Vanligvis vil CTRL + + tastene kunne brukes for å øke størrelsen, og CTRL + - for å redusere den.
Har du hjul på musen, kan du bruke CTRL sammen med hjulet for å justere størrelsen. På Mac kan du bruke CMD + + og CMD + -.
Startdato | Sluttdato | Tidspunkt | Lokasjon |
---|---|---|---|
16.06.2021 | 16.06.2021 | 10:00 - 16:00 |
OSLO - Solli Plass Henrik Ibsens gate 90 3.Etasje 0255 Oslo Norge |
Startdato | Sluttdato | Tidspunkt | Lokasjon |
---|---|---|---|
07.09.2021 | 07.09.2021 | 10:00 - 16:00 |
OSLO - Solli Plass Henrik Ibsens gate 90 3.Etasje 0255 Oslo Norge |
Uke | Startdato | Sluttdato | Frist | Sted | Tidspunkt | Språk | Ledige plasser | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
24 | 16.06.2021 | 16.06.2021 | 14.06.2021 | Oslo,Oslo Vis adresse | 10:00 - 16:00 | Norsk | LedigLedig | |
36 | 07.09.2021 | 07.09.2021 | 03.09.2021 | Oslo,Oslo Vis adresse | 10:00 - 16:00 | Norsk | LedigLedig |
Uke: 24 |
Startdato: 16.06.2021 |
Sluttdato: 16.06.2021 |
Frist: 14.06.2021 |
Sted: Oslo |
Sted: Oslo |
Tidspunkt: 10:00 - 16:00 |
Språk: Norsk |
Ledige plasser: LedigLedig |
Startdato | Sluttdato | Tidspunkt |
---|---|---|
16.06.2021 | 16.06.2021 | 10:00 - 16:00 |
Trykk her for mer info |
Lukk |
Uke: 36 |
Startdato: 07.09.2021 |
Sluttdato: 07.09.2021 |
Frist: 03.09.2021 |
Sted: Oslo |
Sted: Oslo |
Tidspunkt: 10:00 - 16:00 |
Språk: Norsk |
Ledige plasser: LedigLedig |
Startdato | Sluttdato | Tidspunkt |
---|---|---|
07.09.2021 | 07.09.2021 | 10:00 - 16:00 |
Trykk her for mer info |
Lukk |
Startdato | Sluttdato | Tidspunkt | Lokasjon |
---|---|---|---|
16.06.2021 | 16.06.2021 | 10:00 - 16:00 |
OSLO - Solli Plass Henrik Ibsens gate 90 3.Etasje 0255 Oslo Norge |
Startdato | Sluttdato | Tidspunkt | Lokasjon |
---|---|---|---|
07.09.2021 | 07.09.2021 | 10:00 - 16:00 |
OSLO - Solli Plass Henrik Ibsens gate 90 3.Etasje 0255 Oslo Norge |
Kurset «Strategisk forretningsutvikling og vekst» gir deg konkret mal/verktøy for din strategiprosess og en innføring i nødvendige kriterier for vekst. Deltakerne blir kjent med strategiprosesser og nyttige verktøy, som analyser og forretningsmodeller som kan brukes i forbindelse med virksomhetens strategiarbeid og får jobbe med spennende gruppeoppgaver. I tillegg ser en på hvordan en kan sikre at målinger er samkjørte, hvordan vekst kan finansieres, hvordan en kan unngå bomkjøp i forbindelse med overtakelser og hvordan kultur kan være en utfordring i forbindelse med strategiprosesser.
«Strategisk forretningsutvikling og vekst» gir deg et konkret mal-verktøy slik at du kan gjennomføre en god strategiprosess i egen virksomhet. Kurset tar også utgangspunkt i norsk forskning knyttet til vekstproblematikk, og gir en grundig innføring på 7 fokusområder som styre og ledelse i virksomhetene bør konsentrere seg om. Kurset gir videre en innføring i enkelte anerkjente og relevante analyseverktøy og forretningsmodeller, samt begrepene en må kjenne til for å kunne gjennomføre gode strategiprosesser i virksomheten. For å kunne vite om en er på rett vei i forhold til strategi, må en forstå hvordan kultur kan være en trussel, og at måling av nøkkelindikatorer viktig. Skal en kjøpe opp et selskap, bør en kjenne til hva Due Diligence betyr og en må også vite hvordan en kan skaffe kapital til utvikling av virksomheten eller til oppkjøp.
Kurset «Strategisk forretningsutvikling og vekst» har som formål å gi deltakerne de nødvendige verktøy for å gjennomføre en strategiprosess i egen organisasjon, samt gi deltakernes oppdatert kunnskap om hva som må til for å skape vekst. Deltakerne skal forstå de nødvendige elementene i en strategiprosess og bli kjent med analyse som konsept og forretningsmodeller, samt forstå hvordan KPI-er kan brukes på en god måte, hvordan en kan skaffe finansiering, bli kjent med Due Diligence-begrepet og hvilken påvirkning kultur kan ha på strategiarbeidet.
• Styrets ansvar – styrets involvering i strategiprosessen
• Hva betyr nye og unge bedrifter for utviklingen av arbeidsplasser?
• Hva hindrer og hva skaper vekst i norske selskaper?
• Bill Gross; «What matters the most?»
• Strategiprosessen med mal/verktøy
• Analysemodeller
• Strategi
• Handlingsplan med mal/verktøy
• Forretningsmodeller
• Gruppeoppgaver/CASE
• Er vi på rett vei og gjør vi de rette tingene (KPI-er)
• Unngå bomkjøp ved å gjennomføre Due Diligence-prosess
• Investortyper, investor- og kapitalkilder
• Kultur versus strategiarbeid
Se det enkelte kurs på ønsket kursdato for angivelse av riktig kurssted.
BEDRIFTSINTERNT KURS; Kurset kan videre leveres som bedriftsinternt kurs (også digital via Teams) etter avtale om tid og sted. Ta kontakt på post@konsulentforeningen.no
INDIVIDUELL KURSDAG; Ønsker du en helt privat kursgjennomgang med åpning for å ta opp dine egne spørsmål mm kan du bestille en individuell kursdag, kun for deg alene med foreleser/konsulent, for kr. 8.950,- + mva. Ta kontakt på post@konsulentforeningen.no for å avtale dato, sted og tid og for å bestille individuell kursdag.
Ingen spesielle forkunnskaper er nødvendig
6. timer. (Normalt fra kl 10.00 til klokken 16.00)
Kun oppgaver og case på selve kursdagen.
Kurset er rettet mot eiere, investorer, daglig ledere, styremedlemmer og privatpersoner som er interessert i å bli nærmere kjent med hva oppdatert forskning sier må til for å skape vekst og som ønsker en innføring i relevante verktøy som kan brukes i forbindelse med strategi- og utviklingsarbeid i virksomheten.
Les mer om Styreforeningen.no - Den norske forening for styremedlemmer
Se flere kurs fra Styreforeningen.no - Den norske forening for styremedlemmer (107)
Påmeldingsskjema Kontakt oss