Markedsføringskurs
Du har valgt: Søkemotoroptimalisering - SEO
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettbasert kurs 3 timer 299 kr
Lær å avanserte søkemotoroptimaliseringsteknikker på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
Søkemotoroptimalisering (SEO) handler om å øke synlighet til en eller flere sider på internett. Det handler om å overbevise Google om at nettsiden din fortjener bedre eksponering enn konkurrentenes nettsider. Dette kurset passer for deg som har grunnleggende forståelse av søkemotoroptimalisering, og som nå ønsker å ta et steg videre. Kursinstruktør Espen Faugstad kommer i dette kurset til å lære deg hvordan du bruker flere forskjellige SEO-verktøy. I starten av kurset lærer du hvordan man analyserer og overvåker søkeord ved hjelp av Google. Deretter lærer du hvordan man analyserer, avdekker og fikser svakheter ved egen nettside ved hjelp av Screaming Frog. Videre lærer du hvordan man analyserer og overvåker konkurrentenes nettside ved hjelp av Ahrefs, Moz og Buzzsumo. Innhold Du lærer å bruke Google Keywordsplanner Du lærer å bruke Google Trends Du lærer å bruke Google Alerts Du lærer å bruke Google Autocomplete Du lærer å bruke Traffic Travis Du lærer å bruke Screaming Frog Du lærer å bruke Ahrefs Du lærer å bruke Moz Du lærer å bruke Buzzsumo Du lærer å bruke SimilarWeb [-]
Les mer
Nettbasert kurs 2 timer 299 kr
Lær å søkemotoroptimalisere på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no. [+]
Søkemotoroptimalisering (også kalt for SEO) er en teknikk man bruker for å øke synligheten til en eller flere sider på internett. Denne teknikken gjør at en eller flere sider får høyere plassering i søkemotorens organiske søkeresultater. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt du trenger for å kunne søkemotoroptimalisere på en effektiv måte. I starten av kurset lærer du hvordan relevans, autoritet og nettsidens arkitektur påvirker synligheten til en side. Deretter lærer du hvordan man finner, analyserer og implementere nye søkeord. Du lærer også hvilke type innhold du bør produsere hvis du ønsker å oppnå høy ranking. Videre lærer du hvordan nettsidens hurtighet, struktur og navigasjon påvirker ranking. Avslutningsvis lærer du hvordan inngående, interne og utgående linker påvirker synligheten til en side.  Innhold Du lærer hvordan relevans, autoritet og arkitektur påvirker ranking Du lærer å finne søkeord Du lærer å analysere søkeord Du lærer å implementere søkeord Du lærer å forbedre nettsidens hurtighet og struktur Du lærer hvordan inngående og utgående linker påvirker ranking Du lærer hvordan aktivitet på sosiale medier påvirker ranking [-]
Les mer
1 dag 4 980 kr
Kurset for deg som vil lære deg å få bedre synlighet på søkemotorer ved bruk av innholds- og lenkestrategier. [+]
Kurset for deg som vil lære deg å få bedre synlighet på søkemotorer ved bruk av innholds- og lenkestrategier.   [-]
Les mer
1 dag 4 980 kr
Kurset for deg som vil lære hvordan du får god synlighet på Google uten å betale for annonsering, og naturligvis helt uten å bryte Googles etiske retningslinjer. [+]
Søkemotoren Google er svært ofte kundens første stoppested når han leter etter informasjon om varer, tjenester, offentlig informasjon og andre spørsmål. Konsekvensen av dette er også at de aktørene som kommer først opp på Google når bruker søker er de som blir mest synlig og får flest kunder.   I dette kurset lærer du hvordan du kan tilpasse nettstedet ditt slik at du blir mer synlig på søkemotorer. Kurset dekker blant annet: Hva styrer rangeringene? Hvilke elementer påvirker hvor godt ditt nettsted kommer opp på de enkelte søkeordene? Hvor viktig er hver av elementene? Hvilke grep kan du ta for å rangere bedre? Tekniske variabler Hva slags tekniske veivalg er kritiske for søkesynligheten? Hvor viktig er publiseringsløsningen? Hvilke tekniske tester kan du selv foreta? Off-site optimalisering Hvor viktig er ekstern lenkerelevans? Hvordan bygger du innkommende lenker? Hvordan påvirker du page rank? Domenestrategi Hvilke [-]
Les mer
3 timer 1 990 kr
Dette er et halvdags introduksjonskurs til søkemotoren Google, annonsering med Google AdWords og måling med Google Analytics. [+]
Google er i dag verdens største aktør når det gjelder å skaffe kunder og interessenter til dine websider, enten du er en nettbutikk, en tjenesteleverandør eller en offentlig etat. I dette konsentrerte 3-timers kurset får du en grunnleggende innføring i Google for deg som driver et nettsted: Google søkemotor Hvordan bli funnet når bruker søker? Slik får du gode oppføringer uten å betale for det Hvordan finne ut hva brukerne søker etter Google AdWords Hvordan fungerer annonsering på Google? Slik setter du opp egne kampanjer Tips for gode annonser Google Analytics Hvorfor bør du ha webstatistikk på nettstedet ditt? Finn ut hvor mange brukere du har og hva de gjør på nettstedet Slik bruker du Google Analytics til å forbedre websidene Dette kurset krever ingen spesielle forkunnskaper utover alminnelig nettbruk. Det er et kurs som er ment for markedsførere, selgere og informatører som ønsker å bruke Google-verktøyene på en formålstjenlig måte til beste for eget nettsted. Kursleder : [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.