Nullstill
Filter
Ferdig

-

14 timer 4 100 kr
Workshop med Mada Eliza Dalian hvor vi fordyper oss i vårt eget indre og bruker Dalian Method for å bli bevisst det som er i det ubevisste. [+]
Noen mener at det kun er én av tusen opplyste mestere som kan hjelpe andre ut av deres komplekse personlige illusjoner.. Mada Eliza Dalian er en slik spesiell mester. Hun er zenmester, prisbelønnet forfatter, internasjonalt anerkjent master healer og grunnlegger av Dalian Method. Mada er autor av bøkene "In Search of the Miraculous: Healing into Consciusness" og "Healing the Body & Awakening Consciousness with the Dalian Method". Dalian Mehod gir en helt ny måte å møte årsakene til begrensede tankemønstre, ubevisste følelser, frukt, depresjoner, smerte og andre vansker. Den hjelper å åpne opp til en tidløs indre tilstedeværelsePå workshop kan du:' Forandre viktige aspekter ved ditt liv og fordype deg i hvorfor du er her* Utvide din bevisssthet og gi slipp på begrensende overbevisninger* Motta individuell veiledning av Mada som hjelper å fremskynde din utviklingAllerede som barn kunne Mada lese andre menneskers tanker og følelser. Denne gaven hjalp henne å utvikle og teste Dalian Method. Dalian Method knytter tett sammen kroppen, pusten, følelser, tankemønstre og bevisstheten. Det gjør at man raskt kan bearbeide tanker og følelser som har samlet seg i ubevisstheten. Metoden passer både for voksne, tenåringer og barn. Metoden kan praktiseres hjemme på egen hånd eller ved hjelp av en utdannet veileder.Se nærmere på:www.madadalian.comhttps://wisdomfromnorth.com/what-is-enlightenment/https://www.youtube.com/watch?v=JbiHNp4vd9wBOKPRESENTASJON:https://www.zen.no/in-search-of-the-miraculous Onsdag 30. oktober klokken 19.00-20.30 i Zen House. Pris kr 150. Påmelding til zenhouse@zen.noWORKSHOP:Språk: engelskPris: Kr. 4.100. Early bird kr 3.900 ved registrering og betaling senest 02.10.19.Påmelding til madadalianeurope@hotmail.com eller på 414 15 328.Betaling til https://sjoholmen.ticketco.events/ Betalingsfrist senest 22.10.19. PRIVATE KONSULTASJONER:Tre ledige timer på følgende datoer:: 30.10, 31.10 og 01.11.Velg ønsket konsultasjon på https://www.madadalian.com/product-category/private-sessions/ og betal på hjemmesiden.Ta kontakt på madadalianeurope@hotmail.com ved spørsmål om tidspunkt og sted. [-]
Les mer
2 dager 14 900 kr
03 Dec
Increase your value to SAFe teams and organisations using your skills as a Scrum Master. [+]
This two-day course demonstrates the role of a Scrum Master in the context of the entire SAFe enterprise. It prepares you to perform the role of Scrum Master in a SAFe environment, increasing your value to SAFe teams and organisations. You will learn how to successfully plan and execute the Program Increment (PI), which is used to bring alignment throughout a SAFe organisation. You will also discover how to use your skills as a servant leader and coach to put together high performing Agile teams, and then guide those teams to achieve maximum value at scale.   Goals:  Define Scrum in a SAFe enterprise Enable Scrum events Implement effective Iteration execution Understand the integration with PRINCE2 Introduce Program Increment execution Enable relentless improvement Support Agile teams for maximum results Support the implementation of DevOps   Topics:  Scrum in SAFe The role of the Scrum Master Program Increment planning Iteration execution Complete the Program Coach the Agile team   Exam:  The examination consists of a closed book, web-based multiple choice exam. Candidates have 90 minutes (1.5 hours) to complete 45 questions, with a score of 35 (78%) required to pass. The exam is free with the purchase of this course.  Please note! If you don´t pass the exam on the first attempt, it will cost 50$ per new attempt of the certification.  [-]
Les mer
Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
Bergen Drammen Og 1 annet sted 11 600 kr
02 Nov
16 Nov
23 Nov
40 timers kurs [+]
Innhold: Arbeidsmiljøloven med forskrifter Gjennomgang av aktuelle forskrifter og standarder rettet mot petroliumsvirksomheten Fysiske miljøfaktorer - støy - belysning - klima - kjemisk eksponering m.v. Praktisk verne- og miljøarbeid offshore Internkontroll og kvalitetssikring Arbeidsgivers og arbeidstagers plikter i HMS-sammenheng AKAN-rusforebyggende arbeid Gruppearbeid med relevanta oppgaver rettet mot petroliumsvirksomheten [-]
Les mer
Hele landet Bærum 2 dager 9 900 kr
18 Nov
30 Nov
Kurset passer for deg som har liten eller ingen erfaring i bruk av Revit og som skal prosjektere og utføre hydrauliske beregninger på sprinkleranlegg. [+]
Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.   Revit med MagiCAD sprinkler grunnkurs Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Grunnleggende innføring i Revit Oppsett av nytt sprinkler prosjekt i Revit Grunnleggende prosjektering av sprinkleranlegg Behandling av rørtyper, systemer etc Lage egne produkter for sprinklerhoder og andre produkter Hydrauliske beregninger IFC-eksport Oppsett av tegninger Prosjektering og beregning av sprinklerinstallasjoner i Revit med MagiCAD Piping og Sprinkler Calculation. Sprinkler er en viktig del av VVS-faget og en viktig del i et BIM-prosjekt. Man vil på kurset lære grunnleggende bruk av Revit med MagiCAD med fokus på funksjonalitet og teknikker for prosjektering og beregning av sprinkleranlegg. Kurset er lagt opp med teoretiske og praktiske forelesninger fra kursleder med innlagte praktiske øvelser slik at du får dypere forståelse for, og erfaring med bruk av programvaren. Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Bergen 8 timer 3 400 kr
06 Nov
13 Nov
Gjøre seg kjent med vedlikeholdsrutiner og produsentens bruksanvisning slik at fallsikrings- og redningsutstyr brukes på en riktig og sikker måte. [+]
Opplæringen legger i hovedsak vekt på riktig og sikker bruk av fallsikringsutstyr og praktisk bruk av redningsutstyr. Kursinnhold: Innledning Regelverk, retningslinjer Beste praksis Risikovurdering Fallsikringsutstyr Kunnskap om ulikt utstyr og metoder Utstyrets begrensninger og muligheter Krav til vedlikehold, oppbevaring og kontroll Konsekvenser av fall Teoretisk gjennomgang av redningsøvelser Praktisk trening (gjennomgang av redningsøvelser) [-]
Les mer
Webinar 3 timer 1 900 kr
16 Nov
Lær om de forskjellige måtene å lade en elbil på, hvilke standarder som brukes, hvilke krav som skal følges og hva man bør tenke på når man prosjekterer. [+]
BeskrivelseAntall elektriske kjøretøyer øker kraftig. Behovet for en landsdekkende og robust ladeinfrastruktur øker kraftig. Hvordan løser vi behovet hjemme, i boligsameier og ellers i samfunnet? Hvilke krav gjelder? Løsninger for elbillading i bygg hvor tilgjengelig effekt er en utfordring. Lær mer om standarder, begreper, ulike lademodus og kontakttyper. AC vs DC lading Krav i NEK 400 Hva gjør man når mange biler i et borettslag skal lades samtidig? Hvilke effekter kreves? Hva finnes, og hva med fremtidige utvidelser? Kan bilen brukes som en energiressurs? Avregning og fordeling av kostnader i borettslag. Betalingsløsninger Verden blir mer og mer elektrisk og digitalisert. Produkter blir smartere og «snakker sammen» Hva må man tenke på? Produkter og løsninger. ForedragsholderJan Tore Gjøby eMobility Norway   [-]
Les mer
Ålesund Stavanger Og 2 andre steder 1 dag 5 750 kr
30 Oct
06 Nov
20 Nov
Økonomi for styremedlemmer gjennomgår bedriftsøkonomiske begreper og sammenhenger viktig for styret å kjenne til [+]
Økonomi for styremedlemmer bygger på boken av samme navn (Universitetsforlaget 2016), og fokuserer på begreper og sammenhenger i regnskap, balanse og bedriftens økonomi. Her gjennomgås resultatbegreper, balansen med eiendeler og finansiering, likviditet og kontantstrømmer. Det fokuseres på hvordan sette seg raskt inn i en bedrifts økonomiske situasjon og hvordan følge opp på kontinuerlig basis fra styrenivå.   Innhold: Bedriftsøkonomiske begreper og sammenhenger, Herunder om resultat, dekningsbidrag, kontantstrøm, balanse, kapitalstruktur, egenkapital, arbeidskapital/likviditet Effektiv metode for å sette seg raskt inn i virksomhetens økonomiske stilling, med særlig fokus på egenkapital og likviditet Investeringsmodeller, nåverdi, internrente, diskonteringsfaktor, avkastningskrav Kapitalverdimodellen Bedriftsverdi Eksempler gjennomgås fortløpende [-]
Les mer
Ullern 3 dager 10 900 kr
12 Nov
For deg som ønsker å få frem det beste hos andre, som ønsker å skape innovative team, og som ønsker å vedlikeholde gode team. [+]
Å få til et godt teamarbeid er en krevende oppgave. Dyktige ledere produserer sine beste resultater gjennom andre. Suksessrike organisasjoner og produkter er basert på evnene til mange personer. Ledelse er ferdigheten i å motivere og samle et team for å nå et felles mål. Vi har alle erfart forskjellen på en gruppe individer og et team. Visjon – Nøkkelen er å bygge felles personlige og team visjoner  Felleskap – Den kraft som transformerer individene til et team Coaching – Det beste rammeverket for reell samvirkning og ledelse   Målgruppe For deg som ønsker svar på spørsmålene: Hvordan skapes et godt team? Hvordan kan vi gjentatte ganger klare å skape gode team? Hvordan sikre trivsel og energi når man veileder, gjennomfører møter, coacher i team og leder innovative omstillingsprosesser?   Dette lærer du I løpet av 3 dager vil vi dekke: Strategisk planlegging og utvikling av koherens i team Utvikling av personlig kreativitet – dag-til-dag vaner Kraften bak anerkjennende gruppesamtaler og teamvisjoner Ledelse av gruppeinnovasjon og gruppedynamikk Jobbe med de 4 spørsmålstypene bak coachende team Forstå hvordan spørsmålene gir kraftfull team utvikling Identifisere og effektivt coache ulike typer team medlemmer   Kursholder Jan Georg Kristiansen Siviløkonomen og læreren som i 2005 ble Norges første Master-sertifiserte ICF­coach MCC. Utdannet fra Erickson Coaching International og forfatter av to coaching-­ og lederutviklingsbøker. Kåret til beste kursleder 2006 for Norges største kursarrangør Confex blant 500 profesjonelle kursledere, for kurs i coachende lederskap for skoleledere. Har frem til 2019 utdannet 700 sertifiserte coacher fram til ICFs sertifiseringsnivå ACC. Mentor for PCC’er som vil bli MCC.   Dette synes fornøyde tidligere deltakere var mest verdifullt: ”Vi deltok med vår nye ledergruppe på Ericksons teamcoachingkurs.Tidligere ble våre møter ofte holdt etter innfallsmetoden og ikke alltid prioritert av alle deltakere. Etter kurset fikk vi internt en åpen diskusjon om lederteamets verdier, utøvelse og ikke minst enighet om målene våre. Vi utarbeidet halvårige handlingsplaner som styrer vårt arbeid og setter agendaer. Vi har nådd våre mål om mer effektive og målstyrte ledermøter og er meget godt fornøyd med at vi valgte å bli med på kurset.” - Ingjerd Eriksen, rektor Marienlyst grunnskole [-]
Les mer
Oslo 5 dager 25 000 kr
09 Nov
15 Feb
The ISO/IEC 27701 Lead Implementer training course enables you to develop the necessary expertise to assist an organization to establish, implement, maintain and continua... [+]
This training course is designed to prepare its participants implement a Privacy Information Management System (PIMS) in compliance with the requirements and guidance of the ISO/IEC 27701. Moreover, you will gain a comprehensive understanding of the best practices of privacy information management and learn how to manage and process data while complying with various data privacy regimes. After mastering the implementation and management of a Privacy Information Management System (PIMS), you can sit for the exam and apply for a “PECB Certified ISO/IEC 27701 Lead Implementer” credential. The internationally recognized PECB Lead Implementer Certificate proves that you have the practical knowledge and professional capabilities to implement the ISO/IEC 27701 requirements in an organization.   Course objectives: Master the concepts, approaches, methods and techniques used for the implementation and effective management of a PIMS. Learn about the correlation between ISO/IEC 27701, ISO/IEC 27001, ISO/IEC 27002 and other standards and regulatory frameworks. Understand the operation of a PIMS based on ISO/IEC 27701 and its principal processes. Learn how to interpret the requirements of ISO/IEC 27701 in the specific context of an organization. Develop the expertise to support an organization in effectively planning, implementing, managing, monitoring and maintaining a PIMS.   Course Outline Day 1: Introduction to ISO/IEC 27701 and initiation of a PIMS Training course objectives and structure Standards and regulatory frameworks Privacy Information Management System (PIMS) Fundamental concepts and principles of informationsecurity and privacy Initiation of the PIMS implementation Analysis of the ISMS scope and Statement of Applicability PIMS scope Management approval Privacy policy Privacy risk assessment Day 2:  Planning the implementation of a PIMS Privacy impact assessment PIMS Statement of Applicability Documentation management Selection of controls Implementation of controls Day 3:  Implementing a PIMS Implementation of controls (cont’d) Implementation of controls specific for PII controllers Implementation of controls specific for PIIprocessors Day 4:  PIMS monitoring, continual improvement and preparation for the certification audit Awareness, training, and communication Monitoring, measurement, analysis, evaluation,and management review Internal audit Treatment of nonconformities Continual improvement Preparing for the certification audit Certification process and closing of the trainingcourse Day 5:  Certification Exam Exam   Certification: Test details: The exam duration is three (3) hours. Non-native speakers receive an additional half an hour. The exam contains essay type questions.  As the exam is “open book”, candidates are authorized to use: A copy of the General Data Protection Regulation; Course notes from the Participant Handout; Any personal notes made by the student during the course; and A hard copy dictionary Exam-preparation-guides Examination rules and policies RECEIVE YOUR EXAM RESULTS Results will be communicated by email in a period of 6 to 8 weeks, after taking the exam. The results will not include the exact grade of the candidate, only a mention of pass or fail. Candidates who successfully complete the examination will be able to apply for a certified scheme which is explained in the course description. In the case of a failure, the results will be accompanied with the list of domains in which the candidate had failed to provide guidance for exams’ retake preparation. Candidates, who disagree with the exam results, may file a complaint by writing to examination@pecb.com or through PECB ticketing system. EXAM RETAKE POLICY There is no limit on the number of times a candidate may retake an exam. However, there are some limitations in terms of allowed time-frame in between exam retakes, such as: Students, who have completed the full training but failed the written exam, are eligible to retake the exam once for free within a 12 month period from the initial date of the exam. If a candidate does not pass the exam on the second attempt, he/she must wait 3 months (from the initial date of the exam) for the next attempt (2nd retake). Retake fee applies. If a candidate does not pass the exam on the third attempt, he/she must wait 6 months (from the initial date of the exam) for the next attempt (3rd retake). Retake fee applies. After the fourth attempt, a waiting period of 12 months from the last session date is required, in order for candidate to sit again for the same exam. Regular fee applies. For the candidates that fail the exam in the 2nd retake, PECB recommends to attend an official training in order to be better prepared for the exam. To arrange exam retakes (date, time, place, costs), the candidate needs to contact Glasspaper.     [-]
Les mer
Nettkurs 56 timer 9 790 kr
Teori til fagbrev i Kontor- og administrasjon [+]
Velkommen til VG3 kurs i kontor- og administrasjonsfaget hos AOF   Dette kurset er delt opp i fem moduler: Bedrift administrasjon og HMS Profilering og kommunikasjon Kunnskapsorganisering, personaladministrasjon og økonomi Oppgaveskriving Avsluttende innsendingsoppgave Praksis gir et godt utgangspunkt Som praksiskandidater har dere allerede mye erfaring. Husk at dere allerede kan mye. Dette kurset er bygget opp slik at dere får testet deres kunnskaper, og læreboken vil gi ny kunnskap. Noe av det dere leser kan dere kanskje allerede. Ingenting er bedre enn det. Det viser at dere har lært mye på arbeidsplassen. Nettkurset er laget slik at dere kan lære pensum på en måte som gir et aktivt forhold til læreboken og fagfeltet dere arbeider på. Målet er å gi dere de beste forutsetningene for å bestå den teoretiske eksamen. For at dere skal bestå teorieksamen er det viktig at dere viser at dere klarer å kombinere teori og praksis. Nettkurset er sammensatt for at du skal få best mulig læringsutbytte, og bygger på ulike pedagogiske metoder. Kurset er sammensatt av en kombinasjon av: Tekst (i nettkurset og i læreboken) Øvelsesoppgaver Tankedelingsoppgaver Multiple choice oppgaver Innsendigsoppgaver Du vil underveis i kurset få oppfølging av en nettveileder.   Kurset har et omfang på 40 timer avhengig av dine forkunnskaper og digital kompetanse. I tillegg må du påregne tid til egenstudier og oppgaveløsning. Pensum tar utgangspunkt kontor- og administrasjonsfaget VG3, boken kan du kjøpe her: https://www.fagbokforlaget.no/Kontor-og-administrasjonsfaget/I9788245013412   Finansiering Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LO`s utdanningsfond. Stipendsatsen for fagbrevutdanning hor LO`s utdanningsfond er for tiden kr 10.500. Har du ikke rettigheter i LO`s utadanningsfod har også Fagforbundet og Handel og kontor egne stipendordninger. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon om finansiering.     [-]
Les mer
Nettundervisning eller klasserom Sentrum 2 dager 9 900 kr
08 Dec
Teknisk introduksjon til programmering. Hva er programmering? hva kreves for å drive med utvikling og hvem kan gjøre det? Hvilke språk finnes, og hva s... [+]
   Hva du vil lære Teknisk introduksjon til programmering. Hva er programmering? hva kreves for å drive med utvikling og hvem kan gjøre det? Hvilke språk finnes, og hva skal man velge? Enkle eksempler og noen få oppgaver. Hvordan skal en bedrift forholde seg til ulike metoder for automatisering? Bør man velge scripting, Excel, hyllevare eller systemutvikling? Styrker og svakheter Hva er versjonskontroll og hvordan holder man orden på kode for et selskap Hvordan bygger man en moderne applikasjon. Hva er frontend og backend? Hvordan bruker man databaser og hva er en server? Hvilke problemer møter man, og hva er cutting-edge for effektiv systemutvikling? Hva er Kubernetes, Docker og hva inngår i effektiv DevOps-utvikling?  Kort om sikkerhet  Sky, on-prem eller hybrid? Hva er fordelene og hva er ulempene? Kort gjennomgang av Azure, AWS og Google Cloud Prosjektmetodikk: Hva inngår i et utviklingsløp og hvordan drives effektive utviklingsprosjekter i dag? Hva er agil metodikk? Scrum, Kanban, DevOps?  Hvordan lager man en dataplattform som samler og tilgjengeliggjør data for ulike applikasjoner, rapportering og analyse. Maskinlæring og algoritmer: Er det noen praktiske konsekvenser av å jobbe med algoritmer og statistiske modeller? Hva er cutting edge-metodikk for vedlikehold og produktifisering av maskinlæring?   Covid- 19 og klasseroms-kurs   Maks 8 deltakere per kurs Tilgang til antibac. 2 meter avstand mellom pultene. Pultene og stasjonære PC vil daglig bli sterilisert. OBS! Til et redusert pris kan du også melde deg på virtuellt fra f.eks.hjemmekontor   OM CGI CGI Group Inc. ble grunnlagt i 1976 og er verdens femte største uavhengige leverandør av tjenester innen IT- og forretningsprosesser. Med 74 000 medarbeidere over hele verden, leverer CGI en portefølje av ende-til-ende løsninger innen avanserte IT- og forretningskonsulenttjenester, systemintegrasjon og utsetting av IT- og forretningsprosesser. CGIs modell med kundenærhet, et globalt leveransenettverk og egne løsninger bidrar til at kundene hurtigere oppnår resultater og bidrar til deres digitale transformasjon. CGI har en samlet årlig omsetning på over 60 milliarder NOK. CGI-aksjene er notert på TSX (GIB.A) og NYSE (GIB). Hjemmeside: www.cgi.com [-]
Les mer
Nettkurs 50 timer 9 790 kr
Har du lang kontorfagligerfaring fra offentlige virksomheter, biblioteker, service- og informasjonssentre eller private bedrifter, men mangler formell kompetanse? [+]
Informasjon Velkommen til VG3 kurs i kontor- og administrasjonsfaget hos AOF   Dette kurset er delt opp i fem moduler: Bedrift administrasjon og HMS Profilering og kommunikasjon Kunnskapsorganisering, personaladministrasjon og økonomi Oppgaveskriving Avsluttende innsendingsoppgave Praksis gir et godt utgangspunkt Som praksiskandidater har dere allerede mye erfaring. Husk at dere allerede kan mye. Dette kurset er bygget opp slik at dere får testet deres kunnskaper, og læreboken vil gi ny kunnskap. Noe av det dere leser kan dere kanskje allerede. Ingenting er bedre enn det. Det viser at dere har lært mye på arbeidsplassen. Nettkurset er laget slik at dere kan lære pensum på en måte som gir et aktivt forhold til læreboken og fagfeltet dere arbeider på. Målet er å gi dere de beste forutsetningene for å bestå den teoretiske eksamen. For at dere skal bestå teorieksamen er det viktig at dere viser at dere klarer å kombinere teori og praksis. Nettkurset er sammensatt for at du skal få best mulig læringsutbytte, og bygger på ulike pedagogiske metoder. Kurset er sammensatt av en kombinasjon av: Tekst (i nettkurset og i læreboken) Øvelsesoppgaver Tankedelingsoppgaver Multiple choice oppgaver Innsendigsoppgaver Du vil underveis i kurset få oppfølging av en nettveileder.   Kurset har et omfang på 50 timer avhengig av dine forkunnskaper og digital kompetanse. I tillegg må du påregne tid til egenstudier og oppgaveløsning. Pensum tar utgangspunkt kontor- og administrasjonsfaget VG3, boken kan du kjøpe her: https://www.fagbokforlaget.no/Kontor-og-administrasjonsfaget/I9788245013412   Finansiering Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LO`s utdanningsfond. Stipendsatsen for fagbrevutdanning hos LO`s utdanningsfond er for tiden kr 10.500. Har du ikke rettigheter i LO`s utadanningsfod har også Fagforbundet og Handel og kontor egne stipendordninger. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon om finansiering.     [-]
Les mer
Oslo 2 dager 14 500 kr
09 Dec
Har du hatt lyst til å lære deg React, men er usikker på hvor du skal begynne? Da er denne workshoppen noe for deg! [+]
Bli med å lær hva React er og hvordan vi kan benytte dette kraftige rammeverket til å bygge store og testbare Single-Page-Applications. All kode skrives i TypeScript som er en type-safe variant av JavaScript. Kursets oppbygning: Kurset består i to dager med praktiske oppgaver og par-programmering i plenum med kursholderen. Sammen setter vi opp et kraftig utviklingsmiljø basert på Webpack og bygger en React applikasjon med gjenbrukbare og testbare komponenter. Gjennom kurset vil du få god kjennskap til hvordan React virker under panseret, hvordan du kan strukturere koden din på en skalerbar måte og hvordan du kan bygge React komponenter slik at de er fleksible, testbare og vedlikeholdbare. All koding vil foregå i TypeScript med Visual Studio Code, men det er fritt fram å bruke andre IDEer om man ønsker det. Stikkord: Typescript Props State Hooks Error boundaries Ruting Webpack Babel Kodestruktur og best-practices Testbarhet SCSS/CSS (med moduler) Kodesplitting (chunking) [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettressurser. [+]
Kurset passer for: deg som har design og håndverk vg1 eller formgivingsfag grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. deg som har lang praksis i yrket og som ønsker å ta fagprøven (praksiskandidat).   Kursets innhold er: Felles programfag: Aktiviseringsfag - Administrasjonsfag Nettkurs uten samlinger med nettressurser.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:          3 innleveringer Pris:                Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i  avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innleveringer – 1 for hvert fag i tillegg til en tverrfaglig oppgave • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.   Lånekassen Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener eller avlegger den teoretiske prøven som inngår i fagprøven.   Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev.   Fagprøven som praksiskandidat: Fagprøven består av en teoretisk del og en praktisk del. Dette gjelder for praksiskandidater – de som har minst 5 års godkjent praksis fra yrket, avlegger teoretisk del av fagprøve i tillegg til den praktiske fagprøven.  Det kreves ikke dokumentert praksis for å avlegge den teoretiske prøven.  For å kunne fremstille seg til den praktiske del av fagprøven kreves det dokumentasjon på 5 års godkjent praksis. Praksis vurderes av fylkeskommunen hvor du bor.   Fagprøven for de som følger skolemodellen (lærlinger): Har du allmennfagene fra ordinær videregående skole, anbefaler vi deg å ta privatisteksamen i samtlige programfag for vg1 og vg2. Du kan da søke lærlingeplass for 2 år. De som er lærlinger må ta eksamen i hvert enkelt fag for vg1 og for vg2 i tillegg til teoretisk og praktisk fagprøve.   Om jobben Som aktivitør skal du legge til rette for kreative aktiviteter for ulike brukergrupper som eldre, psykisk utviklingshemmede og psykisk- eller fysisk funksjonshemmede. Aktivitetene kan for eksempel være husflids- og handverksaktiviteter, fysiske aktiviteter av ulike slag, eller dagligdagse gjøremål.    Målsettingen er å opprettholde eller å forbedre brukernes funksjonsnivå bade fysisk, psykisk og intellektuelt.    Vanlige arbeidsoppgaver for en aktivitør er: • planlegge,lede, gjennomføre aktiviteter • vurdere og dokumentere aktiviteter • utvikle, kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter   Personlige egenskaper Som aktivitør bør du være kreativ og ha evne til a finne praktiske løsninger på utfordringer som dukker opp. Kommunikasjon, forståelse og evne til a komme kontakt med ulike typer mennesker er også typiske egenskaper ved aktivitøren. Tillegg må du ha kunnskap om menneskets naturlige utvikling, førstehjelp og enkel sykdomslære.   Hvor jobber aktivitøren? Som aktivitør kan du jobbe i ulike helseinstitusjoner, hjemmebaserte tjenester, kultur- og fritidssektoren, rusomsorgen, skole, SFO, frivillighetssentralen eller i private vernede bedrifter. Som aktivitør jobber du ofte med eldre, psykisk utviklingshemmede, funksjonshemmede, barn, ungdom og andre grupper med behov for rehabilitering.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.