Administrasjon og HR
Kurs i HR og personalkurs
Du har valgt: Akershus
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettstudier 2 semester 44 900 kr
Utdanningen gir deg både ferdigheter til å utføre lønnsrelaterte oppgaver og kunnskap innen personaladministrasjon og personalutvikling. [+]
Trives du med en arbeidsdag full av varierte arbeidsoppgaver? Utdanningen gir deg både ferdigheter til å utføre lønnsrelaterte oppgaver og kunnskap innen personaladministrasjon og personalutvikling. Dette lærer du Utdanningen Lønnsmedarbeider gir deg kunnskap og ferdigheter til å beregne lønn, personaladministrasjon og -utvikling, samt håndtering av konflikter. I tillegg lærer du å bruke Visma Mamut og Norges ledende lønns- og personalsystem. Du vil også få tilgang til å ta sertifisering i Huldt & Lillevik sine systemer. Ferdighetene du tilegner deg i disse programmene kan enkelt overføres til andre lønnssystemer. Noen av temaene du skal gjennom er Lønn Lønn, trekk og rapporter  Sticos Informasjonssystem  Visma Mamut lønnssystem  H&L lønnssystem Personalfag og organisasjonsteori Organisasjonsteori  Ledelse og motivasjon  Medarbeidersamtalen  Rekruttering og ansettelse  Lover og regler [-]
Les mer
Nettstudier 33 000 kr
Utdanningen kvalifiserer deg til å ivareta sentrale oppgaver som personalutvikling, administrasjon og lønnsberegning. [+]
Utdanningen kvalifiserer deg til å ivareta sentrale oppgaver som personalutvikling, administrasjon og lønnsberegning. Dette gir deg en rekke yrkesmuligheter, uavhengig av bransje og sektor. Utdanningen er NOKUT-godkjent som fagskoleutdanning og gir deg 30 studiepoeng. Lønns- og personalskolen passer både for deg som ønsker en jobb innen lønn og personal, og for deg som trenger å oppdatere og formalisere din kompetanse innen fagområdet. Med denne utdanningen kan du videreutvikle deg i jobben og dokumentere kompetansen din. Dette er en praktisk og jobbrelatert utdanning som gir deg kunnskap om personaladministrasjon, personalutvikling og konflikthåndtering i en liten eller mellomstor bedrift, samt personalpolitikk i tråd med norsk yrkes- og arbeidslovgivning. Beregning av lønn og godtgjørelser lærer du gjennom praktisk bruk av et av Norges ledende regnskaps- og lønnsystemer - Tripletex.  Programmet er skybasert (fungerer på PC og Mac), brukervennlig og enkelt å komme i gang med. Som en sentral del av utdanningen, vil du også lære å bruke Visma kompetanse - et juridisk oppslagsverk på bl.a. arbeidsrettslige lover og avtaler. Dette får du: En innføring i praktisk lønnsarbeid, bl.a. lønnskjøringer og lover/regler Bruk av digitale verktøy: Tripletex lønnsmodul og VISMA kompetanse oppslagsverk Gjennomgår viktige prosesser innen personaloppfølging og yrkes- og arbeidslovgivning Konflikthåndtering i organisasjoner er en sentral del av utdanningen Denne fagskoleutdanningen er akkreditert av NOKUT, og gir 30 studiepoeng.       Nivå: Fagskoleutdanning Studiepoeng: 30       Krav til forkunnskaper/praksis:    Fullført videregående skole, fagbrev eller erfaring i forbindelse med jobb, kurs, frivillig arbeid og verv innen ulike organisasjoner.  Søkere med annen utdanning enn norsk eller nordisk videregående opplæring må i tillegg dokumentere kunnskaper og ferdigheter i norsk tilsvarende Norsk Vg1 studieforberedende, Norsk Vg2 yrkesfaglige utdanningsprogram eller bestått Norskprøve 3, med resultat B1 på muntlig og skriftlig del. Krav til utstyr:   Det kreves at du har tilgang til: en vanlig PC med Windows operativsystem og Internet Explorer programmene Microsoft Word og Excel OBS - Excel fullversjon brukes i tilknytning til Huldt & Lillevik lønnssystem        Studietid:   Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart:   Studiet har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang!   Antall innsendinger:   17   Eksamen:   All informasjon om eksamen. Pris eksamen 1 eksamen á kr 1 950,- 1 eksamen á kr 2 150,-     Pris:   Pris 33 000,-     Studiemateriell:   Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger.   Lånekassen:   Godkjent for lån / stipend i lånekassen. Finansiering:   Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering:   Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Bedriftsintern 29 998 kr
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs LinkedIn, CV, Søknad og Intervju. Coaching: https://brantegroup.com/outplacement/ [+]
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs ved nedbemanning av grupper.   Hvert team tar ca en dag, avhengig av gruppestørrelse. Kursene kan holdes på flere språk og temaene for workshop serien er: LinkedIn profil som skaper interesse CV som bringer deg videre i prosessen Søknad som skaffer deg intervju Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer Annet – vi lager også kurs innenfor andre tema – f.eks. pensjon, NAV, økonomirådgivning eller annet som er relevant for aktuelle gruppe.   LinkedIn profil som skaper interesse (1 dag) Vårt LinkedIn kurs er en interaktiv workshop hvor deltagerne jobber med egen LinkedIn profil.  Vi viser deltagerne hvordan de kan utnytte ulike funksjonene i LinkedIn til å hevde seg i konkurransen i det uannonserte stillingsmarkedet: Hvordan gjøre en LinkedIn profil mest mulig søkbar for rekrutterer Dos and “don’ts” med hensyn til profil og bilder Skape muligheter gjennom nettverket Hvordan finne de gode jobbmuligheten først Bruk av sosiale medier for jobbsøking Om LinkedIN: LinkedIn er den største arenaen for å finne kandidater til stillinger som aldri legges ut. Plattformen er tilrettelagt for globalt søk etter kandidater. Kurset oppdateres kontinuerlig som følge av endringer i LinkedIn CV som bringer deg videre i prosessen (1 dag) Dette kurset er en praktisk workshop hvor deltagerne får hjelp til å utforme CVer og lærer hvordan de kan gjøre CV-ene sterkere og enda mer relevante. Hva er – og hvordan få fram kandidatenes unike kompetanse på en måte som gjør deltagerne stolte CV-tips - hvordan du kan forsterke CV med enkle grep Hvordan skrive en «skannbar» CV til rekruttere som bare har 10 sek. på hver CV CV databaser som fremmer eller hemmer kandidatur Workshop – vi skriver CV Søknad som skaffer deg intervju  (1 dag) Er CV-en god, vil de også lese søknaden. Hvordan sørge for at man er en de må snakke med? Hva en søknad må og ikke bør innehold Hvordan posisjonere seg dvs. Egen personlighet, erfaring og kompetanse med troverdighet? Eksempler – Hvordan skal en god søknad se ut Hvordan tilpasse stil, form og tone i søknad Workshop – vi skriver søknader Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer (1 dag)   Dette kurset er designet for å gjøre folk tryggere og bedre i intervju-situasjonen. Vi legger opp til en interaktiv trening for å gi deltagerne så godt utbytte som mulig. Det betyr at det blir korte forelesninger, spennende gruppearbeid, jobbing på egen PC og masse diskusjon i små og store grupper. Forberedelser til intervju – hva må du ha gjort før du kommer Hvordan gjøre et godt førsteinntrykk Kommunikasjon, kroppsspråk, tone og ord Presentasjon av seg selv og CV Øvelser og rollespill Vi får tilbakemelding om at dette er en veldig nyttig og spennende sesjoner hvor deltagerne øker sin egen selvtillit. Ta kontakt med oss i dag for mer informasjon: -Ta gjerne kontakt med oss. Vi deler gjerne av vår kompetanse og tar med glede en uforpliktende samtale – enten det er på telefon, e-post eller over en god kopp kaffe. The Brante Groupc/o House Of Business Solli Plass (3. etasje)Henrik Ibsens gt. 900255 Oslo+47 2233 6300contact@brantegroup.com Monica Brante (Partner & DL)a+47 93 280 290mb@brantegroup.com [-]
Les mer
6 timer 15 500 kr
Lær å håndtere konflikter i en virksomhet. Bedriftsinternt kurs. [+]
Kursholder i dette kurset er Organsiasjonspsykolog Tommy Antonsen som har lang erfaring i å løse konflikter på arbeidsplasser og sørge for en juridisk riktig prosess for alle parter for å sikre mot juridiske etterspill. En konflikt på en arbeidsplass kan skape forvirring om hva lederen bør gjøre og ikke bør gjøre. Konflikter i seg selv har store negative virkninger på de ansatte og virksomhetens effektivitet og psykososiale arbeidsmiljø.   "Dette var et effektivt og godt kurs i konflikthåndtering. Kursholder gav mersmak - det ble gode innspill til hvordan man som arbeidsgiver kan gjøre de riktige tingene for å forebygge og løse eventuelle konflikter. Dette for å sikre både arbeidstager/de ansatte og arbeidsgiver." - Direktør Nina Bogerud Caspari, Scandic Elgstua Hotels, Elverum. Ansattes manglende fokus på arbeidet og oppgavene, sykemeldinger, eller til og med sabotasje er eksempler på hva en konflikt typisk kan føre til. Det råder dessuten ulike oppfatninger om hva som er lurt å gjøre, og hva som er riktig fremgangsmåte når en konflikt oppstår eller har vart en stund. Dette kan være forvirrende og skape stor usikkerhet om hva som er veien videre. Kursets målsetning er å gi en god oversikt over hva virksomheten gjør i en konflikt, og hva de må overveie for å forebygge og håndtere konflikter for å skape et godt arbeidsmiljø og samtidig etterfølge juridiske krav. I kurset så drøfter vi  derfor blant annet:  Praktisk fremgangsmåte ved en konflikt Hva er psykologien i en konflikt Juridiske føringer i konflikthåndteringsarbeidet Hvilken fremgangsmåter en bør velge Etablering av gode interne rutiner Programinnhold: Hvilke gode grunner har vi til å håndtere konflikter Oversikt over type konflikter og god håndtering av disse Praktiske oppgaver Psykologisk forståelse og kunnskap  Kommunikasjonsferdigheter Risikoanalyse og dokumentasjon Interne rutiner Juridiske fallgruver  Etter endt kurs vil du kunne følgende: Forstå hva en konflikt er Ha et klart bilde av hva som må og bør gjøres med en konflikt Hvordan virksomheten kan forebygge konflikter Innholdet i kurset er basert på kombinasjonen av teori, arbeidsmiljøloven, fremgangsmåter anbefalt av arbeidstilsynet, psykologer og advokater innen arbeidsrett.  Pris for bedriftsinternt kurs: fra kr 15 500,- for inntil 20 deltakere inkludert kursmateriell. Transport kommer i tillegg. Prisen er fritatt mva (HMS kurs). [-]
Les mer
Nettstudier 14 000 kr
Denne utdanningen gir deg praktisk kompetanse innen relasjonsledelse, konflikthåndtering, organisasjonsutvikling og prosjektarbeid. [+]
Denne utdanningen gir deg praktisk kompetanse innen relasjonsledelse, konflikthåndtering, organisasjonsutvikling og prosjektarbeid. Det kvalifiserer deg til operative lederstillinger på mellomledernivå. Praktisk personalledelse er en kort yrkesrettet utdanning som passer for deg som ønsker å gå inn i en operativ lederrolle, og for deg som trenger å oppdatere og formalisere din kompetanse innen ledelse.     Nivå: Yrkesrettet utdanning       Krav til forkunnskaper:      Ingen formell opptakskrav. Det anbefales at du har yrkeserfaring som arbeids- eller mellomleder.   Studietid:   Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart:   Studiet har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger:   14         Pris: Pris 14 000,-     Studiemateriell:    Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering:   Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering:   Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
2 dager 12 500 kr
Dette er et kurs som har til hensikt å gi kursdeltakeren grundig innføring i de emnene som det stilles krav til for å bli sertifisert rekrutterer av DNV GL. [+]
Kurset gir en grundig innføring i emner knyttet til DNV GLs standard for rekrutteringspersonell. Kurset er oppdatert i henhold til DNV-GL's nye standard pr. 2019. Formålet med sertifiseringen er at et upartisk sertifiseringsorgan skal kunne bekrefte at en person har relevante forkunnskaper og dokumentert kompetanse iht.DNV GLs standard for sertifisering av rekrutteringspersonell. Videre at denne kompetansen opprettholdes i sertifikatperioden. Intensjonen med ordningen er at man på en forutsigbar måte sikrer et minimumsnivå for utøvelsen av faget. DNV GL sertifikatet er et kvalitetsstempel i markedet som dokumenterer relevante kunnskaper og sikrer at du som har den minimumskompetansen som kreves for å drive med rekruttering. Blant annet vil standardiseringen kunne bidra til: * Generell kompetanseheving i bransjen.* Sikre intervjuobjektet en etisk og profesjonell behandling* Kvalitetssikring av kompetanse ved ansettelse av rekrutteringspersonell* Forenkling ved valg av ekstern rekrutteringsleverandør* Objektiv dokumentasjon av kompetanse for rekrutteringspersonellet* Økt treffsikkerhet og økonomisk gevinst for rekrutterende virksomhet Mer informasjon om sertifiseringsordningen finner du på DNV GLs nettsider. (Se https://www.dnvgl.no/services/rekrutteringspersonell-52250) Kostnader tilknyttet sertifiseringen kommer i tillegg til kursavgiften. KURSLEDEREAlle våre kursledere har lang og bred operativ erfaring fra ledende stillinger i næringslivet. Dette kurset ledes av en erfaren bedriftsrådgiver som arbeider med rekruttering og utvelgelse til daglig. NB! Innholdet i dette kurset kan du også finne i nettstudiet "Rekruttering & Utvelgelse i Praksis" som vi har utviklet i samarbeid med NKI Nettstudier. Dette er et kurs som har opppstart hver dag hele året når det passer best for deg. Du finner mer informasjon om om det her: http://www.nettstudium.no [-]
Les mer
Nettstudier 10 300 kr
Kurset er godkjent av Det Norske Veritas (DNV GL), og kvalifiserer deg til å gå opp til sertifiseringseksamen hvis du ønsker det. [+]
Det å skulle ansatte rett person, på rett sted til rett tid er av de mest utfordrende og kompliserte oppgavene en leder kan ha. Det er samtidig også en av de mest interessante.Kurset ‘Rekruttering og utvelgelse i praksis’ omfatter hele ansettelsesprosessen fra A-Å, og inneholder verktøy, maler og hjelpemidler du kan ta i bruk når du rekrutterer for egen virksomhet eller hvis du skal støtte andre i prosessen som rådgiver. Kurset er godkjent av Det Norske Veritas (DNV GL), og kvalifiserer deg til å gå opp til sertifiseringseksamen hvis du ønsker det. Bestått eksamen gir deg DNV GL – sertifikatet som sertifisert rekrutterer. Dette er et kvalitetsstempel i markedet og dokumenterer dine relevante kunnskaper innenfor fagområdet. Kurset er utviklet i samarbeid med konsulentfirmaet Raad Gruppen AS   Kurset passer for: HR-leder eller HR-medarbeider som ønsker å bygge opp kompetanse innenfor fagområdet rekruttering og utvelgelse . Ledere med personalansvar som selv skal ansette egne medarbeidere, og ønsker å gjennomføre rekrutterings- og utvelgelsesprosesser med høy kvalitet. Alle som ønsker å tilegne deg kompetanse for en karriere innenfor fagområdet rekruttering og utvelgelse        Nivå: Yrkesrettet utdanning         Studietid:   Du kan bruke inntil 6 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart:   Studiet har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger:   4         Pris: Pris 10 300,- Studiemateriell:    Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering:   Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering:   Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettstudier 10 300 kr
Dette nettstudiet tar for seg hele rekrutteringsprosessen fra A-Å, og er utviklet i et samarbeid mellom Raad Gruppen AS og NKI Nettstudier. [+]
Å ansette rett person, på rett sted til rett tid, er kanskje den vanskeligste oppgaven en leder for en virksomhet har. Dette nettstudiet er utviklet i et samarbeid mellom Raad Gruppen AS,  NKI Nettstudier og DNV GL. Kurset er oppdatert i henhold til DNV-GL's nye standard pr. 2019. Kurset ´Rekruttering og utvelgelse i praksis´ omfatter hele ansettelsesprosessen fra A-Å, og inneholder maler og hjelpemidler som du kan bruke med en gang i arbeidet ditt. Dette nettstudiet er utviklet i et samarbeid mellom Raad Gruppen AS og NKI Nettstudier. NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Studienhet1: Forberedelse til ansettelsesprosessenFokus på etikk, lover og regler, samt utarbeidelse av detaljert stillingsanalyse og definisjon av kompetansekravene for stillingen Studienhet2: RekrutteringsmetodikkFokus på metoder basert på kompetansekravene for å tak i de riktige kandidatene via annonsering, bruk av sosiale medier, databaser og direkte markedssøk. Studieenhet3: UtvelgelsesprosessenFokus på metoder for å velge ut den riktige kandidatene, med bl.a. strukturert kompetansebasert intervjuteknikk og bruk av arbeidspsykologiske testverktøy. Les mer om kursinnholdet her:http://www.nki.no/hva-tilbyr-vi/rekruttering-og-utvelgelse-i-praksis2#innhold [-]
Les mer
Nettstudier 10 000 kr
Flere og flere små og mellomstore bedrifter går over til Tripletex som regnskaps- og lønnssystem på grunn av fleksibilitet, brukervennlighet og skybaserte løsninger. [+]
Flere og flere små og mellomstore bedrifter går over til Tripletex som regnskaps- og lønnssystem på grunn av fleksibilitet, brukervennlighet og skybaserte løsninger. I dette kurset lærer du hva lønnsarbeid innebærer og du får praktisk opplæring i et moderne og etterspurt lønnssystem. Kurset egner seg for både de uten økonomisk erfaring og de som har teoretisk økonomibakgrunn, men ønsker forståelse for hvordan å kjøre lønn i praksis. Det stilles stadig større krav til kunnskaper og kvalifikasjoner hos lønnsmedarbeidere i norske foretak. Ikke minst krever rapportering til myndighetene at vi behersker faget og lønnssystemene til fulle. Kurset Lønn gir en innføring av lønnsbehandling i regnskapet. Kurset vektlegger praktiske kunnskaper i bokføring av lønn. Du vil få en innføring i bruken av lønnsmodulen i Tripletex, som er en fremtidsrettet og ledende leverandør av regnskaps- og lønnssystemer.   Karrieremuligheter Stillinger innenfor lønn, personal og administrasjon Kurset egner seg for de som har teoretisk økonomitutdanning og ønsker ferdigheter i et praktisk lønnssystem Grunnleggende økonomistyring, med fokus på regnskap og administrasjon   [-]
Les mer
3 timer 9 500 kr
Dette kurset baserer seg på kombinasjonen av psykologisk teori, klinisk erfaring og organisasjonspsykologisk kunnskap. Fokus er å skape økt trygghet i de ansatte der t... [+]
Psykolog Tommy Antonsen holder dette kurset og har mange års erfaring med klinisk arbeid og organisasjonspsykologi.  "Kurset i Kommunikasjon og Grensesetting ga innsikt i at vi både påvirker og påvirkes av hverandre. Utover at dette ble tatt opp i kursets første del, fikk vi erfare hva som kreves for å skape bevissthet rundt dette. Videre har vi tilegnet oss et effektivt verktøy vi behøver for å ta tak i en sak før den går for langt." - Styreleder Karin B. Holter, Utdanningsforbundet i Grue Passer kurset oss? Kurset passer arbeidsmiljøer hvor det stilles krav til faglighet, eller fra brukere og kunder. Det kan være seg i konkurranseutsatte virksomheter, i helpdesken, på support, eller med mottakere med krav til tjenester.  I kurset så: - Deles erfaringer fra arbeidet på "godt og vondt"- Defineres det generelle selvbildet i arbeidet - Bevisstgjøres grenseskillet mellom privat person og rollen som ansatt - Klargjøres emosjonenes rolle i vanskelige situasjoner - Gjennomgås kommunikasjonsformer med høyt og lavt konfliktnivå - Drøftes hvordan de ansatte sammen kan legge til rette for klarere grenser mellom arbeid og fritid/familie. Tematikk Vanskelige situasjoner kan oppstå, f.eks. med en kollega, på telefon med kunder, i direkte kontakt med pasient på sykehus eller kanskje med kunden i salgsavdelingen. Hvor mennesket settes på prøver kan trivselen på jobben reduseres, og i verste fall kan dette ha negative helseeffekter på den enkelte. Målsetningen i dette kurset er å skape bevissthet rundt egne grenser i forhold til rollen som ansatt. Kurset har en klar forebyggende psykososial effekt, og vil være en del av det lovpålagte HMS arbeide virksomheter gjør for ansattes trivsel og velvære på arbeidsplassen.  Utbytte Etter endt kurs så skal deltakerne være bedre rustet til å møte vanskelige jobb situasjoner og føle seg tryggere på den jobben de gjør. Påmelding og pris Pris for bedriftsinternt kurs: fra kr 9 500,- for inntil 20 deltakere. Transport kommer i tillegg. Prisen er fritatt mva. For spørsmål eller informasjon om kurset: ring 466 52 522 eller send oss en epost (post@norskpsykologassistanse.no). [-]
Les mer
Asker 2 dager 7 900 kr
26 Oct
23 Nov
14 Dec
Kurset passer for deg som har ansvaret for at virksomheten jobber forebyggende med vold og trusler med utgangspunkt i bestemmelsene i arbeidsmiljøloven og tilhørende fors... [+]
Arbeidsmiljøloven pålegger virksomheter å sørge for opplæring av ansatte som har et arbeid hvor man kan utsettes for vold og trusler. Det skal gis nødvendig opplæring og øvelse i forebygging og håndtering av vold- og trusselsituasjoner, samt i bruk av eventuelt sikkerhetsutstyr. Det er arbeidsgivers ansvar at opplæring og øvelse gjentas og tilpasses vesentlige endringer i risikovurderingen og ellers når det er nødvendig. Kurset passer for deg som har ansvaret for at virksomheten jobber forebyggende med vold og trusler med utgangspunkt i bestemmelsene i arbeidsmiljøloven og tilhørende forskrifter, og for deg som er tillitsvalgt. Kurset består av en blanding av teori og praktisk trening. Med hovedvekt på trening av skånsomme metoder for skadeavverging. Innhold- Lover og regler- Etikk- Posisjonering for sikkerhet og forebygging- Fysisk intervensjon- Samhandling- Scenario-trening Målsetting: Målet med kurset er å gi deltakeren grunnleggende kunnskap og ferdigheter i, og håndtering, av utagerende atferd. Praktisk informasjon: Trygg Kurs sørger for alt nødvendig utstyr for gjennomføringen av kurset. Pris: Oppgitt pris er per deltaker og inkluderer kursmateriell, lunsj og utstedelse av kompetansebevis. [-]
Les mer
Nettstudier 6 500 kr
I dette emnet, lærer du å registrere en konflikt, før det er for sent, og se hvilket stadium konflikten befinner seg på. [+]
I dette emnet, lærer du å registrere en konflikt, før det er for sent, og se hvilket stadium konflikten befinner seg på. Kurset gir innsikt i metoder, og redskap for konfliktløsning. Dette hjelper deg til å velge det redskapet som passer best til den aktuelle konflikten. Målet er å skape en vinn-vinn-situasjon, slik at alle partene i konflikten føler at de har vunnet. Bli mer aktiv i konfliktløsningen, i stedet for bare å være en passiv tilskuer mens konflikten vokser alle rammede parter over hodet. Konflikter betyr tap av tid, ineffektivitet og ubrukte muligheter. Det er derfor viktig å få snudd samarbeidsproblemer til å bli positive og problemfattige situasjoner - både for deg selv og for bedriften du jobber i. Du skal ikke avfinne deg med konflikter og vanskelige personer. Ved å gjøre noe med saken, vil du som oftest få positive erfaringer som er verdt å ta med seg både på jobben og hjemme. Mange års forskning på konflikthåndtering, gjør det mulig å gi både ledere og ansatte innsikt i, og forståelse av, hvilke redskap de kan bruke for å løse konflikter på en konstruktiv måte.   Karrieremuligheter   Ledelse – konflikthåndtering er en del av lederoppgaven Veileder – for grupper i ulike sektorer innen privat- og offentlig næring Prosjektledelse – konflikthåndtering er et sentralt verktøy for å nå målene innenfor rammene i et gitt prosjekt.     [-]
Les mer
3 dager 6 450 kr
Grunnkurs i arbeidsmiljø (40 timer) tilfredsstiller Arbeidsmiljølovens krav om 40-timers HMS-opplæring for verneombud [+]
Grunnkurs i arbeidsmiljø (40 timer) tilfredsstiller Arbeidsmiljølovens krav om 40-timers HMS-opplæring for verneombud og er obligatorisk for verneombud og medlemmer av virk somhetens AMU-utvalg. Viktig kunnskap: Er du leder, tillitsvalgt eller på annen måte involvert i HMS – arbeid, vil dette kurset gi deg større faglig innsikt i hvordan virksomheten best lykkes med systematisk HMS – arbeid. Fokus på HMS kan gi flere positive effekter for virksomheten som redusert sykefravær, høyere produktivitet og økt trivsel.Praktisk undervisning: Undervisningen veksler mellom teori og praktiske eksempler fra virkeligheten. Det er også god anledning til å diskutere aktuelle og relevante hendelser fra din virksomhet. Kurset er lagt opp til 3 dager felles undervisning og oppgaveløsning i tillegg til hjemmeoppgave. Du får nyttige råd og tips om samspillet mellom arbeidsgiver, arbeidstaker og de tillitsvalgte og etter gjennomført kurs og bestått hjemmeoppgave vil du få tilsendt kursbevis. • Alt du trenger å vite om Arbeidsmiljøloven, HMS – forskriften og Vernetjenesten • Organiseringen av HMS-arbeidet – roller, ansvarsfordeling og saksgang • Få bedre grep på risikovurdering, internkontroll og kartlegging av arbeidsmiljøet • Fysiske miljøfaktorer • Psykososiale arbeidsmiljø• Ulykker og ulykkesforebyggende arbeid• Lær å lage en handlingsplan for HMS – arbeidet i din egen virksomhet • Praktiske verktøy for å redusere sykefraværet og øke helsenærværet i virksomheten Målgruppe for kurset Verneombud, medlemmer av AMU-utvalg, tillitsvalgte, ledere, personalansvarlige, involverte i kvalitetsarbeid og internkontroll. [-]
Les mer
Oslo 6 timer 5 950 kr
22 Sep
13 Oct
28 Oct
Lederens evne til å gripe fatt i problemer som oppstår, er avgjørende for arbeidsmiljøet og virksomhetens utvikling. Gjennom gode samtaler kan du bidra til å skape en sun... [+]
Kurset «De vanskelige personalsamtalene» tar utgangspunkt i at lederens evne til å gripe fatt i problemer som oppstår, er avgjørende for arbeidsmiljøet og virksomhetens utvikling. Da er det viktig å kunne håndtere de vanskelige samtalene på en god måte, samtaler som ofte kan oppleves som vanskelige for den ene, men ikke nødvendigvis den andre parten. Behovet for slike samtaler kan imidlertid komme overraskende og brått på, og da er det viktig at du som leder har god nok kunnskap og kompetanse. På kurset lærer du hvordan en effektivt kan gjennomføre krevende samtaler, uavhengig av type, årsak og sammenheng ellers.  Formålet med kurset er at deltakere skal: - bli bedre til å unngå utsettelser av vanskelige samtaler. - bli bedre til å gjennomføre vanskelige samtaler. - forstå hvem min medarbeider «virkelig er».  - lære hvordan en selv agerer når «autopiloten» slår inn. En vanskelig samtale kan omhandle alt fra irritasjonsmomenter og dårlig utført arbeid, til større endringer med betydelige konsekvenser for medarbeideren. Det kan være vanskelig å forutsi hvilke reaksjoner som kan komme underveis i en samtale, å vite hvem din medarbeider «egentlig er»  og hva som er dine egne reaksjonsmønstre. Samtaler som kan skape reaksjoner hos mottaker og sette følelsene i sving hos begge parter bør forberedes godt så langt det er mulig. Lær hvordan «Autopiloten» hos begge slår raskt inn når ubehaget føles på kroppen, og hvordan en kan unngå at situasjonen tilspisser seg unødig ved at reaksjoner medfører motreaksjoner.  Kursinnhold: De vanskelige personalsamtalene • Hvordan identifiser den vanskelige samtalen? • Hvordan ta initiativ til den vanskelige samtalen? • Hvordan se og forstå dine medarbeidere? • Konstruktiv kommunikasjon • Tydeliggjøring av forventninger • Hvilke reaksjoner kan du forvente • Hva er «autopilot»-agering • Hvordan øve på flere typer vanskelige samtaler? [-]
Les mer
6 timer 5 950 kr
Tid for endring? Nye forretningsmodeller eller endring i marked eller struktur krever omstilling og restrukturering. Er du klar? Dette er modul 1 av 2 om omstilling og re... [+]
Omstilling og restrukturering (Modul 1 av 2)tar utgangspunkt i at virksomheter opplever sviktende omsetning, kundeflukt, kostnadsøkning eller andre forhold som fører til en hverdag der styret må ta nye grep, eksempelvis; ny ledelse / ledelsesform, justere organisasjonen og tilrettelegge for ny målrettet satsning. Kurset bygger på våre konsulenters erfaringer med omstillingsprosesser i ulike roller som ledere og som konsulenter. Med bakgrunn i ønske om å skape et praktisk rettet kurs, tar vi for oss en del konkrete utfordringer bedrifters ledelse står overfor. Du kan ta modul 1 og 2 sammen eller velge kun en av disse 2 kursdagene som selvstendig kursdag ved behov. Våre forelesere arbeider også i det daglige med konsulentoppdrag og som bidragsytere for ledere/styrer og virksomheter med deres konkrete omstruktureringsbehov. Kursinnhold: Omstilling og restruktureringInnledning: (Modul 1)- bedriftens livssyklus- hvor befinner din bedrift seg nå?- behov for ny kurs og ny ledelse/ledelsesform- demoraliserte ledere og redde ansatte- utfordringer i omstillings- og restrukturering Del 1:  (Modul 1)- seks av ti endringsprosjekter mislykkes- gjør det rette grepene- sentralisering og desentralisering- informasjon, dialog- fagforeningen og tillitsvalgtes rolle- administrasjonen og styrets rolle Del 2:  (Modul 1)- oppsigelser ved endring- oppsigelsesprosessene i praksis- samarbeid med rekrutteringsselskaper - andre prosesser for om- og nedbemanning Del 3:  (Modul 2)- anstrengt likviditet- utilfredse kunder- stive bankfolk- sinte investorer, aksjonærer, styrer- konkurrenter som sirkler omkring Del 4:  (Modul 2)- organisasjonsutvikling- helhetstanker for endrede tider- utviklingstiltak for organisasjoner i endring- selskapets omdømme i vanskelige tider Oppgaver og Cases inngår i begge moduler.     [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.