Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff
 

3 dager 1 500 kr
PowerPoint 2010 er et presentasjonsprogram som brukes når vi skal vise fram data – enten det er tekst, bilder, tall eller tegninger. [+]
PowerPoint 2010 er et presentasjonsprogram som brukes når vi skal vise fram data – enten det er tekst, bilder, tall eller tegninger. Programmet kan brukes til å lage lysark som skrives ut, eller vi kan vise presentasjonen ved hjelp av PC + videokanon. På kurset vil grunnleggende funksjoner vektlegges, men vi vil og se på hvordan en bygger opp og setter sammen en presentasjon. Forkunnskaper: Du må ha kunnskaper tilsvarende PC-begynnerkurs. Brukere av Powerpoint 2007 kan og følge dette kurset. [-]
Les mer
Webinar 1 time 2 940 kr
29 Oct
Styrets ansvar for å motivere, utvikle og støtte den daglige ledelse. Samspill mellom daglig leder og styret. Hvordan organisere, strukturere og fungere i praksis. [+]
MEDLEMSKURS: Det støttende og sparrende styret Nettbasert / Ca. 45 min / "Live" med Styrekonsulent   Ett komprimert og nyttig kurs med mange verdifulle tips og råd, "live" med styrekonsulent – enten via Teams eller Zoom. Mulighet for å stille spørsmål mm. underveis.   Kurset fokuserer på styrets ansvar for å motivere, utvikle og støtte den daglige ledelse. Vi er opptatt av hva en - ofte - ensom daglig leder kan forvente av samspill med sitt styre. Videre er vi opptatt av å forklare hvordan slikt samspill kan organiseres, struktureres og fungere i praksis.   Kursinnhold: Hvordan organisere og strukturere styrets og ledelsens samspill slik at styret i praksis kan fungere som et støttende og sparrende styre for ledelsen? Hva kan forventes fra styrets side? Hva forventes fra daglig leder / den daglige ledelse sin side? Medarbeidersamtalen med daglig leder og vedkommende evaluering av samspllet. Styrets evaluering av samspiller med og “jobben” daglig leder / daglig ledelse leverer. Hvordan tilrettelegge for systematisk samspill og utvikling over tid?   Kursmateriell: Det inngår ikke skybaserte filmapper med materiell og hjelpemidler for øvrig i våre GRATIS medlemskurs, men vi viser til artikler, hjelpemidler, dokumentmaler mm på medlemsportalen under kurset slik at du kan benytte deg av det i ettertid.   NB!  GRATIS for alle medlemmer i Styreforeningen.no Pris for "ikke medlemmer" tilsvarer 12 måneders medlemskap i Styreforeningen.no, regnet fra og med kursdato, for deg som ikke fra tidligere var medlem i Styreforeningen.no   Som medlem får du da full tilgang til alle medlemsfordeler fra og med dagen etter kursdato: alle typer GRATIS kurs og webinarer / medlemspris på alle andre kurs dokumentmalregister, spørsmål og svar basene, artikkelseriene mm avklaringstime hvert halvår, medlemssupport pr telefon/epost anledning til å registrere din CV GRATIS i Styrerekruttering.no ... og alle de øvrige medlemsfordelene i Styreforeningen.no   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 12 500 kr
På dette kurset vil du få en dypere forståelse av PRINCE2 sine prosesser, temaer og teknikker samt hvordan disse kan tilpasses ulike prosjekters omgivelser og forutsetnin... [+]
Kurset forbereder deg til sertifiseringseksamen på Practitioner nivå. E-læringskurset inneholder 8 timer med undervisning. Les mer om PRINCE2® her  Praktisk informasjon Kurset er tilgjengelig i 6 måneder Kurset er på engelsk. Sertifiseringstesten varer i 150 min. Sertifiserings voucher bestilles sammen med kurset. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med sertifiserings voucher. Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er casebasert med 70 tilknyttede multiple choice-spørsmål, og du består ved 60% korrekte svar. Deltakerne har 2 timer og 30 minutter til rådighet på eksamen.  Dette er en åpen bok eksamen    ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.     [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 12 000 kr
A combined module that covers the key concepts of 5 ITIL Practices: Relationship Management, Supplier Management, Service Level Management, Continual Improvement and Info... [+]
Understand the key concepts of Relationship Management, Supplier Management, Service Level Management, Continual Improvement, and Information Security Management, elucidating their significance in fostering collaboration, ensuring service quality, driving continual improvement, and maintaining information security. This eLearning is: Interactive Self-paced   Device-friendly   12 hours content   Mobile-optimised   Practical exercises   Exam: 60 questions Multiple choise 90 minutes Closed book Minimum required score to pass: 65% [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 11 500 kr
Interaktivt, mobiloptimalisert E-læringskurs inkludert sertifiserings test [+]
Kurset introduserer PRINCE2®, verdens ledende prosjektledelsesmetode på et grunnleggende nivå. PRINCE2 7 er en oppdatering for å møte fremtidens behov, og for å gjenspeile de moderne realitetene ved å administrere velykkede prosjekter. Les mer om PRINCE2® her  Praktisk informasjon Kurset er tilgjengelig i 12 måneder Kurset er på engelsk. Sertifiserings voucher bestilles sammen med kurset. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med sertifiserings voucher. Sertifiseringstesten består av 60 spørsmål (multiple choice, du må ha minimun 60%rett for å bestå. Du har 60 minutter + 15 minutter ekstra hvis du ikke har engelsk som morsmål.  ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
1 dag 9 500 kr
19 Sep
14 Nov
AZ-1008: Administer Active Directory Domain Services [+]
AZ-1008: Administer Active Directory Domain Services [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 12 000 kr
A combined module that covers the key concepts of 5 ITIL Practices: Incident Management, Service Desk, Service Request Management, Monitoring and Event Management and Pro... [+]
Understand the purpose and key concepts of the Monitor, Support, and Fulfil practices, elucidating their importance in maintaining, supporting, and delivering IT services effectively.InteractiveOur eLearning:Self-pacedDevice-friendly12 hour contentMobile-optimised Exam:60 questionsMultiple Choice90 minutesClosed bookMinimum required score to pass: 65%  [-]
Les mer
Nettkurs 18 måneder 4 890 kr
Matematikk 2P er et praktisk fag hvor du lærer om økonomi, geometri, potens- og sannsynlighetsberegning. [+]
Faget Matematikk 2P er et praktisk fag hvor du lærer om økonomi, geometri, potens- og sannsynlighetsberegning. Matematikk 2P er et av fagene du må ha for å få generell studiekompetanse. Du kan også velge faget for å forbedre karakteren din.  Innhold/temaer Hvor mye vil et lån koste deg i renter? Og hva er forventet avkastning på sparemidlene dine?Gjennom varierte leksjoner gjør vi et dypdykk i økonomien og utforsker hvordan vi ved hjelp av matematiske modeller kan vurdere og utforske lån, sparing, inflasjon og reallønn. Vi lærer også å løse ligningssystemer med flere ukjente og hvordan vi ved hjelp av statistiske metoder kan samle data, vurdere kvaliteten av dataene, og bruke dette til å utforske egenskapene til ulike prosesser. Kurset er delt opp i følgende temaer- Prosent- Statistikk- Likninger og ulikheter- Geometri- Økonomi Dette passer for deg som Skal studere på høyskole eller universitet og- trenger studiekompetanse og er 23 år eller eldre, se her for info om 23/5 regelen (6-fagspakken)- ønsker å forbedre karakterer fra videregående skole Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er. Her kan du prøve mattekurset (gratis) Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Det er en skriftlig eksamen i Matematikk 2P. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1. februar. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Veien videre Med generell studiekompetanse (23/5-regelen og de 6 fagene du kan ta hos oss) eller vitnemål fra studieforberedende program (4 fagene) kan du søke opptakt til høgskoler og universitet. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg! Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning.  Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Du søker direkte via lanekassen.no. Alt du må vite om lån og stipend fra Lånekassen som deltaker hos K2 utdanning Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mere norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle norskkurs K2 tilbyr. Krav til utstyr Som deltaker hos K2 må du ha tilgang til pc i undervisningen og eksamen. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Online-versjonen som du får tilgang til som deltaker hos K2, kan ikke benyttes på eksamen da denne krever nettilgang. Se hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Nettkurs 2000 timer 2 750 kr
Med GeT Everything får du tilgang til alle kurs og innholdet fra Autodesk, Adobe, Primavera, Bluebeam, Bentlye, Microsoft, Trimble og McNeel. [+]
GeT Everything NTI tilbyr eLæringkurs av høyeste kvalitet. Uansett hvilket kurs du velger har du tilgang til dem 24/7 i 1 år (365 dager). Med elæringskurs velger du selv ditt tempo i læringen, og om du vil lære gjennom kombinasjon av å se, lese, lytte og teste selv – eller hvorfor ikke en kombinasjon av flere? Det du trenger er en PC, smarttelefon eller nettbrett som har internettilgang   Her er et utvalg av kursene du får tilgang på: Autodesk Adobe Primavera Bluebeam Bentlye Microsof Trimble McNeel NTI  leverer opplæring for å forenkle og effektivisere din arbeidshverdag Vi har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon. Global eTraining har over 25 års erfaring med opplæring, og har solgt millioner av elæringskurs i over 150 land.  PC, smarttelefon eller nettbrett som har internettilgang Pål har gjennomført e-læringskurs Pål hadde ikke anledning til å reise bort en uke for å delta på kurs, da var det forlokkende å gjennomføre kurset som e-læringskurs. Kurset var absolutt verdt pengene. Det var en viktig bekreftelse på at jeg har basiskunnskapene. Jeg lærte mange nye viktige kommandoer for å gjøre operasjoner mer effektivt, fikk også en pekepinn på hvor jeg kan bygge på med kunnskap.Les mer her [-]
Les mer
2 dager
To dagers kurs som kvalifiserer til sveisesertifikat for plastsveisere. Kurset bygger på NS 416 og gir både praktisk og teoretisk kunnskap om blant annet materialer, sv..... [+]
Kurset går over 2 dager og tar for seg:• Sveisestandarden og sertifiseringsregler i NS 416• Sveisemetoder og utstyr. Materiallære• Fremstillingsmetoder for rør og rørdeler• Alternative sammenføyingsmetoder, sveiseprosedyrer, sveiseparametere• Standarder for rør og rørdeler• Kontroll av sveiseutstyr. Mottakskontroll. Håndtering på riggplass• Kvalitetssikring av sveisearbeidet. Visuell bedømmelse • Rørleverandørenes veiledninger. DS-inf 70 og europeiske standarder• Praktiske sveiseoppgaver• Praktisk og teoretisk prøve• Bedømmelse Forkunnskaper Det kreves ingen forkunnskaper eller praksis for å få sertifikatet første gangen. En viktig utdanning for deg som sveiser plastrørI en tid da dokumenterbar kompetanse er et klart konkurransefortrinn, avholder vi sertifikatgivende sveiseopplæring iht NS 416. Sertifikatordningen er vel etablert i markedet, spesielt i forbindelse med kommunale anlegg, og har eksistert i flere år. NS 416 er fra 2008 og vil bli benyttet av kommuner, konsulenter og ledningseiere. Sertifikatets gyldighet  Sertifikatet er gyldig i tre år. For å opprettholde ditt sertifikat i tre nye år kreves det at du har sveiset i hver sveisemetode og sender inn dokumentasjon på det til kursleder. Hvert 6. år må du ta et resertifiseringskurs. Du finner egen påmelding for dette her: Resertifisering - Speil- og elektromuffesveising av plastrør iht. NS 416 .  Valgfritt tilleggskurs om gassrørsveising Du har også mulighet til å ta et valgfritt tilleggskurs i gassrørsveising. Kurset tas som en forlengelse av dette kurset. Det omfatter blant annet gasskunnskap, sikkerhet og regelverk. Du finner egen påmelding for dette kurset  ved å trykke her: Gassrørsveising for sertifiserte plastrørsveisere Pris og påmelding For påmelding og pris, gå direkte til Teknologisk Institutt sine nettsider: Elektromuffesveising av plastrør Mer informasjon:Ta kontakt med Martin Smedstad Foss, Tlf: 980 16 338 eller msf@ti.no  Vi tilbyr også kurset som bedriftstilpasset opplegg.     [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs Trondheim Tønsberg Og 5 andre steder 1 semester 21 900 kr
25 Aug
25 Aug
25 Aug
Ta teorikurs (vg3) til fagbrev innen service og administrasjon. K2 tilbyr eksamensforberedende kurs (privatist). Passer for deg som har erfaring innen service og kontorad... [+]
Service- og administrasjonsfaget er for deg som jobber med service og kontoradministrative oppgaver i privat eller offentlig sektor. Kurset gir deg teorien (vg3) som du må ha før du kan avlegge fagprøven Innhold/temaer Lønnsomhet og utvikling hvordan ulike faktorer kan bidra til høyere effektivitet, kvalitet og lønnsomhet i bedriften følge regelverk for arbeidslivet og for helse, miljø og sikkerhet oppfylle miljøkrav og bruke ressurser effektivt Organisasjon og bedriftsstøtte planlegge, organisere, legge til rettefor og utføre oppgaver som støtter drift og styring i virksomheten forstå og arbeide etter måla og kjerneoppgavene til virksomheten hvordan organiseringa av virksomheten påverkar drift og arbeidsoppgaver Kommunikasjon og service gjøre administrative prosesser stadig bedre og mer brukervennlige tilpasse kommunikasjon og service internt og eksternt For mer informasjon se utdanningsdirektoratets sider Udir.no Dette passer for deg som Har erfaring fra service og administrasjonsarbeid og som ønsker å formalisere kompetansen din. Erfaringen din må være relevant og vurderes alltid opp mot læreplanmålene for faget. Gjennomføring Kurset gjennomføres både som klasseromsundervisning og nettundervisning på kveldstid en kveld i uken over ett semester. Her møter du erfarne og dyktige lærere som følger deg på veien til å nå dine mål. Kurset er tilrettelagt slik at du kan kombinere det med fulltidsjobb. CampusKlasseromsundervisning en kveld/dag pr uke på campus. Ett semester NettundervisningLive undervisning en kveld/dag pr uke sammen med andre deltakere via Teams. Opptak gjør det enkelt å repetre fagstoffet. Ett semester.  Du kan se video for hvordan nettundervisning fungerer. Din digitale læringsportal og Oficce 365 I tillegg til undervisningen får du tilgang til K2s digitale læringsportal. Med Office 365 får du student-e-post, Office pakken, tilgang til samhandlingsverktøyet Teams og lagringsplass. Eksamen Som praksiskandidat tar du teorieksamen i lærefaget. Eksamen arrangeres 2 ganger pr år og oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1. februar. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Hva må til for å få fagbrev Du må ha bestått teorieksamen for å kunne ta den praktiske fagprøven. I tillegg må du dokumentere min 5 års relevant arbeidspraksis. Fagopplæringskontoret i ditt fylke vurderer din arbeidspraksis og arrangerer fagprøven. Veiledning Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg! Er du usikker ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning.  Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Du søker direkte via lanekassen.no. Alt du må vite om lån og stipend fra Lånekassen som deltaker hos K2 utdanning Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mere norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle norskkurs K2 tilbyr. Krav til utstyr Som deltaker hos K2 må du ha tilgang til pc i undervisningen og eksamen. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Online-versjonen som du får tilgang til som deltaker hos K2, kan ikke benyttes på eksamen da denne krever nettilgang. Se hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner mye informasjon om ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
4 dager 8 490 kr
Få et komplett truckførerbevis med praksis. Godkjent overalt, så kan brukes både i butikk, lager, industri og offshore. [+]
Komplett truckførerbevis med teori, praksis og oppkjøring. Kurset inkluderer teori for klasse T1-T5 og oppkjøring på klasse T1, T2 og T4. Emner som gjennomgås er følgende: Ulike ulykker og hvordan forebygge dem Praktisk bruk og vedlikehold av ulike typer truck Krav til truckfører Lover og forskrifter Oppbygning og bruksområder for truck [-]
Les mer
Webinar 1 time 2 940 kr
08 Sep
Tenker du eller dere på å starte en kjede? Her får dere en kort introduksjon til flere viktige områder som må vurderes for å lykkes med en kjedeetablering. [+]
MEDLEMSKURS: Nettbasert / Ca. 45 min / "Live" med Styrekonsulent   Ett komprimert og nyttig kurs med mange verdifulle tips og råd, "live" med styrekonsulent – enten via Teams eller Zoom. Mulighet for å stille spørsmål mm. underveis.   Dette er et komprimert introduksjonskurs fylt med verdifulle tips og råd, ledet "live" av en styrekonsulent via Teams. Kurset gir mulighet til å stille spørsmål underveis   Kjedeutvikling handler om hvordan man starter, bygger og utvider en kjede av håndverksbedrifter, arkitekter, butikker, restauranter eller andre virksomheter under samme merkenavn. Tenker du eller dere på å starte en kjede? Her får dere en kort introduksjon til flere viktige områder som må vurderes for å lykkes med en kjedeetablering. Kurset passer ikke bare for gründere, men også for dere som allerede er i gang med å bygge eller drifte en eksisterende kjede.   Formålet med kurset: Å gi deltakerne et effektivt og praktisk innblikk i hva som kreves for å starte og drive en kjede. Gjennom praktiske eksempler vil deltakerne få innblikk i hvordan man bygger en solid forretningsmodell, håndterer vekst, oppnår effektiv drift og sikrer enhetlig kvalitet på tvers av flere lokasjoner.   Målgruppe for kurset: Kurset er spesielt rettet mot gründere og virksomheter som ønsker å utvide sin virksomhet gjennom å skape en kjede med en sterk merkevare og bærekraftig vekst. Kursinnhold:   1. Introduksjon til kjedeutvikling  Hva innebærer det å starte en kjede? Eksempler på kjedeetableringer.   2. Forretningsmodeller bak en kjede Organisering og kontroll   3. Vekststrategier og ekspansjon Hvordan tenke vekst?   4. Q&A og diskusjon Spørsmål fra deltakerne   Kursmateriell: Det inngår ikke skybaserte filmapper med materiell og hjelpemidler for øvrig i våre GRATIS medlemskurs, men vi viser til artikler, hjelpemidler, dokumentmaler mm på medlemsportalen under kurset slik at du kan benytte deg av det i ettertid.   NB!  GRATIS for alle medlemmer i Styreforeningen.no Pris for "ikke medlemmer" tilsvarer 12 måneders medlemskap i Styreforeningen.no, regnet fra og med kursdato, for deg som ikke fra tidligere var medlem i Styreforeningen.no   Som medlem får du da full tilgang til alle medlemsfordeler fra og med dagen etter kursdato: alle typer GRATIS kurs og webinarer / medlemspris på alle andre kurs dokumentmalregister, spørsmål og svar basene, artikkelseriene mm avklaringstime hvert halvår, medlemssupport pr telefon/epost anledning til å registrere din CV GRATIS i Styrerekruttering.no ... og alle de øvrige medlemsfordelene i Styreforeningen.no   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 5 dager 28 500 kr
This course covers three central elements of Microsoft 365 enterprise administration – Microsoft 365 security management, Microsoft 365 compliance management, and Microso... [+]
 In Microsoft 365 security management, you will examine all the common types of threat vectors and data breaches facing organizations today, and you will learn how Microsoft 365’s security solutions address these security threats. Global Knowledge will introduce you to the Microsoft Secure Score, as well as to Azure Active Directory Identity Protection. You will then learn how to manage the Microsoft 365 security services, including Exchange Online Protection, Advanced Threat Protection, Safe Attachments, and Safe Links. Finally, you will be introduced to the various reports that monitor your security health. You will then transition from security services to threat intelligence; specifically, using the Security Dashboard and Advanced Threat Analytics to stay ahead of potential security breaches. TARGET AUDIENCE This course is designed for persons who are aspiring to the Microsoft 365 Enterprise Admin role and have completed one of the Microsoft 365 work load administrator certification paths. COURSE OBJECTIVES By actively participating in this course, you will learn about the following: Microsoft 365 Security Metrics Microsoft 365 Security Services Microsoft 365 Threat Intelligence Data Governance in Microsoft 365 Archiving and Retention in Office 365 Data Governance in Microsoft 365 Intelligence Search and Investigations Device Management Windows 10 Deployment Strategies Mobile Device Management COURSE CONTENT Module 1: Introduction to Microsoft 365 Security Metrics Threat Vectors and Data Breaches Security Solutions in Microsoft 365 Introduction to the Secure Score Introduction to Azure Active Directory Identity Protection Module 2: Managing Your Microsoft 365 Security Services Introduction to Exchange Online Protection Introduction to Advanced Threat Protection Managing Safe Attachments Managing Safe Links Monitoring and Reports Module 3: Lab 1 - Manage Microsoft 365 Security Services Exercise 1 - Set up a Microsoft 365 Trial Tenant Exercise 2 - Implement an ATP Safe Links policy and Safe Attachment policy Module 4: Microsoft 365 Threat Intelligence Overview of Microsoft 365 Threat Intelligence Using the Security Dashboard Configuring Advanced Threat Analytics Implementing Your Cloud Application Security Module 5: Lab 2 - Implement Alert Notifications Using the Security Dashboard Exercise 1 - Prepare for implementing Alert Policies Exercise 2 - Implement Security Alert Notifications Exercise 3 - Implement Group Alerts Exercise 4 - Implement eDiscovery Alerts Module 6: Introduction to Data Governance in Microsoft 365 Introduction to Archiving in Microsoft 365 Introduction to Retention in Microsoft 365 Introduction to Information Rights Management Introduction to Secure Multipurpose Internet Mail Extension Introduction to Office 365 Message Encryption Introduction to Data Loss Prevention Module 7: Archiving and Retention in Office 365 In-Place Records Management in SharePoint Archiving and Retention in Exchange Retention Policies in the SCC Module 8: Lab 3 - Implement Archiving and Retention Exercise 1 - Initialize Compliance in Your Organization Exercise 2 - Configure Retention Tags and Policies Exercise 3 - Implement Retention Policies Module 9: Implementing Data Governance in Microsoft 365 Intelligence Planning Your Security and Complaince Needs Building Ethical Walls in Exchange Online Creating a Simple DLP Policy from a Built-in Template Creating a Custom DLP Policy Creating a DLP Policy to Protect Documents Working with Policy Tips Module 10: Lab 4 - Implement DLP Policies Exercise 1 - Manage DLP Policies Exercise 2 - Test MRM and DLP Policies Module 11: Managing Data Governance in Microsoft 365 Managing Retention in Email Troubleshooting Data Governance Implementing Azure Information Protection Implementing Advanced Features of AIP Implementing Windows Information Protection Module 12: Lab 5 - Implement AIP and WIP Exercise 1 - Implement Azure Information Protection Exercise 2 - Implement Windows Information Protection Module 13: Managing Search and Investigations Searching for Content in the Security and Compliance Center Auditing Log Investigations Managing Advanced eDiscovery Module 14: Lab 6 - Manage Search and Investigations Exercise 1 - Investigate Your Microsoft 365 Data Exercise 2 - Configure and Deploy a Data Subject Request Module 15: Planning for Device Management Introduction to Co-management Preparing Your Windows 10 Devices for Co-management Transitioning from Configuration Manager to Intune Introduction to Microsoft Store for Business Planning for Mobile Application Management Module 16: Lab 7 - Implement the Microsoft Store for Business Exercise 1 - Configure the Microsoft Store for Business Exercise 2 - Manage the Microsoft Store for Business Module 17: Planning Your Windows 10 Deployment Strategy Windows 10 Deployment Scenarios Implementing Windows Autopilot Planning Your Windows 10 Subscription Activation Strategy Resolving Windows 10 Upgrade Errors Introduction to Windows Analytics Module 18: Implementing Mobile Device Management Planning Mobile Device Management Deploying Mobile Device Management Enrolling Devices to MDM Managing Device Compliance Module 19: Lab 8 - Manage Devices with Intune Exercise 1 - Enable Device Management Exercise 2 - Configure Azure AD for Intune Exercise 3 - Create Intune Policies Exercise 4 - Enroll a Windows 10 Device Exercise 5 - Manage and Monitor a Device in Intune TEST CERTIFICATION This course helps you to prepare for exam MS101. [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 750 kr
This course satisfies the requirement set out in Section 7 of the Regulations relating to safety when working in and operating electrical installations – FSE [+]
This course satisfies the requirement set out in Section 7 of the Regulations relating to safety when working in and operating electrical installations – FSE, in order for relevant personnel to be given annual training and instruction within the FSE. The different government regulations draw from FSE as applicable to everyone working with electricity whether you work on ships, platform, or on land. This course is suitable for everyone, no matter what industry you work in. Throughout the course, the focus is on attitudes and the individual's responsibility to comply with the regulations. FSE training is about acquiring knowledge of the regulations, and it is important to understand why we have these regulations. Succeeding in getting the individual to understand the importance of working safely is crucial for ensuring that electrical safety develops in the right direction and that the number of accidents is reduced. The authorities require that training in FSE and first aid in the event of accidents caused by electric current is carried out at least once a year. There should be no more than 12 months between each training. The course contains all first aid theory with a focus on electrical injury as dictated by the regulations. The course also includes training and instruction in first aid with a focus on electrical injury, with the exception of cardiopulmonary resuscitation (CPR) in which you need practical instruction.  Access period:12 months [-]
Les mer