Alle kategorier
Du har valgt: IT-kurs
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff i IT-kurs
 

3 dager 1 500 kr
PowerPoint 2010 er et presentasjonsprogram som brukes når vi skal vise fram data – enten det er tekst, bilder, tall eller tegninger. [+]
PowerPoint 2010 er et presentasjonsprogram som brukes når vi skal vise fram data – enten det er tekst, bilder, tall eller tegninger. Programmet kan brukes til å lage lysark som skrives ut, eller vi kan vise presentasjonen ved hjelp av PC + videokanon. På kurset vil grunnleggende funksjoner vektlegges, men vi vil og se på hvordan en bygger opp og setter sammen en presentasjon. Forkunnskaper: Du må ha kunnskaper tilsvarende PC-begynnerkurs. Brukere av Powerpoint 2007 kan og følge dette kurset. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 12 000 kr
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and improve er en modul innen ITIL®. Modulen er en nøkkelkomponenten i både ITIL® 4 Managing Professional og ITIL® 4 Strategic Leader-løp... [+]
Modulen dekker bruk og effekt av Lean og agile arbeidsmåter, og hvordan dette kan utnyttes til fordel for organisasjonen. Kurset vil gi kandidatene en praktisk og strategisk metode for å planlegge og levere kontinuerlig forbedring med nødvendig smidighet.  E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 12 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert.   [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 12 000 kr
A combined module that covers the key concepts of 5 ITIL Practices: Relationship Management, Supplier Management, Service Level Management, Continual Improvement and Info... [+]
Understand the key concepts of Relationship Management, Supplier Management, Service Level Management, Continual Improvement, and Information Security Management, elucidating their significance in fostering collaboration, ensuring service quality, driving continual improvement, and maintaining information security. This eLearning is: Interactive Self-paced   Device-friendly   12 hours content   Mobile-optimised   Practical exercises   Exam: 60 questions Multiple choise 90 minutes Closed book Minimum required score to pass: 65% [-]
Les mer
Stavanger 3 dager 17 500 kr
10 Jun
30 Sep
3-dagers instruktør-ledet kurs som fører frem til ITIL Foundation sertifisering. [+]
Sopra Steria Akademiet er en del av Sopra Steria, og tilbyr kurs og opplæring innen: IT Service Management Prosjekt- og programstyring It-styring og kontroll Våre instruktører jobber til daglig som rådgivere innen disse områdene i Sopra Steria.  ITIL® 4 er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. ITIL® 4 Foundation-sertifiseringen er designet som en introduksjon til ITIL® 4 og gjør det mulig for kandidater å se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende-driftsmodell for oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av teknisk aktiverte produkter og tjenester. Kurset avsluttes med en sertifiseringstest som gjennomføres etter at kurset er fullført. Sertifiseringen gjøres via en online-basert tjeneste via vår partner PeopleCert. Man velger selv tidspunkt for sertifiseringen. Kurset inkluderer: Kursdokumentasjon, sertifiseringstest og lunsj ved fysisk oppmøte   Kurset varer i 3 dager. Dag 1 og 2: 09:00-16:00. Dag 3: 09:00-13:00 Vi stiller med erfarne norske instruktører. Kursmateriell og eksamen er på engelsk. Eksamen varer i 75 minutter.  Det bør beregnes 6 timer til selvstudium. Du kan lese mere om ITIL her ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.   [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 12 000 kr
A combined module that covers the key concepts of 5 ITIL Practices: Incident Management, Service Desk, Service Request Management, Monitoring and Event Management and Pro... [+]
Understand the purpose and key concepts of the Monitor, Support, and Fulfil practices, elucidating their importance in maintaining, supporting, and delivering IT services effectively.InteractiveOur eLearning:Self-pacedDevice-friendly12 hour contentMobile-optimised Exam:60 questionsMultiple Choice90 minutesClosed bookMinimum required score to pass: 65%  [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
The purpose of this module is to provide best practice guidance on how to set clear, business-based targets for service utility, warranty and experience. [+]
Understand the purpose and key concepts of Information Security Management, elucidating its significance in safeguarding the confidentiality, integrity, and availability of organisational information assets. This eLearning is: Interactive Self-paced   Device-friendly   2-3 hours content   Mobile-optimised   Practical exercises   Exam: 20 questions Multiple choise 30 minutes Closed book Minimum required score to pass: 65% [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
Learn how to move new or changed hardware, software, documentation, processes, or any other component to live environments, and how to deploy components to other environm... [+]
Understand the purpose and key concepts of Deployment Management, highlighting its importance in managing the deployment of new or changed services into the live environment. This eLearning is: Interactive Self-paced   Device-friendly   2-3 hours of content   Mobile-optimised   Exam: 20 questions Multiple choise 30 minutes Closed book Minimum required score to pass: 65% [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
Learn to provide accurate and reliable information about the configuration of services and configuration support items when and where it is needed. [+]
Understand the purpose and key concepts of Service Configuration Management, including its role in maintaining accurate and reliable information about configuration items (CIs) within the IT infrastructure. This eLearning is: Interactive Self-paced Device-friendly 2-3 hours content Mobile-optimised Practical exercises   Exam: 20 questions Multiple Choice 30 Minutes Closed book Pass Mark: 65% [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
Learn how to improve user and customer experience, as well as the overall success of your service relationships. [+]
Understand the purpose and key concepts of the Service Desk practice, including how it serves as the central point of contact between the service provider and the users, facilitating effective communication. This eLearning is: Interactive Self-paced Device-friendly 2-3 hours content mobil-optimised practical exercises     Exam: 20 questions Multiple Choice 30 minutes Closed book Minimum required score to pass: (65%)   [-]
Les mer
Nettkurs 40 minutter 7 000 kr
MoP®, er et rammeverk og en veiledning for styring av prosjekter og programmer i en portefølje. Sertifiseringen MoP Foundation gir deg en innføring i porteføljestyring me... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher i en e-post fra Peoplecert. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 50% korrekte svar (dvs 25 av 50 spørsmål). Deltakerne har 40 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.     [-]
Les mer
12 måneder 12 000 kr
A combined module that covers the key concepts of 5 key ITIL practices: Change Enablement, Deployment Management, Release Management, Service Configuration Management, an... [+]
Understand the purpose and key concepts of the Plan, Implement, and Control practices, highlighting their importance in establishing, executing, and governing IT service strategies effectively. This eLearning is: Interactive Self-paced Device-friendly 2-3 hours content Mobile-optimised Practical exercises   Exam: 60 questions Multiple Choice 90 Minutes Closed book Pass Mark: 65% [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 12 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value dekker alle typer engasjement og interaksjon mellom en tjenesteleverandør og deres kunder, brukere, leverandører og partnere. [+]
Kurset fokuserer på konvertering av etterspørsel til verdi via IT-relaterte tjenester. Modulen dekker sentrale emner som SLA-design, styring av flere leverandører, kommunikasjon, relasjonsstyring, CX- og UX-design, kartlegging av kunder og mer. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på  AXELOS sine websider. Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 17 500 kr
3-dagers virtuellt instruktør-ledet kurs som fører frem til ITIL Foundation sertifisering. [+]
Sopra Steria Akademiet er en del av Sopra Steria, og tilbyr kurs og opplæring innen: IT Service Management Prosjekt- og programstyring It-styring og kontroll Våre instruktører jobber til daglig som rådgivere innen disse områdene i Sopra Steria.  ITIL® 4 er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. ITIL® 4 Foundation-sertifiseringen er designet som en introduksjon til ITIL® 4 og gjør det mulig for kandidater å se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende-driftsmodell for oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av teknisk aktiverte produkter og tjenester.Kurset avsluttes med en sertifiseringstest som gjennomføres etter at kurset er fullført. Sertifiseringen gjøres via en online-basert tjeneste via vår partner PeopleCert. Man velger selv tidspunkt for sertifiseringen. Kurset inkluderer: Kursdokumentasjon, sertifiseringstest og lunsj ved fysisk oppmøte   Kurset varer i 3 dager. Dag 1 og 2: 09:00-16:00. Dag 3: 09:00-13:00 Vi stiller med erfarne norske instruktører. Kursmateriell og eksamen er på engelsk. Eksamen varer i 75 minutter.  Det bør beregnes 6 timer til selvstudium. Du kan lese mere om ITIL her ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Arne Rettedals Hus 3 timer 3 200 kr
22 May
Microsoft Teams er et sted for samarbeid med dine kollegaer der alle samtaler, møter, filer og notater er tilgjengelig for alle i ditt team, alt på ett sted. [+]
Microsoft Teams er et sted for samarbeid med dine kollegaer der alle samtaler, møter, filer og notater er tilgjengelig for alle i ditt team, alt på ett sted.  Mål for kursetEtter endt kurs skal du kunne bruke Microsoft Teams på en smart og effektiv måte. ForkunnskaperTeams forutsetter at du har et Microsoft 365 (Office 365) abonnement, og at du har gjort deg kjent med grunnleggende bruk av dette.  MålgruppeDette kurset er for deg som har et Microsoft 365 (Office 365) abonnement, og som ønsker å benytte Teams for å samarbeide med kollegaer på en effektiv måte.  UndervisningsformKlasseromsundervisning med maks 12 deltakere. Deltakere må ha med egen datamaskin med relevant programvare.   Pris3200 kroner Ansatte ved UiS har egne prisbetingelser. Varighet1/2 dag fra 09:00 til 12:00 Emner Med Teams blir det mye enklere å samarbeide med dine kollegaer. På kurset vil vi forklare hvordan Teams fungerer, og vi vil med praktiske øvelser vise hvordan man kan bruke dette verktøyet på en effektiv måte. Opprettelse av Teams Medlemmer i Teams Chatte og videokonferanse med dine kollegaer Oversikt over kalender og innkalling av teammøter Opprette og dele dokumenter Bruk av Teams på en mengde enheter (PC, Mac, mobil og nettbrett) Notatblokk og møteagendaer for Teamet [-]
Les mer
Nettkurs 4 timer 549 kr
SketchUp er et gratis 3D-modelleringsverktøy hvor du kan tegne i et to- eller tredimensjonalt perspektiv. Verktøyet brukes av arkitekter, ingeniører, snekkere, kunstnere ... [+]
Oppdag den intuitive og robuste verdenen av 3D-modellering med "SketchUp: Komplett", et omfattende kurs ledet av Espen Faugstad hos Utdannet.no. SketchUp, populært blant arkitekter, ingeniører, snekkere og kreative fagfolk, er et gratis verktøy som lar deg designe i både to- og tredimensjonalt perspektiv. Dette kurset er designet for alle som ønsker å lære å bruke SketchUp effektivt, uavhengig av tidligere erfaring. Kurset vil guide deg gjennom SketchUps grunnleggende, inkludert oppsett, verktøy og paneler, og hvordan du skaper to- og tredimensjonale figurer. Du vil lære å kontrollere kameraet, anvende ulike visningsstiler og manipulere objekter med en rekke verktøy. Videre dekkes tegning av figurer, måling og merking av modeller, organisering av prosjekter, samt arbeid med komponenter, materialer og teksturer. Med dette kurset vil du utvikle ferdigheter for å lage detaljerte og nøyaktige 3D-modeller og bli i stand til å presentere dine design på en overbevisende måte. Ved kursets slutt vil du ha en solid forståelse av SketchUp, noe som gjør deg i stand til å bruke programmet for en rekke prosjekter, fra enkle skisser til komplekse arkitektoniske design.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Kamera Kapittel 3: Visning Kapittel 4: Manipulere Kapittel 5: Tegne Kapittel 6: Måle og merke Kapittel 7: Organisere Kapittel 8: Komponenter Kapittel 9: Material og tekstur Kapittel 10: Presentasjon Kapittel 11: Avslutning   Varighet: 3 timer og 4 minutter   Om Utdannet.no: Utdannet.no tilbyr noen av landets beste digitale nettkurs. Tjenesten fungerer på samme måte som strømmetjenester for musikk eller TV-serier. Våre kunder betaler en fast månedspris og får tilgang til alle kursene som er produsert så langt. Plattformen har hatt en god vekst de siste årene og kan skilte med 30.000 registrerte brukere og 1,5 millioner videoavspillinger. Vårt mål er å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle – og med oss har vi Innovasjon Norge og Forskningsrådet. [-]
Les mer