Nullstill
Filter
Ferdig

-

Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettforelesninger. [+]
Kurset passer for: deg som skal bli: apotektekniker – helsesekretær - tannhelsesekretær deg som har helse- og sosialfag vg1 eller grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. Kursets innhold er: Felles programfag: Helsefremmende arbeid • Kommunikasjon og samhandling • Yrkesutøvelse

Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. Felles programfag: Helsefremmende arbeid • Kommunikasjon og samhandling • Yrkesutøvelse

Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. Start:          Når du selv ønskerOmfang:      En innlevering for hvert fag – i alt 3Pris:            Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift                    (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr pr. avdragTidsplan Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke. Innleveringer En innlevering for hvert fag – i alt 3. Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål. Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.Lånekassen  Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener.Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev. Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
14 timer 4 100 kr
Workshop med Mada Eliza Dalian hvor vi fordyper oss i vårt eget indre og bruker Dalian Method for å bli bevisst det som er i det ubevisste. [+]
Noen mener at det kun er én av tusen opplyste mestere som kan hjelpe andre ut av deres komplekse personlige illusjoner.. Mada Eliza Dalian er en slik spesiell mester. Hun er zenmester, prisbelønnet forfatter, internasjonalt anerkjent master healer og grunnlegger av Dalian Method. Mada er autor av bøkene "In Search of the Miraculous: Healing into Consciusness" og "Healing the Body & Awakening Consciousness with the Dalian Method". Dalian Mehod gir en helt ny måte å møte årsakene til begrensede tankemønstre, ubevisste følelser, frukt, depresjoner, smerte og andre vansker. Den hjelper å åpne opp til en tidløs indre tilstedeværelsePå workshop kan du:' Forandre viktige aspekter ved ditt liv og fordype deg i hvorfor du er her* Utvide din bevisssthet og gi slipp på begrensende overbevisninger* Motta individuell veiledning av Mada som hjelper å fremskynde din utviklingAllerede som barn kunne Mada lese andre menneskers tanker og følelser. Denne gaven hjalp henne å utvikle og teste Dalian Method. Dalian Method knytter tett sammen kroppen, pusten, følelser, tankemønstre og bevisstheten. Det gjør at man raskt kan bearbeide tanker og følelser som har samlet seg i ubevisstheten. Metoden passer både for voksne, tenåringer og barn. Metoden kan praktiseres hjemme på egen hånd eller ved hjelp av en utdannet veileder.Se nærmere på:www.madadalian.comhttps://wisdomfromnorth.com/what-is-enlightenment/https://www.youtube.com/watch?v=JbiHNp4vd9wBOKPRESENTASJON:https://www.zen.no/in-search-of-the-miraculous Onsdag 30. oktober klokken 19.00-20.30 i Zen House. Pris kr 150. Påmelding til zenhouse@zen.noWORKSHOP:Språk: engelskPris: Kr. 4.100. Early bird kr 3.900 ved registrering og betaling senest 02.10.19.Påmelding til madadalianeurope@hotmail.com eller på 414 15 328.Betaling til https://sjoholmen.ticketco.events/ Betalingsfrist senest 22.10.19. PRIVATE KONSULTASJONER:Tre ledige timer på følgende datoer:: 30.10, 31.10 og 01.11.Velg ønsket konsultasjon på https://www.madadalian.com/product-category/private-sessions/ og betal på hjemmesiden.Ta kontakt på madadalianeurope@hotmail.com ved spørsmål om tidspunkt og sted. [-]
Les mer
Oslo 1 dag 7 200 kr
27 Jan
Gjennom koronaperioden har vi opplevd hvordan digitaliseringsteknologi åpner for nye former å jobbe på, nye muligheter for samhandling og nye muligheter for å utnytte og ... [+]
Den nye normalen - hvordan skape verdi når verdien på det vi har blir borte? I den nye hverdagen handler det om evnen til å se mulighetene i omgivelsene og teknologien, vite hvordan man skal tilpasse produkt og tjenester til brukerne og kundene, vite hvordan man kan skape vekst og skalere, og hvordan man skal rigge seg for å lykkes.   Dette kurset gjennomgår hvordan virksomheten kan tilpasse seg gjennom å: endre og tilpasse måten man skaper og leverer produkt og tjenester på  endre og tilpasse samarbeidsformen med leverandører og kunder endre og tilpasse organisasjonsstrukturen utnytte og bygge kompetanse hos ledelse og medarbeidere   Tema: Tjenesteutvikling og leveranse: Strategiske analyser Skalering Brukerorientering Effektivitet Digitalisering Organisasjonsdesign: Fra prosjekt til produkt Selvstendige team Økosystem og plattform design Agilitet Leder- og medarbeiderkapasitet: Lærende organisasjoner Delt strategisk ledelse Distribuert ledelse   Ramme og form: FORBEREDELSER: Tilgang til flere videoer som gjennomgår teori Forberedende refleksjonsoppgaver relatert til egen arbeidshverdag GJENNOMFØRING: Etter at alle har gått gjennom videoer med teori og tilsendte refleksjonsoppgaver, møtes vi fysisk i kursrommet. På kursdagen har vi fokus på å bruke teori i praksis på egen hverdag. Dagen består av å løse case, rådgi hverandre og reflektere sammen basert på teori og erfaringer. [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 3 438 kr
Selv om HMS (helse-, miljø- og sikkerhet) er et innarbeidet begrep og arbeidsmiljøloven stiller krav til arbeidsgiver om HMS opplæring, kan det være vanskelig å komme i g... [+]
Informasjon Selv om HMS (helse-, miljø- og sikkerhet) er et innarbeidet begrep og arbeidsmiljøloven stiller krav til arbeidsgiver om HMS opplæring, kan det være vanskelig å komme i gang. Når Arbeidstilsynet kommer på besøk, når anbud skal utformes eller man skal i forhandlinger med forsikringsselskapet om premiefastsetting er det både nødvendig og lønnsomt å kunne dokumentere hva man faktisk gjør på HMS området. Kurset er i henhold til arbeidsmiljøloven § 3-5 med tilhørende veiledning fra arbeidstilsynet og behandler bl.a.: Nytteverdi av systematisk HMS arbeid Lov og regelverk Ansvar, rolle og oppgaver i HMS arbeidet HMS faktorer Kartleggingsmetoder Dokumentasjon og systematikk [-]
Les mer
Bergen Drammen Og 1 annet sted 11 600 kr
14 Dec
14 Dec
25 Jan
40 timers kurs [+]
Innhold: Arbeidsmiljøloven med forskrifter Gjennomgang av aktuelle forskrifter og standarder rettet mot petroliumsvirksomheten Fysiske miljøfaktorer - støy - belysning - klima - kjemisk eksponering m.v. Praktisk verne- og miljøarbeid offshore Internkontroll og kvalitetssikring Arbeidsgivers og arbeidstagers plikter i HMS-sammenheng AKAN-rusforebyggende arbeid Gruppearbeid med relevanta oppgaver rettet mot petroliumsvirksomheten [-]
Les mer
Nettstudier 3 timer 5 750 kr
02 Dec
15 Jan
22 Jan
Webkurset "Styrearbeid i et nøtteskall" er en nettbasert gjennomgang av styreseminar nr 1 i iStyrelsens StyreModul1. [+]
Webkurset «Styrearbeid i et nøtteskall» er iStyrelsens grunnleggende styreopplæring på nett, trinn 1. Her gjennomgås maler med bl.a. forslag til en innholdsfortegnelse i en operativ arbeidsbok, som kan etableres i word på din egen pc. Vi sender maler og basis-innhold til din operative arbeidsbok, som du selv kan etablere på din egen pc ved å etablere mapper og undermapper, som gjør at du kan ha ditt eget system for hvert styre du er medlem i. Webkurset har en varighet på 3 timer, innlagt to pauser på ca 10 minutter.  Innhold: Innledning om styrer og styrers arbeid Styrets mandat, rolle, oppgaver, plikter, ansvar og rettigheter StyreModellen: Styrets arbeid i lys av arbeidsbetingelser, med blikk for resultater av styrets arbeid Lover og retningslinjer, Corporate governnance, Etikk, Menneskene i styret, styrets sammensetting Formålet til virksomheten    Strategi som fundament i styrearbeidet Krav og forventninger fra eiere og andre interessenter Resultater av styrets arbeid Verktøy i styrearbeidet: Innkalling, agenda, styreprotokoll, styreavaluering etc. En praktisk arbeidsbok for styremedlemmer i form av en ringperm eller organisering i mapper i word. [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 1 031 kr
Alle med ansvar for lekeplasser, som kommuner, velforeninger, borettslag eller private eiere, er levende opptatt av sikkerhet. Den som står for den daglige driften, som r... [+]
Alle med ansvar for lekeplasser, som kommuner, velforeninger, borettslag eller private eiere, er levende opptatt av sikkerhet. Den som står for den daglige driften, som rektor, styrer, vaktmester og annet personale, føler ansvar for at barna skal kunne leke sammen under stimulerende og sikre forhold. DELTEMAER 1. VÅR FELLES UTFORDRING Trygg lek på norske lekeplasser 2. VÅR FELLES UTFORDRING Trygg lek på norske lekeplasser (Fortsetter...) 3. BARN OG LEK 4. BARN OG LEK (Fortsetter...) 5. LEKENS FUNKSJON 6. LEKENS FUNKSJON (Fortsetter...) 7. HVOR LEKER BARN 8. NATUREN SOM LEKEGRIND 9. BARN OG ULYKKER 10. BARN OG ULYKKER (Fortsetter...) 11. SKOLEULYKKER 12. STORE KOSTNADER 13. ULYKKER PÅ LEKEPLASSEN 14. HVORFOR SKJER ULYKKENE? 15. ULYKKER I LEKEAPPARATER 16. FALLULYKKER 17. KAN VI FOREBYGGE ULYKKER 18. HVORDAN FOREBYGGE BARNEULYKKENE 19. Ulykkesbildet 20. Hvem har ansvaret? 21. Lover, regler og forskrifter 22. Plan- og bygningsloven 23. Lov om kontroll med produkter og forbrukstjenester 24. Lov om kontroll med produkter og forbrukstjenester (Fortsetter...) 25. Lov om produktansvar 26. Kommunehelseloven 27. Hvor bør lekeplassen ligge? 28. Vær og vind - Terreng 29. Vegetasjon 30. Planleggingstips! 31. Krav til lekeplassutstyr 32. Konstruksjon 33. Fallsikring - Åpninger 34. Vinkler 35. Materialer 36. Materialer (Fortsetter...) 37. Underlag 38. Underlag (Fortsetter...) 39. Sikkerhetssoner 40. Spesielle krav 41. Huske 42. Huske (Fortsetter...) 43. Vipper 44. Refleksjonsoppgave 1 45. Krav til forvaltning, drift og vedlikehold av lekeplasser 46. Krav til forvaltning, drift og vedlikehold av lekeplasser (Fortsetter...) 47. Generelle sikkerhetstiltak 48. Dokumentasjon 49. Ulykker 50. Ettersyn 51. Elementer som må vurderes 52. For å forhindre ulykker bør det foretas en direkte kontroll... 53. "Huskeliste" 54. "Huskeliste" (Fortsetter...) 55. "Huskeliste" (Fortsetter...) 56. Ettersyn av lekeplassutstyr - Rutinemessig visuelt ettersyn 57. Ettersyn av lekeplassutstyr - Lekehus og klatrestativ 58. Ettersyn av lekeplassutstyr - Husker 59. Rutinemessig visuelt ettersyn - Rutsjebaner og sklier 60. Rutinemessig visuelt ettersyn - Vippeutstyr, fjærleker og dumphusker 61. Rutinemessig visuelt ettersyn - Idrettsmateriell benyttet som lekeplassutstyr 62. Rutinemessig visuelt ettersyn - Barn under 36 mnd. 63. Funksjonsettersyn 64. Funksjonsettersyn - Lekehus og klatrestativ 65. Funksjonsettersyn - Husker 66. Funksjonsettersyn - Husker (Fortsetter...) 67. Funksjonsettersyn - Rutsjebaner og sklier 68. Funksjonsettersyn - Vippeutstyr. fjærleker og dumphusker 69. Funksjonsettersyn - Vippeutstyr. fjærleker og dumphusker (Fortsetter...) 70. Funksjonsettersyn - Idrettsmateriell benyttet som lekeplassutstyr 71. Årlig hovedettersyn 72. Refleksjonsoppgave 2 73. Vedlikeholdsprogram - Rutinemessig vedlikehold (Del 1) 74. Vedlikeholdsprogram - Rutinemessig vedlikehold (Del 2) 75. Vedlikeholdsprogram - Rutinemessig vedlikehold (Del 3) 76. Korrigerende vedlikehold 77. 7 smarte tips! [-]
Les mer
Oslo 1 dag 7 200 kr
26 Jan
Kurset tar for seg hvordan mellomlederens rolle endrer seg i takt med utviklingen i arbeidslivet knyttet til hurtig digitalisering, globalisering, nye arbeidsforhold, pro... [+]
I kurset får du påfyll og kunnskap om nye lederfilosofier og lederteorier som danner grunnlaget for å mestre mellomlederrollen i en ny, distribuert og digital hverdag. Vi ser på metoder og verktøy for hvordan du kan bygge proaktive medarbeidere og selvstendige team, for å tilrettelegge både for innovasjon og god drift. I tillegg vil du få verktøy for å forankre og operasjonalisere strategier som kommer fra virksomheten, hvordan du involverer medarbeiderne dine i innovasjon og utvikling av enheten, samt håndtere utfordrende reaksjoner. Tema: Mellomlederrollen- Relasjonsledelse- Tjenestebasert ledelse- Distribuert ledelse God drift og innovasjon- Selvstendige team- Målstyring- Fra prosjekt til produkt/tjeneste- Agile arbeidsprosesser Utvikling av menneskelige ressurser- Samhandling mellom mennesker og teknologi- Feedback og kontinuerlig læring- Motivasjon og inspirasjon og resultatorientering- Proaktive medarbeidere- Etikk og refleksjon Endringsledelse- Formidling og forankring av strategi- Operasjonalisering av strategi- Mobilisering av ressurser- Folk og følelser- Håndtering av utfordrende reaksjoner Ramme og form: Forberedelser Tilgang til 4-5 videoer som gjennomgår teori Forberedende refleksjonsoppgaver relatert til egen arbeidshverdag Gjennomføring: Etter at alle har gått gjennom videoer med teori og tilsendte refleksjonsoppgaver, møtes vi fysisk i kursrommet. På kursdagen har vi fokus på å bruke teori i praksis på egen hverdag. Dagen består av å løse case, rådgi hverandre og reflektere sammen basert på teori og erfaringer. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 17 900 kr
25 Jan
25 Jan
The ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support module focuses on the integration of different value streams and activities to create, deliver and support IT-enabled ... [+]
The ITIL ® 4 Specialist: Create, Deliver and Support module is part of the Managing Professional stream for ITIL 4 and participants need to pass the related certification exam for working towards the Managing Professional (MP) designation. The ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support module focuses on the integration of different value streams and activities to create, deliver and support IT-enabled products and services whilst also covering supporting practices, methods, and tools.   Course Description: The ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support course is a 3-days course based on the ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support exam specification from AXELOS. With the help of ITIL® 4 concepts and terminology, exercises, and examples included in the course, you will acquire relevant knowledge to pass the ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver, and Support certification exam.   Learning Objectives: The learning objectives of the course are based on the following learning outcomes of the ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support exam specification: Understand how to plan and build a service value stream to create, deliver, and support services Know how relevant ITIL practices contribute to the creation, delivery and support across the SVS and value streamsKnow how to create, deliver and support services   Agenda Day 1: Module 1: Organization and Culture Organizational Structures  Team Culture  Continuous Improvement Culture  Collaborative Culture  Customer-Oriented Mindset  Positive Communication Module 2: Effective Teams Capabilities, Roles and Competencies  Workforce Planning  Employee Satisfaction Management  Results Based Measuring and Reporting Module 3: Information Technology to Create, Deliver and Support Service  Integration and Data Sharing  Reporting and Advanced Analytics  Collaboration and Workflow  Robotic Process Automation  Artificial Intelligence and Machine Learning  CI/CD  Information Model Day 2:  Module 3: Information Technology to Create, Deliver and Support Service  Integration and Data Sharing  Reporting and Advanced Analytics  Collaboration and Workflow  Robotic Process Automation  Artificial Intelligence and Machine Learning  CI/CD  Information Model Module 4: Value Stream Anatomy of a Value Stream  Designing a Value Stream Value Stream Mapping Module 5: Value Stream to Create, Deliver and Support Services Value Stream for Creation of a New Service  Module 6: Value Stream for User Support Value Stream Model for Restoration of a Live Service  Day 3:  Module 6: Value Stream for User Support Value Stream Model for Restoration of a Live Service  Module 7: Prioritize and Manage Work Managing Queues and Backlogs  Prioritizing Work  Shift-Left Approach Module 8: Commercial and Sourcing Considerations Build or Buy  Sourcing Models  Service Integration and Management Exam Preparation Exam   [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Tromsø 15 000 kr
13 Jan
HMS i landbruket vektlegger en praktisk tilnærming til sikkerhetsarbeidet og er spesielt rettet mot landbruksbransjen, men har en generell tilnærming til fagfeltet. [+]
UiT Norges arktiske universitet, tilbyr videreutdanning (10 studiepoeng) i HMS i landbruket.Kurset vektlegger en praktisk tilnærming til sikkerhetsarbeid ilandbruket. Samtidig gir kurset generell innføring i fagfeltet.Målgruppen er bønder, tillitsvalgte tilknyttet landbruk, ansatte i offentlig forvaltning og undervisningsinstitusjoner, samt andre med ønske om mer kunnskap om HMS-relaterte utfordringer i små og mellomstorenæringer. Kurset er samlingsbasert. Kurset gjennomføres digitalt for de som ikke har mulighet til fysisk oppmøte. Datoer for samlingene er:13.-15. januar 202115.-17. februar 202115.-17. mars 2021 Kursavgift: kr. 7 897 + eksamensavgift.Søknadsfrist: 09.12.2020Mer informasjon om kurset og påmelding finner du her [-]
Les mer
Sandnes 3 timer 990 kr
01 Dec
02 Dec
Praktisk brannvern-kurs for personell som jobber med barn. Kombinerer teori og praktiske slukkeøvelser. [+]
Vårt kurs i grunnleggende brannvern gir de ansatte kunnskap om hvordan brann oppstår, hvordan brann kan bekjempes, og ikke minst hvordan brann kan forebygges. Kurset består av en teoretisk og en praktisk del hvor man får øvd seg på å slukke brann med ulike slukkemidler. Våre instruktører har lang erfaring innen sine respektive fagfelt, samt god undervisningskompetanse og formidlingsevne.   Kursinnhold: Brannteori Ulike typer slokkemidler Gjeldende lovverk Forebyggende arbeid, inkl. brannvernrunder Praktiske slokkeøvelser. [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettressurser. [+]
Kurset passer for: deg som har design og håndverk vg1 eller formgivingsfag grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. deg som har lang praksis i yrket og som ønsker å ta fagprøven (praksiskandidat).   Kursets innhold er: Felles programfag: Aktiviseringsfag - Administrasjonsfag Nettkurs uten samlinger med nettressurser.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:          3 innleveringer Pris:                Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i  avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innleveringer – 1 for hvert fag i tillegg til en tverrfaglig oppgave • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.   Lånekassen Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener eller avlegger den teoretiske prøven som inngår i fagprøven.   Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev.   Fagprøven som praksiskandidat: Fagprøven består av en teoretisk del og en praktisk del. Dette gjelder for praksiskandidater – de som har minst 5 års godkjent praksis fra yrket, avlegger teoretisk del av fagprøve i tillegg til den praktiske fagprøven.  Det kreves ikke dokumentert praksis for å avlegge den teoretiske prøven.  For å kunne fremstille seg til den praktiske del av fagprøven kreves det dokumentasjon på 5 års godkjent praksis. Praksis vurderes av fylkeskommunen hvor du bor.   Fagprøven for de som følger skolemodellen (lærlinger): Har du allmennfagene fra ordinær videregående skole, anbefaler vi deg å ta privatisteksamen i samtlige programfag for vg1 og vg2. Du kan da søke lærlingeplass for 2 år. De som er lærlinger må ta eksamen i hvert enkelt fag for vg1 og for vg2 i tillegg til teoretisk og praktisk fagprøve.   Om jobben Som aktivitør skal du legge til rette for kreative aktiviteter for ulike brukergrupper som eldre, psykisk utviklingshemmede og psykisk- eller fysisk funksjonshemmede. Aktivitetene kan for eksempel være husflids- og handverksaktiviteter, fysiske aktiviteter av ulike slag, eller dagligdagse gjøremål.    Målsettingen er å opprettholde eller å forbedre brukernes funksjonsnivå bade fysisk, psykisk og intellektuelt.    Vanlige arbeidsoppgaver for en aktivitør er: • planlegge,lede, gjennomføre aktiviteter • vurdere og dokumentere aktiviteter • utvikle, kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter   Personlige egenskaper Som aktivitør bør du være kreativ og ha evne til a finne praktiske løsninger på utfordringer som dukker opp. Kommunikasjon, forståelse og evne til a komme kontakt med ulike typer mennesker er også typiske egenskaper ved aktivitøren. Tillegg må du ha kunnskap om menneskets naturlige utvikling, førstehjelp og enkel sykdomslære.   Hvor jobber aktivitøren? Som aktivitør kan du jobbe i ulike helseinstitusjoner, hjemmebaserte tjenester, kultur- og fritidssektoren, rusomsorgen, skole, SFO, frivillighetssentralen eller i private vernede bedrifter. Som aktivitør jobber du ofte med eldre, psykisk utviklingshemmede, funksjonshemmede, barn, ungdom og andre grupper med behov for rehabilitering.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com [-]
Les mer
Sentrum 3 timer 1 890 kr
19 Jan
Kurset handler om barna som utfordrer oss med sin væremåte: De som strever med temperament, følelser og reaksjoner, og som ofte kommer i konflikt med sine omgivelser. [+]
Det handler like mye om de stille barna, de innagerende, som ofte sliter med konsentrasjon, oppmerksomhet og utholdenhet. “Vi har prøvd alt”, sier vi ofte om disse barna, men har vi det? Disse barna er spesielt utsatt og spesielt sårbare ettersom de ofte påkaller vår irritasjon og vår kritikk, mens de mer enn andre trenger vår innsikt og forståelse. Kursinnhold Hvordan kan vi hjelpe barn til økt selvinnsikt, selvforståelse og selvrespekt? Hvordan kan vi hjelpe barn til å tenke, reflektere og undre seg over det som skjer i samhandling med andre? Hvordan kan vi ta barnet med på å utvikle ideer og forslag til løsninger på det som oppleves vanskelig for  dem? Hvordan stiller vi gode spørsmål som hjelper barn videre, og unngår spørsmål som stopper dem? Hvordan kan vi bli bedre til å snakke med barn og ikke bare til dem? Hvordan se hele barnet – med samtalen som utgangspunkt Kursholder Emilie Kinge er barnehagelærer med embetseksamen i spesialpedagogikk. Hun har mange års erfaring fra arbeid i barnehage, men har enda flere år arbeidet i pedagogisk-psykologisk tjeneste, med spesiell vekt på barn med sosiale-emosjonelle vansker. [-]
Les mer
Webinar 3 dager 4 500 kr
11 Jan
God kjennskap til til gamle og nye normer og forskrifter er viktig slik at du har kompetansen som kreves for å gjennomføre periodisk verifikasjon av elektriske anlegg. [+]
Det stilles store krav til kompetanse for de som gjennomfører periodisk verifikasjon av elektriske anlegg, og da er det viktig med god kjennskap til både gamle og nye normer og forskrifter. En el-kontrollør må også kunne begrunne anbefalinger om utskifting der hvor det elektriske anlegget er modent for oppgraderinger. Vi holder et engasjerende webinar delt i 3 moduler, 1 modul pr uke, hvor målet er å gi el-kontrollører økt trygghet og effektivitet i en krevende hverdag, gjennom å se på faktiske avvik i elektriske anlegg, hvordan disse bør defineres i forhold til anvendt norm og forskrift og hvordan de bør klassifiseres.Det vil også bli drøftet eksempler på typiske avvik som noen el-kontrollører overser, og hvordan disse bør identifiseres.   Følgene emner blir gjennomgått, med utgangspunkt i deltagernes bakgrunn og erfaring Internkontrollforskriften Ik-elektro, stor praktisk nytteverdi for kunden Etikk og el-kontrolløren Typiske avvik Spesielle avvik Historikk FEA, FEB, FEL og NEK 400 Vanlige svakheter i eldre anlegg og anbefalinger om oppgradering Gode rutiner for en effektiv kontroll MålgruppeEl-kontrollører, installatører, saksbehandlere og service-montører. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.