Alle kategorier
Du har valgt: Salg
Nullstill
Filter
Ferdig

-

65 treff i Salg

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato


Oslo 9 990 kr
05 Apr
14 Jun
Dette kurset gir deg kunnskapen og selvtilliten til å hanskes med vanskelige kunder og ubehagelige samtaler, både ansikt til ansikt og i sosiale medier. [+]
  Kunder som klager er gull verdt!Kunder som klager er ikke noe nytt. Det som derimot er ganske nytt er at i løpet av et øyeblikk kan en misfornøyd kunde twittre, snappe, instagramme, tagge og oppdatere statusen sin på Facebook, og på den måten nå ut til et stort publikum. Skadeomfanget kan bli enormt, og da er det viktig å ha strategien klar, og sørge for at menneskene som skal takle klagene har riktig kompetanse. Hva forventer en kunde som «blåser ut» i sosiale medierKunden ønsker svar, og at virksomheten sympatiserer med deres situasjon. Det forventes at du gjør det som skal til for å gjøre kunden fornøyd, og at det gjøres det straks. Lær hvordan du kan oppdage nyanser, lese mellom linjene og finne hva kunden egentlig er ute etter. Kunden forventer respons – øyeblikkelig!     Kunder som klager er gull verdt. De færreste tar seg bryet, og de som tar kontakt er bare toppen av isfjellet. Flesteparten gidder ikke, derfor er det utrolig viktig å ta godt vare på kunden som klager, og respondere så raskt som mulig.  Som klagebehandler kan det til tider være tøffe dager på jobb. Kunden som klager har ofte giret seg opp på forhånd, og det går utover deg. Da er det viktig å ha lært hvordan du takler verbale angrep og urettmessig utskjelling. På kurset lærer du gode teknikker for å håndtere vanskelige kunder, noe som vil gjøre din arbeidsdag vesentlig lettere.    På kurset møter du dyktige kursledere som kjenner ditt arbeid og dine utfordringer. La ikke denne sjansen gå fra deg til å bli enda bedre i din jobb med kunder og klager. Meld deg på i dag! [-]
Les mer
Oslo 10 795 kr
25 Apr
Nord-Europas største møteplass for deg som jobber for eller med god kundeservice. Vi deler også ut Kundeserviceprisen til Norges beste kundesenter. [+]
  [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 1 dag 9 500 kr
På forespørsel
Hva skjer i et salg? Hva tenker du og hva mottar kunden av det du ønsker å formidle.Jegkan hjelpe deg til å finne nye sider ved deg i salget. [+]
Salg er teknikk og kunnskap om hvordan du bringer budskapet frem til kunden og hvordan kunden mottar budskapet.  Bli klar over hva du selger og ha klare salgsmål! Hvilke resultater ønsker du å oppnå? Du er en selger uansett yrke, uansett hvilken produksjonslinja du er i. Vil du sikre din arbeidsplas MÅ det selges! Alle har et mål som skal oppnås, og det er viktig med målforståelsen for dette målet Salg er ikke bare den som avslutter kontrakten til kunden- det er bare siste leddet. Viktig å kjenne til at alle i en bedrift på sin måte er selgere. Hva med den som tar telefonen første gang? Hva med hjemmesiden Svarer på første brev eller mail?   Jeg lærer deg å se når er det du selger, hva selger du og hvor utrolig morro og inspirerende det er når du er klar over hvor viktig du er i salget. Det finnes ikke et yrke her i landet som ikke lever av salg. prøv en dag med meg og se hvordan resultatene kommer. Det er ikke vanskelig, men utrolig morro å være klar over salget sitt. [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 semester 12 900 kr
Dette er teoridelen for fagbrevet i butikkfaget. Det gir deg økte kunnskaper og bedre lønn, noe som tilsammen gjør hverdagemn mer spennende. [+]
Ansvarlig kursleder har undervist i faget siden 2003. Har mange studenter hvert år og er i tillegg bedriftsleder for fire bedrifter. Han har vært akriv selger og salgsleder siden 1978 og har utmerkelser for sin innsats. Han er selektiv på temaene og veldig konkret på bedømmingen.   Salg, service og kundebehandling for butikk fagbrevteori kan du nå ta som nettkurs hos oss. (Salgsfaget) I samarbeid med veileder/instruktør blir dere enige om når kontakten skal finne sted. Du jobber i det tempoet som vi i innledne samtaler blir enige om. Vi starter nå egen server hvor du logger deg inn og finner den oppgaven du skal jobbe med. Der legger du den når du er ferdig ogcden blir rettet og kommentert. I vårt program jobber du I ditt tempo. I tilegg til pensum finner du mye ekstra stoff og forklaringer på temaer. Serveren er åpen 24 t I døgnet og du jobber når du vil. Når du trenger en samtale med studierektor eller faglærer sender du en mil og lærer ringer deg.   Fint å gjøre etter at barna har lagt seg eller andre ganger man får lyst til å gjøre dette. Samtidig vil veileder sørge for at det er en viss struktur over opplegget slik at du kommer i mål. Dette er en teori som er beregnet på de som har jobbet innen butikk/restaurant/kontoryrket noen år og som i sum vet hva det innebærer. Derfor er arbeidsformen over nettet veldig tilpasset dette og det gjør det enklere for deg som student og gjennomføre studiet. Det krever selvdisiplin og et ønske om å oppnå en god eksamen.  Vi har lang erfaring fra yrket samt at vi har undervist til fagbrevet i flere år.   I tillegg til teorien trenges 60 måneder godkjent praksis. Men man trenger ikke å å ha praksisperioden ferdig for å ta teorien. Dette kan gå paralelt. Ta kontakt for nærmere informasjon. [-]
Les mer
Bedriftsintern 0 kr
Servicehelter yter fremragende service - hele tiden. Ta skrittet fra ordinær kundebehandling til økt kundetilfredshet og økt lønnsomhet. [+]
Alle i din organisasjon som arbeider med kundekontakt bør gå kurset "Servicehelter - enda bedre kundebehandling!". På den måten får de en felles referanseramme og felles mal for sitt arbeid med å utvikle kundene. De blir på den måten også bedre rustet til å hjelpe hverandre til å bli bedre, ved at de kan gi hverandre konstruktive tilbakemeldinger. "Servicehelter - enda bedre kundebehandling!" bidrar også til økt medarbeidertilfredshet, dels fordi kurset også omhandler kollegabehandling, og dels fordi økt mestring i jobben gir økt tilfredshet. -       Hva kjennetegner en Servicehelt? -       Fra kundebehandler til servicehelt -       Hvorfor enda bedre kundebehandling? -       Kundebehandling i et helhetsperspektiv -       Fasene i kundebehandlingen -       Få bedre kontakt med kunden -       Avdekk kundens behov, problemer, ønsker -       Tilby tilpasset behandlng, løsning – velg riktig rolle -       Kundebehandling per telefon -       Kommunikasjon per e-post -       Mersalg slik at kunden blir enda mer tilfreds -       Oppfølging -       Samarbeid med andre funksjoner internt -       Slik gir du konstruktiv tilbakemelding til kollegaer og medarbeidere! [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 1 dag 0 kr
Kunne du tenke deg å lykkes med møtebooking? At du bruker minimalt med tid på å skaffe deg møter med nye kunder, på en enkel og lettfattelig måte? Vil du beherske ... [+]
Hvordan booke flere møter raskt og enkelt. Det å lære seg møtebooking på en rask og enkel måte gir raskt uttelling i mer salg og suksess. Det er her salget begynner, og det å få fylt opp kalenderen med gode avtaler er gull verdt. Dette kurset inneholder både motivasjon til å plukke opp telefon og teknikker som gjør det enklere for deg å få kundene til å si ja til å møtes. Kurset kan gjøres på en hel eller halv dag, med eller uten en praktisk del, hvor vi faktisk booker møter og ser at dette fungerer. Ved å kjøre en praktisk del vil man også få viktige tilbakemeldinger der og da av kursholder som da vil være tilstede å gi råd og tips underveis. Samt at man etter ringeseansen også evaluerer de samtaler man har hatt, hvordan takle innvendingene som har dukket opp m.m. Kursholder:  Thor Ole Fongaard er daglig leder i Bedre Resultater AS. Han har bygget opp mange salgsavdelinger og har lang erfaring som selger, salgssjef og daglig leder innen flere bransjer med særdeles gode resultater. Han har drevet Bedre Resultater siden år 2000 og har de siste 15 årene holdt markedsledende kurs i møtebooking. Som kurs og foredragsholder har han gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Ta kontakt nå for mer info og priser. Hva andre har sagt: ”Leide inn Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel”. ” Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS   Vi leide inn Bedre Resultater AS for coaching i forbindelse med møtebooking. Vi er veldig fornøyde og det har virkelig satt fart hos oss med mange møter i etterkant! Gunn Helen Aurstad Corporate Sales Manager Travellink Norge “I mitt arbeid I Nordic Web Radio og Aller Edge har jeg ved flere anledninger arbeidet med Bedre Resultater AS, I anledning av å “booste” vårt salg av media reklame, og det gjør de!! Hver gang vi kjørte seanser med dem økte salget betraktelig. De har stor kunnskap om salg uten å overdrive det. Og tilpasser seg det nivået teamet er på og gjennom god kommunikasjon og menneske kunnskap lykkes de med å skape forståelse og få teamet med seg. Hvis du ønsker å øke salget, ring de!! Top qualities: Great Results , Personable , Good Value - Joakim Jansson, Nordic Web Radio og Aller Edge   [-]
Les mer
Stavanger 2 dager 12 000 kr
27 Apr
"Den viktigste enkeltfaktoren i formelen for suksess, er vite hvordan man forholder seg til andre mennesker" ! Å lede seg selv. Å lede andre. Å lede teamet. [+]
De beste resultatene oppnås av de selgere som på en naturlig måte oppnår tillitt og god kommunikasjon med kunder som kan være veldig forskjellige fra dem selv. De tilpasser egen selgerstil og velger riktig salgsstrategi gjennom å identifisere kundens kjøperstil. Morgendagens kunder vil forlate de bedriftene som er dårlige på å bygge personlige relasjoner på et profesjonelt niva. Utvikling av salgslederne i sin viktige rolle som leder og coach for selgerne gjennom: å lede seg selv gjennom å forstå sterke sider og begrensninger i egen lederstil å lære å lede andre gjennom å motivere, kommunisere, utvikle og coache på den mest effektive måte i forhold til HVER enkelt selger og selgerteamet som helhet. For å kunne jobbe med bevisstgjøring og utvikling av menneskers relasjonelle ferdigheter, så er man avhengig av å velge seg et begrepsapparat og verktøy som er enkelt å bruke, lett å forstå og effektivt å kommunisere gjennom. Alle disse egenskapene finner du i DISC som modell og begrepsapparat. Dette er med på å forklare årsaken til DISC-modellens store suksess og utbredelse. DISC-modellen er i dag verdens mest kjente og brukte begrepsapparat for å forstå og utvikle de sosiale og relasjonelle ferdighetene hos enkeltmennesker.  Dette er også årsaken til at vi har valgt å bruke DISC-modellen i denne utviklingsprosessen. "Å lede seg selv" Mine styrker — hva er jeg god på.? Mine begrensninger — hva kan jeg bli bedre på ? Min kommunikasjonsstil Hva motiverer deg ? Hva demotiverer deg ? Hvordan samarbeider jeg med andre ? Hvordan oppfattes jeg av mine kolleger ? Hva er min verdi for organisasjonen ? Atferd under press og i konfliktsituasjoner Hva bruker du tiden din til på jobben i dag ? Hva sier stillingsbeskrivelsen ? Hva trives jeg best med på jobben i dag ? Hva trives jeg dårligst med på jobben i dag ? Hva skulle man endret på i din jobbsituasjon i dag for at du skulle kunne gjøre en enda bedre jobb og trives enda bedre? Hva kan du selv gjøre ? Hva kan bedriften gjøre ? Hvordan kan jeg bli mer effektiv og oppnå de ønskede resultater raskere ? Handlingsplan for å lede seg selv   "Å lede andre" Hva er ledelse ? Hva skiller en god leder fra den beste ? Hva er en coach? Er DU en coach? Lederrollen – hvor mye av din tid bruker du på å leder andre ? Hva gjør DEG til en god leder ? Hva er din lederstil ? Hva kan jeg som leder bli bedre på ? Hva motiverer meg i min rolle som leder? Hva demotiverer meg i min rolle som leder? Hvordan kan jeg best utøve ledelse gjennom kunnskap om andres styrker ? Hva er effektiv kommunikasjon ? Hvordan rose? Hvordan korrigere og gi råd ? Hvordan ta beslutninger sammen med andre ? Hvordan delegere ? Hvordan utvikle medarbeiderne ? Hvordan motivere medarbeiderne ? Hvordan løse problemer sammen med andre ? Hvordan tilpasse måten å fordele oppgaver og ansvar på ? Hvorfor oppstår konflikter og hvordan kan jeg som leder være i forkant av dem ? [-]
Les mer
Oslo 2 timer 690 kr
27 Apr
Den nye kundereisen – hvordan lykkes som selgende rådgiver i den digitale hverdagen? Det digitale skiftet som pågår i næringslivet stiller nye krav til selgerrollen... [+]
Har din salgsorganisasjon den rette kunnskapen om hva som skal til for å lykkes i fremtidens marked? Hvilken selgerkompetanse skaper verdier, og hva må ledelsen gjøre for å tilføre denne til sin organisasjon?   Delta på vårens viktigste frokostmøte, og få svar på hvilke suksesskriterier som gjelder for å bli en rådgivende verdiskaper for dine kunder.   [-]
Les mer
Oslo 1 dag 6 450 kr
07 Jun
Få bedre bunnlinje med bedre forhandlingskompetanse [+]
Forhandling er en av de mest avgjørende og essensielle ferdigheter i enhver organisasjon. Investerer du i forhandlingskompetanse, vil dette få direkte resultater på bunnlinjen. Copenhagen Business School og professor Keld Jensen, har en studie av 30 000 forhandlinger som viser at de tusen største bedriftene i Norge går glipp av ca 690 milliarder kroner, nettopp på grunn av manglende forhandlingskompetanse.   Vi forhandler på jobb med våre arbeidsgivere, arbeidstakere, kolleger, kunder eller leverandører. Etter denne kursdagen har du den kunnskapen du trenger som gjør deg bedre rigget til å vinne disse forhandlingene. Kursleder Olav Johansen vil gi deg en grundig innføring i forhandlingsprosesser, ulike forhandlingslogikker, analyse- og forberedelsesfasen til gjennomføring av forhandlinger- så du blir trygg i rollen.     Slik får du de beste avtalene og kontraktene, selv i tøffe tider Slik gjør du den andre parten interessert – ved selv å være interessert i den andre Forstå suksesskriterier og typiske fallgruver i forhandlinger Hvordan mestre vanskelige forhandlingspartnere og forhandlingssitasjoner Lær hvordan lykkes i komplekse forhandlinger Plans are nothing- planning is everything   Sitat fra tidligere deltaker:"Jeg deltok på kurs i forhandlingsteknikk fra Okt. 30 til Nov. 1. Kurset for meg var svært innholdsrikt og nytting. Jeg lærte meg viktige verktøy og teknikker i målet om å bli en god forhandler. Kursleder Olav Johansen brukte en engasjerende og spørrende forelesningsteknikk som holdt meg fremoverlent og fikk meg til å ønske å lære mer om tema i fremtiden. Til daglig jobber jeg som innkjøpsleder og jeg merker allerede at jeg drar god nytte av det jeg lærte på kurset. Kurset kan anbefales på det varmeste både på grunn av solid faglig innehold og en svært god kursleder!"Joacim DubrefjordInnkjøpsleder / Purchasing ManagerNorfolier GreenTec AS   Sitat fra tidligere deltaker: "Jeg deltok på kurs i forhandlingsteknikk fra Okt. 30 til Nov. 1 Kurset for meg var svært innholdsrikt og nytting. Jeg lærte meg viktige verktøy og teknikker i målet om å bli en god forhandler. Kursleder Olav Johansen brukte en engasjerende og spørrende forelesningsteknikk som holdt meg fremoverlent og fikk meg til å ønske å lære mer om tema i fremtiden. Til daglig jobber jeg som innkjøpsleder og jeg merker allerede at jeg drar god nytte av det jeg lærte på kurset. Kurset kan anbefales på det varmeste både på grunn av solid faglig innehold og en svært god kursleder!" Joacim DubrefjordInnkjøpsleder / Purchasing ManagerNorfolier GreenTec AS   Foreleser: Olav Johansen arbeider til daglig ved institutt for ledelse og organisasjon ved Markedshøyskolen i Oslo der han underviser i HR, ledelse, salg og markedsføring. Han er også partner i Senter for erfarings basert ledelse og har tidligere 15 års variert arbeidserfaring innen HR-feltet.   NB! Som medlem i NHO får din bedrift inntil 25 % rabatt på de neste påmeldte til dette kurset   Program: Kurset varer fra kl.09.00-16.00. Det vil avvikles pauser og lunsj i løpet av dagen. Kl. 09.00: Oppstart av kurs   Fire typer forhandlinger - to grunnleggende logikker Fordelingsforhandlinger og integrasjonsforhandlinger Case/Øvelse Lunsj «MIRAKEL-metoden» for strategisk påvirkning Konflikthåndtering og kommunikasjonsteknikker i forhandlinger Case/Øvelse Kl. 16.00: Vel hjem [-]
Les mer
Oslo 10 995 kr
29 May
Kurset for deg som er ansvarlig for bedriftens nøkkelkunder, enten du er kundeansvarlig, Key Account Manager, daglig leder eller salgssjef. [+]
Skreddersydd KAM-kurs Som ansvarlig for bedriftens nøkkelkunder er det viktig å forstå behov og verdi for din kunde. Du må være en god forhandler og en mester i kundepsykologi.  På kurset vil du møte en spesialist innen Key Account Management, samt en psykolog med ekspertise innen påvirkningspsykologi.    Med hensyn til dine utfordringer som KAM – du lærer: å bli en bedre forhandler ved hjelp av psykologi hvordan du kan hindre at kunder glipper hvordan du bør takle pris- og rabattspørsmål UndervisningsformKurset går over to dager, med en kombinasjon av teori og gruppearbeid.  Hvem bør delta?Kurset er utviklet for deg som er Key Account Manager eller på annen måte arbeider med store eller strategisk viktige kunder.    Benytt sjansen til å utvikle deg og bli en bedre KAM!   [-]
Les mer
Drammen 2 dager 6 900 kr
Ønsker du å forbedre dine ferdigheter innen salg? På dette kurset får du tilgang til – og får trene på – de mest nyttige og virkningsfulle salgsverktøyene. [+]
Ønsker du å forbedre dine ferdigheter innen salg? Ønsker du tilgang til virkningsfulle verktøy som gjør det enklere å møte kundene og lede til salg, der kundene og du er fornøyd med salgsprosess og resultat? På kurset får du tilgang til – og får trene på – de mest nyttige og virkningsfulle salgsverktøyene. Nytte for deg: Du kan tilrettelegge salgsprosesser med kunden i sentrum Du kan øke effektiviteten i salgsprosessene Fornøyde kunder Høyere resultat Kurset inngår i en portefølje av korte, praktisk orientere og treningsrettede kurs for de viktigste lederferdighetene.  Kursene gjennomføres jevnlig, og du kan velge tema og tidspunkt som passer for deg. På dette kurset får du trene på konkrete salgsprosesser basert på state-of-the-art metoder innen salg, som DISC/Thomas PPA og SPIN, kombinert med verktøy hentet fra et rammeverk med nøkkelfaktorer for kommunikasjon og utvikling, definert i kommunikologi. Er du nysgjerrig på hva disse enkle, konkrete verktøyene er? Her kan du finne et eksempel. Muligheter etter kurset En viktig del av kurset er å bevisstgjøre uutnyttet potensiale og videre utviklingsmuligheter. Kurset er relatert til en rekke korte workshops med fordypning og spesifikk trening etter behov: effektive møter, presentasjonsteknikk, konstruktive tilbakemeldinger, medarbeiderveiledning, forhandling, salg, planlegging og oppfølging av prosjekter og aktiviteter. Kursleder med erfaring og engasjement Tom Isaksen Tom Isaksen har bred akademisk utdanning og er MBA. Han har variert ledererfaring, blant annet som HR-ansvarlig og medlem av toppledergruppen i et selskap med 1 500 ansatte. Totalt har han over 25 års erfaring innen områder som; markedsføring og salg, endringsledelse, kompetanseutvikling, innovasjon og forretningsutvikling. Han har trent/coachet over 2 500 mennesker i Norge og utlandet innen: kommunikasjon og salg, endringsledelse og målstyring i bedrifter som: Telenor, Dnb, Manpower, Forbrukerombudet, Sandvika Storsenter m.fl. Tom har en tilleggsutdanning i kommunikologi og er sertifisert på advanced level.   Meld deg på tidlig og få rabattEarly bird til 16. januar: kr. 6.200,-Ordinær pris (påmelding fra 17. januar): kr. 6.900,- Flere enn 2  deltakere fra samme bedrift? Ta kontakt for en hyggelig rabatt.   Påmeldingsfrist: torsdag 10. mars Minimum antall deltakere: 6Maksimum antall deltakere: 16   Mer om XLO Change Academy Vår visjon: Kompetanse og bevissthet for en bedre verden Hva kjennetegner en bedre verden – for enkeltmennesker, organisasjoner og samfunn?Viktige stikkord for oss er aksept, åpenhet, innsikt, helhetsperspektiv, trygghet, frihet og tillit. XLO Change Academy AS engasjerer kursholdere innenfor ulike temaer med fellesnevner kommunikasjon, utvikling og endring. Alle kursholderne har spesialkompetanse innenfor kommunikasjon og utviklingsprosesser i tillegg til fagkompetanse og lang erfaring på sine områder. Mer om XLO Change Academy [-]
Les mer
Oslo 2 dager 11 500 kr
24 Apr
Salg består av en rekke grunnleggende prinsipper som de fleste selgere i dag er kjent med, men ofte glemmer. Kurset tar for seg hva som skal til for å få til det gode. [+]
Kursinstruktør   Petter Bakken Petter Bakken har bred og solid kompetanse innen ledelse og salg. Han har ledererfaring fra Forsvaret og erfaring fra utallige service-, salgs- og lederstillinger i Hewlett-Packard. I sine mange år hos HP har Petter utviklet og holdt intern opplæring av selgere og ledere, både i Norge og internasjonalt. Som kursleder har Petter gjort stor suksess, og han har sertifisert og videreutdannet seg innen mange ulike felt, blant annet endringsledelse (fra Prosci) og High Performance Leadership (fra BI). Han er også sertifisert coach, utdannet ved Erickson Coaching. Han har gjennomført veiledning av en rekke team og grupper, ofte med team bestående av medlemmer fra ulike land og kulturer. Petter har også lang erfaring med å lede og veilede store og komplekse organisasjoner i endring, og har drevet omstillingsprosesser både i Akershus Universitetssykehus, Forsvaret og Jernbaneverket. Fra 2010 har han jobbet med kurs på alle nivåer for en rekke kunder i Norge. Petter er kjent for et høyt energinivå og høy involvering av deltakerne på sine kurs.   Kursinnhold Grunnleggende salgsforståelse. Hva er selgers rolle? Salgsmodeller. Enkle modeller for den gode salgsopplevelsen Salgs- og kjøpsprosessen. Forståelse for den prosessen vi alle er gjennom når vi kjøper noe. Kjenn din kunde! Hvordan bli kjent med din kunde og bruke dette til å skape og nå felles mål Den kalde samtalen. Hvordan gjennomføre og vinne den kalde samtalen? Bølgelengde – Lytte – Spørsmål. Verktøy og metoder for å forstå og bli forstått. Hva skjer i kundens hode? Normale reaksjoner på salgsaktiviteter og hvordan håndtere disse Closing. Hvordan be om ordren? Nei! Hvordan håndtere avslag? Enkel kundepsykologi. Hvem er jeg? Hvem er min kunde? Perspektiver for økt salg. Det forventes økning i salg. Hvordan håndterer jeg det? Å nå budsjetter   Målet med kurset er å få deltakerne til å bli bedre på: Seg selv som selger:Den viktige rollen selger har for å hjelpe kjøper til verdiopnåelse Perspektiver:Se på kunden og kundens behov. Forstå salgskravene i ly av forretningsmessige og personlige behov Adferd:Forstå hvordan spesifikk adferd, metoder og kommunikasjon kan lede til vinn/vinn som det gode salg. Suksess Verktøy:Praktisere og forstå flere verktøy som kan gjøre salg lettere og mer effektivt.    Krav til forkunnskaperDu må gjerne ha solgt i lang tid og få stort utbytte av kurset, men kurset er lagt opp for de som er nye i salg. Varighet2 dager, kl. 09:00-16:00Bedriftsinternt kursDette kurset egner seg også godt som bedriftsinternt kurs. Vi har lang erfaring i å skreddersy kurs for ulike bedrifter og bransjer. Kurset legges opp slik at dere får akkurat det dere er på jakt etter. Ta kontakt for med oss for mer informasjon.    [-]
Les mer
Oslo 7 timer 5 500 kr
31 May
19 Oct
Seminaret tar for seg 9 prinsipper for effektiv closing av avtaler. Innholdet er basert på beste praksis fra B2B-salg over 20 år i over 30 land! [+]
«Tilbudet er bra, men tidspunktet er galt». «Jeg liker prosjektet, men må høre med ledergruppen før vi signerer». «Forslaget treffer, men fint om du kan gi oss noen flere alternativer». Hørt det før? Dette er utfordringer vi som selger produkter eller tjenester møter ofte, og kan bety at salget ikke blir noe av allikevel. – Er det mulig å snu det? Eller kanskje unngå situasjonen før den oppstår? Vi må ta kontroll over salgsprosessen. Bli med på closingseminar og lær hvordan!  Over 350 salgsledere og selgere har til nå deltatt på seminaret. Innholdet er skreddersydd B2B produkt- og tjenestesalg, og er basert på erfaring med salg over 20 år i over 30 land.  Vi gjennomgår ni prinsipper for effektiv closing. Vi trener på bruken av prinsippene i virkelighetsnære scenarier (ikke rollespill) - uten høytflyvende teorier. Målet er at du skal sitte igjen med konkrete råd, teknikker og verktøy som du kan bruke umiddelbart.  Seminaret dekker blant annet: Hva gjør vi i det første møtet med kunden? Smarte spørsmål for å forstå kundes reelle behov Konkrete salgsteknikker Hvordan skape forpliktelse fra kundens side Hvordan avdekke beslutningsmyndighet Pris- og forhandlingstaktikk Hvordan du unngår at avtaler trekker ut i tid Hvordan håndtere innvendinger Se denne filmen for noen av problemstillingene vi tar opp i seminaret: http://sho.co/17PUZ   Om kursholder Amund Fjeldstad: Amund Fjeldstad har over 25 års erfaring fra internasjonalt salg og har deltatt i over 4 000 salgsmøter. Han har ledet ansatte i over 30 land og er i dag rådgiver for norske og internasjonale virksomheter. Amund har som mål å gjøre det kompliserte enkelt og forklare ting på en slik måte at andre kan ta i bruk teknikkene umiddelbart. Fjeldstad har utgitt fire bøker; Solgt (2005), Opptur (2009), Sunt bondevett på jobben (2012) og Vinn salget – Om salgsprosess og closing (2017).  [-]
Les mer
Drammen 7 timer 3 500 kr
02 May
Blir du frustrert av endeløse diskusjoner og ønsker deg et konkret verktøy for å løse slike? På dette kurset lærer du og får trene på effektiv forhandling som gi... [+]
Ønsker du å bli bedre på store og små forhandlinger? Blir du frustrert av endeløse diskusjoner og ønsker deg et konkret verktøy for å løse slike? På kurset lærer du og får trene på effektiv forhandling som gir deg mulige veier ut av endeløse diskusjoner og konflikter. Og hvem vet, kanskje sluttresultatet til og med blir bedre? Nytte av forhandlingsferdigheter: Du kan tilrettelegge for vinn-vinn-løsninger Du kan frigjøre energi hos andre og deg selv Du kan håndtere konflikter og finne gode løsninger Kurset inngår i en portefølje av korte, praktisk orientere og treningsrettede kurs for de viktigste lederferdighetene.  Kursene gjennomføres jevnlig, og du kan velge tema og tidspunkt som passer for deg. På dette kurset får du trene på konkret forhandlingsprosess basert på verktøy hentet fra et rammeverk med nøkkelfaktorer for kommunikasjon og utvikling, definert i kommunikologi. Forhandlingsprosessen og verktøyene kan du anvende i store og små forhandlingssituasjoner, konfliktforebygging og konflikthåndtering på arbeidsplassen. Er du nysgjerrig på hva disse enkle, konkrete verktøyene er? Her kan du finne et eksempel. Kurset er relatert til kurset Lederens viktigste verktøykasse:Nøkler for ledere. Ønsker du kurset gjennomført som et bedriftsinternt kurs hos dere? Kontakt oss Kursledere med erfaring og engasjement XLOs instruktørteam har solid kunnskap og erfaring og brenner for å dele den med deg. Kursinstruktør(er) for dette kurset annonseres senest 4 uker før kursstart. Tom Isaksen har bred akademisk utdanning og er MBA. Han har variert ledererfaring, blant annet som HR-ansvarlig i et selskap med 1 500 ansatte. Totalt har han over 25 års erfaring innen områder som; endringsledelse, kompetanseutvikling, innovasjon, forretningsutvikling, markedsføring og salg. 5 års internasjonal erfaring.  Har trent/coachet over 2 500 mennesker innen: endringsledelse, målstyring, kommunikasjon og salg. Monika L. Eknes er utdannet doktor ingeniør fra NTNU og sivilingeniør fra NTH. Hun har mer enn 25 års erfaring, blant annet som forsker, prosjektleder og leder innen privat og offentlig sektor. Siden 2011 har hun arbeidet med entreprenørskap. Hun har vært med på å starte flere selskaper og arbeider med utvikling av produkter, prosesser og organisasjoner. Monika er medforfatter av boken «GPS for endringsledelse» utgitt på Fagbokforlaget i 2016. Per Ellev Tomasgård er utdannet dataingeniør.  Han har 30 års erfaring, hovedsaklig fra IT-bransjen, som softwareutvikler, databasedesigner, gründer, rådgiver, foreleser, leder og selger.   Han har jobbet mye med relasjonen menneske, organisasjon og IT-teknologi og fasilitering av arbeidsprosesser.  Han er også meditasjonslærer og har i de siste årene jobbet med å forene business med menneskelighet, og har utviklet kurset «Business og kjærlighet» som også holdes hos XLO. Beate Lofseik er utdannet innen internasjonale forhold i USA og har jobbet i ulike kommunikasjons-, rådgiver- og lederroller. Erfaringene spenner bredt fra IR- og presseansvarlig i et børsnotert selskap, strategirådgiver og leder innen digital utvikling, oppbygging og ledelse av kompetanseprogram i et konsulentselskap samt organisasjonsutvikling. Hun har lang og bred erfaring som kursholder. Alle har en tilleggsutdanning i kommunikologi og er sertifisert på advanced level. Meld deg på under, via mail: info@xlo.academy eller telefon: 481 28 046. Meld deg på tidlig og få rabattEarly bird til 2. mars: kr. 2.800,-Ordinær pris (påmelding fra 3. mars): kr. 3.500,- Flere enn 2  deltakere fra samme bedrift? Ta kontakt for en hyggelig rabatt. Påmeldingsfrist: tirsdag 25. april Minimum antall deltakere: 6Maksimum antall deltakere: 16 Muligheter Dette kurset inngår i en serie av kurs som er bygget rundt et rammeverk for kommunikasjon og utvikling. Her får du tilgang til effektive og anvendelige verktøy som gjør jobbhverdagen enklere: Lederens viktigste verktøykasse: Nøkler for ledere Møteledelse: Effektiv samhandling Presentasjonsteknikk: Presentèr som TED Tilbakemeldinger - på en ålreit måte  Business og kjærlighet Salg: Slik vinner du salgene Mer om XLO Change Academy Vår visjon: Kompetanse og bevissthet for en bedre verden Hva kjennetegner en bedre verden – for enkeltmennesker, organisasjoner og samfunn?Viktige stikkord for oss er aksept, åpenhet, innsikt, helhetsperspektiv, trygghet, frihet og tillit. XLO Change Academy AS engasjerer kursholdere innenfor ulike temaer med fellesnevner kommunikasjon, utvikling og endring. Alle kursholderne har spesialkompetanse innenfor kommunikasjon og utviklingsprosesser i tillegg til fagkompetanse og lang erfaring på sine områder. Mer om XLO Change Academy [-]
Les mer
Oslo Bergen 13 995 kr
08 May
31 May
Få sertifisering på MBA-nivå. Sikre virksomheten de beste avtalene med vårt populære kurs og workshop i forhandlingsteknikk. [+]
Praktisk kurs som er identisk med modulen i forhandlingsteknikk som undervises i MBA programmet ved Edinburgh Business School.  Kurset er utviklet av professor Gavin Kennedy, en verdenskjent forfatter innen forhandling. Bli sertifisert i forhandlingsteknikkDu lærer hvordan du skaffer din virksomhet de beste avtalene og kontraktene.  Gjennom praktisk trening lærer du: hvordan oppnå den beste avtalen i en forhandling håndtering av konflikter og vanskelige forhandlingspartnere å lykkes i komplekse forhandlinger få de beste avtalene, selv i tøffe tider UndervisningsformKombinasjon av teori og praktisk trening. Deler av undervisningen foregår på engelsk. Du velger selv om du vil gjennomføre de praktiske øvelsene på norsk eller engelsk.  Hvem bør delta?Kurset er for alle som vil bli bedre å forhandle og skaffe seg de beste avtalene. [-]
Les mer