Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff
 

3 dager 1 500 kr
PowerPoint 2010 er et presentasjonsprogram som brukes når vi skal vise fram data – enten det er tekst, bilder, tall eller tegninger. [+]
PowerPoint 2010 er et presentasjonsprogram som brukes når vi skal vise fram data – enten det er tekst, bilder, tall eller tegninger. Programmet kan brukes til å lage lysark som skrives ut, eller vi kan vise presentasjonen ved hjelp av PC + videokanon. På kurset vil grunnleggende funksjoner vektlegges, men vi vil og se på hvordan en bygger opp og setter sammen en presentasjon. Forkunnskaper: Du må ha kunnskaper tilsvarende PC-begynnerkurs. Brukere av Powerpoint 2007 kan og følge dette kurset. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 16 900 kr
18 Sep
01 Dec
Modern Application Architecture [+]
Modern Application Architecture [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettforelesninger [+]
Helse- og oppvekstfag er et videregående trinn 1 i videregående skole.  Helse- og oppvekstfag er det som tilsvarer det tidligere helse og sosialfag.   Helse- og oppvekstfag passer for deg som liker å jobbe med mennesker. Du kan velge mellom følgende yrker: ambulansefagarbeider, barne- og ungdomsarbeider, fotterapeut, hudpleier, helsefagarbeider, helsesekretær og tannhelsesekretær. Helse- og oppvesktfag vg1 er første året i utdanningen. Felles programfag: Helsefremmende arbeid • Kommunikasjon og samhandling • Yrkesutøvelse Start:             Når du selv ønsker. Varighet:       En innlevering for hvert fag – i alt 3 Pris:              Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan - Helse- og oppvekstfag • Kurset for Helse- og oppvekstfagkan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og du velger selv hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • En innlevering for hvert fag – i alt 3. • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Lånekasse Kurset er godkjent i Lånekassen.   Målgruppe for Helse- og oppvekstfag Helse- og oppvekstfag passer for alle som ønsker å kvalifisere seg til et yrke i helse- og sosialsektoren. Etter bestått Vg1, kan man fortsette på Vg2: • Ambulansefag Vg2 • Barne- og ungdomsarbeiderfag Vg2 • Fotterapi og ortopediteknikk Vg2 • Helsearbeiderfag Vg2 • Helseservicefag Vg2 • Hudpleie Vg2   Aktuelle yrker Helse- og sosialfag Vg1 er første året i utdanningen for følgende yrker: • Ambulansearbeider • Barne- og ungdomsarbeider • Helsefagarbeider • Fotterapeut • Ortopeditekniker • Helsesekretær • Tannhelsesekretær • Farmasitekniker • Hudpleier     Eksamensform • Privatisteksamen etter gjeldende regler.   Prosjekt til fordypning • Forskrift for prosjekt til fordypning gjelder.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com Vi har lang erfaring med kurs og studier og vet hva som vil passe deg best etter en kort og uforpliktende samtale. [-]
Les mer
1 dag 9 500 kr
19 Sep
14 Nov
AZ-1008: Administer Active Directory Domain Services [+]
AZ-1008: Administer Active Directory Domain Services [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 150 minutter 5 990 kr
04 Sep
Seminaret tar for seg en rekke krevende faser og situasjoner som kan oppstå i forbindelse med styrearbeidet. [+]
Spesialseminar 2: «Generasjonsskifter - utfordringer og løsninger»    Dette spesialseminaret er åpent og kostnadsfritt for alle som er med i styrenettverksgrupper arrangert av Styreforeningen. For andre deltakere som er medlemmer av Styreforeningen koster seminaret kr. 4.990,-.For deltakere som ikke er med i styrenettverksgrupper og som ikke er medlemmer av Styreforeningen er prisen kr. 5.990,-   Seminaret tar for seg en rekke krevende faser og situasjoner som kan oppstå i forbindelse med styrearbeidet. Vi ser blant annet på:   hva undersøkeler som er gjort omkring generasjonsskifteprosesser forteller oss uventet aksjonær bortgang og ulike utfordringer det kan medføre fremtidsfullmakt i forbindelse med aksjeeierskap og aksjeovertakels viktigheten av vedtektsbestemmelser eventuelt aksjonæravtaler ved generasjonsskifter, og utfordringene som kan oppstå dersom situasjonen ikke er hensynttat i formalia styrets rolle i generasjonsskifteprosesser forberedelsene og tilretteleggingen i generasjonsskifteprosesser sjekkliste ved generasjonsskifteprosesser [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs eller brevkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurs for assistenter i barnehage/skole/sfo, barne- og ungdomsarbeidere, omsorgsarbeidere, andre yrkesutøvere og foreldre.   • Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse og en teoretisk begrunnelse for krisepedagogikk. • Det gis eksempler på hvordan den enkelte kan rammes av individuelle og kollektive kriser. • Det gis også eksempler på bruk av metoder med tanke på å «omskape» kriser og traumer til     pedagogiske mestringsmuligheter.   Nettkurs eller brevkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:              3 innleveringer Pris:              kr. 4.500,- (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr for hvert                                 avdrag). Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av besvarelser til veiledning. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og du bestemmer selv hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Innlevering av 3 besvarelser   Mål for kurset • Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse og en teoretisk begrunnelse for krisepedagogikk. • Det gis eksempler på hvordan den enkelte kan rammes av individuelle og kollektive kriser. • Det gis også eksempler på bruk av metoder med tanke på å «omskape» kriser og traumer til pedagogiske mestringsmuligheter.   Kursdeltakerne skal få kunnskap om: • Hvordan ansatte i barnehage og skole kan bli bedre til å hjelpe barn og ungdom etter kriser og traumer. • Hvordan gjøre hendelsene forståelige og håndterbare slik at hverdagen i barnehagen og skolen blir mest      mulig meningsfull. • Hvordan man aktivt kan ta del i barnets opplevelse av krisen slik at den blir noe barnet kan lære av.   Tema • Barn og ungdom – kriser og traumer • Hva er krisehjelp? • Traumeteorier • De skjulte krisene • Kriser og læring • Krisepedagogikk i barnehage og skole • Krisepedagogisk modell • Pedagogikk og terapi • Krisers innvirkning på læring • Terapeutisk kommunikasjon • Krisepedagogiske metoder • Spenningsreduserende tiltak • Krisepregnende nyheter • Når katastrofen angår oss alle • Sorghåndtering – kunnskapsformidling • Kriseberedskap   Litteratur Krisepedagogikk Magne Raundalen/Jon-Håkon Schultz ISBN 9788215009131 Universitetsforlaget 2006     Vurdering  Vurdering bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått og som har betalt kursavgiften i sin helhet.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 12 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value dekker alle typer engasjement og interaksjon mellom en tjenesteleverandør og deres kunder, brukere, leverandører og partnere. [+]
Kurset fokuserer på konvertering av etterspørsel til verdi via IT-relaterte tjenester. Modulen dekker sentrale emner som SLA-design, styring av flere leverandører, kommunikasjon, relasjonsstyring, CX- og UX-design, kartlegging av kunder og mer. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på  AXELOS sine websider. Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. [-]
Les mer
Nettkurs 100 timer 23 900 kr
11 Sep
Er glad i å lage mat og har vært, eller er, ansatt i restaurantbransjen? Eller har tilberedning av mat til mange mennesker vært din arbeidsoppgave i en bedrift? Med et [+]
Er glad i å lage mat og har vært, eller er, ansatt i restaurantbransjen? Eller har tilberedning av mat til mange mennesker vært din arbeidsoppgave i en bedrift? Med et fagbrev i kokkfaget får du dokumentert din kompetanse og kan kalle deg faglært kokk.  Teori til fagbrev er første steg på veien.   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 950 kr
Kurset «KPI – Nøkkelindikatorer for virksomheten» har blitt avholdt i en årrekke og avholdes jevnlig rundt omkring i hele landet. [+]
KPI - nøkkelindikatorer for virksomheten   * Ca. 3 timer kurs spesialtilpasset for mindre deltakergrupper (1 - 6 deltakere) med mulighet for dialog, spørsmål og avklaringer underveis. Kurset leveres normalt nettbasert - alternativt - som fysisk kurs etter avtale med kursholder, eller i henhold til særskilt annonsering / tilbud. Kurset / Alle våre kan også leveres som et eksklusivt kurs der kun du og foreleser deltar. Ved slik eksklusiv leveranse får du mulighet til personlig gjennomgang med en av våre profesjonell kursholdere og konsulenter innenfor det aktuelle tema. Ved bestilling av eksklusiv / personlig kursdato for deg selv, vil kursholder kontakte deg direkte, og avtale konkret kursdato. **Alle spesialkurs, kan også leveres som bedriftsinterne kurs, kurs for hele styret, hele ledergruppen etc.   Dette er et viktig kurs for styremedlemmer og daglig ledere som vil lære hvor virkningsfulle KPI-er kan være for å styre organisasjonen i rett retning, samt mot ledere innenfor andre funksjoner hvor målinger av KPI-er er, eller burde være, en naturlig del av en effektiv hverdag.   Kurset skal gi en god forståelse av hva KPI-er er, og hvordan disse kan brukes som et effektivt verktøy i arbeidet med å oppnå overordnede strategiske mål. Ved riktig metodebruk gir måling av KPI-er økt motivasjon blant medarbeidere og betydelig og verdifull innsikt i egne prosesser, samtidig som det enkelt å kontrollere om en er på rett vei eller ei. Et praktisk kurs med eksempler og oppgaver.   Kursinnhold:  KPI – forankring i styret – Aksjeloven § 6-12 Definisjoner og forklaringer Historiske forankringer KPI-er knyttet opp mot strategier og mål KPI-er må forstås i en sammenheng Eksempler på sammenheng mellom strategi og KPI-er Kategorisering av KPI-er langs flere dimensjoner. «SMART(ER)»-metoden Hvorfor bruke KPI-er? Vanlige feil og farer ved bruk KPI på forskjellige fagområder   Kurset er rettet mot styremedlemmer og daglig ledere som vil lære hvor virkningsfulle KPI-er kan være for å styre organisasjonen i rett retning, samt mot ledere innenfor andre funksjoner hvor målinger av KPI-er er, eller burde være, en naturlig del av en effektiv hverdag.   [-]
Les mer
1 dag 3 700 kr
Kurset i Google Analytics er for deg som ønsker å øke den relevante trafikken til dine nettsteder. Det holder ikke med å øke trafikken til nettsidene, om brukerne ik... [+]
Kursinnhold: De ulike begrepene som blir brukt i Google Analytics Segmentering av brukere i statistikken Hvordan lese relevant statistikk Hva du kan bruke tallene til videre i din markedsføring Hvordan nettsidene dine fungerer og hvor konverteringene kommer fra [-]
Les mer
Nettkurs
Kursmeny: GRATIS Lean HVITT Belte. Lean GULT belte. Lean GRØNT belte. Lean CONSTRUCTION. Lean PROSJEKTERING VDC. Inkluderer sertifisering. [+]
Nå får du Lean-sertifisering online i virtuelle rom sammen med våre erfarne Lean Coacher og andre kursdeltagere. Kursinnholdet er utprøvd og gjennomført for flere tusen deltagere, og optimalisert for FLYT og VERDI FOR KUNDEN i en digital hverdag. Kurs-menyen Lean Hvitt belte med sertifisering - GRATIS. Lean Personlig effektivitet med Lean tankesett Lean Ledelse. Praktisk Lean for ledere Lean Gult belte med sertifisering Lean Grønt belte med sertifisering Lean Construction med gult belte sertifisering Lean prosjektering VDC i praksis Alle kursene kan også gjennomføres bedriftsinternt – spør oss! Klikk på et kurs for detaljer og påmelding   Gjennomføring Ved påmelding mottar du en link til din kursportal. I portalen kan du: Laste ned kompendier og materiell. Ta eksamen. Laste ned kursbevis ved bestått eksamen Gå til Virtuelt klasserom    Alt du trenger en PC med internett, kamera og mikrofon [-]
Les mer
Webinar 2 timer
Personell som skal arbeide under spenning skal ha tilstrekkelig opplæring i dette og arbeidet skal utføres etter anerkjente metoder og relevante arbeidsprosedyrer. [+]
Personell som skal arbeide under spenning skal ha tilstrekkelig opplæring i dette og arbeidet skal utføres etter anerkjente metoder og relevante arbeidsprosedyrer.  Kursinnhold: Sentrale paragrafer i FSE forskriften Arbeidsmetoder  AUS / nær ved Planlegging av arbeid  Personbeskyttelse og anleggsbeskyttelse (verne og sikkerhets utstyr) Vedlikehold, oppbevaring og kontroll av verne- og sikkerhets utstyr. Varighet: 2 timer    Kurset kan kombineres med FSE kurs hvis ønskelig. Ta kontakt dersom med skolen@solarnorge.no du ønsker kurset internt i din bedrift. [-]
Les mer
1 dag
Kurset er rettet mot personell som skal være en del av livbåtmannskapet eller mannskap på MOB-båt som ikke er hurtiggående. [+]
Utsjekk redningsfarkost (Båtmann) Kurset er rettet mot personell som har erfaring og fartstid som mannskap på MOB-båt som ikke er hurtiggående. Læremål: Etter kurset skal deltakerne være oppdatert til kunne føre livbåt. Kurset er i henhold til: STCW-78, med endringer (inkl. 2010 Manila-endringene) Varighet: 8 timer fordelt på 1 dager. Overnatting:  www.ssras.no [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 4 dager 28 000 kr
TOGAF® V9.2 is the foremost generic framework in the field of Enterprise Architecture (EA). [+]
COURSE OVERVIEW TOGAF® V9.2  is the foremost generic framework in the field of Enterprise Architecture (EA). This course provides guidance on what to do to establish an architecture practice and how to use it in connection with planning the longer-term transformation of the enterprise (strategic architecture), and designing capabilities to support and sustain the transformation. This course will benefit: Practicing architects from complex organizations looking for a set of defined processes to help in the organization, governance and management of architecture teams and multiple architecture projects. Experienced architects looking for details on the elements of sound architectural process and practice. Senior managers, such as Project Managers and Service Managers, who wish to gain a full appreciation of architecture practice. Aspiring architects commencing their career wishing to obtain recognized EA certification. This TOGAF® accredited course examines how practitioners can base their activities on a set of well-defined processes. It examines the framework as a whole, including the numerous techniques to assist in organizing, governing and now in this version, describing, architecture. It incorporates recommendations on how to adapt the framework to deal with issues such as Security and Service-oriented Architecture. The course prepares participants to take the combined TOGAF® 9.2 Foundation and Certified exams (Level 1 & 2). During the course, delegates will be helped to prepare for this combined exam. This TOGAF® for Practitioners Level 1&2 course is being run by Global Knowledge and is accredited by The Open Group. For full details of the TOGAF® certification scheme, visit the following link: www.opengroup.org COURSE OBJECTIVES This workshop has been designed to enable participants to: Understand the basic concepts of enterprise architecture and TOGAF® Explain the features of TOGAF® and its methodology Implement TOGAF® in their work to maximum effect Develop an understanding of the necessary body of knowledge to achieve certification by examination for TOGAF® COURSE CONTENT Day 1 Introduction TOGAF® Basic / Core Concepts Introduction to the ADM Enterprise Continuum ADM Phases ADM Guidelines Architecture Governance Daily Wrap up / Q&A Day Two Architecture Views, Viewpoints, and Stakeholders Building Blocks ADM Deliverables TOGAF® Reference Models Preliminary Phase The Architecture Governance Framework Architecture Content Framework TOGAF® Content Metamodel Stakeholder Management Architecture Implementation Techniques Daily Wrap up / Q&A Day Three Phase A: Architecture Business Scenarios Technique Phase B: Business Architecture Phase C: Information Systems Architectures – Data Architecture Phase C: Information Systems Architectures – Application Architecture TOGAF®Foundation Architecture: Technical Reference Model Integrated Information Infrastructure Reference Model Phase D: Technology Architecture Daily Wrap up / Q&A Day Four Phase E: Opportunities and Solutions Migration Planning Techniques Phase F: Migration Planning Phase G: Implementation Governance Phase H: Architecture Change Management ADM Requirements Management Architecture Partitioning Guidelines for Adapting the ADM: Iteration and Levels Guidelines for Adapting the ADM: Security Guidelines for Adapting the ADM: SOA Architecture Maturity Models Architecture Skills Framework Daily Wrap up / Q&A TEST CERTIFICATION Once you have completed the course and are ready to book your exam at a Test Centre, please contact Global Knowledge and we will email your exam voucher code so that you can redeem it.  Exams can also be sat online https://www.opengroup.org/certifications/online-proctored-exams Achieving this level of Certification also qualifies delegates to take the BCS Practitioner Certificate in Enterprise and Solution Architecture without the need for the BCS Intermediate Certificate. [-]
Les mer
Praksis + nettkurs 2 dager 5 900 kr
04 Aug
25 Aug
22 Sep
Alle sjøfolk som er ansatt eller engasjert i en hvilken som helst stilling om bord på passasjerskip eller roro-passasjerskip, og som har plikter i en beredskapssituasjon,... [+]
Alle sjøfolk som er ansatt eller engasjert i en hvilken som helst stilling om bord på passasjerskip eller roro-passasjerskip, og som har plikter i en beredskapssituasjon, skal ha gjennomført og bestått godkjent kurs i passasjer- og krisehåndtering.Dette gjelder også for fører på fartøy under 24 meter som fører 12 eller færre passasjerer (12 pax-fartøy). Kurset har en gyldighet på 5 år. Det skal fornyes med enten oppdateringskurs fra kurssenter, eller dokumentasjon på 12 måneders fartstid fra passasjerskip i løpet av de siste fem år.  Dag 1: Teoriundervisning(fysisk oppmøte eller digitalt) med instruktør Dag 2: Praksisdag i NMKS sine lokaler i Oslo Mer informasjon kommer på e-post ved påmelding. [-]
Les mer