Alle kategorier
Du har valgt: IT-kurs
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff i IT-kurs
 

3 dager 1 500 kr
PowerPoint 2010 er et presentasjonsprogram som brukes når vi skal vise fram data – enten det er tekst, bilder, tall eller tegninger. [+]
PowerPoint 2010 er et presentasjonsprogram som brukes når vi skal vise fram data – enten det er tekst, bilder, tall eller tegninger. Programmet kan brukes til å lage lysark som skrives ut, eller vi kan vise presentasjonen ved hjelp av PC + videokanon. På kurset vil grunnleggende funksjoner vektlegges, men vi vil og se på hvordan en bygger opp og setter sammen en presentasjon. Forkunnskaper: Du må ha kunnskaper tilsvarende PC-begynnerkurs. Brukere av Powerpoint 2007 kan og følge dette kurset. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Bærum 3 dager 12 480 kr
02 Jun
Kurset er for deg som skal konstruere elektroinstallasjonstegninger i Revit MEP. [+]
  Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.     Revit MEP MagiCAD El Basis I   Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Introduksjon til BIM Link av Revit-modeller Koordinering av modeller Utarbeidelse av EL-installasjoner Snitt og detaljer Skjemaer og uttrekk til utprint   Dette er et populært kurs, meld deg på nå!   Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 12 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value dekker alle typer engasjement og interaksjon mellom en tjenesteleverandør og deres kunder, brukere, leverandører og partnere. [+]
Kurset fokuserer på konvertering av etterspørsel til verdi via IT-relaterte tjenester. Modulen dekker sentrale emner som SLA-design, styring av flere leverandører, kommunikasjon, relasjonsstyring, CX- og UX-design, kartlegging av kunder og mer. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på  AXELOS sine websider. Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
Learn to deliver an agreed quality of service by handling all predefined, user-initiated service requests in an effective and user-friendly manner. [+]
Understand the purpose and key concepts of the Continual Improvement Practice, elucidating its significance in fostering a culture of ongoing improvement and innovation within the organisation. This eLearning is: Interactive Self-paced   Device-friendly   2-3 hours content   Mobile-optimised   Practical exercises   Exam: 20 questions Multiple choise 30 minutes Closed book Minimum required score to pass: 65% [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
The purpose of this module is to ensure that the organisation’s suppliers and their performances are managed appropriately to support the seamless provision of quality pr... [+]
Understand the purpose and key concepts of the Supplier Management Practice, elucidating its importance in managing supplier relationships and ensuring value delivery from third-party services. This eLearning is: Interactive Self-paced   Device-friendly   2-3 hours content   Mobile-optimised   Practical exercises   Exam: 20 questions Multiple choise 30 minutes Closed book Minimum required score to pass: 65% [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 12 000 kr
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and improve er en modul innen ITIL®. Modulen er en nøkkelkomponenten i både ITIL® 4 Managing Professional og ITIL® 4 Strategic Leader-løp... [+]
Modulen dekker bruk og effekt av Lean og agile arbeidsmåter, og hvordan dette kan utnyttes til fordel for organisasjonen. Kurset vil gi kandidatene en praktisk og strategisk metode for å planlegge og levere kontinuerlig forbedring med nødvendig smidighet.  E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 12 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert.   [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 12 000 kr
A combined module that covers the key concepts of 5 ITIL Practices: Relationship Management, Supplier Management, Service Level Management, Continual Improvement and Info... [+]
Understand the key concepts of Relationship Management, Supplier Management, Service Level Management, Continual Improvement, and Information Security Management, elucidating their significance in fostering collaboration, ensuring service quality, driving continual improvement, and maintaining information security. This eLearning is: Interactive Self-paced   Device-friendly   12 hours content   Mobile-optimised   Practical exercises   Exam: 60 questions Multiple choise 90 minutes Closed book Minimum required score to pass: 65% [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
The purpose of this module is to provide best practice guidance on how to set clear, business-based targets for service utility, warranty and experience. [+]
Understand the purpose and key concepts of Information Security Management, elucidating its significance in safeguarding the confidentiality, integrity, and availability of organisational information assets. This eLearning is: Interactive Self-paced   Device-friendly   2-3 hours content   Mobile-optimised   Practical exercises   Exam: 20 questions Multiple choise 30 minutes Closed book Minimum required score to pass: 65% [-]
Les mer
Nettkurs 10 timer 549 kr
I dette kurset lærer du CSS fra scratch til viderekommen. Kurset dekker alt du hadde lært om CSS i løpet av en moderne teknologiutdanning, og når du er ferdig med kurset ... [+]
Bli en mester i Cascading Style Sheets (CSS) med dette omfattende kurset fra Espen Faugstad hos Utdannet.no. Kurset "CSS: Komplett" tar deg fra grunnleggende til avanserte konsepter i CSS, som er avgjørende for moderne webutvikling. Uansett om du er nybegynner eller har litt forhåndskunnskap, vil kurset gi deg ferdighetene til å tilpasse eksisterende CSS-kode eller skrive din egen fra bunnen av. Utforsk hvordan du kan bruke typografi, farger, og former for å skape engasjerende og estetisk tiltalende brukeropplevelser. Lær om bruk av selektorer, boksmodellen, tekststilsetting, og skap moderne weboppsett med Flexbox og Grid. Kurset vil også guide deg gjennom å lage din egen portfolio-nettside, en praktisk anvendelse av dine nyinnlærte CSS-ferdigheter. Ved kursets slutt vil du ha en grundig forståelse av CSS og evnen til å anvende det effektivt i dine webprosjekter. Dette er Skandinavias mest omfattende kurs i CSS, og gir deg kompetansen til å skape attraktive muligheter i webutviklingsverdenen.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Kjernekompetanse Kapittel 3: Boksmodellen Kapittel 4: Tekst Kapittel 5: Utseende Kapittel 6: Float Kapittel 7: Positioning Kapittel 8: Flexbox Kapittel 9: Grid Kapittel 10: Responsiv design Kapittel 11: Resterende Kapittel 12: Avslutning   Varighet: 9 timer og 52 minutter   Om Utdannet.no: Utdannet.no tilbyr noen av landets beste digitale nettkurs. Tjenesten fungerer på samme måte som strømmetjenester for musikk eller TV-serier. Våre kunder betaler en fast månedspris og får tilgang til alle kursene som er produsert så langt. Plattformen har hatt en god vekst de siste årene og kan skilte med 30.000 registrerte brukere og 1,5 millioner videoavspillinger. Vårt mål er å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle – og med oss har vi Innovasjon Norge og Forskningsrådet. [-]
Les mer
3 dager 17 500 kr
Dette kurset vil gi deg en grunnleggende innføring i ITIL® beste praksis rammeverket versjon 4. Kurset gir innføring i basis konseptet, prinsippene, prosessene og funksjo... [+]
Introduksjon Kurset gir deg en grunnleggende innføring i ITIL® beste praksis rammeverket versjon 4. Kurset gir innføring i basis konseptet, prinsippene, prosessene og funksjonene som er definert som beste praksis. Kurset vil også forberede deg til å gjennomføre ITIL Foundation sertifiseringtest. ForutsetningerIngen forutsetninger for å delta på kurset.Faglige kvalifikasjonKurset leder frem til ITIL Foundation Certificate.(Sertifiseringstest gjennomføres på siste kursdag)KursdokumentasjonOmfattende kursdokumentasjon som inneholder Kurskompendium, ITIL Pocket Guide, Norsk-Engelsk ordliste, 115 testoppgaver.SertifiseringInkludert i kursprisen er ITIL Fondation eksamen EXIN.Eksamen gjennomføres på ettermiddagen dag 3 - den avholdes skriftlig og er på engelsk.Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består ved 65% korrekte svar (dvs 26 av 40 spørsmål). Deltakerne har 1 time og 15 minutter til rådighet på eksamen. ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited.   Kursinnhold Service Management as a practise • Innføring i IT Service Management• BESTE PRAKSIS: Forstå hva og hvorfor• Tjenesteorientering The Service Lifecycle Innføring i alle fasene av livssyklusen - målene og forretningsverdien for hver fase.• Service Strategy• Service Design• Service Transition• Service Operations• Continual Service Improvement Service Management processes Hvordan de ulike prosessene spiller inn i livssyklusen. Vi diskuterer mål, omfang, aktiviteter, nøkkeltall og annet: Service Strategy • Strategy Management• Service Portfolio Management• Demand Management• Financial Management Service Design • Design Coordination• Service Catalogue Management• Service Level Management• Supplier Management• Availability Management• Capacity Management• IT Service Continuity Management• Information Security Management Service Transition • Transition planning and support• Change Management• Service Asset and Configuration Management• Release and Deployment Management Service Operations • Event Management• Incident Management• Request Fulfilment• Problem Management Continual Service Operations • Continual Service Improvement model• The seven-step improvement process Continual Service Operations • Continual Service Improvement model• The seven-step improvement process Functions Forstå mål, organisasjonsstruktur, bemanning, nøkkeltall og sammenhenger i ulike funksjoner• Service Desk• Technical Management• Application Management• IT Operations Management (IT Operations Control, Facilities Management) Roles Ansvar og funksjon hos de to nøkkelrollene i Service Management og innblikk i øvrige roller.• RACI modell• Process owner• Service owner Technology and Architecture • Service Management Technology [-]
Les mer
1 dag 9 500 kr
13 Jun
AI-3004: Build an Azure AI Vision solution with Azure AI services [+]
AI-3004: Build an Azure AI Vision solution with Azure AI services [-]
Les mer
2 dager 15 000 kr
This 2-day course is identical to the 1-day M-AZ-900T01 course.  However this course lasts two days because of the hands-on parts. This course will prepare students for t... [+]
  COURSE OVERVIEW This course will provide foundational level knowledge of cloud services and how those services are provided with Microsoft Azure. The course can be taken as an optional first step in learning about cloud services and Microsoft Azure, before taking further Microsoft Azure or Microsoft cloud services courses. The course will cover general cloud computing concepts as well as general cloud computing models and services such as Public, Private and Hybrid cloud and Infrastructure-as-a-Service (IaaS), Platform-as-a-Service(PaaS) and Software-as-a-Service (SaaS). It will also cover some core Azure services and solutions, as well as key Azure pillar services concerning security, privacy, compliance and trust. It will finally cover pricing and support services available with Azure.   COURSE CONTENT  Module 1: Cloud Concepts -Learning Objectives-Why Cloud Services?-Infrastructure-as-a-Service (IaaS), Platform-as-a-Service (PaaS) and Software-as-a-Service (SaaS)-Public, Private, and Hybrid cloud models Module 2: Core Azure Services -Core Azure architectural components-Core Azure Services and Products-Azure Solutions-Azure management tools Module 3: Security, Privacy, Compliance and Trust -Securing network connectivity in Azure-Core Azure Identity services-Security tools and features-Azure governance methodologies-Monitoring and Reporting in Azure-Privacy, Compliance and Data Protection standards in Azure Module 4: Azure Pricing and Support -Azure subscriptions-Planning and managing costs-Support options available with Azure-Service lifecycle in Azure     This course helps to prepare for exam AZ-900. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 3 dager 11 200 kr
Utvikle 3D-modeller og lage realistiske bilder og animasjoner av disse. [+]
AutoCAD 3D introduksjonskurs: Deltagerne skal kunne skille mellom ulike modelltyper, og kjenne til grunnprinsipper for 3D-modellering og bruk av koordinatsystem, samt beherske bruk av betraktningsvinkler og skjermnavigering. Koordinatsystemer Angivelse av punkter i rommet Solid modellering Surface modellering Mesh modellering Sette opp Layout i paperspace, projeksjoner og snitt Lagstruktur og lagdefinisjon, farger, linjetyper, målsetting Lyssetting, naturlig sollys og lokale lyskilder Knytte materialer til objekt eller til lag Renderfunksjoner Animasjon og video [-]
Les mer
Oslo Trondheim Og 1 annet sted 5 dager 27 500 kr
16 Jun
16 Jun
15 Sep
AZ-400: Designing and Implementing Microsoft DevOps solutions [+]
AZ-400: Designing and Implementing Microsoft DevOps solutions [-]
Les mer
4 dager 4 865 kr
På forespørsel
Modul Operate omhandler nettverk og relaterte kommunikasjonstjenester innen en IT-infrastruktur, samt vedlikehold og brukerproblemstillinger i forhold til tjenestetilbude... [+]
Kursinnhold• Hardwarekomponenter og arkitektur• Operativsystemer  • Kommunikasjon og nettverk• Nettverkstjenester• Trådløs og mobil databehandling• Nettverksadministrasjon• Service og support   UndervisningsformKlasseromsundervisning med prosjektor hvor deltakerne får tildelt PC med nødvendig programvare installert. Praktisk trening med øvingsoppgaver for å aktivisere kunnskapen.   InstruktørerVi har erfarne instruktørene med høy kompetanse, lang erfaring og dyktige pedagogiske evner.   MålsetningModul Operate omhandler nettverk og relaterte kommunikasjonstjenester innen en IT- infrastruktur, samt vedlikehold og brukerproblemstillinger i forhold til tjenestetilbudet. Modulen krever at kandidaten skal kjenne til hardware komponenter, dataarkitekturer og forskjellige operativsystemer. Kandidaten skal også skille mellom ulike nivåer av kommunikasjonsprotokoller, og deres bruk i både kablede og trådløse nettverksteknologier. Dessuten skal kandidaten forstå Simple Network Management Protocol (SNMP), e-post og webtjenester, og de tilhørende sikkerhetstrusler og mottiltak. Kandidaten skal forstå betydningen av en klient-orientert tilnærming til IT-støtte, og kunne benytte noen av de grunnleggende prinsipper for IT-support.. [-]
Les mer