Kurs: ITIL Continual Service Improvement


Klasserom3 dagerKursNorsk

Dette kurset har ikke oppført noen dato for studiestart. Bruk skjemaet under for å kontakte leverandør for nærmere informasjon.




 

Continual Service Improvement

 

Oversikt

Kurset bygger på de generelle prinsippene som dekkes av ITIL® Foundation kurset. Det dekker livssyklus aspektene av Continual Service Improvement , og dekker styring og kontroll av virksomheten og teknikker innenfor CSI området.

 

Mål

Formålet med CSI kurset er å gi kunnskap om ITIL begreper og terminologi. Kurset ser på aktiviteter som kan gjennomføres for å forbedre kvaliteten på IT Service Management innenfor en organisasjon og gjør det mulig for kandidatene å forstå begreper, prosesser, funksjoner og aktiviteter involvert i CSI. Det tar også sikte på å gi en detaljert styrings- og forretningsmessig forståelse av CSI-livssyklusfasen og hvordan denne kan iverksettes for å forbedre kvaliteten på IT tjenestene innen en organisasjon.

Kurset forbereder kandidatene til ITIL® Continual Service

Improvement eksamen.

 

Hvem bør delta?
Kurset passer for personer som krever en dyp forståelse av kontinuerlig tjenesteutvikling og forbedring. Dette gir en naturlig karriereutvikling for utøveren som allerede innehar ITIL® Foundation sertifikat.
Før du tar kurset anbefales det, selv om det ikke kreves, at du har arbeidserfaring og kunnskap om grunnleggende begreper innen IT og beslektede områder på minst to år.

 

Faglige kvalifikasjoner
Kurset er en del av ITIL® Intermediate kvalifiseringsprogram.
Eksamen vil bestå av en sammensatt flervalgsliste bestående av 8 spørsmål som skal besvares innen 90 minutter. For å bestå må en ha minst 70% korrekt eller mer.
Ved bestått eksamen vil kandidatene vil bli tildelt 3 credits mot ITIL® Expert kvalifisering.

 

Kurs struktur

3-dagers (sertifiseringstest kan eventuelt tas på dag 4) offentlig eller bedriftsinternt kurs (Fleksibelt oppdelt f. eks 2+1 dager).

Kurset er basert på OGC's Best Practice retningslinjer som beskrevet innen ITIL® Service Lifecycle bøker og dette kurset er sentrert rundt boken Continual Service Improvement . Disse kan kjøpes hos NordicAware Norge eller fra itSMF Norge.
Det anbefales at kandidatene gjennomfører minst 21 timer med selvstudie ved å gjennomgå pensum og relevante bøker i forberedelsene til eksamen.
Kurset er en kombinasjon av teori og oppgaver som løses i grupper eller selvstendig.

 

Dokumentasjon
Omfattende kurs dokumentasjon utleveres ved kursstart og dette dekker:
De viktigste prinsipper og mål innen CSI
Den overordnede CSI-prosessen
Metoder og teknikker for CSI som baselining , assessment , Balanced Scorecard og Deming syklus (PDCA)
Organisatoriske utfordringer relatert til CSI
Teknologi betraktninger knyttet til CSI
Aktivitetene som vanligvis utføres innen CSI
Vurdering av kritiske suksessfaktorer og risikostyring i CSI



 

Påmelding
ITIL Continual Service Improvement hos Sopra Steria
Start her
100% sikkert skjema
Tar ett minutt å fullføre
Hurtig respons

KAMPANJE!!!
Felt som er merket med * må fylles ut
Ønsket valuta *
Dato og sted *
Kursdeltakere
Hvor mange? (Gavekort)
Kampanjekoden er korrekt og rabatt er lagt til.
Fant ingen kampanje. Skrev du kampanjekoden riktig?
Kampanjekode er korrekt, men kampanjen gir ikke bedre pris enn nåværende kampanje.
Deltaker {{$index+1}}
Filen ble lastet opp
Filen ble fjernet
Laster opp... {{item.upload_progress}}%
{{ file.file.name }} Fjern
{{total_price | fprice}} kr {{currency}}
{{total_price-total_with_discount | fprice}} kr {{currency}}
{{total_with_discount | fprice}} kr {{currency}}
{{total_vat | fprice}} kr {{currency}}
X

MVA per produkt:

{{arr[1]}}
Betalingsmåte *
Number: 1+2 *
Vennligst rett opp følgende og forsøk igjen
{{errors_msg}}
Sender...
Vent til opplasting av fil er ferdig

Dette skjemaet er 100% sikkert.
Sopra Steria AS vil snart kontakte deg og bekrefte!



 

Åpen deltakerdiskusjon om kurset eller emnet

Del gjerne din erfaring eller tanker om dette kurset eller temaet med andre!



Anbefalinger fra andre brukere