Alle kategorier
Du har valgt: Markedsføringskurs
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettkurs 3 timer 299 kr
Ta vårt videokurs Søkemotoroptimalisering: ekspert fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs.... [+]
Søkemotoroptimalisering (SEO) handler om å øke synlighet til en eller flere sider på internett. Det handler om å overbevise Google om at nettsiden din fortjener bedre eksponering enn konkurrentenes nettsider. Dette kurset passer for deg som har grunnleggende forståelse av søkemotoroptimalisering, og som nå ønsker å ta et steg videre. Kursinstruktør Espen Faugstad kommer i dette kurset til å lære deg hvordan du bruker flere forskjellige SEO-verktøy.   Innhold: Kapittel 1: Google Kapittel 2: Keywordtool Kapittel 3: Traffic Travis Kapittel 4: Screaming Frog Kapittel 5: Ahrefs Kapittel 6: Moz Kapittel 7: Buzzsumo Kapittel 8: SimilarWeb Kapittel 9: Avslutning   Varighet: 2 timer og 38 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Ta vårt videokurs Google Search Console fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg p... [+]
Google Search Console er et gratis verktøy som gir deg verdifull informasjon om hvordan Google indekserer nettsiden din. Verktøyet gir deg også oversikt over hvilke søkeord som resulterer i at nettsiden din vises på Google, og statistikk knyttet til disse søkeordene (antall visninger, antall klikk, gjennomsnittlig klikkfrekvens og gjennomsnittlig plassering). I dette kurset kommer Espen Faugstad til å lære deg å bruke Google Search Console. I kurset lærer du å installere Google Search Console på egen nettside, og hvordan verktøyet fungerer i praksis. Du lærer også hvordan du analyserer søkeordene knyttet til nettsiden din og hvordan du avdekker styrkene og svakhetene knyttet til søkemotoroptimalisering av nettsiden din.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Grunnleggende Kapittel 3: Analyse Kapittel 4: Avslutning   Varighet: 54 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 299 kr
Ta vårt videokurs LinkedIn: for privatpersoner fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Mel... [+]
LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med over 567 millioner medlemmer verden over. På LinkedIn kan du knytte kontakter med andre, bygge opp en profesjonell identitet, finne utlyste stillinger og gjenoppta kontakten med tidligere kolleger. Kurset er beregnet på deg som ikke har brukt LinkedIn tidligere, og som ønsker å få en rask innføring. I starten av kurset lærer du hvordan LinkedIn er organisert og hvordan man lager en brukerkonto. Deretter lærer du hvordan man knytter kontakter med andre, finner utlyste stillinger og sender beskjeder til andre. Avslutningsvis lærer du hvordan man skriver en oppdatering, anbefaler andre brukere og deltar i grupper.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Profil Kapittel 3: Mitt nettverk Kapittel 4: Stillinger Kapittel 5: Meldingstjeneste Kapittel 6: Startside Kapittel 7: Ekstra Kapittel 8: Grupper Kapittel 9: Innstilinger Kapittel 10: Avslutning   Varighet: 1 time og 37 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
1 dag 2 990 kr
Nyhetsbrev – en av de mest effektive markedsføringskanalene. [+]
Nyhetsbrev – en av de mest effektive markedsføringskanalene. Et godt nyhetsbrev er målrettet og relevant for mottakeren. Første prioritet: Godt innhold servert på riktig måte – til riktig tid. Å lage et godt nyhetsbrev som blir lest krever at man sjonglerer mange ulike elementer. Du må fokusere på rettskriving, gode ”Call-To-Action”, hvordan det skal se ut, hvordan det skal fungere på mobil og desktop, unngå at det havner i spamfilteret og samtidig være innenfor markedsføringsloven.   Og om du gjør det feil, så er det ingen angreknapp   Utbytte Lær hvilke elementer som må til for å lykkes med gode nyhetsbrev Lær å skape gode call to action Lær hvordan du kan skape godt visuelt innhold som verdiøker nyhetsbrevet Lær hvordan du kan sette gode mål for nyhetsbrevet Hvordan måle hvor mange som klikker   Overblikk over kurset Hvorfor skal din bedrift sende nyhetsbrev Hva er et godt nyhetsbrev Hva vil du oppnå Hvordan strukturere Hvordan skal det se ut Hva skal du si Hva vil du at leseren skal gjøre Hvordan måle effekten av nyhetsbrevet Feil så å si alle gjør når de sender nyhetsbrev   Kursholder   Erik Eskedal, Iteo Digital Erik er byråleder og digital strateg i Iteo Digital. Med bakgrunn som markeds- og CRM-ansvarlig har han 10 års erfaring med digital kundedialog, kundeservice og relasjonsbygging. De siste årene har han vært en fremtredende personlighet innen sosiale medier for B2B gjennom sin egen blogg, foredrag og rollen som Digital Communication Manager i Visma. Erik leverer digitale strategier med høy fokus på ROI tilpasset hele markedsmiksen. Erik har de siste årene vært gjesteforeleser på Handelshøyskolen BI i kurset Sosiale medier, holdt foredrag for Markedsanalyseforeningen, ITS, Confex, Computas, SocialSummer, ReThink Mini, Bloggcamp, Gule Sider og Eniro. Samt holdt kurs for flere ledende norske bedrifter innen bruk av sosiale medier og LinkedIn.   Kursform En blanding av foredrag, plenumsdiskusjon og praktiske øvingsoppgaver. Deltagerne trenger ikke å ha med eget utstyr   Målgruppe Alle som jobber med markedsføring eller kundekommunikasjon i bedrifter som ønsker å kommunisere med kundene sine. [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Ta vårt videokurs i Instagram: for bedrifter fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld ... [+]
Instagram er et sosialt nettverk hvor personer, bedrifter og organisasjoner kan dele bilder, videoer og historier med sine følgere. Instagram ble utviklet av Kevin Systrom og Mike Krieger, og ble tilgjengelig for iPhone-brukere oktober 2010. Det skulle ta 18 måneder før applikasjonen også ble tilgjengelig for Android-brukere. I dette kurset kommer kursinstruktør Espen Faugstad til å lære deg alt du trenger å kunne for å bruke Instagram på en effektiv måte, enten du representerer en liten eller stor bedrift. I starten lærer du å lage en bedriftskonto på Instagram og hvordan applikasjonen fungerer i praksis. Deretter lærer du hva som skal til for å lykkes på Instagram, hvordan man deler bilder, videoer og historier, m.m.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Brukergrensesnitt Kapittel 3: Suksess Kapittel 4: Målgruppe Kapittel 5: Eksempler Kapittel 6: Idéer Kapittel 7: Adobe Spark Kapittel 8: Foto/Video Kapittel 9: Historie Kapittel 10: Butikk Kapittel 11: Analyse Kapittel 12: Avslutning   Varighet: 2 timer og 21 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 5 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan redegjøre for hvordan sosiale medier kan brukes forretningsmessig- kan redegjøre for mekanismer for relasjonsbygging i sosiale medier- har kunnskap om hvordan Return on Investment (ROI) kan måles i sosiale medier- har kunnskap om hvordan både virksomheter og enkeltpersoner kan bruke sosiale medier til læring- vet hva et personlig læringsnettverk (PLN) er FERDIGHETER:Kandidaten:- kan føre en blogg over tid og kjenne mekanismer for hvordan en kan lykkes med blogging- kan utforme en strategi for sosiale medier tilpasset virksomhetens behov- kan bruke en rekke Web 2.0-baserte tjenester og sosiale verktøy til å gjennomføre tiltak for å nå virksomhetens mål i sosiale medier- kan planlegge og jobbe systematisk med alle nødvendige faser for å lykkes i oppbyggingen av en sosiale medier-kampanje- kan utføre måling av kampanjer, spesielle tiltak og rutinemessige aktiviteter i sosiale medier- kan bygge opp et personlig læringsnettverk (PLN) og bruke det profesjonelt i sosiale medier-sammenheng GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på samspillet mellom strategier og øvrige styringsdokumenter i en virksomhet- har et bevisst forhold til viktigheten av å klargjøre ansvarsforhold i sosiale medier- kan foreslå relevante tiltak - og lære - basert på en resultatanalyse fra målinger- er klar over etiske forhold i sosiale medier Innhold:Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Sosiale medier 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Ta vårt videokurs Mailchimp fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg på her! [+]
Mailchimp er et e-postmarkedsføringsverktøy for bedrifter og organisasjoner. Verktøyet gjør det enkelt å markedsføre produkter eller tjenester gjennom e-post. Selskapet ble stiftet i 2001 av Ben Chestnut og Dan Kurzius - og er blitt det foretrukne verktøyet for e-postmarkedsførere verden over. I dette kurset kommer Espen Faugstad til å gi deg en komplett gjennomgang av Mailchimp - verdens beste e-postmarkedsføringsverktøy. I begynnelsen lærer du å installere og konfigurere Mailchimp på riktig måte. Deretter lærer du å lage lister, grupper og segmenter. Videre lærer du å lage skjemaer, maler og nyhetsbrev. Kort oppsummert, alt du trenger for å bli en Mailchimp-ekspert.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Lister Kapittel 3: Evaluering Kapittel 4: Skjemaer Kapittel 5: Maler Kapittel 6: Kampanjer (vanlig) Kapittel 7: Kampanjer (auto) Kapittel 8: Kampanjer (annet) Kapittel 9: Rapporter Kapittel 10: Avslutning   Varighet: 3 timer og 53 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Ta vårt videokurs i HubSpot fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg på her! [+]
HubSpot er et salgs- og markedsføringsverktøy som hjelper bedrifter med å tiltrekke seg besøkende, konvertere besøkende til kunder og kunder til ambassadører. Firmaet ble grunnlagt i 2006 av Brian Halligan og Dharmesh Shah. HubSpot bygger på det velkjente fenomenet Inbound Marketing, som kort fortalt handler om å få kunden til å komme til deg, i stedet for at du oppsøker kunden. I dette kurset kommer Espen Faugstad til å gi deg rask og grunnleggende innføring i HubSpot. HubSpot kan deles opp i 3 ulike deler: CRM, Marketing Hub og Sales Hub. Fokuset i dette kurset kommer til å være på gratis-versjonen av Marketing Hub. Det betyr at du kan bli kjent med HubSpot.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Konfigurer Kapittel 3: Lead flows Kapittel 4: Collected forms Kapittel 5: Contacts Kapittel 6: Avslutning   Varighet: 1 time og 6 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Årsaker til å drive med produktutvikling, kritiske faktorer for å lykkes med produktutvikling, Stage-gate-modellen, markedsorientering, faktorer som påvirker kundens kjøp... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen spesielle forkunnskaper Innleveringer: Obligatoriske øvingsarbeider. 8 må være godkjent for å gå opp til eksamen. Det gis flere enn 8 øvinger, men de 8 som blir godkjent må dekke et bredt spekter av temaene som gjennomgås. Nærmere opplysninger gis ved kursstart. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 3-timers skriftlig eksamen. Ansvarlig: Tor Atle Hjeltnes Eksamensdato: 18.12.13 / 21.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Studenten kan:- forklare Stage-Gate-modellen med faser og evalueringspunkt- redegjøre for ulike årsaker til at bedrifter driver med produktutvikling- redegjøre for viktige suksessfaktorer i produktutvikling- forklare ulike faktorer som påvirker kundeatferd- redegjøre for konkurrentanalyse og viktigheten av denne- forklare hvordan man finner segmenter med utgangspunkt i segmenteringskriterier- redegjøre for begrepene differensiering og posisjonering- forklare kjøpsbeslutningsprosessen- forklare produktets livssyklus FERDIGHETER:Studenten kan:- tenke markedsorientert- planlegge en produktutviklingsprosess i henhold til Stage-gate- modellen- delta i utvikling av en markedsplan og bidra til markedsføringsledelse med fokus på kundeatferd, konkurrentanalyse, segmentering, målgruppeutvelgelse, differensiering og posisjonering. Innhold:Årsaker til å drive med produktutvikling, kritiske faktorer for å lykkes med produktutvikling, Stage-gate-modellen, markedsorientering, faktorer som påvirker kundens kjøpsatferd, konkurrentanalyse, segmentering, differensiering, posisjonering, produktets livssyklus, kjøpsbeslutningsprosessen.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Markedsorientert produktutvikling 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Ta vårt videokurs Snapchat: annonsering fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg p... [+]
Tidligere, hvis du skulle annonsere på Snapchat, måtte du gå gjennom en av Snapchats annonsepartnere. I dag kan du lage annonser gjennom Snapchats selvbetjente annonseverktøy, kalt "Snapchat Ad Manager". Snapchat har også lansert "Snap Publiser" - et verktøy som gjør det superenkelt å lage profesjonelle videobaserte annonser i høydeformat. Vi er begeistret over de nye mulighetene som annonseverktøyet har gitt oss. Endelig kan hvem som helst annonsere på Snapchat - og vi kan lære deg hvordan. Espen Faugstad kommer til å være din kursinstruktør, og han vil lære deg alt du trenger å vite for å komme raskt i gang. Kurset omfatter hvordan du lager en annonsekonto, søker etter "Line of credit", lager kampanjer, definerer en målgruppe, velger plassering, lager annonser, m.m.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Konfigurere Kapittel 3: Planlegge Kapittel 4: Annonsere Kapittel 5: Analyse Kapittel 6: Avslutning   Varighet: 1 time og 20 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Oslo 2 dager 14 900 kr
08 Jul
During this two-day course, you will learn about the activities, tools, and mechanics used to manage backlogs and programs to help deliver value in a Lean enterprise. [+]
Use SAFe to deliver value through effective ART management and efficient Program Increment execution. Deliver value through effective Program Increment execution. During this two-day course, you will learn about the activities, tools, and mechanics used to manage backlogs and programs to help deliver value in a Lean enterprise. You’ll also be introduced to the Agile Release Train (ART), the value it delivers, and what you can do to best support and improve it. Other key learnings include how to use Lean thinking to write Epics and break them down into Features and Stories, as well as plan Iterations and Program Increments. There’s also insights into the Continuous Delivery Pipeline, DevOps culture, and ways Product Owners/ Managers can effectively integrate.   Goals:  Implement SAFe in a Lean enterprise SAFe Lean-Agile principles for the Product Owner/Manager Effectively support Lean Portfolio Management Put together a role action plan Deliver benefits with Program Increment Planning Run and deliver ongoing value with the Program Increment Identify Product Owner/Manager responsibilities   Topics:  SAFe in the Lean enterprise Lean-Agile mindset for the Product Owner/Manager Support Lean Portfolio Management Continuously understand customer needs Carry out the Program Increment Roles and responsibilities of the Product Owner/Manager Develop a Product Owner/ Manager action plan   Exam:  The examination consists of a closed book, web-based multiple choice exam. Candidates have 90 minutes (1.5 hours) to complete 45 questions, with a score of 34 (76%) required to pass. The exam is free with the purchase of this course. Please note! If you don´t pass the exam on the first attempt, it will cost 50$ per new attempt of the certification.      [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer
Ta vårt gratiskurs i digital markedsføring fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld de... [+]
Digital markedsføring handler i stor grad om å beherske alle de teknologiske verktøyene som er tilgjengelig. Det krever at man tar verktøyene på alvor og lærer å bruke dem i praksis. Det er først når man har bred forståelse, at man ser logikken og mulighetene som ligger der ute. Det er ikke nok å påstå at man er analytisk, om man ikke kan bruke Google Analytics. Det er ikke nok å påstå at man er en effektiv markedsfører, hvis man ikke kjenner til Facebooks annonseverktøy eller Googles AdWords. De som kan dokumentere at de behersker Google Analytics, Google AdWords og Facebooks annonseverktøy vil kunne oppleve at dette åpner dører til fagmiljøer og spennende kreative stillinger. Og kjennskap til disse verktøyene kan være faktoren som tipper søknadsprosessen i din favør, når man søker jobb. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg å bruke Google Analytics, Google AdWords og Facebooks annonseverktøy. Kurset er laget for deg som vil heve din digitale kompetanse. Kurset har en praktisk tilnærming, hvor du kan følge kurset samtidig som du jobber med de samme verktøyene. Du kan når som helst stoppe kurset og gå tilbake dersom du har gått glipp av noe eller ønsker å repetere noe.   Innhold: Kapittel 1: Google Analytics Kapittel 2: Google AdWords Kapittel 3: Facebook-markedsføring Kapittel 4: Avslutning   Varighet: 2 timer og 5 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 17 900 kr
Vil du studere på egenhånd til å bli Digital Marketing Professional? [+]
This program provides an in-depth and comprehensive introduction to the core essentials of digital marketing. Validated by the Digital Marketing Institutes Industry Advisory Council, the learning content is informed and designed by experts and offers learners the opportunity to gain a globally recognised professional certification.   Why should I earn this certification? Future-proof your career by gaining the latest and most up-to-date digital marketing skills needed to thrive in today’s ever-evolving digital economy. By becoming a Certified Digital Marketing Professional, you will be prepared to take up a more evolved role in the overall marketing field and ensure you are equipped with the tools and skills needed to create a cohesive, effective online strategy. By earning this certification you will be able to conduct digital research, set business objectives for campaigns, establish, develop and optimize digital strategies. You will learn to create and curate content, manage paid and organic campaigns via various social channels, design effective emails and understand how analytics can be used to illustrate a variety of factors. Becoming a Certified Digital Marketing Professional will benefit you regardless of your skills or experience and will empower you to maximize the impact of your marketing through powerful digital tools.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM:  1. Introduction to Digital Marketing 2. Content Marketing 3. Social Media Marketing 4. SEO (Search Engine Optimization) 5. Paid Search (PPC) using Google Ads 6. Display & Video Advertising 7. Email Marketing 8. Website Optimization 9. Analytics using Google Analytics 10. Digital Marketing Strategy   Module Descriptions:    INTRODUCTION TO DIGITAL MARKETING  The Introduction to Digital Marketing module explores introduces the core principles and purpose of Digital Marketing. It will enable you to develop clear and actionable objectives for a digital marketing plan, gain audience and industry insight by conducting digital research. Whilst also preparing the foundations for a fully integrated 360° digital marketing campaign by connecting with your customers and prospects. You will gain an understanding of the core principles of digital marketing, developing marketing objectives and exploring with digital research in order to connect with your customers and prospects alike. CONTENT MARKETING  The content marketing module will enable you to develop the knowledge and skills to plan and execute a content marketing strategy in a persona-orientated, data-driven way informed by your business objectives, aligned with a buyer journey and fits an overall marketing strategy. By the end of this module, you will understand the fundamentals of content marketing concepts and strategy. You will be understand how to conduct content research to find opportunities in order to develop clear and actionable objectives for a digital marketing strategy. You will gain the skills needed to initiate a content marketing strategy, whilst also exploring the value of both creating and curating compelling content through a number of different channels. SOCIAL MEDIA MARKETING  The social media module introduces the key social media platforms for digital marketing and demonstrates how to set up a social media experience for a business. You will discover techniques and best practices for growing and engaging a social media audience. Through this module you will learn how to apply social media concepts and best practices to both organic and paid marketing activities. This will teach you to run campaigns that yield a positive ROI across a variety of platforms. You will understand the fundamental principles of social media marketing and be able to identify key stages in the buyer’s journey. Alongside this, you will learn about the value of reporting on data from social media platform analytics tools and utilize it to inform future campaign objectives. SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  The SEO module will enable you to build an organic search marketing strategy that brings the right kind of visitors to your website. You will learn how to boost online conversions, stand out in the fiercely competitive online marketplace and protect a positive ROI. Through the SEO module you will gain an understanding of the fundamentals of SEO, how it differs from paid search, be able to set SEO objectives, build an SEO content strategy and boost your websites organic search ranking using a range of technical elements.  PAID SEARCH (PPC) WITH GOOGLE ADS  The paid search module will help you understand the fundamentals of paid search, how it differs from organic search methods and the key benefits of both. You will develop the knowledge and skills needed to create and manage a paid search campaign in Google Ads. Alongside this, you will learn to optimize paid search campaigns, and explore how to measure the effectiveness of paid search campaigns using Google Ads and Google Search Console.  DISPLAY & VIDEO ADVERTISING The display and video advertising module will equip you with the technical understanding and skills to build and maintain an effective display and video advertising strategy. As part of this, you will learn how to create a YouTube channel, manage video content and identify ad formats available within the Google Display Network and YouTube. Furthermore, you will learn how to apply targeting, re-marketing and a bidding strategy to your campaigns before analysing their effectiveness by pulling reports detailing the most important metrics available.  EMAIL MARKETING  The Email Marketing module will teach you how to construct and deliver an effective email marketing campaign. You will learn the fundamentals of email including the concepts of segmentation, personalization, timing and engagement. What’s more, you will also gain valuable insight into the legislation and regulations surrounding data protection underpinning an effective email marketing strategy. Upon completion of this module, you will be able to apply the core principles, techniques and actions for developing a high performing email marketing strategy. It will also ensure that you can design effective emails that generate leads, retain customers and inspire evangelists.  WEBSITE OPTIMIZATION  The website optimization module will teach you how to build and publish a well-designed, high performing and optimized website that is aligned to your business goals. You will be guided through the key components of web design to design, create and publish an effective website and choose the most suitable hosting option based on your budget and business objectives. Through this module you will gain insight into the importance of optimization, be able to identify the principles of good web design and realise how to attract potential customers with effective content and copy. This module will help you to understand how to use your website for insight, tracking, measurement and data capture using various metrics and tools.   ANALYTICS WITH GOOGLE ANALYTICS This module will teach you the basic concepts of web analytics in digital marketing and the legal responsibilities and best practices concerning data collection, consent and privacy. You will be able to recognise the fundamentals of web analytics to draw actionable conclusions from data and gain insight into traffic and audiences. With this, you will be able to set goals for a business website and know how analytical tools can measure these goals. By the end of this module, you will be able to conduct analysis and iteration of campaigns by tracking and assessing conversions, reporting technical performance and reviewing KPIs.   DIGITAL MARKETING STRATEGY  The digital marketing strategy module sets out the core components of an effective strategy. Whilst at the same time teaching you, in a systematic fashion, how to design complex, long-term digital marketing strategies that service both marketing and commercial objectives. This module will enable you to set objectives for clear and measurable KPIs and prepare a strategic plan incorporating content, search and creative strategies. You will learn how to develop a media plan with a structured approach to budgeting, resource allocation and channel selection.   Trykk her for å bestille [-]
Les mer
Nettundervisning 6 timer 3 990 kr
MailChimp-kurs for deg som skal begynne med, eller allerede har tatt i bruk Mailchimp og som gjerne vil lære deg mer. [+]
MailChimp-kurs for deg som skal begynne med, eller allerede har tatt i bruk Mailchimp og som gjerne vil lære deg mer. Du har sikkert prøvd å sende de første kampanjene ut, og føler du mangler litt mer informasjon og kunnskap om systemet. Etter endt kurs vil du få en helhetlig oversikt og kunnskap om mulighetene som finnes i Mailchimp for utsendelse av e-post. Du vil kunne sende ut nyhetsbrev på egendesignet mal og ha god oversikt over hvilke muligheter du har for gruppering, segmentering og tagging i ditt publikum, og mye mer. Du mottar også et digitalt kursbevis etter gjennomført kurs. Tilbakemelding fra kursdeltaker 23. april 2020: «Dyktig  og inspirerende kursholder som dekket mye og gav gode svar. Uproblematisk med digitalt kurs. Dette var knallbra! Anbefales :-)»   MAILCHIMP-KURS  - DAGSPROGRAM   0900-1015: OPPSETT AV MAILCHIMPKONTO/BEST PRACTICE LISTER  1015-1030: PAUSE MED SERVERING 1030-1130: MAL/DESIGN, KAMPANJEOPPSETT  1130-1215: PAUSE/MAT 1215-1300: FORTSETTELSE KAMPANJEOPPSETT, TEKST & UTSENDELSE 1300-1400: AUTOMATISERINGER/INTEGRERINGSMULIGHETER.  1400-1410: PAUSE MED SNACK 1410-1450: WORKSHOP 1450: VI AVSLUTTER, VEL HJEM     MailChimp-kurs passer for alle som jobber med digital kundebehandling og markedsføring.   Meld deg på/les mer her: https://hclnordic.no/tjeneste/mailchimp-kurs/  [-]
Les mer
Oslo 1 dag 5 990 kr
22 Apr
16 Jun
Vil du utnytte potensialet i e-postmarkedsføring og tjene penger? Vil du lære å produsere profesjonelle nyhetsbrev? Vil du ha full kontroll på produksjon, utsendelse ... [+]
E-postmarkedsføring med profesjonelle nyhetsbrev   Vil du utnytte potensialet i e-postmarkedsføring og tjene penger? Vil du lære å produsere profesjonelle nyhetsbrev? Vil du ha full kontroll på produksjon, utsendelse og statistikk? Meld deg på kurs i gratisverktøyet MailChimp.   Hvorfor velge dette kurset? Du vil utnytte potensialet i e-postmarkedsføring ved å lage profesjonelle nyhetsbrev. Du vil lære å bruke gratisverktøyet MailChimp, en komplett løsning for e-postmarkedsføring. Du ønsker full kontroll på opprettelse av nyhetsbrev, adresselister, utsendelser, statistikk m.m.   Kursinnhold Hva er MailChimp og hvilke muligheter ligger i løsningen? Hvorfor bruke en tjeneste som MailChimp? Hvilke fordeler gir det? Generelt om nyhetsbrev - hva må du passe på? Adresselister Håndtere påmeldinger og avmeldinger. Skille mellom ulike adresselister. Vasking av e-postadresser. Integrere påmelding og avmelding fra nyhetsbrev på egen nettside. Kampanjer - hvordan opprette og sende nyhetsbrev. Emne på nyhetsbrev. Designmaler. Hvordan bygge nyhetsbrevet i MailChimp? Test av utsendelse - hvordan fungerer nyhetsbrevet på ulike plattformer? A/B Testing. Automatiserte utsendelser. Kontrollpanel - statistikk og rapporter på dine lister og nyhetsbrev.   Internkurs i MailChimp Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no. Onlinekurs Vi tilbyr også dette kurset som onlinekurs/nettundervisning. Se vår nettside for flere detaljer.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer