Personlig utvikling
Kommunikasjon
Oslo
Du har valgt: Majorstuen
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Bedriftsintern
Ledere formidler prioriteringer, verdier og holdninger gjennom kommunikasjon og handlinger. Forholdet mellom verbale utsagn, opptreden og faktiske resultat har endret seg... [+]
Ledere formidler prioriteringer, verdier og holdninger gjennom kommunikasjon og handlinger. Forholdet mellom verbale utsagn, opptreden og faktiske resultat har endret seg. Lederes budskap påvirker aksjekursen. God konsistens i budskap og adferd skaper trygghet og troverdighet.  Feil ordvalg skaper uforutsette eller uønskede reaksjoner. Vi bruker mye tid på å tolke hverandre, og det foregår kontinuerlig. Virksomheter kjemper en kamp om å posisjonere seg, treffe markedet og målgruppene, og ikke minst gjøre det riktig. Vi er blitt mer ytre drevet fordi det vi sier blir spredd i alle kanaler i løpet av et øyeblikk, og vi blir vurdert av andre kontinuerlig. Vi tilpasser oss til det vi tror omverden vil høre. Det er ofte her vi feiler. Tvert om er det vår evne til å ha en tydelig verdiforankring i det vi formidler som gir oss troverdighet eller feller oss. Verdier representerer dypere, indre prioriteringer og er en del av personligheten til den enkelte og faktisk bedriftens kultur og «personlighet». Ordvalget reflekterer våre bevisste og ubevisste verdier og den kulturen vi representerer. Ordene kan samle grupper og folk, og ordene kan skape splittelse. Vi bistår ledere og ledergrupper i å bli bevisst hva de vil kommunisere og hvordan de gjør det, slik at de er autentiske og oppnår gode resultater, vekst og utvikling.   Tjenester og bistand Kommunikasjon, kultur og verdier Kommunikasjonsstrategi og prosesser – eksternt og internt Arbeid med å integrere virksomhetsstrategi og kommunikasjonsstrategi og prosesser Rådgivning i bygging av posisjon og omdømme forankret i bedriftens verdier, mål adferd og resultater Kommunikasjon i lederteam Individuell trening for ledere i kommunikasjon Kommunikasjon i planlegging og gjennomføring av samlinger og konferanser   Utviklingsprosesser og program tilpasset organisasjonens behov. Forkunnskaper: Vi tar utgangspunkt i ledernes utfordringer, nåsituasjon, ambisjoner og mål. [-]
Les mer
2 dager
Lær deg å beherske kunsten å formidle ved god struktur på det du skal si, hvordan du bruker kroppen og stemmen til å gi tyngde og troverdighet, samt å håndtere ner... [+]
Er du blant dem som gruer deg for å ta ordet, for å stå foran et publikum og holde en presentasjon eller bare si noen ord. Kan være du er ganske vant og føler du mestrer det temmelig godt, men likevel kan tenke deg å bli enda bedre. Det kan være du er redd for å glemme hva du skal si, at du frykter du ikke er interessant nok, at det du skal si ikke er bra nok, ja, at folk rett og slett kjeder seg når du snakker. Det er lov å drømme at du virkelig tar rommet med storm, at du inspirerer  der du presenterer temaet ditt på en god og strukturert måte, at du snakker tydelig og klart og har et kroppsspråk som gir deg tyngde og troverdighet og ikke minst at du har nervøsiteten under kontroll og kan bruke den energien til å gi presentasjonen en ekstra piff.  Uansett hvem du er – det er mulig å bli en knallgod formidler. Du trenger noen verktøy og trening, mye trening. I løpet av kurset vil du ha anledning til å gi en kort presentasjon der du får tilbakemelding på hva som er bra og hvor du bør jobbe for å bli bedre. Dette vil du lære: Hvordan du bygger opp et godt foredrag/presentasjon/tale -       hvordan du lager en god struktur -       hvordan du skal bygge opp innholdet -       hva som trengs for å gi deg og foredraget tyngde og troverdighet -       hvordan du skal bergta ditt publikum -       hvordan du bruker hjelpemidler Hvordan du gjennomfører en inspirerende tale/presentasjon/foredrag -       hvordan du snur nervøsiteten til noe positivt -       hvordan du mestrer tilstanden din -       hvordan du bruker stemmen -       hvordan du bruker kroppsspråket -       hvordan du kan kommunisere med publikum [-]
Les mer
1 dag
For alle som formidler informasjon. For ledere, lærere og grundere. Inspirer, engasjer og skap entusiasme rundt din ide. [+]
Synes du at dere bruker mye tid for å oppklare og rydde opp i misforståelser? Synes du at misforståelser ødelegger for arbeidsmiljøet og effektivt arbeid? Vil du lære å gi inspirerende taler og presentasjoner rett "to the point" og treffe riktig motivasjonspunkt? Ser du at noen kjeder seg når du holder et kurs eller foredrag? Det finnes ikke misforståelser - kun forskjellige oppfatning. Vi har forskjellige forståelse, oppfatning av samme situasjon basert på kunnskaper, erfaring og personlige egenskaper. Vi har forskjellige måte å ta imot og formidle informasjon på. Du vil lære: 4 forskjellige måter å formidle informasjon på for å skape engasjement, entusiasme i stedet for misforståelser. hvordan man lager et foredrag eller kurs slik at det blir engasjerende og spennende for alle deltagere gjennom hele kurset eller foredraget. å fascilitere et effektivt team slik at alle blir sett og bidrar til samarbeid. 4 forskjellige motivasjonskilder. 4MAT er en internasjonal anerkjent prosessmodell som anvendes i hele verden av personer og virksomheter som arbeider med: Utdanning - lage kurs, foredrag Undervisning - tilpasse materiell og engasjere til aktiv læring Formidling - taler og presentasjoner som appellerer til de fleste. Ledelsesutvikling Team- og organisasjonsutvikling Derfor passer kurset godt for deg som leder, lærer eller grunder. Kursleder: Larisa Schløsser-Møller 4MAT MTD DNCF sertifisert coach Har utdannelse og 10 års erfaring som lege 18 år erfaring som NLP coach Akupunktør/refleksoterapeut Blogger Larisa.no/blogg Les mer:  Larisa.no. Facebok: @larisacoaching Lidenskapelig kurs- og foredragsholder Stedsbeskrivelse: Trondheim og hele Norge. Varighet: 1 dag Ta kontakt for påmelding. [-]
Les mer
Mange vegrer seg for å ta de vanskelige samtalene på arbeidsplassen. Kulturkompaniet gjennomfører en engasjerende trening i trygge omgivelser, hvor den vanskelige samtale... [+]
Mange vegrer seg for å ta de vanskelige samtalene på arbeidsplassen. Det handler ofte om at vi har behov for bevisstgjøring på kommunikasjon og trening i å gjøre det. Kulturkompaniet gjennomfører en engasjerende trening i trygge omgivelser, hvor den vanskelige samtalen står på dagsorden. Brist i kommunikasjonen er i mange tilfeller en hovedårsak til lav produktivitet og dårlig trivsel på en arbeidsplass. Hvordan er ytringsklimaet på din arbeidsplass? Er det rom for gode tilbakemeldinger, motstand der det trengs og raushet til anerkjennelse og ros? Gjennom dialogteater vil Kulturkompaniets prosessledere og skuespillere sette «den vanskelige samtalen» i spill, og invitere deltakerne til å være med og diskutere hvordan kvaliteten i samtalene kan bedres. Målet med dette kurset er at deltagerne skal oppleve økt trygghet til å gå inn i vanskelige samtaler, heve kvaliteten i måtene vi kommuniserer på og med dette unngå misforståelser og usikkerhet. Antall deltakere: 12 – 50 deltagere. Størrelsen på gruppen kan variere i henhold til ønsket nivå av deltagelse og læringsutbytte. Kontakt oss for mer informasjon. - - - Kulturkompaniet har fokus på praktisk trening sammen med menneskene i bedriften. Vi har spisskompetanse på de menneskelige faktorer innenfor HMS og sikkerhetsatferd, organisasjons- og bedriftskultur og kvalitetsforbedring. Vårt arbeid baserer seg på deltakermedvirkning, der kursdeltakernes egne erfaringer og synspunkter står sentralt. Siden 2004 har mer enn 45.000 mennesker vært på trening og kurs i Kulturkompaniets regi. Våre kurs skreddersys i tett samarbeid med våre kunder. Referanser: ConocoPhillips, ExxonMobil, Statoil, Avinor, Honeywell, Statnett, Aker Solutions, Helse Vest, Oslo Universitetssykehus, Politihøgskolen, BI, Veidekke, Sintef m.fl. [-]
Les mer
Praktisk trening i god dialog og tydelig kommunikasjon. [+]
I denne workshopen jobber vi med deltakernes egne erfaringer ved at de deler historier hvor de har opplevd kommunikasjonen som utfordrende. Gjennom en prosess velger deltakerne de tre, fire historiene som gruppa relaterer seg mest til hvor så disse historiene gjenskapes i praksis. Målet med arbeidet er å skape handlingsalternativer til fastlåste situasjoner gjennom metoden som heter forumteater. Som deltaker kan du forvente Å være aktivt deltagende å bli utfordret bevisstgjøring av grunnleggende prinsipper i kommunikasjon erfaringsoverføring med andre deltagere få gode tips på hva du kan gjøre når du opplever kommunikasjonen vanskelig trene på mulige handlingsalternativer Antall deltakere:8 - 15Kontakt oss for mer informasjon. - - - Kulturkompaniet har fokus på praktisk trening sammen med menneskene i bedriften. Vi har spisskompetanse på de menneskelige faktorer innenfor HMS og sikkerhetsatferd, organisasjons- og bedriftskultur og kvalitetsforbedring. Vårt arbeid baserer seg på deltakermedvirkning, der kursdeltakernes egne erfaringer og synspunkter står sentralt. Siden 2004 har mer enn 45.000 mennesker vært på trening og kurs i Kulturkompaniets regi. Våre kurs skreddersys i tett samarbeid med våre kunder. Referanser: ConocoPhillips, ExxonMobil, Statoil, Avinor, Honeywell, Statnett, Aker Solutions, Helse Vest, Oslo Universitetssykehus, Politihøgskolen, BI, Veidekke, Sintef m.fl. [-]
Les mer
1 dag
Bli god til å presentere, fremføre og formidle og finn talekunstens hemmeligheter. Formidlig og presentasjonscoaching er en måte å bli god på. [+]
Kommunikasjon og presentasjonscoaching -  Formidling og fremføring få hjelp med personlig veiledning    Hvor dyktig ønsker du å bli til å formidle? Det er ingen kunst å være middelmådig. Det krever ikke noe særlig å dra gjennom noen plansjer og håpe at publikum unnlater å sovne etter første setning. Om du ønsker å bryte din middelmådige vane i forhold til det å formidle, må du begynne med slutten. Du må svare på spørsmålet: Hvor dyktig ønsker du å bli? Dette får du:En hel dag hvor du og ditt budskap er i fokus. En unik dag  med konkret og personlig veiledning hvor vi fokuserer på: ditt buskap og din personlige formidling tekst, diksjon, stemme og pust kroppsspråk, energi og tilstedeværelse bruk av audiovisuelle hjelpemidler skriftlig tilbakemelding i etterkant Utbytte: Du vil mestre enkle og gode teknikker som du allerede tar i bruk  i løpet av dagen.Du vil få frem en form og en personlig stil som gjør deg til en dyktig og overbevisende talerBevisstgjøring av deg selv i rollen som formidlerBevisstgjøring av personlige egenskaper og utfordringer – vaner og uvaner   [-]
Les mer
Bedriftsintern
Et kurs for deg som vil utvikle personlig styrke og kommunikasjonsferdigheter som er nødvendig for å håndtere viktige, nødvendige og vanskelige samtaler. Hvordan skap... [+]
Den vanskelige og nødvendige samtale «Tomrommet som oppstår når vi ikke klarer  å kommunisere, blir raskt fylt med gift tøv og misforståelser.»  C.N. Parkinson - Et kurs for deg som vil utvikle personlig styrke og kommunikasjonsferdigheter som er nødvendig for å håndtere viktige og vanskelige samtaler. Når mye står på spill, meningene er delte og følelsene begynner å bli sterke, går samtaler ofte over til å bli vanskelige. Vi kan gjøre en av tre ting når vi står overfor en viktig samtale: Vi kan unngå den Vi kan møte den og håndtere den dårlig Vi kan møte den og håndtere den bra På dette kurset vil du få verktøy og trening i å mestre viktige og vanskelige samtaler. Du vil få innblikk i enkle metoder og lære deg hvordan du håndterer vanskelige situasjoner med større personlig trygghet og styrke. Innhold Hva er en vanskelig samtale? Ditt ansvar som leder i og av vanskelige samtaler Start med hjertet Lær å se etter, kunsten å lytte Tilbakemeldinger/feedback Konfliktstiler Hvordan håndtere og tolke ulike reaksjoner fra den ansatte? Den ubehagelige beskjeden – hva gjør du når du sier til mennesker noe de ikke vil høre? Hvordan forberede deg til den vanskelige samtale? Hvordan følge opp den vanskelige samtale? LæringsmålÅ utvikle personlig styrke og kommunikasjonsferdigheter som er nødvendig for å håndtere viktige og vanskelige samtaler på en ryddig, fokusert og målrettet måte. ArbeidsmåteMiniforelesninger, øvelser, egentrening, refleksjon i grupper Kurset settes opp bedriftsinternt.  ReferanserI går hadde vi en oppsummering av lederdagene for våre 80 ledere og tibakemeldingene på dagen med Erica og den vanskelige samtale  var kun positive.Variasjonen mellom teori, egen erfaring og utprøving var flott, og gjorde at dagen ble variert.Jeg synes Erica løste oppgaven med en stor forsamling helt strålende. Dette må dere tilby til mange!Takk for innsatsen!Line Lofstad Andersen, Rektor Rygge kommune [-]
Les mer
Bedriftsintern
For å lykkes med kommunikasjon holder det ikke med språkkunnskaper og taleferdigheter. Du må også være fortrolig med kroppsspråkets styrke som virkemiddel og verktøy. [+]
For å lykkes med kommunikasjon holder det ikke med språkkunnskaper og taleferdigheter.  Du må også være fortrolig med kroppsspråkets styrke som virkemiddel og verktøy:   presentasjonsteknikker  service som en god opplevelse  kundebehandling salg forhandlinger rekruttering og intervjuteknikk medarbeidersamtaler  motivasjonssamtaler   "vanskelige" samtaler  menn og kvinners kommunikasjonsmønstre kulturforståelse: kommunikasjon på tvers av kulturer betydningen av førsteinntrykk    Live Bressendorf ble kåret til årets bedriftsinterne kursleder i 2010 av Confex Norge AS   Hvert år bruker Confex Norge AS nærmere 800 talere, og alle disse blir vurdert av Confex* deltakere.  Det er denne evalueringen som danner grunnlaget for kårinegen. Det gjorde det ekstra morsomt å motta prisen.  Juryen uttalte følgende: "Vinneren oppleves som veldig levende og involverende, sikker og troverdig med masse relevant erfaring som hun elegant benytter i sin formidling. Hun er meget erfaren og dyktig til å få dialog og aktivitet blant deltakerne.  Vi gratulerer!" Overrekkelsen fant sted under Confex Norge AS' taleraften på Grand Hotel i Oslo onsdag 9. februar 2011.     [-]
Les mer
50 kr
Ledelse og Kommunikasjon (LoK) er for deg som ønsker å utvikle deg til lederoppgaver i menighet, forsamling og organisasjon. [+]
Vi ønsker å hjelpe deg til å oppdage og ta i bruk dine talenter og nådegaver i tjenesten for Jesus. Gjennom undervisning, praksisvirksomhet og møte med ulike menigheter i Norge og utlandet vil vi gi studentene på LoK visjoner og ferdigheter til å utvikle fellesskap som forandrer verden! Her er noen smakebiter på hva LoK inneholder. * Menighetsutvikling * Ledelse * Hensiktsdrevet arbeid * Mentoring * Forkynnelse og formidling * Ungdomsarbeid * Missiologi * Personlig vekst * Acta Pilot sertifisering * Studiebesøk til ulike menigheter [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 299 kr
Lær å unngå misforståelser gjennom presis kommunikasjon på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
Du lærer teknikker som gjør at du snakker bedre med andre – og forstår andre mer. Du får råd og veiledning om hva som skal til for å ha en god dialog. Du får oppgaver som hjelper deg til å kommunisere bedre. Kurset passer for deg som er leder, mellomleder, jobber med salg, kommunikasjon eller andre kunderelatert kontakt. Passer for deg som vil bli bedre til å snakke med samarbeidspartnere og kolleger. Innhold Du lærer å unngå misforståelser ved å kommunisere mer presist [-]
Les mer
3 timer 300 kr
Bli bedre til å bruke dine personlige preferanser for kommunikasjon i samhandling med andre, ved bruk av Norges mest brukte verktøy for kommunikasjon og samhandling, Di..... [+]
Mål Bli bedre kjent med dine personlige preferanser for kommunikasjon. Du lærer deg hvordan du kan bli bedre til å nyttiggjøre deg disse preferansene i samhandling med andre.   Hva får du igjen fra kurset? Du vil garantert få økt selvinnsikt og du vil samtidig få anledning til å oppleve hvordan det er å være deltaker i et Diversity Icebreaker-seminar. Om Diversity Icebreaker Diversity Icebreaker og det eneste norskutviklede verktøyet i sitt slag som er sertifisert av DNV GL. Konseptet bygger på et spørreskjema som måler preferanser for kommunikasjon, interaksjon og ulike problemløsningsstiler. Deltakerne fyller ut spørreskjemaet og beregner selv sine resultater (tar bare ca 10 minutter). I løpet av seminaret  utvikler seminardeltakerne en felles forståelse av hvordan forskjellene kan brukes konstruktivt. Konseptet er enkelt å enkelt å forstå for deltakerne og vitenskapelig dokumentert. Metoden er enkel å tilpasse ulike kontekster og gir muligheter for å lede prosesser i mange ulike retninger. Det kreves ikke sertifisering dersom man ønsker å bruke konseptet på egen hånd. Les evt. mer på www.diversityicebreaker.no   Kursleder Piotr Pluta er daglig leder for konsultasjon i Human Factors AS og er organisasjonspsykolog. Han deltok i Erasmus-programmet ved Universitetet i Valencia, Spania. Videre ble han tildelt et stipend for å delta i et I/O Psykologi graduate-program ved East Carolina University, NC, USA. I Human Factors holder Piotr seminarer basert på Diversity Icebreaker innenfor følgende områder: kommunikasjonstrening, tillit-bygging, krysskulturell arbeid og mangfold. Foruten at Piotr holder seminarer for kunder er han også en av de hovedansvarlige for forskningen knyttet til Diversity Icebreaker og videreutvikling av konseptet. Piotr har gjennomført DI-seminarer for både store og små grupper i Norge og ulike land i Europa i både privat og offentlig sektor.  [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 400 kr
Nettbasert kurs i kommunikasjon. Lær teknikker som kan brukes i jobb eller privatliv for å forbedre kommunikasjon med andre. [+]
Uerstattelig for de som jobber med mennesker, spennende for de som har teoretisk interesse.I dette kurset skal du finne ut hvordan kommunikasjon virker i teorien, hvorfor den ofte ikke virker i praksis og hva du kan gjøre for å få den til å virke for deg.Teoretisk basis, praktiske oppgaver og videoer med deltakende ekspert. [-]
Les mer
Bedriftsintern 4 timer 1 200 kr
Skreddersydd kurs/foredrag som viser kommunikasjonens mangfold og helhet. Du får nye teknikker, innsikt og kunnskap som bringer deg videre! [+]
Vinkling og varighet tilpasses ønsker og behov. Kurs og foredrag avholdes i hele landet på forespørsel.www.interflow.no Kommunikasjon er essensielt - the ground of all being!   Her blir du presentert for noe av det mangfoldet kommunikasjon består av, hvordan du kan bruke det mer hensiktsmessig, oppnå mer av det du vil, lettere få kontakt med andre, hvordan være klar, tydelig og bestemt - og hvordan omgås de som ikke er det.  Kommunikasjon er også et resultat av eget ståsted, og hvor bevisst og sortert forhold man har til fakta, bevisste og underbevisste tankestrømmer, verdier, holdning mm. Kommunikasjon er et stort tema, og som et mattestykke med mange ukjente, og presenteres derfor med bredde - fra både østlige og vestlige tilnærminger - for å forstå mangfoldet og rikdommen, og hvordan det kan brukes. Stoffet presenteres både som konkrete modeller, teknikker og fremgangsmåter - i tillegg til å invitere til ettertanke, refleksjon og innsikt. Eksempel på hva som gjennomgås på et kommunikasjonskurs: hvilke elementer og føringer du må være oppmerksom på hvilke kriterier som ligger til grunn for god kommunikasjon kommunikasjon ift samarbeid forholdet fakta, bevisste og underbevisste tanker, følelser, verdigrunnlag og handling intern og ekstern dialog hva som hindrer god kommunikasjon hjernens filtre, speiling, projisering kommunikasjon og relasjoner konflikthåndtering hvordan du møter andre/matcher gjennom ord og uttrykk, fysiologi, sanseapparat, stemmebruk, informasjonsnivå, felles opplevelse mm hvordan du i større grad kan oppnå det du vil hvordan gjennomføre 'gode' samtaler, også i vanskelige situasjoner hvordan gjenkjenne og møte manipulering og hersketeknikker hvordan ta opp vanskelige situasjoner hvordan gi konstruktiv kritikk hvordan håndtere egne følelser i en samtale  REFERANSER: Foredrag i kommunikasjon, A. Rognmo, Fylkesmannen i Finnmark:"Vi ville ha et litt annerledes foredrag om kommunikasjon og samarbeid til vår fagdag - og det fikk vi!  Innlegget ble diskutert mye i etterkant, og vil bli husket lenge. Mange gjorde seg nyttige refleksjoner som de tar med seg videre - både på jobb og i det private."    Tor S. Jacobsen, daglig leder Hansgrohe AS ang kurs, konsultasjon og coaching av ansatte:  Positiv samhandling, gode rutiner og hver enkelt medarbeiders personlige ansvar for sin egen rolle er suksesfaktorer på enhver arbeidsplass. I de tilfeller der økende oppdragsmengde forårsaker slitasje og stressrelaterte reaksjoner på ansatte vil det medføre utfordringer som tar fokus vekk fra viktige oppgaver. Liv Wassum viste en meget sterk analystisk evne og bistod oss med solid kunnskap. Med enkle teknikker og gjennom ny konkret kunnskap vi ble tilført har vi igjen fått en meget bra arbeidshverdag der vi trekker enda bedre i samme retning. Fokus på hver enkelt medarbeiders ansvar og plikt for å ta grep om egen rolle i gruppen stod sentralt, og hennes faglig sterke budskap korrigerte både holdninger og humør hos samtlige. Effekten av samtalene hun gjennomførte med ansatte samt dagskurs Wassum avholdt for oss har økt vår produktivitet vesentlig. Skuldrene til hver enkelt medarbeider er tilbake på et sunt nivå, utsagn og råd fra henne har satt preg på vår hverdag. Jeg vil på det sterkeste anbefale å benytte de tjenester Liv Wassum tilbyr for å få positivt påfyll og for å skape en ny giv på arbeidsplassen".     [-]
Les mer
17 timer 1 990 kr
På forespørsel
Weekendkurs i hvordan skape ekte kontakt og omdanne konflikter til fredelige dialoger [+]
Kontaktskapende Kommunikasjon    Todagers kurs i hvordan skape ekte kontakt og omdanne konflikter til fredelige dialoger   Ønsker du: Å kunne skape god kontakt der alle parter blir sett og hørt? Å skape fredelige dialoger fremfor konflikter? Å få gjennomslag for dine ideer og ønsker uten kamp? Å kunne uttrykke deg på en ærlig og tydelig måte uten at det støter andre? Å møte andre helt fri for vurderinger og bedømming?   Et kurs i Kontaktskapende Kommunikasjon kan være et redskap til å skape nye veier og innsikt i din kommunikasjon med andre.   Vi vil holde fokus på: De menneskelige verdier som er grunnlaget for kommunikasjonsprosessen. Å lære nye ferdigheter i å skape kontakt i kommunikasjonen, og å håndtere konflikter. Å hilse enhver følelse velkommen, og forbinde følelser med behov. Å utvikle selvempati, og ut fra det kunne uttrykke ekte empati og ærlighet. Å fremsette anmodninger uten krav Å se konflikter som noe positivt- som en invitasjon til å finne nye kreative løsninger.   Kurset tar utgangspunkt i den amerikanske psykologen Marshall Rosenbergs Ikkevolds Kommunikasjon (IVK). Les mer på www.ivk.no.   Helgen vil være opplevelsesorientert, med minimum av teoretisk input. I stedet vil vi vektlegge praktisk trening, både i plenum, mindre grupper og individuelt. [-]
Les mer
15 timer 2 100 kr
Kurs i bevisstgjøring av kommunikasjonens påvirkning, og hvordan vi kan bruke språket og vår empati til å få bedre relasjoner [+]
Vi kommuniserer hver dag, både med oss selv og andre. Likevel er det svært få av oss som er bevisst hvordan språket og vår væremåte har innvirkning på menneskene rundt oss. Desto mindre hvordan den ubevisste delen av hjernen blir påvirket av tankemønster og ordbruk.De fleste av oss har autopiloten så godt innarbeidet at vi ikke engang reflekterer over meningen bak handlingene våre. På dette todagers kurset vil du lære hvordan du kan ta eieskap over eget liv, og hvordan du kan fristille deg fra andres krav og forventninger. Hensikten er ikke å leve et liv uavfektet av andres påvirkning, men å kjenne sine egne begrensninger og muligheter, og bli bevisst hvordan våre tanker og vårt språk påvirker oss i det daglige.Med bevissthetstrening kan vi enklere oppdage signaler som kan skape negative tankemønstre, og i verste fall konflikter med oss selv eller omverdenen. Vi kan lære å snu dette til en livsberikende kraft der vi blir oppmerksomme på hva vi sanser og behøver.Du vil derfor også lære hvordan du kan styrke og utvikle dine relasjoner på en måte som både du og dine omgivelser trives med. Du vil i tillegg få trening i å oppdage mønstre som hindrer kontakt og utvikling, både hos deg selv og andre. ~ Nobody can go back and start a new beginning, but anyone can start today and make a new ending ~ Maria Robinson Underviser Karine SkinnerLes mer på www.mentalbalanse.no eller www.ivk.no/om-oss/styret/karine-skinner/ Praktisk informasjon: Tid: 3. – 5. oktober 2014. Fredag 17:00 – 20:00, lørdag kl. 10:00 - 16:00, og søndag 10:00 - 16:00 Sted: Sentralt i Oslo. Nærmere beskrivelse kommer senere. Pris: 2100,- Forutsetninger: Ingen Påmelding: Send navn, adresse, telefonnummer og epostadresse til Karine Skinner på karine@mentalbalanse.no. Ved spørsmål, ta gjerne kontakt med Karine på telefon 473 89 433. Påmeldingsfrist: 18. september 2014. Påmeldingen er gjeldende først når hele kursavgiften er betalt til konto 2280.33.09039 [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.