Alle kategorier
Du har valgt: Ledelse og strategi
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff i Ledelse og strategi
 

Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs eller brevkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Vårt lederkurs gir deg grunnleggende kunnskaper om motiverende ledelse. Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse for ulike utfordringer knyttet til ledelse der mellommenneskelige relasjoner inngår. Nettkurs eller brevkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.     Start:         Når du selv ønsker. Omfang:     3 innleveringer Pris:           kr. 4.500,- (kan deles i 4 månedlige avdrag med                    kr. 200,- i avdragsgebyr for hvert avdrag).    Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av besvarelser til veiledning. • Du velger selv når du vil starte opp med lederkurset og hvor lang tid du vil      bruke.   Innleveringer • Innlevering av 3 besvarelser   Målgruppe for vårt lederkurs Alle som har et verv eller arbeid, eller ønsker et verv eller arbeid der mellommenneskelige relasjoner og ledelse inngår.   Mål for lederkurset Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse for ulike utfordringer knyttet til lederverv og ledelse.   Kursbeskrivelse Vårt lederkurs gir deg grunnleggende kunnskaper om ledelse.   Tema - Lederkurs • Ledelse i dag • Dagens utfordringer • Dagens muligheter • Ledelsesteori • Administrasjon • Organisasjon • Lederkompetanse • Hvor læres denne kompetansen? • Ledertyper • Personlighet • Kommunikasjon • Hva er god kommunikasjon? • Hvilke utfordringer møter vi i kommunikasjon? • Relasjonskompetanse • Makt • Tillit • Motivasjon • Kreativitet • Behov • Gruppe • Team • Utvikling • Vi-følelse • Helhetlig tenking   Litteratur Relasjonell ledelse Hans Morten Skivik ISBN 9788205329669 Gyldendal 2004   Vurdering  Bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått og som har betalt kursavgiften i sin helhet.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgiften for vårt lederkurs.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com Vi har lang erfaring med kurs og studier og vet hva som vil passe deg best etter en kort og uforpliktende samtale. [-]
Les mer
6 timer 5 900 kr
For å lykkes i forhandlinger må man kunne håndtere både hindringer og muligheter som ligger i forhandlingssituasjonen. Dette kurset viser deg hvordan du planlegger og... [+]
For å lykkes i forhandlinger må man kunne håndtere både hindringer og muligheter som ligger i forhandlingssituasjonen. Dette kurset viser deg hvordan du planlegger og forbereder en forhandling.   Formål og innhold Vi er alle forhandlere. Undersøkelser viser at det er stor variasjon i forhandlingsresultater og forskningen har identifisert viktige hindringer og sentrale suksesskriterier for å nå frem til gode resultater. Dette kurset omsetter denne kunnskapen i praktiske ferdigheter du kan ta med deg når du forhandler på egne og andres vegne.   For å lykkes i forhandlinger må man kunne håndtere både hindringer og muligheter som ligger i forhandlingssituasjonen. Effektive forhandlinger bør planlegges og forberedes nøye, ved interesseanalyse, kartlegging av alternativer og utvikling av løsningsmuligheter. Dette kurset viser deg hvordan du gjør dette.   Etter endt kurs vil deltakerne: Ha kunnskap om vanlige feil som kan hindre forhandleren i å nå gode forhandlingsresultater Kunne anvende grunnleggende analyseredskaper på konkrete forhandlingssituasjoner  Ha forståelse for noen sentrale egenskaper som preger gode forhandlere og hva man selv kan gjøre for å tilegne seg dem Emner som gjennomgås: Hvorfor trenger vi forhandlingskompetanse? Vanlige feil, bl.a. forhandlerens dilemma, eskalerende engasjement og nullsumtanken  Forberedelser av forhandlinger: interesser, alternativer, muligheter og kriterier Interesseanalyse Utvikling av løsningsmuligheter Gjennomføring av forhandlinger: strategi og taktikk Nøkkelen til suksess: hva kjennetegner den gode forhandler? Målgruppe Ledere og de som forhandler eller deltar i forhandlinger i forbindelse med sitt arbeid. Kursform Kurset følger en erfaringsbasert undervisningsmetode, med stor vekt på rollespill, praktiske oppgaver og diskusjoner i grupper og plenum.  Kursleder Sverre Blandhol (dr. juris og master i psykologi) er professor ved Det juridiske fakultet, Universitetet i Oslo og arbeider med kontraktsrett, tvisteløsning, forhandlinger og etikk. Han har bred praktisk erfaring fra arbeid som advokat og mekler. Blandhols seneste bok er Konfliktanalyse (Fagbokforlaget 2014). Blandhol er kjent som en engasjerende og dyktig kursleder og holder en rekke kurs og foredrag for offentlige og private virksomheter. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 2 dager 9 450 kr
Bli med på en inspirerende og engasjerende gjennomgåelse av hensikten og innholdet i ISO 9001 (standarden for kvalitetsledelse) [+]
Kvalitet iht ISO 9001:2015 (Quality Management Basics)  Bli med på et 2 dagers kurs der vi sammen gjennomgår ledelsesstandarden for kvalitet, ISO 9001:2015. Vi er innom alle kapitlene i standarden, så du får en god oversikt over hva den omhandler. Standarder kan fort bli tørt og kjedelig stoff, så vi legger stor vekt på å gjøre innholdet lett tilgjengelig ved å forklare hva som menes med det som står skrevet, hvorfor det er viktig, og hvordan det praktisk kan gjennomføres i en bedrift. Flere av dere som er innom her skal komme i gang, eller er i gang med, en utdannelse (sertifisering) innen kvalitetsledelse eller revisjonsledelse. Dette kurset er med på å dekke basiskompetanse og timekrav (gir 16 timer) til sertifisering. Bli med på en inspirerende dager!   Kursleder er Siri Mathiesen, se gjerne egen omtale om Siri på KRN Academy, www.qrn.no Vi som underviser hos KRN er personer med et sterkt engasjement for det vi underviser i, og det merkes når du er på kurs. Det gjør innholdet levende og interessant. Du kan gjerne få referanser fra oss.  [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 450 kr
Kurset setter søkelys på hvordan en kan bygge gode ledergrupper og hva som er viktig for å få disse til å fungere i henhold til forventningene. [+]
Ledergruppen - Samhandling og utvikling   Kurset gir deg en rekke malverktøy for effektivisering av teamarbeidet, og fokuserer på hvordan en kan bygge gode ledergrupper og hva som er viktig for å få disse til å fungere i henhold til forventningene. Vi tar deg gjennom generell ledelsesteori hvor vi ser nærmere på vanlige problemstillinger for ledere, eksterne forhold som må håndteres, og ikke minst personlige forhold ved oss selv som kan stå i veien for god ledelse. Videre skal vi bli godt kjent med de fem hovedtrinnene i Tuckman og Jensen sin anerkjente modell for utvikling av lederteam, fra «Forming» til «Adjourning», samt seks viktige forutsetninger for god samhandling i lederteamet. Videre diskuterer vi dialog vs. debatt, konflikter og viktigheten av god møteledelse.   Kursets formål:  Formålet med kurset er å gi teamleder og ledergruppens medlemmer gode verktøy og økt innsikt i mekanismer som påvirker kvaliteten på samhandling i ledergruppen og resultatene den oppnår, samtidig som kurset skal gi den enkelte bedre innsikt i mulige svakheter ved sitt eget lederskap og hvilke tiltak en kan gjennomføre for å kompensere slike svakheter.   Kursinnhold: Lederskap og lederens utfordringer Viktige begreper for ledere og ledergruppen Verdier som samstemte lederverktøy En leders utfordringer – de åpenbare, de eksterne og de interne Fem trinn i teamutvikling – etterfulgt av Case Seks forutsetninger for å bygge et godt team Samhandling i ledergruppen – fire forutsetninger og seks prosesser Dialog vs. debatt i ledergrupper – hva sier vitenskapen? Konflikter – forebygging og håndtering Viktigheten av god møteledelse og gode rutiner for møter Mal-verktøy: Styringsdokument for teamarbeidet Mal-verktøy: Møteplan/Årshjul Mal-verktøy: Kombinert innkalling/agenda/referat Mal-verktøy: Ansvarsmatrise   Målgruppe: Kurset er rettet mot styret som gruppe, styreleder, daglig leder, toppledergrupper og andre ledergrupper.    [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 dager 6 500 kr
En smidig tilnærming handler om å sette en organisasjon i stand til å svare på endringer i forutsetningene for egen virksomhet – raskt, effektivt og kontinuerlig. Det han... [+]
En smidig tilnærming handler om å sette en organisasjon i stand til å svare på endringer i forutsetningene for egen virksomhet – raskt, effektivt og kontinuerlig. Det handler om å skape en lærende organisasjon, hvor endring og utvikling er naturlig og ønsket.    Det høres kanskje ut som et langt steg å ta, men alt begynner et sted, og et godt sted å begynne er her med en grundig introduksjon i hva smidig faktisk er, i hvordan det jobbes smidig – og ikke minst i hva som skal til for å gjøre en organisasjon smidig.    I løpet av dette kurset kan veien fremover for dere bli langt klarere. Det blir mulighet for å stille spørsmål, ha diskusjoner, demonstrasjoner og øvelser.  Hvem bør melde seg på? Alle som ønsker å lære om hva det vil si å jobbe smidig og hvordan en kan lykkes med det. Ledere, mellomledere, teamledere, prosjektledere, teammedlemmer og ellers alle som ønsker å forstå mer om smidig.   Krav til forkunnskaper: Det kreves ingen formelle forkunnskaper for å delta  Du vil lære om:  Historie: hvorfor og hvordan vokste smidig frem  Hva vil det si å være smidige i praksis og hva er det ikke  Hvilke endringer innebærer en smidig transformasjon i hele organisasjonen? Strategi Struktur Prosess Kultur  En introduksjon til smidig kultur og verdier Kontinuerlig forbedring Fokus på læring og tilbakemeldinger Fokus på verdiskaping Psykologisk trygghet og ledelsesform En innføring i noen smidige metoder  LEAN  DevOps  Lean start-up  Design Thinking  Scrum/Kanban  Etter endt kurs skal du: Ha en god forståelse for hva som skal til for å bli smidig og hvilke forutsetninger som må på plass for å lykkes. Ha en overordnet forståelse for hva ulike smidige metoder er og når de kan/bør brukes.   [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 5 dager 19 500 kr
Et dypdykk i kvalitetsledelse (Quality Management). Med dette kurset i lomma så har du gjennomgått pensum som kreves for en eventuell sertifisering som kvalitetsleder. [+]
Kvalitetsledelse (Quality Manager)  Dette kurset er for deg som vil ha mer dybdekunnskap, og/eller sertifisere deg som kvalitetsleder. Kurset tar for seg ISO 9001 da den ligger som en grunnsten for kvalitetsfaget, men vi skal også innom andre områder som er viktig for å få styringssystemer til å fungere i praksis. Pensumet til kurset er satt av den Europeiske foreningen EOQ, slik at alle som velger å sertifisere seg i Europa har samme minimums-kompetanse. Vi kommer til å følge et case gjennom kurset slik at du får mulighet til å trene på noen av teamene vi er innom. Gjennom hele kurset legges det opp til å gjøre innholdet enkelt og praktisk. Kvalitetsledelse handler om sunn fornuft satt i system.   Kursleder er Siri Mathiesen, se gjerne egen omtale om Siri på KRN Academy, www.qrn.no Vi som underviser hos KRN er personer med et sterkt engajsement for det vi underviser i, og det merkes når du er på kurs. Det gjør innholdet levende og interessant. Du kan gjerne få referanser fra oss.  [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 dager 10 400 kr
På kurset får du en grundig gjennomgang av revisjonsprosessen som du kan bruke ved revisjoner av ulike ledelsessystemer [+]
Revisjonsprosessenkan du bruke ved revisjoner av ulike ledelsessystemer, for eksempel ISO 9001 - kvalitet, ISO 14001 - miljø, ISO 45001 - arbeidsmiljø, og HMS-internkontroll.  Kurset er oppdatert iht. den nye versjonen av ISO 19011:2018, retningslinjer for revisjon av ledelsessystemer. Dette innebærer blant annet at det blir fokus på en risikobasert tilnærming i alle fasene av revisjonsprosessen. Hva får du igjen for kurset? Du skal kunne lede eller delta i revisjoner av ledelsessystemer Forstå revisjonsprosessen Kunne anvende revisjonsprinsippene og bidra til en risikobasert tilnærming i alle fasene i revisjonsprosessen Kunne utvikle, implementere og forbedre revisjonsprogrammer Forstå revisorrollen og revisors oppgaver i alle faser i revisjonen Kunne planlegge revisjoner og velge relevante revisjonsmetoder Fyll ut skjemaet til høyre, så får du omgående svar fra kursholder med informasjon og datoer.   [-]
Les mer
3 dager 23 500 kr
Hvordan lykkes med å implementere og jobbe med OKR i praksis? [+]
Hva er OKR?  OKR står for «Objectives and Key Results». «Objectives» handler om hva det er man ønsker å oppnå, mens «Key Results» handler om hvordan man skal få det til. OKR er et enkelt rammeverk for målstyring. Det gir klare retningslinjer og forståelse for hva selskapet ønsker å oppnå, slik at alle i organisasjonen vet hvilken retning en skal dra i. Kurset passer for deg som vil lære hvordan planlegge, tilrettelegge og støtte egne eller andre team og enkeltpersoner i arbeidet med å sette Objectives, Key results og definere egnende initiativ for å ta strategi ut i handling i praksis. Du vil få oversikt og innsikt i hva som skal til for å lykkes med OKR, samt praktisk erfaringsutveksling på OKR rammeverket, beste praksis og konkrete verktøy. På kurset går vi gjennom “Futureworks 6 stegs OKR prosess" - en prosess som sikrer at du introduseres for nødvendige verktøy, kompetanse og atferd for å sikre måloppnåelse med OKR i din organisasjon. Videre introduserer vi OKR rammeverket, og går igjennom hva som skal til for å lykkes med å implementere og jobbe med OKR i praksis.   Agenda Dag 1 •   Velkommen og bli kjent•   Steg 1: Introduksjon til OKR•   Steg 2: OKR i praksis   Dag 2 •   Oppsummering fra dag 1•   Steg 3: OKR syklusen•   Steg 4: Ambassadør-rollen•   Steg 5: Støtte til workshops   Dag 3 •   Oppsummering fra dag 2•   Steg 6: Gjennomføring og oppfølging  •   Praktisk trening og tilbakemelding•   Neste steg og evaluering•   Oppsummering   [-]
Les mer
Nettkurs
GRATIS introduksjon til Lean via e-læring. Du får svar på hva, hvordan og hvorfor vi skal jobbe med Lean. Teori fra HiØ, akkreditert av NOKUT. [+]
Generelt om våre kurs En stor del av det teoretiske innholdet er tidligere benyttet under undervisning på Høgskolen i Østfold som er akkreditert av NOKUT. Madisa Consulting AS er Lean-entusiaster med svart belte sertifisering og tilbyr kurs, sertifiseringer, Lean-spill og rådgivning i Lean til private og offentlige virksomheter.  Vårt Lean sertifiseringsprogram består av 4 nivåer: Lean hvitt, gult, grønt og svart belte. For å bli sertifisert på de ulike nivåene, må kurset for hvert trinn gjennomføres og bestå skriftlig eksamen. Når det foregående nivået er utført, er du kvalifisert til neste nivå og til slutt oppnås den høyeste Lean sertifiseringen, svart belte. Men Lean svart belte sertifisering blir du også Lean Manager MC!   Vi tilbyr også skreddersydde bedriftsinterne Lean-kurs og foredrag.   Lean hvitt belte sertifiseringskurs På hvitt belte får du en GRATIS introduksjon til Lean via nettkurs. Dette er for mange starten på den magiske Lean-reisen. Nettkurset varer i ca. 45 minutter. Hvitt belte er et valgfritt steg i sertifiseringsprogrammet. Kurset kan være verdifullt hvis du kun ønsker å kunne litt om Lean. Selv om kurset passer for alle, kan dette kan være midt i blinken for styremedlemmer og ledere. Kanskje vil dette hjelpe deg eller i noen i teamet ditt for å finne ut mer om Lean eller om Lean er relevant for nettopp din virksomhet?     Ferdighetsmål Få et innblikk i driftsstrategien Lean og noen enkle metoder for forbedringsarbeid.   Kompetansemål for Lean hvitt belte sertifiseringskurs Kurset er delt opp i 3 deler. Etter introduksjonskurset skal du ha innblikk i: Del 1: Hvorfor bør du jobbe med Lean? Del 2: Hva er Lean? Her får du kjennskap til grunnleggende Lean prinsipper og historikken bak Lean. Del 3: Hvordan jobbe med Lean? Her får du kjennskap til noen utvalgte metoder/verktøy som Prosesser inklusive sløsingsanalyse, 5S og Tavlemøter     Sertifiseringskriterier Etter at kurset er gjennomført og du har svart riktig på de 10 spørsmålene, mottar du et elektronisk Lean hvitt belte sertifiseringsbevis.   Varighet Kurset varer i ca. 45 minutter.   Sted Kopier linken og lim inn i nettleseren din:  https://madisaconsulting.no/gratis-lean-hvitt-belte-sertifiseringskurs/   Pris GRATIS!!   Noen av våre referanser Høgskolen i Østfold Tine Cirkle K Europris DNB Norske Skog Flere kommuner og offentlige virksomheter   Øvrig Vi tilbyr også skreddersydde bedriftsinterne Lean-kurs og foredrag. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 20 900 kr
01 Sep
01 Sep
03 Nov
ISO 27005 Risk Manager Course [+]
ISO 27005 Risk Manager Course [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Bergen 2 dager 10 900 kr
21 Aug
21 Aug
11 Sep
Få økt lønnsomhet i prosjektene ved å se hele prosjektet. Bruk av Lean metodikk i prosjektering og gjennomføring sikrer raskere prosjektering med betydelig høyere kvalite... [+]
Få økt lønnsomhet i prosjektene ved å se hele prosjektet. Bruk av Lean metodikk i prosjektering og gjennomføring sikrer raskere prosjektering med betydelig høyere kvalitet. Grensesnitt mellom fag fanges opp på en helt annen måte enn tradisjonelt, ved å gå fra sekvensiell til samtidig prosjektering. Kurset går over 3 dager og gir deg innsikt og verktøy til å bidra direkte i prosjekter og fagmiljøer.   Dette kurset passer for Ledere og medarbeidere i byggebransjen som er involvert i prosjektering, herunder: Byggherre - private og offentlige selskaper, Rådgivende ingeniører og planleggere, Entreprenører, Prosjektledere og Arkitekter. Deg som ønsker å styrke kompetansen og CV-en for å bli mer attraktiv for nye oppgaver Deg som ønsker en kickstart på prosjektet ditt, gå fra   fra «Ord til Handling» og målrettet Coaching som en del av kurset.   Kort beskrivelse Kurset går over 2 dager og gir deg innsikt og verktøy til å bidra direkte i prosjekter og fagmiljøer.Vi jobber oss systematisk gjennom relevante temaer (se under) og designer «din modell» for prosjektering og gjennomføring. Dette sikrer suksess ved at prosjektets mål nås, og at ekte læring på tvers av faser, selskaper og prosjekter skjer. Våre kurs er laget for å skape engasjement, inspirasjon og begeistring. Derfor bruker vi simulering, trening, rollespill og refleksjon i gjennomføringen. Gled deg!!   Sertifisering Ved bestått eksamen mottar du kompetansebevis for gjennomført «Lean Prosjektering VDC».   Temaer som blir gjennomgått Kontinuerlig forbedring og læring i prosjektering og prosjekter. Prosjektets mål og formål. Digitalt samspill, Virtual Design Construction (VDC), og effektiv bruk av Building Information Modeling (BIM). Samhandlingsmøter / Integrated Concurrent Engineering (ICE), hvordan sikre kvalitet gjennom involvering. Bakoverplaner prosjektering m/tverrfaglige avhengighet. 5S i Prosjekteringsfasen – kunnskapsdeling, organisering for null feil og høy fart. Standardisering – Beste Praksis for Planlegging og gjennomføring av dine prosjekter. Typiske problemområder i prosjektering. Hvem er kunden? Hva har verdi for kunden? Brukerinvolvering. En Prosjekteringsleders rolle i Lean prosjektering. Hvordan skape flyt i prosjektering. Faser i Prosjektering – Lean leveranser fra de ulike fasene. Verdistrømsanalyse – fjerne sløsing. Verktøy for optimalisering av byggets verdi. Prosjektere for systematisk ferdigstillelse.    Gjennomføring Ved påmelding mottar du en link til din kursportal. I portalen kan du: Laste ned kompendier og materiell. Ta eksamen. Laste ned kursbevis ved bestått eksamen Gå til Virtuelt klasserom - når kurset et digitalt. Ved fysisk kurs er lunsj og enkel bevertning underveis inkludert. [-]
Les mer
Oslo 4 dager 27 500
17 Nov
Training for leaders and professionals driving the work to improve the organization's performance. [+]
Lean Six Sigma Black Belt Course You will learn to use DMAIC to solve complex problems and lead improvement projects with cross-functional teams. You will learn to use data analysis and visualization for process improvement and product development. The course is a 4-day classroom course.   Learning Objectives: Use the DMAIC method to solve complex problems and lead larger improvement projects involving multiple departments. Utilize data analysis and visualization for process improvement and product development. Make fact-based decisions based on statistics and data analysis. Strengthen your leadership skills to drive improvement efforts within the company. Develop skills to successfully implement change. Coach Green Belt and project team participants.   Target Audience: This course is suitable for those who lead improvement programs, have operational or quality responsibility, work with process and product development, lead complex improvement projects involving multiple departments, and others who are focused on maintaining a holistic approach to improvement work.   Course Content: The course follows the DMAIC structure: Define: Identify and define process- or product-related problems to be improved. Set specific, measurable goals for improvement. Measure: Collect and analyze data to understand the current situation (use of descriptive statistics, histograms & control charts). Evaluate process performance with capability analysis and determine how to improve it. Use control charts for variation analysis to understand and quantify sources of variation. Evaluate measurement systems to ensure accurate measurements (repeatability, reproducibility, stability, sensitivity, and capability). Analyze: Prove root causes with graphical analyses: Pareto Box plot Scatter plot Correlation and regression Hypothesis testing Improve: Use Design of Experiments (DOE) to identify optimal process settings. Apply DOE in product development. Implement improvements. Control: Maintain improvements using control charts and continuous monitoring. Implement control plans to ensure that improvements are sustained.   Tools & Methods: Brainwriting Voice of the Customer (VOC) Requirement Trees Defining KPIs (Key Performance Indicators) Operational Definition Strategic Goal Deployment Process Walk / "Go to Gemba" Problem Statement Specific Goals Project Selection Project Charter Communication Plan Context Diagram High-Level Process Map (SIPOC) Process Variable Mapping Value Stream Analysis Data Analysis Descriptive Statistics Histogram Normal Distribution and Other Distributions Pareto Chart Boxplot SPC & Control Charts Capability Analysis Variation Analysis Measurement System Evaluation Scatterplot, Correlation, and Regression Design of Experiments (DOE) Hypothesis Testing Prioritization Matrix Some of the methods and tools are described at an introductory level, while others are covered in depth.   Instructor: The course instructor Sissel Pedersen Lundeby is an IASSC (International Association for Six Sigma Certification) accredited instructor (the only one in Norway as of August 2024): "This accreditation publicly reflects that you have met the standards established by IASSC such that those who participate in a training program led by you can expect to receive an acceptable level of knowledge transfer consistent with the Lean Six Sigma belt Bodies of Knowledge as established by IASSC."  Sissel holds a master's degree in chemical engineering from NTNU and has more than 19 years of experience in production and environmental technology. Her Lean Six Sigma training began in 2002, at an American company, where she became Black Belt certified in 2004. In 2017, she was also Black Belt certified through IASSC. Sissel has extensive experience in using Lean Six Sigma for improvements and focuses on achieving measurable results. The courses use practical, recognizable examples and present Lean Six Sigma in a simple and understandable way.    Feedback: "Inspiring, professionally skilled, makes a theoretical subject accessible to everyone." Espen Fjeld, Commercial Director at Berendsen "Highly competent and clear delivery. Fun and builds trust." Jon Sørensen, Production Manager at Berendsen "10/10, good at reaching everyone." Erlend Stene, Sales Manager at Berendsen "Clear and well-presented. Good at checking understanding and listening." Morten Bodding, Production Manager at Berendsen "Made a difference, engaged and skilled." Course Participant from EWOS "You are inspiring, positive, and skilled in your field." Course Participant from EWOS "I was very impressed with Sissel's Lean Six Sigma knowledge. She makes it easy to identify improvements and achieve results." Daryl Powell, Lean Manager, Kongsberg Maritime Subsea   Diploma and Certification: Diploma: To receive a diploma for successful completion, you must have attended at least 3 out of 4 course days. Certification: To become certified as a Lean Six Sigma Black Belt, the following requirements must be met: Attendance at a minimum of 3 out of the 4 course days. Completion of a Green Belt course with a certificate of completion. Completion of a Six Sigma improvement project within 12 months after the course ends. Participation in mandatory coaching throughout the Black Belt project. Mandatory coaching ensures that your project is executed in line with best practices and the Lean Six Sigma methodology. Through six 1-hour sessions with a senior consultant, you will receive support and guidance to: Select a project that is realistic and value-adding. Execute each phase of the project according to best practices. Gain confidence and competence in using Lean Six Sigma tools through practical application. The coaching sessions include: 1 hour for project selection. 1 hour for review after each DMAIC phase. It is sufficient to have a Green Belt certificate of completion. Participants do not need to complete both a Green Belt project and a Black Belt project to become Black Belt certified. The focus is on the successful completion and approval of the Black Belt project. Coaching fee: 19,950 NOK (includes six 1-hour sessions and project approval). This is an investment in your success, and our experience shows that participants who receive coaching achieve better results and execute their projects more effectively. [-]
Les mer
Webinar 1 time 2 940 kr
Daglig leders ansettelsesavtale er en viktig formell avtale for selskapet. Den kan inneholde særregler og begrensninger i det normale stillingsvernet. [+]
MEDLEMSKURS: Daglig leders ansettelsesavtale, stillingsvern og særregler    Nettbasert / Ca. 45 min / "Live" med Styrekonsulent eller On-demand.   Ett komprimert og nyttig kurs med mange verdifulle tips og råd. Kurset leveres både "live" med styrekonsulent – enten via Teams eller Zoom, med mulighet for å stille spørsmål mm. underveis, eller som On-demand kurs.    Kursinnhold: Daglig leder, administrerende direktør, direktør eller disponent? Daglig leders rolle og funksjoner iht. norsk lovgivning Daglig leders posisjon mht. arbeidsmiljøloven Åremålsavtale og korttidsavtaler i ledende stilling Stillingsvernet og særbestemmelser for en daglig leder Ansettelsesavtale med daglig leder Stillingsinstruks for daglig leder Retningslinjer for drift, planer, budsjetter, prognoser og daglig leders rapporteringsplikt til styret   Målgruppe: Styremedlemmer, styreledere, eiere, grundere, daglig leder, ledende medarbeidere og andre med interesse for dette temaet.    Kursmateriell: Det inngår ikke skybaserte filmapper med materiell og hjelpemidler for øvrig i våre GRATIS medlemskurs, men vi viser til artikler, hjelpemidler, dokumentmaler mm på medlemsportalen under kurset slik at du kan benytte deg av det i ettertid.   NB!  GRATIS for alle medlemmer i Styreforeningen.no Pris for "ikke medlemmer" tilsvarer 12 måneders medlemskap i Styreforeningen.no, regnet fra og med kursdato, for deg som ikke fra tidligere var medlem i Styreforeningen.no   Som medlem får du da full tilgang til alle medlemsfordeler fra og med dagen etter kursdato: alle typer GRATIS kurs og webinarer / medlemspris på alle andre kurs dokumentmalregister, spørsmål og svar basene, artikkelseriene mm avklaringstime hvert halvår, medlemssupport pr telefon/epost anledning til å registrere din CV GRATIS i Styrerekruttering.no ... og alle de øvrige medlemsfordelene i Styreforeningen.no   [-]
Les mer
6 timer 4 000 kr
Diameta veiledning/coaching er et tilbud og et supplement til våre kurs. Vi ønsker å gi våre kunder muligheten for et skreddersydd opplegg tilpas... [+]
Diameta veiledning/coaching er et tilbud og et supplement til våre kurs. Vi ønsker å gi våre kunder muligheten for et skreddersydd opplegg tilpasset den enkelte.  Diameta er et kompetansesenter for folkehelse, selvfølelse og livsmestring. Vi har et stort team med proffe fagfolk som jobber med selvfølelse og holder kurs i store deler av Norge. Vi jobber med å lære barn, ungdom, foreldre, voksne, og ansatte i skoler og barnehager gode og enkle verktøy for å opprettholde og styrke selvfølelse. Vi er svært opptatt av forebygging og at hele støtteapparatet rundt et barn skal inneha kunnskap om hvordan bygge god selvfølelse. Alle mennesker vil på et eller annet tidspunkt møte utfordringer i sin hverdag og nettopp derfor er det viktig at alle har verktøy som er konkrete og enkle å ta i bruk. Dette kan dreie seg om hvordan: få venner, føle trygghet, kommunisere med andre på en god måte, takle press og stress, ha gode søvnrutiner, løse konflikter, redusere mobbing i skolen, mestre sinne eller andre følelser, spise sunt, få bedre motivasjon, bruke selvhjelps teknikker ved behov, være trygg på seg selv, tenke og føle at jeg er god nok som den jeg er, kjenne mestring i forhold til hva som er viktig for den enkelte og hvordan stole på seg selv. Dette jobber vi med: Kartlegging av din situasjon Hva er selvfølelse – hva er selvtillit Hva er viktig for deg? Finne løsninger og motivasjon i hverdagen Strategier og mål Hvordan styrke selvfølelsen din Samtalene går over 4 ganger inntil 60 min hver gang, eller etter avtale.  https://www.diameta.no/diameta-veiledning/ [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 450 kr
Hvordan etablere en effektiv ledergruppe? [+]
Effektive ledergrupper – hvordan lykkes? - Hvordan etablere en effektiv ledergruppe?    Svært mange ledere opplever at møter og samhandling i ledergruppen bør forbedres. Årsaken er at tid i møter gir for få resultater, og at tidsbruken ikke kan forsvares opp mot andre oppgaver. I dette kurset lærer du om hvordan du kan effektivisere din ledergruppe for å oppnå bedre resultater for virksomheten, dine ledere og deg selv. Målgruppe:Kurset vil gi utbytte for daglige ledere og ledere som ønsker å utvikle sin ledergruppe.   Læringsutbytte: I kurset får du kunnskap om forskning på ledergrupper og hva de gjør for å lykkes. Vi introduserer Bang og Middelfarts effektivitetsmodell for ledergrupper. Stikkord i metodikken er struktur, prosesser, relasjoner og resultater. Våre kursholdere deler egne erfaringer som ledere og styreledere. Kurset gir deg konkret hjelp til å utvikle deg og din ledergruppe.   Kursinnhold: Hva kjennetegner en effektiv ledergruppe? Introduksjon til effektivitetsmodellen Ledergruppens tre resultatområder Forutsetninger for effektivitet i ledergrupper Prosesser som påvirker effektiviteten i ledergrupper Lederens ansvar for ledergruppen Metodikk og verktøy for utvikling av egen ledergruppe   Kursdeltakelse:Du kan velge å ta kurset som 3 timers nettkurs, dagskurs i Oslo og bedriftsintern workshop der vi arbeider sammen med din ledergruppe. Deltakere kan etter kurset be om støtte fra en av våre konsulenter til å utvikle arbeidsform og møter i egen ledergruppe.   [-]
Les mer