepts of 5 key ITIL practices: Change Enablement, Deployment Management, Release Management, Service Configuration Management, an... [+]
Understand the purpose and key concepts of the Plan, Implement, and Control practices, highlighting their importance in establishing, executing, and governing IT service strategies effectively. This eLearning is: Interactive Self-paced Device-friendly 2-3 hours content Mobile-optimised Practical exercises   Exam: 60 questions Multiple Choice 90 Minutes Closed book Pass Mark: 65% [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
Learn how to improve user and customer experience, as well as the overall success of your service relationships. [+]
Understand the purpose and key concepts of the Service Desk practice, including how it serves as the central point of contact between the service provider and the users, facilitating effective communication. This eLearning is: Interactive Self-paced Device-friendly 2-3 hours content mobil-optimised practical exercises     Exam: 20 questions Multiple Choice 30 minutes Closed book Minimum required score to pass: (65%)   [-]
Les mer
Stavanger 3 dager 17 500 kr
10 Jun
30 Sep
3-dagers instruktør-ledet kurs som fører frem til ITIL Foundation sertifisering. [+]
Sopra Steria Akademiet er en del av Sopra Steria, og tilbyr kurs og opplæring innen: IT Service Management Prosjekt- og programstyring It-styring og kontroll Våre instruktører jobber til daglig som rådgivere innen disse områdene i Sopra Steria.  ITIL® 4 er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. ITIL® 4 Foundation-sertifiseringen er designet som en introduksjon til ITIL® 4 og gjør det mulig for kandidater å se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende-driftsmodell for oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av teknisk aktiverte produkter og tjenester. Kurset avsluttes med en sertifiseringstest som gjennomføres etter at kurset er fullført. Sertifiseringen gjøres via en online-basert tjeneste via vår partner PeopleCert. Man velger selv tidspunkt for sertifiseringen. Kurset inkluderer: Kursdokumentasjon, sertifiseringstest og lunsj ved fysisk oppmøte   Kurset varer i 3 dager. Dag 1 og 2: 09:00-16:00. Dag 3: 09:00-13:00 Vi stiller med erfarne norske instruktører. Kursmateriell og eksamen er på engelsk. Eksamen varer i 75 minutter.  Det bør beregnes 6 timer til selvstudium. Du kan lese mere om ITIL her ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.   [-]
Les mer
Nettkurs 40 minutter 7 000 kr
MoP®, er et rammeverk og en veiledning for styring av prosjekter og programmer i en portefølje. Sertifiseringen MoP Foundation gir deg en innføring i porteføljestyring me... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher i en e-post fra Peoplecert. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 50% korrekte svar (dvs 25 av 50 spørsmål). Deltakerne har 40 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.     [-]
Les mer
4 dager 4 865 kr
På forespørsel
Modul Build består av de tradisjonelle, tekniske aspektene ved design, spesifikasjon, utvikling, testing, integrering og anvendelse av IT-systemer [+]
Kursinnhold• Systemutvikling, prosess og metode• Datahåndteringe og databaser  • Programmering• Brukergrensesnitt og webdesign   UndervisningsformKlasseromsundervisning med prosjektor hvor deltakerne får tildelt PC med nødvendig programvare installert. Praktisk trening med øvingsoppgaver for å aktivisere kunnskapen.   InstruktørerVi har erfarne instruktørene med høy kompetanse, lang erfaring og dyktige pedagogiske evner.   Målsetning Modul Build består av de tradisjonelle, tekniske aspektene ved design, spesifikasjon, utvikling, testing, integrering og anvendelse av IT-systemer. Det krever at kandidaten forstår systemutviklingens livssyklus, kjenner til den typiske utviklingsprosessen og er klar over de nyeste utviklingstrekk innen programvare. Kandidaten skal også kunne benytte relevante metoder og verktøy. Kandidaten skal kjenne til designprinsipper knyttet til brukergrensesnitt, websider og hypermedia, så vel som de som brukes i relasjonsdatabaser og datavarehus. Kandidaten vil også få en grunnleggende kunnskap om søkespråk og være oppmerksom på noen viktige databaseadministrasjonsproblemer. I tillegg skal kandidaten være i stand til å anvende typiske datastrukturer og algoritmer, gjenkjenne ulike programmeringsspråk og konstruksjoner, vurdere problemer med å opprettholde systemer, samt kjenne til dokumentasjon og testing av software systemer. [-]
Les mer
Nettkurs 5 timer 549 kr
JavaScript er et av verdens mest brukte programmeringsspråk som, sammen med HTML og CSS, utgjør grunnsteinene i moderne webutvikling. Selv om språket opprinnelig ble utvi... [+]
JavaScript er et av verdens mest brukte programmeringsspråk som, sammen med HTML og CSS, utgjør grunnsteinene i moderne webutvikling. Selv om språket opprinnelig ble utviklet for bruk på nettet, har det de siste årene både blitt populært som server-språk og som programmeringsspråk for enkeltstående applikasjoner og apper. I dette kurset, ledet av Lars Vidar Nordli, vil du få en grundig introduksjon til JavaScript. Målet er at du etter fullført kurs skal kunne lage dine egne interaktive nettsider. Kurset gir også en innføring i programmering generelt, og du vil lære konsepter som variabler, arrayer, funksjoner, løkker og objekter. Kurset er strukturert i følgende kapitler: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Variabler Kapittel 3: Conditional statements Kapittel 4: Funksjoner Kapittel 5: Arrays Kapittel 6: Loops Kapittel 7: Manipulere DOM (Document Object Model) Kapittel 8: Events Kapittel 9: Objekter Kapittel 10: Rutiner Kapittel 11: Prosjekt Kapittel 12: Avslutning Etter å ha fullført kurset vil du ha en solid forståelse av JavaScript og være i stand til å bruke det til å lage interaktive nettsider og applikasjoner. Du vil også ha kjennskap til viktige programmeringskonsepter som vil være nyttige i din utviklerkarriere.   Varighet: 5 timer og 1 minutt   Om Utdannet.no: Utdannet.no tilbyr noen av landets beste digitale nettkurs. Vår tjeneste fungerer på samme måte som strømmetjenester for musikk eller TV-serier, der våre kunder betaler en fast månedspris for tilgang til alle kursene vi har tilgjengelig. Vi har opplevd betydelig vekst de siste årene, med over 30 000 registrerte brukere og 1,5 millioner videoavspillinger. Vårt mål er å gjøre kompetanseutvikling engasjerende, spennende og tilgjengelig for alle, og vi har støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet. [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag 6 200 kr
Dette kurset gir en grunnleggende oversikt og innføring i noen av de viktigste delene av Microsoft 365, og hvordan du kan bruke det på en effektiv måte. [+]
Dette kurset tilbys som bedriftsinternt kurs   Deltakerne får god kjennskap til lagring og administrasjon av filer i sky, deling av filer, samt produktivitetsverktøy som To Do og OneNote. I tillegg gir vi en introduksjon til verktøy for samhandling via SharePoint og Teams.    Kursinnhold     • Grunnleggende innføring i hva Microsoft Office 365 er     • OneDrive - Lagring i sky     • SharePoint - Biblioteker, lister og samhandling     • Synkronisering av filer mellom pc og sky     • Deling av filer og dokumenter     • Introduksjon til produktivitetsverktøyene OneNote og To Do     • Teams - Navet i Microsoft 365    Målgruppe Alle som ønsker en grunnleggende forståelse av Microsoft 365 og som trenger en innføring i de viktigste delene.   Forkunnskaper Det er ikke krav til forkunnskaper, men det forventes at deltagerne har generell kjennskap til Windows, Office-pakken (Word, Excel, Outlook) og Internett.    [-]
Les mer