Alle kategorier
Du har valgt: Markedsføringskurs
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettstudier 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Emnet gir en innføring i organisasjonsteori, herunder organisasjonsstrukturer, produksjonsformer, kultur og kommunikasjon i organisasjoner og individet i organisasjonen. ... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Personlig veileder: ja Vurderingsform: Vurderingen i emnet er basert på to prosjektoppgaver som hver teller 50 % av karakteren. Prosjektene gjennomføres gruppevis. Hvert av prosjektene må være bestått hver for seg. Individuelle karakterer kan gis ved manglende deltakelse eller ved kontraktsbrudd med øvrige medlemmer. Klageadgang gjelder kun for samlet karakter. Ansvarlig: Monica Storvik         Læremål: KUNNSKAPER:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten kunne redegjøre for:- mål og strategi i organisasjoner- ulike former for organisasjonsstruktur og kjenne til hvordan organisasjonskultur påvirker en organisasjon- makt og konflikter i organisasjoner- organisasjons omgivelser og dens betydning for organisasjonen- individet og kommunikasjon i organisasjonen samt kjenne til ulike beslutningsprosesser- endrings- og ledelsesprinsipper FERDIGHETER:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten:- både individuelt og i grupper kunne diskutere og redegjøre for hvordan en organisasjon fungerer med bakgrunn i fagstoffet- både individuelt og i grupper kunne analysere reelle case med bakgrunn i emnets fagstoff GENERELL KOMPETANSE:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten være i stand til å:- formidle fagstoffet både skriftlig og muntlig. Innhold:Emnet gir en innføring i organisasjonsteori, herunder organisasjonsstrukturer, produksjonsformer, kultur og kommunikasjon i organisasjoner og individet i organisasjonen. Emnet gir også en innføring i grunnleggende endrings- og ledelsesprinsipper.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Organisasjon og ledelse 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettbasert kurs 3 timer 299 kr
Lær å skape synlighet med innholdsmarkedsføring på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no. [+]
Innholdsmarkedsføring – eller content marketing – handler om å engasjere kunder gjennom digitalt innhold. Det handler om å utnytte det digitale skiftet. Reklamekanalene er ikke lenger forbeholdt de store. I dag kan alle virksomheter – store som små – operere som «mediehus». Denne demokratiseringen av kommunikasjon har skapt nye former for markedsføring, nye kanaler, nye kunderelasjoner og nye forretningsmuligheter. I dette kurset kommer du til å lære alt du trenger for å jobbe med innholdsmarkedsføring. I kurset lærer du hva innholdsmarkedsføring er og hvorfor det er nyttig. Du lærer hva kjente norske bedrifter gjør innenfor fagfeltet innholdsmarkedsføring. Du lærer også hvordan man lager og iverksetter en innholdsmarkedsføringsstrategi. Innhold Du lærer hva innholdsmarkedsføring er Du får eksempler på innholdsmarkedsføring Du får ideer til innholdsmarkedsføring Du lærer å lage en strategi Du lærer å iverksette en strategi Du lærer å ta steget videre med søkemotoroptimalisering, sosiale medier og multimedia [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert 6 dager 23 000 kr
Kurset skal gi deltakerne kunnskaper om utvikling og gjennomføring av kontrakts- og leverandørstrategier. [+]
Innhold Kurset legger vekt på hvordan profesjonelle organisasasjoner i private og offentlig sektor skaper og tilegner seg verdi gjennom bruk av eksterne ressurser i et samarbeid med leverandører. Det passer godt sammen med Strategisk markedsføring, og gir disse en grundig innføring i muligheter og utfordringer i en B-2-B kontekst. Læringsutbytte Kunnskap Etter fullført kurs skal deltakerne ha kunnskap om: - Alternative ressurs- og produksjonsmodeller (marked eller intern organisering) - Ulike kontraktstyper (klassisk, neoklassisk, relasjonell) - Kontrakts prosesser fra forespørsel til kontrakt - Kontrakts relasjoner - Relasjonen som strategisk ressurs Arbeidsformer Samlingsbaserte forelesninger med tre samlinger à to dager. Mellom samlingene må deltakerne arbeide selvstendig og i grupper med oppgaver og cases, gjerne i tilknytning til egen organisasjon. Det legges opp til at studentene er aktive og bidrar med egne erfaringer og/eller problemstillinger.  Hva man står igjen med etter endt kurs er i stor grad bestemt av egen innsats. Vurdering/eksamen For å avlegge eksamen må to skriftlige innleveringer med presentasjon, i grupper, være bestått. Eksamen: Hjemmeeksamen med varighet 7 dager og gis karakter A - F, hvor "F" er stryk. Dato oppgis senere. Det er anledning til å ta enkeltemner uten å gjennomføre hele mastergraden. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 6 timer 299 kr
Lær å annonsere på Facebook på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no. [+]
Dette kurset er laget for deg som ikke syntes det er «bra nok» å bare forstå hvordan man fremmer et innlegg på Facebook. Du forstår at hvis man ønsker å oppnå resultater – gode resultater – så krever det hardt arbeid og analytisk tilnærming. Hvis du kjenner deg igjen i dette, da er du kommet riktig. Dette er Skandinavias kanskje beste og mest omfattende nettkurs om Facebook-annonsering. Vi starter kurset på overflaten, før vi beveger oss ned i dybden. Du kommer til å lære strategier og teknikker som gjør at du kan markedsføre på en smart, analytisk og kostnadseffektiv måte. Innhold Du lærer å lage en annonsekonto Du lære rå konfiguere din konto Du lærer å installere Facebook-piksel Du lærer å installere konverteringssporing Du lærer å opprette en annonse Du lærer å redigere en annonse Du lærer å analysere en annonse Du lærer å bruke remarketing Du lærer flere effektive annonsestrategier [-]
Les mer
6 timer 4 990 kr
MailChimp-kurs for deg som skal begynne med, eller allerede har tatt i bruk Mailchimp og som gjerne vil lære deg mer. [+]
MailChimp-kurs for deg som skal begynne med, eller allerede har tatt i bruk Mailchimp og som gjerne vil lære deg mer. Du har sikkert prøvd å sende de første kampanjene ut, og føler du mangler litt mer informasjon og kunnskap om systemet. På kurset lærer du også hvordan du bruker Mailchimp, som en del av en marketing automation løsning. Målsetningen med kurset er at du skal lære deg triksene som gjør at du får enda mer ut av Mailchimp og dermed får flere kunder og mer omsetning.   MAILCHIMP-KURS  - DAGSPROGRAM   0900-1015: OPPSETT AV MAILCHIMPKONTO/BEST PRACTICE LISTER  1015-1030: PAUSE MED SERVERING 1030-1130: MAL/DESIGN, KAMPANJEOPPSETT  1130-1215: PAUSE/MAT 1215-1300: FORTSETTELSE KAMPANJEOPPSETT, TEKST & UTSENDELSE 1300-1400: AUTOMATISERINGER/INTEGRERINGSMULIGHETER.  1400-1410: PAUSE MED SNACK 1410-1450: WORKSHOP 1450: VI AVSLUTTER, VEL HJEM     MailChimp-kurs passer for alle som jobber med digital kundebehandling og markedsføring. For å få mest ut av MailChimp-kurset, ha med egen mac/pc. Vi vil mot slutten av MailChimp-kurset hjelpe til med individuelle utfordringer.    Meld deg på/les mer her: http://hclnordic.no/mailchimp-kurs/   [-]
Les mer
Nettbasert kurs 2 timer 299 kr
Lær å søkemotoroptimalisere på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no. [+]
Søkemotoroptimalisering (også kalt for SEO) er en teknikk man bruker for å øke synligheten til en eller flere sider på internett. Denne teknikken gjør at en eller flere sider får høyere plassering i søkemotorens organiske søkeresultater. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt du trenger for å kunne søkemotoroptimalisere på en effektiv måte. I starten av kurset lærer du hvordan relevans, autoritet og nettsidens arkitektur påvirker synligheten til en side. Deretter lærer du hvordan man finner, analyserer og implementere nye søkeord. Du lærer også hvilke type innhold du bør produsere hvis du ønsker å oppnå høy ranking. Videre lærer du hvordan nettsidens hurtighet, struktur og navigasjon påvirker ranking. Avslutningsvis lærer du hvordan inngående, interne og utgående linker påvirker synligheten til en side.  Innhold Du lærer hvordan relevans, autoritet og arkitektur påvirker ranking Du lærer å finne søkeord Du lærer å analysere søkeord Du lærer å implementere søkeord Du lærer å forbedre nettsidens hurtighet og struktur Du lærer hvordan inngående og utgående linker påvirker ranking Du lærer hvordan aktivitet på sosiale medier påvirker ranking [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 semester 5 250 kr
29 Jan
Årsaker til å drive med produktutvikling, kritiske faktorer for å lykkes med produktutvikling, Stage-gate-modellen, markedsorientering, faktorer som påvirker kundens kjøp... [+]
Studieår: 2018-2019   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Anbefalt forkunnskap: Ingen Innleveringer: Obligatoriske øvingsarbeider. 8 må være godkjent for å gå opp til eksamen. Det gis flere enn 8 øvinger, men de 8 som blir godkjent må dekke et bredt spekter av temaene som gjennomgås. Nærmere opplysninger gis ved kursstart. Vurderingsform: 3-timers skriftlig eksamen, individuell.  Ansvarlig: Tor Atle Hjeltnes         Faglig innhold: Årsaker til å drive med produktutvikling, kritiske faktorer for å lykkes med produktutvikling, Stage-gate-modellen, markedsorientering, faktorer som påvirker kundens kjøpsatferd, konkurrentanalyse, segmentering, differensiering, posisjonering, produktets livssyklus, kjøpsbeslutningsprosessen. Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten kan:- forklare Stage-Gate-modellen med faser og evalueringspunkt- redegjøre for ulike årsaker til at bedrifter driver med produktutvikling- redegjøre for viktige suksessfaktorer i produktutvikling- forklare ulike faktorer som påvirker kundeatferd- redegjøre for konkurrentanalyse og viktigheten av denne- forklare hvordan man finner segmenter med utgangspunkt i segmenteringskriterier- redegjøre for begrepene differensiering og posisjonering- forklare kjøpsbeslutningsprosessen- forklare produktets livssyklus FERDIGHETER:Kandidaten kan:- tenke markedsorientert- planlegge en produktutviklingsprosess i henhold til Stage-gate-modellen- delta i utvikling av en markedsplan og bidra til markedsføringsledelse med fokus på kundeatferd, konkurrentanalyse, segmentering, målgruppeutvelgelse, differensiering og posisjonering. Påmeldingsfrist: 25.08.18 / 25.01.19         Velg semester:  Høst 2018    Vår 2019     Fag Markedsorientert produktutvikling 5250,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 semester 5 250 kr
29 Jan
Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier... [+]
Studieår: 2018-2019   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Anbefalt forkunnskap: Ingen Innleveringer:   Vurderingsform: Vurdering i emnet skjer ved at kandidaten gjennomfører og får godkjent 5 obligatoriske arbeidskrav (bestått/ikke bestått). Alle må bestås for å få bestått i emnet. Ansvarlig: Jostein Engesmo         Faglig innhold: Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier. Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan redegjøre for hvordan sosiale medier kan brukes forretningsmessig- kan redegjøre for mekanismer for relasjonsbygging i sosiale medier- har kunnskap om hvordan Return on Investment (ROI) kan måles i sosiale medier- har kunnskap om hvordan både virksomheter og enkeltpersoner kan bruke sosiale medier til læring- vet hva et personlig læringsnettverk (PLN) er FERDIGHETER:Kandidaten:- kan føre en blogg over tid og kjenne mekanismer for hvordan en kan lykkes med blogging- kan utforme en strategi for sosiale medier tilpasset virksomhetens behov- kan bruke en rekke Web 2.0-baserte tjenester og sosiale verktøy til å gjennomføre tiltak for å nå virksomhetens mål i sosiale medier- kan planlegge en sosiale medier-kampanje- kan utføre måling av kampanjer, spesielle tiltak og rutinemessige aktiviteter i sosiale medier- kan bygge opp et personlig læringsnettverk (PLN) og bruke det profesjonelt i sosiale medier-sammenheng GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på samspillet mellom strategier og øvrige styringsdokumenter i en virksomhet- har et bevisst forhold til viktigheten av å klargjøre ansvarsforhold i sosiale medier- kan foreslå relevante tiltak - og lære - basert på en resultatanalyse fra målinger- er klar over etiske forhold i sosiale medier Påmeldingsfrist: 25.08.18 / 25.01.19         Velg semester:  Høst 2018    Vår 2019     Fag Sosiale medier 5250,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
4 timer 2 550 kr
En bedre dag på jobben med smartere bruk av LinkedIn [+]
Mer enn 1,8 millioner nordmenn har en LinkedIn-profil, men det er mange som kan utnytte mulighetene bedre. Med dette halvdags-kurset går du fra ganske passiv til svært aktiv.   Dette lærer du i løpet av kurset: Hvorfor det er viktig å bygge nettverk, og hvordan det hjelper deg til å gjøre en bedre jobb Hvorfor LinkedIn er det beste verktøyet for å bygge forretningsnettverk Hvordan du setter deg klare mål Hvordan du bygger en sterk LinkedIn-profil som er i tråd med dine mål – 15 trinn til toppen Hvilke trinn som er helt avgjørende Hvilket språk du bør bruke Hvordan du finner de rette kontaktene Hvordan du besvarer innkommende forespørsler fra folk du aldri har truffet Viktige funksjoner i LinkedIn som de færreste utnytter Hvordan du bygger nettverket videre etter kurset [-]
Les mer
Nettbasert kurs 2 timer 299 kr
Lær å annonsere på LinkedIn på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med over 567 millioner medlemmer verden over. LinkedIn har circa 1,1 millioner norske medlemmer, og kan derfor potensielt bli en god markedsføringskanal for din bedrift eller organisasjon. I dette kurset lærer du å annonsere på LinkedIn. Du lærer å lage annonser, definere en målgruppe, velge et budsjett og analysere effekten av markedsføringskampanjene dine ved hjelp av LinkedIn og Google Analytics. Kurset dekker, kort fortalt, alt du trenger for å komme raskt i gang med annonsering på LinkedIn. Innhold Du lærer å lage en konto Du lærer å installere Insight Tag Du lærer å koble til Google Tag Manager Du lærer å lage en annonse Du lærer å velge en målgruppe Du lære rå velge et budsjett + mer [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 time 299 kr
Lær å bruke HubSpot på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
HubSpot er et salgs- og markedsføringsverktøy som hjelper bedrifter med å tiltrekke seg besøkende, konvertere besøkende til kunder og kunder til ambassadører. Firmaet ble grunnlagt i 2006 av Brian Halligan og Dharmesh Shah. HubSpot bygger på det velkjente fenomenet «Inbound Marketing«, som kort fortalt handler om å få kunden til å komme til deg, i stedet for at du oppsøker kunden. I dette kurset kommer Espen Faugstad til å gi deg rask og grunnleggende innføring i HubSpot. HubSpot kan deles opp i 3 ulike deler: CRM, Marketing Hub og Sales Hub – og fokuset i dette kurset kommer til å være på gratis-versjonen av Marketing Hub. Det betyr at du kan bli kjent med HubSpot, før du eventuelt betaler for verktøyet (for det er ikke gratis). Hvis kurset blir populært, kommer vi til å lage flere kurs i HubSpot. Og med det sagt, ønsker vi deg velkommen til kurs i HubSpot.   Innhold Du lærer hva HubSpot er Du lærer brukergrensesnittet Du lærer å konfigurere din konto Du lærer å bruke "Lead flows" Du lærer å bruke "Collected forms" Du lærer å bruke "Contacts" [-]
Les mer
4 semester 250 000 kr
Do you want to be a master in international marketing ? Do you have what it takes to be a next generation marketer? [+]
Master in international marketing Do you want to invest in your career? Strategic Marketing is about creating future-proof businesses that are able to create value for their customers, and make money in an ever-changing marketplace. This is a master's programme for people who like to communicate, and support their message with a thorough understanding of statistics and analysis to substantiate their communication to their targeted market. The programme could be your path to a leadership career in marketing management. Your understanding of digital platforms and new ways of reaching the market will be highly sought after. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 time 299 kr
Lær å bruke Instagram i bedriftssammenheng på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
I dette kurset lærer du hvordan din bedrift eller organisasjon kan bruke Instagram for å nå ut til flere potensielle kunder. Kursinstruktør Espen Faugstad guider deg gjennom hele prosessen og hjelper deg med å få mest mulig ut av din Instagram-profil. I starten av kurset lærer du hvordan man lager en konto på Instagram. Deretter lærer du hvordan man bruker applikasjonen. Videre lærer du hva man kan gjøre for å skape engasjement og dialog med følgerne sine på Instagram. Avslutningsvis lærer du hvordan man publiserer bilder og video på Instagram, legger til bildetekst og emneord + mye mer.  Innhold Du lærer å lage en Instagram-konto Du lærer hvordan Instagram er organisert Du lærer hvordan norske bedrifter bruker Instagram Du lærer å bygge merkevare og skape engasjement Du lærer å ta gode bilder og videoer Du lærer å analysere statistikk [-]
Les mer
Nettbasert kurs 3 timer 299 kr
Lær å drive en Facebook-side på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no. [+]
Det blir stadig vanskeligere å få oppmerksomhet på Facebook. I 2012 klarte en gjennomsnittlig Facebook-side å nå 16% av følgerne sine. I 2014 var dette tallet redusert til 6%. I dag er tallet sannsynligvis enda lavere. I dette kurset lærer du å drive en Facebook-side, enten det er på vegne av en bedrift eller organisasjon. Kursinstruktør Espen Faugstad kommer til å hjelpe deg med å få mest mulig ut av din Facebook-side. Dette omfatter hvordan du skaper dialog og engasjement, hvordan Facebooks algoritmer fungerer, hvordan du publiserer og tilpasser statusoppdateringer, hvordan innsikt fungerer. m.m. Innhold Lær å lage en Facebook-side Lær å konfigurere en Facebook-side Lær å få flere følgere Lær om formål, dialog og engasjement Lær hvordan Facebooks algrotime påvirker rekkevidde Lær å lage statusoppdateringer Lær å håndtere dialog Lær å analysere statistikk Lær å tilpasse innstillinger [-]
Les mer
Nettstudier 5 400 kr
Salg og Markedsføring skal gi kunnskap og forståelse for forbrukere, salg, kjøpsatferd. Sentralt i dette er hva som motiver til kjøp av ulike reiselivsprodukter. Bruken o... [+]
Salg og markedsføring Reiseliv Vg2 Salg og Markedsføring skal gi kunnskap og forståelse for forbrukere, salg, kjøpsatferd. Sentralt i dette er hva som motiver til kjøp av ulike reiselivsprodukter. Bruken og forståelsen av digitale verktøy i markedsføring og booking. Studiet skal også gi kunnskap og innsikt i lover og etikk innen markedsføring av reiselivsprodukter. Varighet: Du får tilgang til kurset i 365 dager fra den dagen du melder deg på. Studiebelastning: 5 uketimer som tilsvarer 140 årstimer Finansiering: NooA Videregående er godkjent for lån i Lånekassen. De gir støtte til utdanninger som omfatter minst 50 % av et fulltidsstudium, dvs. at du må ha minst 420 årstimer i skoleåret for å få støtte. Læremidler som inngår i kursprisen: Salg og markedsføring for NooA Videregående: Nettsider med oppgaver: 2013. Læremidler som ikke inngår i kursprisen: I dette kurset trenger man ikke andre læremidler enn dem som inngår i kursprisen. Målgruppe: Salg og markedsføring er et av tre programfag på Reiseliv Vg2. Det kan også tas som enkeltstående kurs. Krav til forkunnskaper: Ingen spesielle. Karakterer og kursbevis: Innsendingene og kurset bedømmes med karakterer fra 1 til 6. Når alle innsendingene er bestått, vil du automatisk få tilgang til et kursbevis på nettet som viser din sluttkarakter. Du må melde deg opp til privatisteksamen om du vil ha en eksamenskarakter. Eksamen: Du må selv melde deg opp til eksamen ved Privatistkontoret i hjemfylket ditt, eller via www.privatistweb.no. Privatisteksamen arrangeres normalt to ganger i året ved videregående skoler. Frister for oppmelding er vanligvis 5. -15. januar for eksamen til sommeren og 5. - 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato får du ved å kontakte fylkeskommunen. Pris per eksamen er ca. kr. 300, men kan variere fra fylke til fylke. Kursbeskrivelse: Kurset er basert på læreplanen i Vertskapsrolla RLV2002 http://www.udir.no/kl06/RLV2002/ . Faget er delt opp i følgende emner/studieenheter: Behov og motivasjon Målgrupper og segmentering Salg og markedsføring Nettsider og internett Etikk, regler og lovverk Hver studieenhet består av: Kompetansemål for studieenheten Tekst om emnet Bloggoppgaver Tankedelingsoppgaver der du kan dele dine tanker med andre studenter Innsendingsoppgave som karaktersettes og kommenteres av lærer [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.