Alle kategorier
Du har valgt: Markedsføringskurs
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Årsaker til å drive med produktutvikling, kritiske faktorer for å lykkes med produktutvikling, Stage-gate-modellen, markedsorientering, faktorer som påvirker kundens kjøp... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen spesielle forkunnskaper Innleveringer: Obligatoriske øvingsarbeider. 8 må være godkjent for å gå opp til eksamen. Det gis flere enn 8 øvinger, men de 8 som blir godkjent må dekke et bredt spekter av temaene som gjennomgås. Nærmere opplysninger gis ved kursstart. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 3-timers skriftlig eksamen. Ansvarlig: Tor Atle Hjeltnes Eksamensdato: 18.12.13 / 21.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Studenten kan:- forklare Stage-Gate-modellen med faser og evalueringspunkt- redegjøre for ulike årsaker til at bedrifter driver med produktutvikling- redegjøre for viktige suksessfaktorer i produktutvikling- forklare ulike faktorer som påvirker kundeatferd- redegjøre for konkurrentanalyse og viktigheten av denne- forklare hvordan man finner segmenter med utgangspunkt i segmenteringskriterier- redegjøre for begrepene differensiering og posisjonering- forklare kjøpsbeslutningsprosessen- forklare produktets livssyklus FERDIGHETER:Studenten kan:- tenke markedsorientert- planlegge en produktutviklingsprosess i henhold til Stage-gate- modellen- delta i utvikling av en markedsplan og bidra til markedsføringsledelse med fokus på kundeatferd, konkurrentanalyse, segmentering, målgruppeutvelgelse, differensiering og posisjonering. Innhold:Årsaker til å drive med produktutvikling, kritiske faktorer for å lykkes med produktutvikling, Stage-gate-modellen, markedsorientering, faktorer som påvirker kundens kjøpsatferd, konkurrentanalyse, segmentering, differensiering, posisjonering, produktets livssyklus, kjøpsbeslutningsprosessen.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Markedsorientert produktutvikling 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettstudier 5 400 kr
Salg og Markedsføring skal gi kunnskap og forståelse for forbrukere, salg, kjøpsatferd. Sentralt i dette er hva som motiver til kjøp av ulike reiselivsprodukter. Bruken o... [+]
Salg og markedsføring Reiseliv Vg2 Salg og Markedsføring skal gi kunnskap og forståelse for forbrukere, salg, kjøpsatferd. Sentralt i dette er hva som motiver til kjøp av ulike reiselivsprodukter. Bruken og forståelsen av digitale verktøy i markedsføring og booking. Studiet skal også gi kunnskap og innsikt i lover og etikk innen markedsføring av reiselivsprodukter. Varighet: Du får tilgang til kurset i 365 dager fra den dagen du melder deg på. Studiebelastning: 5 uketimer som tilsvarer 140 årstimer Finansiering: NooA Videregående er godkjent for lån i Lånekassen. De gir støtte til utdanninger som omfatter minst 50 % av et fulltidsstudium, dvs. at du må ha minst 420 årstimer i skoleåret for å få støtte. Læremidler som inngår i kursprisen: Salg og markedsføring for NooA Videregående: Nettsider med oppgaver: 2013. Læremidler som ikke inngår i kursprisen: I dette kurset trenger man ikke andre læremidler enn dem som inngår i kursprisen. Målgruppe: Salg og markedsføring er et av tre programfag på Reiseliv Vg2. Det kan også tas som enkeltstående kurs. Krav til forkunnskaper: Ingen spesielle. Karakterer og kursbevis: Innsendingene og kurset bedømmes med karakterer fra 1 til 6. Når alle innsendingene er bestått, vil du automatisk få tilgang til et kursbevis på nettet som viser din sluttkarakter. Du må melde deg opp til privatisteksamen om du vil ha en eksamenskarakter. Eksamen: Du må selv melde deg opp til eksamen ved Privatistkontoret i hjemfylket ditt, eller via www.privatistweb.no. Privatisteksamen arrangeres normalt to ganger i året ved videregående skoler. Frister for oppmelding er vanligvis 5. -15. januar for eksamen til sommeren og 5. - 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato får du ved å kontakte fylkeskommunen. Pris per eksamen er ca. kr. 300, men kan variere fra fylke til fylke. Kursbeskrivelse: Kurset er basert på læreplanen i Vertskapsrolla RLV2002 http://www.udir.no/kl06/RLV2002/ . Faget er delt opp i følgende emner/studieenheter: Behov og motivasjon Målgrupper og segmentering Salg og markedsføring Nettsider og internett Etikk, regler og lovverk Hver studieenhet består av: Kompetansemål for studieenheten Tekst om emnet Bloggoppgaver Tankedelingsoppgaver der du kan dele dine tanker med andre studenter Innsendingsoppgave som karaktersettes og kommenteres av lærer [-]
Les mer
Nettstudier 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Emnet gir en innføring i organisasjonsteori, herunder organisasjonsstrukturer, produksjonsformer, kultur og kommunikasjon i organisasjoner og individet i organisasjonen. ... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Personlig veileder: ja Vurderingsform: Vurderingen i emnet er basert på to prosjektoppgaver som hver teller 50 % av karakteren. Prosjektene gjennomføres gruppevis. Hvert av prosjektene må være bestått hver for seg. Individuelle karakterer kan gis ved manglende deltakelse eller ved kontraktsbrudd med øvrige medlemmer. Klageadgang gjelder kun for samlet karakter. Ansvarlig: Monica Storvik         Læremål: KUNNSKAPER:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten kunne redegjøre for:- mål og strategi i organisasjoner- ulike former for organisasjonsstruktur og kjenne til hvordan organisasjonskultur påvirker en organisasjon- makt og konflikter i organisasjoner- organisasjons omgivelser og dens betydning for organisasjonen- individet og kommunikasjon i organisasjonen samt kjenne til ulike beslutningsprosesser- endrings- og ledelsesprinsipper FERDIGHETER:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten:- både individuelt og i grupper kunne diskutere og redegjøre for hvordan en organisasjon fungerer med bakgrunn i fagstoffet- både individuelt og i grupper kunne analysere reelle case med bakgrunn i emnets fagstoff GENERELL KOMPETANSE:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten være i stand til å:- formidle fagstoffet både skriftlig og muntlig. Innhold:Emnet gir en innføring i organisasjonsteori, herunder organisasjonsstrukturer, produksjonsformer, kultur og kommunikasjon i organisasjoner og individet i organisasjonen. Emnet gir også en innføring i grunnleggende endrings- og ledelsesprinsipper.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Organisasjon og ledelse 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 17 900 kr
Vil du studere på egenhånd til å bli Digital Marketing Professional? [+]
This program provides an in-depth and comprehensive introduction to the core essentials of digital marketing. Validated by the Digital Marketing Institutes Industry Advisory Council, the learning content is informed and designed by experts and offers learners the opportunity to gain a globally recognised professional certification. Covered within this program are the structural foundations of digital marketing, including strategy & planning, search, social media, PPC, email marketing, analytics and much more.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM:  1. Introduction to Digital Marketing 2. Search Marketing: SEO 3. Search Marketing: PPC 4. Digital Display Advertising (DDA) 5. Email Marketing 6. Social Media Marketing (Part 1) 7. Social Media Marketing (Part 2) 8. Mobile Marketing 9. Analytics 10. Strategy & Planning   Module Descriptions:    INTRODUCTION TO DIGITAL MARKETING  The Introduction to Digital Marketing module explores how to harness the power of digital within the context of your organization’s marketing strategy. You will gain an understanding of the core principles of digital marketing through a foundational introduction to each, be able to distinguish between traditional and digital techniques, whilst also gaining insight into creating, implementing and measuring effective digital marketing campaigns.   SEARCH MARKETING: SEO  This explores the concept of search engine optimization and how you can use key techniques and tools to enhance your website’s organic ranking on search result pages. Key terminology and technical insights are explored as you learn how to cultivate an SEO strategy.   SEARCH MARKETING: PPC  This Search Marketing module demonstrates the importance of Pay-Per-Click advertising in driving quality traffic to a website. You will learn the terminology and technical skills needed to setup a Google AdWords account, conduct keyword research and run an effective PPC campaign.  DIGITAL DISPLAY ADVERTISING  This module dissects how to create and implement effective digital display advertising campaign. It covers the core concepts, terminology and campaign aspects that should be considered whilst establishing, maintaining and optimizing digital display advertising.  EMAIL MARKETING  The Email Marketing module discussed how to construct and deliver an effective email marketing campaign. You will learn how to write engaging email content, split test email design templates and test varying campaign to achieve optimal open and click through rates.   SOCIAL MEDIA MARKETING (PART 1)  The first Social Media Marketing module covers the key concepts and terminology used in social media marketing and its primary platforms including Facebook, Instagram, Twitter and LinkedIn. You will learn how to define goals, set KPIs for your social media campaigns, engage with customers effectively and ensure you understand the suitability of different social media platforms for your objectives.   SOCIAL MEDIA MARKETING (PART 2)  The second Social Media Marketing module expands upon the topics and platforms introduced in the first. You will understand the challenges involved in implementing an effective social media strategy for your business and explore advanced platforms, such as Facebook Insights and Twitter Analytics which possess scheduling, managing and reporting features.  MOBILE MARKETING  This module will enable you to create and deliver effective mobile marketing campaigns. Explored within this module are the key concepts that underpin mobile marketing, the value of immediacy, mobility, personalization and mobile optimization.   ANALYTICS  The Analytics module will help you develop the knowledge and skillset required to measure, monitor and optimize digital marketing activity. You will gain a technical understanding and insight required to build an online reporting function for your business.   STRATEGY AND PLANNING  You will understand how to adopt a structured approach to creating a formal digital marketing plan for your organization or business through this module. It encompasses budgeting, resource allocation and channel selection.     Trykk her for å bestille [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 299 kr
Lær å søkemotoroptimalisere på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no. [+]
Søkemotoroptimalisering (også kalt for SEO) er en teknikk man bruker for å øke synligheten til en eller flere sider på internett. Denne teknikken gjør at en eller flere sider får høyere plassering i søkemotorens organiske søkeresultater. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt du trenger for å kunne søkemotoroptimalisere på en effektiv måte. I starten av kurset lærer du hvordan relevans, autoritet og nettsidens arkitektur påvirker synligheten til en side. Deretter lærer du hvordan man finner, analyserer og implementere nye søkeord. Du lærer også hvilke type innhold du bør produsere hvis du ønsker å oppnå høy ranking. Videre lærer du hvordan nettsidens hurtighet, struktur og navigasjon påvirker ranking. Avslutningsvis lærer du hvordan inngående, interne og utgående linker påvirker synligheten til en side.  Innhold Du lærer hvordan relevans, autoritet og arkitektur påvirker ranking Du lærer å finne søkeord Du lærer å analysere søkeord Du lærer å implementere søkeord Du lærer å forbedre nettsidens hurtighet og struktur Du lærer hvordan inngående og utgående linker påvirker ranking Du lærer hvordan aktivitet på sosiale medier påvirker ranking [-]
Les mer
6 timer 5 990 kr
MailChimp-kurs for deg som skal begynne med, eller allerede har tatt i bruk Mailchimp og som gjerne vil lære deg mer. [+]
MailChimp-kurs for deg som skal begynne med, eller allerede har tatt i bruk Mailchimp og som gjerne vil lære deg mer. Du har sikkert prøvd å sende de første kampanjene ut, og føler du mangler litt mer informasjon og kunnskap om systemet. På kurset lærer du også hvordan du bruker Mailchimp, som en del av en marketing automation løsning. Målsetningen med kurset er at du skal lære deg triksene som gjør at du får enda mer ut av Mailchimp og dermed får flere kunder og mer omsetning.   MAILCHIMP-KURS  - DAGSPROGRAM   0900-1015: OPPSETT AV MAILCHIMPKONTO/BEST PRACTICE LISTER  1015-1030: PAUSE MED SERVERING 1030-1130: MAL/DESIGN, KAMPANJEOPPSETT  1130-1215: PAUSE/MAT 1215-1300: FORTSETTELSE KAMPANJEOPPSETT, TEKST & UTSENDELSE 1300-1400: AUTOMATISERINGER/INTEGRERINGSMULIGHETER.  1400-1410: PAUSE MED SNACK 1410-1450: WORKSHOP 1450: VI AVSLUTTER, VEL HJEM     MailChimp-kurs passer for alle som jobber med digital kundebehandling og markedsføring. For å få mest ut av MailChimp-kurset, ha med egen mac/pc. Vi vil mot slutten av MailChimp-kurset hjelpe til med individuelle utfordringer.    Meld deg på/les mer her: http://hclnordic.no/mailchimp-kurs/   [-]
Les mer
Nettstudier 8 450 kr
Digital markedsføring (del 1) er en pakke videokurs som dekker de fire viktigste Google-verktøyene som du bør beherske når du jobber med digita... [+]
Digital markedsføring (del 1) er en pakke videokurs som dekker de fire viktigste Google-verktøyene som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring. Du lærer å spore besøkende og måle konverteringer med Google Analytics, lage annonser som skaper resultater med Google AdWords, administrere sporingskoder med Google Tag Manager og påvirke hvordan en nettside indekseres med Google Search Console   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Digital markedsføring - P-IKT009 - 5446 Krav til deg   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 4 Eksamen Eksamen Hver kursdel avsluttes med en obligatorisk innsendingsoppgave. Priser og finansiering Pris kontant Pris 9 500,- Studiemateriell Studiet er videobasert og alt materiell er inkludert i kursprisen. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 21 000 kr
Dette kurset fører til Certified Digital Marketing Specialist - Social sertifiseringen. [+]
Social media has grown to become one of the primary communication channels online and is now an integral component of a successful digital marketing strategy. However, it is a broad discipline and encapsulates a number of different specialisms that should be considered.   Designed by the Digital Marketing Institute, this program explores them and equips you with the essential skills required to create and implement social strategies as part of a wider general digital marketing strategy.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Social Media Marketing Content Creation Content Outreach Facebook Twitter LinkedIn Google+ YouTube Future Trends Social Media Strategy & Planning Module  Descriptions: INTRODUCTION TO SOCIAL MEDIA MARKETING The Introduction to Social Media Marketing module introduces professionals to the key principles and channels in social media marketing. You will gain an overview of how to develop a cohesive and effective social media marketing strategy encompassing them. CONTENT CREATION This module introduces you to the concept of engaging and acquiring customers through the creation and sharing of media content. You will understand the value of social amplification and what makes content shareable within networks. CONTENT OUTREACH The Content outreach module introduces you to the concept of content seeding and how to use content effectively through social platforms to achieve maximum results from it. You will also understand paid promotion and its value. FACEBOOK The Facebook module provides you with a comprehensive understanding of how Facebook can be used most effectively as a platform for community building, brand promotion and content marketing. You will learn how to build a Facebook specific strategy and how to measure it accordingly. TWITTER This module dissects how Twitter operates and the potential value it presents as a promotional and marketing platform. By the end of this module you be able to build a Twitter profile for your business and understand how to build your following whilst incorporating targeting specifics. LINKEDIN The LinkedIn module gives you a comprehensive overview of the benefits of using the platform for marketing purposes. You will learn LinkedIn-specific features which will help you to facilitate campaign objectives. GOOGLE+ Upon completion of this module you will gain understanding of the benefits of incorporating Google+ into your social media marketing strategy and how to establish both a personal and business Google+ page. You will also know how to leverage platform-specific features to push your brand. The importance of Google Analytics is also illustrated within this module. YOUTUBE The YouTube module provides learners with a comprehensive understanding of how YouTube works as content sharing platform. You will learn how to use the platform for a call-to-action and how it can be incorporated into a wider marketing strategy. FUTURE TRENDS This module examines the latest trends in social media and explores new platforms on which you could share your content. STRATEGY & PLANNING The Strategy and Planning module is the cornerstone module of the program. It ties together the previous modules and introduces the Digital Marketing Institute’s 3i methodology to planning and implementing a social media strategy.   TRYKK HER FOR Å BESTILLE [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 299 kr
Lær å skape synlighet med innholdsmarkedsføring på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no. [+]
Innholdsmarkedsføring – eller content marketing – handler om å engasjere kunder gjennom digitalt innhold. Det handler om å utnytte det digitale skiftet. Reklamekanalene er ikke lenger forbeholdt de store. I dag kan alle virksomheter – store som små – operere som «mediehus». Denne demokratiseringen av kommunikasjon har skapt nye former for markedsføring, nye kanaler, nye kunderelasjoner og nye forretningsmuligheter. I dette kurset kommer du til å lære alt du trenger for å jobbe med innholdsmarkedsføring. I kurset lærer du hva innholdsmarkedsføring er og hvorfor det er nyttig. Du lærer hva kjente norske bedrifter gjør innenfor fagfeltet innholdsmarkedsføring. Du lærer også hvordan man lager og iverksetter en innholdsmarkedsføringsstrategi. Innhold Du lærer hva innholdsmarkedsføring er Du får eksempler på innholdsmarkedsføring Du får ideer til innholdsmarkedsføring Du lærer å lage en strategi Du lærer å iverksette en strategi Du lærer å ta steget videre med søkemotoroptimalisering, sosiale medier og multimedia [-]
Les mer
Nettstudier 19 550 kr
Dette kurset består av pakkene Digital markedsføring del 1, del 2 og del 3.  Digital markedsføring (del 1) er en pakke videokurs som dekker ... [+]
Dette kurset består av pakkene Digital markedsføring del 1, del 2 og del 3.  Digital markedsføring (del 1) er en pakke videokurs som dekker de fire viktigste Google-verktøyene som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring.  Digital markedsføring (del 2) er en pakke videokurs laget spesielt for deg som ønsker å lære alt om hvordan man markedsfører på Facebook, Instagram og Linkedin.  Digital markedsføring del 3 er en pakke videokurs som dekker sentrale teknologier og teknikker som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Digital markedsføring komplett (del 1, 2 og 3) - 5835 Krav til deg   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 17 Eksamen Eksamen Hver kursdel avsluttes med en obligatorisk innsendingsoppgave. Priser og finansiering Pris kontant Pris 19 550,- Studiemateriell Studiet er videobasert og alt materiell er inkludert i kursprisen. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender.     [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Lær å bruke HubSpot på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
HubSpot er et salgs- og markedsføringsverktøy som hjelper bedrifter med å tiltrekke seg besøkende, konvertere besøkende til kunder og kunder til ambassadører. Firmaet ble grunnlagt i 2006 av Brian Halligan og Dharmesh Shah. HubSpot bygger på det velkjente fenomenet «Inbound Marketing«, som kort fortalt handler om å få kunden til å komme til deg, i stedet for at du oppsøker kunden. I dette kurset kommer Espen Faugstad til å gi deg rask og grunnleggende innføring i HubSpot. HubSpot kan deles opp i 3 ulike deler: CRM, Marketing Hub og Sales Hub – og fokuset i dette kurset kommer til å være på gratis-versjonen av Marketing Hub. Det betyr at du kan bli kjent med HubSpot, før du eventuelt betaler for verktøyet (for det er ikke gratis). Hvis kurset blir populært, kommer vi til å lage flere kurs i HubSpot. Og med det sagt, ønsker vi deg velkommen til kurs i HubSpot.   Innhold Du lærer hva HubSpot er Du lærer brukergrensesnittet Du lærer å konfigurere din konto Du lærer å bruke "Lead flows" Du lærer å bruke "Collected forms" Du lærer å bruke "Contacts" [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 299 kr
Lær å bruke LinkedIn på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med over 567 millioner medlemmer verden over. På LinkedIn kan du knytte kontakter med andre, bygge opp en profesjonell identitet, finne utlyste stillinger og gjenoppta kontakten med tidligere kolleger. Kurset er beregnet på deg som ikke har brukt LinkedIn tidligere, og som ønsker å få en rask innføring. I starten av kurset lærer du hvordan LinkedIn er organisert og hvordan man lager en brukerkonto. Deretter lærer du hvordan man knytter kontakter med andre, finner utlyste stillinger og sender beskjeder til andre. Avslutningsvis lærer du hvordan man skriver en oppdatering, anbefaler andre brukere og deltar i grupper. Innhold Du lærer å lage en konto Du lærer å lage en profil og CV Du lærer å bygge nettverk Du lærer å om stillinger Du lærer å startsiden Du lærer å om profil Du lærer om grupper Du lærer om innstillinger [-]
Les mer
Nettstudier 4 900 kr
Hvis du har planer om reiselivssatsing i eller ved vernede områder, bør du ta dette nettkurset. Det skal gjøre deg i stand til å utarbeide en egen forretningsplan. [+]
Reiseliv i og ved vernede områder Reiselivsskolen Hvis du har planer om reiselivssatsing i eller ved vernede områder, bør du ta dette nettkurset. Det skal gjøre deg i stand til å utarbeide en egen forretningsplan for en reiselivssatsing. Kurset skal gi deg kunnskap og inspirasjon til å utvikle gode reiselivsprodukter som både bruker mulighetene som vernede områder gir, men også tar hensyn til de rammebetingelsene som gjelder. Kursleder: Norsk Turistutvikling AS (NTU) har utviklet kurset. NTU ble etablert i 1992 i Lillehammer, og har bred erfaring og kompetanse innen rådgivning og reiseliv i Norge. Se www.ntu-as.no . I prisen inngår kurset og vurdering av forretningsplan til bestått/ikke bestått. Varighet: Du får tilgang til kurset i 180 dager fra den dagen du melder deg på. Studiebelastning: Estimert tidsbruk for lesing og gjennomgang av læringsstoffet er ca. 20-30 timer. I tillegg kommer tidsbruk for arbeid med egen forretningsplan. Kurset er åpent i 6 måneder. Læremidler som inngår i kursprisen: Nettsider med teori, veiledning, eksempler, linker til andre nyttige nettsteder mv og maler i word og excel som du kan laste ned på egen data og benytte i planleggingen, samt enkle oppgaver/quiz. Norsk Turistutvikling AS/Spiria, 2014. Læremidler som ikke inngår i kursprisen: I dette kurset trenger man ikke andre læremidler enn dem som inngår i kursprisen. Målgruppe:  Hovedmålgruppen er nyetablerere innen reiseliv eller annen relevant næringsvirksomhet, samt grunneiere og eiere av landbrukseiendom og setereiendommer som ønsker en turistsatsing på gården. Kurset er spesielt rettet mot reiselivsvirksomhet som ligger i og ved vernede områder. Kurset kan også være aktuelt for reiselivsstudenter, samt for reiselivsbedrifter som vil videreutvikle egen virksomhet. Videre er kurset aktuelt for ansatte i offentlig nærings- og landbruksforvaltning som er tilknyttet vernede områder. Krav til forkunnskaper: Ingen spesielle. Karakterer og kursbevis: For å få kursbevis kreves innsending av egen forretningsplan med karakteren bestått. Kursbeskrivelse: Alt kursinnhold er nettbasert, hvor det også er linket til andre nettsteder hvor du kan finne mer informasjon. For hvert kapittel er det noen spørsmål som du kan svare på eller tenke igjennom for din egen del. Du finner også maler i word og excel for hvert kapittel som du kan arbeide med samtidig som du tilegner deg stoffet.  Kapitlene i kurset er: Rammebetingelser (lover, forskrifter, typer vernestatus, sertifiseringsordninger) Muligheter for næringsutvikling Forretningsplan Markedsmuligheter Konsept- og produktutvikling Markedsføring Økonomi Aktiviteter og opplevelser Overnatting/servering Hyttebygging [-]
Les mer
Oslo 1 dag 5 990 kr
22 Oct
10 Dec
Vil du utnytte potensialet i e-postmarkedsføring og tjene penger? Vil du lære å produsere profesjonelle nyhetsbrev? Vil du ha full kontroll på produksjon, utsendelse ... [+]
E-postmarkedsføring med profesjonelle nyhetsbrev   Vil du utnytte potensialet i e-postmarkedsføring og tjene penger? Vil du lære å produsere profesjonelle nyhetsbrev? Vil du ha full kontroll på produksjon, utsendelse og statistikk? Meld deg på kurs i gratisverktøyet MailChimp.   Hvorfor velge dette kurset? Du vil utnytte potensialet i e-postmarkedsføring ved å lage profesjonelle nyhetsbrev. Du vil lære å bruke gratisverktøyet MailChimp, en komplett løsning for e-postmarkedsføring. Du ønsker full kontroll på opprettelse av nyhetsbrev, adresselister, utsendelser, statistikk m.m.   Kursinnhold Hva er MailChimp og hvilke muligheter ligger i løsningen? Hvorfor bruke en tjeneste som MailChimp? Hvilke fordeler gir det? Generelt om nyhetsbrev - hva må du passe på? Adresselister Håndtere påmeldinger og avmeldinger. Skille mellom ulike adresselister. Vasking av e-postadresser. Integrere påmelding og avmelding fra nyhetsbrev på egen nettside. Kampanjer - hvordan opprette og sende nyhetsbrev. Emne på nyhetsbrev. Designmaler. Hvordan bygge nyhetsbrevet i MailChimp? Test av utsendelse - hvordan fungerer nyhetsbrevet på ulike plattformer? A/B Testing. Automatiserte utsendelser. Kontrollpanel - statistikk og rapporter på dine lister og nyhetsbrev.   Internkurs i MailChimp Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Lær å sende ut nyhetsbrev med Mailchimp på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
Mailchimp er et nettbasert verktøy som gjør det like enkelt å designe nyhetsbrev som det er å sende dem ut til abonnenter. Tjenesten er gratis å bruke for inntil 2000 abonnenter, og hvis du sender mindre enn 12 000 e-poster per måned. Kursinstruktør Espen Faugstad vil guide deg gjennom hele programmet, og lære deg alt du trenger å vite for å komme raskt i gang. I starten av kurset lærer du hvordan man lager en brukerkonto på Mailchimp. Deretter lærer du hvordan man lager en liste, legger til abonnenter og importerer abonnenter. Videre lærer du hvordan man designer en nyhetsbrev-mal. Du lærer også hvordan man lager et nyhetsbrev, basert på en allerede eksisterende mal. Avslutningsvis lærer du hvordan man lager et påmeldingsskjema, leser rapporter og bruker automation.  Innhold Lær hvordan Mailchimp fungerer Lær å lage en nyhetsbrev-liste Lær å lage et påmeldingsskjema Lær hvordan norske bedrifter bruker Mailchimp Lær å lage et nyhetsbrev-mal Lær å lage en nyhetsbrev-kampanje Lær å automatisere utsending av nyhetsbrev Lær å lese rapporter Lær å bruke grupper og segmenter [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.