Alle kategorier
Du har valgt: Markedsføringskurs
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Kombinert klasserom og nettbasert 6 dager 23 000 kr
Kurset skal gi deltakerne kunnskaper om utvikling og gjennomføring av kontrakts- og leverandørstrategier. [+]
Innhold Kurset legger vekt på hvordan profesjonelle organisasasjoner i private og offentlig sektor skaper og tilegner seg verdi gjennom bruk av eksterne ressurser i et samarbeid med leverandører. Det passer godt sammen med Strategisk markedsføring, og gir disse en grundig innføring i muligheter og utfordringer i en B-2-B kontekst. Læringsutbytte Kunnskap Etter fullført kurs skal deltakerne ha kunnskap om: - Alternative ressurs- og produksjonsmodeller (marked eller intern organisering) - Ulike kontraktstyper (klassisk, neoklassisk, relasjonell) - Kontrakts prosesser fra forespørsel til kontrakt - Kontrakts relasjoner - Relasjonen som strategisk ressurs Arbeidsformer Samlingsbaserte forelesninger med tre samlinger à to dager. Mellom samlingene må deltakerne arbeide selvstendig og i grupper med oppgaver og cases, gjerne i tilknytning til egen organisasjon. Det legges opp til at studentene er aktive og bidrar med egne erfaringer og/eller problemstillinger.  Hva man står igjen med etter endt kurs er i stor grad bestemt av egen innsats. Vurdering/eksamen For å avlegge eksamen må to skriftlige innleveringer med presentasjon, i grupper, være bestått. Eksamen: Hjemmeeksamen med varighet 7 dager og gis karakter A - F, hvor "F" er stryk. Dato oppgis senere. Det er anledning til å ta enkeltemner uten å gjennomføre hele mastergraden. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 6 timer 299 kr
Ta vårt nettkurs i Facebook: annonsering. Få verdifull kunnskap gjennom nettbasert opplæring fra Utdannet.no. [+]
Dette kurset er laget for deg som ikke syntes det er «bra nok» å bare forstå hvordan man fremmer et innlegg på Facebook. Du forstår at hvis man ønsker å oppnå resultater – gode resultater – så krever det hardt arbeid og analytisk tilnærming. Hvis du kjenner deg igjen i dette, da er du kommet riktig. Dette er Skandinavias kanskje beste og mest omfattende nettkurs om Facebook-annonsering. Vi starter kurset på overflaten, før vi beveger oss ned i dybden. Du kommer til å lære strategier og teknikker som gjør at du kan markedsføre på en smart, analytisk og kostnadseffektiv måte. [-]
Les mer
Oslo kommune 1 dag 5 200 kr
05 Jun
Kurset går igjennom alt du trenger å vite for å komme i gang med annonser på nett. På kurset går vi spesielt inn i de ulike mulighetene på Facebook, Instagram, Goo... [+]
Kursinstruktør   Carl Christian Grøndahl Carl Christian Grøndahl er konsulent i Bouvet Kundeopplevelse og bistår både private og offentlige aktører i utvikling av digital strategi, webanalyse, kommunikasjon, markedsføring, sosiale medier og søk. Han leverte i 2008 sin masteroppgave om mobilisering i nye medier og har blant annet drevet frem en rekke bloggkampanjer, utviklet en kampanjeorganisasjon ved hjelp av Twitter og har flere års erfaring med blogging både profesjonelt og privat. Han har blant annet utviklet og lanserte REMA 1000s tilstedeværelse i sosiale medier levert digital strategi til Skiskytter VM 2016. Han er spesielt opptatt av å bruke analyse til å forbedre kommunikasjon og markedsføring. Måling av effekt gir økt kundeinnsikt og er grunnlag for løpende forbedringer av aktiviteter. Carl Christian har siden 2009 holdt en rekke kurs, foredrag og workshops for virksomheter over hele landet. Kursinnhold Kurset går igjennom alt du trenger å vite for å komme i gang med annonser på nett. På kurset går vi spesielt inn i de ulike mulighetene på Facebook, Instagram, Google og LinkedIn. Andre kanaler som Twitter, Snap, YouTube, Bing og blogger blir også gjennomgått. Sentrale temaer er: • Samspill mellom eide, kjøpte og fortjente flater• Forstå algoritmer og jobbe med spredning og synlighet algoritmer• Digital annonsering på Facebook -et mangfold av muligheter• Betalte plasseringer i sosiale medier• Annonsering i blogg• Måle effekt og optimalisere annonsering• Forholdet mellom SEM og SEO (søkemotormarkedsføring og søkemotoroptimalisering) Dette kurset passer for:Informasjons- og kommunikasjonsmedarbeidere, selvstendig næringsdrivende, markedsførere, nettredaktører og alle som ønsker å lære mer om digital markedsføring. Arbeidsform på kurset:Gjennom kurset vil du få oppgaver og utfordringer relatert til din egen virksomhet. Det oppfordres til å være med å tenke høyt om de ulike temaene. Maks antall deltakere:10 Materiell:Du får utdelt notatblokk på kurset. I tillegg anbefaler vi at du tar med egen PC/iPad og smarttelefon. Kursbevis utstedes. NB: Vi tilbyr også bedriftsinterne kurs og forelesninger innenfor de overnevnte emnene. Vi er fleksible på tid og sted, og kan skreddersy et opplegg for deg og din bedrift. Ta kontakt med oss for mer informasjon. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Årsaker til å drive med produktutvikling, kritiske faktorer for å lykkes med produktutvikling, Stage-gate-modellen, markedsorientering, faktorer som påvirker kundens kjøp... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen spesielle forkunnskaper Innleveringer: Obligatoriske øvingsarbeider. 8 må være godkjent for å gå opp til eksamen. Det gis flere enn 8 øvinger, men de 8 som blir godkjent må dekke et bredt spekter av temaene som gjennomgås. Nærmere opplysninger gis ved kursstart. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 3-timers skriftlig eksamen. Ansvarlig: Tor Atle Hjeltnes Eksamensdato: 18.12.13 / 21.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Studenten kan:- forklare Stage-Gate-modellen med faser og evalueringspunkt- redegjøre for ulike årsaker til at bedrifter driver med produktutvikling- redegjøre for viktige suksessfaktorer i produktutvikling- forklare ulike faktorer som påvirker kundeatferd- redegjøre for konkurrentanalyse og viktigheten av denne- forklare hvordan man finner segmenter med utgangspunkt i segmenteringskriterier- redegjøre for begrepene differensiering og posisjonering- forklare kjøpsbeslutningsprosessen- forklare produktets livssyklus FERDIGHETER:Studenten kan:- tenke markedsorientert- planlegge en produktutviklingsprosess i henhold til Stage-gate- modellen- delta i utvikling av en markedsplan og bidra til markedsføringsledelse med fokus på kundeatferd, konkurrentanalyse, segmentering, målgruppeutvelgelse, differensiering og posisjonering. Innhold:Årsaker til å drive med produktutvikling, kritiske faktorer for å lykkes med produktutvikling, Stage-gate-modellen, markedsorientering, faktorer som påvirker kundens kjøpsatferd, konkurrentanalyse, segmentering, differensiering, posisjonering, produktets livssyklus, kjøpsbeslutningsprosessen.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Markedsorientert produktutvikling 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 21 000 kr
Dette kurset fører til Certified Digital Marketing Specialist - Social sertifiseringen. [+]
Social media has grown to become one of the primary communication channels online and is now an integral component of a successful digital marketing strategy. However, it is a broad discipline and encapsulates a number of different specialisms that should be considered.   Designed by the Digital Marketing Institute, this program explores them and equips you with the essential skills required to create and implement social strategies as part of a wider general digital marketing strategy.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Social Media Marketing Content Creation Content Outreach Facebook Twitter LinkedIn Google+ YouTube Future Trends Social Media Strategy & Planning Module  Descriptions: INTRODUCTION TO SOCIAL MEDIA MARKETING The Introduction to Social Media Marketing module introduces professionals to the key principles and channels in social media marketing. You will gain an overview of how to develop a cohesive and effective social media marketing strategy encompassing them. CONTENT CREATION This module introduces you to the concept of engaging and acquiring customers through the creation and sharing of media content. You will understand the value of social amplification and what makes content shareable within networks. CONTENT OUTREACH The Content outreach module introduces you to the concept of content seeding and how to use content effectively through social platforms to achieve maximum results from it. You will also understand paid promotion and its value. FACEBOOK The Facebook module provides you with a comprehensive understanding of how Facebook can be used most effectively as a platform for community building, brand promotion and content marketing. You will learn how to build a Facebook specific strategy and how to measure it accordingly. TWITTER This module dissects how Twitter operates and the potential value it presents as a promotional and marketing platform. By the end of this module you be able to build a Twitter profile for your business and understand how to build your following whilst incorporating targeting specifics. LINKEDIN The LinkedIn module gives you a comprehensive overview of the benefits of using the platform for marketing purposes. You will learn LinkedIn-specific features which will help you to facilitate campaign objectives. GOOGLE+ Upon completion of this module you will gain understanding of the benefits of incorporating Google+ into your social media marketing strategy and how to establish both a personal and business Google+ page. You will also know how to leverage platform-specific features to push your brand. The importance of Google Analytics is also illustrated within this module. YOUTUBE The YouTube module provides learners with a comprehensive understanding of how YouTube works as content sharing platform. You will learn how to use the platform for a call-to-action and how it can be incorporated into a wider marketing strategy. FUTURE TRENDS This module examines the latest trends in social media and explores new platforms on which you could share your content. STRATEGY & PLANNING The Strategy and Planning module is the cornerstone module of the program. It ties together the previous modules and introduces the Digital Marketing Institute’s 3i methodology to planning and implementing a social media strategy.   TRYKK HER FOR Å BESTILLE [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 21 000 kr
Dette kurset fører til Certified Digital Marketing Specialist - Strategy and Planning sertifiseringen. [+]
Strategy and planning is an essential aspect to digital marketing. A scoped, measured and achievable digital strategy along with a coherent plan for your organization can significantly reduce spend and increase return from your marketing efforts.   Designed by the Digital Marketing Institute, this industry aligned certification will boost your credibility and help you stand out from the crowd as you become a specialist. This certification has been designed by experts, to create experts.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Digital Strategy and Planning Traditional Communications Digital Communications Digital Display Advertising Social Customer Service Budget Personnel Risks and Reputation Analytics Strategy formulation and Plan Module Descriptions: INTRODUCTION TO DIGITAL STRATEGY AND PLANNING The Introduction to Digital Strategy and Planning module introduces the key concepts in digital communication. You will learn ways to develop a measured, achievable and well- considered strategy to cater for your digital marketing needs. TRADITIONAL COMMUNICATIONS This module explores communications before digital marketing became widespread. You will examine how communications have developed over time, the limitations of traditional channels and how digital channels can be integrated with traditional methods to achieve greater results. DIGITAL COMMUNICATIONS The digital communications module builds upon the traditional communications module and explores the digital approach to audience engagement. You will be shown how digital communications are measurable and affords you the opportunity to analyze and develop your digital marketing strategy as it grows. DIGITAL CHANNELS This module explores both the advantages, disadvantages and suitability of various channels available to anyone looking to develop a digital marketing campaign. You will know SEO, PPC, email marketing, social media marketing and digital display advertising amongst other concepts so you have the knowledge to implement them as part of a digital marketing strategy. SOCIAL CUSTOMER SERVICE The Social Customer Service module investigates social customer service, peer to peer communities and how online technologies can prove critically important to not only maintaining but also growing your business online. BUDGET This module looks at a crucial aspect of maintaining a budget as part of your wider digital strategy and planning. You will understand cost effective channels and how strong analytics can support cases for increased investment in digital channels. PERSONNEL The Personnel module explores the team you build as they will be responsible for implementing and maintaining digital marketing strategies. You will learn about the new roles and responsibilities associated with digital marketing and how to overcome the challenges these create for Human Resource departments. RISKS AND REPUTATIONS This module details the risks which have developed alongside the growth of digital marketing. You will also be able to distinguish the importance of reputation in digital marketing, both for companies and brand, and how this reputation can be monitored. ANALYTICS The Analytics module examines the opportunity for measurement, reporting and analysis with digital marketing. You will look at the key terms and concepts associated with analytics to ensure you have a deep understanding of its capabilities. Above all you will be introduced to KPIs and how to employ these as part of your analytics. STRATEGY FORMULATION AND PLAN This module ties all the strands of the specialist certification together. You will understand the best practice for implementing a digital marketing strategy and be able to take what you have learned to put together a coherent plan for your organization or business.   TRYKK HER FOR Å BESTILLE [-]
Les mer
Oslo kommune 1 dag 5 200 kr
04 Jun
Målet for kurset er at du skal få god innsikt i hvordan du kan optimalisere din synlighet og kommunikasjon på web og i sosiale medier. Du skal lære om strategisk plan... [+]
Kursinstruktør   Carl Christian Grøndahl Carl Christian Grøndahl er konsulent i Bouvet Kundeopplevelse og bistår både private og offentlige aktører i utvikling av digital strategi, webanalyse, kommunikasjon, markedsføring, sosiale medier og søk. Han leverte i 2008 sin masteroppgave om mobilisering i nye medier og har blant annet drevet frem en rekke bloggkampanjer, utviklet en kampanjeorganisasjon ved hjelp av Twitter og har flere års erfaring med blogging både profesjonelt og privat. Han har blant annet utviklet og lanserte REMA 1000s tilstedeværelse i sosiale medier levert digital strategi til Skiskytter VM 2016. Han er spesielt opptatt av å bruke analyse til å forbedre kommunikasjon og markedsføring. Måling av effekt gir økt kundeinnsikt og er grunnlag for løpende forbedringer av aktiviteter. Carl Christian har siden 2009 holdt en rekke kurs, foredrag og workshops for virksomheter over hele landet.   Kursinnhold I dette kurset kombinerer vi teori med praktisk erfaring og relevante caser for at du kan jobbe mer strategisk og målrettet med dine sosiale kanaler. Her lærer du hvordan du kan sørge for at sosiale medier blir en del av markedsmiksen og brukes til å støtte overordnet kommunikasjonsstrategi og virksomhetsmål. Det er også tid og rom for å gå igjennom dine konkrete problemstillinger med få din virksomhet til å jobbe sammen og helhetlig i sosiale medier. Det kan være en fordel å ha grunnleggende kunnskap og noe erfaring med kommersiell bruk av sosiale medier. Sentrale temaer er: • Forankring (strategi, mål, ledelse, kollegaer)• Kanalkunnskap• Forstå målgruppen• Analyse og måle effekt• Hvordan organisere arbeidet i din virksomhet Dette kurset passer for:Kommunikasjonssjefer, nettredaktører, bedriftsledere, informasjonsmedarbeidere, selvstendig næringsdrivende, markedsførere, og alle som ønsker å lære mer om digital markedskommunikasjon. Krav til forkunnskaper:Det er ingen spesielle krav til forkunnskaper, men det er en fordel om du har noe erfaring med bruk av sosiale medier for din virksomhet, og/eller en generell interesse for kommunikasjon og markedsføring på nett. Arbeidsform på kurset:Kurset bygges opp som en workshop, hvor samtlige deltakere vil bli utfordret til å være med å tenke høyt om de ulike temaene. Maks antall deltakere:10 Materiell:Du får utdelt notatblokk på kurset. I tillegg anbefaler vi at du tar med egen PC/iPad og smarttelefon. Kursbevis utstedes. NB: Vi tilbyr også bedriftsinterne kurs og forelesninger innenfor de overnevnte emnene. Vi er fleksible på tid og sted, og kan skreddersy et opplegg for deg og din bedrift. Ta kontakt med oss for mer informasjon. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 3 timer 299 kr
Innholdsmarkedsføring – eller content marketing – handler om å engasjere kunder gjennom digitalt innhold. [+]
Innholdsmarkedsføring – eller content marketing – handler om å engasjere kunder gjennom digitalt innhold. Det handler om å utnytte det digitale skiftet. Reklamekanalene er ikke lenger forbeholdt de store. I dag kan alle virksomheter – store som små – operere som «mediehus». Denne demokratiseringen av kommunikasjon har skapt nye former for markedsføring, nye kanaler, nye kunderelasjoner og nye forretningsmuligheter. Det som kjennetegner innholdsmarkedsføring er hvordan innholdet skal tiltrekke seg målgruppen. Det står i kontrast til tradisjonell markedsføring, hvor innholdet dyttes på målgruppen. Digitaliseringen har skapt en endring i landskapet. Red Bull er ikke bare en energidrikk. De er produserer egne filmer. Tine er ikke bare en matprodusent. De inspirerer oss til matlaging. DnB er ikke bare en bank. De er sitt eget mediehus. Innholdsmarkedsføring handler om å lage innhold som skaper engasjement og bygger relasjoner. I dette kurset kommer du til å lære alt du trenger for å jobbe med innholdsmarkedsføring. I kurset lærer du hva innholdsmarkedsføring er og hvorfor det er nyttig. Du lærer hva kjente norske bedrifter gjør innenfor fagfeltet innholdsmarkedsføring. Du lærer også hvordan man lager og iverksetter en innholdsmarkedsføringsstrategi. Velkommen! [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 17 900 kr
Vil du studere på egenhånd til å bli Digital Sales Professional? [+]
As traditional selling methods are no longer enough to sustain success, digital tools and techniques have become an essential component of any modern sales professional’s arsenal.   To adapt to this change in the sales environment along with progressing an individual’s current and future careers, the Digital Marketing Institute has designed a professional digital and social selling certification that can make a difference. Aligned with industry and designed by experts, this program provides a globally recognized certification that can benefit any modern seller. Covered within this program are the core essentials of digital and social selling including Digital Sales Messaging, Integration & Strategy, Social Content, Social Account Management, Digital Sales Leadership and much more. THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Digital & Social Selling Digital Research Sales Enablement CRM Social Content Digital Sales Messaging Engagement Social Account Management Digital Sales Leadership Integration & Strategy   Module Descriptions: INTRODUCTION TO DIGITAL & SOCIAL SELLING The Introduction to Digital & Social Selling module will help you to understand the fundamentals of digital and social selling by exploring how it has transformed traditional sales processes. You will learn about new tools and techniques employed in sales, and how you can use them to transform yourself into a modern digital sales professional with them. DIGITAL RESEARCH This module will equip you with the research tools and techniques required to develop a well-informed digital and social selling strategy for your product. Through social intelligence and social listening you will understand how to monitor and read digital behaviour to later personalize engagement with prospects. SALES ENABLEMENT The Sales Enablement module teaches you about the advanced features and functionality of a variety of social media platforms which can be used to enable your digital and social selling processes. You will discover how digital tools and social media platforms can facilitate relevant sales messages and content, making it easier to later offer the client the solution they need, when they need it. CRM The Client Relationship Management module will help you to design and create business development campaigns, apply best practice methodologies to your sales cycles and most importantly, evaluate CRM data to then inform your engagement strategy.  SOCIAL CONTENT This module will help you understand how to employ a number of tools designed to help the entire content creation process. You will know how to decipher what type of content is needed for different customer types and how to establish the appropriate tone, style and method of distribution for such. DIGITAL SALES MESSAGING The Digital Sales Messaging module will help you understand how to strategically formulate communications to ensure all contact with prospects is relevant, personalized and aligned with personal or business objectives. You will know the importance of content segmentation and marrying B2B & B2C content types with appropriate social media platforms. ENGAGEMENT The Engagement module focuses on building relationships with leads in the most effective way over an entire customer life-cycle. Learn how to manage large prospect bases and discover engagement techniques to ensure you interact with prospects at the right time, with a message that matters to them. SOCIAL ACCOUNT MANAGEMENT Within this module you will learn to understand how social media has transformed the concept of customer service and poses both opportunities and challenges in interacting with prospects and customers. Upon studying this module, you will be able to establish key performance metrics that relate to the measurement of your social customer service and ensure you can devise a crisis management plan to deal with any conversations or interactions that may attract negative attention in a public forum. DIGITAL SALES LEADERSHIP The Digital Sales Leadership module focuses on empowering managers and aspiring leaders as they transition from traditional to digital sales strategies. By monitoring the social footprint of your team members and using social KPIs, you will be able to identify and measure if your team are adopting the correct digital and social selling behaviours, building the right networks and creating a professional and consistent brand. INTEGRATION AND STRATEGY Sales leaders and aspiring leaders will know how to research, construct and integrate an effective and optimized digital sales strategy within an organization. By the end of this module you will be able to measure the ROI of digital and social selling, align it to the overall goals of your organization and use it to gain further executive support. TRYKK HER FOR Å BESTILLE   [-]
Les mer
Oslo kommune 4 timer 2 550 kr
12 Jun
En bedre dag på jobben med smartere bruk av LinkedIn [+]
Mer enn 1,8 millioner nordmenn har en LinkedIn-profil, men det er mange som kan utnytte mulighetene bedre. Med dette halvdags-kurset går du fra ganske passiv til svært aktiv.   Dette lærer du i løpet av kurset: Hvorfor det er viktig å bygge nettverk, og hvordan det hjelper deg til å gjøre en bedre jobb Hvorfor LinkedIn er det beste verktøyet for å bygge forretningsnettverk Hvordan du setter deg klare mål Hvordan du bygger en sterk LinkedIn-profil som er i tråd med dine mål – 15 trinn til toppen Hvilke trinn som er helt avgjørende Hvilket språk du bør bruke Hvordan du finner de rette kontaktene Hvordan du besvarer innkommende forespørsler fra folk du aldri har truffet Viktige funksjoner i LinkedIn som de færreste utnytter Hvordan du bygger nettverket videre etter kurset [-]
Les mer
Nettstudier 8 450 kr
Digital markedsføring (del 1) er en pakke videokurs som dekker de fire viktigste Google-verktøyene som du bør beherske når du jobber med digita... [+]
Digital markedsføring (del 1) er en pakke videokurs som dekker de fire viktigste Google-verktøyene som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring. Du lærer å spore besøkende og måle konverteringer med Google Analytics, lage annonser som skaper resultater med Google AdWords, administrere sporingskoder med Google Tag Manager og påvirke hvordan en nettside indekseres med Google Search Console   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Digital markedsføring - P-IKT009 - 5446 Krav til deg   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 4 Eksamen Eksamen Hver kursdel avsluttes med en obligatorisk innsendingsoppgave. Priser og finansiering Pris kontant Pris 9 500,- Studiemateriell Studiet er videobasert og alt materiell er inkludert i kursprisen. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 5 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan redegjøre for hvordan sosiale medier kan brukes forretningsmessig- kan redegjøre for mekanismer for relasjonsbygging i sosiale medier- har kunnskap om hvordan Return on Investment (ROI) kan måles i sosiale medier- har kunnskap om hvordan både virksomheter og enkeltpersoner kan bruke sosiale medier til læring- vet hva et personlig læringsnettverk (PLN) er FERDIGHETER:Kandidaten:- kan føre en blogg over tid og kjenne mekanismer for hvordan en kan lykkes med blogging- kan utforme en strategi for sosiale medier tilpasset virksomhetens behov- kan bruke en rekke Web 2.0-baserte tjenester og sosiale verktøy til å gjennomføre tiltak for å nå virksomhetens mål i sosiale medier- kan planlegge og jobbe systematisk med alle nødvendige faser for å lykkes i oppbyggingen av en sosiale medier-kampanje- kan utføre måling av kampanjer, spesielle tiltak og rutinemessige aktiviteter i sosiale medier- kan bygge opp et personlig læringsnettverk (PLN) og bruke det profesjonelt i sosiale medier-sammenheng GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på samspillet mellom strategier og øvrige styringsdokumenter i en virksomhet- har et bevisst forhold til viktigheten av å klargjøre ansvarsforhold i sosiale medier- kan foreslå relevante tiltak - og lære - basert på en resultatanalyse fra målinger- er klar over etiske forhold i sosiale medier Innhold:Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Sosiale medier 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Nettstudier 19 550 kr
Dette kurset består av pakkene Digital markedsføring del 1, del 2 og del 3.  Digital markedsføring (del 1) er en pakke videokurs som dekker ... [+]
Dette kurset består av pakkene Digital markedsføring del 1, del 2 og del 3.  Digital markedsføring (del 1) er en pakke videokurs som dekker de fire viktigste Google-verktøyene som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring.  Digital markedsføring (del 2) er en pakke videokurs laget spesielt for deg som ønsker å lære alt om hvordan man markedsfører på Facebook, Instagram og Linkedin.  Digital markedsføring del 3 er en pakke videokurs som dekker sentrale teknologier og teknikker som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Digital markedsføring komplett (del 1, 2 og 3) - 5835 Krav til deg   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 17 Eksamen Eksamen Hver kursdel avsluttes med en obligatorisk innsendingsoppgave. Priser og finansiering Pris kontant Pris 19 550,- Studiemateriell Studiet er videobasert og alt materiell er inkludert i kursprisen. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender.     [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 17 900 kr
Vil du studere på egenhånd til å bli Digital Marketing Professional? [+]
This program provides an in-depth and comprehensive introduction to the core essentials of digital marketing. Validated by the Digital Marketing Institutes Industry Advisory Council, the learning content is informed and designed by experts and offers learners the opportunity to gain a globally recognised professional certification. Covered within this program are the structural foundations of digital marketing, including strategy & planning, search, social media, PPC, email marketing, analytics and much more.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM:  1. Introduction to Digital Marketing 2. Search Marketing: SEO 3. Search Marketing: PPC 4. Digital Display Advertising (DDA) 5. Email Marketing 6. Social Media Marketing (Part 1) 7. Social Media Marketing (Part 2) 8. Mobile Marketing 9. Analytics 10. Strategy & Planning   Module Descriptions:    INTRODUCTION TO DIGITAL MARKETING  The Introduction to Digital Marketing module explores how to harness the power of digital within the context of your organization’s marketing strategy. You will gain an understanding of the core principles of digital marketing through a foundational introduction to each, be able to distinguish between traditional and digital techniques, whilst also gaining insight into creating, implementing and measuring effective digital marketing campaigns.   SEARCH MARKETING: SEO  This explores the concept of search engine optimization and how you can use key techniques and tools to enhance your website’s organic ranking on search result pages. Key terminology and technical insights are explored as you learn how to cultivate an SEO strategy.   SEARCH MARKETING: PPC  This Search Marketing module demonstrates the importance of Pay-Per-Click advertising in driving quality traffic to a website. You will learn the terminology and technical skills needed to setup a Google AdWords account, conduct keyword research and run an effective PPC campaign.  DIGITAL DISPLAY ADVERTISING  This module dissects how to create and implement effective digital display advertising campaign. It covers the core concepts, terminology and campaign aspects that should be considered whilst establishing, maintaining and optimizing digital display advertising.  EMAIL MARKETING  The Email Marketing module discussed how to construct and deliver an effective email marketing campaign. You will learn how to write engaging email content, split test email design templates and test varying campaign to achieve optimal open and click through rates.   SOCIAL MEDIA MARKETING (PART 1)  The first Social Media Marketing module covers the key concepts and terminology used in social media marketing and its primary platforms including Facebook, Instagram, Twitter and LinkedIn. You will learn how to define goals, set KPIs for your social media campaigns, engage with customers effectively and ensure you understand the suitability of different social media platforms for your objectives.   SOCIAL MEDIA MARKETING (PART 2)  The second Social Media Marketing module expands upon the topics and platforms introduced in the first. You will understand the challenges involved in implementing an effective social media strategy for your business and explore advanced platforms, such as Facebook Insights and Twitter Analytics which possess scheduling, managing and reporting features.  MOBILE MARKETING  This module will enable you to create and deliver effective mobile marketing campaigns. Explored within this module are the key concepts that underpin mobile marketing, the value of immediacy, mobility, personalization and mobile optimization.   ANALYTICS  The Analytics module will help you develop the knowledge and skillset required to measure, monitor and optimize digital marketing activity. You will gain a technical understanding and insight required to build an online reporting function for your business.   STRATEGY AND PLANNING  You will understand how to adopt a structured approach to creating a formal digital marketing plan for your organization or business through this module. It encompasses budgeting, resource allocation and channel selection.     Trykk her for å bestille [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 21 000 kr
Dette kurset fører til Certified Digital Marketing Specialist - Search sertifiseringen. [+]
Search marketing is one of the most important digital disciplines as over 90% of web users rely on search engines to find what they are looking for. As such, knowledge of how to increase visibility of a brand and convert relevant traffic from within search engines is crucial to nearly every business operating in the modern marketplace.   Designed by the Digital Marketing Institute, this industry aligned certification will equip professionals with the skills and knowledge needed to become a search marketing specialist. Learn how to plan, execute and measure an effective search marketing strategy to help any business rank higher in search engine results and get found faster by quality prospects.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Search Marketing SEO - Setup SEO – Content SEO - Workshop PPC Advertising - Search PPC Advertising – Display Networks PPC Advertising - Video Analytics - Setup Analytics  - Applied Strategy and Planning Module  Descriptions: INTRODUCTION TO SEARCH MARKETING The Introduction to Search Marketing module introduces the key technical concepts and terminology in search marketing. You will learn how search sits within wider digital marketing practice and understand how the core search elements work together to achieve targeted and high converting traffic. SEO – SETUP This module develops the knowledge and skills needed to implement search engine optimisation in a technically effective way. You will also be introduced to a number of common issues encountered in search engine optimisation and how to combat them. SEO – CONTENT The SEO content module enables participants develop their understanding of content relevance and the technical aspects of on-page optimisation. You will know the role content plays in SEO rankings whilst also exploring technicalities such as tags, filenames, URL choices, CTR influencers, off-page optimisation and more. SEO – WORKSHOP The SEO module is a workshop format in which participants will be asked to implement their considered SEO strategy employing a range of resources and tools. You will develop and demonstrate skills by auditing your own sites effectiveness and engaging with optimization techniques to achieve SEO success. PPC ADVERTISING – SEARCH The PPC search advertising module details the foundational concepts of Pay-Per-Click advertising. You will learn how to set up a Google AdWords account, interact with the AdWords interface and understand the AdWords hierarchy. You will gain the skills and know-how needed to launch ads and determine which are best performing in terms of conversions and traffic. PPC ADVERTISING – DISPLAY NETWORKS The PPC display networks advertising module introduces performance indicators for Pay-Per-Click advertising display campaigns. You will learn about the importance and measurement of click-through-rates (CTR), conversion rates and average cost-per-click (CPC). You will also be introduced to the concept of the Quality Score as you learn to create detailed campaign management reports. PPC ADVERTISING – VIDEO This module investigates the opportunities available for pay-per-click advertising through display advertising networks, video hosting and mobile platforms. You will learn how to plan and implement a video advertising campaign and be able to optimize it to achieve best results. ANALYTICS - SETUP The analytics setup module introduces participants to the importance of measuring, monitoring and optimizing digital marketing campaigns. Upon module completion, you will realize the full functionalities of analytics and how they can be used to underpin all digital marketing activities. ANALYTICS  - APPLIED The analytics applied module develops participants understanding of the more technical aspects of analytics. You will be introduced to the concept of filters in order to formulate suitable reports, learn how to organize reporting across multiple domains, employ segmentation techniques, analyse AdWords campaigns, and generate reports detailing goals, conversions, funnels. STRATEGY AND PLANNING This module is the cornerstone module of the certification that will; enable you to bring together the skills and knowledge gathered in the previous modules to create a coherent search marketing strategy.   TRYKK HER FOR Å BESTILLE [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.