Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff
 

Nettkurs 12 måneder 12 500 kr
På dette kurset vil du få en dypere forståelse av PRINCE2 sine prosesser, temaer og teknikker samt hvordan disse kan tilpasses ulike prosjekters omgivelser og forutsetnin... [+]
Kurset forbereder deg til sertifiseringseksamen på Practitioner nivå. E-læringskurset inneholder 8 timer med undervisning. Les mer om PRINCE2® her  Praktisk informasjon Kurset er tilgjengelig i 6 måneder Kurset er på engelsk. Sertifiseringstesten varer i 150 min. Sertifiserings voucher bestilles sammen med kurset. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med sertifiserings voucher. Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er casebasert med 70 tilknyttede multiple choice-spørsmål, og du består ved 60% korrekte svar. Deltakerne har 2 timer og 30 minutter til rådighet på eksamen.  Dette er en åpen bok eksamen    ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.     [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 12 000 kr
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and improve er en modul innen ITIL®. Modulen er en nøkkelkomponenten i både ITIL® 4 Managing Professional og ITIL® 4 Strategic Leader-løp... [+]
Modulen dekker bruk og effekt av Lean og agile arbeidsmåter, og hvordan dette kan utnyttes til fordel for organisasjonen. Kurset vil gi kandidatene en praktisk og strategisk metode for å planlegge og levere kontinuerlig forbedring med nødvendig smidighet.  E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 12 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert.   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 18 400 kr
Ta Helse og oppvekst vg1 hos K2 utdanning (privatist). Vg1 er første semester i Helsefagarbeider, Barne- og ungdomsarbeider, Apotektekniker Helse- og Tannhelsesekretær [+]
Helse- og oppvekstfag vg1 er første semester i alle yrkesfaglige helseutdanninger på videregående nivå. Hos K2 kan du ta Helse og oppvekst vg1 som fører til fagbrev Helsefagarbeider og Barne- og ungdomsarbeider og autorisasjonsutdanningene Helsesekretær, Tannhelsesekretær og Apotektekniker. Innhold/temaer Du lærer om forebyggende helsearbeid, kommunikasjon og samhandling med andre og hva som er viktig for deg som yrkesutøver. Viktige temaer er fysisk og psykisk helse og hvordan kroppen er bygd opp og fungerer. Helsefremmende arbeid Kommunikasjon og samhandling Yrkesliv i helse- og oppvekstfag For flere detaljer se læreplan på utdanningsdirektoratets sider. Dette passer for deg som - ønsker å jobbe i helsesektoren- skal ta fagbrev som Helsefagarbeider eller fagbrev Barne- og ungdomsarbeider. Ved å ta Helse og oppvekst vg1 kan du oppnå avkortning i praksiskravet mot disse fagbrevene.- som skal ha autorisasjon som Helsesekretær, Tannhelsesekretær eller Apotektekniker. For å kunne søke autorisasjon må du ha Helse og oppvekst vg1. Gjennomføring Kurset gjennomføres som nettstudier. Du er sjefen, dvs. du bestemmer HVA, HVOR og NÅR du vil lære. Du får KORTE, VARIERTE og ENGASJERENDE leksjoner som gjør at læring blir gøy! Det inngår fire eksamensforberedende innleveringer med personlig tilbakemelding fra faglærer. Kurset kan gjennomføres på ulike måter, du velger den formen som passer deg best. Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og tar eksamen i tre programfag og en tverrfaglig. Eksamen arrangeres 2 ganger pr år og oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding.  Digital læringsportal Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere Helse og oppvekst vg1 på en engasjerende måte. Du har tilgang til alt undervisningsmateriell i din digitale læringsportal. Her kan du teste Helse og oppvekst vg1 nettstudier (gratis) Veien videre Etter Helse og oppvekst vg1, kan du gå videre mot flere sluttkompetanser på K2 Utdanning. Du kan velge mellom fagbrev eller autorisasjon i ett av helsefagene. Skal du ta fagbrev som Helsefagarbeider eller Barne- og ungdomsarbeiderfortsetter du med vg2/vg3 neste semester.Skal du bli Autorisert Helsesekretær, Tannhelsesekretær eller Apotektekniker fortsetter du med Helseservice vg2 neste semester.  Det er på vg3 du spesialiserer deg mot et av de nevnte autorisasjons yrkene. Gratis veiledning Vi vet at det kan være vanskelig å velge utdanning. Er du usikker ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg! Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. For all kontakt info se her Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Du søker direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsidene våre under praktisk info. Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mere norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner mye informasjon om ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.     [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.   Sted:          Nettkurs eller brevkurs Start:          Når du selv ønsker. Omfang:     3 innleveringer Pris:                       Vi er tildelt tilskudd fra DIKU og vi kan gi noen gratisplasser for å gjennomføre                      kurset i tiden 01.06.2020 til 01.09.2020.     Tid • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innlevering.   Målgruppe Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent   Tema • Helse • Sykdom og behandling • Grunnleggende behov – egenomsorg og omsorg • Brukermedvirkning • Kost til eldre på sykehjem • Kultur og kommunikasjon • Kosthold og kultur • Kost og helse • Å være bruker • Fysisk aldring og svekkelse • Noen former for kommunikasjon • Rolle • Samarbeid og kompetanse • Etikk og yrkesetikk • Holdninger • Aktivitet for eldre • Hjelpemidler • Taushetsplikt • Hygiene og stell av bruker med infeksjoner • Hygiene og informasjon • Håndhygiene • Hygiene og håndtering av tekstiler • Avfallshåndtering • Feber – symtomer og observasjon • Observasjon • Smerte • Urinveisinfeksjon og forebygging • Kols – kronisk obstruktiv lungesykdom • Obstipasjon (forstoppelse) • Lungebetennelse og komplikasjoner ved immobilitet • Diabetes • Hjerneslag • Demens • Reumatisme • Hjerte- og karsykdommer • Lårhalsbrudd • Fallulykker • Parkinson • Kreftsykdom   Litteratur Ressursene som følger med kurset.   Vurdering  Vurdering bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 11 500 kr
ITIL® er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. [+]
ITIL® 4 Foundation-kurset er en introduksjon til ITIL® 4. Kurset lar kandidater se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende driftsmodell, som inkluderer oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av IT-relaterte produkter og tjenester. E-læringskurset inneholder 12 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Foundation e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® Foundation online voucher til sertifiseringstest + digital ITIL Foundation bok Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. Sertifiseringen består av: 40 spørsmål Multiple Choice 60 minutter + 15 minutter til rådighet dersom du ikke har engelsk som morsmål For å bestå må du ha minimum 26 riktige (65%) Ingen hjelpemidler tillatt ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettforelesninger [+]
Service og samferdsel vg1Nettkurs uten samlinger med nettforelesninger Vg1 salg, service og reiseliv handler om drift og service i bedrifter. Programfagene skal hjelpe elevene til å forstå betydningen av service- og vertskapsrollen, og gi en innføring i administrative og økonomiske oppgaver. Videre handler programfagene om å utvikle produkt og tjenester som dekker behov kundene og samfunnet har. Progamfagene skal forberede elevene til et arbeidsliv som krever at servicemedarbeideren tar etiske og bærekraftige valg og som sikrer trygghet innenfor bedriften. Alle fag skal medvirke til å realisere verdigrunnlaget for opplæringen. Vg1 salg, service og reiseliv skal gjennom kritisk tenking gi elevene økt innsikt i etiske, sosiale, kulturelle, økonomiske og miljømessige forhold knytte til servicenæringen. Programfagene skal også stimulere til nytenking og kreativitet innen næringen. Gjennom kunnskap om samspill og kommunikasjon skal programfagene bygge et grunnlag for håndtering av uenighet og konflikter. Vg1 salg, service og reiseliv skal medvirke til å gi kunnskap om hvordan partene i arbeidslivet samarbeider for å utvikle et bedre arbeidsliv. Utdanning for deg som liker å jobbe i et serviceyrke. Felles programfag: forretningsdrift • marknadsføring og innovasjon • kultur og samhandling Start: Når du selv ønskerVarighet: En innlevering for hvert fag – i alt 3Pris: Felles programfag: kr. 10.000,- ekskl lærebøker og eksamensavgift(Kan deles i 4 avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr pr. avdrag.) Tidsplan• Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting.• Du velger selv når du vil starte opp med kurset og du velger selv hvor lang tid du vil bruke. Innleveringer• En innlevering for hvert fag – i alt 3.• Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål. LånekasseKurset er godkjent i Lånekassen. MålgruppeKurset passer for alle som ønsker å kvalifisere seg til et yrke innen salg, service og sikkerhet.Service og samferdsel vg1 er første året i utdanningen. Etter bestått Vg1, kan man fortsette på vg2:• Salg og reiseliv vg2• Service, sikkerhet og administrasjon vg2 - NB dette tilbyr vi som nettkurs. Aktuelle yrker• Reiselivsmedarbeider• Salgsmedarbeider • Service- og administrasjonsmedarbeider • Vekter Eksamensform• Privatisteksamen etter gjeldende regler. Prosjekt til fordypning• Forskrift for prosjekt til fordypning gjelder. [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 3 120 kr
Bli kjent med Revu (Bruksområder, grensesnitt, menyer, verktøy, paneler og profiler) Grunnleggende PDF-håndtering med Revu Markeringsverktøy og ... [+]
Bli kjent med Revu (Bruksområder, grensesnitt, menyer, verktøy, paneler og profiler) Grunnleggende PDF-håndtering med Revu Markeringsverktøy og måleverktøy Innføring i Tool Chest Innføring i Markeringslisten Innføring i Studio [-]
Les mer
Nettkurs 3 890 kr
HMS-kurs verneombud. Det gis innføring i de viktigste temaene innenfor HMS-arbeid, slik at man etter endt kurs kan delta aktivt og bidra på en god måte i HMS-arbeidet på ... [+]
Arbeidsmiljøloven krever at arbeidsgiver sørger for at verneombud og medlemmer av arbeidsmiljøutvalg (AMU) gjennomgår og kan dokumentere HMS opplæring. For mange kan det være både kostbart og vanskelig å frigjøre tid til å ta et klasseromskurs. Derfor har vi laget et e-læringsopplegg basert på suksessen vi har hatt med våre klasseromskurs. Vårt e-læringskurs “HMS for verneombud og medlemmer av AMU” er basert på vårt 40-timers kurs men er myntet på bedrifter hvor partene har avtalt at kortere opplæringstid er tilstrekkelig.   Det gis innføring i de viktigste temaene innenfor HMS-arbeid, slik at man etter endt kurs kan delta aktivt og bidra på en god måte i HMS-arbeidet på arbeidsplassen. Kurset er bygget opp i moduler med film, tekst og bilder. Kurset avsluttes med en test. Når du har bestått eksamen kan du laste ned ditt kursbevis. For bedrifter som trenger et 40-timers kurs kan man kombinere e-læring med klasseromsundervisning. Følgende emner blir bl.a. gjennomgått i “HMS for verneombud og medlemmer av AMU”:– Arbeidsmiljøloven (AML)– HMS-forskriften– Verneombudets oppgaver og plikter– Enkel gjennomgang av utførelse av arbeid, risikovurdering– Arbeidsmiljøutvalget (AMU)– Målrettet HMS arbeid– Fysisk / Kjemisk arbeidsmiljø– Psykososialt arbeidsmiljø– Vernerunder, kartlegging og oppfølging– Ulykker og ulykkesforebyggende arbeid– Internkontroll Krav til forkunnskaper: Ingen Praktisk informasjon: Kurset selges via tryggportalen.no. Tilgangen varer i 3 måneder, kurset kan gjennomføres på PC, smart-telefon og nettbrett såfremt man har tilgang til internett. Om Tryggportalen: Tryggportalen er nettkursportalen til Trygg Kurs. Tryggportalen har også spesielt tilrettelagt funksjonalitet for innkjøpere og opplæringsansvarlige som gjør det mulig å kjøpe kurs til andre og administrere og følge opp kursdeltakere. Pris: Kurset koster 3 890,- eks. mva. Inkludert i prisen er utstedelse av kursbevis.   [-]
Les mer
Nettkurs 1 dag 2 500 kr
Kvalitet, hva er det? Få en overordnet forståelse, et mindset, av hva kvalitetsfaget dreier seg om. Kurset egner seg også for ledere som ikke direkte jobber med kvalitet. [+]
A1.E Innføring i kvalitetsledelse Kurset egner seg svært godt som introduksjonskurs i ledelsessystem til toppledere, mellomledere og kvalitetsledere. Kvalitet dreier seg derfor om å gjøre de tiltakene som gjør kundene fornøyde med produktene/tjenestene. For å få til det etableres det en del strukturer i en virksomhet, slik at det blir en stabilitet i produksjonen. Men, strukturer alene er ikke godt nok. Dersom kulturen ikke støtter dem, så blir de ikke fulgt. Derfor er det viktig å få på plass en god kultur også. Det er disse tingene vi tar for oss i de tre kursene vi har på kvalitetsskolen pr i dag. Vi snakker om struktur og kultur for å oppnå kvalitet som skaper tilfredse kunder, og tilfredse ansatte. Vi har forsøkt å gjøre det enkelt og forståelig, samt synliggjøre nytteverdien for virksomhet og ledere. Kvalitetsfaget er bare sunn fornuft satt i system. Bli med på reisen og lær mer om kvalitetsfaget.  Kurs 1: Oversikt og innsikt (10 leksjoner) Kurs 2: Struktur for kvalitet (8 leksjoner) Kurs 3: Ledelse og kultur (7 leksjoner)   Etter hvert modul i kurset får du en quiz for å sjekke om du har fått med deg innholdet. Når du er ferdig med alle modulene, og har bestått quiz’en, får du et kursbevis.   Kursledere er Sidsel Storaas og Siri Mathiesen, se gjerne egen omtale på KRN Academy, www.qrn.no. Vi som underviser hos KRN er personer med et sterkt engajsement for det vi underviser i, og det merkes når du er på kurs. Det gjør innholdet levende og interessant. Du kan gjerne få referanser fra oss.    [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 549 kr
Adobe Camera Raw er et dataprogram som lar deg importere og forbedre råformatbilder på en rask, enkel og intuitiv måte. Programmet ble utgitt i 2003 og bildebehandlingste... [+]
Dykke ned i verden av råformat-bildebehandling med "Camera Raw: Komplett", ledet av Espen Faugstad hos Utdannet.no. Adobe Camera Raw, lansert i 2003, er et kraftig verktøy for import og forbedring av råformatbilder og er integrert i flere Adobe-programmer som Bridge, Photoshop, og Lightroom. Dette kurset er designet for å gi deg en grundig forståelse av Camera Raw, uavhengig av tidligere erfaring. Du vil lære hvordan du effektivt beskjærer bilder, justerer hvitbalanse, eksponering og fargemetning. Kurset dekker også hvordan du korrigerer bildeperspektiv og objektivfeil, og hvordan du anvender lokaljusteringer for å forbedre dine bilder. Espen vil guide deg gjennom de forskjellige aspektene av Camera Raw, fra grunnleggende til mer avanserte teknikker. Med praktiske prosjekter og eksempler vil du få praktisk erfaring som vil tillate deg å anvende din nye kunnskap til dine egne fotoprosjekter. Ved kursets slutt vil du ha en dyptgående forståelse av Camera Raw og være i stand til å bruke verktøyet for å forbedre dine bilder på en profesjonell måte.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Beskjære Kapittel 3: Basic Kapittel 4: Detail Kapittel 5: Lens corrections Kapittel 6: Resterende Kapittel 7: Spot removal Kapittel 8: Adjustment brush Kapittel 9: Filters Kapittel 10: Prosjekter Kapittel 11: Eksportere Kapittel 12: Avslutning   Varighet: 2 timer og 50 minutter   Om Utdannet.no: Utdannet.no tilbyr noen av landets beste digitale nettkurs. Tjenesten fungerer på samme måte som strømmetjenester for musikk eller TV-serier. Våre kunder betaler en fast månedspris og får tilgang til alle kursene som er produsert så langt. Plattformen har hatt en god vekst de siste årene og kan skilte med 30.000 registrerte brukere og 1,5 millioner videoavspillinger. Vårt mål er å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle – og med oss har vi Innovasjon Norge og Forskningsrådet. [-]
Les mer
Nettkurs 40 minutter 7 000 kr
MoV® er et rammeverk og en beste praksis med fokus på verdiskapning og gevinstrealisering. Rammeverket inneholder et sett med prinsipper, prosesser og teknikker som gjør ... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher i en e-post fra Peoplecert. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 50% korrekte svar (dvs 25 av 50 spørsmål). Deltakerne har 40 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.     [-]
Les mer
Nettkurs 1 150 kr
Beskrivelse: Fast track versjonen starter med en pre-test som sjekker deltakerens kunnskaper om FSE. Avhengig av resultatet fra pre-testen, vil deltakeren få e... [+]
Beskrivelse: Fast track versjonen starter med en pre-test som sjekker deltakerens kunnskaper om FSE. Avhengig av resultatet fra pre-testen, vil deltakeren få et kurs som er tilpasset kunnskapsnivået som blir avdekket i pre-testen. Kurset tilfredsstiller kravet satt i § 7 i ”Forskrift om sikkerhet ved arbeid i og drift av elektriske anlegg – FSE”, at relevant personell skal gis årlig opplæring og instruksjon innen FSE. Det gis også opplæring og instruksjon innen førstehjelp, med unntak av hjerte-lungeredning (HLR). Gjennom hele kurset fokuseres det på holdninger og den enkeltes ansvar til å følge regelverket. FSE opplæring handler om kunnskap om regelverk og instruksjoner, men like viktig er det for den enkelte å forstå hvorfor vi har dette regelverket. Å lykkes med å få den enkelte til å forstå viktigheten av å jobbe sikkert, er avgjørende for at elsikkerheten utvikler seg i riktig retning og at antall ulykker reduseres. I henhold til § 7 i FSE, skal opplæring i FSE og førstehjelp gjennomføres minst en gang i året. For å imøtekomme kravet om å kunne yte førstehjelp ved strømulykker, må man årlig gjennomføre en praktisk øvelse i HLR (munn- til munn og hjertekompresjon).Kurs med fast track passer for alle, men er særlig egnet for de som skal repetere sin FSE-opplæring. Webkurs er momsbelagt og priser vises eks mva [-]
Les mer
Nettkurs 3 000 kr
Trygg Kurs AS tilbyr brannforebyggende kurs med det formål å øke virksomheters kompetanse om hvordan brannvernarbeidet kan gjennomføres for å sikre liv, helse, miljø og m... [+]
Brannvernloven med forskrift og HMS-lovgivningen stiller krav til at både eiere og brukere av bygg skal ha kunnskap om brannsikkerhet. Kurset er tilpasset kravene i ny forskrift gjeldende fra 01.01.16 og passer godt for «brannvernledere», brannansvarlige, etasjeansvarlige eller andre i tilsvarende roller knyttet til HMS. Det er ingen krav om forkunnskaper for å delta.   For mange ledere kan det være både kostbart og vanskelig å frigjøre tid til å ta et klasseromskurs. Dette har vi tatt konsekvensen og har derfor laget et e-læringsopplegg basert på suksessen vi har hatt med våre klasseromskurs. Kurset er bygget opp i moduler med film, tekst og bilder og etter endt kurs er det en test som man må bestå for å utstedt kursbevis. Det er mulig å ta testen flere ganger om man ikke består med en gang. Formål: Trygg Kurs AS tilbyr brannforebyggende kurs med det formål å øke virksomheters kompetanse om hvordan brannvernarbeidet kan gjennomføres for å sikre liv, helse, miljø og materielle verdier. Innhold: Kurset er tilpasset kravene i norsk lov, og har fokus på å utvikle holdninger, ferdigheter og kunnskaper innen brann- og skadeforebyggende tiltak. Følgende emner blir bl.a. gjennomgått:– Lover og forskrifter– Eier og brukers ansvar– Organisatoriske og tekniske brannsikringstiltak– Aktive og passive brannsikringstiltak– Innføring i slukkemidler– Brannteori Krav til forkunnskaper: Ingen Praktisk informasjon: Kurset selges via tryggportalen.no. Tilgangen varer i 3 måneder, kurset kan gjennomføres på PC, smart-telefon og nettbrett såfremt man har tilgang til internett. Om Tryggportalen: Tryggportalen er nettkursportalen til Trygg Kurs. Tryggportalen har også spesielt tilrettelagt funksjonalitet for innkjøpere og opplæringsansvarlige som gjør det mulig å kjøpe kurs til andre og administrere og følge opp kursdeltakere. Pris: Kurset koster 3.000,- eks. mva. Inkludert i prisen er utstedelse av kursbevis. [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 3 120 kr
I de fleste prosjekter skal bygget/byggene plasseres geografisk i henhold til et koordinatsystem. [+]
NTI leverer opplæring for å forenkle og effektivisere din arbeidshverdag Årlig utdanner over 8.000 personer seg i ulike CAD- og BIM-løsninger hos NTI.Vi har mer enn 70 forskjellige kurs innen fagområdene CAD/BIM-, Industri, Prosess, Plant og Infrastruktur- og dokumenthåndtering, og i snitt har våre 100 konsulenter og instruktører mer enn 10 års erfaring med opplæring og konsulenttjenester. Hvordan få riktig oppsett av koordinater i prosjekt? Dette er et tema NTI merker stor pågang rundt til support, og henvendelsene kommer fra disipliner som byggteknikk, VVS og elektro i tillegg til arkitekt. Det er ofte arkitekten som setter opp koordinatene i Revit. Hvis utgangspunktet er feil, påvirkes dette i alle andre disipliner også. Spesielt der det er krav til at utvekslingsformatet er IFC. På dette online-kurset vil du lære: Forskjellen mellom de ulike koordinatsystemene Hva er et lokalt nullpunkt Sette opp reelle koordinater (Survey) «Best Practice» i oppsett av koordinater fra start Samhandling ved utveksling av filer og koordinater Behandle flere koordinatsystemer i samme prosjekt IFC export/import i forhold til delte koordinater Det kan gå noe tid mellom hver gang du setter opp koordinater, og det er lett å glemme prosessen. Etter gjennomført kurs, får du en «step by step» dokumentasjon, som kan benyttes som oppslagsverk senere.  Kurs på dine betingelser!Ditt firma har kanskje investert i ny CAD-programvare, oppgradert til ny versjon, oppdatert til ny programvare eller dere trenger rett og slett oppfriskning. Da er det på tide å investere i kompetanse for dine ansatte! Kontakt vår kurskoordinator Wenche, telefon 21 40 27 89 eller epost. [-]
Les mer
Nettkurs 10 timer 1 190 kr
SRC/VHF Nettkurs for personell i Offshornæringen og fritidsbåtbrukere. Kurs på nett - enkelt og lettfattelig! Avslutt med eksamen hjemme i stua! [+]
Ta VHF-kurs på internett! (SRC-sertifikatet)   For å bruke maritim VHF må du ha VHF/SRC-sertifikatet. Med VHF Nettkurs lærer du deg hele pensum enkelt og lettfattelig via et moderne nettkurs – alt foregår på internett. Kurset er krydret med en mengde animasjoner, videoer og hundrevis av oppgaver. Når kurset er ferdig tar du eksamen hjemme i stuen. Verre er det ikke.   Mer om VHF Nettkurs Ta kurset når du har tid i eget tempo via internett. Du får tilgang med det samme du melder deg på, og har ubegrenset personlig tilgang i 12 måneder. Kurset er et moderne nettkurs – oppdatert med de seneste endringer. Kurset består av 10 moduler med testoppgaver etter hvert kapittel. I tillegg finnes det flere VHF test-eksamener inkludert i kurset. Du er ikke helt på egenhånd – og kan stille spørsmål til dyktige faglærere gjennom mail og et forum i kurset. Båtførerprøven.com AS er en godkjent kursarrangør av Telenor Maritim Radio. Kurset følger pensumkrav i henhold til læreplanene til Telenor Maritim Radio. Kurset er det samme enten man er fritidsbåtbruker eller skal bruke dette Offshore. Mer om VHF/SRC Eksamen Eksamen kan tas over internett hjemme. Det vil være noen avkryssningsoppgaver og noen "praktiske" oppgaver på en VHF simulator. Alt dette kan du gjøre hjemme i stuen. [-]
Les mer