Alle kategorier
Du har valgt: Markedsføringskurs
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettkurs 3 timer 299 kr
Lær å avanserte søkemotoroptimaliseringsteknikker på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
Søkemotoroptimalisering (SEO) handler om å øke synlighet til en eller flere sider på internett. Det handler om å overbevise Google om at nettsiden din fortjener bedre eksponering enn konkurrentenes nettsider. Dette kurset passer for deg som har grunnleggende forståelse av søkemotoroptimalisering, og som nå ønsker å ta et steg videre. Kursinstruktør Espen Faugstad kommer i dette kurset til å lære deg hvordan du bruker flere forskjellige SEO-verktøy. I starten av kurset lærer du hvordan man analyserer og overvåker søkeord ved hjelp av Google. Deretter lærer du hvordan man analyserer, avdekker og fikser svakheter ved egen nettside ved hjelp av Screaming Frog. Videre lærer du hvordan man analyserer og overvåker konkurrentenes nettside ved hjelp av Ahrefs, Moz og Buzzsumo. Innhold Du lærer å bruke Google Keywordsplanner Du lærer å bruke Google Trends Du lærer å bruke Google Alerts Du lærer å bruke Google Autocomplete Du lærer å bruke Traffic Travis Du lærer å bruke Screaming Frog Du lærer å bruke Ahrefs Du lærer å bruke Moz Du lærer å bruke Buzzsumo Du lærer å bruke SimilarWeb [-]
Les mer
Nettundervisning eller klasserom 2 timer 2 500 kr
Digital markedsføring, kurs i form av personlig trener. Du får individuell opplæring, tilpasning og oppfølging. Du kan få oppgaver, og du kan samle spørsmål eller oppgave... [+]
Du kan få kurs på samme måte som du kan få en personlig trener som følger opp din trening regelmessig. Dette passer individer eller små grupper. Vi kan også skreddersy til større grupper ved behov. Skal du ha et kurs i digital markedsføring hvor du kommer på et høyt nivå samtidig som du kan jobbe mye selvstendig. Vi har hovedvekt på innhold og SEO.  Du kan få tilgang til samme type trening som er popuær blant bedrifter som har abonnement på markedsføring fra oss. Tidligere var dette utelukkende for dem, nå slipper vi noen begrensede plasser for alle. Du får kurs innen SEO, innhold og web fra folk som til daglig konkurrerer og skaper resultater for kundene. De som holder kurs har også pedagogiske evner og erfaring fra kurs og foredrag. En har også erfaring fra dedikerte kreative skoler og høyskoler. Du får noen som både kan undervise og som er oppdatert på det som undervises. Du kan få abonnement på noen timer i måneden, der kan man gå gjennom og jobbe sammen med oppgaver som du skal løse. Da lærer du samtidig som du får gjort det du skal. [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 21 000 kr
Dette kurset fører til Certified Digital Marketing Specialist - Strategy and Planning sertifiseringen. [+]
Strategy and planning is an essential aspect to digital marketing. A scoped, measured and achievable digital strategy along with a coherent plan for your organization can significantly reduce spend and increase return from your marketing efforts.   Designed by the Digital Marketing Institute, this industry aligned certification will boost your credibility and help you stand out from the crowd as you become a specialist. This certification has been designed by experts, to create experts.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Digital Strategy and Planning Traditional Communications Digital Communications Digital Display Advertising Social Customer Service Budget Personnel Risks and Reputation Analytics Strategy formulation and Plan Module Descriptions: INTRODUCTION TO DIGITAL STRATEGY AND PLANNING The Introduction to Digital Strategy and Planning module introduces the key concepts in digital communication. You will learn ways to develop a measured, achievable and well- considered strategy to cater for your digital marketing needs. TRADITIONAL COMMUNICATIONS This module explores communications before digital marketing became widespread. You will examine how communications have developed over time, the limitations of traditional channels and how digital channels can be integrated with traditional methods to achieve greater results. DIGITAL COMMUNICATIONS The digital communications module builds upon the traditional communications module and explores the digital approach to audience engagement. You will be shown how digital communications are measurable and affords you the opportunity to analyze and develop your digital marketing strategy as it grows. DIGITAL CHANNELS This module explores both the advantages, disadvantages and suitability of various channels available to anyone looking to develop a digital marketing campaign. You will know SEO, PPC, email marketing, social media marketing and digital display advertising amongst other concepts so you have the knowledge to implement them as part of a digital marketing strategy. SOCIAL CUSTOMER SERVICE The Social Customer Service module investigates social customer service, peer to peer communities and how online technologies can prove critically important to not only maintaining but also growing your business online. BUDGET This module looks at a crucial aspect of maintaining a budget as part of your wider digital strategy and planning. You will understand cost effective channels and how strong analytics can support cases for increased investment in digital channels. PERSONNEL The Personnel module explores the team you build as they will be responsible for implementing and maintaining digital marketing strategies. You will learn about the new roles and responsibilities associated with digital marketing and how to overcome the challenges these create for Human Resource departments. RISKS AND REPUTATIONS This module details the risks which have developed alongside the growth of digital marketing. You will also be able to distinguish the importance of reputation in digital marketing, both for companies and brand, and how this reputation can be monitored. ANALYTICS The Analytics module examines the opportunity for measurement, reporting and analysis with digital marketing. You will look at the key terms and concepts associated with analytics to ensure you have a deep understanding of its capabilities. Above all you will be introduced to KPIs and how to employ these as part of your analytics. STRATEGY FORMULATION AND PLAN This module ties all the strands of the specialist certification together. You will understand the best practice for implementing a digital marketing strategy and be able to take what you have learned to put together a coherent plan for your organization or business.   TRYKK HER FOR Å BESTILLE [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Lær å bruke HubSpot på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
HubSpot er et salgs- og markedsføringsverktøy som hjelper bedrifter med å tiltrekke seg besøkende, konvertere besøkende til kunder og kunder til ambassadører. Firmaet ble grunnlagt i 2006 av Brian Halligan og Dharmesh Shah. HubSpot bygger på det velkjente fenomenet «Inbound Marketing«, som kort fortalt handler om å få kunden til å komme til deg, i stedet for at du oppsøker kunden. I dette kurset kommer Espen Faugstad til å gi deg rask og grunnleggende innføring i HubSpot. HubSpot kan deles opp i 3 ulike deler: CRM, Marketing Hub og Sales Hub – og fokuset i dette kurset kommer til å være på gratis-versjonen av Marketing Hub. Det betyr at du kan bli kjent med HubSpot, før du eventuelt betaler for verktøyet (for det er ikke gratis). Hvis kurset blir populært, kommer vi til å lage flere kurs i HubSpot. Og med det sagt, ønsker vi deg velkommen til kurs i HubSpot.   Innhold Du lærer hva HubSpot er Du lærer brukergrensesnittet Du lærer å konfigurere din konto Du lærer å bruke "Lead flows" Du lærer å bruke "Collected forms" Du lærer å bruke "Contacts" [-]
Les mer
Gamle Oslo 1 dag 3 500 kr
03 Mar
Lær hvordan du skal få en strategisk kommunikasjon på Facebook, Twitter, YouTube, blogg etc. [+]
Sosiale medier har en rekke muligheter og utfordringer for bedrifter som har et bevisst forhold til merkevarebygging, omdømme- og kommunikasjonsarbeid. Lær hvordan du skal få en strategisk kommunikasjon på Facebook, Instagram, Linkedin og Snapchat. Du kan sjelden være like god overalt hele tiden. Hvem er kundene dine og hvor møter du dem? Er Instagram eller Facebook din beste salgskanal, og hva skal du i tilfelle gjøre der? Kurset passer for alle som skal jobbe med sosiale kanaler. Kursinnhold, sosiale medier: Bruken av de ulike kanalene Hvordan sosiale medier fungerer som virkemiddel for å skape dialog og relasjoner Hvordan vekke interesse og fenge i sosiale kanaler Hvordan overvåke ulike kanaler og følge med på ditt omdømme Hvilke kanaler skal du satse på? Hvordan kommunisere du i de ulike kanalene? I kurset bruker vi mest tid på Facebook, men ikke i Facebook sitt annonsesystem. Her blir det kun en kort gjennomgang. Skal du ha kurs i Facebook-annonser er det kurset Facebook-annonser og Photoshop. Kurset er praktisk lagt opp, du får innspill til din kommunikasjon i sosiale medier.   https://igm.no/sosiale-medier/ [-]
Les mer
Nettundervisning eller klasserom 2 timer 2 500 kr
SEO kurs fra byrå som driver med performance markedsføring. Du får individuell kursing på samme måte som våre kunder. Dette kan sammenlignes med å ha en personlig trener.... [+]
Du kan få kurs på samme måte som du kan få en personlig trener som følger opp din trening regelmessig. Dette passer også små grupper. Vi kan også skreddersy til større grupper ved behov. Skal du ha et kurs i SEO hvor du kommer på et høyt nivå samtidig som du kan jobbe mye selvstendig. Du kan få tilgang til samme type trening som er popuær blant bedrifter som har abonnement på markedsføring fra oss. Tidligere var dette utelukkende for dem, nå slipper vi til noen begrensede plasser for alle. Du får kurs innen SEO, innhold og web fra folk som til daglig konkurrerer og skaper resultater for kundene. De som holder kurs har også pedagogiske evner og erfaring fra kurs og foredrag. En har i tillegg erfaring fra dedikerte kreative skoler og høyskoler. Du får noen som både kan undervise og er oppdatert på det som undervises. Du kan få abonnement på noen timer i måneden, der kan man gå gjennom og jobbe sammen med oppgaver som du skal løse. Da lærer du samtidig som du får gjort det du skal. [-]
Les mer
6 timer 5 990 kr
MailChimp-kurs for deg som skal begynne med, eller allerede har tatt i bruk Mailchimp og som gjerne vil lære deg mer. [+]
MailChimp-kurs for deg som skal begynne med, eller allerede har tatt i bruk Mailchimp og som gjerne vil lære deg mer. Du har sikkert prøvd å sende de første kampanjene ut, og føler du mangler litt mer informasjon og kunnskap om systemet. På kurset lærer du også hvordan du bruker Mailchimp, som en del av en marketing automation løsning. Målsetningen med kurset er at du skal lære deg triksene som gjør at du får enda mer ut av Mailchimp og dermed får flere kunder og mer omsetning.   MAILCHIMP-KURS  - DAGSPROGRAM   0900-1015: OPPSETT AV MAILCHIMPKONTO/BEST PRACTICE LISTER  1015-1030: PAUSE MED SERVERING 1030-1130: MAL/DESIGN, KAMPANJEOPPSETT  1130-1215: PAUSE/MAT 1215-1300: FORTSETTELSE KAMPANJEOPPSETT, TEKST & UTSENDELSE 1300-1400: AUTOMATISERINGER/INTEGRERINGSMULIGHETER.  1400-1410: PAUSE MED SNACK 1410-1450: WORKSHOP 1450: VI AVSLUTTER, VEL HJEM     MailChimp-kurs passer for alle som jobber med digital kundebehandling og markedsføring. For å få mest ut av MailChimp-kurset, ha med egen mac/pc. Vi vil mot slutten av MailChimp-kurset hjelpe til med individuelle utfordringer.    Meld deg på/les mer her: http://hclnordic.no/mailchimp-kurs/   [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 21 000 kr
Dette kurset fører til Certified Digital Marketing Specialist - Social sertifiseringen. [+]
Social media has grown to become one of the primary communication channels online and is now an integral component of a successful digital marketing strategy. However, it is a broad discipline and encapsulates a number of different specialisms that should be considered.   Designed by the Digital Marketing Institute, this program explores them and equips you with the essential skills required to create and implement social strategies as part of a wider general digital marketing strategy.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Social Media Marketing Content Creation Content Outreach Facebook Twitter LinkedIn Google+ YouTube Future Trends Social Media Strategy & Planning Module  Descriptions: INTRODUCTION TO SOCIAL MEDIA MARKETING The Introduction to Social Media Marketing module introduces professionals to the key principles and channels in social media marketing. You will gain an overview of how to develop a cohesive and effective social media marketing strategy encompassing them. CONTENT CREATION This module introduces you to the concept of engaging and acquiring customers through the creation and sharing of media content. You will understand the value of social amplification and what makes content shareable within networks. CONTENT OUTREACH The Content outreach module introduces you to the concept of content seeding and how to use content effectively through social platforms to achieve maximum results from it. You will also understand paid promotion and its value. FACEBOOK The Facebook module provides you with a comprehensive understanding of how Facebook can be used most effectively as a platform for community building, brand promotion and content marketing. You will learn how to build a Facebook specific strategy and how to measure it accordingly. TWITTER This module dissects how Twitter operates and the potential value it presents as a promotional and marketing platform. By the end of this module you be able to build a Twitter profile for your business and understand how to build your following whilst incorporating targeting specifics. LINKEDIN The LinkedIn module gives you a comprehensive overview of the benefits of using the platform for marketing purposes. You will learn LinkedIn-specific features which will help you to facilitate campaign objectives. GOOGLE+ Upon completion of this module you will gain understanding of the benefits of incorporating Google+ into your social media marketing strategy and how to establish both a personal and business Google+ page. You will also know how to leverage platform-specific features to push your brand. The importance of Google Analytics is also illustrated within this module. YOUTUBE The YouTube module provides learners with a comprehensive understanding of how YouTube works as content sharing platform. You will learn how to use the platform for a call-to-action and how it can be incorporated into a wider marketing strategy. FUTURE TRENDS This module examines the latest trends in social media and explores new platforms on which you could share your content. STRATEGY & PLANNING The Strategy and Planning module is the cornerstone module of the program. It ties together the previous modules and introduces the Digital Marketing Institute’s 3i methodology to planning and implementing a social media strategy.   TRYKK HER FOR Å BESTILLE [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Lær å sende ut nyhetsbrev med Mailchimp på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
Mailchimp er et nettbasert verktøy som gjør det like enkelt å designe nyhetsbrev som det er å sende dem ut til abonnenter. Tjenesten er gratis å bruke for inntil 2000 abonnenter, og hvis du sender mindre enn 12 000 e-poster per måned. Kursinstruktør Espen Faugstad vil guide deg gjennom hele programmet, og lære deg alt du trenger å vite for å komme raskt i gang. I starten av kurset lærer du hvordan man lager en brukerkonto på Mailchimp. Deretter lærer du hvordan man lager en liste, legger til abonnenter og importerer abonnenter. Videre lærer du hvordan man designer en nyhetsbrev-mal. Du lærer også hvordan man lager et nyhetsbrev, basert på en allerede eksisterende mal. Avslutningsvis lærer du hvordan man lager et påmeldingsskjema, leser rapporter og bruker automation.  Innhold Lær hvordan Mailchimp fungerer Lær å lage en nyhetsbrev-liste Lær å lage et påmeldingsskjema Lær hvordan norske bedrifter bruker Mailchimp Lær å lage et nyhetsbrev-mal Lær å lage en nyhetsbrev-kampanje Lær å automatisere utsending av nyhetsbrev Lær å lese rapporter Lær å bruke grupper og segmenter [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 21 000 kr
Dette kurset fører til Certified Digital Marketing Specialist - Search sertifiseringen. [+]
Search marketing is one of the most important digital disciplines as over 90% of web users rely on search engines to find what they are looking for. As such, knowledge of how to increase visibility of a brand and convert relevant traffic from within search engines is crucial to nearly every business operating in the modern marketplace.   Designed by the Digital Marketing Institute, this industry aligned certification will equip professionals with the skills and knowledge needed to become a search marketing specialist. Learn how to plan, execute and measure an effective search marketing strategy to help any business rank higher in search engine results and get found faster by quality prospects.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Search Marketing SEO - Setup SEO – Content SEO - Workshop PPC Advertising - Search PPC Advertising – Display Networks PPC Advertising - Video Analytics - Setup Analytics  - Applied Strategy and Planning Module  Descriptions: INTRODUCTION TO SEARCH MARKETING The Introduction to Search Marketing module introduces the key technical concepts and terminology in search marketing. You will learn how search sits within wider digital marketing practice and understand how the core search elements work together to achieve targeted and high converting traffic. SEO – SETUP This module develops the knowledge and skills needed to implement search engine optimisation in a technically effective way. You will also be introduced to a number of common issues encountered in search engine optimisation and how to combat them. SEO – CONTENT The SEO content module enables participants develop their understanding of content relevance and the technical aspects of on-page optimisation. You will know the role content plays in SEO rankings whilst also exploring technicalities such as tags, filenames, URL choices, CTR influencers, off-page optimisation and more. SEO – WORKSHOP The SEO module is a workshop format in which participants will be asked to implement their considered SEO strategy employing a range of resources and tools. You will develop and demonstrate skills by auditing your own sites effectiveness and engaging with optimization techniques to achieve SEO success. PPC ADVERTISING – SEARCH The PPC search advertising module details the foundational concepts of Pay-Per-Click advertising. You will learn how to set up a Google AdWords account, interact with the AdWords interface and understand the AdWords hierarchy. You will gain the skills and know-how needed to launch ads and determine which are best performing in terms of conversions and traffic. PPC ADVERTISING – DISPLAY NETWORKS The PPC display networks advertising module introduces performance indicators for Pay-Per-Click advertising display campaigns. You will learn about the importance and measurement of click-through-rates (CTR), conversion rates and average cost-per-click (CPC). You will also be introduced to the concept of the Quality Score as you learn to create detailed campaign management reports. PPC ADVERTISING – VIDEO This module investigates the opportunities available for pay-per-click advertising through display advertising networks, video hosting and mobile platforms. You will learn how to plan and implement a video advertising campaign and be able to optimize it to achieve best results. ANALYTICS - SETUP The analytics setup module introduces participants to the importance of measuring, monitoring and optimizing digital marketing campaigns. Upon module completion, you will realize the full functionalities of analytics and how they can be used to underpin all digital marketing activities. ANALYTICS  - APPLIED The analytics applied module develops participants understanding of the more technical aspects of analytics. You will be introduced to the concept of filters in order to formulate suitable reports, learn how to organize reporting across multiple domains, employ segmentation techniques, analyse AdWords campaigns, and generate reports detailing goals, conversions, funnels. STRATEGY AND PLANNING This module is the cornerstone module of the certification that will; enable you to bring together the skills and knowledge gathered in the previous modules to create a coherent search marketing strategy.   TRYKK HER FOR Å BESTILLE [-]
Les mer
Nettstudier 4 900 kr
Hvis du har planer om reiselivssatsing i eller ved vernede områder, bør du ta dette nettkurset. Det skal gjøre deg i stand til å utarbeide en egen forretningsplan. [+]
Reiseliv i og ved vernede områder Reiselivsskolen Hvis du har planer om reiselivssatsing i eller ved vernede områder, bør du ta dette nettkurset. Det skal gjøre deg i stand til å utarbeide en egen forretningsplan for en reiselivssatsing. Kurset skal gi deg kunnskap og inspirasjon til å utvikle gode reiselivsprodukter som både bruker mulighetene som vernede områder gir, men også tar hensyn til de rammebetingelsene som gjelder. Kursleder: Norsk Turistutvikling AS (NTU) har utviklet kurset. NTU ble etablert i 1992 i Lillehammer, og har bred erfaring og kompetanse innen rådgivning og reiseliv i Norge. Se www.ntu-as.no . I prisen inngår kurset og vurdering av forretningsplan til bestått/ikke bestått. Varighet: Du får tilgang til kurset i 180 dager fra den dagen du melder deg på. Studiebelastning: Estimert tidsbruk for lesing og gjennomgang av læringsstoffet er ca. 20-30 timer. I tillegg kommer tidsbruk for arbeid med egen forretningsplan. Kurset er åpent i 6 måneder. Læremidler som inngår i kursprisen: Nettsider med teori, veiledning, eksempler, linker til andre nyttige nettsteder mv og maler i word og excel som du kan laste ned på egen data og benytte i planleggingen, samt enkle oppgaver/quiz. Norsk Turistutvikling AS/Spiria, 2014. Læremidler som ikke inngår i kursprisen: I dette kurset trenger man ikke andre læremidler enn dem som inngår i kursprisen. Målgruppe:  Hovedmålgruppen er nyetablerere innen reiseliv eller annen relevant næringsvirksomhet, samt grunneiere og eiere av landbrukseiendom og setereiendommer som ønsker en turistsatsing på gården. Kurset er spesielt rettet mot reiselivsvirksomhet som ligger i og ved vernede områder. Kurset kan også være aktuelt for reiselivsstudenter, samt for reiselivsbedrifter som vil videreutvikle egen virksomhet. Videre er kurset aktuelt for ansatte i offentlig nærings- og landbruksforvaltning som er tilknyttet vernede områder. Krav til forkunnskaper: Ingen spesielle. Karakterer og kursbevis: For å få kursbevis kreves innsending av egen forretningsplan med karakteren bestått. Kursbeskrivelse: Alt kursinnhold er nettbasert, hvor det også er linket til andre nettsteder hvor du kan finne mer informasjon. For hvert kapittel er det noen spørsmål som du kan svare på eller tenke igjennom for din egen del. Du finner også maler i word og excel for hvert kapittel som du kan arbeide med samtidig som du tilegner deg stoffet.  Kapitlene i kurset er: Rammebetingelser (lover, forskrifter, typer vernestatus, sertifiseringsordninger) Muligheter for næringsutvikling Forretningsplan Markedsmuligheter Konsept- og produktutvikling Markedsføring Økonomi Aktiviteter og opplevelser Overnatting/servering Hyttebygging [-]
Les mer
Nettstudier 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Emnet gir en innføring i organisasjonsteori, herunder organisasjonsstrukturer, produksjonsformer, kultur og kommunikasjon i organisasjoner og individet i organisasjonen. ... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Personlig veileder: ja Vurderingsform: Vurderingen i emnet er basert på to prosjektoppgaver som hver teller 50 % av karakteren. Prosjektene gjennomføres gruppevis. Hvert av prosjektene må være bestått hver for seg. Individuelle karakterer kan gis ved manglende deltakelse eller ved kontraktsbrudd med øvrige medlemmer. Klageadgang gjelder kun for samlet karakter. Ansvarlig: Monica Storvik         Læremål: KUNNSKAPER:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten kunne redegjøre for:- mål og strategi i organisasjoner- ulike former for organisasjonsstruktur og kjenne til hvordan organisasjonskultur påvirker en organisasjon- makt og konflikter i organisasjoner- organisasjons omgivelser og dens betydning for organisasjonen- individet og kommunikasjon i organisasjonen samt kjenne til ulike beslutningsprosesser- endrings- og ledelsesprinsipper FERDIGHETER:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten:- både individuelt og i grupper kunne diskutere og redegjøre for hvordan en organisasjon fungerer med bakgrunn i fagstoffet- både individuelt og i grupper kunne analysere reelle case med bakgrunn i emnets fagstoff GENERELL KOMPETANSE:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten være i stand til å:- formidle fagstoffet både skriftlig og muntlig. Innhold:Emnet gir en innføring i organisasjonsteori, herunder organisasjonsstrukturer, produksjonsformer, kultur og kommunikasjon i organisasjoner og individet i organisasjonen. Emnet gir også en innføring i grunnleggende endrings- og ledelsesprinsipper.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Organisasjon og ledelse 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Årsaker til å drive med produktutvikling, kritiske faktorer for å lykkes med produktutvikling, Stage-gate-modellen, markedsorientering, faktorer som påvirker kundens kjøp... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen spesielle forkunnskaper Innleveringer: Obligatoriske øvingsarbeider. 8 må være godkjent for å gå opp til eksamen. Det gis flere enn 8 øvinger, men de 8 som blir godkjent må dekke et bredt spekter av temaene som gjennomgås. Nærmere opplysninger gis ved kursstart. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 3-timers skriftlig eksamen. Ansvarlig: Tor Atle Hjeltnes Eksamensdato: 18.12.13 / 21.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Studenten kan:- forklare Stage-Gate-modellen med faser og evalueringspunkt- redegjøre for ulike årsaker til at bedrifter driver med produktutvikling- redegjøre for viktige suksessfaktorer i produktutvikling- forklare ulike faktorer som påvirker kundeatferd- redegjøre for konkurrentanalyse og viktigheten av denne- forklare hvordan man finner segmenter med utgangspunkt i segmenteringskriterier- redegjøre for begrepene differensiering og posisjonering- forklare kjøpsbeslutningsprosessen- forklare produktets livssyklus FERDIGHETER:Studenten kan:- tenke markedsorientert- planlegge en produktutviklingsprosess i henhold til Stage-gate- modellen- delta i utvikling av en markedsplan og bidra til markedsføringsledelse med fokus på kundeatferd, konkurrentanalyse, segmentering, målgruppeutvelgelse, differensiering og posisjonering. Innhold:Årsaker til å drive med produktutvikling, kritiske faktorer for å lykkes med produktutvikling, Stage-gate-modellen, markedsorientering, faktorer som påvirker kundens kjøpsatferd, konkurrentanalyse, segmentering, differensiering, posisjonering, produktets livssyklus, kjøpsbeslutningsprosessen.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Markedsorientert produktutvikling 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
9 500 kr
Digital markedsføring (del 3) er en pakke videokurs som dekker sentrale teknologier og teknikker som du bør beherske når du jobber med digital markeds... [+]
Digital markedsføring (del 3) er en pakke videokurs som dekker sentrale teknologier og teknikker som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring. Du lærer å lage en profesjonell nettside med WordPress, øke synligheten til en eller flere nettsider med søkemotoroptimalisering, designe vakre nyhetsbrev med Mailchimp og lage effektive landingssider som skaper virkelige resultater.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Digital markedsføring del 3 - 5825 Krav til deg   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 6 Eksamen Eksamen Hver kursdel avsluttes med en obligatorisk innsendingsoppgave. Priser og finansiering Pris kontant Pris 9 500,- Studiemateriell Studiet er videobasert og alt materiell er inkludert i kursprisen. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender.     [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 299 kr
Lær å skape synlighet med innholdsmarkedsføring på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no. [+]
Innholdsmarkedsføring – eller content marketing – handler om å engasjere kunder gjennom digitalt innhold. Det handler om å utnytte det digitale skiftet. Reklamekanalene er ikke lenger forbeholdt de store. I dag kan alle virksomheter – store som små – operere som «mediehus». Denne demokratiseringen av kommunikasjon har skapt nye former for markedsføring, nye kanaler, nye kunderelasjoner og nye forretningsmuligheter. I dette kurset kommer du til å lære alt du trenger for å jobbe med innholdsmarkedsføring. I kurset lærer du hva innholdsmarkedsføring er og hvorfor det er nyttig. Du lærer hva kjente norske bedrifter gjør innenfor fagfeltet innholdsmarkedsføring. Du lærer også hvordan man lager og iverksetter en innholdsmarkedsføringsstrategi. Innhold Du lærer hva innholdsmarkedsføring er Du får eksempler på innholdsmarkedsføring Du får ideer til innholdsmarkedsføring Du lærer å lage en strategi Du lærer å iverksette en strategi Du lærer å ta steget videre med søkemotoroptimalisering, sosiale medier og multimedia [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.