Alle kategorier
Du har valgt: Salg
Nullstill
Filter
Ferdig

-

61 treff i Salg

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato


Stavanger 1 dag 2 500 kr
09 May
06 Jun
Mer verdi for kunden er mer verdi for oss! Fokuser på å ta ut potensiale i økt salg og bedre betingelser og gi deg og ditt team et skikkelig løft både på ferdighete... [+]
Mer verdi for kunden er mer verdi for oss.   Hvorfor delta: Du treffer mange kolleger med samme utfordringer som deg Du vil fokusere på hva kunden ønsker å kjøpe, og ikke på det du ønsker å selge. Du får AHA opplevelser om kunnskap og ferdigheter som du kanskje har glemt. Du lærer hvilke energier som fremmer Hunteren i deg. Du lærer deg tidsplanlegging for maksimal effektivitet. Du lærer hvilke kunder du skal prioritere. Du lærer om hvordan du tar kontakt med nye prospects. Du lærer hvordan du lager din personlige utviklingsplan. Du lærer om toppselgernes personlige egenskaper. Du lærer om salgsprosessens ulike faser. Du treffer mange kolleger i bransjen. Du lærer om dialog salgsmøter som kunden setter pris på. Du lærer hvordan du kan følge opp kunden uten å være masete. Du lærer to typer argumentasjon – begge gir gjennomslagskraft. Du lærer kunsten å close uten å presse kunden. Du går garantert fra denne dagen full av motivasjon og nye tips om hvordan du kan lykkes bedre i dette fasinerende faget.   Instruktør Kristoffer Omdal Som planlegger og instruktør på over 2300 kurs gjennom 25 år for landets fremste bedrifter regnes han som Norges mest erfarne instruktør.Han får solide tilbakemeldinger fra sine deltakere og de beskriver ham som dyktig, erfaren, inspirerende og humørfylt.Kristoffer er kjent for sin retoriske evne til å fange og holde på tilhørernes oppmerksomhet. På kurset tar du del i hans mangeårige erfaringer og beste tips.   Se hva tidligere deltagere har sagt: «… de har lagt grunnlaget for en varig endring av salgskulturen i Sparebanken Nordvest, slik at banken i det siste året har levert salgsresultater som kan måle seg med de beste sammenlignbare bankene i alliansen». – Sparebanken1 Nordvest “… salgsresultatet første uken etter kurset var ”all time high” med en økning på ca 10 %. Vi i Telenor sier oss veldig godt fornøyd med dette resultatet og med samarbeidet med Scan Learn …”  – Telenor   Læring skal være gøy, trygt og skje sammen med gode kolleger. Kurs hos oss garanterer deg en trygg og lærerik opplevelse med mange nye inntrykk, mye praktisk øvelse, gode tips og topp humør. Læring, trening og humør går hånd i hånd.   Praktisk gjennomføring Kurset gjennomføres både som foredrag, dialog, diskusjoner og «hva betyr dette for meg» spørsmål.   Et utrolig spennende, lønnsomt og populært kurs – vær rask og sikre din plass. Pris inkluderer lunsj,forfriskninger, kursbevis. Beløpet er fritatt for mva. [-]
Les mer
Stavanger 4 500 kr
30 May
Lær konkrete, velbrukte og effektive metoder og verktøy for bruk i salgsprosessen! [+]
Velkommen til salgskurset der du vil lære konkrete, velbrukte og effektive metoder og verktøy for bruk i salgsprosessen!Selgeryrket er et av de eldste og mest utbredte yrkene i verden, vi utøver daglig salgsteknikk både på jobb og på fritiden. Enten det er for å få aksept på en ide mot leder eller ansatte, eller du ønsker å få alle med på ditt forslag på hjemmebane!Kurset passer for alle som ønsker å lære mer om salg, enten du er ny i salgsyrket, har vært selger en stund men ønsker å lære gode metoder til bruk i salgsjobben, eller for deg som har jobbet på ordremottak, men nå ser behovet for å jobbe mer aktivt ut mot kunder. Det passer også for deg som bare ønsker å lære mer om salg! Agenda: Research – Dette bør du vite om potensielle kunder før førstegangskontaktMøtebooking – Kom i kontakt med riktig person.Førsteinntrykket – De første 20 sekundeneAgenda – Slik presenterer du en agenda for å sørge for likestilte forventninger for kunden og selger.Kort presentasjon – Skap tillitt til deg og ditt firma. Hvordan gjør du det og hva bør du ha med?Intervju/behovsanalyse – Avdekke og forsterke behovet – for kunden og for deg! Slik bruker du «trakten» på mest effektiv måte, og slik stiller du de riktige spørsmålene!Produkt/løsning – Presenter kun produktet/tjenesten kunden har uttrykt behov for! Lær hvordan du bruker informasjonen fra intervjufasen til å presentere den beste løsningen for kunden.Closing – Slik lander du kunden i møte. Slik utfordrer du kunden. Slik avtaler du videre fremgang!Førsteinntrykket:7% hva du sier38% hvordan du sier det55% kroppsspråk og klærKurset passer også fint om bedriftsinternt kurs! Ta kontakt med oss for å høre om eventuell skreddersøm mot ditt team, bedrift eller organisasjon! [-]
Les mer
Oslo 1 dag 6 450 kr
07 Jun
Få bedre bunnlinje med bedre forhandlingskompetanse [+]
Forhandling er en av de mest avgjørende og essensielle ferdigheter i enhver organisasjon. Investerer du i forhandlingskompetanse, vil dette få direkte resultater på bunnlinjen. Copenhagen Business School og professor Keld Jensen, har en studie av 30 000 forhandlinger som viser at de tusen største bedriftene i Norge går glipp av ca 690 milliarder kroner, nettopp på grunn av manglende forhandlingskompetanse.   Vi forhandler på jobb med våre arbeidsgivere, arbeidstakere, kolleger, kunder eller leverandører. Etter denne kursdagen har du den kunnskapen du trenger som gjør deg bedre rigget til å vinne disse forhandlingene. Kursleder Olav Johansen vil gi deg en grundig innføring i forhandlingsprosesser, ulike forhandlingslogikker, analyse- og forberedelsesfasen til gjennomføring av forhandlinger- så du blir trygg i rollen.     Slik får du de beste avtalene og kontraktene, selv i tøffe tider Slik gjør du den andre parten interessert – ved selv å være interessert i den andre Forstå suksesskriterier og typiske fallgruver i forhandlinger Hvordan mestre vanskelige forhandlingspartnere og forhandlingssitasjoner Lær hvordan lykkes i komplekse forhandlinger Plans are nothing- planning is everything   Sitat fra tidligere deltaker:"Jeg deltok på kurs i forhandlingsteknikk fra Okt. 30 til Nov. 1. Kurset for meg var svært innholdsrikt og nytting. Jeg lærte meg viktige verktøy og teknikker i målet om å bli en god forhandler. Kursleder Olav Johansen brukte en engasjerende og spørrende forelesningsteknikk som holdt meg fremoverlent og fikk meg til å ønske å lære mer om tema i fremtiden. Til daglig jobber jeg som innkjøpsleder og jeg merker allerede at jeg drar god nytte av det jeg lærte på kurset. Kurset kan anbefales på det varmeste både på grunn av solid faglig innehold og en svært god kursleder!"Joacim DubrefjordInnkjøpsleder / Purchasing ManagerNorfolier GreenTec AS   Sitat fra tidligere deltaker: "Jeg deltok på kurs i forhandlingsteknikk fra Okt. 30 til Nov. 1 Kurset for meg var svært innholdsrikt og nytting. Jeg lærte meg viktige verktøy og teknikker i målet om å bli en god forhandler. Kursleder Olav Johansen brukte en engasjerende og spørrende forelesningsteknikk som holdt meg fremoverlent og fikk meg til å ønske å lære mer om tema i fremtiden. Til daglig jobber jeg som innkjøpsleder og jeg merker allerede at jeg drar god nytte av det jeg lærte på kurset. Kurset kan anbefales på det varmeste både på grunn av solid faglig innehold og en svært god kursleder!" Joacim DubrefjordInnkjøpsleder / Purchasing ManagerNorfolier GreenTec AS   Foreleser: Olav Johansen arbeider til daglig ved institutt for ledelse og organisasjon ved Markedshøyskolen i Oslo der han underviser i HR, ledelse, salg og markedsføring. Han er også partner i Senter for erfarings basert ledelse og har tidligere 15 års variert arbeidserfaring innen HR-feltet.   NB! Som medlem i NHO får din bedrift inntil 25 % rabatt på de neste påmeldte til dette kurset   Program: Kurset varer fra kl.09.00-16.00. Det vil avvikles pauser og lunsj i løpet av dagen. Kl. 09.00: Oppstart av kurs   Fire typer forhandlinger - to grunnleggende logikker Fordelingsforhandlinger og integrasjonsforhandlinger Case/Øvelse Lunsj «MIRAKEL-metoden» for strategisk påvirkning Konflikthåndtering og kommunikasjonsteknikker i forhandlinger Case/Øvelse Kl. 16.00: Vel hjem [-]
Les mer
Oslo 2 timer 690 kr
27 Apr
Den nye kundereisen – hvordan lykkes som selgende rådgiver i den digitale hverdagen? Det digitale skiftet som pågår i næringslivet stiller nye krav til selgerrollen... [+]
Har din salgsorganisasjon den rette kunnskapen om hva som skal til for å lykkes i fremtidens marked? Hvilken selgerkompetanse skaper verdier, og hva må ledelsen gjøre for å tilføre denne til sin organisasjon?   Delta på vårens viktigste frokostmøte, og få svar på hvilke suksesskriterier som gjelder for å bli en rådgivende verdiskaper for dine kunder.   [-]
Les mer
Oslo 7 timer 5 500 kr
31 May
19 Oct
Seminaret tar for seg 9 prinsipper for effektiv closing av avtaler. Innholdet er basert på beste praksis fra B2B-salg over 20 år i over 30 land! [+]
«Tilbudet er bra, men tidspunktet er galt». «Jeg liker prosjektet, men må høre med ledergruppen før vi signerer». «Forslaget treffer, men fint om du kan gi oss noen flere alternativer». Hørt det før? Dette er utfordringer vi som selger produkter eller tjenester møter ofte, og kan bety at salget ikke blir noe av allikevel. – Er det mulig å snu det? Eller kanskje unngå situasjonen før den oppstår? Vi må ta kontroll over salgsprosessen. Bli med på closingseminar og lær hvordan!  Over 350 salgsledere og selgere har til nå deltatt på seminaret. Innholdet er skreddersydd B2B produkt- og tjenestesalg, og er basert på erfaring med salg over 20 år i over 30 land.  Vi gjennomgår ni prinsipper for effektiv closing. Vi trener på bruken av prinsippene i virkelighetsnære scenarier (ikke rollespill) - uten høytflyvende teorier. Målet er at du skal sitte igjen med konkrete råd, teknikker og verktøy som du kan bruke umiddelbart.  Seminaret dekker blant annet: Hva gjør vi i det første møtet med kunden? Smarte spørsmål for å forstå kundes reelle behov Konkrete salgsteknikker Hvordan skape forpliktelse fra kundens side Hvordan avdekke beslutningsmyndighet Pris- og forhandlingstaktikk Hvordan du unngår at avtaler trekker ut i tid Hvordan håndtere innvendinger Se denne filmen for noen av problemstillingene vi tar opp i seminaret: http://sho.co/17PUZ   Om kursholder Amund Fjeldstad: Amund Fjeldstad har over 25 års erfaring fra internasjonalt salg og har deltatt i over 4 000 salgsmøter. Han har ledet ansatte i over 30 land og er i dag rådgiver for norske og internasjonale virksomheter. Amund har som mål å gjøre det kompliserte enkelt og forklare ting på en slik måte at andre kan ta i bruk teknikkene umiddelbart. Fjeldstad har utgitt fire bøker; Solgt (2005), Opptur (2009), Sunt bondevett på jobben (2012) og Vinn salget – Om salgsprosess og closing (2017).  [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 time 790 kr
Thor Ole Fongaard gir deg teknikker for hvordan du kan effektivt booke salgsmøter og fylle opp kalenderen din med kundemøter. Etterpå vil du lære effektive teknikker ... [+]
Salg for nybegynnere er et detaljert kurs hvor du vil lære alt fra møtebooking til closingen av salget. Du vil du lære: Hvordan booke kundemøter over telefon raskt og effektivt. Hvordan fokusere på kundefordeler og ikke produktfordeler. Hvordan du skal møte innvendinger både på telefon og i kundemøter. Hvordan du skal avslutte/close salget på en effektiv måte. Thor Ole Fongaard har bygget opp mange salgsavdelinger og har lang erfaring som selger, salgssjef og daglig leder innen flere bransjer. Han jobber i dag som daglig leder i Bedre Resultater AS som spesialiserer seg på salg- og ledercoaching. Gjennom flere år har han hjulpet andre bedrifter med å nå sine mål. Han begynte i 2008 sin etterutdanning innen NLP og Coaching for å øke effektiviteten av kursene sine. Kurset er 1 time og 14 minutter langt og delt inn i 19 videoleksjoner med noen oppgaver underveis. Du vil også få mulighet til å kommunisere med kursholder i et lukket forum eller direkte på mail. Helt til slutt vil du få et kursbevis/diplom som du kan printe ut eller lagre på din datamaskin. [-]
Les mer
Oslo Bergen 13 995 kr
08 May
31 May
Få sertifisering på MBA-nivå. Sikre virksomheten de beste avtalene med vårt populære kurs og workshop i forhandlingsteknikk. [+]
Praktisk kurs som er identisk med modulen i forhandlingsteknikk som undervises i MBA programmet ved Edinburgh Business School.  Kurset er utviklet av professor Gavin Kennedy, en verdenskjent forfatter innen forhandling. Bli sertifisert i forhandlingsteknikkDu lærer hvordan du skaffer din virksomhet de beste avtalene og kontraktene.  Gjennom praktisk trening lærer du: hvordan oppnå den beste avtalen i en forhandling håndtering av konflikter og vanskelige forhandlingspartnere å lykkes i komplekse forhandlinger få de beste avtalene, selv i tøffe tider UndervisningsformKombinasjon av teori og praktisk trening. Deler av undervisningen foregår på engelsk. Du velger selv om du vil gjennomføre de praktiske øvelsene på norsk eller engelsk.  Hvem bør delta?Kurset er for alle som vil bli bedre å forhandle og skaffe seg de beste avtalene. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 11 500 kr
08 Jun
Verdibasert salg engasjerer kunden og utvikler en salgs-situasjon hvor kunden er mindre interessert i pris og mer interessert i verdien produktet gir. [+]
Kursinstruktør    KursinstruktørPetter Bakken har bred og solid kompetanse innen ledelse og salg. Han har ledererfaring fra Forsvaret og erfaring fra utallige service-, salgs- og lederstillinger i Hewlett-Packard. I sine mange år hos HP har Petter utviklet og holdt intern opplæring av selgere og ledere, både i Norge og internasjonalt. Som kursleder har Petter gjort stor suksess, og han har sertifisert og videreutdannet seg innen mange ulike felt, blant annet endringsledelse (fra Prosci) og High Performance Leadership (fra BI). Han er også sertifisert coach, utdannet ved Erickson Coaching. Han har gjennomført veiledning av en rekke team og grupper, ofte med team bestående av medlemmer fra ulike land og kulturer. Petter har også lang erfaring med å lede og veilede store og komplekse organisasjoner i endring, og har drevet omstillingsprosesser både i Akershus Universitetssykehus, Forsvaret og Jernbaneverket. Fra 2010 har han jobbet med kurs på alle nivåer for en rekke kunder i Norge. Petter er kjent for et høyt energinivå og høy involvering av deltakerne på sine kurs.   Kursinnhold Hvilke eksterne drivkrefter påvirker kunden? Hva er de eksterne og interne faktorer som gjør at kunden ønsker eller må å investere i noe? Hvilke strategier har kunden satt opp for å møte disse drivkreftene? Hvordan måler kunden dagens situasjon og den ønskede situasjon? Hvordan vet de at de har oppnådd det de ønsker? Jeg har løsninger, ikke produkter! Lytte- og spørsmålsteknikker Hvordan håndtere konkurrentene? Salgsplanlegging og kundeutvikling Kommunikasjonsverktøy for å oppnå bevisst styring av alle faser i et salg Closingteknikker Hva er en god referanse? Og hvordan bruker jeg den? Krav til forkunnskaperKurset er laget for erfarne selgere, men har vist seg å ha stor verdi også for relativt nye selgere.Varighet2 dager, kl. 09:00-16:00Bedriftsinternt kursDette kurset egner seg også godt som bedriftsinternt kurs. Vi har lang erfaring i å skreddersy kurs for ulike bedrifter og bransjer. Kurset legges opp slik at dere får akkurat det dere er på jakt etter. Ta kontakt for mer informasjon og tilbud.   [-]
Les mer
Oslo 2 dager 11 500 kr
24 Apr
Salg består av en rekke grunnleggende prinsipper som de fleste selgere i dag er kjent med, men ofte glemmer. Kurset tar for seg hva som skal til for å få til det gode. [+]
Kursinstruktør   Petter Bakken Petter Bakken har bred og solid kompetanse innen ledelse og salg. Han har ledererfaring fra Forsvaret og erfaring fra utallige service-, salgs- og lederstillinger i Hewlett-Packard. I sine mange år hos HP har Petter utviklet og holdt intern opplæring av selgere og ledere, både i Norge og internasjonalt. Som kursleder har Petter gjort stor suksess, og han har sertifisert og videreutdannet seg innen mange ulike felt, blant annet endringsledelse (fra Prosci) og High Performance Leadership (fra BI). Han er også sertifisert coach, utdannet ved Erickson Coaching. Han har gjennomført veiledning av en rekke team og grupper, ofte med team bestående av medlemmer fra ulike land og kulturer. Petter har også lang erfaring med å lede og veilede store og komplekse organisasjoner i endring, og har drevet omstillingsprosesser både i Akershus Universitetssykehus, Forsvaret og Jernbaneverket. Fra 2010 har han jobbet med kurs på alle nivåer for en rekke kunder i Norge. Petter er kjent for et høyt energinivå og høy involvering av deltakerne på sine kurs.   Kursinnhold Grunnleggende salgsforståelse. Hva er selgers rolle? Salgsmodeller. Enkle modeller for den gode salgsopplevelsen Salgs- og kjøpsprosessen. Forståelse for den prosessen vi alle er gjennom når vi kjøper noe. Kjenn din kunde! Hvordan bli kjent med din kunde og bruke dette til å skape og nå felles mål Den kalde samtalen. Hvordan gjennomføre og vinne den kalde samtalen? Bølgelengde – Lytte – Spørsmål. Verktøy og metoder for å forstå og bli forstått. Hva skjer i kundens hode? Normale reaksjoner på salgsaktiviteter og hvordan håndtere disse Closing. Hvordan be om ordren? Nei! Hvordan håndtere avslag? Enkel kundepsykologi. Hvem er jeg? Hvem er min kunde? Perspektiver for økt salg. Det forventes økning i salg. Hvordan håndterer jeg det? Å nå budsjetter   Målet med kurset er å få deltakerne til å bli bedre på: Seg selv som selger:Den viktige rollen selger har for å hjelpe kjøper til verdiopnåelse Perspektiver:Se på kunden og kundens behov. Forstå salgskravene i ly av forretningsmessige og personlige behov Adferd:Forstå hvordan spesifikk adferd, metoder og kommunikasjon kan lede til vinn/vinn som det gode salg. Suksess Verktøy:Praktisere og forstå flere verktøy som kan gjøre salg lettere og mer effektivt.    Krav til forkunnskaperDu må gjerne ha solgt i lang tid og få stort utbytte av kurset, men kurset er lagt opp for de som er nye i salg. Varighet2 dager, kl. 09:00-16:00Bedriftsinternt kursDette kurset egner seg også godt som bedriftsinternt kurs. Vi har lang erfaring i å skreddersy kurs for ulike bedrifter og bransjer. Kurset legges opp slik at dere får akkurat det dere er på jakt etter. Ta kontakt for med oss for mer informasjon.    [-]
Les mer
Drammen 7 timer 3 500 kr
02 May
Blir du frustrert av endeløse diskusjoner og ønsker deg et konkret verktøy for å løse slike? På dette kurset lærer du og får trene på effektiv forhandling som gi... [+]
Ønsker du å bli bedre på store og små forhandlinger? Blir du frustrert av endeløse diskusjoner og ønsker deg et konkret verktøy for å løse slike? På kurset lærer du og får trene på effektiv forhandling som gir deg mulige veier ut av endeløse diskusjoner og konflikter. Og hvem vet, kanskje sluttresultatet til og med blir bedre? Nytte av forhandlingsferdigheter: Du kan tilrettelegge for vinn-vinn-løsninger Du kan frigjøre energi hos andre og deg selv Du kan håndtere konflikter og finne gode løsninger Kurset inngår i en portefølje av korte, praktisk orientere og treningsrettede kurs for de viktigste lederferdighetene.  Kursene gjennomføres jevnlig, og du kan velge tema og tidspunkt som passer for deg. På dette kurset får du trene på konkret forhandlingsprosess basert på verktøy hentet fra et rammeverk med nøkkelfaktorer for kommunikasjon og utvikling, definert i kommunikologi. Forhandlingsprosessen og verktøyene kan du anvende i store og små forhandlingssituasjoner, konfliktforebygging og konflikthåndtering på arbeidsplassen. Er du nysgjerrig på hva disse enkle, konkrete verktøyene er? Her kan du finne et eksempel. Kurset er relatert til kurset Lederens viktigste verktøykasse:Nøkler for ledere. Ønsker du kurset gjennomført som et bedriftsinternt kurs hos dere? Kontakt oss Kursledere med erfaring og engasjement XLOs instruktørteam har solid kunnskap og erfaring og brenner for å dele den med deg. Kursinstruktør(er) for dette kurset annonseres senest 4 uker før kursstart. Tom Isaksen har bred akademisk utdanning og er MBA. Han har variert ledererfaring, blant annet som HR-ansvarlig i et selskap med 1 500 ansatte. Totalt har han over 25 års erfaring innen områder som; endringsledelse, kompetanseutvikling, innovasjon, forretningsutvikling, markedsføring og salg. 5 års internasjonal erfaring.  Har trent/coachet over 2 500 mennesker innen: endringsledelse, målstyring, kommunikasjon og salg. Monika L. Eknes er utdannet doktor ingeniør fra NTNU og sivilingeniør fra NTH. Hun har mer enn 25 års erfaring, blant annet som forsker, prosjektleder og leder innen privat og offentlig sektor. Siden 2011 har hun arbeidet med entreprenørskap. Hun har vært med på å starte flere selskaper og arbeider med utvikling av produkter, prosesser og organisasjoner. Monika er medforfatter av boken «GPS for endringsledelse» utgitt på Fagbokforlaget i 2016. Per Ellev Tomasgård er utdannet dataingeniør.  Han har 30 års erfaring, hovedsaklig fra IT-bransjen, som softwareutvikler, databasedesigner, gründer, rådgiver, foreleser, leder og selger.   Han har jobbet mye med relasjonen menneske, organisasjon og IT-teknologi og fasilitering av arbeidsprosesser.  Han er også meditasjonslærer og har i de siste årene jobbet med å forene business med menneskelighet, og har utviklet kurset «Business og kjærlighet» som også holdes hos XLO. Beate Lofseik er utdannet innen internasjonale forhold i USA og har jobbet i ulike kommunikasjons-, rådgiver- og lederroller. Erfaringene spenner bredt fra IR- og presseansvarlig i et børsnotert selskap, strategirådgiver og leder innen digital utvikling, oppbygging og ledelse av kompetanseprogram i et konsulentselskap samt organisasjonsutvikling. Hun har lang og bred erfaring som kursholder. Alle har en tilleggsutdanning i kommunikologi og er sertifisert på advanced level. Meld deg på under, via mail: info@xlo.academy eller telefon: 481 28 046. Meld deg på tidlig og få rabattEarly bird til 2. mars: kr. 2.800,-Ordinær pris (påmelding fra 3. mars): kr. 3.500,- Flere enn 2  deltakere fra samme bedrift? Ta kontakt for en hyggelig rabatt. Påmeldingsfrist: tirsdag 25. april Minimum antall deltakere: 6Maksimum antall deltakere: 16 Muligheter Dette kurset inngår i en serie av kurs som er bygget rundt et rammeverk for kommunikasjon og utvikling. Her får du tilgang til effektive og anvendelige verktøy som gjør jobbhverdagen enklere: Lederens viktigste verktøykasse: Nøkler for ledere Møteledelse: Effektiv samhandling Presentasjonsteknikk: Presentèr som TED Tilbakemeldinger - på en ålreit måte  Business og kjærlighet Salg: Slik vinner du salgene Mer om XLO Change Academy Vår visjon: Kompetanse og bevissthet for en bedre verden Hva kjennetegner en bedre verden – for enkeltmennesker, organisasjoner og samfunn?Viktige stikkord for oss er aksept, åpenhet, innsikt, helhetsperspektiv, trygghet, frihet og tillit. XLO Change Academy AS engasjerer kursholdere innenfor ulike temaer med fellesnevner kommunikasjon, utvikling og endring. Alle kursholderne har spesialkompetanse innenfor kommunikasjon og utviklingsprosesser i tillegg til fagkompetanse og lang erfaring på sine områder. Mer om XLO Change Academy [-]
Les mer
Oslo 3 timer 2 500 kr
27 Apr
Lurer du på hvor mye mer du kan få ut av en forhandlingssituasjon? Velkommen til halvdagskurs i Grettes lokaler på Fillipstad brygge 2 27.april 2017 kl 09.00-12.30 [+]
Splint og Grette inviterer til halvdagskurs i forhandlingsteknikk. Kurset kombinerer jus og erfaringsbasert læring med mål om å hjelpe deg til å bli en bedre forhandler.  I en verden med økende antall kontaktpunkter kreves det kunnskap og bevissthet for å bli en troverdig relasjonsbygger som evner å formidle budskap og bygge bro til samarbeidspartnere, kunder og medarbeidere. Vi i Splint og Grette mener at det verken trenger å være vanskelig eller ta veldig lang tid, men at du behøver riktig verktøy og teknikker for å lykkes.  "Statnett som oppdragsgiver er meget fornøyde med Grette og Splint sitt kursopplegg inne strategiske forhandlinger. Deres kursopplegg er unikt og praktisk orientert. Det faglige innholdet var skreddersydd for Statnett og det var lagt ned betydelig forarbeid i forkant av kursene. Kursansvarlige var fleksible og tilpasset kursene i samsvar med tilbakemeldinger. Statnett er tilfreds med samarbeidet og anbefaler Splint og Grette på det sterkeste." Uzma Sadaf Bhatti - Innkjøpsansvarlig På kurset får du:  En kort innføring i forhandlingsteori Praktisk forhandlingscase med evaluering Kort innføring i hvordan den enkeltes preferanser påvirker forhandlinger Kort innføring i de juridiske skrankene "Splint gjorde forhandlingskurset mye mer levende samtidig som det var lett å kjenne seg igjen i ulike situasjoner. Det at man hadde mulighet til å stoppe og korrigere skuespillerne underveis var veldig virkningsfullt. Anbefales på det sterkeste» Kursdeltaker   [-]
Les mer
Oslo 10 995 kr
29 May
Kurset for deg som er ansvarlig for bedriftens nøkkelkunder, enten du er kundeansvarlig, Key Account Manager, daglig leder eller salgssjef. [+]
Skreddersydd KAM-kurs Som ansvarlig for bedriftens nøkkelkunder er det viktig å forstå behov og verdi for din kunde. Du må være en god forhandler og en mester i kundepsykologi.  På kurset vil du møte en spesialist innen Key Account Management, samt en psykolog med ekspertise innen påvirkningspsykologi.    Med hensyn til dine utfordringer som KAM – du lærer: å bli en bedre forhandler ved hjelp av psykologi hvordan du kan hindre at kunder glipper hvordan du bør takle pris- og rabattspørsmål UndervisningsformKurset går over to dager, med en kombinasjon av teori og gruppearbeid.  Hvem bør delta?Kurset er utviklet for deg som er Key Account Manager eller på annen måte arbeider med store eller strategisk viktige kunder.    Benytt sjansen til å utvikle deg og bli en bedre KAM!   [-]
Les mer
Oslo 10 795 kr
25 Apr
Nord-Europas største møteplass for deg som jobber for eller med god kundeservice. Vi deler også ut Kundeserviceprisen til Norges beste kundesenter. [+]
  [-]
Les mer
Oslo 9 990 kr
14 Jun
Dette kurset gir deg kunnskapen og selvtilliten til å hanskes med vanskelige kunder og ubehagelige samtaler, både ansikt til ansikt og i sosiale medier. [+]
  Kunder som klager er gull verdt!Kunder som klager er ikke noe nytt. Det som derimot er ganske nytt er at i løpet av et øyeblikk kan en misfornøyd kunde twittre, snappe, instagramme, tagge og oppdatere statusen sin på Facebook, og på den måten nå ut til et stort publikum. Skadeomfanget kan bli enormt, og da er det viktig å ha strategien klar, og sørge for at menneskene som skal takle klagene har riktig kompetanse. Hva forventer en kunde som «blåser ut» i sosiale medierKunden ønsker svar, og at virksomheten sympatiserer med deres situasjon. Det forventes at du gjør det som skal til for å gjøre kunden fornøyd, og at det gjøres det straks. Lær hvordan du kan oppdage nyanser, lese mellom linjene og finne hva kunden egentlig er ute etter. Kunden forventer respons – øyeblikkelig!     Kunder som klager er gull verdt. De færreste tar seg bryet, og de som tar kontakt er bare toppen av isfjellet. Flesteparten gidder ikke, derfor er det utrolig viktig å ta godt vare på kunden som klager, og respondere så raskt som mulig.  Som klagebehandler kan det til tider være tøffe dager på jobb. Kunden som klager har ofte giret seg opp på forhånd, og det går utover deg. Da er det viktig å ha lært hvordan du takler verbale angrep og urettmessig utskjelling. På kurset lærer du gode teknikker for å håndtere vanskelige kunder, noe som vil gjøre din arbeidsdag vesentlig lettere.    På kurset møter du dyktige kursledere som kjenner ditt arbeid og dine utfordringer. La ikke denne sjansen gå fra deg til å bli enda bedre i din jobb med kunder og klager. Meld deg på i dag! [-]
Les mer
Oslo 2 dager 11 500 kr
24 Apr
28 Aug
Hvordan vinne kampen om oppdragene, er et kompetansegivende kurs om rådgivende salg, salg av løsninger og konkurransetenking. Kurset vil øke din evne til god kommunika... [+]
Kursinstruktør    Petter Bakken har bred og solid kompetanse innen ledelse og salg. Han har ledererfaring fra Forsvaret og erfaring fra utallige service-, salgs- og lederstillinger i Hewlett-Packard. I sine mange år hos HP har Petter utviklet og holdt intern opplæring av selgere og ledere, både i Norge og internasjonalt.Som kursleder har Petter gjort stor suksess, og han har sertifisert og videreutdannet seg innen mange ulike felt, blant annet endringsledelse (fra Prosci) og High Performance Leadership (fra BI). Han er også sertifisert coach, utdannet ved Erickson Coaching. Han har gjennomført veiledning av en rekke team og grupper, ofte med team bestående av medlemmer fra ulike land og kulturer.Petter har også lang erfaring med å lede og veilede store og komplekse organisasjoner i endring, og har drevet omstillingsprosesser både i Akershus Universitetssykehus, Forsvaret og Jernbaneverket. Fra 2010 har han jobbet med kurs på alle nivåer for en rekke kunder i Norge. Petter er kjent for et høyt energinivå og høy involvering av deltakerne på sine kurs   Kursinnhold Hva skal til for å lykkes med salg? Om å skape tillit og å finne kundens egentlige behov. Hva kjennetegner den personen som får ordrene og oppdragene? Hvordan du følger opp når kunden nøler, og triksene for å bli valgt som leverandør eller samarbeidspartner. Nysalg  (og "antennearbeid"), mersalg, kryssalg og bruk av relasjoner Hvor er vi på banen?  Hvor burde vi være? Hvordan kan vi påvirke markedet (mulige kunder) i vår retning? Skal vi tørre å skille oss ut? Krav til forkunnskaperIngenVarighet2 dager, kl 09:00-16:30Bedriftsinternt kursDette kurset egner seg også godt som bedriftsinternt kurs. Vi har lang erfaring i å skreddersy kurs for ulike bedrifter og bransjer. Kurset legges opp slik at dere får akkurat det dere er på jakt etter. Ta kontakt for mer informasjon og et tilbud. [-]
Les mer