Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff
 

Åmot 2 dager
Jeg har over 25 års erfaring med salgstrening, coaching, og selger selv dagen lang. Kanskje jeg kan hjelpe deg også med et treningsopplegg over tid. [+]
Ønsker du å ta resultatene dine innen salg og karriere til helt nye nivåer? Er du ambisiøs og nokså trivelig, så ta kontakt for en uformell prat. Kanskje vi kan jobbe sammen over tid.  Kjenner du på følelsen av at du ikke helt tar ut potensialet ditt, og ønsker å bli bedre innen salg? Jeg har over 25 års erfaring med å bygge opp selgere, salgsteam og selskaper. Jeg jobber daglig med salg både i Norge og internasjonalt. I tillegg til å være HR direktør med fokus på karrerieutvikling.  I tillegg har jeg vært, og er fortsatt aktiv, i ulike klubber og foreninger som trener eller treneransvarlig. Spesielt innen langrenn, fotball, løping og andre aktiviteter som barna driver med. Eller jeg selv konkurrerer i. Jeg er i tillegg internasjonalt sertifisert NLP Coach, og digger rett å slett å hjelpe andre med å lykkes! Ett typisk opplegg med meg er en kort og hyggelig prat på telefonen, og er det videre passion fra begge parter så tilbyr jeg en 1.5 - 2 timers gratis coachingsession. Etter den runden vet vi om du har behov for mer coaching eller ikke, og om vi ønsker å jobbe langsiktig sammen. Alt i beste mening og null stress Jeg har kun kapasitet til noen få personer, og de jeg jobber sammen med blir så klart en veldig tett og hyggelig relasjon. Det handler om ditt liv og din karriere, så da blir vi godt kjent og har det morro på veien. Send en uformell sms eller mail til steinar.svenningsen@gmail.com eller 93014523   Steinar :-)   [-]
Les mer
Nettkurs 4 950 kr
Formålet med kurset er at mannskap om bord får kunnskap om emner knyttet til batterier. Her får du kunnskap innen batterikjemi, -oppbygging, -helse, -systemer og farer kn... [+]
Kurset tilfredsstiller Sjøfartsdirektoratets krav til opplæring gitt i forskrift 1. januar 2005 nr. 8 om arbeidsmiljø, sikkerhet og helse for de som har sitt arbeid om bord på skip (ASH-forskriften) § 2-6 og rundskriv datert 26.01.2022. "Veiledning til krav til opplæring om kjemiske lager for energi (maritime batterisystemer) om bord i norske skip". Opplæringen av den som skal betjene, utføre inspeksjon eller vedlikehold av maritime batterisystemer i bruk om bord på skip, er en viktig forutsetning for å kunne utføre oppgavene på en sikkerhetsmessig forsvarlig måte. Den som skal betjene, utføre inspeksjon eller vedlikehold av maritime batterisystemer i bruk ombord på norske skip skal ha• opplæring tilpasset funksjon eller arbeidsoppgaver• nødvendig praktisk opplæring i tillegg til den teoretiske opplæringen• regelmessig vedlikehold av kompetanse.   MålsettingOpplæringen om maritime batterisystem skal inkludere• risikoene og farene som bruk av maritime batterisystem representerer• tilpasset sikkerhetsopplæring, framgangsmåter, planer og instrukser, herunder eventuelle sjekklister for å sikre maritime batterisystems tekniske tilstand og egnethet før bruk• utstyrsspesifikk opplæring.   KompetansemålEtter fullført opplæring skal den som skal lede eller utføre arbeidsoppgaver knyttet til å betjene, utføre inspeksjon eller vedlikehold av maritime batterisystemer- kjenne til batterikjemi og de forskjellige typer battericeller- kjenne til frekvensomformer- kjenne til viktige tekniske begreper for batterisystem- kunne redegjøre for farene knyttet til batterisystem i et sikkerhetsperspektiv- kunne redegjøre for farene knyttet til ulike risikoer (temperatur, forgiftning og antennelse)- kunne redegjøre for hjelpesystem- kunne redegjøre for batterisystemets viktige og kritiske alarmer med tanke på mulig årsak til og konsekvens av alarmer- kunne redegjøre for håndtering av farer og hendelser som kan oppstå i maritime batterisystemer- kunne vurdere risiko knyttet til batterisystem individuelt og i samarbeid med andre. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 16 900 kr
Ta Helse og oppvekst vg1 hos K2 utdanning (privatist). Vg1 er første semester i Helsefagarbeider, Barne- og ungdomsarbeider, Apotektekniker Helse- og Tannhelsesekretær [+]
Helse- og oppvekstfag vg1 er første semester i alle yrkesfaglige helseutdanninger på videregående nivå. Hos K2 kan du ta Helse og oppvekst vg1 som fører til fagbrev Helsefagarbeider og Barne- og ungdomsarbeider og autorisasjonsutdanningene Helsesekretær, Tannhelsesekretær og Apotektekniker. Innhold/temaer Du lærer om forebyggende helsearbeid, kommunikasjon og samhandling med andre og hva som er viktig for deg som yrkesutøver. Viktige temaer er fysisk og psykisk helse og hvordan kroppen er bygd opp og fungerer. Helsefremmende arbeid Kommunikasjon og samhandling Yrkesliv i helse- og oppvekstfag For flere detaljer se læreplan på utdanningsdirektoratets sider. Dette passer for deg som - ønsker å jobbe i helsesektoren- skal ta fagbrev som Helsefagarbeider eller fagbrev Barne- og ungdomsarbeider. Ved å ta Helse og oppvekst vg1 kan du oppnå avkortning i praksiskravet mot disse fagbrevene.- som skal ha autorisasjon som Helsesekretær, Tannhelsesekretær eller Apotektekniker. For å kunne søke autorisasjon må du ha Helse og oppvekst vg1. Gjennomføring Kurset gjennomføres som nettstudier. Du er sjefen, dvs. du bestemmer HVA, HVOR og NÅR du vil lære. Du får KORTE, VARIERTE og ENGASJERENDE leksjoner som gjør at læring blir gøy! Det inngår fire eksamensforberedende innleveringer med personlig tilbakemelding fra faglærer. Kurset kan gjennomføres på ulike måter, du velger den formen som passer deg best. Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og tar eksamen i tre programfag og en tverrfaglig. Eksamen arrangeres 2 ganger pr år og oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding.  Digital læringsportal Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere Helse og oppvekst vg1 på en engasjerende måte. Du har tilgang til alt undervisningsmateriell i din digitale læringsportal. Her kan du teste Helse og oppvekst vg1 nettstudier (gratis) Veien videre Etter Helse og oppvekst vg1, kan du gå videre mot flere sluttkompetanser på K2 Utdanning. Du kan velge mellom fagbrev eller autorisasjon i ett av helsefagene. Skal du ta fagbrev som Helsefagarbeider eller Barne- og ungdomsarbeiderfortsetter du med vg2/vg3 neste semester.Skal du bli Autorisert Helsesekretær, Tannhelsesekretær eller Apotektekniker fortsetter du med Helseservice vg2 neste semester.  Det er på vg3 du spesialiserer deg mot et av de nevnte autorisasjons yrkene. Gratis veiledning Vi vet at det kan være vanskelig å velge utdanning. Er du usikker ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg! Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. For all kontakt info se her Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Du søker direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsidene våre under praktisk info. Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mere norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner mye informasjon om ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.     [-]
Les mer
Oslo Sentrum 2 dager 17 990 kr
26 Oct
06 Dec
22 Jan
I dette kurset over 2 dager får du innsikt i, og verktøy for, å lede bærekraftsarbeidet i egen virksomhet, selv om rollen er en «deltidsjobb». [+]
Bærekraftsledelse - 2 dagers dagskurs   Det stilles stadig strengere krav til at virksomheter tar sitt samfunnsansvar og gjør sitt til å bidra til en bærekraftig utvikling. Dette stiller nye krav til ledelsen, både til daglig leder og hele ledergruppen. I mange norske bedrifter blir dette ansvaret gjerne tildelt noen i tillegg til de oppgaver vedkomne har fra før. Dette er kurset for deg som har bærekraft som ansvars-område, det være seg på heltid eller deltid. På dette kurset får du gjennom to dager nødvendige faglige påfyll for å lede arbeidet med bedriftens samfunnsansvar.   Formål med kurset:I mange små og mellomstore virksomheter faller det bærekraftsansvaret på ledere som allerede har i tillegg til de andre oppgavene en har fra før. Formålet med kurset er å gjøre ledere og bærekraftansvarlige best mulig i stand til å sikre at virksomheten gjør det den kan for å bidra til en mer bærekraftig utvikling. Bærekraftsområdet er bredt og omfattende, og mange virksomheter har vansker med å orientere seg i dette landskapet. Det stilles stadig strengere krav til at virksomheten tar sitt samfunnsansvar og gjør sitt til å bidra til en bærekraftig utvikling. Dette stiller nye krav til både ledergruppen og styret. I de fleste små og mellomstore bedrifter blir ansvaret for bærekraft satt til en som allerede har andre funksjoner i selskapet. I noen tilfeller er det daglig leder selv som ender opp med dette ansvaret. Dette kurset retter seg til deg som ønsker mer kompetanse for å klare balansen mellom flere roller, og er på jakt etter verktøy for hvordan du kan sørge for at nok tid blir brukt på bærekraftsarbeidet.   Kursinnhold: 1. Hva er bærekraft og samfunnsansvar: ESG, CSR og den triple bunnlinjen. 2. Politikk og rammebetingelser – hvilke krav, forventninger og regelverk man bør ha oversikt over. FN sine bærekraftsmål Reguleringer nasjonalt og som følge av EØS og EU sine direktiver Åpenhetsloven Bærekraft i fremtiden: litt om hvilken retning dette kommer til å bevege fremover. 3. Analyse av påvirkning Positiv/negativ Internt og eksternt 4. Vesentlighet og interessenter – hvordan få oversikten og hvordan prioritere 5. Lønnsomhet og bærekraft krever nytekning: Tiltak som redusere kostnader eller øker inntekter Kortsiktig perspektiv versus langsiktig 6. Bærekraftige og sirkulære forretningsmodeller Sirkulære forretningsmodeller – arketyper og innhold «Restart» modellen for bærekraftig forretningsmodellinnovasjon Eksempler på selskap som har gjort endringer i forretningsmodellen for å bli mer bærekraftig. 7. Lederrollen Hvordan utøve rollen internt og eksternt – hva engasjerer og motiverer Hvordan mobilisere og motivere organisasjonen og få samfunnsansvaret inn i de daglig rutiner. Hvordan lede de man ikke er sjef for 8. Implementering Bærekraft i forretningsstrategi og daglig drift. Hvordan identifisere tiltak på kort og lang sikt. Viktigheten av involvering, god endringsledelse, måling og oppfølging Viktigheten av kontinuerlig forbedring 9. Bærekraftsrapportering og sertifiseringer: Litt om hvordan og hva Bærekraftrapporten steg for steg 10. Arbeid med relevante cases   Mågruppe for kurset:Dette kurset er for ledere som har ansvaret for at virksomheten jobber proaktivt for å tilpasse seg regulatoriske krav, og samtidig utnytte mulighetsrommet innenfor bærekraft og samfunnsansvar. I mange små og mellomstore virksomheter faller dette ansvaret på daglig leder eller andre ledere i virksomheten, og da typisk i tillegg til de andre oppgavene en har fra før. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 8 400 kr
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and improve er en modul innen ITIL®. Modulen er en nøkkelkomponenten i både ITIL® 4 Managing Professional og ITIL® 4 Strategic Leader-løp... [+]
Modulen dekker bruk og effekt av Lean og agile arbeidsmåter, og hvordan dette kan utnyttes til fordel for organisasjonen. Kurset vil gi kandidatene en praktisk og strategisk metode for å planlegge og levere kontinuerlig forbedring med nødvendig smidighet.  E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 12 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 7 000 kr
DevOps Fundamentals vil gi deg en solid forståelse og kunnskap for begrepene, verktøyene og prinsippene i DevOps. [+]
Kurset DevOps Fundamentals er det perfekte stedet å starte for deg som ønsker å forstå de praktiske aspektene ved DevOps og ønsker å få en god forståelse for temaet. Kurset vil hjelpe deg å finne ut hvordan du best kan bruke DevOps-praksis i organisasjonen din. Kurs agenda: Course Agenda  Module 1: Introducing DASA DevOps Fundamentals DASA DevOps Fundamentals – An Introduction Case Study - Easy Journey Airways Module 2: Building the DevOps Context DevOps Evolution Business Benefits of DevOps DASA DevOps Principles Goals and Measurements Module 3: Knowing DevOps for Individuals T-Shape Profiles DevOps Capabilities by DASA DASA DevOps Certifications Module 4: Getting Acquainted with DevOps Culture and Behavior Embracing a DevOps Culture Core Elements of a DevOps Culture Implementation of a DevOps Culture Module 5: Understanding the Value of DevOps for Teams and Organizations Organizational Models Team Autonomy DevOps at Scale Module 6: Getting Familiar with DevOps Management Practices ITSM Lean Agile Module 7: Getting Familiar with DevOps Technical Practices Architecture Modern Infrastructure and Cloud Operations Module 8: Enabling DevOps Team Performance Through Continuous Delivery and Automation Software Delivery Automation Concepts Continuous Delivery Core Concepts Continuous Delivery Automation Concepts Continuous Delivery Automation Focus Topics Module 9: Measuring the Performance - The Next Steps Analyze the Current Situation Improve Incrementally [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs eller brevkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurs for assistenter i barnehage/skole/sfo, barne- og ungdomsarbeidere, omsorgsarbeidere, andre yrkesutøvere og foreldre.   • Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse og en teoretisk begrunnelse for krisepedagogikk. • Det gis eksempler på hvordan den enkelte kan rammes av individuelle og kollektive kriser. • Det gis også eksempler på bruk av metoder med tanke på å «omskape» kriser og traumer til     pedagogiske mestringsmuligheter.   Nettkurs eller brevkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:              3 innleveringer Pris:              kr. 4.500,- (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr for hvert                                 avdrag). Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av besvarelser til veiledning. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og du bestemmer selv hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Innlevering av 3 besvarelser   Mål for kurset • Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse og en teoretisk begrunnelse for krisepedagogikk. • Det gis eksempler på hvordan den enkelte kan rammes av individuelle og kollektive kriser. • Det gis også eksempler på bruk av metoder med tanke på å «omskape» kriser og traumer til pedagogiske mestringsmuligheter.   Kursdeltakerne skal få kunnskap om: • Hvordan ansatte i barnehage og skole kan bli bedre til å hjelpe barn og ungdom etter kriser og traumer. • Hvordan gjøre hendelsene forståelige og håndterbare slik at hverdagen i barnehagen og skolen blir mest      mulig meningsfull. • Hvordan man aktivt kan ta del i barnets opplevelse av krisen slik at den blir noe barnet kan lære av.   Tema • Barn og ungdom – kriser og traumer • Hva er krisehjelp? • Traumeteorier • De skjulte krisene • Kriser og læring • Krisepedagogikk i barnehage og skole • Krisepedagogisk modell • Pedagogikk og terapi • Krisers innvirkning på læring • Terapeutisk kommunikasjon • Krisepedagogiske metoder • Spenningsreduserende tiltak • Krisepregnende nyheter • Når katastrofen angår oss alle • Sorghåndtering – kunnskapsformidling • Kriseberedskap   Litteratur Krisepedagogikk Magne Raundalen/Jon-Håkon Schultz ISBN 9788215009131 Universitetsforlaget 2006     Vurdering  Vurdering bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått og som har betalt kursavgiften i sin helhet.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Nettkurs 70 timer 13 600 kr
14 Aug
Vedlikehold, sikring av last, ruteplanlegging, service og kundebehandling, transportoppdrag og dokumentasjon, trafikkforståelse og samhandling. Godkjent hos Statens Lånek... [+]
Helse, Miljø og Sikkerhet. Kosthold, bruk av verneutstyr. Transportoppdrag og dokumentasjon. Ruteplanlegging Vedlikehold, sikring av last Teknologi – og yrkessjåførkompetanse Trafikkforståelse og samhandling med kunder, kolleger og medtrafikkanter. Service og kundebehandling. Informasjonsbehandling, dokumenter. Bærekraft.  Opptreden på skadested, førstehjelp og beredskapsplaner. [-]
Les mer
Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Webinar 45 minutter 2 750 kr
20 Oct
11 Jan
Hva du i det verdiskapende styret bør vite om IP, og hvordan og hvorfor styret bør ha dette på dagsorden! [+]
Risiko og muligheter med immaterielle eiendeler (IP) (Opprinnelig kurstittel: Planlegg for vekst ved strategisk bruk av immaterielle eiendeler) Nettbasert / Ca. 45 min / "Live" med Styrekonsulent og foredragsholder fra Patentstyret    Planlegg for vekst ved strategisk bruk av immaterielle eiendelerHva det verdiskapende styret bør vite Visste du at så mye som 90% av verdiene i innovative selskaper kan være immaterielle? Immaterielle eiendeler er eiendeler i et selskap som ikke er fysiske gjenstander, men som har verdi som for eksempel logo, patenter, varemerker eller forretningshemmeligheter. Hva har styret ditt gjort for å sikre selskapets immaterielle eiendeler? Et verdiskapende styre må ha oversikt over verdien i selskapet og påse at virksomheten har tilstrekkelig kompetanse for å ivareta disse. Dette kurset er for styremedlemmer som er interessert i innovasjon og foretaksfornyelse, og som ønsker å bidra til strategisk bruk av immaterielle eiendeler for å gi selskapet økt konkurransekraft og økonomisk vekst.   Kursinnhold: Kartlegging av dine immaterielle eiendeler Hvordan finne ut om konkurrentene dine har rettigheter i et marked du ønsker å gå inn i Utforming av strategi og planlegging for fremtidig vekst Hvordan kan du lage en tiltaksplan for kostnadseffektiv bruk av immaterielle eiendeler Hva må du gjøre for å skaffe deg enerett til ulike immaterielle eiendeler (varemerke, design, patent) Hvordan forvalte dine immaterielle eiendeler for å sikre inntjening (lisensiering m.m.)   Kursmateriell: Presentasjonen vil bli sendt på epost, i etterkant av kurset.  Du får et komprimert og nyttig kurs med mange verdifulle tips og råd. Kurset gjennomføres "live" via Teams, med styrekonsulent fra Styreforeningen og foredragsholder fra Patentstyret. Det blir mulighet til å stille spørsmål underveis.   NB!  GRATIS for alle medlemmer i Styreforeningen.no Pris for "ikke medlemmer" tilsvarer 12 måneders medlemskap i Styreforeningen.no, regnet fra og med kursdato, for deg som ikke fra tidligere var medlem i Styreforeningen.no   Som medlem får du da full tilgang til alle medlemsfordeler fra og med dagen etter kursdato: alle typer GRATIS kurs og webinarer / medlemspris på alle andre kurs dokumentmalregister, spørsmål og svar basene, artikkelseriene mm avklaringstime hvert halvår, medlemssupport pr telefon/epost anledning til å registrere din CV GRATIS i Styrerekruttering.no ... og alle de øvrige medlemsfordelene i Styreforeningen.no   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 3 900 kr
Ta opp engelsk - nettstudier fra videregående skole hos K2 Utdanning (privatist) Med nettstudier bestemmer du hvor og når du vil lære [+]
Du lærer å skrive og snakke engelsk, og får god innsikt i samfunn og kultur i både Storbritannia og USA. Engelsk er et av fagene du må ha for å få generell studiekompetanse. Du kan også velge faget for å forbedre karakteren din. Innhold/temaer - The USA, UK and Ireland- Political systems in the UK and USA- Current Issues- Communication skills- Global English- Grammar Module- Summary and Evaluation Dette passer for deg som Skal studere på høyskole eller universitet og- trenger studiekompetanse og er 23 år eller eldre, se her for info om 23/5 regelen (6-fagspakken)- ønsker å forbedre karakterer fra videregående skole- trenger faget for å søke autorisasjon eller fratrekk mot fagbrev Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er. Her kan du prøve engelskkurset (gratis) Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Det er to eksamener i Engelsk - en skriftlig og en muntlig. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Veien videre Med generell studiekompetanse (23/5-regelen og de 6 fagene du kan ta hos oss) kan du søke opptakt til høgskoler og universitet. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. For all kontakt info se her Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.       [-]
Les mer
Nettkurs 90 minutter 6 000 kr
Denne modulen er bindeleddet mellom den praktiske (Managing Professional) og den strategiske (Strategic Leader) sertifiseringsstrømmen, og er del av begge disse to. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består med 70% riktige svar (dvs. 28 av 40). Deltakerne har 1 time og 30 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.  Nødvendige forkunnskaper: Bestått ITIL Foundation sertifisering Gjennomført godkjent kurs/e-læring [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettressurser. [+]
Kurset passer for: deg som har design og håndverk vg1 eller formgivingsfag grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. deg som har lang praksis i yrket og som ønsker å ta fagprøven (praksiskandidat).   Kursets innhold er: Felles programfag: Aktiviseringsfag - Administrasjonsfag Nettkurs uten samlinger med nettressurser.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:          3 innleveringer Pris:                Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i  avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innleveringer – 1 for hvert fag i tillegg til en tverrfaglig oppgave • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.   Lånekassen Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener eller avlegger den teoretiske prøven som inngår i fagprøven.   Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev.   Fagprøven som praksiskandidat: Fagprøven består av en teoretisk del og en praktisk del. Dette gjelder for praksiskandidater – de som har minst 5 års godkjent praksis fra yrket, avlegger teoretisk del av fagprøve i tillegg til den praktiske fagprøven.  Det kreves ikke dokumentert praksis for å avlegge den teoretiske prøven.  For å kunne fremstille seg til den praktiske del av fagprøven kreves det dokumentasjon på 5 års godkjent praksis. Praksis vurderes av fylkeskommunen hvor du bor.   Fagprøven for de som følger skolemodellen (lærlinger): Har du allmennfagene fra ordinær videregående skole, anbefaler vi deg å ta privatisteksamen i samtlige programfag for vg1 og vg2. Du kan da søke lærlingeplass for 2 år. De som er lærlinger må ta eksamen i hvert enkelt fag for vg1 og for vg2 i tillegg til teoretisk og praktisk fagprøve.   Om jobben Som aktivitør skal du legge til rette for kreative aktiviteter for ulike brukergrupper som eldre, psykisk utviklingshemmede og psykisk- eller fysisk funksjonshemmede. Aktivitetene kan for eksempel være husflids- og handverksaktiviteter, fysiske aktiviteter av ulike slag, eller dagligdagse gjøremål.    Målsettingen er å opprettholde eller å forbedre brukernes funksjonsnivå bade fysisk, psykisk og intellektuelt.    Vanlige arbeidsoppgaver for en aktivitør er: • planlegge,lede, gjennomføre aktiviteter • vurdere og dokumentere aktiviteter • utvikle, kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter   Personlige egenskaper Som aktivitør bør du være kreativ og ha evne til a finne praktiske løsninger på utfordringer som dukker opp. Kommunikasjon, forståelse og evne til a komme kontakt med ulike typer mennesker er også typiske egenskaper ved aktivitøren. Tillegg må du ha kunnskap om menneskets naturlige utvikling, førstehjelp og enkel sykdomslære.   Hvor jobber aktivitøren? Som aktivitør kan du jobbe i ulike helseinstitusjoner, hjemmebaserte tjenester, kultur- og fritidssektoren, rusomsorgen, skole, SFO, frivillighetssentralen eller i private vernede bedrifter. Som aktivitør jobber du ofte med eldre, psykisk utviklingshemmede, funksjonshemmede, barn, ungdom og andre grupper med behov for rehabilitering.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettforelesninger [+]
Service og samferdsel vg1Nettkurs uten samlinger med nettforelesninger Vg1 salg, service og reiseliv handler om drift og service i bedrifter. Programfagene skal hjelpe elevene til å forstå betydningen av service- og vertskapsrollen, og gi en innføring i administrative og økonomiske oppgaver. Videre handler programfagene om å utvikle produkt og tjenester som dekker behov kundene og samfunnet har. Progamfagene skal forberede elevene til et arbeidsliv som krever at servicemedarbeideren tar etiske og bærekraftige valg og som sikrer trygghet innenfor bedriften. Alle fag skal medvirke til å realisere verdigrunnlaget for opplæringen. Vg1 salg, service og reiseliv skal gjennom kritisk tenking gi elevene økt innsikt i etiske, sosiale, kulturelle, økonomiske og miljømessige forhold knytte til servicenæringen. Programfagene skal også stimulere til nytenking og kreativitet innen næringen. Gjennom kunnskap om samspill og kommunikasjon skal programfagene bygge et grunnlag for håndtering av uenighet og konflikter. Vg1 salg, service og reiseliv skal medvirke til å gi kunnskap om hvordan partene i arbeidslivet samarbeider for å utvikle et bedre arbeidsliv. Utdanning for deg som liker å jobbe i et serviceyrke. Felles programfag: forretningsdrift • marknadsføring og innovasjon • kultur og samhandling Start: Når du selv ønskerVarighet: En innlevering for hvert fag – i alt 3Pris: Felles programfag: kr. 10.000,- ekskl lærebøker og eksamensavgift(Kan deles i 4 avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr pr. avdrag.) Tidsplan• Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting.• Du velger selv når du vil starte opp med kurset og du velger selv hvor lang tid du vil bruke. Innleveringer• En innlevering for hvert fag – i alt 3.• Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål. LånekasseKurset er godkjent i Lånekassen. MålgruppeKurset passer for alle som ønsker å kvalifisere seg til et yrke innen salg, service og sikkerhet.Service og samferdsel vg1 er første året i utdanningen. Etter bestått Vg1, kan man fortsette på vg2:• Salg og reiseliv vg2• Service, sikkerhet og administrasjon vg2 - NB dette tilbyr vi som nettkurs. Aktuelle yrker• Reiselivsmedarbeider• Salgsmedarbeider • Service- og administrasjonsmedarbeider • Vekter Eksamensform• Privatisteksamen etter gjeldende regler. Prosjekt til fordypning• Forskrift for prosjekt til fordypning gjelder. [-]
Les mer
Nettkurs 990 kr
Maritimt VHF radioutstyr skal betjenes av personer som innehar et sertifikat som viser at vedkommende har de nødvendige kunnskaper for dette. [+]
SRC/VHF-kurs Maritimt VHF radioutstyr skal betjenes av personer som innehar et sertifikat som viser at vedkommende har de nødvendige kunnskaper for dette. Sertifikatet kan utstedes til personer over 15 år som ved bestått prøve har vist å tilfredsstille de krav som er bestemt for dette sertifikatet.   Kurset gjennomføres på nett, prøven avlegges på internett av hver enkelt.     Gir bedre forståelse og reduserer faren for å stryke på prøven.        Pris: Det tilkommer noe MVA på kursprisen. [-]
Les mer