Administrasjon og HR
Kurs i HR og personalkurs
Du har valgt: Akershus
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Kombinert klasserom og nettbasert
På forespørsel
På forespørsel
Identity Compass et spesifikt og presist analyseverktøy. Profilen tas via nett, gjenomgås med NLP Coach. Følg link for ytterligere info: http://www.identitycompass.com... [+]
Ønsker du og Kartlegger dine Karriere muligheter Finne dine motivasjonsfaktorer, triggere Hvilke lederstil har du Har du uheldige stressfaktorer i jobbsituasjon er du i faresonen for utbrenthet   [-]
Les mer
Oslo Sentrum Og 18 andre steder 7 timer 4 600 kr
14 Oct
15 Oct
16 Oct
Høstens viktigste oppdateringer innenfor lønn og personal. [+]
Vi ser på endringene  som har det kommet i lover og regler i 2019 som alle vil bli berørt av, og vi ser også på det vi vet om av viktige endringer i 2020. På årets Regeloppdatering får du oversikt over de nye reglene, endring i viktige prossesser for 2020.Få med deg høstens viktigste oppdateringer slik at du kan avslutte året korrekt, og bli best mulig forberedt til neste års utfordringer.  Du treffer oss i 19 byer fra oktober til desember - du kan også delta online. Nyheter 2019 Varsling Pleiepenger - gradering Egenmelding Utvidet egenmeldingsordning Drøftningsplikt Ny rettspraksis som kan ha betydning for arbeidsgiver Foreslåtte endringer i sykelønnsordningen Foreldrepenger Nye beregningsregler fra 1. januar 2019 Fedrekvote- mødrekvote - fellesperioden 80 % dekningsgrad - hvilken betydning får dette? Prematurfødte barn - nye regler for stønadsperioden med foreldrepenger Digital inntektsmelding Permisjon A-melding Korrekt rapportering Nyheter 2019 - lønn/skatt Rabatter Personalrabatter Gaver i arbeidsforhold Andre endringer Satser og beløpsgrenser Reise og diett, vilkår for skattefri dekning ved: Dagsreiser Reiser med overnatting Riktig behandling av ansattes utlegg Reisekostnader Representasjon Velferdstiltak “Frynsegoder” Firmabil Elektronisk kommunikasjon Andre fordeler Hva må du tenke på ved årets slutt? Ferie Sykt barn Avspasering - tidskonto Personalmapper GDPR Helligdager – rett til lønn og fri “Gjengangere” ved kontroll fra skatteetaten Feil bruk av lønnsbeskrivelser eller sats/beløp Pendlere Lønn opptjent i utlandet Korreksjoner av lønn Når det er utbetalt for mye lønn/godtgjørelse Etterbetaling Forskuddstrekk Lønn og godtgjørelser opptjent i 2019 som utbetales i 2020 Med forbehold om endringer [-]
Les mer
6 timer
Fra 1. august 2017 innskjerpes opplæringslova kapittel 9a, og med dette stilles det enda større krav til skolens håndtering og oppfølging av mobbing. [+]
Fra 1. august 2017 innskjerpes opplæringslova kapittel 9a, og med dette stilles det enda større krav til skolens håndtering og oppfølging av mobbing. Samtidig viser tall fra elevundersøkelsen 2016 at 6,3 % av elevene blir mobbet to til tre ganger i måneden eller oftere. Over 40 % av disse svarer at ingen voksne vet om mobbingen.   Vi inviterer til et dagskurs hvor vi tar for oss følgende temaer:   - Nulltoleranse mot mobbing i praksis - Hele skolens ansvar og elevenes deltakelse - Aktivitetsplikt og dokumentasjonsplikt - Hvordan avdekke digital mobbing? - Fylkesmannen som klageinstans - Det kontinuerlige og systematiske arbeidet mot mobbing   Personalomsorg har utviklet nytt planverk for håndtering av mobbing, i henhold til innskjerpingene i opplæringslova kapittel 9a. Dette blir utdelt til kursdeltakerne. Det blir lagt opp til oppgaver og erfaringsutveksling underveis.   Trygve Ebbesvik er kursholder. Han er daglig og faglig leder i Personalomsorg AS, som har utviklet kriseplaner for norske skoler i mange år. Trygve har lang og bred erfaring i håndtering av kriser og psykososiale utfordringer, både i skole og næringsliv. Han er anerkjent for sine konkrete og handlingsrettede kurs, har skrevet Kriseperm for grunnskolen, og er fagansvarlig for Kriseportalen.no. [-]
Les mer
På forespørsel
Karriereveiledning og rådgiving i forbindelse ved nedbemanning. [+]
Hva er viktig for de som forlater virksomheten   -Økonomisk trygghet i jobbbsøkeperioden - Bevare selvrespekten og troen på verdien av egen kompetanse og erfaring - Bevisstgjøre egen jobbsøkeprosess og presentasjon - Sikre en grundig analyse av nye muligheter - Sikre rask overgang til ny riktig jobb   Hva kan Medvind tilby - Individuell rådgivning for profesjonalisering av jobbsøket - Avslutte forholdet til virksomheten og sikre gode referanser - Avklare sluttårsak - Etablere en egen markedsplan med fokus mot egen utvikling og ny karriere- Kompetansekartlegging - Bevisstgjøring og tydeliggjøring av personlige egenskaper - Personprofilanalyse- Etablere en målrettet CV og Søknad - Egenpresentasjon og intervjutrening - Presentasjon og bruk av nettverkskontakter   - Bruk av rekrutteringsbyråer, headhuntere og jobbdatabaser - Vurdering av reelle jobbtilbud og ansettelsesavtaler - Vurdering av oppstart av egen virksomhet - Plan for ” de første 100 dagene” i ny jobb   Slik fungerer programmet og rådgivningen - Hver person får en egen rådgiver som følger opp frem mot ny riktig jobb - Tilgang til kontor og PC/internett- Ukentlige temamøter i grupper og workshops - Grundig vurdering av kompetanse, egenskaper og ferdigheter - Analyse av potensielle virksomheter for forberedelse av CV/søknad og intervju- Bruk av anerkjente personprofilanalyser (OPQ og SPGR)Trygghet for ny riktig jobb   KarrieresenterVed større nedbemanninger kan vi etablere et karrieresenter hos bedriften hvor de ansatte kan få karriereveiledning, hjelp til å skrive cv, søknad, intervjutrening samt å få låne en pc.   OutplacementVed outplacment har den som har blitt nedbemannet anledning til å få en kontorplass hos oss. Vi tar i mot grupper og enkeltpersoner for karriereveiledning på vårt hyggelige kontor i Josefinesgate. Inkludert i prisen er blant annet tilgang til pc, internetttilgang, skriver og kopimaskin.    Økonomisk rådgivingHvordan vil en sluttpakke påvirke min økonomi eller pensjon?En rådgivingstime med en av våre økonomiske rådgivere vil gi deg svaret.   SamtaleterapeutNedbemanning kan frigjøre mange følelser og er en viktig prosess påveien til et nytt ståsted. Vi jobber med erfarne terapeuter som kanbistå den enkelte eller bedriften ved behov og kan sette opp timer påkort tid. [-]
Les mer
3 dager 2 990 kr
Deltakerne på et kurs i Sosial persepsjonstrening blir bevisste på menneskers ulike perspektiver, som kan være viktige for tolking av sosiale situasjoner i hverdagen. [+]
SOSIAL PERSEPSJONSTRENING (SPT) Utvikling av sosial kompetanse er i stor grad avhengig av hvordan vi tolker menneskene rundt oss. I dette programmet blir deltakerne bevisste på ulike perspektiver  som kan være viktige for tolking av en sosial situasjon. Disse omfatter blant annet tolking av følelser, forståelse av kulturelle forskjeller, kunnskap om uskrevne lover og regler i ulike situasjoner, empati og hvordan tanker og følelser om en gitt situasjon påvirker handlinger. Sosial kompetanse er knyttet til hvordan man kan ta i bruk ulike i ulike situasjoner. Den komplekse prosessen der man tolker informasjon og velger sine handlinger er derfor avgjørende. Uhensiktsmessige tolkninger kan hindre oss i å gjøre uhensiktsmessige valg. SPT er en kursrekke som setter deltakerne bedre i stand til å vurdere hvilke regler, intensjoner og muligheter som ligger i ulike hverdagslige situasjoner. Treningen egner seg godt som en forlengelse av AART eller som et selvstendig kurs. Tema som gjennomgås: Introduksjon til SPT Tolkning av følelser Åpne og skjulte regler i ulike situasjoner Kulturelle likheter og forskjeller Bakgrunnsvariabler/bakgrunnshendelser Forholdet mellom tanker, følelser, signaler og handling Tolkning av andres intensjon Tankefeller Timing (rett tid og sted) Forståelse av konsekvenser Kursholder: Knut K Gundersen Knut Kornelius Gundersen er Dosent Emeritus ved Vid Vitenskapelige Høgskole. Knut har utgitt 28 publikasjoner innen feltet sosial kompetanse, miljø- og nettverksarbeid. Knut er førsteforfatter for både SPT og AART bøkene og har i tillegg bidratt til en rekke vitenskapelige artikler innen temaområdet, blant annet I 3 effektstudier om (A)ART.  [-]
Les mer
6 timer 15 500 kr
Lær å håndtere konflikter i en virksomhet. Bedriftsinternt kurs. [+]
Kursholder i dette kurset er Organsiasjonspsykolog Tommy Antonsen som har lang erfaring i å løse konflikter på arbeidsplasser og sørge for en juridisk riktig prosess for alle parter for å sikre mot juridiske etterspill. En konflikt på en arbeidsplass kan skape forvirring om hva lederen bør gjøre og ikke bør gjøre. Konflikter i seg selv har store negative virkninger på de ansatte og virksomhetens effektivitet og psykososiale arbeidsmiljø.   "Dette var et effektivt og godt kurs i konflikthåndtering. Kursholder gav mersmak - det ble gode innspill til hvordan man som arbeidsgiver kan gjøre de riktige tingene for å forebygge og løse eventuelle konflikter. Dette for å sikre både arbeidstager/de ansatte og arbeidsgiver." - Direktør Nina Bogerud Caspari, Scandic Elgstua Hotels, Elverum. Ansattes manglende fokus på arbeidet og oppgavene, sykemeldinger, eller til og med sabotasje er eksempler på hva en konflikt typisk kan føre til. Det råder dessuten ulike oppfatninger om hva som er lurt å gjøre, og hva som er riktig fremgangsmåte når en konflikt oppstår eller har vart en stund. Dette kan være forvirrende og skape stor usikkerhet om hva som er veien videre. Kursets målsetning er å gi en god oversikt over hva virksomheten gjør i en konflikt, og hva de må overveie for å forebygge og håndtere konflikter for å skape et godt arbeidsmiljø og samtidig etterfølge juridiske krav. I kurset så drøfter vi  derfor blant annet:  Praktisk fremgangsmåte ved en konflikt Hva er psykologien i en konflikt Juridiske føringer i konflikthåndteringsarbeidet Hvilken fremgangsmåter en bør velge Etablering av gode interne rutiner Programinnhold: Hvilke gode grunner har vi til å håndtere konflikter Oversikt over type konflikter og god håndtering av disse Praktiske oppgaver Psykologisk forståelse og kunnskap  Kommunikasjonsferdigheter Risikoanalyse og dokumentasjon Interne rutiner Juridiske fallgruver  Etter endt kurs vil du kunne følgende: Forstå hva en konflikt er Ha et klart bilde av hva som må og bør gjøres med en konflikt Hvordan virksomheten kan forebygge konflikter Innholdet i kurset er basert på kombinasjonen av teori, arbeidsmiljøloven, fremgangsmåter anbefalt av arbeidstilsynet, psykologer og advokater innen arbeidsrett.  Pris for bedriftsinternt kurs: fra kr 15 500,- for inntil 20 deltakere inkludert kursmateriell. Transport kommer i tillegg. Prisen er fritatt mva (HMS kurs). [-]
Les mer
7 timer 3 400 kr
Dagskurs i forebygging og håndtering av konflikter på arbeidsplassen [+]
Opplever du fastlåste situasjoner og vedvarende gnisninger blant dine medarbeidere? En av fem arbeidstagere har sykmeldt seg som følge av dårlig arbeidsmiljø og ledelse. Konflikter på arbeidsplassen er en kilde til økt sykefravær, turnover, og produktivitetslekkasjer. Mange ledere skygger unna når det gjelder som mest. Selv om det er de ansatte som bærer ansvaret for å håndtere sine egne konflikter, så har lederen et overordnet ansvar for arbeidsmiljøet. Sunne organisasjoner holder kurs 8. mai i hvordan du kan håndtere krevende relasjoner og sviktende kommunikasjon på arbeidsplassen. Du lærer blant annet om dette: Når bør du gripe inn? Når bør man holde seg unna og la de involverte ordne opp selv? Hva handler konflikten egentlig om? Er det noens adferd eller organisatoriske ting som er kilde til konflikten? Når kan det være nyttig å involvere en nøytral tredjepart? Hvem bør man i så fall involvere (ledelse/verneombud/HR/tillitsvalgt/andre)? Hvilke behov har vi på arbeidsplassen, og hvordan møtes vi motstridende behov? Hvilke vanlige fallgruver er det verdt å unngå? Hvordan hindre at konflikten eskalerer, uten å være unnvikende?                        Konflikt mellom to vs konflikt mellom grupper. Ulik dynamikk, ulike løsninger? Hvordan skape gode retningslinjer for håndtering av konflikter på arbeidsplassen? Kurset gir en grundig innføring i hvordan ledere og ledergrupper konstruktivt kan håndtere konflikter på et tidlig tidspunkt, med og mellom medarbeidere. Du får konkrete verktøy for å skape en sunn samhandlingskultur og et godt beredskapssystem for eventuelle konflikter. Kursform: Kurset har én kursdag. Fyldig kurshefte følger med, der det også inngår nyttige tester og refleksjonsoppgaver. Kurset er et samarbeid mellom Sunne organisasjoner og HMS Norge. Når: 8. Mai 2019. Kursavgift: 3.400. For mer info: jorgen@sunneorg.no [-]
Les mer
Bedriftsintern
Vi bistår de involverte parter i å finne gode løsninger ved nedbemanning eller omstilling [+]
Briga AS tilbyr kursinstruktører med bred kompetanse og erfaring i kursledelse og opplæring. Vi har mange års erfaring med arbeid innenfor de fagområdene vi tilbyr kurs i, og får gode tilbakemeldinger fra våre kursdeltakere.   Hva får du som leder? Bistand til å gi dine ansatte tilstrekkelig informasjon og tett nok oppfølging, slik at arbeidstaker forstår hvorfor behovet for omstiling og eventuell nedbamanning er tilstede, og hvilke kriterier som benyttes i prosessen En uhildet tredjepart som kan opptre nøytralt i prosessen   Hva får dine berørte ansatte? De ansatte får hjelp til å se hvilke muligheter som ligger foran dem i den prosessen de er inne i. Videre får de: Individuell kartlegging av ståsted og videre karrieremuligheter fra kvalifiserte veiledere med god kjennskap til arbeidsmarkedet Hjelp til å utarbeide individuelle handlingsplaner, der fokus er på nye muligheter Bruk av anerkjentee karriereveiledningsverktøy En rask overgang til annet arbeid, i tråde med realistiske ønsker og kompetansen til den enkelte Veiledning ut fra individuelle behov   Et godt omdømme for bedriften Profesjonell og målrettet bistand til de ansatte gir bedriften et godt omdømme. En bedrift som ivaretar sine ansatte på tross av en utfordrende og vanskelig situasjon, beholder sitt gode navn og rykte [-]
Les mer
1 dag
Hvordan kan du håndtere konflikter i nedbemanning på en god måte? I nedbemanning vil gode kolleger, og leder og medarbeider oppleve motstridende interesser. [+]
Målsetningen er at du og din bedrift skal ha best mulige forutsetninger for å komme godt gjennom nedbemanningen, og at det skal være gode forhold for drift før, under og etter prosessen. På dette kurset lærer du mer om arbeidsrettslige krav til nedbemanning saksbehandlingen kommunikasjon i nedbemanning å forstå og å forebygge konflikter strategiske forhandlinger Medarbeidere som opplever at prosessen rundt nedbemanningen har vært god, vil som oftest klare å leve godt med resultatet, selv om det ikke ble et ønsket resultat. Vi vil hjelpe deg med å få til dette!   Les mer om kursleverandøren på hjemmesiden www.juristpartner.no [-]
Les mer
4 timer
Det er svært viktig å kjenne det juridiske rammeverket for oppsigelser og stillingsvern. Dersom dere må nedbemanne eller omstille er dette kurset du bør gå på. [+]
Unngå saksbehandlingsfeil ved oppsigelser Kurset tar for seg det juridiske rammeverket rundt oppsigelser og endring av stilling. Hva skal til, hvordan går dere frem i prosessen, hvem skal ha informasjon, og når? Det er lett å trå feil, og det kan bli svært kostbart. I tillegg er det jo helt unødvendig, når det bare er å følge regleverket.   Kurset gir deg en oversikt over: saklighetsvurderingen begrunnelse i arbeidsgivers vs arbeidstakers forhold fremgangsmåte/saksbehandling utvelgelse medbestemmelse og drøftelse tillitsvalgtes rolle forhandlinger   Målsetningen er at bedriften skal kunne sitte igjen med gode forutsetninger for videre drift, og å unngå unødvendige konflikter. Man kommer veldig langt med å gjøre ting på riktig måte, og det vil vi bidra til med dette kurset. [-]
Les mer
3 timer 9 500 kr
Dette kurset baserer seg på kombinasjonen av psykologisk teori, klinisk erfaring og organisasjonspsykologisk kunnskap. Fokus er å skape økt trygghet i de ansatte der t... [+]
Psykolog Tommy Antonsen holder dette kurset og har mange års erfaring med klinisk arbeid og organisasjonspsykologi.  "Kurset i Kommunikasjon og Grensesetting ga innsikt i at vi både påvirker og påvirkes av hverandre. Utover at dette ble tatt opp i kursets første del, fikk vi erfare hva som kreves for å skape bevissthet rundt dette. Videre har vi tilegnet oss et effektivt verktøy vi behøver for å ta tak i en sak før den går for langt." - Styreleder Karin B. Holter, Utdanningsforbundet i Grue Passer kurset oss? Kurset passer arbeidsmiljøer hvor det stilles krav til faglighet, eller fra brukere og kunder. Det kan være seg i konkurranseutsatte virksomheter, i helpdesken, på support, eller med mottakere med krav til tjenester.  I kurset så: - Deles erfaringer fra arbeidet på "godt og vondt"- Defineres det generelle selvbildet i arbeidet - Bevisstgjøres grenseskillet mellom privat person og rollen som ansatt - Klargjøres emosjonenes rolle i vanskelige situasjoner - Gjennomgås kommunikasjonsformer med høyt og lavt konfliktnivå - Drøftes hvordan de ansatte sammen kan legge til rette for klarere grenser mellom arbeid og fritid/familie. Tematikk Vanskelige situasjoner kan oppstå, f.eks. med en kollega, på telefon med kunder, i direkte kontakt med pasient på sykehus eller kanskje med kunden i salgsavdelingen. Hvor mennesket settes på prøver kan trivselen på jobben reduseres, og i verste fall kan dette ha negative helseeffekter på den enkelte. Målsetningen i dette kurset er å skape bevissthet rundt egne grenser i forhold til rollen som ansatt. Kurset har en klar forebyggende psykososial effekt, og vil være en del av det lovpålagte HMS arbeide virksomheter gjør for ansattes trivsel og velvære på arbeidsplassen.  Utbytte Etter endt kurs så skal deltakerne være bedre rustet til å møte vanskelige jobb situasjoner og føle seg tryggere på den jobben de gjør. Påmelding og pris Pris for bedriftsinternt kurs: fra kr 9 500,- for inntil 20 deltakere. Transport kommer i tillegg. Prisen er fritatt mva. For spørsmål eller informasjon om kurset: ring 466 52 522 eller send oss en epost (post@norskpsykologassistanse.no). [-]
Les mer
1 dag 4 900 kr
Er du en mester i konflikthåndtering? På arbeidsplassen er det helt vanlig at det oppstår konflikt mellom kolleger, og de koster bedriftene mye ressurser. Lær å hån... [+]
Bruker du for mye av tiden din til å håndtere konflikter mellom kolleger, eller konflikter mellom leder og ansatte? Undersøkelser viser at ledere bruker 20% av tiden sin på konflikter, og samtidig at konflikthåndtering på jobben er noe ledere har for lite kompetanse på. Konflikter på jobben er en naturlig del av arbeidslivet, og kan til og med være en ressurs for bedriften din. Det viktige er at du kan håndtere konflikter på en god måte. Da kan du få en bedrift hvor de ansatte trives, produserer bedre, og ønsker å jobbe. Hvem vil vel ikke ha det?   For å få til dette er det nyttig å forstå konflikter, og hvordan de kan virke konstruktivt hos dere. Kursholder har grundig kjennskap til arbeidsrett, ledelse og konfliktmekling, og temaet for kurset blir plassert både i et arbeidsrettslig-, et mellommenneskelig- og et ledelsesperspektiv. Problemstillingene du får presentert vil bli knyttet til krav til psykososialt arbeidsmiljø i regelverket, og typiske problemstillinger i arbeidslivet. Hva lærer du? I kurset har vi lagt hovedvekt på å gi deg kunnskap om hvordan du kan arbeide for å oppnå et godt arbeidsmiljø og gode arbeidsrelasjoner, og hvordan du i din bedrift kan få til: Godt samarbeid og innovasjon Forebygging av konflikter God konflikthåndtering Temaer som du vil bli tatt gjennom: Kommunikasjon i team Hvorfor det er lurt å forstå noe om konflikter Konflikthåndtering på arbeidsplassen, med konkrete tips Psykososialt arbeidsmiljø, risiko- og nærværsfaktorer   Er det flere hos dere som trenger kurs i konflikthåndtering? Få med deg mellomledere, verneombud og tillitsvalgte. Kurset kan med fordel gjøres bedriftsinternt, og vi kan spre det over flere dager for dere, alt etter hva som passer din bedrift. Bestiller du for grupper gis det også spesialpris. Trykk på den grønne knappen for "send meg gratis info" nedenfor dersom du ønsker et bedriftsinternt opplegg eller gruppebestilling. [-]
Les mer
Hvordan får du til en god og effektiv endringsprosess i omstilling og nedbemanning? Her er kurset for deg som må foreta endringer i organisasjonen. [+]
Målsetningen med kurset:   å trygge bedriftens vurderinger, hjelpe til med god og riktig kommunikasjon, bidra til legitime prosesser, få færrest mulig tvister rundt eventuelle oppsigelser og best mulig forutsetninger for videre drift.   Omstilling- og endringskompetanse er avgjørende for bedrifters konkurranseevne.   Kurset i omstilling/endring gir en bred fremstilling av hvordan man kan oppnå en best mulig omstillings- eller nedbemanningsprosess. Vi tar for oss sentrale elementer som kommunikasjon internt og eksternt, endringsledelse, juss/arbeidsrett, konflikthåndtering, og motivasjon.   Kurset vil bidra slik at bedriften, den enkelte ansatte, og de som eventuelt må gå - får et best mulig utgangspunkt for å jobbe for gode resultater både før, under og etter nedbemanningen.   Temaer som gjennomgås:   Forberedelser prosessen Juridiske krav til en nedbemanning Konflikthåndtering Verneombudets og tillitsvalgtes rolle Effektiv endringskommunikasjon Endringsledelse – god når det gjelder Endringskynisme – hva gjør endringer med den enkelte Etter nedbemanningen - motivasjon   Læringsutbytte:   Kurset skal gi et overblikk over de mange sidene ved omstillinger – både i forhold til å forstå omstillingens innhold og prosess. [-]
Les mer
Bedriftsintern
Opplæring i grunnleggende ferdigheter for medarbeidere med lite formell kompetanse. Kurset finansieres av staten. Briga AS søker midler og gjennomfører kurset hos dere. [+]
Briga AS tilbyr kursinstruktører med bred kompetanse og erfaring i kursledelse og opplæring. Vi har lang erfaring med å gjennomføre denne type kurs. Våre instuktører er faglig kompetense, og har erfaring med å gjennomføre kurs i både store og mindre bedrifter. Vi har gode referanser å vise til, og kan tilby kurs over hele landet. Her er hva våre kursdeltakere sier: "Jeg har fått flere venner på jobb, fordi jeg kan prate med andre i lunsjen" "Jeg hadde aldri trodd jeg skulle like å bruke PC"   Hva får du? Opplæring i grunnleggende ferdigheter - lesing, skriving, regning, digitale ferdigheter og grunnleggende norsk. Hevet kompetanse til å mestre kravene i arbeidslivet Kurs som er skreddersydd til bedriftens behov og rutiner   Vi tilbyr kompetansehevende kurs på følgende områder: Lesing og skriving Digitale ferdigheter Grunnleggende norsk Regning Forberedende løp mot fagbrev   Fordeler for arbeidsgiver Ingen kostnader for bedriften knyttet til gjennomføringen av kurs; Kurset finansieres av staten ved Kompetanse Norge. Briga AS søker midler og arrangerer kurset hos dere. Briga AS tar det hele ansvaret for KPA-kursene fra start til slutt Kvalifiserte kursinstruktører Briga AS sørger for alt av lærermateriell Du forholder deg til en kontaktperson i Briga AS gjennom hele prosessen Briga AS benytter bedriftens rutiner, prosesser, kvalitetssystemer i opplæringen. Slik blir læringen relevant for bedriftens virksomhet.  Tryggere og mer selvstendige medarbeidere   Fordeler for arbeidstaker Økte grunnlegende ferdigheter gir bedre yrkesutøvelse og kommunikasjon Trygghet på egne ferdigheter gir bedre forståelse i forhold til sikkerhetsinstrukser og rutiner Motivasjon til videre kompetanseheving - fagbrev, sertifikater eller andre kurs Økt mestring og dermes økt trivsel på jobb Økt motivasjon og trivsel gir mindre sykefravær [-]
Les mer
1 dag 2 750 kr
Et kurs for å gi deg økt forståelse for konflikter i arbeidslivet, og hvordan håndtere disse. [+]
Noen av områdene som vil bli belyst: -       Ulike syn på konflikt -       Årsaker og utvikling av konflikt -       Roller og ansvar -       Håndtering -       Sakshåndtering -       Eksempler og oppgaver. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.