Nullstill
Filter
Ferdig

-

Blommenholm 14 timer 4 100 kr
Workshop med Mada Eliza Dalian hvor vi fordyper oss i vårt eget indre og bruker Dalian Method for å bli bevisst det som er i det ubevisste. [+]
Noen mener at det kun er én av tusen opplyste mestere som kan hjelpe andre ut av deres komplekse personlige illusjoner.. Mada Eliza Dalian er en slik spesiell mester. Hun er zenmester, prisbelønnet forfatter, internasjonalt anerkjent master healer og grunnlegger av Dalian Method. Mada er autor av bøkene "In Search of the Miraculous: Healing into Consciusness" og "Healing the Body & Awakening Consciousness with the Dalian Method". Dalian Mehod gir en helt ny måte å møte årsakene til begrensede tankemønstre, ubevisste følelser, frukt, depresjoner, smerte og andre vansker. Den hjelper å åpne opp til en tidløs indre tilstedeværelsePå workshop kan du:' Forandre viktige aspekter ved ditt liv og fordype deg i hvorfor du er her* Utvide din bevisssthet og gi slipp på begrensende overbevisninger* Motta individuell veiledning av Mada som hjelper å fremskynde din utviklingAllerede som barn kunne Mada lese andre menneskers tanker og følelser. Denne gaven hjalp henne å utvikle og teste Dalian Method. Dalian Method knytter tett sammen kroppen, pusten, følelser, tankemønstre og bevisstheten. Det gjør at man raskt kan bearbeide tanker og følelser som har samlet seg i ubevisstheten. Metoden passer både for voksne, tenåringer og barn. Metoden kan praktiseres hjemme på egen hånd eller ved hjelp av en utdannet veileder.Se nærmere på:www.madadalian.comhttps://wisdomfromnorth.com/what-is-enlightenment/https://www.youtube.com/watch?v=JbiHNp4vd9wBOKPRESENTASJON:https://www.zen.no/in-search-of-the-miraculous Onsdag 30. oktober klokken 19.00-20.30 i Zen House. Pris kr 150. Påmelding til zenhouse@zen.noWORKSHOP:Språk: engelskPris: Kr. 4.100. Early bird kr 3.900 ved registrering og betaling senest 02.10.19.Påmelding til madadalianeurope@hotmail.com eller på 414 15 328.Betaling til https://sjoholmen.ticketco.events/ Betalingsfrist senest 22.10.19. PRIVATE KONSULTASJONER:Tre ledige timer på følgende datoer:: 30.10, 31.10 og 01.11.Velg ønsket konsultasjon på https://www.madadalian.com/product-category/private-sessions/ og betal på hjemmesiden.Ta kontakt på madadalianeurope@hotmail.com ved spørsmål om tidspunkt og sted. [-]
Les mer
Oslo 1 dag 5 800 kr
19 Nov
Om du ikke fikk nok av en introduksjon i PowerApps, og det klør i fingrene for mer kunnskap og flere utfordringer, så er dette kurset for deg! I løpet av denne dagen går ... [+]
PowerApps er Microsoft sin løsning for kodefri utvikling av apper, tjenester og skjemaer som er tilpasset forretningsbehovene. Det gir unike muligheter som før var forbeholdt profesjonelle utviklere. Apputviklingen går raskere, og appen kan tilgjengeliggjøres på sekundet til hele organisasjonen- en smidig prosess som understøtter digitalisering og effektivisering.  I løpet av kurset vil deltagere få en hands-on opplevelse av hva PowerApps er, hva det kan brukes for, og hvordan jobbe i det. Kursholdere vil gjøre kursdeltagerne godt kjent med terminologien, demonstrere løsninger og utfordre med øvelser. Dette er et videre steg i kompetansestigen fra vårt introduksjonskurs Introduksjon til PowerApps. Vi dykker i introduksjonstemaene, og bygger derifra. Til info: Det er også mulig å be om bedriftsinterne kurs og spesifisere ønsket fokus og spesifikke behov. Disse kan også kjøres som workshops. Kursinnhold Navigasjon Brukertilpasning Variable Gallerier og skjemaer Pop Ups Feilsøking Brukertesting Ytelse Beste praksis, i praksis! Bruksområder … og mer moro, litt forskjellig fra gang til gang [-]
Les mer
Bærum 1 dag 5 450 kr
22 Nov
Vi tilbyr kurs i Bluebeam Revu - samhandling og avanserte funksjoner. Kursdeltageren skal bli fortrolig med brukergrensesnittet, og oppsett av tilpassede profiler i Revu. [+]
Innhold:Deltageren skal lære sikker håndtering og linking store tegningsset, samt gjøre designgjennomgang med bruk av Tool Chest™ og Studio Sessions som samhandlingsplattform. Videre sette opp og bruke Studio Projects til deling av alle typer dokumenter i prosjektene. Deltageren skal forstå bruken av kraftige eXtreme-funksjoner slik som Batch Sign & Seal, Batch Link, OCR-gjenkjenning og arkutskifting. Agenda:• Brukergrensesnittet og tilpasning av Revu• Sikkerhetsinnstillinger for dokumenter• Bruk av Tool Chest™ til å spare symboler og tilpassede markeringsverktøy• Sette status, kommentere, ta ut rapport, etc.• Batch Link til organisering av store tegningssett• Samling av dokumenter i Sets, og revisjonsstyring• Samarbeid med den sky-baserte samhandlingsplattformen Bluebeam Studio, Prosjekthotell med Studio Projects, og samhandling i realtid med Studio Sessions.• Utvalgte eXtreme-funksjoner [-]
Les mer
Bergenhus Sentrum 6 timer 1 890 kr
31 Jan
04 Feb
Hva er egentlig Cooperative Learning, og hvorfor er det en god metode i klasserommet? [+]
De fleste pedagoger er enige i at elevene lærer mye – både faglig og sosialt – av å samarbeide om arbeidsoppgaver. Utfordringen ligger ofte i å sikre at alle elevene har utbytte av samarbeidet, uansett faglig og sosial kompetanse. Dette kurset gir deg et praktisk verktøy som vil øke både læringslyst og læringsutbytte hos elevene dine, og det ganske umiddelbart! Cooperative Learning er en strukturert og lærerstyrt metodikk som sikrer at elevene samarbeider om å løse oppgaver og hvor alle elevene må være aktive i læringsprosessen. Omfattende forskning og erfaring fra blant annet Canada, Danmark og USA, viser at systematisk bruk av samarbeidslæring gir gode læringsresultater. Hensiktsmessig bruk av metoden sikrer gode relasjoner mellom elevene, som igjen bidrar til økt trivsel og motivasjon. Kurset er en innføring i metodikken og vil gi deltakerne praktiske ferdigheter som umiddelbart kan tas i bruk i klasserommet. Kursinhold Hva er Cooperative Learning, og hvorfor er det en effektiv metodikk? Cooperative Learning som verktøy for klasseledelse og relasjonsbygging Coopearive Learning og utvikling av sosial kompetanse Hvordan skape et inkluderende læringsmiljø? Hvordan ivareta prinsippene for dybdelæring? Planlegging av Cooperative Learning i eget/egne fag Praktisk gjennomføring av 3 forskjellige strukturer Kursholder Frank Westby er skolesjef i Frogn kommune. Han har mange års erfaring fra skolen, både fra grunnskolen og fra den videregående skolen. Frank har arbeidet som lærer, pedagogisk konsulent, assisterende rektor og rektor. Han har også vært virksomhetsleder for Askimskolen. Som leder har han bidratt til gode resultater, hvor kunnskapsbasert ledelse og effektiv ressursforvaltning har vært blant suksessfaktorene. Franks formelle kompetanse inkluderer Master i skoleledelse ved BI og utdanning innen veiledning, coaching og relasjonsledelse. Frank Westby er forfatter av boken Cooperative Learning - undervisning med samarbeidsstrukturer (GAN Aschehoug 2018).   [-]
Les mer
Sentrum 6 timer 1 890 kr
25 Nov
Det satses mye på digitalisering, også i skolen, dette ses tydelig i det pågående arbeidet med fagfornyelsen, der flere fag får et spesielt ansvar for utvikling av elever... [+]
Signaler om bruk av programmering i fag som naturfag, matematikk og kunst og håndverk er sterke, og gjennom arbeid med skaperverksteder kan man i tillegg trene elever i kompetanser for det 21. århundre; som kreativitet, samarbeid, innovasjon, entreprenørskap og problemløsning. Et skaperverksted er et sted man kan være kreativ og skape ting, gjerne ved hjelp av spennende utstyr som 3d-printer, vinylskjærer, laserkutter, elektronikk og mikrokontrollere. Men man bruker like gjerne papp, limpistoler, plastflasker og tape, det avhenger av målgruppe, midler og kompetansemål. Uansett er det spennende og gøy, både for elever og lærere! Kursinnhold Vi begynner med det konkrete og praktiske. Hvilket utstyr trengs? Hvor mye koster det og hvordan kan det finansieres? Trenger man et dedikert rom, eller kan skaperverkstedet være mobilt? Det inviteres til å komme med egne spørsmål. Grunnleggende demonstrasjon av utstyr og programvare med henvisning til materiell for videre læring. Programvaren som benyttes er i utgangspunktet gratisversjoner. Pedagogisk metode. Hvordan bruke et skaperverksted på best mulig måte? Kan man oppnå økt grad av tilpasset opplæring og dybdelæring for alle elever? Hvordan lage egne undervisningsopplegg? Det blir demonstrert eksempler på tverrfaglige opplegg i realfag og kunst og håndverk, med diskusjon om ulike tilpasninger. NB! Alle må ta med egen PC/MAC til kurset. Kursholder Ellen Egeland Flø har i høst permisjon fra jobben som lektor i realfag ved Mailand VGS der hun også har vært ansvarlig for anskaffelse, drift og utvikling av skolens skaperverksted. Hun er for tiden prosjektleder for forskningsprosjektet ProSkap-SL i samarbeid med bl.a. UiO, OsloMet og NIFU. Hun er en future classroom lab (FCL) ambassadør på UDIRs invitasjon, ble tildelt Gullepleprisen 2018 for sitt arbeid med skaperverksted i skolesammenheng og er en hyppig brukt foredragsholder når det gjelder tilpasset opplæring og digitalisering. I 2019 ble Ellen tildelt Videnskapsakademiets lærerpris for uvanlig god faglig og pedagogisk innsats. Ellen er forfatter av det tverrfaglige læreverket "Kobling" (GAN Aschehoug 2019). [-]
Les mer
Nettundervisning 1 semester 15 500 kr
14 Jan
Fysikk FY1 er for deg som trenger fysikk for videre studier eller for å forbedre karakteren din. Du lærer om fysikens begreper, symboler og språk. [+]
Fysikk FY1 er for deg som trenger fysikk for videre studier eller for å forbedre karakteren din. Du lærer om fysikens begreper, symboler og språk. Skal du bli lege, tannlege eller ingeniør, må du ha Fysikk. Fysikk 1 gir 0,5 realfagspoeng. Gjennomføring Kurset gjennomføres på kveldstid en kveld i uken som nettundervisning med tilgang til nettbaserte verktøy som støtte i undervisningen. NettundervisningKurset gjennomføres som live nettundervisning i et komprimert løp på ett semester hvor du følger undervisningen fra din egen PC uavhengig hvor du er. I tillegg får du tilgang til nettbaserte verktøy som støtte til undervisningen. Undervisning på nett gir muligheter for: forelesninger live interaktiv undervisning der du ser og kommuniserer med medstudenter og foreleser forelesninger i opptak Eksamen Det er en praktisk-muntlig eksamen i fysikk. Eksamensdato tildeles via eksamenskontoret. For mer informasjon se privatistweb Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søknad sendes direkte til lanekassen.no. Du må minimum ha 50% studiebelastning pr. semester for å være støtteberettiget i Lånekassen. Om du kun tar et fag vil dette være under 50% studiebelastning. Om du tar flere fag, så ta kontakt med K2 utdanning for å sjekke hvor stor studiebelastningen blir. Når du melder deg på/melder din interesse på de enkelte kursene og skriv i meldingen at du ønsker en vurdering av studiebelastningen på dine valgte kurs. Forkunnskaper Du må ha gjennomført og bestått grunnskole. [-]
Les mer
Sentrum 3 timer 895 kr
19 Mar
Førstehjelp er omsorg og livreddende hjelpetiltak. [+]
Alle som omgås andre mennesker bør kurses spesifikt og inneha en viss kompetanse for hva man kan og bør gjøre ved akutt sykdom eller skade. Kurset «Førstehjelp på barn» følger samme oppsettet som gitt i Norsk grunnkurs førstehjelp, men med særskilt fokus på førstehjelp for barn og unge. Kurset krever ingen forkunnskaper, og dekker de grunnleggende førstehjelpskunnskapene som alle bør ha. Et viktig moment vil være at man i en vurderingssituasjon ikke ser på barn som små voksne. Det legges vekt på aktiv læring og tar utgangspunkt i kursdeltakernes nivå. Kursinnhold Fjerning av fremmedlegeme i luftveien Hjerte- og lungeredning (HLR) Fri luftvei Sideleie Det gis en kort demonstrasjon i bruk av hjertestarter. Kursdeltakerne får en aktiv læringsprosess gjennom demonstrasjoner og praktiske øvelser: Bruddskader Blødninger Brannskader Pasientundersøkelse Varsle medisinsk nødtelefon Gjenkjenne symptomer på kjente barnesykdommer Kommunikasjon med barnet Opptreden på skadested Varmekonservering Kurset «Førstehjelp på barn» gjennomføres i henhold til retningslinjene fra Norsk Resuscitasjonsråd (NRR). Kursholderne er medisinsk utdannet ambulansepersonell og sykepleiere.KursholderJan Roger Barth er daglig leder av Norsk Førstehjelp Service. Han er autorisert ambulansefagarbeider. Jan Roger har vært instruktør og kursleder i mer en 10 år. Han er er godkjent instruktør HLR, DHLR, NGF og NGFB. [-]
Les mer
Sentrum 3 timer 895 kr
24 Mar
Hvordan vi mennesker opplever vår egen kropp er en av de viktigste faktorene for vår selvfølelse og livskvalitet [+]
I dag er det en svært høy andel unge gutter og jenter som opplever å være misfornøyd med kroppen sin, og mange rapporterer å oppleve et høyt press om å presentere seg selv som perfekte (NOVA 6/17). Kroppsbilde er ikke statisk, og vi kan derfor jobbe for å styrke ungdoms opplevelse av egen kropp. Et godt kroppsbilde må sees i sammenheng med både fysisk, mental og sosial helse, og er dermed viktig å vedlikeholde for at barn og ungdom skal ha en god hverdag. Meld. St. 28 kapittel 4.3.4 viser til at skolen er en naturlig arena for opplæring i livsmestring, og nettopp opplæring i livsmestring vil gi elevene ressurser til å bedre håndtere det presset de rapporterer å oppleve i sine omgivelser. I løpet av denne halve kursdagen vil deltagere få en innføring i sentrale faktorer som påvirker hvordan ungdom opplever sin egen kropp, hvordan faktorer som er negative for selvfølelse og kroppsbildet kan reduseres, og hvordan kroppsbildefremmende faktorer kan styrkes i skolehverdagen. Dette presenteres gjennom teori og praktiske oppgaver.   Kursinnhold Hva er kroppsbilde? Sammenheng mellom kroppsbilde, selvfølelse og livskvalitet Hva kan være med på å påvirke ungdoms opplevelse av egen kropp? Sosiale medier Kroppsidealer og idealisering Livsstil Kommunikasjon Sammenligning Selvfølelse Å være en rollemodell og omsorgsperson Erfaringer fra skoleintervensjon som dere kan ta med dere videre inn i egne skoletimer Kursholder Christine Sundgot-Borgen har en mastergrad i fysisk aktivitet og helse blant barn og unge, IOC Diploma idrettsernæring og er nå Ph.D stipendiat ved seksjon for idrettsmedisinske fag, Norges idrettshøgskole. Sundgot-Borgen studerer effekten av en skolebasert intervensjon for å fremme positivt kroppsbilde og livskvalitet hos ungdom. [-]
Les mer
Oslo 5 dager 23 900 kr
18 Nov
16 Dec
Learn how to implement object-oriented applications using Java, and how to make use of common APIs in the Java SE library. [+]
This is our mainstream course for developers wishing to get up to speed with Java. You will learn how to implement object-oriented applications using Java, and how to make use of common APIs in the Java SE library. You’ll also get an introduction to modules, a major new feature that will impact the way we all write Java code going forward. You can use this course as part of your preparation for Oracle exam 1Z0-815, Java SE 11 Programmer I.   What you will learn: Writing clean Java code Implementing object-oriented solutions in Java Using core Java SE classes Handling exceptions and assertions Working with files and databases Using multithreading and concurrency Introduction to modules   Course outline: Getting Started with Java: Java goals and principles; Installing and using the Java SE; JAR files; Using an IDE Java Language Fundamentals: Basic syntax rules; Defining classes; Defining and using packages; Declaring and using variables; Useful Java classes; Wrapper classes Operators and Flow Control: Survey of common operators; Decision making; Looping constructs; for-each style loops Defining and Using Classes: Essential concepts; Defining a class; Creating and using objects; Initialization; Using the static keyword Arrays: Declaring and using arrays; Traversing arrays; Using the Arrays class; Multi-dimensional arrays Additional Language Features: Autoboxing / unboxing; Varargs; Type-safe enumerations; Static imports Useful Java SE Classes and Techniques: The Console class; The StringBuilder class; Formatting techniques; Regular expressions Inheritance: Overview of inheritance; Defining superclasses and subclasses; Polymorphism; Abstract classes and methods; Final classes and methods Interfaces: Overview of interfaces; Defining and implementing interfaces; Using interfaces in client code Collections and Generics: Overview of collections and generics; The need for generics; Using collections; Defining generic classes; Defining generic methods Exceptions and Assertions: Overview of exception handling; Throwing and catching exceptions; Standard exception classes; Defining new exception classes; Working with assertions File Handling: Overview of working with files; Reading and writing text files; Reading and writing binary files; Serialization Multithreading: Creating multiple threads; Synchronizing threads; Synchronization classes; Concurrency API Accessing Databases using JDBC: JDBC drivers and connections; Statements and results; Obtaining metadata; Additional techniques Working with Modules: Overview of Java modules; Understanding how the JDK is modularized; Declaring modules; Using other modules [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Skedsmo 16 dager 58 000 kr
22 Nov
Kombinasjon av nett (48 t) og klasserom (8 d) undervisning for å kunne veilede andre innen Lean Six Sigma og bli en bedre leder [+]
Lean Six Sigma Black Belt kurs med sertifisering (nett og klasserom) For å gå dette kurset er det en forutsetning at du har fullført GoLeanSixSigmas eller Lean Techs Green Belt opplæring og sertifisering. Dette kurset kombinerer nett- (48 t) og klasserom- (10 d) undervisning for å lære deg å veilede andre innen Lean Six Sigma og å utvikle dine lederegenskaper.  Lean Tech er partner med GoLeanSixSigma. Nettkursene deres har oppnådd høyeste score av kursdeltagerne. Deltagere beskriver kursene som morsomme, tilgjengelige, rimelige, praktiske, enkle å forstå og effektive.  >150.000 deltagere fra 220 land har deltatt hittil. Undervisningen er på engelsk. I tillegg til 48 timer nettundervisning er det 10 dager klasseromundervisning fordelt over en periode på 3 måneder. Temaene i kurset gjennomgås med instruktør, og deltagerne får praktisert Lean Six Sigma gjennom spill og oppgaver. Undervisningen er på norsk.    Dette kurset er for deg som vil: Være en pådriver i forbedringsarbeidet i egen virksomhet Veilede og støtte andre i Lean Six Sigma forbedringsmetode og sikre vellykkede forbedringsprosjekt Kommunisere og påvirke mennesker på alle nivå i organisasjonen for å lykkes med endring Lede andre i forbedringsprosjekt Håndtere flere forbedringsprosjekt og sikre at de er i tråd med bedriftens mål Beherske de statistiske verktøyene i Lean Six Sigma Ønsker fleksibel læring hvor nettkurs og klasseromundervisning med praktiske oppgaver og veiledning fra instruktør kombineres (tilsvarende kurs tilbys også som ren nettundervisning eller klasseromundervisning)   Kursinnhold Introduksjon Black Belt opplæringen Veien til Black Belt sertifisering Black Belt som coach PDCA (Plan Do Check Adjust) Prosjekt utvelgelse Strategisk forankring i prosjektutvelgelse Fasilitere prosjektutvelgelse  Utvikle lederskap ferdigheter Formål og prosjekt arbeid Innflytelse og strategi Fasilitere High-Performing Team Definere prosjekt Gjennomføre prosesskartlegging / observasjon - Go to Gemba Styrke lederegenskaper (coaching, innflytelse, eierskap, fasilitering, møteledelse) Black Belt Prosjekt - prosjekt gjennomføring Måle nåsituasjon Innføring i statistikk Målesystemanalyse Innhente data Bestemme kapabilitet Styrke lederegenskaper (tenke langsiktig, ta gode avgjørelser) Tips til gjennomføring Analysere og bestemme rotårsaker Innføring i hypotesetesting Hypotesetesting av diskret data Hypotesetesting av normalfordelte kontinuerlig data Hypotesetesting av IKKE normalfordelte kontinuerlig data Korrelasjon Styrke lederegenskaper (bane vei, skape gode team) Tips til gjennomføring Implementere løsninger Forsøksdesign Styrke lederegenskaper (endringsledelse, bygge nettverk) Tips til gjennomføring  Control - skape varige resultater Velge kontrolldiagram I & MR Chart X-Bar & R Average and Range Chart X-Bar & S Average and Standard Deviation Chart P Chart nNP Chart C Chart U Chart Visuell ledelse Styrke lederegenskaper (skape varige endringer)  For å praktisere Lean Six Sigma benyttes et legospill i klasseromundervisningen. Spillet er utviklet av John Bicheno hos Lean Enterprise Research Centre ved Cardiff Business School, og senere videreutviklet av Joakim Hillberg hos Revere i Sverige. Spillet benyttes i flere land av foretak, universitet og konsulenter for å gi praktisk erfaring og forståelse av Lean Six Sigma prinsipper.     Kursholder Kursholder Sissel Pedersen Lundeby er IASSC (International association for Six Sigma certification) akkreditert kursholder (eneste i Norge per august 2019): "This accreditation publically reflects that you have met the standards established by IASSC such that those who participate in a training program led by you can expect to receive an acceptable level of knowledge transfer consistent with the Lean Six Sigma belt Bodies of Knowledge as established by IASSC."  Sissel er utdannet sivilingeniør i kjemiteknikk fra NTNU, og har mer enn 19 års erfaring innen produksjon og miljøteknologi. Hennes Lean Six Sigma opplæring startet i 2002, hos et amerikansk firma, hvor hun ble Black Belt sertifisert i 2004. I 2017 ble hun også Black Belt sertifisert gjennom IASSC. Sissel har svært god erfaring med å bruke Lean Six Sigma til forbedringer, og fokuserer på å skape målbare resultater. Kursene bruker praktiske, gjenkjennelige eksempler, og formidler Lean Six Sigma på en enkel, forståelig måte.   Nettundervisning GoLeanSixSigma leverer nettundervisningen som er utviklet av svært vellykkede Lean Six Sigma konsulenter, trenere og coacher med bred internasjonal erfaring. GoLeanSixSigma har hjulpet Amazon, Charles Schwab, BP, Starwood Hotels & Resorts - og andre ledende organisasjoner med å spare hundrevis av millioner av dollar med Lean Six Sigma. GoLeanSixSigmas læringsmetoder fokuserer på praktisk anvendelse, ikke bare "å vite om konseptene og verktøyene" - slik at kursdeltagerne kan begynne å bruke Lean Six Sigma med en gang. Kursene er brukervennlige og morsomme, noe som gjør læringen mer effektiv.    Tilbakemeldinger til kursholder "Inspirerende, faglig dyktig, folkeliggjør et teoretisk fagområde" Espen Fjeld, Kommersiell direktør hos Berendsen "Faglig meget dyktig og klar fremføring. Morsom og skaper tillit" Jon Sørensen, Produksjonsleder hos Berendsen "10/10 flink til å nå alle" Erlend Stene, Salgsleder hos Berendsen "Tydelig og bra presentert. God til å kontrollspørre og lytte (sjekke forståelse)" Morten Bodding, Produksjonsleder hos Berendsen "Utgjorde en forskjell, engasjert og dyktig" Kursdeltager fra EWOS "Du er inspirerende, positiv og dyktig i faget" Kursdeltager fra EWOS "Jeg var veldig imponert over Sissels Lean Six Sigma kunnskap. Hun gjør det enkelt å identifisere forbedringer og skape resultater" Daryl Powell, Lean Manager, Kongsberg Maritime Subsea   Sertifisering For å oppnå Black Belt sertifisering må du bestå eksamen som består av 185 multiple choice spørmål på engelsk.  Innholdet er delt i 6 deler (Introduksjon, Define, Measure, Analyze, Improve & Control), og du må svare riktig på 80 % av spørsmålene innenfor hver del.  Du har opptil 6 timer på deg til å gjennomføre eksamen, og har ubegrenset antall forsøk. Black Belt sertifisering krever at du får godkjent et forbedringsprosjekt du har ledet i jobben din innen 4 måneder etter at du har fullført eksamen. Du får tilsendt en veiledning for valg av prosjekt ved oppstart. Du presenterer ditt Project Storyboard på engelsk for GoLeanSixSigma. Innen 5 måneder etter fullført eksamen må du sende inn en engelsk oppsummering av forbedringsprosjektet ditt (1000-2000 ord).  Sertifiseringen er gyldig i 4 år og kan fornyes med en resertifisering som koster 499$ (nytt prosjekt må leveres inn og godkjennes)   Praktisk informasjon Kurset arrangeres på forespørsel fra bedrifter som har 6-15 deltagere. Åpne kurs arrangeres ihht kurskalenderen. Etter påmeldingsfristen vil deltagerne kalles inn til Skype møte på 2 t hvor kursfremdrift & forventninger avklares og spørsmål besvares. Skypemøtet avholdes vanligvis første mandag etter påmeldingsfristen fra kl.9-11 (sjekk kursdatoer). Det er 10 dager med klasseromundervisning fordelt over en periode på 3 måneder. De 2 første samlingene er på 2 dager hver, de neste 2 på 3 dager hver. Lunsj, forfriskninger og drikke i løpet av kursdagene er inkludert. Nettundervisning og sertifisering er på engelsk og du har tilgang i et år.  Du får også følgende maler, templater og veiledninger for å hjelpe deg i din utvikling innen Lean Six Sigma: 1-on-1 Project Coaching (verdi $1,499) The Ultimate Lean Six Sigma Training Rollout Kit (verdi $99) The Ultimate Lean Six Sigma Template Toolkit (verdi $49) Go-Getters Guide to Coaching DMAIC (verdi $19) Go-Getters Guide to DMAIC (verdi $14) Super Simple Lean Six Sigma Glossary (verdi $12) eBook: The Problem-Solver’s Toolkit (verdi $9) Kurset inkluderer 6 coaching timer fra kursinstruktør. De 6 coaching timene fordeles som følger: 1 t til prosjektutvelgelse og 1 t etter fullføring av hver fase i DMAIC.   Alle deltagerne mottar kursbevis fra Lean Tech og sertifiseringsbevis fra GoLeanSixSigma ved bestått eksamen. For å bli sertifisert må du bestå eksamen, presentere et forbedringsprosjekt og sende inn en oppsummering av prosjektet.  Du trenger en statistisk programvare for å gjennomføre analysene. Dersom du ikke har et program allerede anbefales SigmaXL eller Minitab. I klasseromundervisningen anvendes Minitab. Du kan laste ned en gratis prøveversjon av Minitab som gjelder i 30 dager. Minitab opplæringen gjennomføres i de 2 siste samlingene. Det er max 3 uker mellom samlingene slik at du kan bruke prøveversjonen. Kurset gir 48 studiepoeng (PDUs) hos Project Management Institutes (PMI), sertifiering for prosjektledere, og 4,8 studiepoeng (CEUs) etter den internasjonale sertifiseringsstandarden IACET. [-]
Les mer
Nettundervisning 1 semester 15 900 kr
13 Jan
I faget Matematikk R1 lærer du om logaritmer, sannsynlighetsberegning, geometri, vektorer og funksjoner. Matematikk R1 er for deg som trenger realfagmatematikk for ... [+]
I faget Matematikk R1 lærer du om logaritmer, sannsynlighetsberegning, geometri, vektorer og funksjoner. Matematikk R1 er for deg som trenger realfagmatematikk for videre studier eller for å forbedre karakteren din. Faget er obligatorisk om du skal studere til lege, ingeniør, tannlege, dyrlege eller arkitekt. Matematikk R1 gir 0,5 realfagpoeng. Du må ha gjennomført og bestått grunnskole. Gjennomføring Kurset gjennomføres på kveldstid en kveld i uken som nettundervisning med tilgang til nettbaserte verktøy som støtte i undervisningen. NettundervisningKurset gjennomføres som live nettundervisning i et komprimert løp på ett semester hvor du følger undervisningen fra din egen PC uavhengig hvor du er. I tillegg får du tilgang til nettbaserte verktøy som støtte til undervisningen. Undervisning på nett gir muligheter for: forelesninger live interaktiv undervisning der du ser og kommuniserer med medstudenter og foreleser forelesninger i opptak Eksamen Eksamen i Matematikk R1 er skriftlig. Eksamensdato tildeles via eksamenskontoret. For mer informasjon se privatistweb Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søknad sendes direkte til lanekassen.no. Du må minimum ha 50% studiebelastning pr. semester for å være støtteberettiget i Lånekassen. Om du kun tar et fag vil dette være under 50% studiebelastning. Om du tar flere fag, så ta kontakt med K2 utdanning for å sjekke hvor stor studiebelastningen blir. Vår du melder deg på/melder din interesse på de enkelte kursene og skriv i meldingen at du ønsker en vurdering av studiebelastningen på dine valgte kurs. Forkunnskaper Du må ha gjennomført og bestått grunnskole. [-]
Les mer
Skjetten 1 dag
12 Nov
Hvordan skal man sikre oversikt og underlag for styring av innkjøps- og logistikkprosessen? [+]
I samarbeid med LOGMA - nettverk for logistikkledelse.   Hvordan skal man sikre oversikt og underlag for styring av innkjøps- og logistikkprosessen? Gode ferdigheter i bruk av Microsoft Excel sikrer effektivitet i arbeidsdagen og gir deg mulighet til ta kontroll over logistikkaktivitetene.   Alle virksomheter har en mengde data og informasjon som man ikke klarer å nyttiggjør seg.For logistikkfunksjonen er det avgjørende å kunne sette sammen store datamengder for å få oversikt og ta de riktige beslutningene.Kurset fokuserer på metoder og teknikk som forenkler og automatiserer alt fra import av data, til analyse og teknikker for utarbeidelse av beslutningsprosessene.Sentrale temaer er: Grunnleggende innføring Automatisk innhenting av data for videre analyse Utarbeide analyse og styringsinformasjon Utarbeide rapporter, oversikter og diagrammer med bl.a. bruk av pivottabeller Bruk av funksjoner og formler og hvordan disse kan brukes for styring av logistikkprosessene Hvordan automatisere arbeidet med bruk av makroer [-]
Les mer
Kvadraturen Ålesund 6 timer 1 890 kr
16 Apr
21 Apr
Elevene trenger å ha gode leseferdigheter slik at de kan lese engelsk for å lære. [+]
Å lese engelske tekster blir viktigere og viktigere i samfunnet i dag. Fagfornyelsen understreker også dette.  Elevene må få vite hvordan de skal lese engelske tekster. Kursinnhold Å kunne lytte ut engelske språklyder Å vite hvilke engelske språklyder som er like, og hvilke som er annerledes enn de norske Å knytte språklydene til bokstaver og stavemønstre og trekke dem sammen til ord (Ja! Det er mulig på engelsk!) Kurset viser systematikk i leseopplæring og inneholder mange praktiske eksempler, undervisningsideer og tips til hvordan gjøre engelskundervisningen både gøyal og lærerik. Kursholder Patricia Pritchard er lærer med tilleggsutdannelse i spesialpedagogikk og audiopedagogikk, og er Cand. polit. spes.ped. Hun har arbeidet mange år i klasserommet, og har også vært seniorrådgiver i Stadped Vest. Patricia var med på å utarbeide læreplanene i engelsk både for L97 og K06, og deltok i kjerneelementgruppen i den pågående fagfornyelsen i regi av Utdanningsdirektoratet. Patricia er lærebokforfatter av engelskverket «Quest» 1-4. [-]
Les mer
Sentrum 6 timer 3 500 kr
27 Nov
Transportbestilling krever kompetanse! Vårt bestillerkurs setter deg i stand til å utøve et profesjonelt arbeid som transportbestiller. [+]
Cand. polit. Einar Spurkeland, konsulent/forfatter og fagansvarlig i Briga Fagopplæring, gir en innføring i faget.  Alle bedrifter uansett bransje må sette kompetanse først for å utvikle virksomheten. For transportkjøpere, transportører, vareeiere og andre som driver med logistikk og transport er kompetanse nøkkelen til fremtidig suksess. Kunnskap om transportbestilling vil være et konkurransefortrinn. Det er grunn til å forvente en kraftig vekst i godstransport på vei mot år 2050. 90 % av godstransportene er lokale. Importgodset kommer med utenlandske biler. Utenlandske sjåfører leverer varene. Samtidig er de stor sjåførmangel i hele Europa.   Økt betaling for veibruk krever mer fagkompetanse. Jernbanen løser ikke godstransportbehovene i/til/fra Norge. Flere transportmidler tas i bruk: lastesykler, varebiler, el-varebiler og fossillastebiler.   Kursinnhold •Kurset gir en innføring i transportbestilling for transportkjøpere og næringsdrivende. •Ansvar for transportbestiller •Useriøs transport •Tilsynsmyndighetenes arbeid •Sjekkliste •Kursbevis •Faglitteratur     [-]
Les mer
Sentrum 12 timer 5 400 kr
22 Jan
Kurset gir innføring i tradisjonell og digital administrering av WISC-V. I kursets tolkningsdel blir ulike sider ved tolkning forklart. [+]
Kurset gir innføring i tradisjonell og digital administrering av WISC-V. I kursets tolkningsdel blir ulike sider ved tolkning forklart. Tolkningsteori, som er retningsgivende for hva testresultatet kan fortelle oss, blir presentert. Ulike teorier om intelligens og kognitive funksjoner blir gjennomgått. Blant annet blir CHC-teori, som kan beskrives som et begrepsapparat om kognitive evner, beskrevet og forklart. Til slutt går vi gjennom rapportskriving, og testdeltakerne får utdelt testprofiler med rapporter skrevet av kursholder.   Våren 2017 ble WISC-V lansert i Norge. Det er flere endringer, deriblant tre nye deltester og ny faktorstruktur. I tillegg til de fire indeksene man kunne beregne i WISC-IV, er visuospatial indeks ny i WISC-V. Man kan også beregne flere sekundære indekser. En annen nyvinning er at man gjennom Pearsons internettbaserte plattform Q-interactive kan administrere testen digitalt. Den norske versjonen av WISC-V er resultatet av et skandinavisk samarbeidsprosjekt.   Kursholder er Helge Galta, Cand.polit. med hovedfag i psykologi. Helge Galta driver Galta testkompetanse, har arbeidet i PP-tjenesten siden 2004 og underviser i testpsykologi ved flere norske universiteter. Høsten 2014 ga Helge Galta ut boken Tolkning av WISC-IV. Teori og praksis på Universitetsforlaget.   Kurset er godkjent som vedlikeholdsaktivitet for psykologspesialister av Norsk psykologforening.   Kurset går over to dager og gir kursdeltakeren innføring i:     Administrering Manuell og digital og administrering blir gjennomgått. Riktig administrering er avgjørende for gyldige testresultater. Støtteark, som gjør manuell administrering enklere, blir sendt pr. e-post i forkant av kurset. Digital administrering (Q-interactive) blir gjennomgått på storskjerm.    Tolkning og rapportskriving En kompetent testbruker har kunnskap om psykometri, metode, statistikk, tolkningsteori, intelligensteori og den enkelte test han eller hun anvender. I dette kurset gjennomgås det viktigste for å administrere og tolke WISC-V på en etisk forsvarlig måte.   Ved å forstå metode og statistikk vurderer man IQ- og indeksskårene riktig. Det er gjennom denne kunnskapen man finner ut hva testresultatet indikerer og hva som skal med i rapporten. Tolkningsteori forteller oss hvor robuste ulike testskårer er. Gjennom ulike studier har man sett at fullskala IQ-skår og indeksskårene er robuste, og at de derfor bør ha en sentral plass i tolkning av testresultater. På den andre siden har studier vist at enkeltstående deltestskårer ikke er robuste. Enkeltstående deltestskårer bør derfor ikke vies mye oppmerksomhet ved tolkning.   I dag har intelligensteori en sentral plass i tolkning av testresultater. CHC-teori forteller oss hva som måles i ulike evnetester. Nevrologisk forståelse av intelligens hjelper oss til å forstå hvorfor det er individuelle forskjeller i prestasjoner på skole og i jobb. Teorier om arbeidshukommelse og prosesseringshastighet bidrar til å forstå hvorfor klasseromssituasjonen og andre kognitivt krevende oppgaver, kan være vanskelige for mange barn. Vi vet også at ulike miljøbetingelser er av avgjørende betydning for kognitiv utvikling.   Forskjellige diagnosegrupper kjennetegnes av ulike kognitive vansker. Fullskala IQ-skår under 70 er et kriterium ved diagnostisering av psykisk utviklingshemning. I andre utredninger er ikke sammenhengen mellom testskår og diagnose like åpenbar. På gruppenivå ser man likevel at bestemte kliniske populasjoner tenderer til å vise kognitive vansker. Personer med ADHD tenderer til å ha nedsatt fullskala IQ-skår og nedsatt skår på mål av arbeidshukommelse og prosesseringshastighet. Personer med autismespekterforstyrrelser tenderer også til å få nedsatt skår på indekser som måler arbeidshukommelse og prosesseringshastighet. Det forskes mye på kognitiv fungering i ulike diagnosegrupper, og det er mange interessante diskusjoner både når det gjelder testresultater og nevrologisk forståelse av kognitiv funksjon. Det fremholdes blant annet at de kognitive vanskene til personer med ADHD skyldes saktere og mer varierende informasjonsprosessering. Nevrologisk forklares dette med at personer med ADHD har vansker med å endre hjernens aktivering fra hviletilstand til en aktiv kognitiv tilstand.       Rapportskriving er en viktig del av evnetesting. Gjennom rapporten skal man med ett lett og forståelig språk forklare barnets testresultater. Man tolker testresultatet, og i rapporten skriver man hvordan et slikt resultat kan bidra til å forstå barnets kognitive prestasjoner utenfor testrommet. I testrapporter skriver man også ofte om tiltak. Å forstå hvorfor et barn strever er avgjørende for å legge best til rette for videre læring og utvikling.        [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.