Salg
Du har valgt: Kundeservice - Kundebehandling
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Asker 7 timer 3 000 kr
26 Sep
Hva er det som gjør at kunder kommer tilbake og hva er det som gjør at kunder sprer positive kommentarer om din bedrift? [+]
Alle har vi opplevd god og dårlig service.Vi har alltid en mening om hvorfor vi opplever dårlig service.Når vi imidlertid kjenner på den gode servicefølelsen kan det ofte være vanskeligere og koble dette til en helt konkret handling. Det er ofte en rekke «riktige» handlinger i kombinasjon med produktkompetanse som tilsammen gir deg følelsen av den ekstraordinære gode service. Hva er det som gjør at kunder kommer tilbake og hva er det som gjør at kunder sprer positive kommentarer om din bedrift? Sosiale medier gir deg store muligheter hvis du er bra, men er også en trussel hvis noen har dårlige opplevelser. Jeg trener servicemedarbeidere i butikk, hotell, callsenter innen følgende temaer:Bli servicehelt, service og kundebehandling, adferdforståelse inkl. tester på individ/team, kundesamtalen, salg/service i butikk, klagehåndtering, motivasjon, kommunikasjon i service.   Jeg har min bakgrunn fra reiseliv og handel. Gjennom 18 år har jeg vært med å bygge opp Skandinavias ledende hotellkjede Nordic Choice Hotels fra 5-170 hotell. Min erfaring er fra både salg, drift og HR både på hoteller og hovedkontor. Jeg har gått gradene fra salgssjef på lokalt hotell, til hotelldirektør. Videre til hovedkontoret som salgsdirektør for region øst, Norge og senere for Norden. Mine oppgaver som salgsdirektør var som fagansvarlig å drifte opptil 80 selgere i Norge, Sverige og Danmark på en effektiv og motiverende måte samt coache hotelldirektøren som var selgerens nærmeste leder i det daglige. Rekruttering, opplæring, strategi, operative salgsplaner, operativ salgsledelse, utvikling og oppfølging av bruk av salgsystemer, rapporteringssystemer og lignende var primæroppgavene. Videre har jeg jobbet flere år i HR med rekruttering, klimaanalyse, fadderprogram, trainee program og ikke minst oppbyggingen av kompetanseplattformen til selskapet Choice Academy som var en totalleverandør innen kompetanseutvikling. Jeg har vært Kommersiell Direktør i Alpinco som eier og driver destinasjonene Hafjell og Kvitfjell. Her har jeg hatt ansvaret for utvikling innen salg, marked og booking. Apinco er bla.a eid av Petter Stordalen som også eier Nordic Choice Hotels. Jeg har også gjennom 5 år eid og drevet 2 klesbutikker der kundegruppen var kvinner 30+. Mitt tilbud til kundene var klær, sko, vesker, smykker. Jeg har vært konsulent i eget selskap siden 2010 og jobber med kunder innen fagområdene salg, service, ledelse og HR. Jeg leverer tjenester som kurs, trening, rekruttering og forretningsutvikling. Jeg leies inn til korte og lengre oppdrag. Noen av mine kunder og referanser finner du her. Jeg har et management for hire oppdrag for Stiftelsen Risør Trebåtfestival der jeg er leid inn som festivalleder siden 2015. Arbeidet kombineres med andre oppdrag. Jeg er sertifisert coach fra Senter for Prestasjonscoaching, sertifisert bruker av Thomas International, samt sertifisert executive service coach i den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI. Jeg har hatt en rekke styreverv og satt i ulike faggrupper og kompetanseutvalg opp igjennom årene.     [-]
Les mer
Bedriftsintern 8 timer
Kurset for bedrifter som ser betydningen av å ha medarbeidere med klar serviceinnstilling og god kommunikasjon på alle nivåer [+]
Briga AS tilbyr kursinstruktører med bred kompetanse og erfaring i kursledelse og opplæring. Vi har mange års erfaring med arbeid innenfor de fagområdene vi tilbyr kurs i, og får gode tilbakemeldinger fra våre kursdeltakere.   Hva får du? Kurset bidrar til at medarbeidere får økt bevissthet på bedriftens verdier og strategier, samt at at holdninger fører til praktiske handlinger. Deltakerne får øket sin forståelse for viktigheten av god kommunikasjon, både eksternt og internt, samt at en god serviceinnstilling til kolleger og kunder påvirker både arbeidsmiljø og resultater. En god servicinnstilling sammen med god kommunikasjon gir medarbeidere som er i stand til å se behov og handle hensiktsmessig for bedriften.  Kurset setter søkelys på medarbeiderens holdninger til service og kommunikasjon, og betydningen dette har i hverdagen presenterer effektive verktøy for å håndtere ulike situasjoner som kan oppstå i forhold til kunder eller kolleger   Aktuelle tema Hva er god service internt/eksternt? Klart språk Hvilke utfordringer, styrker og svakheter har vi? Hvordan håndtere utfordringene? Kommunikasjonsteori Verktøy for håndtering av "den vanskelige kunden" Gi og ta tilbakemeldinger Hvordan hindre eskalering av konflikter?   Undervisningsmetoder Kurset legges opp etter erfaringslæringsprinsippet, og deltakerne bidrar med refleksjoner rundt og evalueringer av sentrale temaer Korte forelesninger med presentasjon av aktuell teori Dialog Individuelt arbeid og gruppearbeid Realistiske rollespill - cases fra bedriftens hverdag   Skreddersøm til din bedrift Vi skreddersyr kursopplegg til bediftens situasjon og behov. Vi underviser i utvalgte, generelle tema og inkluderer bedriftens behov for å belyse aktuelle tema underveis. Vi kan gjennomføre kurs ute i bedrift eller i våre egne lokaler i Sandvika. Kursene kan gjennomføres både på dagtid og på ettermiddag/kveld. [-]
Les mer
Bedriftsintern
Servicehelter yter fremragende service - hele tiden. Ta skrittet fra ordinær kundebehandling til økt kundetilfredshet og økt lønnsomhet. [+]
Alle i din organisasjon som arbeider med kundekontakt bør gå kurset "Servicehelter - enda bedre kundebehandling!". På den måten får de en felles referanseramme og felles mal for sitt arbeid med å utvikle kundene. De blir på den måten også bedre rustet til å hjelpe hverandre til å bli bedre, ved at de kan gi hverandre konstruktive tilbakemeldinger. "Servicehelter - enda bedre kundebehandling!" bidrar også til økt medarbeidertilfredshet, dels fordi kurset også omhandler kollegabehandling, og dels fordi økt mestring i jobben gir økt tilfredshet. -       Hva kjennetegner en Servicehelt? -       Fra kundebehandler til servicehelt -       Hvorfor enda bedre kundebehandling? -       Kundebehandling i et helhetsperspektiv -       Fasene i kundebehandlingen -       Få bedre kontakt med kunden -       Avdekk kundens behov, problemer, ønsker -       Tilby tilpasset behandlng, løsning – velg riktig rolle -       Kundebehandling per telefon -       Kommunikasjon per e-post -       Mersalg slik at kunden blir enda mer tilfreds -       Oppfølging -       Samarbeid med andre funksjoner internt -       Slik gir du konstruktiv tilbakemelding til kollegaer og medarbeidere! [-]
Les mer
1 år 102 800 kr
Butikkledelse er for deg som ønsker en karriere som leder eller mellomleder i detaljhandelen. Utdanningen inkluderer praksis i relevant bedrift gjennom hele året. [+]
Butikkledelse Utdanningen Butikkledelse er for deg som ønsker en karriere som leder eller mellomleder i detaljhandelen. En lang praksisperiode vil gi deg et godt innblikk i det faktiske arbeidet i bransjen. Vårt tette samarbeid med næringslivet krydrer studiehverdagen med interessante gjesteforedrag og nettverksbygging. Jobbmuligheter Utdanningen gir deg et godt fundament for stillinger som assisterende butikkleder, butikkleder og avdelingsleder. Den passer også dersom du ønsker å å starte egen varehandelsvirksomhet. I tillegg har du mulighet til å få jobb hos samarbeidspartnere i varehandelen, som leverandører, grossister og agenter. Kombinasjonen av teori og praksis gir deg god faglig kompetanse og stor personlig utvikling. Dette vil gjøre deg attraktiv i næringslivet. Vi samarbeider godt med handelsstandssammenslutninger, og du blir kjent med medlemmene slik at du kan skape deg et unikt nettverk innenfor handelsnæringen. Dette kan generere spennende jobber som du kanskje ellers ikke ville fått. Bransjekunnskap Emnet gir deg en innføring i varehandelen og tilstøtende næringer. Bedriftsbesøk, casestudier og gjesteforelesninger fra varehandelen er viktige innfallsvinkler til pensum i emnet. Økonomi Her vil du få en innføring i relevante begreper innenfor økonomi og regnskap. Du vil jobbe med lønnsomhetsberegninger og ulike investerings- og finansieringsmodeller i tillegg til budsjett og regnskap. Markedsføring - salg og service Emnet tar for seg vesentlige elementer innenfor markedsføring, kommunikasjon og service. Du vil få god kompetanse på segmentering, markedsundersøkelser og markedskommunikasjon, og på konkurransemidlene produkt, pris og distribusjon. r. Service og kommunikasjon Emnet tar sikte på å gi en generell forståelse av service og kommunikasjon for ansatte i butikk og servicebransjen, særlig med vekt på mellomleder- og lederstillinger. Eksempler på temaer er: kundeidentifikasjon ulike former for service service satt i system generell kundebehandling med fokus på salg mersalg og lojalitetsprogrammer klagebehandling praktiske observasjoner  Personalarbeid Det er viktig å være godt kjent med personaladministrative funksjoner og oppgaver. I emnet legger vi særlig vekt på rekruttering, ansettelsesforhold og lov- og regelverk knyttet opp mot personalområdet. Jus Emnet vil deg kompetanse i sentrale juridiske temaer med stor nytteverdi for ansatte i butikk- og servicebransjen. Her legger vi vekt på avtalerett, kjøpsrett, husleierett og arbeidsrett. Engelsk Du vil få mulighet til å forbedre dine engelskspråklige ferdigheter, muntlig og skriftlig, slik at du kan jobbe i et internasjonalt arbeidsliv og i varehandelen spesielt. Presentasjonsteknikk Emnet presentasjonsteknikk skal gi deg en grunnleggende trygghet til å bruke IT-verktøyene Word og Power Point og gir en generell innføring i presentasjonsteknikk hvor ovennevnte verktøy skal benyttes på en hensiktsmessig måte. Emnet må i stor grad sees på som en integrert del av alle emnene i utdanningen. Praksis Gjennom praksisen i andre semester i butikk eller bedrift innenfor detaljhandelen, vil du tilegne deg ferdigheter i praktisk butikkledelse. På vårsemesteret skal du være ute i praksis i 13 uker,  2 dager per uke. [-]
Les mer
1 dag
Et lærerikt og motiverende kurs om en rekke viktige faktorer for å skape en utmerket service og kundebehandling. [+]
Dagsseminar i ”DEN GODE SERVICE OG KUNDEBEHANDLING”, generelt kurs,v/Cand. philol. Astrid Voll Storaas. For servicemedarbeidere og mellomledere i servicebedrifter.   HVA ER SERVICE? Definisjon av service. Psykologisk utdyping av servicebegrepet i et kundeperspektiv. PERSONLIG SERVICE  -  holdninger og handlinger.Servicemedarbeiderens holdnings – og handlingsmønstre i sin serviceytelse som skaper en utmerket service og kundebehandling.   ENKELTKUNDEN I FOKUS  -  viktig både for å skape høy servicekvalitet, og som en stressreduserende strategi for servicemedarbeiderne selv.   DET VIKTIGE SANNHETENS ØYEBLIKK. Hvordan skape positive sannhetens øyeblikk, og unngå nøytrale eller negative. SERVICEKVALITET OG KVALITETSSIKRING. Sentrale elementer i utmerket servicekvalitet. Sikring av en stabil og forutsigbar servicekvalitet. GOD SERVICE: TILFREDSSTILLELSE AV KUNDENS BEHOV OG FORVENTNINGER. Kundenes behovshierarki. Hvordan tilfredsstille kundenes psykologiske behov. DIFFERENSIERT SERVICEOm differensiering, tilpasning, av service overfor ulike kunder og segmenter.   PROFESJONELL SERVICE  -  holdninger og handlinger. Servicemedarbeidernes holdnings – og handlingsmønstre som skaper en mest mulig profesjonell service og kundebehandling. Hvordan møte visse utfordringer i denne sammenheng, for å sikre profesjonalitet i enhver situasjon og overfor enhver kunde. KUNDEKOMMUNIKASJON. Kommunikasjonsformene, og hvordan bruke dem riktig. Hvordan skape en best mulig kommunikasjon med kundene. SERVICEHELTENE  --  hva kjennetegner de beste serviceutøverne? En undersøkelse av svært dyktige serviceutøvere, og deres holdninger, tankegang og strategier, gir viktig lærdom til alle kundebehandlere.   GRUPPEARBEID om servicekvalitetssikring – og forbedring i de service-bedriftene som gruppens medlemmer arbeider i. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.