Nullstill
Filter
Ferdig

-

4 timer
Førstehjelpskurs i grunnleggende livredning Førstehjelpskurs i grunnleggende livredning, inkludert hjerte og lungeredning. [+]
Det vil bli fokusert på relevante risikofaktorer innen aktuell yrkesgruppe. Kurset gir deg også en innføring i bruk av hjertestarter.   Kursinnhold: ·       Akutt førstehjelp ·       Varsling av ulykke ·       Aktuelle risikofaktorer ·       Forebygging av ulykker ·       Praktiske øvelser hjerte og lungeredning ·       Praktisk innføring i bruk av hjertestarter Gjennomføring:Gjennomført kurs kvalifiserer til diplom/ kursbevis for gjennomført kurs i førstehjelp og grunnleggende livredning. [-]
Les mer
Hamar 16 timer 3 000 kr
15 Feb
Konkurranse lydighet med tidligere medlem av landslaget i lydighet, Maren Teien. [+]
Hamar hundeskole inviterer til konkurranse lydighets kurs med Maren Teien.  Dato:15. og 16.februar 2020Sted: Hamar Hundeskole, OttestadPris: 3000,- Ant plasser: 6 Maren Teien Rørvik har mastergrad i etologi med spesialfelt hundeatferd og er i tillegg utdannet biolog og agronom. Idag jobber Maren fulltid som hundetrener og programleder for Monster i NRK-serien Superhundene. Maren er kjent for sitt smittende engasjement og entusiasme. Med egene hunder har Maren konkurrert for landslaget i lydighet og vunnet VM og nordisk mesterskap i lydighet. Hun konkurrerer også noe i gjeting og agility og har tidligere drevet med hundekjøring (spann og snørekjøring).   Hamar Hundeskole er et kompetansesenter for trening, opplæring og utdanning av hundefører og hundene deres. Vi tilbyr organiserte aktiviteter i form av kurs, treningsgrupper, privat undervisning og drop-in treninger, både i helger og på ukedager. Aktivitetene våre ledes av kompetente instruktører med formell utdanning og personlig erfaring innen de fagfelt de underviser i. Det er også mulig å leie lokaler og områder hos oss til egentrening, kurs med eksterne instruktører eller til mindre treningsgrupper. [-]
Les mer
Kleppestø 1 dag 2 150 kr
25 Oct
31 Oct
19 Nov
Grunnleggende fallsikring Kurs i grunnleggende fallsikring. Opplæringen er rettet mot de som arbeider i høyden, med fokus på bruk av fallsikringsutstyr som personlig vern... [+]
Kursets innhold: •          Lover og regler•          Bruk og valg av riktig fallsikringsutstyr•          Fallteori•          Forankringsmetoder•          Kartlegging av farer og risikovurdering•          Brukerkontroll og vedlikehold av utstyr•          Avsluttende teoretisk prøve Gjennomføring:Kurset gjennomføres med en teoretisk del og en avsluttende teoretisk prøve. Gjennomført kurs kvalifiserer for kursbevis og utstedt kompetansebevis. [-]
Les mer
Kleppestø 3 dager 5 150 kr
11 Nov
09 Dec
G11 stropp og anhuker. Grunnopplæring i sikker bruk av løfteredskap til kranførere, anhukere / stroppere og signalgivere. [+]
Kursinnhold: Modul 1.1 (SAK – Sikkerhet, ansvar og kontroll) – 8 timer (1 dag) Innledning Lover og forskrifter Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser Ytre miljø Sikkerhetsbestemmelser for bruk av arbeidsutstyr Farlig gods, merking og håndtering Skriftlig teoretisk prøve Modul 2.3 – 16 timer (2 dager) Innledning Løfteredskap Løfteredskapstabeller Signaler og tegn Øvingsoppgaver Praktisk bruk av løfteredskap Skriftlig teoretisk prøve Gjennomføring:Bestått teoretisk prøve kvalifiserer til kompetansebevis på klasse G11 stropp og anhuker. [-]
Les mer
Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
Asker 6 timer 3 950 kr
03 Mar
Kurset «Effektiv møtebooking» handler om hvordan selgere effektivt booker møter i dagens digitale verden. Kurset er praktisk orientert med eksempler og sjekklister. [+]
Kurset «Effektiv møtebooking» handler om hvordan selgere effektivt booker møter i dagens digitale verden. Vår digitale samtid påvirker i høy grad hvordan en selger genererer nye leads og kunder. Med den overflod av informasjon kunden i dag eksponeres for;  fra epost, internett og sosiale medier, blir faktisk salgsapparatets evne til effektiv møtebooking enda viktigere enn før. Dette er et praktisk kurs med eksempler, verktøy og sjekklister som vil inspirere og motivere selgerne til å forbedre sin effektivitet innen møtebooking. I mylderet av tilgjengelig informasjon vi alle er eksponert for, er faktisk effektiv møtebooking viktigere enn noensinne. Digitale verktøy og sosiale media kan være gode hjelpemidler til å skape interesse hos nye kunder, men koblet sammen med relevante ferdigheter innen effektiv møtebooking, blir effekten mangedoblet.  Her får du tips til hvordan du, i løpet av sekunder, får den potensielle kunden til å se hvilken verdi dine produkter og tjenester skaper for hans virksomhet. I løpet av kurset vil deltakerne utarbeide utkast til møtebookings-manuskripter og få muligheten til å øve på dem med de andre på kurset. Formålet med dette kurset er å gi inspirasjon, verktøy og sjekklister for hvordan man jobber effektivt med å booke møter med nye kunder i vår digitale samtid. Kurset bidrar til at selgere og salgssjefer overvinne «ubehaget» de fleste føler med møtebooking. Kursinnhold: Effektiv Møtebooking Kjennetegn ved effektiv møtebooking i 2019. Forberedelser er nøkkelen til suksess. Hvordan gjøre kunden «varm» før første kontakt? Hvordan lage og videreutvikle gode manuskript? Krav til tenkemåte og metal modell under samtalen. Et nei er ikke et nei. Hva om kundene ikke er interessert? Hvordan holde den potensielle kunden varm før første møte? [-]
Les mer
Ålesund
08 Nov
Forskrift om sikkerhet ved arbeid i og drift av elektriske anlegg (FSE), erstatter tidligere sikkerhetsforskrift for høyspenningsarbeider. [+]
FSE H sikkerhet ved arbeid i og drift av høyspenningsanlegg Forskrift om sikkerhet ved arbeid i og drift av elektriske anlegg (FSE), erstatter tidligere sikkerhetsforskrift for høyspenningsarbeider. Forskriften er altså felles for både lav- og høyspenning. Videre henviser FSE til NEK EN 50110-1. Kurset gir deltakerne opplæring i ny forskrift og norm med henvisninger til endringer i forhold til dagens bestemmelser Ønsker du dette kurset internt i din bedrift, ta kontakt med oss på skolen@solarnorge.noMålgruppeDriftsledere, tekniske bearbeidere, montører, driftspersonell. KursinnholdEtter kurset skal deltakerne kjenne de nye driftsforskriftene og være i stand til å etablere rutiner / instrukser iht de nye bestemmelsene. Pensum for førstehjelp har fokus på livreddende tiltak for å ivareta den skadedes livsviktige funksjoner. Brann og «elektriske» skader er spesielt behandlet. Praktiske elevøvelser.Kursmateriell Kompendium Ta med FSE   Varighet2 timer [-]
Les mer
Asker 6 timer 5 950 kr
03 Mar
Dette kurset gir deg verktøykassen du trenger for å lykkes i å lede virtuelle team ved bruk av internasjonal ledelseteori, praktiske «case studies» og beste praksis-eksem... [+]
Det estimeres at det vil finnes over en milliard mennesker som arbeider virtuelt innen 2025.  Behovet for virtuell ledelse er imidlertid ikke kun knyttet til et framtidsscenario;  behovet er allerede tilstede også i din organisasjon, og som leder må du lykkes i dette nye landskapet.  Ikke bare er virtuelle arbeidssituasjoner kostnadsbesparende, men det tiltrekker seg ofte også de beste talentene og den mest presise kompetansen.  Dette komplette kurset henter kunnskap fra det beste og nyeste innen internasjonal ledelsesteori, men baserer seg også i stor grad på beste praksis fra store og små bedrifter som lykkes med den vanskelige kunsten; å virkelig lede og lykkes med virtuelle team. God ledelse er en kunst og virkelig gode ledere en sjeldenhet.  Den empatiske, strukturerte, målrettede teamlederen av virtuelle team er, om mulig, enda mer vesentlig enn en tradisjonell leder.  Kurset fokuserer like mye på de myke verdiene som på struktur og metodikk. For å få best mulig resultat ut av et virtuelt team må trivsel, tillit, respekt og kommunikasjonsform være på plass, samtidig som god struktur, gode verktøy og tydelig målsetning er etablert. Det finnes godt dokumenterte fremgangsmåter for å skape en grunnleggende kultur i teamet som fremmer kreativitet, konstruktive prosesser og gode resultater.  I kursdokumentasjonen finnes konkrete og enkelt gjennomførbare grep som vil optimalisere strukturen, kommunikasjonen, prosessen og trivselen i det virtuelle teamet.  Dette vil igjen vises på bedriftens bunnlinje. Kurset ”Ledelse av virtuelle team” har som formål å gi ledere den nødvendige forståelsen og verktøyene for å lykkes med å lede ansatte som ikke sitter på samme geografiske lokasjon. Risikoen for at virtuelle team mislykkes blir vesentlig større når de ansatte ikke føler seg involvert, verdsatt eller styrket. Lederen av teamet må ha en tydelig metodikk som engasjerer og ivaretar isolerte team-medlemmer og samtidig en ledelsesstil som motiverer hver enkelt personlighetstype. Kursdeltakeren vil kunne identifisere behovene til sine teammedlemmer og derfra bygge opp og skape kultur, metodikk og en møtedisiplin som øker produktivitet, kreativitet og trivsel. Kursinnhold: Ledelse av virtuelle team - når medarbeiderne er spredt "over alt" Statistikk og forskning på fremtidens arbeidsmarked. Hvem lykkes med virtuelle team og hvorfor? Kulturforståelse på tvers av kontinenter. Hva trenger team-medlemmene i virtuelle team? Hvordan bygge kultur i ett virtuelt team? Hvordan fasilitere møter for virtuelle team? Praktisk gruppearbeid og case studies. Møtekultur i virtuelle team. Rollefordeling i virtuelle team. Verbal og Ikke verbal kommunikasjon. Fremgangsmåte og tips til effektive video-møter. Motivasjon, effektivitet og konfliktløsning. Hvordan skape tillit og øke produktivitet? Agenda, oppfølgings-mal og digitale verktøy. [-]
Les mer
Bærum 2 dager 9 900 kr
04 Dec
Kurset passer for deg som har liten eller ingen erfaring i bruk av Revit og som skal prosjektere og utføre hydrauliske beregninger på sprinkleranlegg. [+]
Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.   Revit med MagiCAD sprinkler grunnkurs Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Grunnleggende innføring i Revit Oppsett av nytt sprinkler prosjekt i Revit Grunnleggende prosjektering av sprinkleranlegg Behandling av rørtyper, systemer etc Lage egne produkter for sprinklerhoder og andre produkter Hydrauliske beregninger IFC-eksport Oppsett av tegninger Prosjektering og beregning av sprinklerinstallasjoner i Revit med MagiCAD Piping og Sprinkler Calculation. Sprinkler er en viktig del av VVS-faget og en viktig del i et BIM-prosjekt. Man vil på kurset lære grunnleggende bruk av Revit med MagiCAD med fokus på funksjonalitet og teknikker for prosjektering og beregning av sprinkleranlegg. Kurset er lagt opp med teoretiske og praktiske forelesninger fra kursleder med innlagte praktiske øvelser slik at du får dypere forståelse for, og erfaring med bruk av programvaren. Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Asker 7 timer 3 000 kr
06 Nov
Hvordan jobber de beste salgslederne med strategi, motivasjon og rapportering. [+]
Dette er et kurs om salgsledelse. Her presenterer jeg mine tanker og erfaringer som salgsleder gjennom mange år. I min jobb i Nordic Choice Hotels arbeidet jeg både operativt som salgsleder og som sentral utvikler av verktøyene som må til for å være en god salgsleder. Dette kan du høre mer om i dette kurset. Vi starter med din rolle som salgsleder, videre ser jeg på rekruttering, kompetanseutvikling, bruk av verktøy, dashboard som styringsverktøy, salgsplaner og resultatoppnåelse. Og på toppen av alt må det handle om å begeistre og motivere. Jeg har min bakgrunn fra reiseliv og handel. Gjennom 18 år har jeg vært med å bygge opp Skandinavias ledende hotellkjede Nordic Choice Hotels fra 5-170 hotell. Min erfaring er fra både salg, drift og HR både på hoteller og hovedkontor. Jeg har gått gradene fra salgssjef på lokalt hotell, til hotelldirektør. Videre til hovedkontoret som salgsdirektør for region øst, Norge og senere for Norden. Mine oppgaver som salgsdirektør var som fagansvarlig å drifte opptil 80 selgere i Norge, Sverige og Danmark på en effektiv og motiverende måte samt coache hotelldirektøren som var selgerens nærmeste leder i det daglige. Rekruttering, opplæring, strategi, operative salgsplaner, operativ salgsledelse, utvikling og oppfølging av bruk av salgsystemer, rapporteringssystemer og lignende var primæroppgavene. Videre har jeg jobbet flere år i HR med rekruttering, klimaanalyse, fadderprogram, trainee program og ikke minst oppbyggingen av kompetanseplattformen til selskapet Choice Academy som var en totalleverandør innen kompetanseutvikling. Jeg har vært Kommersiell Direktør i Alpinco som eier og driver destinasjonene Hafjell og Kvitfjell. Her har jeg hatt ansvaret for utvikling innen salg, marked og booking. Apinco er bla.a eid av Petter Stordalen som også eier Nordic Choice Hotels. Jeg har også gjennom 5 år eid og drevet 2 klesbutikker der kundegruppen var kvinner 30+. Mitt tilbud til kundene var klær, sko, vesker, smykker. Jeg har vært konsulent i eget selskap siden 2010 og jobber med kunder innen fagområdene salg, service, ledelse og HR. Jeg leverer tjenester som kurs, trening, rekruttering og forretningsutvikling. Jeg leies inn til korte og lengre oppdrag. Noen av mine kunder og referanser finner du her. Jeg har et management for hire oppdrag for Stiftelsen Risør Trebåtfestival der jeg er leid inn som festivalleder siden 2015. Arbeidet kombineres med andre oppdrag. Jeg er sertifisert coach fra Senter for Prestasjonscoaching, sertifisert bruker av Thomas International, samt sertifisert executive service coach i den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI. Jeg har hatt en rekke styreverv og satt i ulike faggrupper og kompetanseutvalg opp igjennom årene.   [-]
Les mer
Asker Oslo 6 timer 5 950 kr
10 Feb
29 Apr
Kurset «Innføring i ISO 9001:2015» skal gi en innføring i terminologi og krav til å etablere og implementere et ledelsessystem for kvalitet. [+]
Kurset «Innføring i ISO 9001:2015» skal gi en innføring i terminologi og krav til å etablere og implementere et ledelsessystem for kvalitet. Deltakerne blir kjent med prinsipper for kvalitetsledelse og kravene i standarden ISO 9001:2015. I tillegg vil det bli gitt en innføring i slektskap med andre ledelsessystem-standarder, vanlige begreper innen kvalitetsledelse og avgjørende faktorer for å kunne lykkes med å etablere og implementere et ledelsessystem for kvalitet.  Kurset har som formål å gi deltakerne kunnskap og innsikt om hva som skal til for å etablere og implementere et ledelsessystem for kvalitet. Deltakerne skal bli kjent med prinsipper og begrep som er vanlig å benytte kvalitetsledelse og kontinuerlig forbedring. Innføring i ISO 14001:2015 tar utgangspunkt i standardens krav og enkle kjente prinsipper for kvalitetsledelse. Kurset vil synliggjøre hvilke muligheter som kan komme av å implementere og eventuelt sertifisere et ledelsessystem for kvalitet, og hvordan dette kan styrke virksomhetens økonomi og rennomme hos omgivelsene. Kurset gir en innføring i standardens kapitler og hvordan kravene i disse kan fortolkes, hvordan en planlegger og drifter et slikt system, og evaluerer prestasjoner og arbeider med forbedringer basert på systemet. Kursinnhold: Innføring i ISO 9001:2015 Prinsipper for kvalitetsledelse Risikobasert tilnærming Slektskap med andre ledelsessystem standarder Termer og definisjoner Organisasjonens kontekst Forstå organisasjonen og organisasjonens kontekst Bestemme omfanget av ledelsessystemet for kvalitet Ledelsessystemet for kvalitet og systemets prosesser. Lederskap Planlegging Støtte Drift Evaluering av prestasjon Forbedring Suksess faktorer [-]
Les mer
Vikna 2 dager
26 Nov
Sertifikatprøven for de som mangler fartstid ved fornying av sertifikat [+]
Sertifikatprøven for maskinoffiserer Prøven er for maskinister som har mindre en 12 mnd. fartstid de siste 5 år. Prøven består av en teoretisk og en praktisk del. Den teoretiske delen av prøven vil bestå av spørsmål i fra Sjøfartsdirektoratets emneplan til Sertifikatprøven. For å forberede deltakerne best mulig så tilbyr vi en gratis e-læringsmodul som deltakerne gjennomgår på forhånd før prøven. Det vil bli gitt tilgang til e-læringsmodulen ca. 14 dager før Sertifikatprøven. Kurset er tilpasset ankomst med fly fra Trondheim til Rørvik om morgenen og avgang med ettermiddagsflyet til Trondheim(ca. 1330) neste dag. Krav til forkunnskap: Maskinoffisersertifikat. Det må fremvises sertifikat og gyldig legitimasjon ved fremmøte kurssenter. Merk at før utstedelse av sertifikat fra Sjøfartsdirektoratet må kandidaten ha bestått sertifikatprøve og pålagte kurs iht. STCW 2010.(inkl. ERM) Vi anbefaler deltakerne å innha ERM før man tar Sertifikatprøven. Har man ikke disse kursene ta kontakt. Læremål: Etter kurset får deltakerene mulighet til å revitalisere sitt maskinoffisersertifikat. Kurset er i henhold til: STCW-78, med endringer (inkl. 2010 Manila-endringene) Varighet: 2 dager. Overnatting:  www.ssras.no [-]
Les mer
Ullern 7 timer 8 kr
06 Nov
Få konkrete råd om hva du bør være oppmerksom på når du skal gjennomføre endringer i egen virksomhet og få nyttige tips til hvordan du utvikler en endringsvillig kultur. [+]
Få konkrete råd om hva du bør være oppmerksom på når du skal gjennomføre endringer i egen virksomhet og få nyttige tips til hvordan du utvikler en endringsvillig kultur.   Kurset «Endringsledelse» er 1 av våre 10 kurs i Prosjektuka (www.prosjektuka.no) Kurset kan også tilbys som bedriftsinternt kurs OM KURSET Prosjektarbeid og endringsprosesser henger tett sammen. Kanskje særlig i interne prosjekter der hensikten er at de ansatte skal jobbe annerledes når prosjektet er i mål. Muligens må de lære seg et nytt dataverktøy, får flere kolleger og en ny leder å forholde seg til, eller kanskje helt nye arbeidsoppgaver? Hvordan går du frem for å få de ansatte til å forstå at endringen er avgjørende for veien videre? Uten endring i atferd, får prosjektet ikke realisert gevinster. Formelen for å lykkes med endringsprosjekter handler mye om å involvere de ansatte. Dette innebærer et «nedenfra» perspektiv på endringen for å unngå at de ansatte oppfatter at det endres bare for endringens skyld. Myke ferdigheter eller det som på engelsk kalles «soft skills» er en del av nøkkelen. Hvordan går du frem for å snu en motstandskultur til en mestringskultur? For i endringsprosjektene er det menneskene som påvirkes. I kurset ønsker vi å skape økt bevissthet rundt god kommunikasjon og lederskap for å få medarbeiderne med på reisen.   INNHOLD I KURSET Endringsledelse versus prosjektledelse, hva er forskjellene? Hva er motstand, og hvordan kommer motstand til endringer til uttrykk? Endringskapasitet og organisatorisk energi Fra motstand til mestring – hvordan legge til rette for og utvikle en endringsvillig kultur? Om endringsatferd i organisasjoner     Kurset «Endringsledelse» omfatter en 1-dags samling. «Kurset «Endringsledelse» er et nyttig kurs for deg som ønsker flere nøkler for å lykkes med endringsarbeid. Bli mer bevisst hvordan kommunikasjon og lederskap spiller en svært viktig rolle i endringsprosesser.» Hanne Hårstad, kursholder   [-]
Les mer
Asker 3 timer 3 950 kr
03 Mar
Kurset «Effektive kundemøter» handler om hvordan selgere effektivt planlegger, gjennomfører og følger opp kundemøter. Det er et praktisk kurs med eksempler og sjekkliste... [+]
Kurset «Effektive kundemøter» handler om hvordan selgere effektivt planlegger, gjennomfører og følger opp kundemøter. Et hvert møte man har med kunden må skape verdi for denne. Hvordan salgsorganisasjonen planlegger, gjennomfører og følger opp kundemøter er et avgjørende element her. I løpet av kurset får deltagerne innsikt hva som kreves for å gjennomføre effektive, verdiskapende kundemøter. Dette er et praktisk kurs med eksempler, verktøy og sjekklister som vil inspirere og motivere selgerne til å forbedre effektiviteten på sine kundemøter. Salgsprosessen er ofte den viktigste bidragsyter til lønnsom drift og positiv utvikling i virksomheten. Fremgang fordrer at man har en effektiv og fremtidsrettet salgsprosess. Det tradisjonelle produkt- og løsningssalget er i ferd med å dø ut.  Tiltagende digitalisering, økende globalisering og innkjøpere som blir stadig mer velinformert, krever endring i hvordan man tenker salg, salgsoppfølging og styring. Skal man vinne i konkurransen må virksomheten vise at man skaper verdi for kunden, dette være seg i kundens drift, prosesser eller strategier. I kurset går vi igjennom hva denne forandringen krever av salgsorganisasjonen når de planlegger, gjennomfører og følger opp kundemøter. Formålet med dette kurset er å gi inspirasjon, verktøy og sjekklister for hvordan man gjennomfører effektive verdiskapende kundemøter. Kurset bidrar til at selgere og salgssjefer øker salgseffektiviteten. Kursinnhold: Effektive Kundemøter Kjennetegn ved effektive verdiskapende kundemøter Før møtet: Forberedelser er nøkkelen til suksess 4 viktige spørsmål å stille seg I møtet Få informasjon og gi informasjon: Hvordan lytte aktivt? Hvordan forstå kundens personlighet? Hvordan still de rette spørsmålene? Hvordan være relevant? Veien videre Hvordan håndtere innvendinger? Hvordan få forpliktelse? Etter møtet og før neste møte Hvordan holde kunden varm? [-]
Les mer
Stavanger Oslo Og 1 annet sted 6 timer 5 950 kr
12 Nov
19 Nov
28 Jan
Den viktigste arenaen for ledergruppens utvikling er ledermøtene. Vår ambisjon med dette tilbudet er å gi dere viktig input og verktøy til en effektiv utvikling. [+]
Ledergruppen - samhandling og utviklingretter seg mot daglige ledere, mellomledere og andre ledende ansatte som inngår i / skal inngå i et selskaps ledergruppe. Ledergruppens samhandling kan ha meget stor innvirkning på selskapets lønnsomhet! Ledergruppens arbeid skaper rammen for medarbeidernes opplevelser av organisasjonen som arbeidsgiver og kundenes/interessentenes opplevelser av organisasjonen som leverandør / partner. Den viktigste arenaen for ledergruppens utvikling er ledermøtene. Vår ambisjon med dette tilbudet er å gi dere viktig input og verktøy til en effektiv utvikling. Når ledergruppen er tydelig i sin kommunikasjon over tid, øker sannsynligheten for implementering av de initiativ som legges fram. Produktiviteten og lønnsomheten styrkes. Vi tilbyr et praktisk kurs for medlemmer av ledergrupper og HR som vil gi deltakerne rammer og verktøy som kan benyttes for å bedre ledergruppens samhandling og sikring av at de initiativ som besluttes blir implementert. Kursinnhold: Ledergruppen - samhandling og utvikling Lederteamets formålSpørsmål et lederteam bør besvare med tydelige svarUtvikling av lederteamets samhandlingÅ etablere tillittÅ mestre konfliktÅ sikre tilslutningGjensidig ansvarlighetResultatfokusÅ lykkes med informasjonTydelig retningOverkommuniser tydelighetForsterk tydelighet i viktige interne prosesser [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.