Alle kategorier
Du har valgt: Maritime kurs og shipping
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Vikna 2 dager
26 Nov
Sertifikatprøven for de som mangler fartstid ved fornying av sertifikat [+]
Sertifikatprøven for maskinoffiserer Prøven er for maskinister som har mindre en 12 mnd. fartstid de siste 5 år. Prøven består av en teoretisk og en praktisk del. Den teoretiske delen av prøven vil bestå av spørsmål i fra Sjøfartsdirektoratets emneplan til Sertifikatprøven. For å forberede deltakerne best mulig så tilbyr vi en gratis e-læringsmodul som deltakerne gjennomgår på forhånd før prøven. Det vil bli gitt tilgang til e-læringsmodulen ca. 14 dager før Sertifikatprøven. Kurset er tilpasset ankomst med fly fra Trondheim til Rørvik om morgenen og avgang med ettermiddagsflyet til Trondheim(ca. 1330) neste dag. Krav til forkunnskap: Maskinoffisersertifikat. Det må fremvises sertifikat og gyldig legitimasjon ved fremmøte kurssenter. Merk at før utstedelse av sertifikat fra Sjøfartsdirektoratet må kandidaten ha bestått sertifikatprøve og pålagte kurs iht. STCW 2010.(inkl. ERM) Vi anbefaler deltakerne å innha ERM før man tar Sertifikatprøven. Har man ikke disse kursene ta kontakt. Læremål: Etter kurset får deltakerene mulighet til å revitalisere sitt maskinoffisersertifikat. Kurset er i henhold til: STCW-78, med endringer (inkl. 2010 Manila-endringene) Varighet: 2 dager. Overnatting:  www.ssras.no [-]
Les mer
Asker Oslo 6 timer 5 950 kr
10 Feb
29 Apr
Kurset «Innføring i ISO 9001:2015» skal gi en innføring i terminologi og krav til å etablere og implementere et ledelsessystem for kvalitet. [+]
Kurset «Innføring i ISO 9001:2015» skal gi en innføring i terminologi og krav til å etablere og implementere et ledelsessystem for kvalitet. Deltakerne blir kjent med prinsipper for kvalitetsledelse og kravene i standarden ISO 9001:2015. I tillegg vil det bli gitt en innføring i slektskap med andre ledelsessystem-standarder, vanlige begreper innen kvalitetsledelse og avgjørende faktorer for å kunne lykkes med å etablere og implementere et ledelsessystem for kvalitet.  Kurset har som formål å gi deltakerne kunnskap og innsikt om hva som skal til for å etablere og implementere et ledelsessystem for kvalitet. Deltakerne skal bli kjent med prinsipper og begrep som er vanlig å benytte kvalitetsledelse og kontinuerlig forbedring. Innføring i ISO 14001:2015 tar utgangspunkt i standardens krav og enkle kjente prinsipper for kvalitetsledelse. Kurset vil synliggjøre hvilke muligheter som kan komme av å implementere og eventuelt sertifisere et ledelsessystem for kvalitet, og hvordan dette kan styrke virksomhetens økonomi og rennomme hos omgivelsene. Kurset gir en innføring i standardens kapitler og hvordan kravene i disse kan fortolkes, hvordan en planlegger og drifter et slikt system, og evaluerer prestasjoner og arbeider med forbedringer basert på systemet. Kursinnhold: Innføring i ISO 9001:2015 Prinsipper for kvalitetsledelse Risikobasert tilnærming Slektskap med andre ledelsessystem standarder Termer og definisjoner Organisasjonens kontekst Forstå organisasjonen og organisasjonens kontekst Bestemme omfanget av ledelsessystemet for kvalitet Ledelsessystemet for kvalitet og systemets prosesser. Lederskap Planlegging Støtte Drift Evaluering av prestasjon Forbedring Suksess faktorer [-]
Les mer
Ålesund 5 dager 20 900 kr
18 Nov
03 Feb
Hurtigbåt Grunnopplæring [+]
Innhold Grunnutdanning av hurtigbåtoffiserer ved utstrakt bruk av simulatorer og fokus på HF (Human Factors). Lederskap Situasjonsoppfatning Beslutningsprosesser Stresshåndtering Kommunikasjon Vi har stort fokus på oppgaver utført i simulator med HF, debrief og evaluering som viktige læremål. "STCW-konvensjonens regel 1/6 og Sjøfartsdirektoratets "Forskrift av FOR-2011-12-22-1523 om kvalifikasjonskrav og sertifikatrettigheter for personell på norske skip" Emneoversikt Dag 1: Innføring i HSC Regelverk - nasjonale og internasjonale Bakgrunn for HSC - ulykker Tekniske egenskaper Trygt vakthold Intro til BRM/ERM Dag 2-4: BRM og simulatortrening Refleksjoner Simulatoropplæring Oppgaver og debrief Dag 5: BRM - eksamen Nødsituasjoner og kriser Repetisjon Eksamen og evaluering Forberedelser Gjennomført e-læringsmodul Omfang 5 dager Etter kurset vil du Ha et godt grunnlag for å kunne utføre de arbeidsoppgavene du skal ha som offiser på et hurtiggående fartøy, spesielt med tanke på lederskap og forståelse for faremomentene/utfordringer. Kurset passer for Offiserer på hurtigbåt (obligatorisk) og for andre som arbeider med operativ drift av hurtigbåter. Eksaminering Skriftlig eksamen [-]
Les mer
Vikna 3 dager 9 763 kr
22 Oct
19 Nov
10 Dec
Kurset er beregnet for offiserer som har tjenestegjort minst 12 av de siste 60 måneder på skip som har sikkerhetsstyringssystem som ivaretar krav om sikkerhetskompetans..... [+]
Oppdatering offiserer dekk og maskin Kurset er beregnet for navigatører og maskinister som har tjenestegjort minst 12 av de siste 60 måneder på skip som har sikkerhetsstyringssystem som ivaretar krav om sikkerhetskompetanse. Kurset er tilpasset ankomst med fly samme dag til kursstart. Krav til forkunnskap: Kursdeltager skal ha gjennomført og bestått opplæring i henhold til videregående sikkerhetsopplæring regel VI/2 nr. 1, VI/3 og VI/4 nr. 1. Dette skal dokumenteres ved gyldig kompetansesertifikat for offiserer (dekk-, maskin- eller skipselektriker) eller gyldig kursbevis på videregående sikkerhetskurs. Hvis kompetansen er utgått må det dokumenteres 12 måneders fartstid opparbeidet før 31.12.2016 med gyldig sertifikat for offiserer. Dette beregnes 5 år tilbake fra kursets oppstartdato Læremål: Etter kurset skal deltakerne kunne demonstrere kompetanse gitt i STCW kodens tabeller A-VI/2-1, A-VI/3 og A-VI/4-1. Kurset er i henhold til: STCW-78, med endringer (inkl. 2010 Manila-endringene) Varighet:  3 dager     [-]
Les mer
MÅLGRUPPE: Livbåtførere MÅLSETTING: Etter endt kurs skal kursdeltakerne ha vedlikeholdt og videreutviklet kunnskaper, ferdigheter og holdning... [+]
MÅLGRUPPE: Livbåtførere MÅLSETTING: Etter endt kurs skal kursdeltakerne ha vedlikeholdt og videreutviklet kunnskaper, ferdigheter og holdninger inne sin beredskapsfunksjon. FORKUNNSKAP: Livbåtfører grunnkurs FAGPLAN: Iht OLF´s retningslinjer STCW95 konvensjonen VARIGHET: 2 dager GYLDIGHET: 24 måneder KURSINNHOLD: Et representativt utvalg av innholdet i Livbåtfører grunnkurs tilpasset elevenes forkunnskaper med stor vekt på praktisk trening og øvelse. [-]
Les mer
Bodø 4 dager 12 000 kr
28 Jan
30 Mar
Kurs for personell som er tiltenkt sikkerhetsfunksjon som livbåtfører eller mann over bord båtfører. [+]
MÅL:Etter kurset skal deltakerne kunne demonstrere kompetanse gitt i STCW kodens tabell A-VI/2-1.  FREKVENS:Gyldig i 5 år.MYNDIGHETSKRAV:Kurset tilfredsstiller gjeldende emneplan utgitt av Sjøfartsdirektoratet ihht. STCW 78 konvensjonens regel VI/2, STCW kodens avsnitt A-VI/2 og tabell A-VI/2-1. Redningsfarkoster og mann-over-bord-båter, unntatt hurtiggående mann-over-bord-båter.INNHOLD:Kurset inneholder obligatoriske minstekrav til opplæring av redningsfarkost mann over bord båt personell i henhold til STCW konvensjonen og STCW koden. Ta kommando over en redningsfarkost eller mann over bord båt under og etter utsetting (teori og praksis). Betjene motor på en redningsfarkost (teori og praktisk demonstrasjon). Håndtere overlevende og redningsfarkost etter evakuering av skipet (teori og praksis). Bruke innretninger til å angi posisjon, herunder kommunikasjons- og signalutstyr og lys- og røyksignaler (teori og praktisk demo). Gi førstehjelp til overlevende (teori og praksis).   For mer informasjon og oversikt over ledige kursplasser se: www.kursibodo.no  [-]
Les mer
Vikna 5 dager
11 Nov
Kurset gir opplæring i henhold til kravene for ROC i det globale maritime nød- og sikkerhetssystemet (GMDSS). [+]
GMDSS – ROC (Restricted Operator’s Certificate) Kurset gir opplæring i henhold til kravene for ROC i det globale maritime nød- og sikkerhetssystemet (GMDSS). Det kreves at alle vaktansvarlige navigatører om bord i radiopliktige skip og installasjoner i radiodekningsområde A1 har ROC. Det legges vekt på regelverk, prosedyrer og operativ bruk av maritimt radioutstyr som VHF med DSC, NAVTEX og diverse nødradioutstyr samt nødbatterier. I tillegg gjennomgås minst to søk- og redningsøvelser (SAR). Det kreves tilfredsstillende engelskkunnskaper, samt normal hørsel og syn for å delta på kurset. Krav til forkunnskap: Tilfredsstillende engelskkunnskaper.. Læremål: Etter kurset skal deltakerene kunne benytte det globale maritime nød- og sikkerhetssystemet (GMDSS) . Kurset er i henhold til: STCW-78, med endringer (inkl. 2010 Manila-endringene) Varighet: 51 timer fordelt på 5 dager. Pris: Det tilkommer MVA på kursprisen Overnatting:  www.ssras.no [-]
Les mer
Nettkurs 1 990 kr
Stillaskurs 2-5 m ihht. kravene i forskrift om utførelse av arbeid, bruk av arbeidsutstyr og tilhørende tekniske krav, kapittel 17. §17-2. Krav til opplæring, demonterin... [+]
Stillaskurs 2-5 m ihht. kravene i forskrift om utførelse av arbeid, bruk av arbeidsutstyr og tilhørende tekniske krav, kapittel 17. §17-2. Krav til opplæring, demontering, endring og kontroll av stillas med øverste stillasgulv fra 2 meter og inntil 5 meter. I forskriften gjeldende fra 1.1.2016 skal alle som skal bruke, bygge, demontere eller kontrollere stillas over 2 meter (øverste stillasgulv) er pålagt å ha dokumentert teoretisk og praktisk opplæring. Stillaskurset er et kvalitetssikret 7,5-timer langt teorikurs i stillasbygging. Man kan gjennomføre kurset når og hvor man vil, så lenge det finnes internettilgang. Underveis må man svare på flervalgsoppgaver og til slutt må du gjennom en sluttprøve. For å få godkjent kurset må man bestå sluttprøven. Innhold:Planlegging for montering eller endring av stillaser.Sikkerhet ved montering eller endring av stillaser.Tiltak for å redusere fallrisikoen for personer og gjenstander.Tillatte belastninger.Vindforankring.Kontroll av stillas.Gjennomgang av gjeldende forskrifter for stillasbygging og sikkerhet (HMS).Fallsikring og arbeid i høydenEndringer, vedlikehold og ettersyn av stillasGodkjenninger og merking av stilasKrav til prosedyrerKompetent personI krav til opplæring skal en dekke minimum 3 av følgende 7 typer stillas: 1. Rør og koblingsstillas (Obligatorisk) 2. Systemstillas (Obligatorisk) 3. Knektstillas (Valgfri) 4. Rullestillas (Valgfri) 5. Bukkestillas (Valgfri) 6. Trestillas (Valgfri) 7. Hengestillas (Valgfri) Forkunnskaper:Deltaker må dokumentere gjennomført fallsikringsopplæring før kursstart eller følge et av våre fallsikringskurs i forkant av kurset.  Ved gjennomført kurs utstedes kursbevis. Dersom man ønsker å få utstedt stillasbygger-sertifikat må man i tillegg dokumentere følgende: 7,5 timer praktisk opplæring av kompetent person.   [-]
Les mer
Kongsberg 4 dager 12 700 kr
11 Nov
17 Dec
Geometriske Toleranser øker din Økonomisk gevinst ved å redusere tidsbruk og feil i designe, konstruksjon, produksjon og kontroll - høres dette bra ut? [+]
K-tech er et kompetansesenter på Kongsberg som startet opp i 2008 med Kongsberg Defence & Aerospace, Technip FMC og GKN Aerospace som våre eiere. Vi er en kursleverandør som tilbyr kvalitetssikrede kurs innenfor en rekke sentrale områder som er etterspurt av industrien i Norge. Hva kan GPS gi deg og din bedrift? Trygghet på at målejobben blir utført iht. Standarder innen ISO 8015 Økning i effektivitet i de ledd som jobber med tilvirkning og tekniske tegninger fra design gjennom produksjon og til kontroll gjennom å skape et felles språk. Økning i kvalitet der man forsikrer seg at produktet man tilvirker oppnår ønsket kvalitet gjennom å spesifisere krav til produsent og underleverandører på en entydig måte. Økonomisk gevinst ved å redusere tidsbruk og feil i designe, konstruksjon, produksjon og kontroll. GPS er et produkt som er utviklet fra å gjelde bare geometrisk toleransesetting til å gjelde all målsetting, toleranse, overflatestruktur og geometrisk toleranse. GPS dekker alle områdene fra konstruktørens ide til ferdige og verifiserte arbeidsstykker for testing eller montasje. GPS kurset er delt inn i 2 nivåer, hvor dette kurset er nivå 2: Trinn 1 er en innledende nivå for å gi en grunnleggende forståelse av ISO GPS standardene, terminologi og symbolikk som brukes. Trinn 2 er et mere inngående nivå for å gi en forståelse til bruken av ISO GPS produktet i toleransesetting av våre tegninger.   Etter at du ha gjennomført Trinn 2 så skal du være i stand til: Ta utgangspunkt i en komponents funksjon, låse alle frihetsgrader ved å etablere og krav sette globale utganger/referanser. Skal kunne bruke M, L og E modifikatorer. Definere 0 – måltilpasning når funksjonen tillater det. Etablere et virtuelt mål i en skrueforbindelse. Skal kunne bruke alle 9 punktene i 9-punktsprosedyren i etablering og sjekking av tegning. Kunne krav sette en tegning ut i fra et globalt referansesystem ved hjelp av 9 – punkts prosedyren (kandidatens tegning). [-]
Les mer
Vikna 2 dager
28 Oct
Oppdatering Hurtiggående MOB rettet mot personell som skal være en del av MOB-mannskapet om bord [+]
Oppdatering hurtiggående MOB Kurset er rettet mot personell som skal være en del av MOB-mannskapet om bord, eller skal håndtere MOB-båt i forbindelse med andre oppdrag. Krav til forkunskap: Kursdeltaker skal ha gjennomført grunnleggende kurs i redningsfarkost og mann over bord båt iht. tabell A-VI/2-1 og HMOB iht. tabell A-VI/2-2, før deltakelse på dette kurset. Dette skal dokumenteres: Alternativ 1: Dokumentasjon på gyldig kurs/sertifikat iht. tabell A-VI/2-2(dvs. ikke eldre enn 5 år) eller, Alternativ 2: Dersom ikke gyldig kurs/sertifikat iht. tabell A-VI/2-2, kan dokumentasjon på 12 mnd. fartstid i løpet av de siste 5 år, opparbeidet i tidsrom med gyldig kurs/sertifikat iht. tabell A-VI/2-2, godkjennes. Læremål: Etter kurset skal deltakerne kunne utføre minimumskrav i STCW kodens tabell A-VI/2-2. Kurset er i henhold til: STCW-78, med endringer (inkl. 2010 Manila-endringene) Varighet: 2 dager. Pris: Det tilkommer MVA på kursprisen Overnatting:  www.ssras.no   [-]
Les mer
4 dager 21 400 kr
ECDIS/AIS-kurs som bygger på de nye kravene til slik opplæring i STCW-konvensjonen (fra 1. januar 2012). Dette er seilingssertifikatet internasjonalt farevann krever. [+]
ECDIS/AIS-kurs som bygger på de nye kravene til slik opplæring i STCW-konvensjonen (fra 1. januar 2012). Dette kurset har som målsetting å gi kunnskap, ferdigheter og forståelse av ECDIS og elektroniske kart, slik at navigering med ECDIS blir sikkert. De som fullfører kurset skal ha god nok kompetanse til a kunne ivareta en sikker brovakt ved bruk av ECDIS som det primere navigasjons hjelpemiddel. Dette kurset gir en generell opplæring i AIS, dens oppbygging, fordeler og farer. Delmål for kurset: Grunnleggende kunnskaper om muligheter og begrensninger ved bruk av ECDIS og elektroniske kart Grunnleggende ferdigheter i bruk, tolking og analysering av informasjon innhentet fra ECDIS. Kunne stille inn og bruke alle relevante sikkerhetsfunksjoner i en ECDIS. Kjenne til de potensielle feil i dataene som vises og mulige feil tolkninger. Kjenne til faren for at man stole for mye på ECDIS og elektroniske hjelpemidler. Kunne utføre alle relevante operasjoner, stille inn kart detaljer, bruke elektroniske kart, ruteplanlegging og rute monitorering mm. Kjenne til viktigheten av å ta <> og <>. Kunne bestille, oppdatere og administrere ENC kart. Kunne beskrive formålet med AIS, og hvordan AIS systemet fungerer. Kjenne til fordeler og farer med AIS. Kunne stille inn skips AIS data. Kunne demonstrere kompetanse i bruk av AIS som et ekstra navigasjons verktøy.     Annet Alle som har fullført kurset og tilegnet seg den kunnskapen som kreves, tildeles kursdokumentasjon. Kursdeltakere som har bestått kurset vil bli registrert. Overnatting "full kost og losji for kr. 925,- pr. døgn" på: PolitihøgskolenJustissektorens Kurs- og Øvingssenter (JKØ) Stavern Besøksadresse: Fredriksvern Verft, Helgeroveien 9, 3290 StavernPostadresse: Postboks 204, 3291 Stavern Mer info på http://io.no/info/politihogskolen-br-justissektorens-kurs-og-br-ovingssenter-jko-stavern-378646 ! [-]
Les mer
3 dager
Repeterer ROC for sertifikatholdere med tidligere utgått ROC sertifikat [+]
GMDSS – ROC (Restricted Operator’s Certificate) Kurset gir opplæring i henhold til kravene for ROC i det globale maritime nød- og sikkerhetssystemet (GMDSS). Det kreves at alle vaktansvarlige navigatører om bord i radiopliktige skip og installasjoner i radiodekningsområde A1 har ROC. Det legges vekt på regelverk, prosedyrer og operativ bruk av maritimt radioutstyr som VHF med DSC, NAVTEX og diverse nødradioutstyr samt nødbatterier. I tillegg gjennomgås minst to søk- og redningsøvelser (SAR). Det kreves tilfredsstillende engelskkunnskaper, samt normal hørsel og syn for å delta på kurset. Krav til forkunnskap: Deltakeren må inneha tidligere ROC sertifikat. Læremål: Etter kurset skal deltakerene kunne benytte det globale maritime nød- og sikkerhetssystemet (GMDSS) . Kurset er i henhold til: STCW-78, med endringer (inkl. 2010 Manila-endringene) Varighet: 20 timer fordelt på 3 dager. Pris: Det tilkommer MVA på kursprisen Overnatting:  www.ssras.no [-]
Les mer
9 timer 990 kr
For dere som ønsker at en instruktør skal besøke deres bedrift/organisasjon/forening og holde båtførerkurs [+]
Tryggombord tilbyr Ekspresskurs i Båtførerprøven i hele landet. Vi gir deg forberedelsesmateriell, spennende undervisning og eksamen. Se våre kurstider på vår hjemmeside. Har du en bedrift eller vennegjeng som trenger kurs, så ta kontakt med oss. Vi finner kursløsninger som passer for deg.   Båtførerprøven er påbudt for alle som er født etter 01.01.1980som skal føre båt fra 8 meter og/eller 25 hk.Vi i Tryggombord vil dele vår kunnskap og erfaring med deg. Våre instruktører er navigatører med styrmannsutdanning og erfaring fra Sjøforsvaret og offshore.Vi tilbyr spennende og gode kurs i Båtførerprøven slik at du blir trygg ombord i båten.Vi gir deg forberedelseshefte, undervisning og eksamen i våre Ekspresskurs.Våre kurs er effektive, målrettet og spennende.TryggombordProfesjonelle instruktørerForberedelsesmateriellInteraktiv undervisningBeståttgaranti - nytt kurs gratisVi tar deg igjennom Sjøfartsdirektoratets pensum:SjømannskapLover og reglerNavigasjon og kartarbeidLanterner og signalerMiljø SikkerhetVi ser frem til å dele vår kunnskap med deg!Pris kr. 1290,- + eksamensavgift på 744,- som betales til Norsk Test AS på BåtførerregisteretTa kontakt hvis du har spørsmål.Vi er fleksible og finner kursløsningser som passer for deg   Kursmateriell Kursmateriell blir sendt på mail ved kurspåmelding   Eksamen / sertifisering Nettbasert multiple choice på kurslokasjonen. 50 spørsmål som må bestås med 80 % riktig innen 60 min. Om du har dysleksi eller har av andre grunner krav på forlenget eksamen kan du si ifra om dette til kurslederen før eksamen.Båtførerbeviset sendes til din adresse ca 2 uker etter bestått eksamen.   Uttalelser "Tryggombord holdt et interessant og effektivt kurs som lærte meg alt jeg trengte for å klare Båtførerprøven" "Utrolig godt kurs⚓ super kursleder og fikk bestått" - Marius 22 år "Innmari bra intensivkurs til båtførerprøven!" - Lena 20 år "Flink kursleder, og et veldig bra kurs!" - Marius 25 år "Enkelt og veldig bra! Anbefales på det sterkeste!" - Jenni 29 år "Supert! Bra og enkelt båtførerkurs" - Erlend 26 år [-]
Les mer
10 dager 25 kr
Kurset gir opplæring til sertifisering i operasjonell og prosedyremessig bruk av GMDSS skipsradioutstyr som VHF, MF, HF med DSC og satellittbaserte systemer som Inmarsat ... [+]
MYNDIGHETSKRAV:Kurset baseres på den enhver tid gjeldene emneplan utgitt av Telenor. 2.0.1 Planen omfatter de krav som stilles i STCW2010 seksjon I/1, I/4, I/5, I/6, I/8, I/10, I/12, IV/1, Seksjon A-I/6, A-I/8, A-I/11, A-I/12, A-IV/2, A-VIII/2 Part3, B-I/6, B-I/8, B-I/12 pkt. 72, seksjon B-IV/2 pkt. 37 – 47 og B-VIII/2. Videre er IMO sitt modellkurs for GOC lagt til grunn for emneplanen, samt Forskrift om kvalifikasjoner mv. for sjøfolk (FOR-2011-12-22-1523). Det refereres også til ITU Radio Regulations 2016 Volume I, kapittel 9, artikkel 47.  INNHOLD:Radiotelex HF msi og nødprosedyrer Inmarsat B (simulator) Inmarsat C m/EGC Digital Selcall VHF & MF / HF Navtex Epirb (COSPAS / SARSAT) On Scene Comunication (VHF) Søk og redning (SAR) Kraftforsyning (Batterier) Ekspedisjonsforskrifter Betjening av Radiostasjonen Taksering AntennelæreFornyingskurset tilpasses kursdeltakernes nåværende kunnskapsnivå [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert
HURTIGBÅTOPPLÆRING FRITIDSBÅTER ER RETTET MOT FØRERE AV HURTIGGÅENDE FRITIDSBÅTER [+]
Hurtigbåtopplæring fritidsbåter er rettet mot førere av hurtiggående fritidsbåter, dvs. båter som går 20 knop eller mer. Kurset bygger på Sjøfartsdirektoratets emneplaner for trening av navigatører på hurtiggående yrkesbåter og skal bidra til å forhindre misforståelser, farlige situasjoner og uhell. Kurset er et scenariobasert kurs, som skal gi deltagerne en økt forståelse for å operere hurtigbåt under forskjellige krevende situasjoner gjennom erfaringslæring: Nattseilas, seilas i dårlig sikt og krisesituasjoner som mann over bord er eksempler på aktuelle situasjoner som gjennomgås.Kurset skal gi deltakerne økt forståelse for menneskelige faktorer som påvirker vår atferd om bord, så som evne til årvåkenhet, håndtering av stress, beslutningstaking og måten vi samhandler og kommuniserer på. Deltagerne øker sin kompetanse og ferdigheter i denne sammenheng gjennom teori og øvelser. Kurset besår av en dag e-læring og en dag i simulator. E-læringen er nettbasert og må være bestått før man kan melde seg på simulator trening. Du bestiller e-læringen via Simsea sin hjemmeside fra 1.11.2018. Kursdeltakere bør ha båtførerbevis og eventuelle sertifikater som kreves for å føre aktuell fritidsbåt. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.