Alle kategorier
Du har valgt: IT-kurs
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff i IT-kurs
 

Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
Learn to provide accurate and reliable information about the configuration of services and configuration support items when and where it is needed. [+]
Understand the purpose and key concepts of Service Configuration Management, including its role in maintaining accurate and reliable information about configuration items (CIs) within the IT infrastructure. This eLearning is: Interactive Self-paced Device-friendly 2-3 hours content Mobile-optimised Practical exercises   Exam: 20 questions Multiple Choice 30 Minutes Closed book Pass Mark: 65% [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 11 500 kr
ITIL® er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. [+]
ITIL® 4 Foundation-kurset er en introduksjon til ITIL® 4. Kurset lar kandidater se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende driftsmodell, som inkluderer oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av IT-relaterte produkter og tjenester. E-læringskurset inneholder 12 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Foundation e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® Foundation online voucher til sertifiseringstest + digital ITIL Foundation bok Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. Sertifiseringen består av: 40 spørsmål Multiple Choice 60 minutter + 15 minutter til rådighet dersom du ikke har engelsk som morsmål For å bestå må du ha minimum 26 riktige (65%) Ingen hjelpemidler tillatt ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
12 måneder 12 000 kr
A combined module that covers the key concepts of 5 key ITIL practices: Change Enablement, Deployment Management, Release Management, Service Configuration Management, an... [+]
Understand the purpose and key concepts of the Plan, Implement, and Control practices, highlighting their importance in establishing, executing, and governing IT service strategies effectively. This eLearning is: Interactive Self-paced Device-friendly 2-3 hours content Mobile-optimised Practical exercises   Exam: 60 questions Multiple Choice 90 Minutes Closed book Pass Mark: 65% [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 12 000 kr
A combined module that covers the key concepts of 5 ITIL Practices: Relationship Management, Supplier Management, Service Level Management, Continual Improvement and Info... [+]
Understand the key concepts of Relationship Management, Supplier Management, Service Level Management, Continual Improvement, and Information Security Management, elucidating their significance in fostering collaboration, ensuring service quality, driving continual improvement, and maintaining information security. This eLearning is: Interactive Self-paced   Device-friendly   12 hours content   Mobile-optimised   Practical exercises   Exam: 60 questions Multiple choise 90 minutes Closed book Minimum required score to pass: 65% [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 12 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value dekker alle typer engasjement og interaksjon mellom en tjenesteleverandør og deres kunder, brukere, leverandører og partnere. [+]
Kurset fokuserer på konvertering av etterspørsel til verdi via IT-relaterte tjenester. Modulen dekker sentrale emner som SLA-design, styring av flere leverandører, kommunikasjon, relasjonsstyring, CX- og UX-design, kartlegging av kunder og mer. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på  AXELOS sine websider. Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
The purpose of this module is to provide best practice guidance on how to set clear, business-based targets for service utility, warranty and experience. [+]
Understand the purpose and key concepts of the Service Level Management Practice, elucidating its significance in defining, negotiating, and managing service levels to meet customer expectations. This eLearning is: Interactive Self-paced   Device-friendly   2-3 hours content   Mobile-optimised   Practical exercises   Exam: 20 questions Multiple choise 30 minutes Closed book Minimum required score to pass: 65% [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
Learn best practices for making new and changed services available for use, in line with your organisation's policies and any agreements between the organisation and its ... [+]
Understand the purpose and key concepts of Release Management, elucidating its significance in planning, scheduling, and controlling the build, test, and deployment of releases to ensure they deliver the expected outcomes. The eLearning course: Interactive Self-paced Device-friendly 2-3 hour content Mobile-optimised Practical exercises   Exam:   20 questions Multiple choise Closed book 30 minutes Minimum required score to pass: 65% [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 12 000 kr
A combined module that covers the key concepts of 5 ITIL Practices: Incident Management, Service Desk, Service Request Management, Monitoring and Event Management and Pro... [+]
Understand the purpose and key concepts of the Monitor, Support, and Fulfil practices, elucidating their importance in maintaining, supporting, and delivering IT services effectively.InteractiveOur eLearning:Self-pacedDevice-friendly12 hour contentMobile-optimised Exam:60 questionsMultiple Choice90 minutesClosed bookMinimum required score to pass: 65%  [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 2 dager 9 900 kr
Etter kurset kan du bruke funksjoner i Revit MEP, MagiCAD og NTI Tools. [+]
    Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.       Revit MEP MagiCAD El Basis II   Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Bruke funksjoner i Revit MEP, MagiCAD og NTI Tools Gjennomføre prosjektoppstart med en sentral fil Bruk av Revit familier i sammenheng med delte parametere Utforme elektroinstallasjonstegninger slik at mest mulig informasjon kan utnyttes med hensyn til BIM. Etter kurset kan du bruke funksjoner i Revit MEP, MagiCAD og NTI Tools. Gjennomføre prosjektoppstart med en sentral fil. Bruk av Revit familier i sammenheng med delte parametere. Lære å utforme elektroinstallasjonstegninger slik at mest mulig informasjon kan utnyttes med hensyn til BIM.   Dette er et populært kurs, meld deg på nå!   Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Hele landet 1 dag 5 950 kr
Målsetning for kurset: Opparbeide grunnleggende ferdigheter i å navigere, kommunisere, kvalitetssikre og høste informasjon fra BIM-modeller i IFC-formatet med bruk av Sol... [+]
Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.   På kurset vil du lære å: Sammenstille flere IFC-modeller, og navigere i disse Velge ut grupper av objekter for nærmere studier Legge inn snitt, måle, markere og opprette slides fra visninger av modellen Bruke forhåndsdefinerte regelsett til kontroll av BIM-modeller Kommunisere «issues» (Saker) fra regelsjekk i Excel- og BCF-formatet Høste informasjoner og mengder fra modellen basert på eksisterende templates og klassifikasjoner   Dette er et populært kurs, meld deg på nå! Spesialtilpasset kurs: NTI anbefaler spesialtilpassede kurs for bedrifter som planlegger å sende to eller flere deltakere på Solibri-kurs. Grunnen til dette er at Solibri brukes av mange forskjellige aktører og profesjoner i BAE-bransjen, og følgelig blir de åpne kursene ofte for generelle for enkelte kursdeltakere. I et spesialtilpasset kurs vil vår kurskonsulent kartlegge fokus-områdene i forkant av kurset, og gjennomføre kurset i henhold til selskapets behov, gjerne basert på kundens egne modeller. Utbyttet av kurset blir følgelig mye større. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg-no@nti.biz eller les mer på www.nti.biz [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 549 kr
Adobe Camera Raw er et dataprogram som lar deg importere og forbedre råformatbilder på en rask, enkel og intuitiv måte. Programmet ble utgitt i 2003 og bildebehandlingste... [+]
Dykke ned i verden av råformat-bildebehandling med "Camera Raw: Komplett", ledet av Espen Faugstad hos Utdannet.no. Adobe Camera Raw, lansert i 2003, er et kraftig verktøy for import og forbedring av råformatbilder og er integrert i flere Adobe-programmer som Bridge, Photoshop, og Lightroom. Dette kurset er designet for å gi deg en grundig forståelse av Camera Raw, uavhengig av tidligere erfaring. Du vil lære hvordan du effektivt beskjærer bilder, justerer hvitbalanse, eksponering og fargemetning. Kurset dekker også hvordan du korrigerer bildeperspektiv og objektivfeil, og hvordan du anvender lokaljusteringer for å forbedre dine bilder. Espen vil guide deg gjennom de forskjellige aspektene av Camera Raw, fra grunnleggende til mer avanserte teknikker. Med praktiske prosjekter og eksempler vil du få praktisk erfaring som vil tillate deg å anvende din nye kunnskap til dine egne fotoprosjekter. Ved kursets slutt vil du ha en dyptgående forståelse av Camera Raw og være i stand til å bruke verktøyet for å forbedre dine bilder på en profesjonell måte.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Beskjære Kapittel 3: Basic Kapittel 4: Detail Kapittel 5: Lens corrections Kapittel 6: Resterende Kapittel 7: Spot removal Kapittel 8: Adjustment brush Kapittel 9: Filters Kapittel 10: Prosjekter Kapittel 11: Eksportere Kapittel 12: Avslutning   Varighet: 2 timer og 50 minutter   Om Utdannet.no: Utdannet.no tilbyr noen av landets beste digitale nettkurs. Tjenesten fungerer på samme måte som strømmetjenester for musikk eller TV-serier. Våre kunder betaler en fast månedspris og får tilgang til alle kursene som er produsert så langt. Plattformen har hatt en god vekst de siste årene og kan skilte med 30.000 registrerte brukere og 1,5 millioner videoavspillinger. Vårt mål er å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle – og med oss har vi Innovasjon Norge og Forskningsrådet. [-]
Les mer
4 dager 25 000 kr
AI-102 Designing and Implementing an Azure AI Solution is intended for software developers wanting to build AI infused applications that leverage Azure Cognitive Services... [+]
TARGET AUDIENCE Software engineers concerned with building, managing and deploying AI solutions that leverage Azure Cognitive Services, Azure Cognitive Search, and Microsoft Bot Framework. They are familiar with C#, Python, or JavaScript and have knowledge on using REST-based APIs to build computer vision, language analysis, knowledge mining, intelligent search, and conversational AI solutions on Azure. COURSE OBJECTIVES After completing this course you should be able to: Describe considerations for creating AI-enabled applications Identify Azure services for AI application development Provision and consume cognitive services in Azure Manage cognitive services security Monitor cognitive services Use a cognitive services container Use the Text Analytics cognitive service to analyze text Use the Translator cognitive service to translate text Use the Speech cognitive service to recognize and synthesize speech Use the Speech cognitive service to translate speech Create a Language Understanding app Create a client application for Language Understanding Integrate Language Understanding and Speech Use QnA Maker to create a knowledge base Use a QnA knowledge base in an app or bot Use the Bot Framework SDK to create a bot Use the Bot Framework Composer to create a bot Use the Computer Vision service to analyze images Use Video Indexer to analyze videos Use the Custom Vision service to implement image classification Use the Custom Vision service to implement object detection Detect faces with the Computer Vision service Detect, analyze, and recognize faces with the Face service Use the Computer Vision service to read text in images and documents Use the Form Recognizer service to extract data from digital forms Create an intelligent search solution with Azure Cognitive Search Implement a custom skill in an Azure Cognitive Search enrichment pipeline Use Azure Cognitive Search to create a knowledge store   COURSE CONTENT Module 1: Introduction to AI on Azure Artificial Intelligence (AI) is increasingly at the core of modern apps and services. In this module, you'll learn about some common AI capabilities that you can leverage in your apps, and how those capabilities are implemented in Microsoft Azure. You'll also learn about some considerations for designing and implementing AI solutions responsibly. Introduction to Artificial Intelligence Artificial Intelligence in Azure Module 2: Developing AI Apps with Cognitive Services Cognitive Services are the core building blocks for integrating AI capabilities into your apps. In this module, you'll learn how to provision, secure, monitor, and deploy cognitive services. Getting Started with Cognitive Services Using Cognitive Services for Enterprise Applications Lab: Get Started with Cognitive Services Lab: Get Started with Cognitive Services Lab: Monitor Cognitive Services Lab: Use a Cognitive Services Container Module 3: Getting Started with Natural Language Processing  Natural Language processing (NLP) is a branch of artificial intelligence that deals with extracting insights from written or spoken language. In this module, you'll learn how to use cognitive services to analyze and translate text. Analyzing Text Translating Text Lab: Analyze Text Lab: Translate Text Module 4: Building Speech-Enabled Applications Many modern apps and services accept spoken input and can respond by synthesizing text. In this module, you'll continue your exploration of natural language processing capabilities by learning how to build speech-enabled applications. Speech Recognition and Synthesis Speech Translation Lab: Recognize and Synthesize Speech Lab: Translate Speech Module 5: Creating Language Understanding Solutions To build an application that can intelligently understand and respond to natural language input, you must define and train a model for language understanding. In this module, you'll learn how to use the Language Understanding service to create an app that can identify user intent from natural language input. Creating a Language Understanding App Publishing and Using a Language Understanding App Using Language Understanding with Speech Lab: Create a Language Understanding App Lab: Create a Language Understanding Client Application Use the Speech and Language Understanding Services Module 6: Building a QnA Solution One of the most common kinds of interaction between users and AI software agents is for users to submit questions in natural language, and for the AI agent to respond intelligently with an appropriate answer. In this module, you'll explore how the QnA Maker service enables the development of this kind of solution. Creating a QnA Knowledge Base Publishing and Using a QnA Knowledge Base Lab: Create a QnA Solution Module 7: Conversational AI and the Azure Bot Service Bots are the basis for an increasingly common kind of AI application in which users engage in conversations with AI agents, often as they would with a human agent. In this module, you'll explore the Microsoft Bot Framework and the Azure Bot Service, which together provide a platform for creating and delivering conversational experiences. Bot Basics Implementing a Conversational Bot Lab: Create a Bot with the Bot Framework SDK Lab: Create a Bot with a Bot Freamwork Composer Module 8: Getting Started with Computer Vision Computer vision is an area of artificial intelligence in which software applications interpret visual input from images or video. In this module, you'll start your exploration of computer vision by learning how to use cognitive services to analyze images and video. Analyzing Images Analyzing Videos Lab: Analyse Images with Computer Vision Lab: Analyze Images with Video Indexer Module 9: Developing Custom Vision Solutions While there are many scenarios where pre-defined general computer vision capabilities can be useful, sometimes you need to train a custom model with your own visual data. In this module, you'll explore the Custom Vision service, and how to use it to create custom image classification and object detection models. Image Classification Object Detection Lab: Classify Images with Custom Vision Lab: Detect Objects in Images with Custom Vision Module 10: Detecting, Analyzing, and Recognizing Faces Facial detection, analysis, and recognition are common computer vision scenarios. In this module, you'll explore the user of cognitive services to identify human faces. Detecting Faces with the Computer Vision Service Using the Face Service Lab:Destect, Analyze and Recognize Faces Module 11: Reading Text in Images and Documents Optical character recognition (OCR) is another common computer vision scenario, in which software extracts text from images or documents. In this module, you'll explore cognitive services that can be used to detect and read text in images, documents, and forms. Reading text with the Computer Vision Service Extracting Information from Forms with the Form Recognizer service Lab: Read Text in IMages Lab: Extract Data from Forms Module 12: Creating a Knowledge Mining Solution Ultimately, many AI scenarios involve intelligently searching for information based on user queries. AI-powered knowledge mining is an increasingly important way to build intelligent search solutions that use AI to extract insights from large repositories of digital data and enable users to find and analyze those insights. Implementing an Intelligent Search Solution Developing Custom Skills for an Enrichment Pipeline Creating a Knowledge Store Lab: Create and Azure Cognitive Search Solution Create a Custom Skill for Azure Cognitive Search Create a Knowledge Store with Azure Cognitive Search   TEST CERTIFICATION Recommended as preparation for the following exams: AI-102 - Designing and Implementing a Microsoft Azure AI Solution - Part of the requirements for the Microsoft Certified Azure AI Engineer Associate Certification.   HVORFOR VELGE SG PARTNER AS:  Flest kurs med Startgaranti Rimeligste kurs Beste service og personlig oppfølgning Tilgang til opptak etter endt kurs Partner med flere av verdens beste kursleverandører [-]
Les mer
Oslo 2 dager 16 900 kr
18 Sep
18 Sep
04 Dec
SAFe® 6.0 Scrum Master [+]
SAFe® Scrum Master Certification [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs 5 dager 31 000 kr
Expand your Citrix networking knowledge and skills by enrolling in this five-day course. It covers Citrix ADC essentials, including secure load balancing, high availabili... [+]
COURSE OVERVIEW  You will learn to deliver secure remote access to apps and desktops integrating Citrix Virtual Apps and Citrix Desktops with Citrix Gateway.  This course includes an exam. TARGET AUDIENCE Built for IT Professionals working with Citrix ADC and Gateway, with little or no previous Citrix networking experience. Potential students include administrators, engineers, and architects interested in learning how to deploy or manage Citrix ADC or Citrix Gateway environments. COURSE OBJECTIVES  Identify the functionality and capabilities of Citrix ADC and Citrix Gateway Explain basic Citrix ADC and Gateway network architecture Identify the steps and components to secure Citrix ADC Configure Authentication, Authorization, and Auditing Integrate Citrix Gateway with Citrix Virtual Apps, Citrix Virtual Desktops and other Citrix components COURSE CONTENT Module 1: Getting Started Introduction to Citrix ADC Feature and Platform Overview Deployment Options Architectural Overview Setup and Management Module 2: Basic Networking Networking Topology Citrix ADC Components Routing Access Control Lists Module 3: ADC Platforms Citrix ADC MPX Citrix ADC VPX Citrix ADC CPX Citrix ADC SDX Citrix ADC BLX Module 4: High Availability Citrix ADC High Availability High Availability Configuration Managing High Availability In Service Software Upgrade Troubleshooting High Availability Module 5: Load balancing Load Balancing Overview Load Balancing Methods and Monitors Load Balancing Traffic Types Load Balancing Protection Priority Load Balancing Load Balancing Troubleshooting Module 6: SSL Offloading SSL Overview SSL Configuration SSL Offload Troubleshooting SSL Offload SSL Vulnerabilities and Protections Module 7: Security Authentication, Authorization, and Auditing Configuring External Authentication Admin Partitions Module 8: Monitoring and Troubleshooting Citrix ADC Logging Monitoring with SNMP Reporting and Diagnostics AppFlow Functions Citrix Application Delivery Management Troubleshooting Module 9: Citrix Gateway Introduction to Citrix Gateway Advantages and Utilities of Citrix Gateway Citrix Gateway Configuration Common Deployments Module 10: AppExpert Expressions Introduction to AppExpert Policies Default Policies Explore Citrix ADC Gateway Policies Policy Bind Points Using AppExpert with Citrix Gateway Module 11: Authentication, Authorization, and Secure Web Gateway Authentication and Authorization Multi-Factor Authentication nFactor Visualizer SAML authentication Module 12: Managing Client Connections Introduction to Client Connections Session Policies and Profiles Pre and Post Authentication Policies Citrix Gateway Deployment Options Managing User Sessions Module 13: Integration for Citrix Virtual Apps and Desktops Virtual Apps and Desktop Integration Citrix Gateway Integration Citrix Gateway WebFront ICA Proxy Clientless Access and Workspace App Access Fallback SmartControl and SmartAccess for ICA Module 14: Configuring Citrix Gateway Working with Apps on Citrix Gateway RDP Proxy Portal Themes and EULA [-]
Les mer
Oslo Bergen 3 dager 20 000 kr
25 Aug
25 Aug
06 Oct
https://www.glasspaper.no/kurs/pl-300-microsoft-power-bi-data-analyst/ [+]
PL-300: Microsoft Power BI Data Analyst [-]
Les mer