Alle kategorier
Du har valgt: Maritime kurs og shipping
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff i Maritime kurs og shipping
 

Horten 3 dager 20 900 kr
15 Sep
ECDIS (Electronic Chart Display and Information System), dette er ett pliktig kurs for offiserer [+]
ECDIS (Electronic Chart Display and Information System) ECDIS er et pc basert navigasjons verktøy som kan brukes som et alternativ til tradisjonelle papirkart, såkalt papirløs navigasjon. ECDIS  og elektroniske kart (ENC) er en total forandring fra å navigere med tradisjonelle papirkart, med mange fordeler og nye muligheter. Brukt på riktig måte kan ECDIS være med på å sikre og effektivisere dagens ”moderne” navigasjon. På den annen side så er det mange nye utfordringer.  Manglende kunnskap om ECDIS og om kompleksiteten i elektroniske kart (ENC) vil være en risk faktor.          Dette kurset et vil gi grunnleggende kunnskaper, ferdigheter og forståelse av ECDIS og elektroniske kart (ENC).  Kurset har ikke som mål å lære bort grunnleggende navigasjon, men hvordan man bruker ECDIS til sikker navigering.  ECDIS kurset er i henhold til IMO-modell kurs 1.27 (2012 EDITION), og STCW Chapter II, Section A-II/1 and Table A-II/1, Table A-II/2 og Table A-II/3. MÅL: Ved fullført kurs, skal kursdeltakerne kunne: ·          bruke ECDIS på det samme trygge og effektive nivå som ved bruk av konvensjonelle papirkart. ·          Kunnskap om  muligheter og begrensninger med ECDIS ·          vurdere all relevant informasjon og kunne gjøre riktige tiltak i tilfelle en feil. ·          Bli kompetent og få en god forståelse av elektroniske kart (ENC). ·          Operasjonelle prosedyrer. ·          Prosedyrer for elektroniske kart (oppdatering, bestilling, permits etc.)  MÅLGRUPPE: Skipsoffiserer, ruteplanleggere, loser som bruker ECDIS. FORKUNNSKAP: De som deltar på kurset må ha erfaring med kartarbeid og bør være i stand til å utføre alle vanlige navigasjonsoppgaver på en skipsbro. VARIGHET: 5 dager (40 timer iht. IMO modell kurs) INNHOLD: Kurset er jevnt fordelt mellom teori og parktiske oppgaver på ECDIS med egen bro simulator. ·          Regler og forskrifter ·          ENC ·          Sensorer ·          Ruteplanlegging og monitorering ·          Alarmer ·          Dokumentasjon / Back-up ·          Kartoppdatering ·          GNSS ·          Safety settings ANNET: Kurset gjennomføres på et eget ECDIS desk-top klasserom med 12 ECDIS stasjoner. Hver deltager får ”hands on training” på hver sin egen ECDIS stasjon. Det kan simuleres avanserte og troverdige senarioer og simulatoren har Radar, Radar overlay, AIS, Visuell sene samt kontroll over eget skip m.m For 2 dagers familiserings kurs  på Telko TECDIS og MARIS ECDIS 900 klikk her [-]
Les mer
Nordkapp 40 timer 21 800 kr
Nordkapp maritime fagskole tilbyr kurs for mannskaper som skal tjenestegjøre om bord i hurtigbåt. [+]
Form: Klasserom/Simulator Varighet: 5 DAGER For navigatør, maskinist og øvrige mannskap Kurset tilfredsstiller internasjonale krav og krav fra Sjøfartsdirektoratet i kvalifikasjonsforskriften av 9. mai 2003 nr. 68, jfr. § 9-3 om kvalifikasjonskrav og sertifikatrettigheter for personell på norske hurtiggående skip om gjennomført og bestått godkjent hurtigbåtkurs.   Kurset tilfredsstiller de krav det er satt til brobesetningen på hurtiggående fartøy (forskrift av 090503 nr.4§9-3 ( 2 )   Etter kurset skal deltakerne kunne demonstrere kompetanse gitt i STCW konvensjonens avsnitt A, kapittel II og III, og Sjøfartsdirektoratet i forskrift om kvalifikasjoner og sertifikater for sjøfolk, FOR-2011-12-22-1523, § 65om kvalifikasjonskrav og sertifikatrettigheter for personell på norske hurtiggående skip om gjennomført og bestått godkjent hurtigbåtkurs. BRM: Etter kurset skal deltakerne kunne gjennomføre sikkert vakthold og praktisere god ledelse på bro. ERM: Kandidatene skal ha kompetanse som gjør dem skikket til å vurdere og opprettholde skipets sjødyktighet. Opplæringen gjennomføres som forelesninger og praktiske øvelser i simulator for å belyse aspekter innen stresshåndtering, kommunikasjon, situasjonsoppfatning og beslutningsprosesser.   [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs Ålesund 3 dager 25 900 kr
18 Nov
Grunnutdanning av hurtigbåtoffiserer, inkludert BRM/ERM, ved utstrakt bruk av simulatorer og fokus på HF (Human Factors). [+]
Grunnutdanning av hurtigbåtoffiserer ved utstrakt bruk av simulatorer og fokus på HF (Human Factors). Lederskap Situasjonsoppfatning Beslutningsprosesser Stresshåndtering Kommunikasjon Vi har stort fokus på oppgaver utført i simulator med HF, debrief og evaluering som viktige læremål. "STCW-konvensjonens regel 1/6 og Sjøfartsdirektoratets "Forskrift av FOR-2011-12-22-1523 om kvalifikasjonskrav og sertifikatrettigheter for personell på norske skip" Innføring i HSC Regelverk - nasjonale og internasjonale Bakgrunn for HSC - ulykker Tekniske egenskaper Trygt vakthold Intro til BRM/ERM BRM og simulatortrening Simulatoropplæring Oppgaver og debrief BRM - eksamen Nødsituasjoner og kriser Forberedelse: E-læring:I god tid før kursstart, mottar deltager link til "Din side" hvor deltager finner e-læring og bakgrunnsmateriell. Eksaminering: Vurdering i simulator. Etter kurset vil deltager kunne demonstrere kompetanse gitt i STCW konvensjonens avsnitt A, kapittel II og III, og Sjøfartsdirektoratet i forskrift om kvalifikasjoner og sertifikater for sjøfolk, FOR-2011-12-22-1523, § 65 om kvalifikasjonskrav og sertifikatrettigheter for personell på norske hurtiggående skip om gjennomført og bestått godkjent hurtigbåtkurs. [-]
Les mer
Vikna 3 dager 20 900 kr
15 Sep
29 Sep
15 Oct
BRM/ERM gir dyp forståelse innen menneskelig atferd og reaksjonsmønster. Prosedyrer, sjekklister, kommunikasjon, lederskap og stressmestring er emner som vies stor oppm..... [+]
BRM/ERM gir dyp forståelse innen menneskelig atferd og reaksjonsmønster. Prosedyrer, sjekklister, kommunikasjon, lederskap og stressmestring er emner som vies stor oppmerksomhet. Kurset er for brobesetning. BRM/ERM Kjøres tildels sammen på både teori og simulator øvelser. Her kobler vi sammen vår maskinromssimulator med brosimulatoren og alle deltar på felles BRM/ERM øvelsen om bord i samme fartøy. Læremål: Etter kurset skal deltakerene kunne gjennomføre sikkert vakthold og god ledelse på bro eller i maskin. Kurset er i henhold til: STCW-78, med endringer (inkl. 2010 Manila-endringene) Varighet: 20 timer fordelt på 3 dager. Pris: Det tilkommer MVA på kursprisen   Endring av kursdato: Må avtales senest 7 dager før kursstart i kontortid 0830-1500.   Avmelding: Må skje skriftlig til vår e-post adresse [email protected] Du kan avbestille inntil 14 dager før kursstart. Ved avbestilling under 14 dager før kursstart kreves 50% kursavgift. Ved ikke oppmøte kreves full kursavgift. Ved avmelding pga. sykdom må legeerklæring fremvises. Avlysning: Vi forbeholder oss retten til å avlyse kurs ved for få påmeldte.   [-]
Les mer
Gravdal 16 timer 10 200 kr
30 Sep
22 Oct
Etter kurset skal deltakerne kunne utføre minimumskrav i STCW kodens tabell A-VI/2-2. [+]
FREKVENS:Gyldig i 5 år.MYNDIGHETSKRAV:Kurset tilfredsstiller gjeldende emneplan utgitt av Sjøfartsdirektoratet ihht. STCW 78 konvensjonens regel VI/2 , STCW kodens avsnitt A-VI/2 og tabell A-VI/2-2, minimum kompetansekrav for fører av hurtiggående mann over bord båt.INNHOLD:Kurset inneholder obligatoriske minstekrav til oppdatering av hurtiggående mann over bord båt personell i henhold til STCW konvensjonen og STCW koden. Forståelse av hurtiggående mann over bord båter sin konstruksjon, vedlikehold, reparasjon og utrustning.Ta ansvar for utsettingsutstyr og redskaper slik det er montert, under utsetting og berging.Ta kommandoen over en hurtiggående mann over bord båt under og etter utsetting.Betjene motor på en hurtiggående mann over bord båt. [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs 160 timer 32 990 kr
Kurs for Dekksoffiser kompetansesertifikat klasse 6 (D6) i henhold til Forskrift om kvalifikasjoner og sertifikater for sjøfolk §23a og tilhørende emneplan fra Sjøfartsdi... [+]
Vårt D6 Dekksoffiser klasse 6 kurs er et kombinasjonskurs bestående av e-læring og 7 dager i klasserom.  Påmelding må skje før påmeldingsfrist, det blir en felles oppstart over Teams sammen med instruktør før du får tilgang til e-læringen på STQ Training Portal. E-læringen går du gjennom på egenhånd før oppmøte til klasseromsundervisningen, en instruktør vil være tilgjengelig under hele opplæringsløpet dersom du skulle ha spørsmål rundt noe. I vår klasseromsundervisning får du også prøve enkelte av emnene vi går igjennom i teorien som praktisk tilnærming i vår bro simulator. I klasseromsundervisningen på 7 dager hvor du møter hos oss er en av dagene en lang båt-dag med praksis, ta med varme klær for denne dagen. Eksamener gjennomføres mens du er hos oss på klasseromsundervisningen. Oversikt over eksamener: • Navigasjon eksamen (3 timer)• Navigasjonshjelpemidler eksamen (1,5 time)• Sjøveisregler og brovakthold eksamen (1,5 time)• Stabilitet eksamen (3 timer)• Operasjonell ledelse eksamen (1,5 time)• Teknologi / motorlære eksamen (1,5 time) Dersom man skal være skipsfører på arbeidsbåt med lengde under 24 meter og skal delta i ankerhåndtering og slep – eller løfteoperasjoner, er det tilleggskrav til D6 sertifikatet. Fra 1/1-2024 trenger man kurs for dette. Vi tilbyr tilleggsemnet «Løfteoperasjoner» som e-læringskurs.  STQ AS er godkjent opplæringsbedrift av Sjøfartsdirektoratet og sertifisert av DNV GL. [-]
Les mer
Vikna 3 dager 18 700 kr
03 Nov
01 Dec
Kurset gir informasjon generell bruk av ECDIS(Electronic Chart Display and Information System). [+]
ECDIS (Electronic Chart Display and Information System) Kurset gir informasjon generell bruk av ECDIS(Electronic Chart Display and Information System). Det er ment for offiserer med ansvar for brovakt (OOW) på skip som er utstyrt med ECDIS. Krav til forkunskap: Det er ingen krav til forkunnskap. Læremål: Forstå målene med ECDIS og hvordan ECDIS fungerer, samt de begrensninger som ECDIS har. STCW kapittel A-II/1, A-II/2, A-II/3. Kurset er i henhold til: STCW-78, med endringer (inkl. 2010 Manila-endringene) Varighet: 24 timer på 3 dager. Pris: Det tilkommer MVA på kursprisen   Endring av kursdato: Må avtales senest 7 dager før kursstart i kontortid 0830-1500.   Avmelding: Må skje skriftlig til vår e-post adresse [email protected] Du kan avbestille inntil 14 dager før kursstart. Ved avbestilling under 14 dager før kursstart kreves 50% kursavgift. Ved ikke oppmøte kreves full kursavgift. Ved avmelding pga. sykdom må legeerklæring fremvises. Avlysning: Vi forbeholder oss retten til å avlyse kurs ved for få påmeldte. [-]
Les mer
10 dager 31 000 kr
Kurs for dekks- og maskinoffiserer, samt andre som er utpekt til leder for beredskapsfunksjoner om bord på skip. [+]
Kurs for dekks- og maskinoffiserer, samt andre som er utpekt til leder for beredskapsfunksjoner ombord i skip. MÅL:Deltakerne skal etter endt kurs kunne:Ta kommando over redningsfarkost eller mann-overbord-båt under og etter utsetting. Betjene motor på redningsfarkost. Ha ansvar for overlevende og redningsfarkost etter at skipet er forlatt. Bruke innretninger til å angi posisjon, herunder sambands og signalutstyr og lys- og røyksignaler.Lede brannslokningsoperasjoner om bord på skip. Organisere og lære opp brannlag. Inspisere og vedlikeholde anlegg og utstyr for branndeteksjon og brannslokking. Undersøke hendelser som involverer brann og utarbeide rapporter om disse.Gi førstehjelp omgående i tilfelle av ulykke eller sykdom om bord. FREKVENS:Gyldig i 5 år. MYNDIGHETSKRAV:Kurset tilfredsstiller gjeldende emneplan utgitt av Sjøfartsdirektoratet ihht. STCW 78 kodens avsnitt A, tabell VI/2 - 1 Redningsfarkoster og mann-over-bord-båter unntatt hurtiggående mann-over-bord-båter, tabell VI/3 Brannledelse og tabell VI/4 - 1 Medisinsk førstehjelp. INNHOLD:Kurset inneholder obligatoriske minstekrav til videregående sikkerhets- og beredskapsopplæring for alle skipsoffiserer og andre i beredskapsfunksjoner på skip i henhold til STCW konvensjonen og STCW koden. Kurset består av tre hoveddeler: Redning, brannvern og førstehjelp.Redning:Ta kommando over en redningsfarkost eller mann-over-bord-båt under og etter utsetting (teori og praksis)Betjene motor på en redningsfarkost (teori og praksis)Håndtere overlevende og redningsfarkost etter evakuering av skipet (teori og praksis)Bruk av innretninger til å angi posisjon (teori og praksis) Brannvern:Lede brannslokkingsoperasjoner ombord på skip (teori og praksis)Organisere og lære opp brannlag (teori og praksis)Faste deteksjons og slokkeanlegg (teori)Undersøke hendelser som involverer brann og utarbeide rapporter om disse (teori) Medisinsk førstehjelp:Førstehjelp i tilfelle ulykke eller sykdom om bord Kurset tilsvarer tidligere IMO80. [-]
Les mer
Horten 2 dager 9 900 kr
03 Dec
Ship Security Officer kurs [+]
Ship Security Officer kurs, SSO - 2 dager OBLIGATORISK etter 1/7 2009 NMU AS holder kurs for personell som skal tjenestegjøre som SSO om bord på skip eller flyttbare innrettninger. Etter 1/7-09 må personell inneha \"Certificate of proficiency\" dette er et sertifikat som utstedes av Norges Maritime Utdanningssenter etter gjennomført og bestått kurs. ISPS er IMOs internasjonale kode for sikkerhet og terrorberedskap på skip og i havneterminaler I tillegg til Obligatorisk SSO kurs, så holder vi også CSO og PFSO - henholdsvis 2/1 dags kurs. Målgruppe: 1)Port Facility Security Officer - PFSO (Sikkerhetssjef) Den person som er utpekt som ansvarlig for utvikling, implementering, revisjon og vedlikehold av PFSP styringssystemer i en havn, og fungerer som kontaktperson med den som er ansvarlig for security i et rederi. 2)Company Security Officer - CSO 3)Ship Security Offiser - SSO Bakgrunnskunnskap for SSO deltagere: Kursdeltagere MÅ ha minst 12 måneders effektiv fartstid som offiser.Dokumentasjon på effektiv fartstid må sendes inn før kursoppstart. NMU AS vil ikke utstede \"Certificate of proficiency\" hvis kursdeltager har mindre enn 12 måneders effektiv fartstid.  Issuing of Certificate of Proficiency   Hvis det ønskes mer inngående kjennskap til kurset, vennligst kontakt skolen på tlf 33 07 12 20 eller [email protected] e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen for mer informasjon. [-]
Les mer
Horten 100 timer 31 900 kr
03 Nov
RS Sjøredningsskolen tilbyr opplæring som leder frem til både ROC og GOC radiosertifikat for betjening av GMDSS radioutstyr i fartsområde A1-A4. [+]
MålgruppePersoner som trenger radiosertifikatene Restricted Operators Certificate (ROC) eller General Operators Certificate (GOC) for å operere GMDSS radioutstyr i henhold til krav i STCW-konvensjonen. VarighetOpplæringen gjennomføres på henholdsvis minimum 39 timer for ROC og minimum 100 timer for GOC. En undervisningstime er 45 minutter. KursstedKurset gjennomføres ved RS Sjøredningsskolens radiolab på RS Noatun i Horten. Kursfasilitetene består av en kombinasjon av PC-baserte radiosimulatorer og fullskala «live» radiostasjoner. RepetisjonsfrekvensKompetansen må fornyes hvert 5. år i henhold til STCW-konvensjonen, og dette kan enten gjøres i form av deltagelse på egne repetisjonskurs, eller ved å opparbeide minimum 12 måneder fartstid ombord på fartøy med aktuelt radioutstyr. Krav til forkunnskaperDeltager må minimum være fylt 18 år, og må kunne beherske nødvendig nødkommunikasjon på engelsk.Det forutsettes også at deltager har satt seg inn i obligatorisk pensum som sendes ut i forkant av kurset. Innhold Lover og regelverk Ekspedisjonsforskrifter Rutiner knytting til sending og mottak av nød, haster, trygging og rutinemeldinger Betjening av radiostasjoner med VHF, MF, HF inkl DSC Antenner og kraftforsyning Satelittkommunikasjon Bærbart nødradioutstyr Øvelser i søk og redning (SAR) AnnetDet gjennomføres avsluttende teoretisk samt praktisk/muntlig eksamen med sensor fra Telenor Radioinspeksjonen. Når begge deler er bestått utstedes sertifikat fra Telenor. [-]
Les mer
Horten 10 dager 31 900 kr
17 Nov
Kurset inneholder obligatoriske minstekrav til videregående sikkerhets- og beredskapsopplæring for alle skipsoffiserer, og dessuten andre i beredskapsfunksjoner på ski... [+]
MÅL: Deltakerne skal etter endt kurs kunne: ta kommando over redningsfarkost eller mann-overbord-båt under og etter utsetting betjene motor på redningsfarkost ha ansvar for overlevende og redningsfarkost etter at skipet er forlatt bruke innretningertil å angi posisjon, herunder sambands og signalutstyr og lys- og røyksignaler gi førstehjelp til overlevende lede brannslokningsoperasjoner om bord på skip organisere og lære opp brannlag inspisere og vedlikeholde anlegg og utstyr for branndeteksjon og brannslokking undersøke hendelser som involverer brann og utarbeide rapporter om disse gi førstehjelp omgående i tilfelle av ulykke eller sykdom om bord MÅLGRUPPE: Kurset er rettet mot alle skipsoffiserer og andre som er utpekt til leder for beredskapsfunksjoner ombord i skip. VARIGHET: 10 dager - 80 timer REPETISJONSFREKVENS: Minst hvert 5 år gjennom et godkjent oppdateringskurs INNHOLD: Kurset inneholder obligatoriske minstekrav til videregående sikkerhets- og beredskapsopplæring for alle skipsoffiserer og andre i beredskapsfunksjoner på skip i henhold til STCW konvensjonen og STCW koden. Opplæringen består av tre deler. Spesifikasjon av minstekrav til kompetanse for redningsfarkoster og mann-overbord-båter unntatt hurtiggående mann-overbord-båter (tabell A-VI/2-1) Spesifikasjon av minstrekrav til kometanse i ledelse av brannslokking (tabell A-VI/3) Spesifikasjon av minstekrav til kompetanse i medisinsk førstehjelp (tabell A-VI/4-1) MYNDIGHETSKRAV: FOR 2011-12-22 nr 1523: Forskrift om kvalifikasjoner og sertifikater for sjøfolk §9 (2) [-]
Les mer
1 time 300 kr
På forespørsel
1 times ISPS-kurs for Mo i Rana Havn InnledningI 2004 kom det krav om terrorsikring for alle havner som betjente internasjonal skipsfart. Mo i Rana Havn kom inn unde... [+]
1 times ISPS-kurs for Mo i Rana Havn InnledningI 2004 kom det krav om terrorsikring for alle havner som betjente internasjonal skipsfart. Mo i Rana Havn kom inn under disse kravene, og har etablert et system som er godkjent av Kystdirektoratet som er tilsynsmyndighet. Her foreligger et krav om adgangskontroll for alle som skal bevege seg innenfor dette inngjerdede ISPS-området. For å få tilgang til dette området kreves det at du gjennomfører et kurs på ca. en time. Du vil da få utstedt et adgangskort med bilde som kan brukes i alle havner tilknyttet Mo i Rana Havn ISPS. Et vilkår for utstedelse av et slikt adgangskort, er at bedriften må være forhåndsgodkjent som leverandør av varer og tjenester til Mo i Rana Havn. Slik forhåndsgodkjenning kan gis av PFSO MO i Rana Havn.Kurset gjennomføres ved MIP Sikkerhetssenter. Følgende terminaler er ISPS-terminaler tilknyttet Mo i Rana Havn: Rana Industriterminal, Toraneskaia, Bulkterminalen, Rana Gruber, Norwegian Talc Altermark og Hydro Texaco.Pris kr. 300.- pr. adgangskort MålgruppePersonell ansatt hos en av våre forhåndsgodkjente levarandører, som har behov for adgang til en av de ovenfor nevnte terminalerMålsettingEtter kurset skal deltakeren ha klart for seg hvilke regler som gjelder i ISPS-havner og til hvilke krav som stilles. Kursinnhold Organisasjonen i Mo i Rana Havn Kystverkets minimumskrav Krav i koden De forskjellige sikkerhetsnivå Adgangskontrollsystemet med overvåkningen DokumentasjonEtter endt kurs får bedriftens kontaktperson tilsendt adgangskortet. Deltakelsen blir registrert i vår base som dokumentasjon for ettertiden. Påmelding eller nærmere informasjon om kurset får du ved å ringe PFSO Mo i Rana Havn Richard Erlandsen på tlf: +47 75 13 63 80 eller ved å sende en mail til PFSO. [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs Vikna
29 Sep
14 Oct
For deg som trenger å ta opp en eksamen for å kunne søke ut Dekksoffiser klasse 6 (D6). [+]
Her kan du melde deg på de eksamene du mangler for å kunne søke ut Dekksoffiser klasse 6 (D6). Dette gjelder kun for de som har gjennomført et D6 kurs,men som ikke har fått bestått på alle eksamene. Opplegget er som følger: 1. Kurset starter med obligatorisk oppstart her på Sikkerhetssenterets lokaler (1 dag), der man vil få generell info, vite hva man skal jobbe med og hva som er forventet av kursdeltakerne. utdeling av læremateriell og utstyr. Ta med headsett for pc. Her får du og vite hvilken dag/deg du skal møte til eksamen. 2. Så er det 5 uker med egenstudier der man på egen hånd gjennomgår pedagogisk opplagte e-lærings-moduler og arbeidsoppgaver 3.Etter 5 uker med egenstudier så er det 5 dager med intensiv undervisning, eksamener og simulatorkjøring. Opplyser om at er beregnet lange dager i denne uken. Her deltar du på de dagene for det/de fagene du tar opp. NB: Har man ikke gjennomført modulene i e-læringen som instruert, så vil man ikke kunne møte opp på eksamensuken.      Endring av kursdato: Må avtales senest 7 dager før oppstartsdatoen i kontortid 0830-1500.   Avmelding: Må skje skriftlig til vår e-post adresse [email protected] Du kan avbestille inntil 14 dager før kursstart. Ved avbestilling under 14 dager før kursstart kreves 50% kursavgift. Ved ikke oppmøte kreves full kursavgift. Ved avmelding pga. sykdom må legeerklæring fremvises. Avlysning: Vi forbeholder oss retten til å avlyse kurs ved for få påmeldte.   Når du melder deg på her forplikter du deg til å: Sende oss vitnemål/kursbevis fra forrige kurs så snart som mulig Møte på oppstartsdagen til D6 kurset Jobbe jevnlig med faget ditt på nettkurset Møte 0830 på eksamensdagen og delta på undervisningen før eksamen   [-]
Les mer
Gravdal 32 timer 16 600 kr
24 Nov
Etter kurset skal deltakerne kunne utføre minimumskrav i STCW kodens tabell A-VI/2-2. [+]
FREKVENS:Gyldig i 5 år.MYNDIGHETSKRAV:Kurset tilfredsstiller gjeldende emneplan utgitt av Sjøfartsdirektoratet ihht. STCW 78 konvensjonens regel VI/2, STCW kodens avsnitt A-VI/2 og tabell A-VI/2-2, minimum kompetansekrav for fører av hurtiggående mann-over-bord båt.INNHOLD:Kurset inneholder obligatoriske minstekrav til opplæring av hurtiggående mann over bord båt personell i henhold til STCW konvensjonen og STCW koden.Forståelse av hurtiggående mann over bord båter sin konstruksjon, vedlikehold, reparasjon og utrustning.Ta ansvar for utsettingsutstyr og redskaper slik det er montert, under utsetting og berging.Ta kommandoen over en hurtiggående mann over bord båt under og etter utsetting.Betjene motor på en hurtiggående mann over bord båt. [-]
Les mer
2 dager 19 900 kr
Opplærings- og treningskurs for maritime instruktører. IMO Modell kurs 6.09 med e-læring. [+]
Opplærings- og treningskurs for maritime instruktører  Innhold: • Innsikt i bakenforliggende regelverk og standarder, nasjonalt og internasjonalt (STCW)• Forståelse og innsikt i pedagogisk teori og metode• Effektiv planlegging og gjennomføring av opplæring• Nye måter å drive undervisning på• Repetisjon av undervisningsteknikker• Undervisningstrening  Kurset består av e-læringsmodul + 2 dager med praktisk trening.    Kurset har en e-læringsmodul med innleveringsoppgave som må gjennomføres før kursstart.   Endring av kursdato: Må avtales senest 7 dager før kursstart i kontortid 0830-1500.   Avmelding: Må skje skriftlig til vår e-post adresse [email protected] Du kan avbestille inntil 14 dager før kursstart. Ved avbestilling under 14 dager før kursstart kreves 50% kursavgift. Ved ikke oppmøte kreves full kursavgift. Ved avmelding pga. sykdom må legeerklæring fremvises. Avlysning: Vi forbeholder oss retten til å avlyse kurs ved for få påmeldte. [-]
Les mer