Nullstill
Filter
Ferdig

-

07 May
Practical workshop in the topic 'Pathways and stone wall management in Historic Gardens' [+]
The two-day practical workshop will be hosted by Gunnebo House and Gardens in Sweden from the 7th to the 8th of May 2024.To express your interest and receive further information about the program, accomodation, bursaries etc. please fill in the form. Check out the website https://gardenconservation.eu for more information, especially How to join our activities: https://gardenconservation.eu/ukategorisert/how-to-join-our-activities/  [-]
Les mer
05 Mar
Practical workshop in the topic 'Management of orangery plants in Historic Gardens' [+]
The two-day practical workshop will be hosted by Stiftung Schloss Dyck and European Garden Heritage Network, at Schloss Dyck in Germany, from the 5th to the 6th of March in 2024.To express your interest and receive further information about the program, accomodation, bursaries etc. please fill in the form. Check out the website https://gardenconservation.eu for more information, especially How to join our activities: https://gardenconservation.eu/ukategorisert/how-to-join-our-activities/  [-]
Les mer
12 Sep
Practical workshop in the topic 'Hedges and topiary cultivation in Historic Gardens ' [+]
The two-day practical workshop will be hosted by Gunnebo House and Gardens in Sweden from the 12th to the 13th of September 2023.To express your interest and receive further information about the program, accomodation, bursaries etc. please fill in the form. Check out the website https://gardenconservation.eu for more information, especially How to join our activities: https://gardenconservation.eu/ukategorisert/how-to-join-our-activities/  [-]
Les mer
05 Sep
Practical workshop in the topic 'Trees in Historic Gardens in Climate Change' [+]
The two-day practical workshop will be hosted by the European Garden Heritage Network, at Schloss Dyck in Germany, from the 5th to the 6th of September 2023 (changes might occure). To express your interest and receive further information about the program, accomodation, bursaries etc. please fill in the form. Check out the website https://gardenconservation.eu for more information, especially How to join our activities: https://gardenconservation.eu/ukategorisert/how-to-join-our-activities/  [-]
Les mer
Friluftskurs Moelv 2 550 kr
15 Aug
Etablering av blomstereng [+]
Har du lyst til å lære å etablere blomstereng? Blomsterengen er vakker, fargerik, lettestelt og en oase for insekter. Vi trenger flere blomsterenger, både i offentlige og private grøntanlegg. På kurset vil du lære hva som skal til for å lykkes med etablering av blomstereng i grøntanlegg. Tirsdag 15. august 2023 Program for dagen: 08.30 - 09.00: Registrering og kaffe 09.00 - 12.00 Blomstereng/ slåtteeng i historisk perspektiv. Motiver for å anlegge blomstereng. Egna steder til blomstereng: jord, eksponering, drenering m.m. De vanligste artene i blomsterenga: Frøblandinger Etablering i bar jord og i eksisterende grasmark. 12.00 - 12.30: Lunsj 12.30 - 15.00: Praktisk øving med anlegg 15.00 - 15.30: Oppsummering /spørsmål   Kursholder: Trygve Aamlid fra NIBIO Pris: Kr. 2550,- pr person. Dette inkludererer foredrag, praktisk øvelse, kaffe/te og lunsj. Overnatting:Dersom du ønsker overnatting fra mandag til tirsdag, bestilles dette ved påmelding. Du får da et rom på et av våre hybelhus, der du har tilgang til felles kjøkken, dusj og toalett. Sengetøy og håndklær er inkludert. Eventuelt mat til frokost må du ta med selv. Påmeldingsbetingelser: Ved avmelding etter påmeldingsfristen 4.august, blir ikke kursavgiften refundert. [-]
Les mer
20 Jun
Practical workshop in the topic 'Ornamental plants in Historic Gardens' [+]
The two-day practical workshop will be hosted by PlantNewtork from the 20th to the 21st of June 2023.To express your interest and receive further information about the program, accomodation, bursaries etc. please fill in the form. Check out the website https://gardenconservation.eu for more information, especially How to join our activities: https://gardenconservation.eu/ukategorisert/how-to-join-our-activities/  [-]
Les mer
Oslo 6 timer 1 500 kr
02 Apr
REST API is very useful. [+]
REST API is a easy way of sharing information between sites. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 950 kr
17 Nov
16 Feb
Kurset «KPI – Nøkkelindikatorer for virksomheten» har blitt avholdt i en årrekke og avholdes jevnlig rundt omkring i hele landet. Dette er en nettkurs-variant. [+]
KPI - nøkkelindikatorer for virksomheten - Spesialkurs (live)   Dette er et 3 timers direkte / "live-basert" nettkurs.    Spesialkurs; intensivt og effektivt, med få deltakere, dedikert egen kursholder, konkrete hjelpemidler og faglig tilliggende stoff i din egen filmappe. Mulighet for spørsmål og avklaringer underveis / i etterkant.      Dette er et viktig kurs for styremedlemmer og daglig ledere som vil lære hvor virkningsfulle KPI-er kan være for å styre organisasjonen i rett retning, samt mot ledere innenfor andre funksjoner hvor målinger av KPI-er er, eller burde være, en naturlig del av en effektiv hverdag. Kurset skal gi en god forståelse av hva KPI-er er, og hvordan disse kan brukes som et effektivt verktøy i arbeidet med å oppnå overordnede strategiske mål. Ved riktig metodebruk gir måling av KPI-er økt motivasjon blant medarbeidere og betydelig og verdifull innsikt i egne prosesser, samtidig som det enkelt å kontrollere om en er på rett vei eller ei. Et praktisk kurs med eksempler og oppgaver.   Kurssinnhold:   KPI – forankring i styret – Aksjeloven § 6-12 Definisjoner og forklaringer Historiske forankringer KPI-er knyttet opp mot strategier og mål KPI-er må forstås i en sammenheng Eksempler på sammenheng mellom strategi og KPI-er Kategorisering av KPI-er langs flere dimensjoner. «SMART(ER)»-metoden Hvorfor bruke KPI-er? Vanlige feil og farer ved bruk KPI på forskjellige fagområder   Nettkurset fungerer slik:   Før kurset: Du mottar bekreftelse på kursplass ved bestilling. Før kursstart mottar du e-post med link til nettkurset som vil foregå i Teams, og til din Dropbox-mappe. I mappen er det kursmateriell, oppgaver, aktuelle artikler og linker, sjekklister, dokumentmaler med mer. Dette er materiell som brukes under kurset i tillegg til en del faglig stoff du kan arbeide med, og lese deg opp på når det passer best for deg.   Kursdagen: Logg deg på nettkurset ved å benytte mottatt link. Kursholder gjennomgår kursmateriell, foiler og annet aktuelt materiell. Det er lagt opp til interaktivitet og spørsmål fra deltakere underveis. Det er normalt plass til maks 9 deltakere for å gi rom for dialog og samspill gjennom kurset.   Etter nettkurset: Bilder av Whiteboard-gjennomganger, eventuelle fasiter til oppgaver (avhengig av kurstype), samt andre hjelpemidler som har blitt brukt gjennom kurset, lastes opp i Dropbox-mappen. Du kan kontakte vår supportavdeling for eventuelle spørsmål eller for å ta opp forhold som du kanskje fant vanskelig å ta opp under selve kursgjennomgangen, etter kurset. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 950 kr
20 Oct
15 Dec
09 Feb
Et intensivt kurs med grundig gjennomgang av due diligence-prosessen fra start til slutt. [+]
Due diligence prosesser i praksis - Spesialkurs (live) Dette er et 3 timers direkte / "live-basert" nettkurs.  Spesialkurs; intensivt og effektivt, med få deltakere, dedikert egen kursholder, konkrete hjelpemidler og faglig tilliggende stoff i din egen filmappe. Mulighet for spørsmål og avklaringer underveis / i etterkant.    Kurset er utviklet for at kursdeltakere skal få en grundig gjennomgang av de ulike sider ved due diligence-prosesser i praksis.  Før en avtale inngås, eller så snart en avtale er inngått, alternativt når de vesentlige avtalepunkter er avklart, bør det ved kjøp og salg av virksomhet gjennomføres en due dilligence. Det vil si en prosess der man grundig undersøker ulike sider ved bedriften man har kjøpt/skal kjøpe for å avdekke hvorvidt det som inngår i kjøpet i kjøpet svarer til forventningene og er i samsvar med avtalen.  Avvik mellom det som er avtalt og forstått som innhold og omfang av det som er kjøpt og det man faktisk overtar, kan danne grunnlag for at kjøper påberoper seg prisjusteringer. Kurset tar for seg ulike due diligence-områder og gir nyttige råd og tips om riktig gjennomføring av due diligence. Kurset er rettet mot eiere, investorer, daglig ledere, styremedlemmer og privatpersoner som er eller vil bli involvert i kjøp og salg av virksomheter.    Kursinnhold: Due diligence - definisjon og forklaringer I hvilke situasjoner anvendes due diligence? Når er det hensiktsmessig å anvende due diligence? Sammenhengen mellom kjøpt og overtatt. Due diligence som verdisikrer og avviksanalyse Ulike due diligence-områder: Juridisk due diligence Finansiell due diligence Management due diligence Teknologisk due diligence Rutinemessig due diligence Markedsmessig due diligence Teknisk due diligence Sjekklister ved ulike due diligence-områder   SLIK FUNGERER ALLE VÅRE NETTKURS og WEBINARER:  Ved bestilling:  Du mottar bekreftelse på kursplass ved bestilling. Link til kurset: På ettermiddagen før kursdato mottar du link til kurset som leveres via teams - alternativt - via zoom. Dersom du mot formodning ikke har mottatt kurslinken pr epost 1 time før kursstart - bør du sjekke ut din spamboks - alternativt kontakte oss på: post@styreforeningen.no  / Telefon: 22 99 77 00 for å få link tilsendt på nytt.  Link til Dropbox eller OneDrive mappe med kursmateriell og hjelpefiler: Alle våre kurs har inkludert en egen filmappe med materiell, faglig stoff og dokumentmaler vi bruker på kurset og som er grunnlag for utvidet frivillig selvstudium etter kurset. Det er ikke noe materiell du trenger å sette deg inn i før kurset starter.  Link til kursets filmappe mottar du sammen med kurslinken.  Kursdagen:  Logg deg på webinaret eller nettkurset ved å benytte mottatt link for å delta på kurset. Kursholder gjennomgår kursmateriell, foiler og annet aktuelt materiell. Det er lagt opp til noe interaktivitet og spørsmål fra og mellom deltakere og kursholder underveis.  Avslutningsvis i kurset:  Bilder av eventuelle «whiteboard» gjennomganger, eventuelt materiell du skal motta etter vår gjennomgang (fasiter til oppgaver avhengig av kurstype), samt andre hjelpemidler mm som man gjennom kurset tar i bruk, lastes opp i Dropbox- eller OneDrive mappen for kurset på slutten av kursdagen. Spørsmål / Assistanse etterpå:  Kontakt kursholder om du måtte ønske mer hjelp med temaer det aktuelle kurset omfatter eller om du ønsker en uforpliktende samtale med kursholder om utfordringer knyttet til emner fra kurset for deg eller i din bedrift. Du kan også kontakte oss for etterfølgende faglig support i medlemskapsperioden på: support@styreforeningen.no [-]
Les mer
Oslo 2 dager 15 900 kr
02 Feb
25 May
SAFe® DevOps Certification [+]
SAFe® DevOps Certification [-]
Les mer
Oslo 2 dager 16 700 kr
31 Jan
09 May
31 Oct
SAFe® (Scaled Agile Framework) er et rammeverk for å innføre mer smidighet på virksomhetsnivå. Rammeverket trekker på kjente smidige metoder og teknikker. [+]
Sopra Steria Akademiet er en del av Sopra Steria, og tilbyr kurs og opplæring innen: IT Service Management Prosjekt- og programstyring It-styring og kontroll Våre instruktører jobber til daglig som rådgivere innen disse områdene i Sopra Steria.  SAFe® (Scaled Agile Framework) er et rammeverk for å innføre mer smidighet på virksomhetsnivå. Rammeverket trekker på kjente smidige metoder og teknikker, og er hovedsakelig rettet mot IT-selskaper. Leading SAFe® er et innføringskurs i SAFe®, rettet mot ledere og medarbeidere som skal jobbe i et miljø som bruker SAFe® som metodikk. Kurset leder til sertifiseringen Certified SAFe® Agilist. Kurset avsluttes med en sertifiseringstest som gjennomføres etter at kurset er fullført. Sertifiseringen gjøres via en online-basert tjeneste. Man velger selv tidspunkt for sertifiseringen.   Kurset varer i 3 dager kl. 09:00-16:00.  Vi stiller med erfarne norske instruktører. Kursmateriell og eksamen er på engelsk. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 15 900 kr
30 Jan
30 Mar
08 Jun
SAFe® for Teams Certification [+]
SAFe® for Teams Certification [-]
Les mer
Fredrikstad 15 500 kr
23 Jan
20 Feb
06 Mar
I løpet av 9 dager gir vi deg teorikurs og praksdiskjøring på gravemaskin og hjullaster. Ved bestått eksamen vil du få et kompetansebevis som gir deg muligheten til å job... [+]
Kurset består av 4 moduler. Modul 1.1 Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. Modul 2.1 Masseforflytningsmaskiner. Modul 3.1 Grunnleggende praktisk opplæring. Modul 4.1 Kjøring. Det blir også gitt en skriftlig og en praktisk eksamen. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 950 kr
15 Dec
19 Jan
09 Feb
Company Management - the board of directors - Online course (live-ENGLISH). Norwegian Public Limited Liability Companies Act – Chapter 6 [+]
Company Management - the board of directors  - Online course (live-ENGLISH). English version of our main courses / educational programs for board members, designed, developed and delivered by:  The Norwegian Association of Board Members / Den norske forening for styremedlemmer - styreforeningen.no. We have been delivering courses to over 57 000 executives and board members since 1997. Norwegian Public Limited Liability Companies Act – mainly based on the Act`s Chapter 6 regarding the company management: The role of the board of directors and the general manager / general managers.  3 hours - Teams / Zoom - Live courses with Styreforeningen.no with one of our higly competent board consultants. Interactive assignment / group assignment is included in the course.    COURSE CONTENT: Introduction to Company management Board of directors and the general manager Requirements of board of directors and general manager                                Election of board of directors, General meetings, term of service etc. Employees’ right to elect members of the board of directors and the board of directors’ instructions Deputy directors and observers Requirement regarding the representation of both sexes on the board of directors Management of the company and supervisory responsibility Day-to-day management. General manager’s duties to the board of directors The board of directors’ procedure and preparation of matters Demand for the board of directors’ consideration etc. Quorum of the board of directors / Ordinary majority requirement The minutes of the board of directors Representation of company / Power of signature for the company Corporate assembly. Special rules for companies having a corporate assembly Price:  Nkr. 8.990,- pr person.    This is how all our 3 hour online courses work: When ordering: You will receive confirmation of course place when ordering. Link to the course: In the afternoon before the course date, you will receive a link to the course which is delivered via Teams - alternatively - via zoom.  If, contrary to expectations, you have not received the course link by email 1 hour before the start of the course - you should check out your spam box - alternatively contact us at: post@styreforeningen.no / Telephone: 22 99 77 00 to have the link resent. Link to Dropbox or OneDrive folder with course materials and help files: All our courses have included a separate file folder with materials and academic material. There is no material you need to familiarize yourself with before the course starts. You will receive a link to the course's file folder together with the course link. Course day: Log on to the webinar or online course by using the received link to participate in the course. The course instructor reviews course material, foils and other relevant material.   NB! The course is not included as an optional special or basic course in the authorization program for board members.    [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 950 kr
17 Nov
12 Jan
Kurset gir nødvendig kunnskap som vil gjøre det enklere å ha suksess i Asia Pacific. Bli kjent med analyseverktøy, kulturell forståelse, nettverksbygging og forretningsmo... [+]
Eksport- og produksjonssuksess i Asia Pacific – Spesialkurs (live) Dette er et 3 timers direkte / "live-basert" nettkurs.  Spesialkurs; intensivt og effektivt, med få deltakere, dedikert egen kursholder, konkrete hjelpemidler og faglig tilliggende stoff i din egen filmappe. Mulighet for spørsmål og avklaringer underveis / i etterkant.    Kurset gir en god innføring i nødvendige forberedelser og kunnskap som vil gjøre det enklere å ha suksess i Asia Pacific. Deltakerne blir kjent med analyseverktøy, kulturell kontekst, nettverksbygging, samt ulike forretningsmodeller som kan brukes i forbindelse med virksomhetens strategiarbeid for sikre vekst og lønnsomhet i eksport- og produksjonsarbeidet. Det blir gitt konkrete eksempler på hvordan en som liten aktør kan definere sin markedsposisjon og forstå sine svakheter og styrker når man opererer langt fra hjemmemarkedet. Mulighetsrommet som åpner seg gjennom intelligent samspill med lokale myndigheter, lokale interesseorganisasjoner og andre konkurrenter, gir interessante muligheter for suksess i store spennende eksportmarkeder. I ulike firmaer har kursholder hatt mer enn mer enn 20 års suksessfull erfaring med eksport til AsiaPacific, og her kan du bli med på en reise til landene i regionen, hvor foreleser gir deg verdifull kunnskap om hvordan du kan unngå vanlige feil og lettere kan etablere en god strategi for eksport til, eller produksjon i, regionen. Kursdeltakerne vil få godt innblikk i hvordan de kan begynne å bygge sine egne nettverk for å finne frem til gode lokale samarbeidspartnere. Vi går igjennom flere ulike og lærerike caser som tar utgangspunkt i nordiske bedrifter som har klart å etablere egne merkevarer, produksjon og distribusjon. Her er det mye å hente – det kan bli dyrt å måtte erfare alt selv! Kurset har som formål å gi deltakerne oppdatert og relevant kunnskap om hva som må til for å sikre en bærekraftig og lønnsom eksport til, og produksjon i, Asia Pacific . Videre skal deltakerne bli godt kjent med praktiske strategianalyser og verktøy, samt få nok kulturell forståelse slik at en lettere kan identifisere de viktigste kriteriene for å etablere en eksportkanal.   Kursinnhold:  Asia Pacific – særegenheter per land du bør kjenne til. De ulike forretningsmodellene som bør vurderes. Ambassader og eksportråd, hvordan blir de viktige medspillere i din strategi? Grønn bærekraft – fungerer det også i AsiaPacific? Unngå å bli en døgnflue, eksempler på når nesten alt var i orden, men bare nesten. Tålmodighet – det er som mørkest rett før soloppgang! Hvordan finne riktige lokale partnere innenfor produksjon og distribusjon? Hvordan ansette riktige folk? Kapitalkrav- har vi muskler nok til å starte reisen? Når du tror du forstår alt. Erfaringer fra en med 20 års erfaring fra AsiaPacific. Ulike kundeforventinger sammenlignet med hjemmemarkedet. Hvordan fungerer konkurransen i markeder langt fra hjemmemarkedet. Eksportmarkedsplanen, fra lærebok til praktiske planer. Eksportfinansiering, hvordan går du frem for å få hjelp.   SLIK FUNGERER ALLE VÅRE NETTKURS og WEBINARER:  Ved bestilling:  Du mottar bekreftelse på kursplass ved bestilling. Link til kurset: På ettermiddagen før kursdato mottar du link til kurset som leveres via teams - alternativt - via zoom. Dersom du mot formodning ikke har mottatt kurslinken pr epost 1 time før kursstart - bør du sjekke ut din spamboks - alternativt kontakte oss på: post@styreforeningen.no  / Telefon: 22 99 77 00 for å få link tilsendt på nytt.  Link til Dropbox eller OneDrive mappe med kursmateriell og hjelpefiler: Alle våre kurs har inkludert en egen filmappe med materiell, faglig stoff og dokumentmaler vi bruker på kurset og som er grunnlag for utvidet frivillig selvstudium etter kurset. Det er ikke noe materiell du trenger å sette deg inn i før kurset starter.  Link til kursets filmappe mottar du sammen med kurslinken.  Kursdagen:  Logg deg på webinaret eller nettkurset ved å benytte mottatt link for å delta på kurset. Kursholder gjennomgår kursmateriell, foiler og annet aktuelt materiell. Det er lagt opp til noe interaktivitet og spørsmål fra og mellom deltakere og kursholder underveis.  Avslutningsvis i kurset:  Bilder av eventuelle «whiteboard» gjennomganger, eventuelt materiell du skal motta etter vår gjennomgang (fasiter til oppgaver avhengig av kurstype), samt andre hjelpemidler mm som man gjennom kurset tar i bruk, lastes opp i Dropbox- eller OneDrive mappen for kurset på slutten av kursdagen. Spørsmål / Assistanse etterpå:  Kontakt kursholder om du måtte ønske mer hjelp med temaer det aktuelle kurset omfatter eller om du ønsker en uforpliktende samtale med kursholder om utfordringer knyttet til emner fra kurset for deg eller i din bedrift. Du kan også kontakte oss for etterfølgende faglig support i medlemskapsperioden på: support@styreforeningen.no [-]
Les mer